8 ویژگی افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی فعالیت می کنند
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1399 ساعت 14:26 | بازدید : 188 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

8 ویژگی افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی فعالیت می کنند

 

در این پست می خواهیم بررسی کنیم که مدیران بازاریابی باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

1. مدیریت بازاریابی یک فرآیند مدیریتی است بنابراین مدیران بازاریابی باید مدیریت قوی داشت هباشند

مدیریت بازاریابی یک فرآیند مدیریتی است که شامل برنامه ریزی، سازماندهی کردن، تصمیم گیری کردن، پیش بینی کردن، هدایت کردن، هماهنگی کردن و کنترل کردن کارها می باشد. استنلی ونس (Stanley Vance) که یکی از محققان در زمینه مدیریت بازاریابی است؛ آن را به این صورت تعریف می کند:" فرآیند تصمیم گیری و کنترل کردن"

این فرآیند یک فرآیند مدیریتی است. تمام بخش هایی که این فرآیند دارد؛ که شامل بخش توجه کردن به نیازهای مشتریان و مدیریت کردن آن ها، بخش قیمت گذاری کردن، بخش توزیع و بخش های دیگر، همه و همه بخش هایی مدیریتی می باشند. بنابراین مدیران بازاریابی باید مدیریت قوی داشته باشند

2. این پروسه مشتری محور است؛ بنابراین مدیران بازاریابی باید به مشتریان توجه زیادی بکنند

یکی دیگر از ویژگی های اصلی این پروسه مشتری محور بودن آن می باشد. "مشتریان پادشاهند" یکی از شعارهای مهمی است که افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی کار می کنند باید این شعار را همیشه جلوی چشمشان داشته باشند. بنابراین فعالیت های بازاریابی که مدیران بازاریابی آن ها را طراحی می کنند همگی بر اساس همین "پادشاه" بودن مشتریان ایجاد می شود و آن ها همیشه این جمله را مدنظر دارند. آن ها می خواهند کاری کنند که "مشتریان از کار راضی باشند".

از آن جایی که اصل اولیه بازاریابی این است که مشتریان جدیدی ایجاد کند و همچنین مشتریان سابق را نیز حفظ کند؛ بنابراین مدیریت بازاریابی هم بیشتری تاکیدش بر همین موضوع می باشد. مدیریت بازاریابی کار تبدیل کردن مشتریان بالقوه را به مشتریان حقیقی انجام می دهد بنابراین باید تمام تمرکزش را بر روی مشتریان و احترام گذاشتن به آن ها بگذارد. تبدیل کردن مشتریان بالقوه به مشتریان حقیقی کاری است که از طریق راضی نگه داشتن مشتریان و توجه کردن به نیازهای آن ها انجام می گیرد و بنابراین باید همه چیز بر اساس نیازهای آن ها و آن چه که می خواهند باشد. بنابراین مدیران بازاریابی باید به مشتریانشان توجه ویژه ای داشته باشند

3. مدیران بازاریابی باید توانایی تحلیل نتیجه های تحقیقات را در حد بالایی داشته باشند

یکی از مهم ترین کارهایی که در بازاریابی انجام می گیرد؛ شناختن نیازهای مشتریان و آن چه که آن ها می خواهند است. این شناختن نیاز به جمع آوری داده ها به صورت پیوسته و سیستماتیک دارد. بنابراین یکی از ویژگی های مهمی که مدیرانی که به عنوان مدیر بازاریابی کار می کنند دارند این است که باید این توانایی را داشته باشند که بتوانند داده های مربوط به مشتریان را به خوبی جمع آوری کنند و بتوانند این داده ها را مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار دهند تا نتیجه هایی را که می خواهند از این داده ها بگیرند. این کار به مدیران بازاریابی کمک می کند تا نیازهای مشتریان را درک کنند و بدانند که آن ها دقیقا چه می خواهند و همچنین با اطلاعات آن ها و پیش فرض های ذهنی که نسبت به تجارت مورد نظر دارند آشنا شوند. داشتن این اطلاعات و تجزه و تحلیل کردن این اطلاعات به شکل درست به آن ها این امکان را می دهد که اقداماتی را که قرار است در آینده انجام بگیرد پیش بینی کنند و بر این اساس برنامه ریزی هایشان را انجام دهند.

4. توانایی برنامه ریزی بالایی دارند

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که بازاریابی دارد؛ این است که باید برای آن برنامه ریزی کرد. برنامه ریزی یکی از مهم ترین ارکانی است که بازاریابان باید به آن توجه کنند. البته هر کاری بدون برنامه ریزی مشکل است ولی این موضوع مخصوصا در ارتباط با بازاریابی اهمیت فراوانی پیدا می کند. بازاریابی کردن بدون برنامه ریزی کردن هیچ فایده ای ندارد و کار به جایی نمی برد. بنابراین برای تولید محصولات و سرویس های مختلف باید برنامه ریزی صورت بپذیرد. از این رو افرادی که به عنوان مدیران بازاریابی کار می کنند باید حتما این موضوع را درنظر داشته باشند که بدون داشتن یک توانایی مناسب در زمینه برنامه ریزی، نمی توانند بازاریابی یک سازمان یا تجارت را مدیریت کنند. سازمان ها تلاش های پیوسته ای در زمینه برنامه ریزی، تولید و نوآوری محصولات و خدمات می کنند تا کار ارایه کردن خدمات و محصولات به مشتریان را آسان تر نمایند.

5. داشتن توانایی در زمینه ساختن چارچوب هایی برای بازاریابی

از دیگر توانایی هایی که مدیران بازاریابی باید داشته باشند؛ ایجاد کردن چارچوب هایی برای بازاریابی می باشد. فعالیت های بازاریابی تنها فروختن و توزیع کردن کالاها و یا خدمات از سمت تولید کننده به سمت مشتریان نهایی نمی باشد. بلکه شامل یک سری فعالیت هایی مانند تحلیل نتیجه های حاصل از تحقیقات، تولید، نوآوری، تبلیغات و تصمیم گیری برای تبلیغات هم می باشد. تمام این جنبه های مختلف کار باید به شیوه ای موثر ساخته شوند تا بهترین نتیجه ها حاصل گردد. بنابراین ایجاد ساختارها و چارچوب هایی در این رابطه یکی از توانایی های مهمی است که افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی کار می کنند باید به آن توجه نمایند. ساختن این چارچوب ها بستگی به اندازه شرکت مورد نظر، موقعیت جغرافیایی که این شرکت دارد، تعداد خطوط تولید کننده محصولات، طبیعت محصولات، تعداد مشتریان و بسیاری از عوامل دیگر دارد که همگی باید به هنگام ایجاد کردن ساختار مورد توجه قرار بگیرند.

6. توجه به اهداف سازمانی

توجه کردن به اهداف سازمانی نیز یکی دیگر از ویژگی هایی است که افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی کار می کنند باید داشته باشند. بازاریابی یکی از بخش هایی است که کارش این است که در زمینه اهداف سازمانی، کارها را به جلو ببرد. در کنار بازاریابی، بخش های دیگری نیز در سازمان هستند که همه این بخش ها با هم باید به اهداف سازمانی توجه کنند. جنبه های مختلف مدیریتی در یک سازمان وجود دارند؛ به عنوان مثال، مدیریت منابع انسانی، مدیریت منابع غیرانسانی، مدیریت کلی و غیره. بنابراین این جنبه از مدیریت نیز باید با جنبه های دیگر مدیریتی در کنار هم قرار بگیرند و هدفشان باید این باشد که به نفع سازمان عمل کنند. بنابراین مدیران سازمان باید به اهداف اصلی سازمان توجه نمایند

7. داشتن مهارت های ارتباطاتی

هدف اصلی و نهایی در هر شرکت و تجارتی این است که میزان فروش و سود را به حداکثر برساند. هدف اصلی افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی کار می کنند نیز همین است. آن ها هدفشان این است که میزان سودی که حاصل از فروش محصولات و ارایه کردن خدمات می شود به حداکثر برسد. بنابراین برای این کار وجود ارتباطات موثر برای یک شرکت و سازمان اهمیت زیادی دارد و همچنین افرادی که به عنوان مدیر بازاریابی کار می کنند نیز باید این توانایی های ارتباطاتی را داشته باشند. آن ها باید بتوانند به خوبی با مشتریان ارتباط بگیرند تا به این وسیله بتوانند بازاریابی برند را بهتر انجام دهند.

8. توانایی کنترل کردن فعالیت های بازاریابی

کنترل کردن فعالیت های بازاریابی نیز یکی دیگر از مهم ترین کارهایی است که افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی کار می کنند باید به آن توجه نمایند. فعالیت های بازاریابی باید به گونه ای کنترل شده انجام شوند. نمی توان بدون توجه به پارامترهای مختلف (مانند هزینه محدود، زمان محدود و غیره) کار فعالیت های بازاریابی را انجام داد و برای انجام دادن این کار حتما باید مدیران کاری کنند که بازاریابی کنترل شده باشد. از این رو یکی از توانایی های مهمی که بازاریابان باید داشته باشند تونایی چگونگی کنترل کردن استراتژی هایی است که به عنوان استراتژی های بازاریابی قرار است برای یک سازمان اعمال شوند. مدیران بازاریابی باید با سنجیدن شرایط و توجه کردن به منابع ملی شرکت و یا سازمان و بودجه ای که وجود دارد؛ سعی کنند استراتژی های بازاریابی را کنترل کنند و در نتیجه آن ها نیاز به توانایی زیادی در این زمینه دارند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مدیریت بازاریابی و پنج اصل اساسی آن
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1399 ساعت 14:0 | بازدید : 187 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

مدیریت بازاریابی و پنج اصل اساسی آن

 

مدیریت بازاریابی چیست؟

برای این که مدیریت بازاریابی را تعریف کنیم؛ در ابتدا باید "مدیریت" و "بازاریابی" را تعریف کنیم.

مدیریت چیست؟

به طور کلی، مدیریت، فرآیند انجام دادن کارها به شیوه ای موثر و سازماندهی شده می باشد. مدیریت بازاریابی نیز مدیریت فرآیندهای بازاریابی (یعنی انجام این فرآیندها به شیوه ای موثر و سازماندهی شده می باشد).

بازاریابی چیست؟

مفهوم بازاریابی، مفهوم به نظر ساده ای می آید ولی در اصل مفهومی پیچیده دارد. وقتی که یک شرکتی از بازاریابی استفاده می کند می تواند بهتر به اهدافش برسد. بازاریابی را می توان به زبان ساده، تبلیغ کردن محصولات یا فرآورده های یک شرکت تعریف کرد (اگرچه این مفهوم بسیار بسیار پیچیده تر و گسترده تر از این هاست)

و حالا... مدیریت بازاریابی:

 مدیریت بازاریابی شامل برنامه ریزی، سازماندهی کردن، جهت دادن و کنترل کردن امور مرتبط با بازاریابی می باشد. مدیریت بازاریابی تعریف کننده تمام کارهای مدیریتی در زمینه بازاریابی است. به عبارت روشن تر، مدیریت بازاریابی موقعیت هایی را که در زمینه بازار وجود دارد شناسایی می کند و استراتژی های بهینه را برای استفاده درست از این موقعیت ها ایجاد می کند. در مدیریت بازاریابی، بک برنامه بازاریابی مناسب دارید و اثربخشی استراتژی هایی که ارایه می شوند را مورد بررسی قرار می دهید. یکی از وظیفه های مدیریت بازاریابی این است که نقص هایی را که در اجرای برنامه ها و سیاست های  بازاریابی وجود دارد شناسایی کند و آن ها را برطرف نماید. فرآیند مدیریت بازاریابی فرآیندی است که در تمام شرکت ها و تجارت هایی که می خواهند بازاریابی کنند؛ انجام می شود. مرحله های مدیریت بازاریابی به این شکل است که اول از همه، فردی که قرار است مدیریت بازاریابی را انجام دهد؛ باید کار را با تمرکز کردن بر روی مشتریان آغاز کند. این فرد باید در ابتدا بر روی مشتریان و افرادی که قرار است به عنوان مخاطبین و مشتریان بالقوه این شرکت باشند؛ تمرکز داشته باشد. باید آن ها را مطالعه کند و به خوبی بشناسد. این فرد باید به خوبی بداند که احتیاجات آن ها و مطالباتشان و همچنین آن چه که به نظرشان مطلوب می رسد چیست. بنابراین فردی که می خواهد مدیریت بازاریابی انجام دهد باید بداند که دقیقا محصولات و خدمات ارایه شده قرار است برای چه دسته ای از مشتریان ارایه شوند. فردی که محصولات و یا خدماتی را تولید می کند باید این کار را برای ارتقای کیفیت زندگی مشتریان و مردم انجام دهد و در صورتی که این کار به دلیلی غیر از خدمت رسانی به آن ها انجام شده باشد؛ تجارت و شرکت مورد نظر شکست می خورد. محصولات و خدمات باید به گونه ای باشند که مستقیما مشتریان را راضی کنند.  از این رو مشتریان مهم ترین موردی هستند که افرادی که بازاریابی انجام می دهند باید آن ها را درنظر داشته باشند. البته توجه کردن به نیازهای مشتریان به هنگام ساختن و یا بازاریابی کردن یک محصول مستلزم تلاش زیادی می باشد (چون این که به هنگام تولید یک محصول و یا ارایه خدمات، به نیازهای مشتریان توجه کنیم ممکن است کار دشواری باشد) ولی این کار یکی از کارهای لازمی است که باید برای به انجام رسانیدن کار به شیوه ای درست؛ انجام داد. مدیریت بازاریابی شامل مراحل زیر می شود

1. ایجاد اهدافی برای بازاریابی
2. ایجاد کردن یک طرحی برای بازاریابی
3. سازماندهی کردن عملکرد بازاریابی
4. به اجرا درآوردن برنامه های بازاریابی و تبدیل کردن طرح ها به عمل
5. کنترل کردن برنامه های بازاریابی

مدیریت بازاریابی هم یک علم است و هم یک هنر. افرادی که در یک سازمان کار مدیریت بازاریابی را بر عهده می گیرند، باید درک درستی از این مفاهیم داشته باشند و همچنین بتوانند به خوبی موضوع ارتباطات و بازاریابی را با هم تلفیق کنند و از همه مهم تر باید بتوانند مهارت های تحلیلی را در خودشان پرورش دهند تا بتوانند ارتباطاتی موثر با مشتریانشان ایجاد کنند. چون ایجاد کردن ارتبطات موثر با مشتریان است که آن ها را قادر می سازد تا برنامه ریزی های خودشان در زمینه بازاریابی را طرح ریزی و اجرا نمایند.

بنابراین افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی کار می کنند باید در جنبه های فروش و تبلیغات فروش و تبلیغات به طور کلی و غیره وارد باشند. این توانایی ها آن ها را قادر خواهد ساخت تا تبدیل به افرادی با توانایی هنری بالا شوند. همچنین با فراگیری این توانایی ها آن ها به افرادی با اطلاعات علمی بالا هم تبدیل خواهند شد. بنابراین این افراد باید هم جنبه علمی و هم جنبه هنری بازاریابی را درک کنند تا بتوانند کار باکیفیتی انجام دهند.

داشتن یک درک مناسب از مشتریان (که کلیدی ترین بخش از مدیریت سازمانی است) می تواند در دو جنبه مفید باشد: اول این که به مدیران و صاحبان شرکت ها کمک می کند تا دیدگاه های جدیدی را نسبت به مشتریان پیدا کنند و همچنین بدانند که دقیقا مشتریان دنبال چه می باشند و دوم این که با بررسی کردن وضعیت مشتریان به تجربه آن ها اضافه می شود و می توانند از این تجربه برای انجام کارهای دیگر هم استفاده کنند و بنابراین می توانند با کار کردن بیشتر و کسب تجربه بیشتر، بازدهی بهتری داشته باشند. همچنین در صورتی که آن ها نیازهای مشتریان را بهتر درک کنند می توانند آن دسته از موقعیت های بازار را که مرتبط با نیازهای مشتریان است بهتر درک کنند و از این موقعیت ها استفاده های بهتری بکنند. بنابراین درک کردن نیازهای مشتریان می تواند به مدیران و کارکنان شرکت ها و سازمان ها کمک شایانی بکند.

پنج اصل اساسی که مدیریت بازاریابی بر روی آن ها بنا شده است

1. تمرکز کردن  بر روی نیازهای مشتریان

توجه کردن به نیازهای مشتریان یکی از مهم ترین اصولی است که به هنگام مدیریت بازاریابی باید به آن توجه کرد. باید این نیازها مورد بررسی قرار بگیرند و توجه کردن به این نیازها باید کم کم تبدیل به انگیزه ای برای انجام فعالیت های کلیدی در زمینه بازاریابی شود. همچنین بر همین اساس است که فعالیت های مربوط به مدیریت بازاریابی مانند طراحی استراتژی ها، قیمت گذاری ها، استراتژی های مربوط به توزیع و بسته بندی و غیره مورد بررسی قرار بگیرد.

2. توجه به فراهم آوردن رضایت مشتریان

هر سازمانی دوست دارد مشتریانش از آن راضی باشند. این یک موضوع بدیهی می باشد. بنابراین توجه کردن به رضایت مشتریان یکی از مهم ترین اصولی است که به هنگام مدیریت بازاریابی باید به آن توجه کرد. این مورد و مورد اول (یعنی توجه کردن به نیازهای مشتریان) مکمل همدیگر هستند. به عبارت دیگر، وقتی که شما نیازهای مشتریان را درنظر می گیرید و بر این اساس محصولات و یا خدماتی ایجاد می کنید که نیازهای آن ها را تامین کند؛ می توانید رضایت آن ها را نیز بدست آورید. موفقیت یک سازمان ارتباط مستقیمی با میزان رضایت مشتریان این سازمان و شرکت دارند.

3. تلفیق کردن مدیریت بازاریابی با مدیریت های دیگر در سازمان

مدیریت بازاریابی تنها یکی از بخش های مدیریتی در یک سازمان می باشد. بخش های دیگری نیز وجود دارند که نیاز به مدیریت دارند. به عنوان مثال بخش مدیریت مالی و یا بخش مدیریت تولید و یا بخش مدیریت منابع انسانی و غیره. تمام این بخش های مدیریتی باید با استفاده از یک استراتژی مرکزی قوی در کنار هم کار کنند تا یک رضایت کلی برای مشتریان ایجاد شود. از این رو تمام این بخش های مدیریتی در سازمان باید با هم تلفیق شوند.

4. تلاش برای رسیدن به اهداف سازمانی

علم بازاریابی مدرن بیان می سازد که یک سازمان باید تلاش کند تا ماکزیمم رضایت مشتریان را برای خودش ایجاد کند و در طول این پروسه باید به اهداف سازمانی مانند افزایش سودآوری و درآمد سازمان، افزایش قیمت سهام و همچنین رسیدن به میزان قابل توجهی سود، برسد.

5. نوآوری

یکی دیگر از اصول مهم دیگری که مدیریت نوآوری بر روی این اصل بنا شده است؛ اصل نوآوری می باشد. نوآوری در حقیقت یکی از ابزارهای مهم برای فراهم آوردن رضایت مشتریان می باشد. افرادی که کار مدیریت بازاریابی را انجام می دهند، می توانند با توجه کردن به اصل نوآوری، همزمان با این که به رضایت مشتریان توجه می کنند، برای آن ها محصولات و خدماتی را فراهم کنند که هم مشتریان از آن ها استقبال کنند و هم این که سودآوری زیادی برای شرکت وجود داشته باشد. نوآوری یکی از ابزارهای مهم برای فراهم آوردن رضایت مشتریان می باشد. روش های نوآورانه باید مورد استفاده قرار بگیرند تا نیازهای مشتری درک شود، محصولات خوبی تولید شوند و همچنین این محصولات به مشتریان ارایه شوند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


8 نکته قابل اجرا در توییتر
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1399 ساعت 13:40 | بازدید : 183 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

8 نکته قابل اجرا در توییتر

بر اساس آمارها، 66 درصد از برندهایی که بیشتر از 100 کارمند دارند، برای بازاریابی از پلتفرم توییتر استفاده می‏ کنند. توییتر یک پلتفرم بسیار قوی و مهم برای بازاریابی است که به بازاریابان اجازه می‏دهد تا تجارتتان را به شکل موثری بازاریابی کنند. این پلتفرم اجتماعی شما را قادر می‏ سازد تا با دیگر تجارت‏ها هم ارتباط برقرار کنید و با استفاده از آن می‏ توانید برندتان را با نوشتن توییت‏های مرتبط با آن، تبلیغ کنید. اگرچه، در این باره باید یک نکته را درنظر داشته باشید و آن هم این است که متوسط زمانی که شما می‏ توانید از یک توییت مناسب مرتبط با برندتان استفاده نمایید، چیزی حدود 18 دقیقه است. این زمان کمتر از یک چهارم زمانی است که برای پست‏های فیسبوک وجود دارد. بنابراین اینکه با استفاده از توییتر بتوانید کارتان را پیش ببرید و بتوانید با استفاده از توییتر به بازاریابی بپردازید، ممکن است کار چالش برانگیزی باشد.

یکی از مهم ترین نکته‏ هایی که به هنگام پست کردن توییت‏های مختلف باید درنظر داشته باشید این است که "استمرار" در توییت کردن، یکی از مهم ترین پارامترهایی است که می‏تواند منجر شود که مشتریان بیشتری جلب کارتان شوند. بنابراین برای این که تعداد زیادی از مشتریان را جلب خودتان کنید، نباید هر از چندگاهی پست‏های توییتری قرار دهید و باید مرتبا این کار را ادامه دهید. ولی نکته این جاست که گذاشتن توییت‏های پی در پی و پیوسته در صورتی که نتوانید به گونه ای موثر، توجه مخاطبین را به خودتان جلب کنید، کاری مشکل ساز می‏ شود. به همین دلیل است که برای این که در توییتر به جلب مشتری بپردازید؛ نیاز به این دارید که از استراتژی‏های لازم برای این کار استفاده کنید. در ادامه 8 تا از این استراتژی‏ها را معرفی می‏ کنیم که به شما کمک می‏ کنند تا کار بازاریابی با استفاده از توییتر را بهتر انجام دهید:

1) از نظرات دیگر بازاریابانی که در توییتر بازاریابی می‏کنند استفاده کنید

بر اساس نظرسنجی‏ ها، 67 درصد از تمام بازاریابان برای بازاریابی از توییتر هم استفاده می‏ کنند. سعی کنید به آن‏ها ملحق شوید. با آن‏ها ارتباط برقرار کنید و به آن چه که به عنوان توصیه و راهنمایی به شما می‏گویند توجه کنید و سعی کنید به توصیه‏ هایی که آن‏ها درباره بازاریابی با استفاده از توییتر می ‏دهند، عمل کنید. توصیه‏ هایی که آن‏ها به شما در این رابطه می‏ کنند می‏ تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی قوی را برای تجارتتان ایجاد کنید. فراموش نکنید که مشورت کردن یکی از کارهایی است که می‏تواند به شما کمک زیادی بکند

2) از تصاویر عنوانی و تصاویر پروفایل استفاده کنید

استفاده کردن از تصاویر می‏تواند به شما کمک کند تا اکانت جذاب تری داشته باشید که به یاد آوردن آن آسان تر باشد. وقتی که از تصاویر جذاب و زیبا استفاده می‏کنید، کاربران علاقه بیشتری خواهند داشت تا اکانت شما را مورد جستجو قرار دهند و حتی شما را تگ کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که اکانت‏هایی که در توییتر بازاریابی می‏کرده اند تصویر پروفایل (که تصویر لوگوی شرکت می‏باشد) ساده تر و قابل تشخیص تری داشتند، تعداد فالوورهای بیشتری پیدا کرده اند چون در این صورت افراد بیشتر با برند شما ارتباط برقرار می‏کنند و بنابراین احتمال این که جذب شما شوند بیشتر می‏شود. در صورتی که محتوای خوبی داشته باشید ولی از تصویر مناسبی برای پروفایل استفاده ننمایید؛ ممکن است تعداد مشتریانتان کم شود.

3) برای تبلیغ کردن برندتان، یک بیو (Bio) ی جالب بنویسید

شما تنها 160 کاراکتر در اختیار دارید تا کاری کنید که بیویتان مناسب باشد. بنابراین سعی کنید از این کاراکتر‏ها استفاده کنید تا یک بیویی بنویسید که برای پول درآوردن شرکتتان به شما کمک کند. برای این که بدانید که نوشتن یک بیوی مناسب چگونه است؛ می‏ توانید از راهنمایی‏ های مختلفی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید. ولی در کل می ‏توانید این موارد را درنظر بگیرید:

- بیوی شما باید دقیق باشد

- این که آن چه که برندتان دارد و بدست آورده است را کمی به رخ بکشید؛ اشکالی ندارد

- سعی کنید با مخاطبین خاص خودتان سخن بگویید

- برای این که اکانتتان به آسانی توسط موتورهای جستجوگر قابل شناسایی باشد سعی کنید از هشتگ استفاده کنید

- سعی کنید به هنگام نوشتن بیویتان، کمی شوخ طبعی نیز به خرج دهید

4) هر چند وقت یک بار توییت بزنید و سعی کنید توییت ‏ها را در ساعات پیک بزنید

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است؛ 92 درصد از شرکت‏های که از پلتفرم شبکه اجتماعی توییتر برای بازاریابی استفاده می ‏کنند، بیشتر از یک بار در روز توییت می‏زده اند و 45 درصد از این کمپانی‏ها بین 2 تا 5 بار در روز توییت می‏ زده اند و 19 درصد از آن‏ها حتی بیشتر از 6 بار (بین 6 تا 10 بار در روز) توییت می‏ زده اند.

بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که در سال‏های اخیر، کاربران زیادی وجود دارند که در شبکه ‏های اجتماعی اکتیو می ‏باشند و شما برای این که بتوانید در چنین جوی به بازاریابی بپردازید، نیاز دارید تا به مقدار زیادی توییت بزنید. همچنین بهتر است که توییت‏ها را در اواخر هفته و در زمانی که مخاطبین زیاد هستند بزنید.

5) سعی کنید از تعداد کمتری هشتگ استفاده کنید

بر اساس آمارها، توییت‏هایی که در آنها از یک یا نهایتا دو هشتگ استفاده می‏ شود نسبت به توییت‏هایی که تعداد بیشتری هشتگ در آنها استفاده می‏ شود، تعداد بازدیدکنندگان بیشتری دارند. ولی هرچقدر که تعداد هشتگ‏ها را بیشتر کنید، میزان بازدید از توییت‏ها کمتر می‏ شود. استفاده از هشتگ ‏های اضافی منجر می ‏شود که میزان بازدیدکنندگان توییتر به میزان 17 درصد کاهش داشته باشد. ‏بنابراین این نکته را درنظر داشته باشید که از تعداد زیاد هشتگ‏ها استفاده نکنید چون استفاده کردن از تعداد زیاد هشتگ‏ها ممکن است نتیجه عکس دهد و منجر شود که تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکننده از اکانت توییتر شما بازدید می ‏کنند به شکل قابل توجهی نسبت به زمانی که از هشتگ کمتر استفاده کرده اید؛ کاهش بیابد.

6) ریتوییت‏های خودتان را با اضافه کردن تصاویری به توییت‏هایتان باکیفیت تر کنید

تحقیقات ثابت کرده است که 85.4 درصد از کاربران توییتر اعتقاد دارند که اکانت‏هایی که مربوط به تجارت‏های مختلف بودند؛ به آن‏ها کمک کرده اند تا تجارت‏های جدیدی را پیدا کنند. بنابراین استفاده کردن از توییتر یکی از مهم ترین کارهایی است که می‏توان برای جلب هرچه بیشتر مشتریان برای شرکتتان انجام دهید. بنابراین وقتی که سعی می‏ کنید ریتوییت کنید و یا توییت‏های جدیدی بگذارید؛ می‏توانید با اضافه کردن تصاویر زیبا و باکیفیت در این وب سایت کاری کنید که میزان بازدیدکنندگان از اکانتتان بیشتر شود و به این شیوه می‏توانید کاری کنید که اکانتتان جذاب تر شود و افراد بیشتری به آن تمایل داشته باشند. در صورتی که پست‏های مناسبی برای توییت کردن انتخاب کنید می‏توانید امیدوار باشید که مشتریان بیشتری جلب کنید.

7) برای جلب نظر بیشتر مشتریان از ویدیو استفاده کنید

استفاده از تصاویر در مقایسه با استفاده از متن‏های بدون تصویر، منجر به جلب مشتریان بیشتری می‏شوند. این در حالی است که در صورتی که از ویدیو استفاده کنید؛ تعداد افرادی که جلب کارتان می‏شوند حتی از آن هم بیشتر می‏شوند. بنابراین سعی کنید تا برای این که تعداد مشتریان بیشتری را جلب کنید از ویدیو استفاده کنید. تحقیقات نشان داده اند که امروزه میلیون‏ها کاربر در سراسر جهان از ویدیوهای توییتر استفاده می‏کنند بنابراین استفاده از روش تولید ویدیو هم می‏تواند کاری به صرفه باشد.

وقتی که شما در اکانت‏های توییترتان ویدیو به اشتراک می‏گذارید؛ می‏توانید از این روش استفاده کنید تا با مخاطبینتان تماس بهتری داشته باشید. همچنین به اشتراک گذاشتن ویدیوها می‏تواند به شما کمک کند تا بتوانید رویدادهایی را که در آینده ممکن است در شرکتتان اتفاق بیفتند را به مشتریان نشان دهید. همچنین می‏توانید درباره محصولات جدید شرکتتان آن‏ها را باخبر سازید و یا حتی می‏توانید هر اطلاعات اضافی را در این زمینه به آن‏ها بدهید. بر اساس آمارها، احتمال این که یک ویدیو در توییتر ریتوییت شود نسبت به این احتمال برای تصویر، 6 برابر است.

8) آخرین نکته: نظرسنجی‏ های توییتری را فراموش نکنید

برای این که میزان فعالیت را در اکانتتان افزایش دهید، می‏توانید از نظرسنجی استفاده کنید. انجام دادن نظرسنجی ‏ها می‏ تواند به شما کمک کند تا تعداد افرادی را که از اکانتتان بازدید می‏ کنند افزایش دهید. این کار همچنین به شما به عنوان بازاریاب کمک می ‏کند تا اطلاعاتی را درباره بازار و مشتریان بدست آورید و فیدبک‏هایی بدست آورید که می ‏تواند به شما در طراحی‏های بعدی و کارهای بعدی که قرار است در زمینه تبلیغات انجام دهید؛ کمک کند. بنابراین نظرسنجی‏های توییتری را فراموش نکنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


10 نکته که در بازاریابی آنلاین باید به آن ها توجه کنید
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ساعت 16:23 | بازدید : 312 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

10 نکته که در بازاریابی آنلاین باید به آنها توجه کنید

 

1) هدفتان را برای خودتان و برای مشتریان کاملا مشخص کنید

برای این که برندتان را ایجاد کنید؛ اولین کاری که باید بکنید این است که تعیین کنید که برندتان می خواهد دقیقا چکار کند؟ به عنوان مثال فرض کنید که یک فروشگاه بزرگ شیرینی پزی دارید. باید اول از همه مشخص کنید که آیا هدفتان فقط ساخت دونات است؟ و یا این که هدفتان این است که کاری کنید که بهترین مغازه های شیرینی فروشی که در اطرافتان هستند شما را مورد حمایت قرار دهند؟

2) رقبای خودتان را مشخص کنید

در صورتی که شما واقعا بخواهید موقعیت برندتان را در بازار مشخص کنید؛ اولین کاری که باید انجام دهید این است که باید وضعیت رقبای خودتان و وضعیتی که شما نسبت به آن ها دارید را مشخص کنید. در این مرحله نباید به خودتان دروغ بگویید! باید واقعا به این موضوع فکر کنید که تا چه اندازه این توانایی را دارید که از رقبایتان جلو بزنید؟ رقبایتان تا چه اندازه قدرتمند هستند؟ آیا اصلا شما این توانایی را دارید که با آن ها رقابت کنید؟ موقعیت شما در این بازار کجاست؟  باید پاسخ تمام سوالات فوق را در این مرحله بدهید

3) یک "جامعه هدف" برای خودتان انتخاب کنید

شما باید این موضوع را همیشه آویزه گوشتان بکنید: "شما وقتی که یک تجارت را درست می کنید؛ نمی تواند (و وظیفه ای هم ندارید!) که همگان را راضی کنید! بنابراین بهترین کار این است که برای خودتان از همان ابتدا جامعه هدف ایجاد کنید. در انتخاب این جامعه هدف باید توجه کنید که چه افرادی احتمال دارد که از همه بیشتر از محصولات و یا خدمات شما استفاده کنند. به عنوان مثال، ممکن است زنان 18 تا 44 ساله بیشترین مصرف کننده های شما باشند که در این صورت باید جامعه زنان 18 تا 44 سال را درنظر بگیرید.

4) سعی کنید ماموریت برندتان را در یک جمله خلاصه کنید

مشتریان می خواهند بدانند که شرکت شما دقیقا می خواهد چکار کند. بنابراین برای این که به آن ها نشان دهید که داستانتان از چه قرار است؛ بهترین کار این است که با یک جمله، عبارت و یا بیانیه ای، به طور کلی به آن ها بفهمانید که کارتان درباره چیست. در صورتی که با انتخاب چنین جمله و بیانیه هایی مشکل دارید، سعی کنید چیزهایی را درنظر بگیرید که هم برای برند شما و هم برای مشتریان مهم هستند و بر این اساس بیانیه را ایجاد کنید

5) نقاط قوت برند خودتان را پیدا کنید و سپس آن ها را بیان کنید

فکر کنید که برندتان چه نقاط قوتی دارد؟ چه چیزی است که کار برند شما را از رقبای دیگر مجزا می کند؟ دانستن نقاط قوت برند یکی از اساسی ترین پارامترها برای انجام تبلیغات موفق است و این "نقاط قوت" باید در قلب محتوایی باشند که شما تبلیغ می کنید. بنابراین سعی کنید یک یا دوتا از نقاط قوت برندتان را انتخاب کنید و کارهای تبلیغاتی را با تکیه کردن بر آن ها انجام دهید.

6) سعی کنید شیوه ای را برای تبلیغ کردن یاد بگیرید که برای مشتریان جذاب باشد

انتخاب کردن شیوه مناسب برای تبلیغ کردن نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که می تواند در برندینگ به شکل آنلاین به شما کمک کند. در صورتی که شما بتوانید شیوه مناسب تبلیغ کردن را یاد بگیرید؛ می توانید کاری کنید که تعداد زیادی از مشتریان به برند شما علاقه نشان دهند. این مورد مخصوصا در زمان هایی که از شبکه های اجتماعی برای برندینگ استفاده می کنید کاربرد دارد و در صورتی که روند کار دستتان بیاید؛ می توانید هزاران فالوور در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

7) سعی کنید پیام های مناسبی را برای انتشار دادن انتخاب کنید

از دیگر کارهایی که می تواند در زمینه بازاریابی آنلاین و برندینگ آنلاین به شما کمک کند این است که پیام های مناسبی را برای انتشار دادن استفاده کنید. هنگامی که برندتان چیزی برای گفتن داشته باشد؛ می توانید پیامش را در کمپین های تبلیغاتی انتشار دهید و با تمام جهانیان به اشتراک بگذارید تا آن ها هم پیام شما را بخوانند و با برند شما آشنا شوند. با استفادده از این کار می توانید مخاطبین زیادی (مخصوصا در شبکه های اجتماعی) داشته باشید.

8) سعی کنید در محتوای تبلیغاتیتان حتما از طراحی های گرافیکی و تبلیغات هم استفاده کنید

هنگامی که کارهای اصلی را برای تبلیغات برندتان انجام دادید؛ اکنون زمان آن رسیده است که به موضوع طراحی های گرافیکی فکر کنید. باید تعیین کنید که می خواهید لوگویتان چه شکل و شمایلی داشته باشد؟ و یا این که از چه نمادها و تصاویر گرافیکی می خواهید در کار استفاده کنید؟ اضافه کردن نمادها و طراحی های گرافیکی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که به هنگام تبلیغ کردن آنلاین برند باید درنظر داشته باشید. سعی کنید از نمادها و تصاویر زیبا و مناسب استفاده کنید.

9) اطمینان حاصل کنید که  ارزش های برند در تبلیغاتتان انعکاس پیدا می کند

هر کاری که برندتان انجام می دهد؛ هر کاری که شما در جهت تبلیغات آن انجام می دهید و به طور کلی هر حرکتی که مرتبط با شرکت شما و برند شما است؛ باید همگی انعکاسی باشند از ارزش هایی که به هنگام تاسیس شرکت به این ارزش ها توجه کرده اید. به عبارت دیگر، ارزش های شما باید حتما در برندتان انعکاس پیدا کند. در صورتی که چنین وضعیتی وجود نداشته باشد و تناقضی بین این دو پیش بیاید، مشکلاتش گریبناگیر خودتان می شود!

10) همه جا از استراتژی تبلیغاتی یکسانی استفاده کنید

اگر به عنوان مثال در یک پلتفرم شبکه اجتماعی از یک لوگو و یک شعار استفاده می کنید؛ در یک پلتفرم دیگر از لوگوی دیگر و شعار دیگری استفاده نکنید! همچنین اگر امسال از یک لوگو استفاده کردید؛ سال دیگر هم از همان لوگو استفاده کنید و سعی کنید کارتان طوری نباشد که مشتریان احساس کنند که شعارهایتان و نمادهایی که بکار می برید تزلزل دارند و تغییر می کنند. چون در این صورت تعداد افرادی که به برندتان تمایل نشان می دهند به شدت پایین می آید. بنابراین سعی کنید استراتژی تبلیغاتی خودتان را ثابت نگه دارید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ویژگی های یک موسسه برتر مشاوره انجام پایان نامه
یک شنبه 24 فروردين 1399 ساعت 11:59 | بازدید : 421 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

ویژگی های یک موسسه برتر مشاوره انجام

پایان نامه

 

انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین موسسه برای مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا همیشه یک فرآیند دشوار و طاقت فرسا محسوب می‌شود. در این فرآیند خطراتی وجود دارد که باید حواستان به آنها باشد. انجام پایان نامه همیشه یک چالش بزرگ برای دانشجویانی به شمار میرود که به دنبال کسب مدرک خود بوده و بنا به دلایلی آشنایی کافی با فرآیند انجام پایان نامه ندارند. اما این مسئله امروزه برای این افراد یک رویای محال نیست و لذا با تأسیس موسسات ساختارمند در حوزه مشاوره انجام پایان نامه، این مشکل حل شده است. با این حال، انتخاب موسسه باید مطابق با یک سری خصوصیات و ویژگی‌های تعیین کننده در حوزه آکادمیک باشد تا اینکه بهترین نتیجه حاصل شود. در ادامه خصوصیات مهم و متمایز کننده موسسات برتر و پیشرو در حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارائه شده است.

تیم کاری با تجربه و متخصص در مشاوره انجام پایان نامه

تیم فعال در یک موسسه مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا باید اشراف کامل به موضوعات ارائه شده داشته باشند. برای این منظور، اعضای تیم باید دارای مدارک دانشگاهی عالی باشند تا اینکه بتوانند به خوبی از عهده بخش‌های مختلف مشاوره انجام پایان نامه برآیند. تجربه این افراد باید به حدی باشد که تمامی نیازهای دانشجو را تأمین کنند و بهترین پایان نامه ممکن را با کمک دانشجو به نگارش درآورند. تیم مشاوره انجام پایان نامه باید توانایی عرضه پایان‌نامه‌ای دقیق و کاملاً جامع را داشته باشد. هر موسسه مشاوره انجام پایان نامه باید به دانشجو اجازه دهد تا به صورت مستقیم با مشاور پایان نامه در تماس باشد تا در جریان جزئی ترین مسائل قرار بگیرد.

اعتبار در بازار مشاوره انجام پایان نامه

اعتبار موسسه مشاوره انجام پایان نامه در بازار این حوزه باید بسیار زیاد باشد. رسیدن به این اعتبار از طریق تکیه بر ارائه مشاوره‌های نظام یافته و دقیق و همچنین تهیه پایان نامه‌های ساختارمند امکان پذیر است.

از طرف دیگر ارائه تخفیف‌های هدفمند به دانشجویان می‌تواند اعتبار موسسه را افزایش دهد. شما باید از موسساتی که اعتبار خدشه دار شده ای در بازار حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا دارند دوری کنید چون حاصل کار نهایی بسیار اسفناک خواهد بود.

هماهنگ سازی دقیق زمان انجام پایان نامه

موسسه‌های فعال در حوزه مشاوره انجام پایان نامه باید از ابتدا تا انتهای نگارش پروژه با دانشجو در ارتباط تنگاتنگ باشند. این هماهنگی به دانشجو کمک میکند تا در جریان جزئی‌ترین مسائل انجام پایان نامه قرار گیرد و به راحتی نیازهای خود را با تیم متخصص موسسه در میان بگذارد. برای رسیدن به این هدف، دانشجو باید با یک تیم مشاوره قوی همکاری داشته باشد؛ در غیر اینصورت، مشکلات عدیده ای در سر راه انجام پایان نامه پدیدار خواهد شد. دانشجوها باید مواظب باشند تا با موسساتی قرارداد نبندند که برنامه‌های زمان بندی شده برای مشاوره انجام پایان نامه در اختیار ندارند. بنابراین هماهنگی زمانی در روند انجام پایان نامه ارشد و دکترا یک ویژگی و خصوصیت مهم و تأثیرگذار برای یک موسسه باتجربه محسوب می شود. 

ساختار قیمت گذاری

ساختار قیمت گذاری یک موسسه فعال در مشاوره انجام پایان نامه باید دقیق و حساب شده باشد. این ساختار یک فاکتور بسیار مهم و تأثیرگذار در اعتبار و محبوبیت یک موسسه محسوب می‌شود. یک موسسه با تجربه دارای یک برنامه دقیق قیمت گذاری برای مشاوره هر کدام از فصل‌های پایان نامه و همچنین دیگر جزئیات مورد نیاز برای انجام پایان نامه است. دانشجو دقیقاً باید بداند که برای هر فصل چه هزینه‌ای تعیین شده و نحوه پرداخت هم به چه صورت است. بعضی از موسسات با تجربه در زمینه مشاوره انجام پایان‌نامه کارشناسی ‌‌‌‌ارشد و دکترا دارای ساختارهای قیمت گذاری متفاوتی برای رشته‌های مختلف هستند و هزینه‌ها را براساس رشته دانشجویان مشخص ساخته‌اند. این امر نشان میدهد که یک موسسه نگاهی دقیق به تمامی جزئیات دارد و بی جهت و بی اساس قیمت گذاری را انجام نداده است. دانشجویان باید از موسساتی که قیمت گذاری دقیقی برای مشاوره پایان نامه ندارند، خودداری کنند چون امکان دارد ضررهای هنگفتی در این زمینه متوجه آنها شود و حتی محصول نهایی به هیج وجه تناسبی با هزینه پرداختی نداشته باشد.

ارائه اطلاعات اضافی برای دانشجویان

اطلاعات اضافی مرتبط با پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری باید در اختیار دانشجویان قرار گیرد. این دانش دربرگیرنده نحوه جمع آوری اطلاعات پایان نامه، منابع به کار رفته، داده‌های آماری و دیگر بخش‌های جانبی مرتبط با نگارش تمامی فصول پایان‌نامه است. در واقع این اطلاعات توجیهی برای نحوه آماده ساختن پایان نامه است. معمولاً این اطلاعات باید به صورت زمان بندی شده و مطابق با هر فصل از پایان نامه در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. کارکنان مسئول هر بخش از موسسه وظیفه دارد تا بر روند ارائه این اطلاعات نظارت کامل داشته باشد. علاوه براین، یک موسسه قدرتمند در حوزه مشاوره موظف است تا تمامی اطلاعات جانبی را به صورت یکجا و در یک فایل بخش بندی شده در انتهای روند انجام پایان نامه ارشد و دکترا در اختیار دانشجو قرار دهد.

جمع آوری دقیق ترین جزئیات در مورد پایان نامه

یک موسسه متخصص و با تجربه در حوزه مشاوره انجام پایان نامه به هیچ وجه کارهایش با استناد به مسائل کلی مطرح شده توسط مشتریان پیش نمیبرد؛ بلکه به دنبال دقیق ترین جزئیات است. برای این موسسات، تنها در اختیار داشتن عنوان کافی نبوده و سوالات متعددی را در ارتباط با پایان نامه و موضوع آن را از مشتریان خود می‌پرسند. تیم های تخصصی این موسسات به جزئی ترین عناصر دقت داشته و اطلاعاتی را در مورد نیازهای حقیقی افراد از نوشتن پایان نامه به دست می‌آورند. این کار باعث می‌شود تا فرد مراجعه کننده دیگر هیچ نگرانی ای در مورد روند مشاوره انجام پایان نامه نداشته باشد. حتی بعضی از موسسات برتر به شکل دوره ای و زمان بندی شده با دانشجو جلسات حضوری یا تلفنی برگزار می‌کنند تا اینکه به بهترین شکل روند کار را به جلو پیش ببرند.

منابع مورد استفاده برای مشاوره انجام پایان نامه

موسسات معتبر و با تجربه در حوزه مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا همیشه از به روزترین و مدرن ترین منابع بهره میبرند. این کار باعث می‌شود تا اطمینان خاطری برای افراد مراجعه کننده پیرامون به روز بودن پایان نامه به وجود آید. نمایش منابع مورد استفاده تیم مشاوران یک موسسه فعال در حوزه مشاوره انجام پایان نامه موجب ارتقای اعتبار و اعتلای خود موسسه می‌شود چون این کار در واقع آینه تمام نمایی از پیشرفته بودن تیم متخصص موسسه خواهد بود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رضایت مشتریان: نکته ای که تجارت ها در سال 2020 حتما باید به آن توجه کنند
چهار شنبه 20 فروردين 1399 ساعت 10:49 | بازدید : 228 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

امروزه با گسترش و رونق تجارت های مختلف، توجه کردن به نیازهای مشتریان یکی از مهم ترین عواملی است که تجارت ها باید درنظر بگیرند. امروزه انتظاراتی که مشتریان از تجارت ها دارند، با گذشته کاملا متفاوت می باشد. بنابراین تجارت ها هم باید به گونه ای خودشان را تغییر دهند که بتوانند این نیازها را برطرف کنند و پاسخگوی این نیازها باشند. امروزه تجربه کاربری، یکی از مهم ترین بخش هایی است که تجارت ها باید به آن توجه کنند. تجارت هایی که تجربه کاربری خوبی را برای کاربران و مشتریان خودشان ایجاد می کنند نسبت به تجارت هایی که تجربه کاربری مناسبی را برای آن ها ایجاد نمی کنند بسیار موفق تر می باشند. بنابراین مدیران دپارتمان های مختلف در سازمان باید به این موضوع توجهی ویژه داشته باشند. تمام رهبران سازمان ها و تجارت ها باید بدانند که در صورتی که این توانایی را داشته باشند که برای مشتریانشان یک تجربه ای مناسب را ایجاد کنند؛ می توانند در کارشان موفق شوند در غیر این صورت شکست خواهد خورد و راه به جایی نخواهند برد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


4 استراتژی بازاریابی لوکس که فروش را به شدت افزایش می دهد!
دو شنبه 5 اسفند 1398 ساعت 14:10 | بازدید : 166 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

4 استراتژی بازاریابی لوکس که فروش را به شدت افزایش می دهد

 

 

حتما یک دلیلی وجود دارد که برند گوچی برای فروش کیف‌ های دستی با طرح پلنگی خود، آن را در تلویزیون تبلیغ نمی‌ کند. تبلیغات برای برندهای لوکس به معنای تمرکز روی لوکس بودن آن کالا، شادی که می آفرینند، کیفیت و همچنین تجملی است که به بخشی از زندگی یک فرد می دهد. در هر صورت مشتری هدف باید احساس کند که این نوع از محصولات یا خدمات، باعث یک نمایش فیزیکی لوکس برای آنها می شود.

 

به عنوان مثال در مورد برند معروف رولکس که بی شک یکی از شناخته شده ترین شرکت های تولید کننده ساعت لوکس در دنیا است، این متن تبلیغی را در نظر بگیرید: 

 

 

 

به زبان به کار رفته در این متن دقت کنید که از کلمات « Timeless» (همیشگی)، « luxury» (لوکس)، « performance» (شاهکار) و « prestige» (پرستیژ) استفاده کرده است. مشتری با خواندن این متن، احساس می کند که رولکس، تجسم تجمل و ثروت است و وقتی این ساعت را به دستش ببندد او را متمایز و برتر نشان می دهد.

 

استراتژی های بازاریابی لوکس

 

1-استفاده از کلیدواژه های منفی در حساب کاربری

 

استفاده از انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز می‌تواند بازدهی و کارآیی تبلیغ گوگل شما را افزایش داده و به شما امکان دهد تا بر اساس بودجه خود، بیشترین ترافیک و نرخ تبدیل را داشته باشید.

اولین و ساده ترین استراتژی برای بازاریابی برند لوکس، اضافه کردن کلید واژه های خاص است. احتمالا کلید واژه های منفی را در مسیر بهینه سازی خود مورد استفاده قرار داده اید اما آیا می دانید که با آپلود آنها در سطح حساب کاربری، در وقت صرفه جویی خواهید کرد؟

کلید واژه های منفی در سطح حساب کاربری را می توانید به راحتی برای تبلیغات ادوردز خود به کار ببرید، فقط کافیست فایل CSV را با کلیدواژه های منفی در بخش Bulk Upload در کتابخانه مشترک (Shared Library) آپلود کنید و سپس آنها برای هر تعداد کمپینی که می خواهید استفاده کنید.

 

یکی از بزرگ ترین مزایای این روش برای بازاریابی کالاها و خدمات لوکس، در این است که می توانید از شر ترافیک غیرضروری خلاص شوید.

 

به عنوان مثال وقتی می گویید که کفش های دست دوز باکیفیت را در کل مونتانا می فروشید؛  کلید واژه «کفش» قطعا ترافیک زیادی را به وجود می آورد و برخی از افرادی که این تبلیغ را می بینند ممکن است به خرید از شما علاقه مند شوند، هر چند بخش اعظمی از این ترافیک اصلا به مشتریان هدفتان تعلق ندارد. در صورتی که از کلماتی مثل «ارزان»، «تخفیف» و «حراج» استفاده کنید نیز قشر ثروتمندی که مشتری هدف هستند، اصلا به سراغ این تبلیغ نمی آیند. پس در اینجا به وضوح می توان دید که استفاده از کلیدواژه های منفی در حساب کاربری می تواند کمک شایانی به جذب مشتری هدف می کند.

 

2-سایت بینگ را در اولویت قرار دهید.

بسیاری از بازاریاب ها، برای تبلیغات فقط به سراغ ادوردز می روند؛ در حالیکه بینگ و سایر سایت ها (نظیر یاهو جمینی) را شاید به عنوان یک مکمل به کار ببرند. این موضوع به خصوص در مورد برندهای لوکس اصلا ایده خوبی نیست. طبق اعلام شرکت بینگ، حدود یک سوم از مخاطبان آن، درآمد خانوادگی بالغ بر 100 هزار دلار یا بیشتر دارند. این یک سوم یا 30 درصد از مخاطبان جستجوگرهای منحصر به فردی هستند که ماهیانه 5 میلیارد جستجو در بینگ انجام می دهند. اما مهم ترین موضوع برای بازاریابی لوکس دراین است که بینگ به شما اجازه می دهد به 59 میلیون نفری دسترسی داشته باشید که امکان دسترسی به آنها در گوگل ممکن نیست. علاوه بر این اکثر کلیک ها در بینگ بسیار ارزان تر از ادوردز هستند و این فوق العاده است. هر چند ارزشمندترین مزیت بینگ این است که 118 میلیون چشم دیگر به کالاهای لوکس شما نگاه خواهند کرد در حالیکه یک سوم از آنها درآمدهای بالایی دارند.

 

3-تبلیغات خود را ارتقا دهید.

 

 

تبلیغات متنی، بخشی از دنیای امروز ما هستند و یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی کالاهای لوکس به شمار می روند. تبلیغات متنی استاندارد مثل عبارت «حراج کتاب های دست دوم»، به شما اجازه تبلیغات جذاب و جالب را نمی دهد، علاوه بر این وقتی همه رقبا از همین استاندارها برای تبلیغات استفاده می کنند چطور می توانید خود را متمایز و منحصر به فرد نشان دهید؟ مطمئنا استفاده از یک نویسنده با انگیزه و سنت شکنی در نوشتن استاندارد بهترین راه چاره خواهد بود و به عنوان مثال می توان عبارت جذاب «چرا کل مبلغ یک کتاب را پراخت کنید؟ کتاب دست دوم بخرید و در هزینه ها صرفه جویی کنید» را به جای عبارت ساده قبلی به کار برد.

 

4-مشتریان هدف خود را بشناسید!

 

یکی دیگر از راه های صرفه جویی در هزینه ها و اطمینان از اینکه مشتری هدف، کالای لوکس شما را ببیند، استفاده از هدف گذاری درآمد در ادوردز است. کافیست به تب لوکیشن گروپز (Location Groups) بروید، در آنجا سه گزینه مختلف وجود دارد که یکی از آنها درباره جمعیت شناسی (Demographics) است که تقریبا بر درآمد خانوادگی تمرکز داردبا این ترفند در گوگل ادوردز می توان کالاهای لوکس را طبق موقعیت مکانی و میانگین درآمد خانوادگی مشتری هدف بازاریابی کرد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


9 روش مطمئن و کم هزینه برای بازاریابی موفق!
چهار شنبه 30 بهمن 1398 ساعت 12:43 | بازدید : 196 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

بسیاری از مدیران بنا به ماهیت شغل و حرفه‌شان نمی‌توانند از روش‌های پرهزینه‌ی بازاریابی و تبلیغاتی برای معرفی شرکت خود و محصولات‌شان استفاده کنند. بر این ساس استفاده از روش‌های کم‌هزینه برای مدیران بازاریابی این کسب و کارها یک ضرورت حیاتی است. در این اثر سعی شده روش های کم‌هزینه‌ای معرفی شوند که برای هرکسی در هرحرفه و شغلی می‌تواند مفید باشد.

 

1.به مشتریان برای یافتن محصولات و خدمات مناسب کمک کنید.

اگر می‌خواهید برای مشتری خـود بروشـور معرفی محصولات بفرستید، می‌توانید بروشور یا کارت محصول یا خدماتی را بفرستید که فکر می‌کنید برای مشتری شما مفید است. این کار می‌تواند به مشتری شما در یافتن محصولات مناسب کمک زیادی بکند و مشتری شما را راضی نگه دارد. اگر نگران فروش محصول خود هستید، می‌توانید قبل از این کار با تولید کننده‌ی آن محصول هماهنگی کنید و از این فرصت استفاده کنید. مثلاً درصدی از فروش را برای خود در نظر بگیرید یا اینکه تخفیف خاصی را برای مشتری خود از فروشنده بگیرید.

 

2.استفاده از دست‌نوشته 

سعی کنید در تمام نامه‌هایی که برای مشتری خود می‌فرستید، از دست‌نوشته و یا مُهرهای مخصوص یا برچسب‌های خاص استفاده کنید. توجه داشته باشید که دست نوشته‌ی روی نامه در اولین بار که نامه دیده می‌شود خوانده می‌شوند. به خاطر داشته باشید این نوشته‌ها در صـورتی بـه طـور کـامل خوانـده می‌شوند که خلاصه و کوتاه باشند به طوری‌که بیننده بتواند آن را درکمتر از ده ثانیه بخواند.

 

3.خبرنامه

آیا می‌دانید هزینه‌ی فروش به یک مشتری جدید شش برابر بیشتر از فروش به مشتری قدیمی است؟ شما با استفاده از خبرنامه می‌توانید بازاریابی را بر روی مشتریان قدیمی خود متمرکز کنید. اگر هزینه‌ی خبرنامه‌ی چاپی برای شما زیاد است، می‌توانید با استفاده از پست الکترونیک این کار را با هزینه‌ی بسیار پایینی انجام دهید. در خبرنامه می‌توانید همیشه پیشنهاد فروش ویژه‌ای را به مشتری قبلی خود ارائه کنید.

 

4.پیام “تبریک تولد” بفرستید.

برای مشتریان‌تان کارت تبریک بفرستید (تاریخ‌ها را می‌توانید از نظرسنجی ها و سایر موارد به دست آورید). یک کوپن یا پیشنهاد ویژه به آن کارت تبریک ضمیمه کنید یا به آنها درباره‌ی محصول‌تان چیزی بگویید که آن را به عنوان نوعی هدیه‌ برای خودشان بدهند.

 

5.سعی نکنید فقط پول در بیاورید.

به مشتریان‌تان محصولات یا خدمات واقعا مفید ارائه بدهید که هم شما و هم مشتریان‌تان را خوشحال کند.

به کاری که عاشقش هستید بپردازید و پول خودش به دنبال آن به‌دست خواهد آمد.

 

6. در مورد مشتریان‌ تان بیشتر یاد بگیرید.

در مورد مشتریان‌تان چیزهای بیشتری از بلد بودن شغل و حرفه‌ی آنها یاد بگیرید.

به روزنامه‌های محلی توجه کنید و بگذارید مشتریان بدانند که شما درباره‌ی آنها مطالعه می‌کنید.

 

7.این برای ما هم است، پس باید برای مشتریان‌مان هم مهم باشد.

فقط به خاطر این که مسائلی در سازمان ما مهم هستند به صورت خودکار به مشتریان‌مان مربوط نمی‌شوند.

این نتیجه‌ی فرعی “تفکر فازی” و مشکلی است که حاکی از کم تجربگی مدیران است.

وقتی به یک پروژه توجه می‌کنید از منظر مشتریان به آن نگاه کنید، نه از منظر شرکت. این قانون “به مشتری بها بده و او به شرکت بها خواهد داد” است.

 

8.برای رسیدن به نتایج شگفت‌انگیز مشتریان‌تان را رتبه‌بندی کنید.

به مشتریان بر مبنای چند معیار یک طبقه بندی مانند “الف”، “ب”، “پ”، “ت” و غیره اختصاص بدهید. این معیارها شامل سودآوری، زمان صرف شده برای پرداختن به سفارش ها، و درخواست‌های خاص می‌شوند.

فورا به این مسئله پی خواهید برد که برخی مشتریان با حساب‌های تراکنش بالا، کمک چندانی به خط کف فروش‌تان نمی‌کنند.

برنامه‌ای بریزید تا به همه‌ی کارکنان‌تان اطلاع بدهید سودآورترین مشتریان‌تان چه کسانی هستند و کدام‌ها شایسته‌ی دریافت بهترین خدمات از سوی شرکت هستند.

 

9.آنها را از نداشتن محصولات‌تان بترسانید.

برای محصولاتی که امنیت شخصی، ایمنی یا سلامت فردی را افزایش می‌دهند، ترس می‌تواند یک ابزار موثر تقویت کسب و کار باشد.

اگر مشتریان همین حالا محصول شما را نخرند، چیزی را از دست خواهند داد. یک تخفیف، هدیه‌ی رایگان، و غیره. ترس از دست دادن از انتظار به‌دست آوردن قدرتمندتر است.

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازاریابی مناسبتی چیست ؟
پنج شنبه 24 بهمن 1398 ساعت 13:9 | بازدید : 205 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

بازاریابی مناسبتی:

امروزه همه مردم انواع و اقسام سرگرمی های مختلف و هیجان انگیز را در خانه هایشان دارند. از تلویزیون و رایانه گرفته تا این همه سرگرمی دنیای مجازی که می توان با یک گوشی هوشمند کوچک در آن غرق شد؛ لذا اگر قصد دارید به سراغ بازاریابی مناسبتی بروید در وهله اول این نکته مهم را در نظر داشته باشید که رویدادتان باید آنقدر سرگرم کننده و جذاب باشد که بتوانید آدم ها را از خانه هایشان بیرون بکشید. باید سرگرمی ای که به آنها پیشنهاد می دهید از سرگرمی درون خانه های شان جذاب تر باشد.

همه کاربلدهای عرصه بازاریابی مناسبتی که از این به بعد نامشان را پیش قراولان عرصه بازاریابی مناسبتی می گذاریم، می دانند که آدم ها دلشان برای انجام یک کار جدید با حضور در یک رویداد جذاب غنج می زند. آن ها به خوبی فهمیده اند آدم ها شديداً دوست دارند تجربه های جدیدشان را برای دیگران تعریف کنند و خود را اولین نفری معرفی کنند که آن تجربه را داشته است.

 تعطیلات رایج‎‌ترین روش استفاده از بازاریابی مناسبتی است، مطمئنا تا به حال شاهد پیشنهادات ویژه برای روز مادر، ولنتاین و عید نوروز بوده‌اید، تمایل به خرید در چنین مناسبت‌هایی بیشتر از سایر روزهای معمولی است.

 

 عناصر بازاریابی مناسبتی:

در رویدادی که تیمی برای بازاریابی آن دورهم جمع می شوند، سه عنصر حیاتی حرف اول را می زنند.

1.    سرگرمی

2.    هیجان

3.    تعهد به انجام یک کار مخاطره آمیز

 

در ادامه برخی از رایج‎‌ترین زمان‌هایی که می‌توانید از بازاریابی مناسبتی نهایت استفاده را ببرید شرح خواهیم داد؛

1.اخبار

به موضوعات و تاپیک‌های اخیر اخبار توجه کنید، آیا می‌توانید ارتباطی بین آن‌ها و برند خود برقرار کنید؟ اگر در اخبار آورده شده است که گروهی از مردم به یک قانون خاصی که اخیرا ایجاد شده است، توجه دارند؛ آیا محصولات و یا خدمات شما می‌تواند از این موقعیت استفاده کند و توجه‌ها را به خود جلب کند.

2.تعطیلات

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، اغلب از مناسبت‌های تعطیلی برای تبلیغات بازاریابی استفاده می‌شود. تقویم را بررسی کنید، آیا مناسبت‌ پیش‌رو به کسب‌وکار شما مربوط است؟ تعطیلات دیگر چطور؟ تنها در صورتی به پیشواز چنین اقداماتی بروید که چنین مناسبت‌هایی برای خریداران‌تان مربوط و انگیزه‌بخش باشد.

3.چرخه عمر

اگر مناسبت‌های مرتبط با چرخه عمر هم‌چون تولدها و سالگردهای مختلف با چشم‌انداز کسب‌وکار شما متناسب است، توجه به آن و ارائه‌ی تبلیغات هدفمند می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به بار آورد. این کمپین در مراحل اولیه می‌تواند منجر به ایجاد ارتباط با مشتری و افزایش آگاهی نسبت به کسب‌وکارتان شود.

 

کلید بازاریابی مناسبتی یافتن موارد هدفمندی است که در آن خریداران تمایل بیشتری برای خرید خدمات، توجه به کمپین‌های بازاریابی و یا تبلیغات شما دارند.

 

چگونه از موارد مطرح شده در بالا به نفع کسب‌وکار خود بهره بگیریم؟

  • موارد مطرح شده را به دقت بررسی کنید و بهترین راهکارهای بازاریابی مناسبتی را برای بهبود عملکرد بازاریابی و فروش‌تان استفاده کنید.
  • در نظر داشته باشید که همه‌ی موارد مطرح شده در بالا برای همه‌ی کسب‌وکارها مفید نیست، بلکه باید مرتبط‌ترین آن‌ها را شناسایی کرده و از آن ها استفاده نمود.
  • در برخی مواقع نیاز هست که بدون برنامه‌ریزی‌های قبلی از بازاریابی مناسبتی بهره بگیرید، آیا آمادگی لازم برای عکس‌العمل سریع در مقابل مناسبت‌های مختلف را دارید؟ برای آ‌‌ن‌ها برنامه‌ریزی کنید.
  • میزان عکس‌العمل کاربران به کمپین‌های مناسبتی و سایر تبلیغات را بسنجید، در صورتی‌که کمپین‌های مناسبتی میزان بازگشت سرمایه‌ی کافی ارائه کنند، از آن‌ها بهره بگیرید.
  • بازاریابی مناسبتی تلنگری به مخاطبان هدفی است که قبلا انتخاب‌شان کرده‌اید. این نوع از بازاریابی بعد زمان و موقعیت را به کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات اضافه می‌کند و خریداران را زمانی‌که در اوج تمایل به خرید قرار دارند، می‌یابد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


موج جدیدی از تعدیل نیرو در شرکت ها
شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 17:26 | بازدید : 197 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

منابع می گویند که در پایان این هفته، انتظار می رود که حداقل 15 نفر از کارکنان کمپانی نتفلیکس به دلیل تعدیل نیرو کارشان را ترک کنند. علت انجام این تعدیل نیرو، در تغییر در شیوه ها و استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی این کمپانی است. این کمپانی درنظر دارد تا سیاست های بازاریابی خودش را تغیی دهد و در این فرآیند، تعدادی از کارکنانش را برکنار می کند. این کمپانی که در سال های اخیر بر بازاریابی برنامه ها و فیلم های تلویزیونی سرمایه گذاری کرده است، سعی می کند تا در فروش خدمات در کل بهتر عمل کند.

برخی از افراد خلاق در هالیوود، از این موضوع نارحت هستند و می گویند که این تغییر در شیوه تبلیغاتی برند، ممکن است منجر شود که بسیاری از افرادی که دارای استعدادهای درجه یک هستند، کمتر امکان بروز این استعدادهایشان را پیدا کنند. چون ممکن است آن ها در انبوه تبلیغاتی که در این کمپانی به شیوه ای جدید ارایه می شود، گم شوند. به عنوان بخشی از این تغییرات، منابع ذکر کرده اند که انتظار می رود که 15 تا از نیروهای این کمپانی در پایان این هفته از کار اخراج شوند و برخی از منابع دیگر می گویند که این تعداد می تواند بیشتر هم باشد. البته این تعداد تنها بخش اندکی از کل نیروهایی است که در نتفلیکس کار می کند. در ماه اکتبر سال 2019، تعداد این نیروها تقریبا چیزی حدود 6900 نفر برآورد شد.

 

افرادی که درون نتفلیکس کار می کنند، می گویند که این تغییرات به دلیل تصمیماتی است که مدیر جدید بخش بازاریابی این کمپانی یعنی جکی لی جو (Jackie Lee-Joe) گرفته است. او در جولای سال 2019، در پی بازنشسته شدن مدیر قبلی بخش تبلیغات، یعنی کلی بنت (Kelly Bennett) بوسیله استادیوهای بی بی سی به این سمت منصوب گردید.

 

 

گفته می شود که لی جو احساس می کند که نتفلیکس در زمینه بازاریابی، تعداد بیشتر از حدی نیرو گرفته است و باید یک تیم ساختاریافته تر داشته باشد که کار بازاریابی را به شیوه ای موثرتر انجام دهند. بر اساس  آمار، این کمپانی تقریبا 1.8 میلیارد دلار را در سال 2018 بر روی تبلیغات سرمایه گذاری کرده است.

 

آمار نشان می دهند که با این که میزان ثبت نام کنندگان نتفلیکس رشدی 20 درصدی داشته است و تعداد ثبت نام کنندگان به 167 میلیون نفر رسیده است، ولی میزان این رشد در آمریکا خیلی کمتر است. در طول سه ماهه آخر سال 2019، نتفلیکس تنها توانسته است 550000 ثبت نام کننده پولی را در مناطق کشور آمریکا و کانادا (که در این دو کشور بیشترین تبلیغات و بازاریابی ها را انجام می دهد) به خودش اضافه کند.

با این که موضوع تعدیل  نیرو در تاریخ تاسیس این کمپانی چیز جدیدی نبوده است، ولی این موج جدید از تعدیل نیروی جدید به دلیل رقابت های جدید است که برای این کمپنی با کمپانی هایی مانند دیسنی (Disney)، وارنرمدیا (WarnerMedia)، و NBCUniversal به وجود آمده است  و نتفلیکس با این کمپانی ها وارد رقابت های سرسختانه جدیدی شده است.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 102
:: باردید دیروز : 4
:: بازدید هفته : 107
:: بازدید ماه : 1131
:: بازدید سال : 2338
:: بازدید کلی : 6838