7 نکته که در بازاریابی با استفاده از یوتیوب باید در نظر داشته باشید
پنج شنبه 12 تير 1399 ساعت 10:45 | بازدید : 175 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

7 نکته که در بازاریابی با استفاده از یوتیوب باید در نظر داشته باشید

 

امروزه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی، بازار داغی پیدا کرده است. همه تجارت ها و شرکت ها سعی می کنند تا با استفاده از شبکه های اجتماعی به بازاریابی بپردازند و بنابراین رقابت در این زمینه قدری دشوارتر شده است. این موضوع مخصوصا زمانی ارزش پیدا کرده است که ویروس کرونا در دنیا شیوع پیدا کرده است یا باعث تعطیل شدن بسیاری از تجارت هایی شده است که سابقا به شکل حضوری کار می‌کرده‌اند. در چنین شرایطی این تجارت ها سعی می کنند تا فعالیت خودشان را به صورت آنلاین ادامه دهند. بنابراین هجوم افراد به بازاریابی با استفاده از اینترنت بیشتر شده است و بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی هم یکی از گسترده ترین جلوه های انجام این کار می باشد. یکی از بهترین انواع بازاریابی، بازاریابی با استفاده از وب سایت یوتیوب می باشد. این وب سایت وب سایتی است که بر طبق آمارها، دومین وب سایت بزرگ موتور جستجو (بعد از گوگل) می باشد. بنابراین تبلیغ کردن بر روی این وب سایت حقیقتا ارزشش را دارد. بازاریابی کردن با استفاده از وب سایت یوتیوب دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد. مهم ترین و بارزترین این مزیت ها این است که هنگامی که با استفاده از یوتیوب به بازاریابی می پردازید؛ در حقیقت بازاریابی ویدیویی انجام می دهید. و همان طور که می دانید؛ در سال های اخیر بازاریابی با استفاده از ویدیو روز به روز در حال گسترش می باشد و بر اهمیت آن افزوده تر می شود. بنابراین در صورتی که شما بخواهید با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی محتوایی انجام دهید؛ یکی از بهترین روش ها برای انجام دادن این کار بازاریابی با استفاده از یوتیوب می باشد به این دلیل که در این وب سایت از ویدیو و محتوای ویدیویی استفاده می شود و استفاده کردن از این محتوای ویدیویی می تواند در بالا بردن کیفیت کار بازاریابی تاثیر زیادی داشته باشد.

در این پست قصد داریم تا شما را با 7 نکته که هنگام استفاده از شبکه اجتماعی یوتیوب برای بازاریابی کردن باید به این نکته ها توجه کنید آشنا کنیم.

1) وب سایت یوتیوب را به عنوان یک وب سایت محتوایی ببینید که باید در آن محتوای باکیفیت تولید شود

وب سایت یوتیوب با شبکه های اجتماعی دیگر کمی متفاوت است. به بیان شفاف تر، این وب سایت بیشتر شباهت به یک وبلاگ دارد تا یک شبکه اجتماعی. دلیل این موضوع هم این است که میان یوتیوب و شبکه های اجتماعی دیگر چند تفاوت وجود دارد که می توان گفت مهم ترین تفاوت این است که در وب سایت یوتیوب هدف تنها به اشتراک گذاری ویدیوها می باشد. این کار به شکل کاملا یک طرفه انجام می شود و کاربران تنها می توانند زیر ویدیوها کامنت بگذارند. البته این کامنت گذاشتن ها هم شباهتی با بحث هایی که در شبکه های اجتماعی ایجاد می شود ندارد چون در شبکه های اجتماعی کار به این شکل است که بحث ها و کامنت هایی که گذاشته می شوند حالت تعاملی دارند ولی این موضوع در یوتیوب متفاوت می باشد. بنابراین شما هم باید به این وب سایت به عنوان یک وب سایت محتوایی نگاه کنید و همان گونه که سعی می کنید تا در وب سایت های محتوایی اطلاعات باکیفیت ارایه کنید؛ باید سعی کنید تا در این وب سایت هم اطلاعات باکیفیت ارایه کنید. فکر نکنید که این وب سایت تنها یک شبکه اجتماعی برای بازاریابی می باشد. این وب سایت یک وب سایت محتوایی است که باید اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار بگیرد (درست مثل وبلاگ ها)

2) هرکدام از ویدیوها را به عنوان پست های وبلاگی ببینید

همان طور که در نکته قبلی اشاره شد؛ در صورتی که شما به کل وب سایت یوتیوب به عنوان یک وب سایت محتوایی نگاه کنید؛ می توانید ویدیوهایی را که در آن به اشتراک گذاشته می شود را به عنوان پست های این وبلاگ نگاه کنید. هر چقدر که پست هایی که در وبلاگ می گذارید دارای محتوای باکیفیت تر و جذاب تری باشند؛ احتمال این که مخاطبین بیشتری جذب این پست ها بشوند بیشتر است. درباره ویدیوهایی که در وب سایت یوتیوب به اشتراک می گذارید نیز اوضاع به همین گونه است. هرچقدر که کیفیت این ویدیوها بالاتر باشد؛ ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا می کند. بنابراین سعی کنید حتما به کیفیت ویدیوهایی که قرار است تولید کنید توجه کنید

3) سعی کنید حتما از روش استفاده از فرد تاثیرگذار بهره ببرید

مضوع "بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار" یکی از موضوعاتی است که امروزه طرفداران بیشتر و بیشتری را به سمت خودش جلب می کند. تحقیقات و آمارهایی که اخیرا انجام شده اند نشان داده اند که وقتی که یک فرد تاثیرگذار یک برند را تبلیغ می کند؛ تعداد افرادی که مشتری این برند می شوند و سعی می کنند تا از محصولات این برند خرید کنند؛ نسبت به زمانی که شرکت تولید کننده این برند تبلیغات زیادی را به شکل های مختلف درباره این برند انجام دهد؛ بیشتر می شوند.

بنابراین استفاده کردن از یک فرد تاثیرگذار در بازاریابی می تواند یکی از روش های مهمی باشد که شما برای تبلیغ کردن محصولاتتان از طریق وب سایت یوتیوب اتخاذ می کنید. در صورتی که شما بخواهید از بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار استفاده کنید؛ بهتر است فردی را برای این کار انتخاب کنید که حقیقتا شما و برند شما را قبول داشته باشد و با برند شما و محصولاتی که تولید می کنید به گونه ای ارتباط داشته باشد. بنابراین در صورتی که بتوانید از چنین فرد یا افرادی به عنوان فرد تاثیرگذار برای خودتان استفاده کنید؛ می توانید معروفیت خودتان را در میان مخاطبین به شکل چشمگیری افزایش دهید. این کار همچنین منجر می شود که شما بتوانید اعتماد این افراد را به خودتان جلب نمایید و کاری کنید که این افراد شما را دوست داشته باشند و از شما و برند شما خاطره خوبی داشته باشند. بنابراین برای پیدا کردن یک فرد تاثیرگذار، تمام تلاش خودتان را بکنید!

4) سعی کنید ویدیوها را به گونه ای تولید کنید که تنوع داشته باشند

دادن تنوع به کار تولید ویدیوهایی که برای بازاریابی مورد استفاده قرار می دهید، یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید در این حوزه درنظر داشته باشید. وقتی که برای ویدیوهایتان تنوع ایجاد می کنید؛ این کار برای شما بسیار مهم و مفید خواهد یود. در صورتی که شما به دنبال این هستید که برای ویدیوهایتان یک ترافیکی ایجاد کنید که شامل طیف گسترده ای از مخاطبین باشد؛ باید ویدیوهایی را تولید کنید که قابل اشتراک گذاری باشند. شما می توانید سعی کنید که به گونه ای این محتوای ویدیویی را تولید کنید که برای مخاطبین سرگرم کننده، آموزش دهنده و جالب باشد. وقتی که محتوای ویدیویی با چنین شرایطی تولید کنید؛ احتمال این که مخاطبین بتوانند این ویدیوها را با دوستان و آشنایان خودشان به اشتراک بگذارند زیاد است.

5) محتوا و ویدیوهای خودتان را در دیگر شبکه های اجتماعیتان تبلیغ کنید

سعی کنید برای این که کاری کنید که تعداد بیشتری از مخاطبین ویدیوهای شما را ببینند؛ این ویدیوها را تبلیغ کنید. در صورتی که این کار را انجام دهید؛ تمام افرادی که شما را در شبکه های اجتماعی دیگر دنبال می کنند هم می توانند ویدیوهای شما را ببینند. به عنوان مثال، در صورتی که شما در یکی از این شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال در توییتر) تعداد زیادی فالوور (دنبال کننده) داشته باشید؛ در صورتی که در توییتر خودتان ویدیوهایی را که در یوتیوب به اشتراک گذاشته اید ارایه کنید، این کار باعث می شود که حداقل بخشی از افرادی که در توییتر شما را دنبال می کنند خواهند توانست تا با ویدیوهایی که در وب سایت یوتیوبتان قرار می دهید آشنا شوند و نتیجه این می شود که شما می توانید با استفاده ازاین روش ویدیوهای خودتان را تبلیغ کنید.

6) محتوا و ویدیوهایی را که به اشتراک می گذارید، نشانه گذاری کنید

هنگامی که شما یک ویدیویی را تولید کرده اید؛ این در حقیقت ویدیوی شماست. شما برای تولید کردن این ویدیو زحمت کشیده اید و بنابراین باید بتوانید آن را از ویدیوهای دیگر مشخص کنید. بنابراین بهتر است که بر روی ویدیوهایی که تولید می کنید نشانه گذاری کنید تا کس دیگری نتواند از این ویدیوها استفاده کند. تولید کردن ویدیوها به این شیوه بسیار اهمیت دارد. به این دلیل که وقتی که ویدیوها را این گونه تولید می کنید؛ در حقیقت به کار خودتان یک نوع اعتبار می دهید. همچنین در صورتی که ویدیوهایتان از مخاطبین زیادی برخوردار شدند؛ می توانید انتظار داشته باشید که آنها را به اشتراک بگذارند. در این صورت، اگر ویدیوهایی که به اشتراک گذاشته اید دارای نشانه گذاری نباشند؛ ممکن است به راحتی ویدیوهای شما را برای برند دیگری مورد استفاده قرار دهند و به این شیوه زحمت شما به هدر خواهد رفت. اما در صورتی که برای ویدیوهای خودتان نشانه گذاری کنید؛ می توانید انتظار داشته باشید که در صورتی که این ویدیوها را هم به اشتراک بگذارند؛ شما می توانید اطمینان داشته باشید که هویت خودتان برای ویدیو حفظ شده است.

7) عناوین مناسبی برای ویدیوها انتخاب کنید

انتخاب کردن عناوین ویدیوهایی که به اشتراک می گذارید نیز یکی دیگر از عوامل مهمی است که می تواند بر روی کیفیت کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی برای شما موثر باشد. در صورتی که بتوانید برای ویدیوهایتان عناوین مناسبی انتخاب کنید؛ می توانید مخاطبین بیشتری را به خودتان جذب کنید. از آن جایی که ویدیوهایی که در وب سایت یوتیوب به اشتراک گذاشته می شوند مانند پست هایی هستند که در وبلاگ ها به اشتراک گذاشته می شوند؛ بنابراین دقیقا همان طور که انتخاب کردن یک نام مناسب برای پست های وبلاگی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ همان طور هم انتخاب کردن یک عنوان و نام مناسب برای ویدیویی که شما می خواهید در وب سایت یوتیوب به اشتراک بگذارید اهمیت دارد.

البته ممکن است در نگاه اول این موضوع به نظر شما آسان باشد. ممکن است فکر کنید که انتخاب کردن یک عنوان مناسب برای ویدیوها کار آسانی است. اما این موضوع حقیقت ندارد چون انتخاب کردن نام مناسب برای یک ویدیو به آن اندازه هم که شما فکرش را می کردید آسان نیست و مشکلاتی بر سر راهتان قرار دارد که شما باید این مشکلات را برطرف کنید. شما باید برای ویدیویی که دارید عنوانی انتخاب کنید که به اندازه کافی جذاب باشد و در عین حال به گونه ای باشد که شما بتوانید کاری کنید که کاربران و افرادی که می خواهند به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما بازدید کنند؛ بتوانند به راحتی آن را درک کنند و این عنوان آنها را به خودش جلب کند. شما باید کاری کنید که این ویدیو به همراه این نام به نظر فوق العاده برسد و در عین حال مرتبط ترین عنوان با ویدیویی باشد که قرار است به اشتراک بگذارید. بنابراین به انتخاب نام مناسب توجه کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


7 توصیه برای این که بازاریابی دیجیتالی را باکیفیت تر انجام دهید
دو شنبه 9 تير 1399 ساعت 17:11 | بازدید : 303 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

7 توصیه برای این که بازاریابی دیجیتالی را باکیفیت تر انجام دهید

 

1. سعی کنید برای ویدیوهایی که به منظور بازاریابی به اشتراک می گذارید؛ یک کانال ایجاد کنید. در حدود 85 درصد از ویدیوهای فیسبوک بدون صدا پخش می شوند. در صورتی که حدود 60 درصد از ویدیوهایی که در استوری های اینستاگرام قرار داده می شوند با صدا پخش می شوند! بنابراین خیلی مهم است که بدانید که ویدیوهایتان را کجا به اشتراک می گذارید!

بنابراین این که می‌خواهید چه نوع ویدیوهایی را به اشتراک بگذارید بستگی به این دارد که می خواهید با چه نوع مخاطبینی در ارتباط باشید. پس سعی کنید تا برای این کار یک کانال ایجاد کنید (به عنوان مثال در صورتی که 18 ویدیو دارید که درباره یک محصول خاصی هستند که شرکت شما آن را تولید می کند؛ و می خواهید این 18 ویدیو را در وب سایت یوتیوب به اشتراک بگذارید؛ بهترین کار این است که در یوتیوب یک کانال ایجاد کنید و سعی نمایید تا این ویدیوها را در این کانال به اشتراک بگذارید.) این کار به شما کمک می کند تا کیفیت بازاریابی خود را با استفاده از ویدیو بهتر کنید و مشتریان بیشتری را به خود جلب کنید.

2. وقتی که بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام می دهید در صورتی که از پلتفرم های مختلفی برای بازاریابی استفاده می کنید (به عنوان مثال در صورتی که هم از پلتفرم فیسبوک استفاده می کنید و هم اینستاگرام و توییتر و غیره) سعی کنید کاری کنید که پیام هایی را که می خواهید به مشتریان خود انتقال دهید شبیه به هم باشد. شما باید این پیام ها را برای خودتان بررسی کنید و ارتباط میان آن ها را برای خودتان روشن نمایید. سعی کنید کاری کنید که مشتریان هم به خوبی متوجه ارتباط این پیام ها با هم بشوند. نباید در اینستاگرام به یک شیوه پیام بدهید و در توییتر به یک شیوه دیگر این کار را انجام دهید و در فیسبوک نیز به گونه‌ای دیگر و... چون این کار منجر می شود که به هویت برند و تصویری که مشتریان و مخاطبین از شما و برندتان دارند آسیب می رسد و آن ها احساس می کنند که با یک برندی روبرو هستند که دارای یک هویت چندگانه می باشد. بنابراین حتماً اطمینان حاصل نمایید که هویت برند در تمام انواع این پیام ها حفظ شود.

3. در صورتی که برای بازاریابی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی از چند پلتفرم استفاده می‌کنید؛ بررسی کنید که با استفاده از کدام پلتفرم از همه بیشتر موفق خواهید بود. البته منظور این نیست که به پلتفرم های شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز توجه نکنید ولی سعی کنید بیشتر تمرکزتان را بر روی پلتفرمی قرار دهید که از همه بیشتر برایتان مخاطب دارد. به عنوان مثال در صورتی که متوجه شدید که در اینستاگرام تعداد کاربران بیشتری شما را فالو می‌کنند و محبوبیت بیشتری نسبت به پلتفرم های دیگر (مانند فیسبوک و غیره) دارید؛ سعی کنید تمرکزتان را بر روی آن بگذارید و در عین حال که بر روی پلتفرم های دیگر شبکه های اجتماعی تان نیز توجه می کنید و در آن ها هم پست می گذارید؛ بخش عمده انرژیتان را بر روی پست گذاشتن در اینستاگرام بگذارید و سعی نمایید تا محبوبیت خودتان را بیشتر و بیشتر کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بر تعداد مشتریان وفادار و دایمی خودتان بیفزایید و کاری کنید که آن دسته از افرادی که به عنوان مشتریان بالقوه (Potential customers) شما هستند تبدیل به مشتریان دایمی شوند. این کار همچنین باعث می شود که میزان وفاداری مشتریان به شما هم افزایش پیدا کند.

4. در صورتی که با استفاده از وبلاگ و وب سایت به بازاریابی می پردازید؛ حتماً استفاده از ویدیوها را فراموش نکنید. یکی از روش‌های بسیار مفید و موثر برای افرادی که با استفاده از وب سایت و وبلاگ بازایابی می کنند استفاده کردن از ویدیوها می باشد.

چرا؟ گوگل ویدیوها را دوست دارد. الگوریتم های رده بندی کننده مربوط به موتورهای جستجوگر گوگل به گونه ای طراحی شده‌اند که در صورتی که ببینند که در وب سایت و یا وبلاگ شما ویدیوهایی باکیفیت وجود دارند؛ رده بندی این وب سایت و یا وبلاگ را بالاتر قرار می دهند. بنابراین در صورتی که شما از ویدیوها در وب سایت و یا وبلاگتان استفاده کنید می توانید امید داشته باشید که کیفیت "بهینه سازی موتورهای جستجوگر" برای وب سایت شما افزایش پیدا کند و در نتیجه تعداد افراد بیشتری می‌توانند ویدیوهای شما را ببینند. بر اساس تحقیقات انجام گرفته در این زمینه، وب سایت‌هایی که در آنها ویدیوهای باکیفیت وجود دارد نسبت به وب سایتهای دیگر به احتمال 53 برابر در رده بندی های بالاتری قرار خواهند گرفت! بنابراین در صورتی که از ویدیو در وب سایت و یا وبلاگتان استفاده کنید شانس افزایش مشتریان برای شما چندین برابر می شود!

5. همیشه به "کیفیت محتوا" توجه کنید. یکی از مهم ترین نکته‌هایی که باید در رابطه با بازاریابی دیجیتالی به طور کلی (چه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و چه با استفاده از وب سایت و یا هر روش دیگری)  مدنظر داشته باشید این است که همیشه باید محتوایی باکیفیت تولید کنید. کیفیت محتوایی که شما تولید می‌کنید نقش مهم و کلیدی در جلب کردن مشتریان دارد. در صورتی که محتوای بی کیفیت و بی ارزش تولید کنید اینرا مسلم بدانید که مشتریان کمتری جلب می شوند. همیشه عبارت "محتوا پادشاه است" را به خاطر داشته باشید. در صورتی که محتوای شما کیفیت مطلوب نداشته باشد؛ نه تنها کیفیت بازاریابی شما پایین خواهد آمد؛ بلکه این کار می تواند لطمات جبران ناپذیری را به کل تجارت شما بزند. بنابراین سعی کنید برای این‌که محتوای باارزش و باکیفیت تولید کنید که نشان دهنده برند شما باشد؛ زمان و پول زیادی (البته تا جایی که بودجه کار به شما اجازه می دهد!) مصرف کنید و اطمینان داشته باشید که صرف هزینه و زمان برای این کار ارزشش را دارد!

6. از اشتراک گذاری محتوای باکیفیتی که در گذشته به اشتراک گذاشته اید نترسید. چه با استفاده از وب سایت و وبلاگ بازاریابی کنید و چه این کار را با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام دهید، نترسید از این که دوباره محتوای قدیمی و باکیفیت خود را به اشتراک بگذارید. همچنین در بسیاری از موارد می توانید با توجه به تغییرات جدید، به روز رسانی‌های کوچکی هم در این پست ها ایجاد کنید اما خیلی از موارد بدنه اصلی این پست‌ها هنوز هم می تواند برای شما سودمند باشد. بنابراین از این کار نترسید و سعی کنید تا این پست ها را دوباره به اشتراک بگذارید. در مورد شبکه‌های اجتماعی نیز اوضاع به همین صورت است و شما می توانید پست‌های باکیفیت و قدیمی خودتان را دوباره به اشتراک بگذارید.  انجام دادن این کار منجر می شود که شما می توانید مخاطبین بیشتری را به خود جلب کنید.

7. محتوایی تولید کنید که بیشتر جنبه تعاملی داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که تقریباً 91 درصد از مشتریان سعی می کنند به دنبال محتوایی باشند که بیشتر جنبه تعاملی داشته باشد. در سال‌های اخیر بازاریابی محتوایی تغییرات زیادی کرده است و این روزها، بازاریابان سعی می کنند تا مشتریان آن چه را که می خواهند بدست آورند. بنابراین محتوای بازاریابی در سال‌های اخیر بیشتر جنبه تعاملی دارد. بنابراین شما برای این که در این وضعیت رقابتی از دیگران جلو بزنید باید کاری کنید تا محتوای تعاملی داشته باشید و کاری کنید که مشتریان جلب کار شما شوند. شما باید به آن ها ثابت کنید که آن ها را دوست دارید و برای آن‌ها ارزش قایل هستید. در صورتی که چنین ارتباطی با آن ها برقرار کنید؛ احتمال این که آن ها مشتریان همیشگی شما شوند خیلی بیشتر می شود. برای این کار می توانید از شیوه های مختلف مانند نظرسنجی‌های مختلف، ایجاد جلسات پرسش و پاسخ با آنها، تولید کردن ویدیوهای 360 درجه ای و انجام کارهایی از این قبیل استفاده نمایید. شما باید کاری کنید که آن ها هم احساس کنند که می توانند در این کار دخالت و داشته باشند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


4 توصیه به تجارت ها برای این که یک محتوای باکیفیتی ایجاد نمایند
دو شنبه 9 تير 1399 ساعت 16:50 | بازدید : 166 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

4 توصیه به تجارت ها برای این که یک محتوای باکیفیتی ایجاد نمایند

 

این روزها بر تعداد شرکت‌هایی که سعی می کنند در بازاریابی دیجیتال از همدیگر سبقت بگیرند روز به روز اضافه می شود. استفاده از بازاریابی دیجیتال به جای بازاریابی سنتی موضوعی است که در چند سال گذشته مطرح شده است و روز به روز تعداد افرادی که از این روش استفاده می کنند بیشتر می شوند. بازاریابی دیجیتال انواع مختلفی دارد مانند بازاریابی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی (Social media marketing) و یا بازاریابی با استفاده از وب سایت (Website marketing) و غیره. در تمام این روش ها نکته مهم این است که "مخاطبین" را درنظر داشته باشید؛ اعتماد آن ها را به خودتان جلب کنید و کاری نمایید که آن ها باور کنند که شما می خواهید این کار را برای آن ها انجام دهید.

عبارت "محتوا پادشاه است!" یکی از مهم ترین دستورالعمل هایی است که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی آنرا در نظر داشته باشید. به هنگام بازاریابی به این روش باید به موضوع محتوا از همه بیشتر توجه کنید و کاری نمایید که محتوای باکیفیتی را برای کاربران و مخاطبین تولید کنید. چون در صورتی که محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی و یا در وب سایت ها و وبلاگ هایتان قرار می دهید از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند؛ نشانی این که مشتریان را از دست بدهید و مشتری جدیدی نداشته باشید بیشتر و ببیشتر خواهد شد. بنابراین سعی کنید حتماً  ایجاد کردن یک محتوای باکیفیت برای کارتان را مدنظر داشته باشید. برای این که یک محتوای باکیفیت برای کارتان ایجاد کنید؛ در ابتدا باید تعریف محتوای باکیفیت را بدانید. حقیقت این است که دنیا بازاریابی و مخصوصاً بازاریای آنلاین روز به روز در حال تغییر می باشد و هر روز شرکت‌های مختلف برای این که در کارشان موفق‌تر شوند باید از تکنیک‌های جدیدتری استفاده کنند. بنابراین تولید کردن یک محتوای باکیفیت برای بازاریابی آنلاین هم موضوعی است که مرتباً در حال تغییر می باشد و به طور کلی تعریف "محتوای باکیفیت" مرتباً عوض می‌شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با 4 توصیه درباره چگونگی بالا بردن کیفیت بازایابی دیجیتال و تولید کردن محتوای باکیفیت آشنا کنیم:

1) از ویدیوهای لایو استفاده کنید.

چرا؟ پاسخ این است که وقتی که از ویدیوهای لایو استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از این ویدیوها با مشتریان و مخاطبینتان ارتباطات بهتری برقرار کنید. شما می توانید این ویدیوها را به صورت ویدیوهای خانگی که از خودتان می گیرید آپلود کنید و در این ویدیوها لازم نیست که حتماً درباره شرکتتان حرف بزنید. شما می توانید درباره موضوعات خارج از شرکت و کارتان حرف بزنید. از آن جایی که هدف این است که توجه مخاطبین و اعتماد آن ها را به خود جلب کنید می توانید در این ویدیوها درباره موضوعات تفننی و تفریحی که مخاطبین نیز دوست دارند سخن بگویید.

2) تکنولوژی جستجوی صوتی (Voice search) را به محتوایتان اضافه کنید.

محتوای خود را به گونه ای بهینه سازی کنید که افرادی که می خواهند در محتوایتان جستجو کنند، بتوانند با استفاده از جستجوی تصویری نیز این کار را انجام دهند. پیش بینی می شود که در سال های آینده، چیزی حدود 30 درصد از جستجوهایی که در کل اینترنت انجام می‌گیرند از طریق جستجوی صوتی انجام میشود. بنابراین سعی کنید که شرکت شما بتواند در استفاده از این تکنولوژی پیشگام باشد. در صورتی که بتوانید محتوای خودتان را به گونه ای بهینه سازی کنید که بتوان با استفاده از جستجوی صوتی هم به آن دسترسی داشت؛ بخش زیادی از مخاطبینی را که ممکن است بدون داشتن این تکنولوژی از دست داده باشید؛ بدست آورده‌اید.

3) از "ویدیو" ها را به عنوان بخش کلیدی و اساسی در استراتژی بازاریابی خودتان قرار دهید.

استفاده کردن از ویدیوها به عنوان روشی برای بازاریابی روز به روز در حال افزایش می باشد. این روزها تعداد افرادی که برای پیدا کردن محصولات (و یا خدمات) مورد نظر خودشان از تماشا کردن ویدیو استفاده می‌کنند، نسبت به چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته‌اند. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از کاربران و مشتریان گفته‌اند که محصولات و یا خدمات مورد نظر خودشان را با استفاده از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی مربوطه پیدا کرده اند. بنابراین شما باید کاری کنید که استفاده کردن از ویدیوهای تبلیغاتی تبدیل به یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های استراتژی کاریتان شود. ویدیوها باید به عنوان مرکزی ترین بخش تلاش‌هایتان در جهت بازاریابی باشند. پیش بینی می شود که تا پایان سال 2022، ویدیوهای آنلاین 82 درصد از تمام ترافیک اینترنتی مشتریان را شامل شود. (که این میزان حدوداً 15 برابر نسبت به سه سال پیش یعنی سال 2017 افزایش پیدا خواهد کرد!!!)

بنابراین در صورتی که استفاده از ویدیوهای آنلاین برای بازاریابی کردن به عنوان بخشی از استراتژی‌های کلی بازاریابی شما نباشد؛ در این صورت متاسفانه باید گفت که تجارت شما در یک خطر بزرگ قرار گرفته است و آن ها از دست دادن موقعیت هایی برای رسیدن به تعداد مشتریان بالا می باشد.

4) به ویدیوهایی که برای بازاریابی مورد استفاده قرار می دهید؛ زیرنویس اضافه کنید.

ممکن است این ایده به نظرتان ابتدایی و کودکانه برسد و ممکن است پیش خودتان فکر کنید که مگر اضافه کردن زیرنویس ها به یک ویدیو چه تأثیری می تواند در تولید محتوای باکیفیت داشته باشد؟

اما حقیقت امر این است که تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته اند، نشان داده اند که وقتی که شما به ویدیوهایی که آپلود می‌کنید زیرنویس اضافه می کنید؛ شانس این که ویدیوهای شما تعداد بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشند؛ به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند! به عبارت دیگر، یکی از روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش تعداد بازدیدکنندگان ویدیوهای آپلود شده خود را بالا ببرید این است که با آن ها زیرنویس اضافه کنید و به این شکل کیفیت محتوای بازاریابی خودتان را ارتقاء دهید! به هر حال نباید فراموش کنید که 85 درصد از ویدیوهایی که در فیسبوک هستند توسط کاربران بدون صدا پخش می شوند!!!

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


20 حقیقتی که هر تجارتی باید درباره بازاریابی دیجیتال بداند
دو شنبه 9 تير 1399 ساعت 15:57 | بازدید : 177 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

20 حقیقتی که هر تجارتی باید درباره بازاریابی دیجیتال بداند

 

1. برای موفق شدن در بازاریابی دیجیتال، شما باید مجموعه ای از چند پارامتر (مانند برنامه ریزی، خلاقیت و غیره) را به صورت همزمان داشته باشید. در صورتی که تنها یکی از این پارامترها را داشته باشید و پارامترهای دیگر را نداشته باشید نمی‌توانید انتظار موفقیت داشته باشید.

2. به هنگام انجام بازاریابی آنلاین، باید به "فضای آنلاین" به عنوان مکانی فکر کنید که محل زندگی تعدادی از افراد است. شما باید یاد بگیرید تا در این مکان با این افراد تعاملات کنید و با آن ها زندگی کنید. بنابراین باید احساس کنید که دارید کار بازاریابی را در یک فضای حقیقی با آن ها انجام می‌دهید.

3. نقشی را که شبکه های اجتماعی در زندگی انسان های امروزه دارند به خوبی درک کنید. در صورتی که چنین درک عمیقی پیدا کردید؛ می توانید به خوبی از آن ها برای برقراری ارتباط و بازاریابی کردن برای آن ها استفاده کنید.

4. رفتاری را که افرادی که در کنار شما هستند در دنیای دیجیتالی انجام می دهند را بررسی کنید و سعی نمایید تا نکته های مثبت این افراد را یاد بگیرید. به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود که آن ها به دنبال موضوعی در اینترنت باشند؟ چه چیزی باعث می شود که مطالبی را در اینترت بخوانند؟ و غیره. این کار باعث می شود که با دنیای دیجیتالی آشنایی بیشتری پیدا کنید.

5. به خاطر داشته باشید که "فردا روز دیگریست!" این جمله مخصوصاً در دنیای دیجیتال بسیار اهمیت دارد. شما باید همیشه استراتژی هایی را که برای بازاریابی دیجیتال بکار می برده‌اید را به روز رسانی کنید و باید همیشه خودتان را با آخرین تغییراتی که در این زمینه ایجاد می شود هماهنگ نگه دارید.

6. از خلاقیت خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده کردن از خلاقیت شما به هیچ عنوان تناقضی با انجام کار بازاریابی به صورت استاندارد ندارد. بنابراین شما نباید فکر کنید که برای این که در بازاریابی موفق شوید نباید از خلاقیت استفاده کنید! وقتی این دو (خلاقیت و شیوه های استاندارد) در کنار هم قرار می گیرند؛ بهترین روش ها برای بازاریابی را پیدا خواهید کرد.

7. محتوا پادشاه است! همیشه این جمله را در نظر داشته باشید. سعی کنید تا جایی که ممکن است و می توانید محتوای کارتان را بالا ببرید. در صورتی که محتوای مناسب و باکیفیت تولید کنید، شناس این که مشتریان بیشتری جلب کارتان شوند و مشتریان بالقوه (Potential customers) تبدیل به مشتریان دایمی شما شوند خیلی بالاتر می باشد.

8. این نکته را فراموش نکنید که اصلاً مهم نیست که چه تعدادی از افراد شما را فالو می کنند. مهم است که چه تعدادی از افراد واقعا با شما در تعامل می باشند و حقیقتاً به کار شما اهمیت می دهند. به عنوان مثال، در صورتی که 1000 فالور علاقه مند داشته باشید بهتر از این است که 100000 فالور داشته باشید که به کار شما علاقه ای ندارند!

9. یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید: "اگر بسازی، آنها می آیند تا آنرا ببینند!" باید بگوییم که این ضرب المثل در دنیای دیجیتالی کاملا ً بی معنی و نادرست است!!! وقتی می‌خواهید بازاریابی دیجیتالی کنید؛ باید این کار را به شیوه تعاملی با دیگران انجام دهید نه این که صرفاً یک اکانتی بسازید و انتظار داشته باشید که آن ها بیایند و کار شما را دنبال کنند!

10. استفاده از هشتگ ها را فراموش نکنید. یکی از مهم ترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش به دیگران بفهمانید که وجود دارید؛ استفاده کردن از هشتگ ها است. بنابراین آن ها را دست کم نگیرید.

11. با مشتریانتان ارتباط صمیمانه و نزدیک برقرار کنید. البته منظور از ایجاد ارتباط این نیست که به آن ها بگویید: سال نو مبارک! منظور نوعی از ارتباط صمیمانه و حقیقی است که باعث شود که آن ها به شما اعتماد کنند و احساس نمایند که شما واقعاً به فکر  آن هایید.

12. سعی کنید رابطه خودتان و مشتریانتان را تبدیل به رابطه طولانی مدت کنید. ممکن است بپرسید چگونه می توان این کار را در دنیا دیجیتال انجام داد؟ پاسخ خیلی ساده است: دقیقاً همان طور که در دنیا حقیقی این کار را انجام می دهید. باید "شنوندگان" خوبی باشید و به آنها به خوبی "گوش" فرا دهید و حرف هایشان را بشنوید.

13. به خوبی هویت برندتان را به آن ها معرفی کنید. اطمینان داشته باشید تا زمانی که شما به خوبی برندتان و هویت برندتان را به آن ها معرفی نکرده باشید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که آن ها تبدیل به مشتریان دایمی شما شوند. بنابراین سعی کنید خودتان را به خوبی به آن ها معرفی کنید.

14. محتوای جذاب تهیه کنید. محتوایی که شما تهیه می کنید باید به شیوه ای باشد که توجه مخاطبین را به خودش جلب کنید. بنابراین شما باید بررسی کنید که آن ها به دنبال چه چیزهایی هستند و تضمین کنید که آن چه را که می خواهند به آن ها خواهید داد. در غیر این صورت، آن ها مشتری شما نخواهند شد!

15. در تمام ابزارهایی که از آن ها برای بازاریابی دیجیتالی استفاده می کنید؛ یک هویت و یک صدا داشته باشید. باید کاری کنید که مشتریان و مخاطبینتان احساس کنند که شما یک هویت تغییرناپذیر دارید. به عنوان مثال در صورتی که در اینستاگرام یک هویت مخصوص و یک شعار و... دارید؛ باید همان را هم در فیسبوک و توییتر و وبلاگ ها و غیره حفظ کنید.

16. محتوای خودتان را شخصی سازی (Personalize) کنید. با تکنیک های جدیدی که در زمینه های دیجیتالی ایجاد شده است؛ شما به راحتی این امکان را خواهید داشت که بررسی کنید که افرادی که مشتری شما می شوند در کدام ناحیه ها زندگی می کنند. بنابراین شما می توانید از این تکنیک ها استفاده کنید تا محتوا را شخصی سازی نمایید.

17. به یاد داشته باشید که موضوع زمانبندی یکی از کلیدی ترین موضوعاتی است که به هنگام بازاریابی دیجیتالی باید درنظر داشته باشید. در صورتی که کار زمانبندی را آن گونه که انتظارش را دارید انجام ندهید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که در کار موفق شوید و شکست خواهید خورد.

18. کلمات و اصطلاحات تخصصی مرتبط با بازاریابی دیجیتال را بشناسید. همچنین سعی کنید بررسی نمایید که هرکدام از این اصطلاحات چه معنی دارند و به چه کاری می آیند. بنابراین هنگامی که وارد کار بازایابی دیجیتال می شوید استفاده کردن از این واژه ها برای شما موضوعی لازم و ضروری می باشد که باید حتماً انجام دهید.

19. به موضوع بازاریابی افراد تأثیرگذار توجه کنید. این روزها این نوع بازاریابی طرفداران زیادی پیدا کرده است. شما می توانید افرادی را پیدا کنید که تعداد فالورهای زیادی دارند و از آن ها بخواهید که تجارتتان را برای فالورهایشان تبلیغ کنند.

20. اهمیت هرکدام از پارامترها را در جای خودش دست کم نگیرید. درست است که برخی از پارامترها در بازاریابی دیجیتال اهمیت بیشتری از پارامترهای دیگر دارند ولی باید اهمیت تمام پارارمترهایی را که در بازاریابی دیجیتال موثر هستند به جای خودش درنظر داشته باشید و سعی کنید تا هرکدام از این پارامترها را داشته باشید به این دلیل که بازاریابی دیجیتال فرآیندی بسیار مهم است که برای این که در آن موفق شوید باید به تک تک پارامترها و اقدامات تأثیرگذار عمل کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه در بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار، اعتماد این افراد را به خود جلب کنیم؟
چهار شنبه 4 تير 1399 ساعت 9:29 | بازدید : 165 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

چگونه در بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار، اعتماد این افراد را به خود جلب کنیم؟

 

موضوع بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار این روزها تبدیل به موضوع داغی شده است. بسیاری از شرکت ها هستند که سعی می کنند تا از این روش بازاریابی استفاده نمایند تا بر شمار مشتریان خود بیفزایند و از رقبای خود جلو بزنند. اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از افرادی که می خواهند به این شیوه بازاریابی کنند بوجود بیاید این است که برای این که اعتماد افرادی را که می خواهند به عنوان افراد تأثیرگذار برای تجارت ما نقش ایفا کنند را جلب کنیم؛ باید چکار کنیم؟ در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم.

مقدمه

بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار به این معنی نیست که شما یک فردی را پیدا کنید که در شبکه های اجتماعی دارای مخاطبین زیادی است و سپس به این فرد پیشنهادات مالی کنید و در عوض از این فرد بخواهید تا درباره شما چیزهای خوبی بگوید!

بلکه شما باید اول از همه کاری کنید که این فرد به کار شما علاقه مند شود و کاری کنید که خودش از تجارت شما و آن چه که می‌کنید احساس رضایت حقیقی داشته باشد. این نکته را فراموش نکنید که انسان هایی که در شبکه های اجتماعی دارای تعداد زیادی فالور هستند و شما می خواهید آن ها را به عنوان افراد تأثیرگذار پیدا کنید؛ افرادی هستند که مدت ها برای این که به این موقعیت برسند وقت گذاشته اند و ساعت ها برای این که تعداد بیشتری از فالورها را داشته باشند؛ زحمت کشیده اند وصبر زیادی داشته اند. چنین افرادی را نمی توانید در صورتی که علاقه ای به کارتان نداشته باشند؛ مجبور کنید که صرفاً به خاطر پول محصولات و یا فرآورده های شما را تبلیغ کنند!

یک نکته مهم درباره بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار که باید درنظر داشته باشید این است که این نوع بازاریابی در حقیقت روشی نیست که به سرعت شما را به نتیجه های مطلوبی برساند. برای این که در این نوع بازاریابی موفق شوید؛ باید اول از همه به خوبی خودتان را به اثبات برسانید. باید ثابت کنید که کار باکیفیتی دارید و حقیقتاً می خواهید تا به مشتریان کمک کنید و گرهی از کار آن ها باز نمایید. شما باید واقعاً با پیشنهاداتی که می کنید همسو باشید و سعی نمایید تا اهداف خودتان را به این افراد تأثیرگذار به خوبی به اثبات برسانید.

همان طور که اشاره شد، کار بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار کاری نیست که بتوان آن را یک شبه انجام داد. جلب کردن اعتماد افراد تأثیرگذار و این که آنها واقعاً از شما حمایت کنند کاری است که ممکن است کمی به طول بینجامد و حتی ممکن است سخت باشد که در اذهان و در قلب آنها خودتان را جا بدهید. ولی اگر می خواهید این کار را به درستی انجام دهید باید اعتماد و احترام آن ها را برانگیزانید. باید کاری کنید که از صمیم قلبشان به شما اعتماد کنند.

ولی سوال اصلی که برای شما پیش می آید این است: چگونه می توان کاری کرد که اعتماد افراد تأثیرگذار به تجارت ما جلب شود؟

چگونه می توانید اعتماد افراد تأثیرگذار را به تجارتتان جلب کنید؟

در صورتی که دو مرحله ذکر شده در پایین را به خوبی درنظر داشته باشید و به آن عمل کنید؛ جلب کردن اعتماد افرادی که می خواهند با شما کار کنند کار دشواری نیست. این دو مرحله کار به قرار زیرند:

- مرحله اول: خودتان را به آنها نشان دهید و با آنها آشنا شوید (مرحله آشنایی اولیه)

- مرحله دوم: بازاریابی کنید و سعی نمایید اعتماد آنها را به خودتان جلب کنید (مرحله بازاریابی اصلی)

مرحله اول: خودتان را به آن ها نشان دهید و با آنها آشنا شوید (مرحله آشنایی اولیه)

مرحله اول کار این است که سعی کنید با آنها صمیمی شوید. شما باید به یک شیوه مثبت، با این افراد تأثیرگذار که فکر می کنید می توانند به شما کمک کنند تا تجارت خود را گسترش دهید؛ ارتباط صمیمانه ای برقرار کنید و سعی کنید کاری کنید که آنها به شما اعتماد کنند. در صورتی که شما چنین رابطه ای را با آنها برقرار کنید؛ می توانید انتظار داشته باشید که به خوبی راه را برای اقدامات بعدی که در این زمینه انجام خواهید داد هموار سازید.

به عنوان مثال در صورتی که دیدید که این افراد در شبکه‌های اجتماعی عضو گروه هایی هستند سعی کنید تا شما هم در این گروه ها عضو شوید. فراموش نکنید که در این مرحله شما نباید چیزی را برای آن‌ها بازاریابی کنید و یا نباید چیزی را برای آنها تبلیغ کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که چهره حقیقی خودتان را بدون ریا و بدون این که بخواهید خودتان را طور دیگری که نیستید نشان دهید؛ برای آن ها آشکار سازید. در این مرحله شما هیچ گونه تبلیغی نمی‌کنید بلکه تنها کاری که می کنید این است که به عنوان یکی از اعضای جامعه مجازی که این افراد نیز اعضای دیگر آن هستند؛ خودتان را به آنها نشان می دهید. این مرحله تنها مرحله آشنایی می باشد! شما در این مرحله هیچگونه تبلیغی نمیکنید. افرادی که در این مرحله با شما آشنا می شوند در حقیقت نباید شما را به عنوان یک تجارت آنلاینی بشناسند که تنها هدفش این است که بازاریابی کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به تمام آنها نشان دهید که شما هم  حضور دارید! فقط همین!

مرحله دوم : بازاریابی کنید و سعی نمایید اعتماد آن ها را به خودتان جلب کنید (مرحله بازاریابی اصلی)

این مرحله مرحله ای است که کار اصلی شما انجام می پذیرد. در این مرحله شما می توانید به راحتی کار بازاریابی را برای آنها انجام دهید. به این دلیل که در این مرحله شما دیگر توسط آنها شناخته شده اید و اعتماد کردن آنها به شما کار آسان تری می باشد. به عبارت دیگر در این مرحله دیگر آنها از قبل با شما آشنایی دارند و بنابراین احتمال این که شما توسط آنها قبول شوید، بیشتر می شود. فراموش نکنید که درست است که افراد تأثیرگذار ممکن است سلبریتی نباشند (البته ممکن هم هست که باشند که در این صورت کار شما راحت تر هم می شود!) ولی در دنیا مجازی، دقیقاً مانند سلبریتی ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که سلبریتی ها در دنیای حقیقی مواجه می شوند. بسیاری از افراد هستند که در دنیای مجازی موجب مزاحمت آنها می شوند و یا این که سعی می‌کنند وقتشان را بگیرند (چون می‌خواهند با این افراد در ارتباط باشند). این افراد تأثیرگذار مزاحمان خودشان را نمی شناسند و به آنها اعتماد نمی کنند. اما وقتی که شما بخواهید محصولات و فرآورده های خودتان را به آن‌ها نشان دهید و برای آن ها بازاریابی کنید؛ کارتان آسان تر از گذشته می شود چون دیگر این افراد شما را شناخته اند و دیگر فکر نمی کنند که شما هم یکی از آن افراد مزاحم هستید!  بنابراین به راحتی شما را قبول می کنند و به پیشنهاداتی که داشته اید فکر می کنند. احتمال این که این افراد شما را در این مرحله قبول کنند نسبت به زمانی که بدون آشنایی و بدون این که آنها از قبل شناختی بر روی شما داشته باشند بخواهید که کمکتان کنند؛ خیلی بیشتر است. به این دلیل که در این حالت آنها از قبل می دانند که شما که هستید و چه می خواهید و بنابراین در صورتی که مرحله اول را به خوبی انجام داده باشید؛ شانس این که شما برای مرحله بعدی هم قبول شوید و موفق شوید که تأیید این افراد را بگیرید که برایتان بازاریابی کنند خیلی بیشتر می شود. این در صورتی است که وقتی که بدون آشنایی از آنها چنین درخواست‌هایی را بکنید؛ این احتمال خیلی پایین تر خواهد آمد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازاریابی افراد تأثیرگذار (Influence Marketing)
سه شنبه 3 تير 1399 ساعت 18:1 | بازدید : 148 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

بازاریابی افراد تأثیرگذار (Influence Marketing)

 

یکی از شیوه های جدید بازاریابی کردن، بازاریابی افراد تأثیرگذار یا Influence Marketing می باشد. در این پست قصد داریم تا به این شیوه بازاریابی نگاهی بیندازیم.

امروزه بازاریابی افراد تأثیرگذار یکی از مهم ترین شیوه های بازاریابی می باشد ولی متاسفانه هنوز هم برخی از افراد هستند که نمی فهمند که این نوع بازاریابی به چه معنی می باشد. برخی از افراد وقتی که به این کلمه برخورد می کنند پیش خود می گویند: "بازاریابی افراد تأثیرگذار دیگر چیست؟"

برای این که بدانیم که بازاریابی افراد تأثیرگذار چیست؛ باید در ابتدا "افراد تأثیرگذار" را تعریف کنیم (چون مفهوم بازاریابی را تقریباً همه می دانند!) افراد تأثیرگذار افرادی هستند که مردم و مشتریان از آن ها تأثیر می پذیرند و به حرف آن ها گوش می دهند. بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار هم به این معنی است که کاری کنیم که این افراد تأثیرگذار کالاها و یا خدمات ما را بازاریابی کنند.

بازاریابی تأثیرگذار در حقیقت ترکیبی از بازاریابی قدیمی و سنتی و بازاریابی جدید است. در حقیقت در بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار، از ایده اهمیتی که مردم به سلبریتی ها (البته افراد تأثیرگذار لازم نیست که حتماً سلبریتی باشند و می‌توانند هر فرد دیگری هم باشند!) می دهند استفاده می کنیم و سعی می نماییم این روش را با روش‌های تبلیغات و بازاریابی مدرن ترکیب کنیم. مهم ترین پارامتری که نوع بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار را از دیگر انواع بازاریابی برای یک شرکت جدا می‌سازد این است که بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار حاصل ترکیب تلاش افراد تأثیرگذار و شرکت ها می باشد و بنابراین صرفاً حاصل تلاش شرکت ها نمی باشد!

اما همان طور که اشاره شد بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار صرفاً شامل سلبریتی ها نمی شود. بلکه می توان افراد تأثیرگذاری را در رشته های مختلف پیدا کرد که بسیاری از آنها حتی ممکن است در دنیای حقیقی معروف هم نباشند (اما در دنیای مجازی دارای معروفیت باشند!)

برای این که درک بهتری از "فرد تأثیرگذار" پیدا کنید، می توان گفت که فرد تأثیرگذار را فردی تعریف می کنیم که دارای خصوصیات زیر باشد:

  • این فرد باید قدرت این را داشته باشد که با استفاده از نفوذی که دارد و همچنین با استفاده از دانشش و یا موقعیتش و یا ارتباطی که با مردم دارد؛ بر روی تصمیماتی که مردم برای خرید می‌گیرند تأثیر بگذارد.
  • این فرد باید فردی باشد که با صنعت مرتبط با شرکتی که قرار است با او قرارداد داشته باشد؛ ارتباط کاملاً معنی داری داشته باشد.

بنابراین با توجه به تعاریفی که از "فرد تأثیرگذار" در بازاریابی کردیم؛ نمی توان گفت که افرادی که به عنوان افراد تأثیرگذار در بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند باید حتماً سلبریتی باشند! خیلی مهم است که تفاوت میان آن‌ها را درک کنیم.

همچنین مهم است که شما به عنوان یک تجارت بدانید که فردی که به عنوان فرد تأثیرگذار می‌شناسیم؛ فردی است که باید حتماً یک ارتباط بسیار صمیمی و عمیق با مشتریان داشته باشد و آن ها باید این فرد را به خوبی بشناسند. در صورتی که کار بازاریابی با استفاده از این فرد تأثیرگذار را به خوبی انجام دهید؛ متوجه خواهید شد که بسیاری از افرادی که شما را دنبال کرده اند؛ به دلیل این که این فرد تأثیرگذار به آن ها اشاره کرده است مشتریان شما شده اند و به این دلیل این کار را نکرده اند که شما و یا برند شما را دوست دارند! بلکه چون این فرد تأثیرگذار گفته است که مشتری این شرکت شوید؛ آن ها هم مشتری شما شده اند!

بنابراین ارزشی را که داشتن یک فرد تأثیرگذار برای یک شرکت دارد از دست ندهید و سعی کنید از این افراد بیشتر و بیشتر استفاده نمایید.

بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار شامل تعاملی است که شما با یک یا چندتن از این افراد خواهید داشت تا به شما کمک کنند تا محصولات و یا خدمات خودتان را به فروش برسانید. برای از این تعاملات ممکن است منجر به نتیجه‌های بسیار بسیار مطلوبی شوند تا اندازه ای که میزان شهرت برند این شرکت ها به شیوه غیرقابل باوری بهتر شود!

بنابراین استفاده کردن از افرادی که می توانند به این شیوه تجارت شما را بهتر کنند یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما باید در کارتان به آن توجه داشته باشید. همچنین همان طور که در گذشته اشاره شد باید دانست که فرد تأثیرگذار هیچ ارتباطی با سلبریتی ندارد! به این معنی که ممکن است این فرد تأثیرگذار یک عکاس حرفه ای باشد (که در اینستاگرام دارای تعداد فالورهای زیادی است) و یا این که یک فرد وبلاگ نویس باشد (که وبلاگی دارد تعداد بازدیدکنندگان بسیار زیادی دارد) و یا این که یک فردی باشد که در توییتر اکانتی دارد که دارای تعداد زیادی دنبال کننده است و غیره. در این جا اصلاً مهم نیست که این فرد چه کسی باشد. مهم است که این فرد به چه میزان معروفیت داشته باشد و شهرتش به چه اندازه ای باشد! ممکن است افرادی باشند که در شبکه‌های اجتماعی صدها (و اگر نگوییم حساب فالورهایشان به میلیون می رسد!) فالور داشته باشند ولی اصلا ًدر زندگی معمولی انسان معروفی نباشند! این افراد افرادی هستند که شما باید آن ها را پیدا کنید و از آن ها بخواهید که به شما کمک کنند تا کار بازاریابی را با کمک آن ها بهتر انجام دهید. البته یکی از مهم ترین نکته هایی که در این رابطه باید درنظر داشته باشید، ارتباط کاری است که می‌کنید با این فرد تأثیرگذار. به عبارت دیگر، باید این فرد تأثیرگذار با کار شما ارتباط نزدیکی داشته باشد. ممکن است فردی باشد که در شبکه های اجتماعی تعداد زیادی دنبال کننده و فالور داشته باشد ولی کار این فرد و زمینه کاری و حرفه ای او با شما ارتباطی نداشته باشد! بنابراین در صورتی که بخواهید از چنین فردی برای کار کمک بگیرید؛ کارتان چیزی جز اتلاف وقت نمی باشد!

برای پیدا کردن این افراد، در ابتدا باید تصمیم گیری های لازم را با خودتان انجام دهید؛ سپس سعی کنید تا به دنبال این افراد بگردید و وقتی که این افراد را پیدا کردید؛ سعی نمایید نظرشان را به کارتان جلب کنید و از آن ها کمک بگیرید. در این کار باید صبور باشید. وقتی که خواستید با این افراد ارتباط برقرار کنید این نکته را درنظر داشته باشید که این شما به عنوان یک انسان هستید که می خواهید با این افراد ارتباط داشته باشید نه یک شرکت! به عبارت دیگر این ارتباط یک ارتباط میان دو انسان است نه ارتباط میان یک شرکت و یک انسان!!!

از همان اول سعی کنید با شیوه زبان نرم و برخورد مناسب با این افراد صحبت کنید. سعی کنید در این کار برای خودتان برنامه ریزی های مخصوص داشته باشید که بتوانید کار را راحت تر و برنامه ریزی شده تر انجام دهید. همچنین به هنگام صحبت کردن درباره کار هم سعی کنید به شیوه ای با این فرد صحبت کنید که حقیقتاً مجاب شود که کار شما برای این فرد فایده ای دارند. سعی کنید کاری کنید که خود این فرد هم به محصولات و خدماتی که شما می خواهید ارایه کنید علاقه مند شود. برقرار کردن روابط به شیوه ای صمیمانه را در هیچ کدام مراحل کار فراموش نکنید.

نتیجه گیری

فراموش نکنید استفاده کردن از افراد تأثیرگذار برای بازاریابی (که به آن بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار گفته می شود) یکی از بهترین روش‌هایی است که شما می توانید با استفاده از این روش کار بازاریابی خودتان را انجام دهید. در صورتی که می خواهید چنین فردی را پیدا کنید؛ باید بدانید که نیازی نیست که این فرد لزوماً یک سلبریتی و یا فردی معروف باشد. بسیاری از افراد هستند که شهرتی در دنیای واقعی ندارند اما اکانت های شبکه های اجتماعی آن ها به اندازه صدهاهزار نفر فالور دارند. کار شما این است که چنین افرادی را پیدا کنید و سعی نمایید از آن ها کمک بخواهید تا فرآورده ها و محصولاتتان را به مردم معرفی کنند. البته فراموش نکنید که این افراد باید زمینه کاری مرتبط و متناسب با زمینه کاری شما داشته باشند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


13 اقدامی که تجارت ها در زمان کرونا برای بالا بردن کیفیت کارشان می توانند انجام دهند.
سه شنبه 3 تير 1399 ساعت 17:34 | بازدید : 193 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

13 اقدامی که تجارت ها در زمان کرونا برای بالا بردن کیفیت کارشان می توانند انجام دهند.

 

1) با کارکنان و مشتریان مصاحبه های ویدیویی و اینترنتی برگزار کنید.

شما می توانید از ابزارهای مختلف برای ایجاد مصاحبه های ویدیویی استفاده کنید تا با آن ها مصاحبه هایی اینترنتی انجام دهید. انجام این کار هم به کارکنان و هم به مشتریان این احساس را می دهد که شما به فکر آن ها هستید و آن ها را دوست دارید و می توانید از آن ها حمایت کنید. این کار همچنین احساس اعتماد آن ها به شما را افزایش می دهد.

2) سعی کنید برای بازاریابی آنلاین محتوای خودتان از روش هایی مانند محتوای ویدیویی و صوتی و غیره هم استفاده کنید.

این کار باعث می شود که هنگامی که شما می خواهید به صورت آنلاین بازاریابی کنید؛ کیفیت بازاریابی شما افزایش پیدا می‌کند و بنابراین با این کار تعداد کاربران و مشتریانی که جلب شما می شوند نسبت به گذشته افزایش پیدا می کنند. در صورتی که در گذشته از این نوع محتوا کمتر استفاده می کرده اید؛ اکنون زمان آن رسیده است که استفاده از این نوع محتوا را بیشتر کنید.

3) برای کاربران ایمیل بفرستید.

شما می‌توانید به صورت مستقیم برای آن ها ایمیل هایی بفرستید و آن‌ها را دعوت کنید تا از شما خرید کنند. البته ایمیل یک جنبه فراموش شده از بازاریابی دیجیتال است ولی نباید قدرت و اهمیتی که دارد را نادیده گرفت. بنابراین سعی کنید تا با گزینه بازاریابی کردن با استفاده از ایمیل را فراموش نکنید. بهتر است ایمیل هایی که به آن ها می فرستید دارای محتوایی باشند که این کاربران را به خودشان جلب کنند و طوری باشند که آن ها با خواندن این ایمیل ها تجارت شما و آن چه را که می کنید را بهتر بشناسند.

4) سمینارهای اینترنتی (Webinar) تشکیل دهید.

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید در این زمینه انجام دهید این است که برای کارکنان و مشتریان سمینارهای اینترنتی ایجاد کنید و در این سمینارها درباره خودتان و کاری که می‌کنید صحبت کنید. شما می توانید از این موقعیت استفاده کنید و در این سمینارها به سوالاتی که کاربران از شما می پرسند هم پاسخ دهید و تیمتان را به آن ها معرفی کنید و به آن ها محصولات و خدماتی را که ارایه می کنید بشناسانید. این کار هم به نوبه خود باعث افزایش تعداد مشتریان می شود.

5) انجمن پرسخ و پاسخ و بحث اینترنتی تشکیل دهید.

ایجاد این انجمن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بازاریابی را به شکل بهتری انجام دهید. در ایجاد کردن این انجمن ها خودتان را تنها به بازاریابی محدود نکنید و درباره موضوعات معمولی و عادی که آن ها دوست دارند تا درباره اش حرف بزنند هم با آن ها حرف بزنید. به عنوان مثال می توانید موضوع بحث را به طرف فیلم هایی که مورد علاقه آن هاست و یا داستان هایی که دوست دارند و یا مکان‌هایی که از رفتن به آن ها لذت می برند و غیره بکشانید.

6) ویدیوهایی از خودتان برای آن ها ضبط کنید و با آن ها به اشتراک بگذارید.

در این ویدیوها می توانید وضعیتی را که شرکتتان به صورت حضوری دارد به آن ها نشان دهید. همچنین می توانید ویدیوهایی را که مرتبط با کارکنان از زندگی شخصیشان می باشد نیز با آن ها به اشتراک بگذارید. انجام این کار باعث می شود که یک احساس صمیمیتی میان این افراد و شما بوجود می آید که نهایتاً منجر به این می شود که شما می توانید کار بازاریابی برای شرکت خود را بهتر انجام دهید.

7) به بازخورد هایی که از طرف کاربران و مشتریان دریافت می‌کنید توجه بیشتری داشته باشید.

یکی دیگر از نکته هایی که توجه کردن به آن اهمیت خیلی زیادی دارد این است که به بازخورد هایی که آن ها در اختیار شما قرار می دهند توجه کنید. با توجه کردن به این بازخورد ها است که شما می توانید بفهمید که چه زمانی آن ها از کار شما راضی هستند و چه زمانی راضی نیستند (و باید شیوه کار را تغییر دهید). بنابراین سعی کنید همیشه این فیدبک ها را برای کار خود کنترل کنید و به آن ها بی‌توجهی نکنید.

8) به بخش بازاریابی آنلاین از گذشته بیشتر توجه کنید.

یکی دیگر از نکته‌هایی که باید در دوران کرونا به آن توجه بیشتری داشته باشید این است که شما باید به بخش بازاریابی آنلاین بیشتر از گذشته توجه کنید. در این دوران کرونا بازاریابی کردن به شیوه آنلاین طرفداران بیشتری پیدا کرده است و شرکتها و تجارت‌های زیادی هستند که می خواهند به صورت آنلاین بازاریابی کنند. بنابراین باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید. طراحی کردن وب سایت به شیوه مناسب و جذاب و بالا بردن کیفیت بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله اقداماتی هستند که باید در این راستا انجام بگیرند.

9) سعی کنید برنامه ریزی‌های خودتان را دوباره بررسی کنید.

برنامه ریزی هایی که شما باید در دوران قبل از کرونا برای خودتان داشته باشید ممکن است با برنامه ریزی هایی که در زمان قبل از دوران کرونا داشته اید متفاوت باشد. بنابراین بهتر است که یک بازنگری برای این برنامه ریزی ها داشته باشید و سعی کنید کار را به گونه ای انجام دهید که برنامه ریزی جدیدتان متناظر با برنامه ریزی هایی باشد که برای دوران کرونا مناسب می باشند.

10) سعی کنید به کاربرانتان "علاقه" نشان دهید.

در صورتی که کاری کنید که آن ها احساس کنند که شما به آن ها علاقه دارید و می خواهید از آن ها حمایت کنید؛ بدون تردید به شما اعتماد بیشتری می‌کنند و تعداد افرادی که جذب تجارت شما می شوند و تبدیل به مشتریان حقیقی شما می شوند بیشتر می شود. چون در این صورت آن ها احساس می کنند که شما تجارتی هستید که حقیقتا قصدتان این است که با آن ها همکاری داشته باشید و به آن ها کمک کنید تا کارشان را بهتر از گذشته انجام دهند.

11) لینک های اضافی را در وب سایتتان حذف کنید.

وجود این لینک های اضافی می تواند برای شما دردسر ساز باشد. بنابراین سعی کنید این لینک ها را حذف کنید. تحقیقات اخیر در این رابطه ثابت کرده است که در صورتی که شما بتوانید این لینک ها را در وب سایت هایتان حذف کنید؛ می توانید تا حدود بسیار زیادی (در برخی از تحقیقات نشان داده شده است که حذف کردن این لینک ها حتی تا 82 درصد تعداد بازدیدکنندگان از یک وب سایت را افزایش داده است) افرادی را که قرار است مشتری دایم شما شوند؛ افزایش دهید.

12) یک رابطه گرم و صمیمی با مشتریان ایجاد کنید.

به خاطر داشته باشید که مهم ترین هدفی که شما در ایجاد یک تجارت ایجاد کرده اید این است که به مشتریان خدمت رسانی کنید. بنابراین "مشتری پادشاه است" باید شعار شما باشد و شما باید از این شعار استفاده کنید تا کارهایتان را بهتر از گذشته انجام دهید. برای این که ارتباط مناسبی را میان خودتان و مشتریان برقرار کنید، شما می توانید از شیوه های مختلفی استفاده کنید مانند برگزار کردن جلسات آنلاین آشنایی و ویبینارها و یا ارتباط گرفتن از طریق فرستادن پیام و غیره.

13) سعی کنید مشتریان را بهتر بشناسید.

شما باید علاوه بر این که با مشتریانتان رابطه خوبی برقرار کرده باشید؛ بهتر از گذشته آن ها را بشناسید. شناخت بهتر این مشتریان باعث می شود که شما بتوانید درک بهتری از این که "آن ها که هستند" و همچنین درک بهتری از این که "آن ها چه نیازهایی دارند؟" و این که "آن ها چه می خواهند؟" پیدا کنید. با داشتن این درک راحت تر می توانید در جهت برآورده کردن نیازهایی که دارند و فراهم کردن آن چه که از شما می خواهند راه کارهایی متنوع و موثر پیدا کنید. بنابراین سعی کنید آن ها را به خوبی بشناسید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سه توصیه به تجارت ها در دوران کرونا
سه شنبه 3 تير 1399 ساعت 17:8 | بازدید : 158 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

سه توصیه به تجارت ها در دوران کرونا

 

بحران کرونا دنیا را تغییر داده است. بسیاری از تجارت ها به دلیل این بحران با مشکلات جدی مالی مواجه شده اند و بسیاری از فروشگاه هایی که در گذشته پر از جمعیت بوده اند؛ تعطیل شده اند. صاحبان تجارت‌های کوچک و بزرگ باید یاد بگیرند که با این بحران کنار بیایند و فکری به حال نجات تجارت خود و بقا در این بحران بکنند.

در این مقاله قصد داریم تا سه توصیه را برای تجارت ها برای این که بهتر با این بحران کنار بیایند ارایه کنیم:

1) آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید خوشبینی را پیشه کنید.

در این شرایط هیچ چیز بهتر از این نیست که شما آرامش خودتان را حفظ کنید. این زمان، زمانی نیست که شما به خودتان سخت بگیرید و باید همواره آرام باشید. ممکن است در آینده افرادی را ببینید که به طور کلی دارند کار خودشان را به دلیل این بحران تعطیل می کنند ولی نباید ناامید شوید!

قبل از هر چیز باید این نکته را قبول کنید که این بحران جهانی به بسیاری از تجارت ها لطمات مختلفی وارد کرده است که بسیاری از این لطمات، جبران ناپذیر بوده اند! و بنابراین شما به عنوان یک تجارت کوچک باید این نکته را درک کنید و سعی کنید تا تجارت شما از این ماجرا کمترین ضرر را ببیند. وضعیت امروزه به این شکل است که این روزها عدم قطعیت زیادی در ارتباط با اثرات بالقوه اقتصادی بیماری کرونا بر روی اقتصاد دنیا وجود دارد و البته مسلماً فکر کردن به این موضوع کمی ترسناک هم هست! اما نگران نباشید! به این فکر کنید که شما می توانید کاری کنید که تجارتتان خودش را از ضررهایی که کرونا به آن زده است نجات دهد!

شما باید سعی کنید تا به دنبال روش‌هایی بگردید که با استفاده از این روش ها بتوانید ضررهایی را که این بحران به شما زده است جبران کنید.

2) در این دوران سعی کنید به موضوع بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) توجه زیادتری داشته باشید.

یکی از نکته های مهمی که شما باید در این زمینه درنظر داشته باشید این است که باید تمرکز بیشتری نسبت به گذشته بر روی موضوع SEO داشته باشید. البته موضوع SEO موضوعی است که تجارت‌های این روزگار باید حتماً به آن توجه داشته باشند ولی این موضوع با پدیدار شدن بحران کرونا از گذشته مهم تر هم شده است. دلیل این امر هم این است که وقتی که بحران کرونا ایجاد شده است؛ تعداد افرادی که سعی می‌کنند از خانه به خرید بپردازند، نسبت به گذشته بیشتر و بیشتر شده است. بسیاری از فروشگاه هایی که محصولات خودشان را به صورت حضوری به فروش می رسانده اند (و البته بخش‌های آنلاین و اینترنتی هم داشته اند) امروزه دیگر در این بحران کرونا مجبورند تنها به صورت اینترنتی این کار را انجام دهند. بنابراین این امر باعث شده است که موضوع تجارت های آنلاین اهمیت بیشتری پیدا کند. یکی از مهم ترین بخش هایی که در تجارت آنلاین اهمیت دارد نیز، بازاریابی آنلاین می باشد.

 

بازاریابی آنلاین یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های تجارت آنلاین است و افرادی که می خواهند تجارت آنلاین انجام دهند باید حتماً بازاریابی آنلاین کنند. بنابراین در دوران کرونا باید اهمیت بیشتری به بازاریابی آنلاین بدهید و سعی کنید تا وب سایت‌هایی را که طراحی می‌کنید بازدیدکننده های بیشتری داشته باشند. برای این که کاری کنید که وب سایت هایتان بازدیدکننده های بیشتری داشته باشند؛ یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که کاری کنید که این وب سایت‌ها در میان نتیجه های حاصل از جستجوهای مربوط به محتوای این وب سایت ها در رده بندی های بالاتری قرار داشته باشند. در این صورت شما خواهید توانست تعداد بیشتری از افراد را جلب کارتان کنید. در صورتی که رده بندی وب سایت شما در میان رده بندی های موتورهای جستجوگر بالاتر باشد؛ افرادی که کلمات و یا عبارت‌های مرتبط با کار شما را جستجو می کنند؛ احتمال بیشتری دارد که وب سایت شما را ببینند (چون به عنوان مثال در صورتی که وب سایت شما در صفحه اول قرار داشته باشد؛ بر اساس تحقیقات انجام گرفته، این کاربران در ابتدا همان صفحه اول جستجوی وب سایت‌ها را از همه بیشتر نگاه می کنند و بنابراین شانس این که بر روی وب سایت شما کلیک کنند بیشتر از زمانی می شود که به عنوان مثال وب سایت شما در صفحه هفتم قرار داشته باشد). به همین دلیل، شما نسبت به رقبای خودتان جلو می افتید.

3) به بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی بیشتر توجه کنید.

یکی دیگر از نکته هایی که باید درنظر داشته باشید؛ بازاریابی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. در این بحران کرونا، تعداد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند بیشتر از گذشته شده است. بنابراین یکی از بهترین روش هایی که شما با استفاده از این روش ها می توانید کار بازاریابی آنلاین خود را رونق دهید؛ استفاده کردن از شبکه های اجتماعی است. البته این کار در گذشته هم دارای اهمیت زیادی بوده است ولی این روزها بر اهمیت آن افزوده شده است. سعی کنید در هرکدام از شبکه های اجتماعی که برای این کار مورد استفاده قرار می دهید؛ کاری کنید که مخاطبین زیادی جلب این کار شوند. انجام دادن این کار آسان می باشد تنها نیاز است که قدری تمرکز کنید و به یک سری راهنمایی‌های ساده در این باره توجه نمایید. فعالیت شما در شبکه های اجتماعی باید به شیوه ای باشد که بتوانید محیط مناسبی را ایجاد کنید که کاربران بتوانند با کارهای شما و فعالیتی که انجام می دهید، آشنا شوند و سعی کنند تا از شما خرید کنند. شما باید سعی کنید یک احساس اعتماد را در آن ها ایجاد کنید و این حس را به آن ها بدهید که خواستار حمایت از آن ها هستید و می توانید از آن ها پشتیبانی کنید. در صورتی که چنین احساسی را برایشان ایجاد نکنید؛ اعتمادی به شما نخواهند کرد  در نهایت آن ها شما را رها می کنند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه می توان از عنصر "همزادپنداری" برای ارتقای کیفیت بازاریابی استفاده کرد؟
سه شنبه 3 تير 1399 ساعت 9:44 | بازدید : 97 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

چگونه می توان از عنصر "همزادپنداری" برای ارتقای کیفیت بازاریابی استفاده کرد؟

 

ویروس کرونا همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است. این روزها مردم یاد گرفته اند تا با هنجارهایی که تنها مدت کوتاهی است که بوجود آمده است زندگی کنند. یکی از این هنجارها، در خانه ماندن است. در خانه ماندن برای بسیاری از تجارت ها مشکل ساز بوده است و بر روی تمام کارهایشان اثر منفی گذاشته است. از جمله اثرات منفی که موضوع در خانه ماندن بر روی تجارت ها گذاشته است؛ اثر زیانبار آن بر روی موضوع بازاریابی می باشد. امروزه شکل بازاریابی تجارت ها با دوران قبل از کرونا متفاوت است و آن ها باید یاد بگیرند تا با استفاده از این شرایط جدید به کار بازاریابی بپردازند.

یکی از روش هایی که از دیرباز تا کنون برای بازاریابی کردن تجارت ها سودمند بوده است و اثرات چشمگیری را بر روی کیفیت کار آن ها داشته است؛ روش ایجاد همزادپنداری با مشتریان است. در این مقاله قصد داریم تا بیان کنیم که تجارت ها چگونه می توانند از عنصر همزادپنداری استفاده کنند تا با استفاده از آن، کیفیت کار بازاریابی خودشان را ارتقا دهند.

سه روشی که تجارت ها می توانند با استفاده از این سه روش، کیفیت بازاریابی خودشان را ارتقا دهند:

1) سعی کنید احساسات آن ها را تحریک کنید.

وقتی که می خواهید کاری کنید که مشتریان احساس کنند که شما می خواهید با آن ها همزادپنداری داشته باشید؛ یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که احساسات آن ها را تحریک کنید. به این دلیل که همزادپنداری خودش یک "احساس" است و برای این که این "احساس" را در ذهن آن ها ایجاد کنید باید از عواملی استفاده نماییدکه احساس آن ها را تحریک می کند. در صورتی که شما تنها سعی کنید بدون این که به آن ها احساساتی بدهید از بازاریابی استفاده کنید؛ احتمال این که در این راه موفق شوید خیلی کم است به این دلیل که شما نتوانسته اید این حس را در آن ها ایجاد کنید که آن ها را دوست دارید و با آن ها احساس همزادپنداری می کنید.

2) سعی کنید به مشتریانتان گوش دهید.

مشتریان شما نیاز دارند تا شما صدای آن ها را بشنوید. این موضوع به خصوص در دوران کرونا اهمیت دارد که شما به مشتریانتان گوش فرا دهید. در صورتی که شما می خواهید برای آن ها یک محیطی را فراهم کنید که آن ها باور کنند که شما می خواهید با آن ها همزادپنداری کنید؛ بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به آن ها گوش دهید و صدای آن ها را بشنوید. شما باید به نیازهای احساسی و عاطفی که مشتریانتان دارند توجه کنید تا آن ها هم قبول کنند که شما واقعاً دارید با آن ها همزادپنداری می کنید. یکی از مطالعاتی که در سال 2018 در این زمینه انجام گرفت؛ نشان داد که از میان 34000 مشتری که تحت مطالعه قرار گرفته بودند و دیگر از شرکتی که قبلاً از آن خرید می کردند، خرید نکرده بودند؛ 18 درصد از آن ها به این دلیل خرید کردن از این شرکت را رها کرده بودند که این شرکت به نظر آن ها در 12 ماه گذشته، به وعده خودش توجه نکرده بود و وعده هایی به آن ها داده بود بی اهمیتی کرده بود و بر خلاف وعده هایی که به آن ها داده بود؛ کار دیگری انجام داده بود.

3) فراموش نکنید که به تفاوت های میان مشتریان احترام بگذارید.

باید این نکته را درنظر داشته باشید که هیچ دو نفر انسانی شبیه به هم نیستند و هیچ دو مشتری هم شبیه به هم نمی باشند. حتی در صورتی که از نظر شما هر دوی آن ها در یک دسته از مشتریان قرار داشته باشند. بنابراین باید بدانید که افراد مختلف از نسل های مختلف، مکان های مختلف و جنسیت های مختلف لزوماً چیزهای یکسانی از شما نمی خواهند. در صورتی که بخواهید آن ها با شما احساس همزادپنداری کنند؛ باید به تفاوت های فردی میان آن ها هم توجه داشته باشید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه یک طرح توجیهی کسب و کار یا بیزینس پلن بنویسیم؟
دو شنبه 2 تير 1399 ساعت 12:17 | بازدید : 771 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

چگونه یک طرح توجیهی کسب و کار یا بیزینس پلن بنویسیم؟

 

آیا شما نحوه نوشتن طرح توجیهی را می‌دانید؟  یک طرح توجیهی طرحی کلی از مهم‌ترین مسائل مربوط به یک ایده کسب و کار است و هدف آن شناسایی عواملی است که مانع موفقیت شما در بازار کار می‌شود. به عبارت دیگر، طرح توجیهی تعیین می‌کند آیا یک ایده کسب و کار ایده‌ای معقول است یا نه.

طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هدف از اجرای هر طرح توجیهی کسب سود و منفعت است؛ از اینرو به منظور دست‌یابی به معیار و شاخص مناسب جهت تعیین سوددهی و یا عدم سوددهی طرح‌ها، مجموعه‎ای از شاخص‌های مالی و اقتصادی در طی سال‎ها‎ی قبل توسط کارشناسان و اقتصاددانان بزرگ تعریف و استفاده شده است. هدف از آنالیز مالی طرح امکان‌سنجی در گزارشات توجیهی نیز کسب شاخص‌های مالی و اقتصادی به منظور تصمیم‌گیری صحیح‎ می‎‎باشد. در تجزیه و تحلیل مالی، استفاده از هزینه‌های سرمایه‌گذاری، هزینه‌های تولید، درآمد سالیانه پیش‌بینی شده برای طرح و سایر مبانی و مفروضات مورد نیاز برای انجام محاسبات، صورت حساب سود (زیان)، صورت گردش وجوه نقد، ترازنامه پیش‌بینی شده، تهیه و تنظیم‎ می‎‎شود.

معمولاً نوشتن طرح توجیهی توسط یک فرد متخصص در زمینه کسب و کار به تحریر در می آید.  بخش های مختلف طرح توجیهی را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • تجزیه و تحلیل مالی که برای مطالعه و تحلیل ابعاد مختلف مسائل مالی و سودآوری طرح توجیهی صورت می‌گیرد.
  • مطالعه جامع بازار که در آن ابعاد مختلف بازار هدف برای عرضه محصول نهایی طرح توجیهی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این ابعاد مسائلی مثل کمبودها، بازار هدف، عرضه، تقاضا و باقی موارد را در بر می‌گیرند.
  • توجیه‌پذیری فنی که به منظور بررسی ابعاد فنی طرح توجیهی مثل فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزات تولید و ساختار اجرائی طرح انجام می‌شود.

در نوشتن طرح توجیهی، معمولاً نظر افراد تصمیم گیرنده را به سمت مسیری خاص سوق می‌دهند. بسیاری از اوقات تنها یک مسیر فعالیت وجود دارد، ولی باید تغییراتی در این وضعیت صورت گیرد. لذا باید در روند آماده سازی طرح توجهی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید.

کامفار و نگارش طرح توجیهی

کامفار نرم‌افزاریست که برای مطالعات اقتصاد مهندسی مانند امکان‌سنجی و طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی، شبیه‌سازی و تحلیل فرآیندهای مالی بکار می‌رود. این نرم‌افزار توسط سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد تدوین شده ‌است.

طرح تجاری و پیش بینی درآمد و برآورد هزینه پروژه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، زیربنایی، دریانوردی و غیره با استفاده از نرم افزار کامفار انجام می‌پذیرد. نرم افزار تخصصی کامفار یک برنامه کامپیوتری است که سازماندهی و محاسبه گزارشات مالی و اقتصادی را آسانتر می‌سازد. این نرم افزار بر اساس مطالعات امکان سنجی و یا به عبارتی توجیه‌پذیری و یا قابل اجراء بودن و یا نبودن طرح و مطالعات فرصت‌یابی برای هر طرح صنعتی و معدنی طراحی گردیده است. نتایج این نرم افزار بیانگر جذابیت اقتصادی طرح بر اساس محدود و یا نامحدود بودن بودجه اقتصادی سازمان مجری می‌باشد.

ورودیهایی نرم افزار کامفار در نگارش طرح توجیهی

  • تعریف پروژه
  • برنامه ریزی زمانی (فاز ساخت، فاز بهره برداری)
  • محصولات
  • واحدهای پولی داخلی و خارجی
  • تورم داخلی و خارجی
  • مشارکت‌های داخلی و خارجی
  • نرخ تنزیل سهام دار
  • هزینه‌های ثابت سرمایه گذاری شامل: ( خرید زمین، محوطه سازی و بهبود زمین، کارهای عمرانی و ساختمان‌ها، ماشین آلات و تجهیزات کارخانه، تجهیزات خدماتی و جانبی کارخانه، حفاظت‌های زیست محیطی، هزینه‌های سربار، هزینه‌های قبل از بهره برداری و هزینه‌های پیش بینی نشده).
  • هزینه‌های تولید شامل: (مواد خام، ملزومات کارخانه، تسهیلات، انرژی، قطعات یدکی مصرف شده، تعمیرات و نگهداری، حق امتیاز، دستمزد، مالیات، هزینه سربار کارخانه، هزینه‌های اداری، هزینه های اجاره بلند مدت، هزینه‌های بازار یابی).
  • برنامه فروش داخلی و خارجی
  • سرمایه در گردش
  • منابع تأمین مالی کوتاه مدت و دراز مدت
  • مالیات، یارانه

خروجی‌های نرم افزار کامفار

  • بررسی‌های مالی
  • برآورد سرمایه‌گذاری ثابت
  • برآورد سرمایه در گردش
  • برآورد هزینه سالیانه تولید
  • برآورد استهلاک سالیانه سرمایه گذاری
  • برآورد کل سرمایه مورد نیاز طرح
  • برآورد قیمت تمام شده به تفکیک هزینه‌ها
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 123
:: باردید دیروز : 4
:: بازدید هفته : 128
:: بازدید ماه : 1152
:: بازدید سال : 2359
:: بازدید کلی : 6859