80 توصیه بازاریابی دیجیتالی در سال 2022 (بخش دوم)
دو شنبه 10 مرداد 1401 ساعت 14:13 | بازدید : 147 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

17. اینستاگرام یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است؛ آن را کم اهمیت نگیرید!

شما نباید فراموش کنید که ابزاری وجود دارد به نام اینستاگرام که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ابزارها برای افرادی است که می خواهند کار بازاریابی انجام دهند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که استفاده کردن از این ابزار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا نسبت به گذشته کیفیت کار بازاریابی خودتان را بهتر کنید. تحقیقاتی کهدر این زمینه انجام گرفته نشان داده است این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا به این شکل با دیگران ارتباط بهتری برقرار کنید. این ابزار همچنین می تواند به شما کمک کند تا به تعداد مخاطبین خیلی بیشتری برسید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که اینستاگرام می تواند یکی از مهم ترین ابزارهایی باشد که تجارت هایی که می خواهند با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی کنند می توانند از آن استفاده کنند برای این که کار بازاریابی خودشان را بهتر انجام دهند. تحقیقات همچنین نشان داده است که این کار می تواند منجر به این شود که آن ها بتوانند در این دنیای جدید روش بهتری برای عرضه کردن خودشان داشته باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این یکی از بهترین و موثرترین شیوه ها برای این است که شما کار بازاریابی را انجام دهید.

18. سعی کنید برای مخاطبین حالت خسته کننده نداشته باشید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که شما باید به عنوان فردی که تصمیم گرفته است تا به روش دیجیتالی بازاریابی کند این توانایی را داشته باشید برای این که بتوانید مخاطبین خودتان را به خوبی سرگرم کنید. به عبارت دیگر شما به هیچ عنوان نباید برای آن ها خسته کننده باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است این یکی از مهم ترین و کلیدی ترین پارامترهایی است که افرادی که می خواهند با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی کنند باید داشته باشند . به عبارت دیگر وقتی که شما می خواهید با استفاده از انواع شبکه های اجتماعی (و یا حتی با استفاده از وب سایت های مختلف و به طور کلی به شیوه بازاریابی دیجیتالی ) بازاریابی کنید باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که نباید به هیچ عنوان حالتی داشته باشید که برای دیگران خسته کننده به نظر برسید چون در غیر این صورت ممکن است این موضوع باعث شود که آن ها نسبت به شما احساس خوبی نداشته باشند و حتی ممکن است همین موضوع باعث شود که آن ها از تجارت شما ناامید شوند و به سراغ تجارت دیگری بروند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این یکی از مهم ترین موضوعاتی است که شما حتما باید به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های مجازی و به طور کلی بازاریابی دیجیتالی به آن توجه داشته باشید.

19. سعی کنید در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر با تجارت های همکار خودتان دوست شوید!

یکی دیگر از روش هایی که شما با استفاده از این روش می توانید شانس خودتان را برای این که در کار بازاریابی دیجیتالی موفقق تر شوید و یا این که در شبکه های اجتماعی به تعداد مخاطبین زیادی برسید افزایش دهید این است که سعی کنید تا در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی مختلف دیگر و یا حتی از طریق وی سایت ها با تجارت هایی که شبیه به تجارت شما هستند و می توان این تجارت ها را همکار شما نامید دوست شوید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این روش می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا شانس خودتان را برای این که بتوانید تعداد مخاطبین خودتان را بیشتر کنید افزایش دهید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا دیدگاه خودتان را نسبت به دیگران و تجارت های دیگری که آن ها نیز مانند شما هستند بهتر کنید. به عبارت دیگر شما در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که بتوانید با استفاده از این روش و دوست شدن با آن ها هم از آن ها اطلاعات و تجربه هایشان را یاد بگیرید و هم این که موقعیتی ایجاد کنید برای این که بتوانید اطلاعات و تجربه های خودتان را در اختیار آن ها قرار دهید. بنابراین این کار می تواند برای شما و آن ها یک پروسه سود-سود باشد.

20. مخاطبین خودتان را به خوبی بشناسید و سعی کنید تا آن ها را درک کنید!

شما باید مخاطبین خودتان را به خوبی بشناسید و سعی کنید تا آن ها را درک کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که وقتی که شما به خوبی مخاطبین خودتان را درک می کنید درست می دانید که قرار است که با چه افرادی در ارتباط باشید و همین موضوع می تواند به شما به میزان زیادی کمک کند برای این که این شانس را داشته باشید تا از بهترین روش هایی که می شناسید استفاده کنید برای این که بتوانید توجه این افراد را به خودتان جلب کنید. این در صورتی است که اگر این افراد را به خوبی نشناسید و هیچ گونه  دیدگاهی نسبت به این که این افراد که هستند نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که کار بازاریابی را به شیوه ای انجام دهید که می خواهید. بنابراین باید مخاطبین خودتان را به خوبی بشناسید و درک کنید که این افراد دقیقا از شما چه چیزهایی می خواهند و چه انتظاراتی دارند تا بعدها بتوانید بر اساس این انتظاراتی که آن ها دارند شیوه مناسبی را برای کار بازاریابی خودتان ایجاد کنید. دانشمندان می گویند شناختن مخاطبین شما یکی از مهم ترین روش هایی است که می تواند شما را به موفقیت برساند و شما حتما باید تمام تلاشتان را بکنید برای این که مخاطبین خودتان را به خوبی بشناسید تا بتوانید به خوبی برایشان بازاریابی کنید.

21.  خودتان را جای مخاطبین قرار دهید!

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید انجام دهید برای این که تعداد مخاطبین خودتان را بیشتر کنید این است که سعی کنید تا خودتان را به جای آن ها قرار دهید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا نسبت به خودتان و همچنین نسبت به اطرافیان خودتان دیدگاه بهتری داشته باشید و بنابراین بتوانید بهتر شرایطی را که آن ها به عنوان مخاطبین شما دارند درک کنید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که این کار همچنین می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا نسبت به این افراد دیدگاه بهتری پیدا کنید ولی از همه این ها مهم تر این است که در این حالت این افراد هم می توانند نسبت به شما دیدگاه بهتری پیدا کنند. به عبارت دیگر وقتی که آن ها به عنوان مخاطبین شما و به عنوان افرادی که تجارت شما را دنبال می کنند احساس کنند که شما دوست دارید تا با آن ها همزادپنداری کنید شانس این که آن ها بتوانند تبدیل به مشتریان و مخاطبین وفادار شما شوند خیلی بیشتر از زمانی است که این احساس وجود نداشته باشد. از این رو می توان گفت در این حالت شما می توانید شانس خودتان را برای این که بتوانید تعداد مخاطبین وفادار بیشتری داشته باشید را به میزان زیادی افزایش دهید و این کار می تواند خیلی به شما کمک کند.

22. با مخاطبین خودتان ارتباط برقرار کنید!

شما همچنین برای این که بتوانید شانستان را برای این که تجارت بهتری باشید و کار بازاریابی دیجیتالی را بهتر انجام دهید افزایش دهید می توانید با مخاطبین خودتان ارتباط برقرار کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا نسبت به افرادی که به عنوان مخاطبینتان می شناسید دیدگاه بهتری داشته باشید. از این رو در صورتی که سعی شما در این باشد که با این افراد ارتباط برقرار کنید می توانید انتاظر داشته باشید که کار بازاریابی دیجیتالی را خیلی بهتر از زمانی که هیچ ارتباطی با این افراد ندارید انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته همچنین نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا نسبت به آن چیزی که ایجاد "احساس همزادپنداری" نامیده می شود درک بهتری داشته باشید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که وقتی که شما سعی کنید تا با مخاطبین خودتان بهتر ارتباط برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که آن ها هم بهتر شما را درک کنند و همین درک کردن می تواند منجر به این شود که احساس بهتری نسبت به شما داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که این کار همچنین می تواند منجر به این شود که دیدگاهی که این افراد نسبت به شما دارند به میزان زیادی به سمت مثبت تر شدن تغییر پیدا کند و آن ها بهتر شما را بشناسند.

23. کاری کنید که مخاطبین شما احساس کنند که به چیزهای ارزشمندی می رسند!

یکی از کارهایی که تجارت شما انجام می دهد باید این باشد که سعی کنید کاری کنید که مخاطبین این احساس را داشته باشند که به چیزهای ارزشمندی می رسند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی هم به شما کمک کند تا تجارت خودتان را ارتقا دهید و هم این که این احساس را در مخاطبین ایجاد کند که از این که از تجارت شما خرید می کنند سود کرده اند. از این رو می توان گفت که وقتی شما چنین کاری را انجام می دهید در حقیقت دارید سعی می کنید تا با تمام توانی که در اختیار دارید به این مخاطبین ثابت کنید که تا جایی که می توانند از مزیت هایی که تجارت شما می تواند در اختیارشان قرار دهد می توانند استفاده کنند و همین موضوع می تواند به نوبه خودش باعث شود که شانس شما به عنوان یک تجارتی که در این زمینه موفقیتش را در این می بیند که تعداد مخاطبین بیشتری از تجارتش خرید کنند برای موفقیت به میزان زیادی بیشتر می شود. تحقیقات دانشمندان و افرادی که در این زمینه کار می کنند نشان داده است که این کار می تواند به نوبه خودش یکی از بهترین کارهایی باشد که شما می توانید انجام دهید برای این که بتوانید شانستان را برای این که به عنوان یک تجارت به طیف گسترده تری از مخاطبین برسانید بیشتر و بیشتر کنید.

24. سعی کنید تا تصویر خوبی از تجارت خودتان در ذهن مخاطبین بر جای بماند!

یکی دیگر از کارهایی که شما به عنوان یک تجارت و مخصوصا یک تجارتی که تازه شروع به کار کرده است می توانید انجام دهید این است که تمام تلاشتان را بکنید برای این که سعی کنید تا یک تصویر خوبی از خودتان در ذهن این مخاطبین بر جای بماند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا تجارت خودتان را بالاتر ببرید. دانشمندان می گویند این کار می تواند باعث شود که در بسیاری از موارد شما این احساس را داشته باشید برای این که بتوانید به دیگران و به افرادی که قرار است در آینده تبدیل به مخاطبین شما شوند ثابت کنید که تجارتتان می تواند باعث شود که آن ها به سود زیادی برسند و بنابراین در صورتی که از تجارت شما خرید کنند می توانند به میزان زیادی نیازهای خودشان را برطرف کنند. یکی دیگر از مهم ترین مزیت هایی که این کار می تواند برای شما داشته باشد این است که این کار می تواند باعث شود که شما در میان این مخاطبین چیزی ایجاد کنید به نام اعتماد و همین اعتماد است که می تواند منجر به این شود که شانس شما برای این که در زندگیتان موفق شوید به میزان بسیار بسیار زیادی بیشتر شود. از این رو بهتر است که در میان آن ها اعتماد ایجاد کنید.

25. سعی کنید تا صفحه های 404 در وب سایتتان وجود نداشته باشند!

نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که شما به عنوان یک تجارتی که باید تمام تلاشتان را بکنید برای این که شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید باید بدانید که در صورتی که صفحه های 404 در وب سایتتان وجود نداشته باشد می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که از وب سایتان بازدید می کنند بیشتر شوند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند به نوبه خودش به شما کمک کند تا بهتر از گذشته کارتان را انجام دهید. تحقیقات همچنین نشان داده است که این کار می تواند باعث شود که شما بتوانید وب سایت داشته باشید که در این وب سایت تعداد افرادی که به عنوان بازدید کننده به آن می روند به میزان زیادی بیشتر از زمانی شوند که در این وب سایت چنین صفحه هایی وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که این کار همچنین می تواند به میزان زیادی باعث افزایش میزان ترافیک در وب سایت شما شود و همین کار می تواند به نوبه خودش باعث شود که شانس شما برای این که بتوانید این وب سایت را بهتر از گذشته طراحی کنید بیشتر می شود. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند می گویند که این کار می تواند منجر به این شود که شما بتوانید شانستان را برای این که در کارتان موفق شوید به میزان زیادی بالا ببرید. بنابراین فراموش نکنید که در این وب سایتی که طراحی می کنید حتما سعی کنید تا صفحه های 404 وجود نداشته باشند.

26. سعی کنید تا در خاطر آن ها بمانید!

یکی دیگر از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که شما برای این که بتوانید شانس خودتان را برای موفقیت در کار بازاریابی با استفاده از روش های دیجیتالی بیشتر کنید به آن توجه داشته باشید این است که تمام تلاشتان را بکنید برای این که سعی کنید تا در خاطر این افراد بمانید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که ماندن در خاطر این افراد می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در کارهایتان داشته باشید. دانشمندانی که در این حوزه کار می کنند بر این باورند که این می تواند یکی از مهم ترین و اساسی ترین کارهایی باشد که شما به عنوان یک تجارت می توانید انجام دهید. وقتی که شما در ذهن و همچنین در خاطره افرادی بمانید که قرار است در تجارت شما به شما کمک کنند تا رشد کنید؛ می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای این که بتوانید در این کارها موفق شوید به میزان زیادی بیشتر شود. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که می توانند به این شیوه عمل کنند تجارت هایی هستند که می توانند انتظار داشته باشند که کار بازاریابی را به خوبی انجام داده باشند. از این رو بهترین کار برای شما می تواند این باشد که سعی کنید تا کار بازاریابی را به شیوه ای انجام دهید که انگار دوست دارید تا در خاطر آن ها بمانید.

27. فراموش نکنید برای این که آن ها تجارت شما را دوست داشته باشند شما هم باید حقیقتا آن ها را دوست داشته باشید و باید سعی کنید تا برای آن ها تلاش کنید!

نکته مهم دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که شما به عنوان یک تجارت باید بدانید برای این که این افراد تجارت شما را دوست داشته باشند و از آن مهم تر برای این که این افراد به شما اعتماد داشته باشند شما هم باید به این افراد اعتماد داشته باشید و همچنین باید سعی کنید تا آن ها را دوست داشته باشید. از این رو می تان اینگونه نتیجه گیری کرد برای این که سعی کنید تا اعتماد آن ها را به خودتان جلب کنید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که شما هم به آن ها اعتماد کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است این کارها می تواند منجر به این شود که آن ها نسبت به شما دیدگاه بهتری داشته باشند و بنابراین می توان انتظار داشت که آن ها شما را بهتر قبول کنند. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که انجام دادن این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا نسبت به دیگران دیدگاه بهتری داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است در صورتی که شما سعی کنید تا نسبت به دیگران دیدگاه بهتری داشته باشید می توانید بهتر برای آن ها بازاریابی کنید چون در این حالت آن ها را به خوبی درک می کنید و بنابراین می توانید نیازهایی که آن ها ممکن است داشته باشند را مورد بررسی قرار دهید و بنابراین در این کار بسیار موفق خواهید بود.

28. در وب سایتتان مطالبی ارایه کنید که مخاطبین را به سمت و سوی خودش بکشاند!

شما به هنگامی که می خواهید برای خودتان یک وب سایتی ارایه کنید نیاز دارید تا مطالبی را ارایه کنید برای این که بتوانید مخاطبین را به سمت و سوی خودتان بکشانید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا دیدگاه بهتری نسبت به تجارتتان و همچنین نسبت به این افرادی که قرار است از طریق این وب سایت ها برای آن ها بازاریابی کنید داشته باشید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که این کار منجر به این می شود که شما این توانایی را پیدا خواهید کرد که بدون این که مشکلی برایتان ایجاد شود بتوانید به راحتی تعداد مخاطبین بیشتری را به سمت و سوی وب سایتتان بکشانید و این کار همچنین باعث می شود که شانس شما برای این که بتوانید در این کار موفق شوید به میزان زیادی افزایش پیدا می کند چرا که این افراد از این که شما می توانید به آن ها مطالبی ارایه دهید که آن ها را خوشحال و سرگرم می کند بسیار خوشحال می شوند و همین موضوع می تواند انگیزه ای شود برای این که تمام این مطالب زیبای وب سایت شما را دنبال کنند و از همه آن ها مهم تر این که آن ها می توانند با این روش سعی کنند تا تبدیل به مخاطبین دایمی شما شوند. از این رو تمام تلاشتان را بکنید برای این که این مطالب را دنبال کنید.

29. کیفیت خدمات و فرآورده هایی را که ارایه می کنید افزایش دهید!

شما برای این که بتوانید کار بازاریابی را به خوبی انجام دهید باید تمام تلاشتان این باشد که بتوانید کیفیت تمام خدمات و فرآورده هایی را که ارایه کرده اید بیشتر کنید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که این موضوع می تواند یکی از مهم ترین و کلیدی ترین موضوعاتی باشد که شما به هنگام انجام این کار می توانید درنظر داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار همچنین می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا جایی که می توانید شانستان را برای این که بتوانید مشتریان و مخاطبینی داشته باشید که امروزه آن ها را به عنوان مشتریان و مخاطبین وفادار می شناسند روز به روز افزایش پیدا کند. از این رو شما باید تمام تلاشتان را بکنید برای این که در عین حال که کار بازاریابی را انجام می دهید سعی کنید تا کیفیت تمام خدمات و همچنین تمام فرآورده هایی را که ارایه می کنید به میزان زیادی بیشتر کنید تا به این روش بتوانید به میزان موفقیت بیشتری برسید.

30. به مخاطبینتان کدهای تخفیف زمان دار بدهید!

 یکی دیگر از کارهایی که شما به عنوان شخصی که تصمیم گرفته است تجارت خودش را با استفاده از روش های دیجیتالی بهتر کند می توانید انجام دهید برای این که این کار را بهتر به انجام برسانید این است که سعی کنید تا به مخاطبینی که دارید کدهای تخفیفی بدهید که زمان دار هستند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا دیدگاه بهتری نسبت به خودتان و همچنین نسبت به تجارتتان داشته باشید. دانشمندان و افرادی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند وقتی که شما سعی می کنید تا این کدهای تخفیف را به مخاطبینتان دهید در حقیقت می توانید از آن ها به شیوه های مستقیم و همچنین غیرمستقیم دعوت به عمل بیاورید برای این که به شما بپیوندند برای این که به عنوان مشتریان و مخاطبین وفادار شما در یک مجموعه کلی عمل کنند. از این رو می توان گفت در صورتی که شما سعی کنید تا با استفاده از این کدهای تخفیف تلاش کنید تا به این افراد موقعیت هایی ارایه کنید که بتوانند با استفاده از این موقعیت ها شانسشان را برای گرفتن تخفیف های بیشتر از تجارت شما بیشتر کنند می توانید انتظار داشته باشید که می توانید به این روش احساس بهتری بکنید و بنابراین شانس شما برای موفقیت به میزان زیادی بیشتر می شود. تحقیقات نشان داده است این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا در کارتان موفق شوید.

31. بازاریابی با استفاده از ایمیل یکی از بهترین  روش های بازاریابی دیجیتالی است؛ آن را فراموش نکنید!

نکته بسیار مهم دیگری که شما به عنوان فردی که تصمیم گرفته است تا کار بازاریابی دیجیتالی انجام دهد حتما باید به آن توجه کنید این است که فراموش نکنید که بازاریابی با روش ایمیل یکی از بهترین شیوه ها برای بازاریابی می باشد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در کارهایتان به عنوان یک فردی که بازاریابی می کند داشته باشید. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که این کار ممکن است باعث نشود که شما بتوانید به بهترین شکل ممکن از جدیدترین ابزارهایی که برای بازاریابی وجود دارد استفاده کنید ولی حقیقت این است که بر خلاف تصور بسیاری از افرادی که بر این باورند که دیگر روش های گذشته برای بازاریابی از بین رفته اند باید گفت که این روش ها هنوز هم کاربرد دارند و می توان گفت که این روش ها امروزه بر خلاف تصور بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارت دیگر امروزه روش بازاریابی با استفاده از ایمیل را می توان یکی از شیوه های بسیار موفق بازاریابی دیجیتالی دانست که با استفاده از این روش می توانیم به میزان زیادی کار بازاریابی را بهتر انجام دهیم. بنابراین استفاده از این روش را فراموش نکنید!

32. به هنگام بازاریابی با استفاده از ایمیل، به متن ایمیل ها به اندازه کافی توجه کنید!

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از ایمیل درنظر داشته باشید این است که به متن ایمیل هایی که ارسال می کنید توجه کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که عدم توجه کردن به این متن ها می تواند به میزان زیادی برای شما ایجاد مشکل کند. به عبارت دیگر، وقتی که شما به عنوان یک بازاریاب درست به متن ایمیل هایی که قرار است بفرستید توجه نمی کنید ممکن است این کار بازاریابی برای شما با مشکل مواجه شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که اکثر افرادی که می خواهند با استفاده از ایمیل به بازاریابی بپردازند باید تمام تلاششان را بکنند برای این که به متن ایمیل هایی که می فرستند توجه کنند در غیر این صورت ممکن است برای این که در این کار موفق شوند شانس چندانی نداشته باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته همچنین نشان داده است که در صورتی که شما این توانایی را پیدا کنید که ایمیل هایی بنویسید که دارای متن های مناسب و خواندنی باشند می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای موفقیت در کارتان دارید و به عبارت دیگر می توانید به میزان بیشتری این موفقیت خودتان را تضمین کنید. از این رو تمام تلاشتان را بکنید برای این که متن ایمیل هایی که قرار است بنویسید مناسب نوشته شود و به اندازه کافی جذاب باشد برای این که شما بتوانید در این کار موفق شوید.

 

 

 

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


80 توصیه بازاریابی دیجیتالی در سال 2022 (بخش اول)
دو شنبه 10 مرداد 1401 ساعت 12:11 | بازدید : 161 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

1. قبل از هر چیزی درباره ایده های بازاریابی خودتان فکر کنید!

قبل از هر چیزی کاری که باید انجام دهید این است که درباره ایده های بازاریابی خودتان فکر کنید. تحقیقات نشان داده است که شما برای این که بتوانید به شیوه مناسبی کار بازاریابی دیجیتالی را انجام دهید باید تمام تلاشتان را بکنید برای این که درباره این ایده ها فکر کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که در کار بازاریابی موفق می شوند (چه افرادی که در سطح معمولی و چه افرادی که در سطح گسترده این کار را انجام می دهند!) وقتی که از قبل درباره کاری که می خواهند انجام دهند فکر نکنند شانس کمتری برای موفقیت دارند. دانشمندان همچنین بر این باورند که فکر کردن درباره کاری که می خواهید انجام دهید به شما این فرصت را می دهد تا بتوانید شانستان را به میزان بیشتری برای این که کار بازاریابی را بهتر انجام دهید افزایش دهید. تحقیقات نشان داده است وقتی که شما قبل از هر کاری درباره این موضوع فکر می کنید می توانید با بررسی کردن بهتر تمام جوانب کار کاری کنید که شانستان برای انجام کار به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. به عبارت دیگر وقتی که شما این کار را انجام می دهید می توانید انتظار داشته باشید که کار را با استفاده از یک آمادگی بیشتری انجام می دهید و همین انجام کار با این آمادگی به شما کمک می کند تا موفق تر باشید.

2. اولین چیزی که به عنوان روش کار بازاریابی دیجیتالی به ذهنتان می رسد باید استفاده از شبکه های اجتماعی باشد!

وقتی که شما می خواهید کار بازاریابی با استفاده از روش های دیجیتالی یا بازاریابی دیجیتالی را انجام دهید می توانید به چند جنبه مختلف کار توجه کنید. ولی حقیقت این است که اولین چیزی که در این زمینه باید به ذهن شما برسد این است که کار را چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است وقتی که شما می خواهید با استفاده از شبکه های اجتماعی کار کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای این که بتوانید بهتر عمل کنید خیلی بیشتر می شود به این دلیل که وقتی شما از این شبکه های اجتماعی استفاده کنید در حقیقت در حال استفاده کردن از ابزارهایی هستید که می توانید با استفاده از این ابزارها با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است این کار می تواند به شما کمک کند تا نسبت به این وضعیت دیدگاه بهتری داشته باشید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که استفاده کردن از شبکه های اجتماعی می تواند این شانس را به شما بدهد برای این که بتوانید به میزان بیشتری با مخاطبین خودتان ارتباط برقرار کنید و در حقیقت می توان گفت که استفاده کردن از شبکه های اجتماعی را می توان در حقیقت ستونی برای کار بازاریابی دیجیتالی دانست.

3. صبور باشید!

صبور باشید. صبر داشتن و صبور بودن یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای این که بتوانید به خوبی با استفاده از روش های دیجیتالی بازاریابی کنید باید آن را یاد بگیرید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است این یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که تمام افرادی که تصمیم گرفته اند تا با استفاده از شبکه های اجتماعی و به طور کلی با استفاده از روش های دیجیتالی به کار بازاریابی بپردازند باید داشته باشد. این پارامتری است که در صورتی که شما این پارامتر را نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که بتوانید کار بازاریابی دیجیتالی را به خوبی انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا با دقت بیشتری به پردازش کردن اطلاعات و همچنین جمع آوری کردن اطلاعاتی که می تواند به نفع شما باشد بپردازید و بنابراین می توانید با استفاده از این روش شانس خودتان را برای این که در این کار موفق شوید به میزان زیادی بالاتر ببرید. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند همچنین به این نتیجه رسیده اند که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین خصوصیاتی که مربوط به افرادی است که کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام می دهند دقیقا همین است که این افراد در کار خودشان به میزان زیادی از خودشان صبوری نشان می دهند و همین صبوری می تواند عامل بسیار مهمی در موفقیتشان در این کار باشد.

4. سعی کنید از زمان خودتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید!

شما باید برای این که بتوانید کار بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی را بهتر انجام دهید نیاز به این دارید که از زمان خودتان به شکل بهتری استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است وقتی که شما سعی می کنید تا از زمانی که در اختیارتان قرار دارد به شکل بهتری استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای این خواهید داشت که کار را با کیفیت بهتری انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا بهتر از گذشته و بهتر از زمانی که از زمانتان به خوبی استفاده نمی کرده اید عمل کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما سعی می کنید تا با استفاده از اینستاگرام به کار بازاریابی بپردازید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که زمانی را که با انجام کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام می پردازید برای خودتان محدود کنید و سعی کنید تا با استفاده از این زمان محدود (البته منظور از محدود کردن به معنی کم کردن نیست و شما باید سعی کنید تا برای این کار یک زمانی مشخصی را درنظر داشته باشید) برای خودتان تمام استراتژی هایی که دارید را پیاده سازی کنید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا کار را بهتر انجام دهید.

5. برای بازاریابی کردن به دنبال افراد مشهور باشید!

یکی دیگر از روش های بازاریابی کردن این است که شما باید سعی کنید تا برای بازاریابی کردن به دنبال افراد مشهور باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار یکی از بهترین و مناسب ترین کارها برای انجام کار بازاریابی دیجیتالی می باشد. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا شانس خودتان را برای این که بازاریابی را به روش مناسبی انجام دهید به میزان زیادی افزایش دهید. افراد مشهور افرادی است که در شبکه های اجتماعی حضور دارند و آن ها از تعداد دنبال کننده های زیادی برخوردار هستند و شما برای این که بتوانید برای تجارت خودتان تبلیغ کنید می توانید این افراد را پیدا کنید و از آن ها بخواهید که تجارت شما را تبلیغ کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا شانس خودتان را برای موفقیت افزایش دهید. تحقیقات همچنین نشان داده است که این کار می تواند به شما کمک کند تا تعداد افرادی را که شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند به میزان زیادی افزایش دهید. بنابراین یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید انجام دهید می تواند همین باشد که با این افراد در ارتباط باشید و سعی کنید تا از این افراد بخواهید تا راه درست بازاریابی کردن را به شما نشان دهند و به شما کمک کنند تا بازاریابی کنید.

6. بر روی افرادی که برای اولین بار از تجارت شما بازدید می کنند وقت و انرژی به اندازه کافی بگذارید!

شما باید تمام تلاشتان را بکنید برای این که سعی کنید تا برای افرادی که برای اولین بار از تجارت شما دیدن کرده اند به اندازه کافی زمان و انرژی بگذارید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا مخاطبین و مشتریان جدیدی را بدست آورید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که این یکی از مهم ترین کارهایی است که شما می توانید انجام دهید برای این که بتوانید در تجارت خودتان تعداد مشتریان را بیشتر کنید. این موضوع مخصوصا زمانی اهمیت پیدا می کند که این مخاطبین و مشتریان شما نسبت به تجارت شما وقتی که برای اولین بار تجارتتان را می بینند علاقه زیادی نشان دهند. در این حالت شما می توانید انتظار داشته باشید که با توجه کردن به این دسته از مخاطبین و مشتریان شرایط را برای آن ها بهتر کنید. تحقیقات نشان داده است که این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا دایره مخاطبین خودتان را به میزان بسیار زیادی گسترده تر کنید. این موضوع مخصوصا زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که تجارت شما یک تجارت نوپا است و تازه تاسیس شده اید و این کار می تواند به شما کمک کند تا به شمار تعداد افرادی که مخاطبین حقیقی و وفادار شما هستند اضافه کنید.

7. در کنار محتوای بازاریابی برای آن ها محتوای آموزشی ارایه کنید!

شما باید تمام تلاش خودتان را انجام دهید برای این که در کنار محتوایی که بیشتر جنبه بازاریابی دارد برای این افراد یک محتوای آموزشی نیز ارایه کنید. در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که آن ها بهتر تجارت شما را درک کنند و بنابراین در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای این که بتوانید در این کار موفق شوید به میزان زیادی افزایش پیدا کند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است وقتی که شما به عنوان یک تجارت برای افرادی که قرار است از تجارتتان دیدن کنند محتوایی تولید می کنید که در کنار این که جنبه بازاریابی دارد جنبه آموزشی نیز دارد می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای این که بتوانید در این کار بازاریابیتان موفق شوید به میزان زیادی افزایش پیدا می کند. از این رو می توان نتیجه گرفت که وقتی که شما می خواهید برای تجارت خودتان یک چنین محتوایی تولید کنید می توانید با استفاده از این روش تعداد افراد بیشتری را به سمت و سوی خودتان بکشانید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند همچنین به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای این داشته باشید که کاری کنید که افراد دیگر تجارت شما را بهتر درک کنند. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند این یکی از بهترین روش ها برای موفقیت شما می باشد.

8. یکی از شبکه های اجتماعی که خودتان از همه بیشتر آن را قبول دارید به عنوان شبکه اجتماعی مورد علاقه خودتان انتخاب کنید!

شما می توانید یکی از شبکه های اجتماعی را که خودتان از همه بیشتر قبول دارید به عنوان شبکه اجتماعی مورد علاقه خودتان انتخاب کنید و سعی کنید تا بخش زیادی از انرژی را که می خواهید بر روی بازاریابی بگذارید به همراه عشق و علاقه ای که دارید به این شبکه اجتماعی اختصاص دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است وقتی که شما موفق می شوید چنین کاری را انجام دهید در حقیقت می توانید انتظار داشته باشید که بخشی از کارتان را با عشق انجام می دهید و این دقیقا همان چیزی است که شما را از دیگر تجارت هایی که ممکن است در این کار به این اندازه موفق نشوند مجزا می کند. وقتی که شما در کاری که انجام می دهید عشق داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که با انرژی خیلی بیشتری این کار را انجام دهید و بنابراین می توان گفت که در این حالت احتمال این که در کارتان موفق تر شوید به میزان زیادی بیشتر می شود. تحقیقات نشان داده است که این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا بتوانید انرژی خودتان را بر روی کارهایی که می خواهید انجام دهید به میزان بیشتری متمرکز کنید. دانشمندان می گویند این کار برای بازاریابان کاری مهم و کلیدی می باشد.

9. سعی کنید تا با برندهایی همکاری داشته باشید که شبیه به شما کار بازاریابی را انجام می دهند!

شما همچنین می توانید برای این که این کار بازاریابی را بهتر از گذشته انجام دهید با برندهایی همکاری و تعامل داشته باشید که فکر می کنید آن ها نیز از شیوه های بازاریابی استفاده می کنند که شما می کنید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند به شما کمک کند تا به میزان زیادی از تجربه هایی که آن ها دارند استفاده کنید و بنابراین در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای موفقیت در کار داشته باشید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا نسبت به کار بازاریابی دیدگاه مثبت تری داشته باشید و از آن مهم تر این که در این حالت شما می توانید انتظار داشته باشید که دیگر "تنها" نباشید چون در بسیاری از موارد همین که فردی فکر کند که به عنوان یک تجارت جدید در کار بازاریابی تنها است می تواند به نوبه خودش تاثیرات منفی بر روی این فرد داشته باشد در صورتی که شما به عنوان یک فرد نیاز دارید تا این حالت تنهایی را از خودتان دور کنید. تحقیقات همچنین نشان داده است این کار می تواند منجر به این شود که شما بتوانید از تجربه هایی که این افراد در کار بازاریابی داشته اند استفاده کنید و بنابراین می توانید در بسیاری از جنبه های کار خیلی سریعتر از آن چیزی که انتظارش را داشته اید پیشرفت کنید.

10. سعی کنید به شیوه ای مختلف به مخاطبین تخفیف دهید!

 

یکی دیگر از شیوه هایی که شما می توانید با تکیه کردن به این شیوه انتظار داشته باشید که تجارت شما به میزان زیادی رشد کند این است که سعی کنید تا جایی که می توانید به شیوه های مختلف به مخاطبین تخفیف دهید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به کیفیت کار بازاریابی توسط شما کمک کند و می تواند به میزان زیادی شیوه انجام کار بازاریابی بوسیله تجارت شما را بهتر کند. در صورتی که شما تجارتی هستید که تازه به کار بازاریابی شروع کرده اید می توانید انتظار داشته باشید که با استفاده از این شیوه تعداد مخاطبین خودتان را خیلی سریع افزایش دهید به این دلیل که در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای این که بتوانید کاری کنید که دیگرانی که تازه تجارت شما را پیدا کرده اند برای این که از تجارت شما تخفیف بگیرند مشتریان شما شوند را افزایش دهید. از این رو توصیه می شود که حتما این کار را انجام دهید برای این که این کار می تواند به شما کمک کند تا به میزان زیادی در این کار موفق شوید. افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که این کار می تواند به شما کمک کند تا به سرعت بیشتری تعداد مخاطبین خودتان را افزایش دهید.

11. سعی کنید حداقل 3 نسخه برای داستان تجارت خودتان داشته باشید که به شیوه های مختلف آن را برای مخاطبین شرح دهید!

نکته دیگری که شما باید برای این که در کار بازاریابی دیجیتالی موفق شوید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا برای این که داستان تجارتتان به خوبی مورد استقبال مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکنندگان جدید به وب سایت شما و یا به شبکه های اجتماعی شما سر می زنند قرار بگیرد حداقل از این داستان 3 نسخه داشته باشید برای این که بتوانید این نسخه ها را در شرایط مختلف برای این افراد تعریف کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که شما می توانید با استفاده از این کار کاری کنید که این داستان شما برای آن ها به میزان زیادی جذابیت داشته باشید و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که به این شکل می توانید شانستان را برای این که تجارت خودتان را برای افراد دیگر جذاب تر نشان دهید بیشتر کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا خودتان به میزان بیشتری با جنبه های دیگر داستانی که درباره تجارت خودتان وجود دارد آشنا شوید و همین کار می تواند باعث شود که شانس شما برای این که بتوانید این تجارت خودتان را بهتر درک کنید و حتی برای این که بتوانید به میزان بیشتری اهمیت آن را بفهمید بیشتر می شود. از این رو به شما توصیه می شود تا حتما برای داستان تجارت خودتان حداقل 3 نسخه آماده کنید.

12. در سه نسخه ای که برای تجارت خودتان آماده می کنید؛ سعی کنید تا یکی درباره برند، یکی درباره عناوین اصلی و دیگری یک داستان خلاصه باشد!

شما باید سعی کنید تا در سه نسخه ای که در تجارت خودتان آماده کرده اید یکی از آن ها را درباره خودر برند آماده کنید و در این نسحه سعی کنید تا به صورت کلی درباره داستانی که برندتان دارد توضیحاتی بدهید و یکی دیگر از این نسخه هایی که آماده کرده اید درباره عناوین اصلی باشد یعنی بهتر است که در این نسخه درباره عناوینی که فکر می کنید مناسب تری و اصلی ترین عناوین کارتان می باشند اطلاعاتی را ارایه کنید و دیگری این که سعی کنید تا درباره داستان برند خودتان به صورت خلاصه موضوعاتی را عنوان کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا دیدگاه بهتری نسبت به وضعیت بازاریابی خودتان داشته باشید و علاوه بر آن می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای این که بتوانید خودتان نسبت به تجارتی که خودتان دارید به میزان بیشتری آگاهی داشته باشید بیشتر شود. از این رو بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان و افرادی که در این زمینه به تحقیقات و بررسی های علمی می پردازند بهتر است که حتما این کار را انجام دهید. تحقیقات نشان داده است این کار می تواند منجر به این شود احتمال این که تعداد مخاطبین و مشتریان شما بیشتر شود نیز افزایش پیدا کند.

13. سعی کنید یک بخش "درباره ما" بسیار جذاب برای وب سایتتان بسازید!

شما باید تمام تلاشتان را بکنید برای این که یک بخش "درباره ما" بسیار مناسب برای وب سایتتان بسازید. تحقیقات نشان داده است این کار می تواند به شما کمک کند تا دیدگاه مثبت تری را نسبت به وضعیت تجارت خودتان پیدا کنید ولی از آن مهم تر این است که شما با انجام دادن این کار می توانید انتظار داشته باشید که کاررا برای افرادی که قرار است به عنوان بازدیدکننده از وب سایتتان دیدن می کنند آسان تر کنید. این موضوع مخصوصا برای تجارت هایی که تازه شروع به کار کرده اند (به عبارت دیگر برای استارت آپ ها) خیلی اهمیت دارد. شما به عنوان یک تجارتی که به تازگی کارش را شروع کرده است باید تمام تلاشتان بر این باشد که افرادی که قرار است تبدیل به مخاطبین شما شوند به خوبی شما را بشناسند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا دیدگاه بهتری نسبت به خودتان به عنوان یک تجارت هم داشته باشید و بنابراین می توان گفت که با انجام دادن این کار شما می توانید انتظار داشته باشید که وب سایتتان در میان وب سایت هایی که کارشان مانند شما است شناخته شده تر باشد. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند به شما کمک کند تا کار بازاریابی را بهتر از گذشته انجام دهید.

14. در صورتی که خودتان یک روش جدید بازاریابی را تولید نکرده اید؛ اشکالی ندارد در صورتی که بتوانی به خوبی کار دیگران را "کپی" کنید!

بسیاری از تجارت ها هستند که افرادی که آن ها را اداره می کنند بر این باورند که آن ها برای این که بتوانند به خوبی در کار بازاریابی موفق شوند نیاز به این دارند که خودشان روش های جدید بازاریابی را خلق کنند. البته این موضوع می تواند درست باشد. به بیان بهتر در صورتی که شما بتوانید با استفاده از تکنیک های جدیدی که در اختیارتان قرار گرفته است این روش های جدید را با استفاده از هوشی که دارید خلق کنید می توانید انتظار داشته باشید که کار را به درستی انجام دهید ولی حقیقت این است که در بسیاری از موارد ممکن است شما توانایی لازم برای انجام این کار را نداشته باشید و این اصلا اشکالی ندارد! شما به هیچ عنوان نباید خودتان را برای این که نمی توانید یک روش جدیدی را برای بازاریابی ابداع کنید سرزنش کنید! در حقیقت حتی می توان انتظار داشت که شما بتوانید یک روش جدید بازاریابی را به خوبی کپی کنید و بتوانید اثرات مثبت آن را به خوبی مشاهده کنید! تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این روش در بسیاری از موارد حتی ممکن است خیلی بهتر از روشی که در آن شما سعی می کنید تا یک شیوه جدید بازاریابی را خلق کنید جواب می دهد چون در این روش ممکن است شما روش مناسبی را خلق نکنید و نکته دیگر این است که روش هایی که شما می خواهید آن ها را کپی کنید همگی مورد آزمایش قرار گرفته اند و به تعبیر دیگری امتحان خودشان را به خوبی پس داده اند و بنابراین در صورتی که شما بتوانید این روش ها را به خوبی کپی کنید می توانید انتظار داشته باشید که در این کار به میزان زیادی موفق می شوید. البته همان طور که گفته شد این موضوع به شرط آن است که شما این کار را به درستی انجام دهید چون اگر به خوبی کار را کپی نکنید ممکن است باعث بروز مشکلات جدی برای شما شود.

15. سعی کنید در محتوایی که برای بازاریابی تولید می کنید به برخی از جدی ترین سوالاتی که ممکن است در ذهن مخاطبین ایجاد شود پاسخ دهید!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما برای این که بتوانید کار بازاریابی را به خوبی و درستی انجام دهید باید به آن توجه کنید این است که باید تمام تلاشتان را بکنید برای این که بتوانید به تمام سوالاتی که ممکن است در طول مدتی که شما می خواهید بازاریابی کنید در ذهن مخاطبین ایجاد شود به درستی پاسخ دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این یکی از بهترین شیوه های بازاریابی است و زمانی که شما به این شکل کار بازاریابی را انجام می دهید می توانید انتظار داشته باشید که نتیجه هایی بسیار مناسب و سودمند از آن بگیرید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که بسیاری از تجارت هایی که به خوبی این کار را می کنند تجارت هایی هستند که سعی می کنند تا در متن هایی که مربوط به محتوای بازاریابیشان است تمام سوالاتی را که ممکن است در ذهن مخاطبینشان بوجود آمده باشد به صورت تمام و کمال پاسخ دهند و این کار می تواند منجر به این شود که شما بتوانید یک بازاریابی مناسب و خوب داشته باشید. بنابراین سعی کنید تا به تمام سوالاتی که ممکن است در ذهن های مخاطبین ایجاد شده باشد به درستی پاسخ دهید.

16. سعی کنید تا به درستی به مخاطبین بفهمانید که تجارت شما دنبال چیست

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید سعی کنید تا حتما به عنوان یک تجارتی که تصمیم گرفت است تا کار بازاریابی را انجام دهد به آن توجه کنید این است که تمام تلاشتان را بکنید برای این که به درستی بفهمانید که تجارت شما به دنبال چیست. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا شانستان را برای این که بتوانید در این کار موفق شوید بیشتر کنید. به عبارت دیگر دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند همگی بر این باورند که انجام این کارها می تواند منجر به این شود که شما این توانایی را داشته باشید برای این که بتوانید کار بازاریابی را درست به همان شیوه ای انجام دهید که دوست دارید. بنابراین سعی کنید تا به آن ها بفهمانید که دنبال چه هستید.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


52 توصیه طلایی برای بازاریابی دیجیتال (بخش چهارم)
یک شنبه 15 اسفند 1400 ساعت 15:38 | بازدید : 140 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

37. آن دسته از اطلاعات مخاطبینی را که فکر می کنید برایتان مفید است مورد بررسی قرار دهید تا نتیجه های خوبی از آن بگیرید!

 نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تا آن دسته از اطلاعاتی را مربوط به مخاطبین است و فکر می کنید برایتان مفید است مورد بررسی قرار دهید تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید نتیجه گیری های لازم را بکنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار را می توان جز یکی از بخش های مهم کار دانست. به عبارت دیگر وقتی که شما این توانایی را داشته باشید که اطلاعاتی را که مربوط به مخاطبین است و فکر می کنید به دردتان می خورد مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید شانس بیشتری برای این خواهید داشت که در کار بازاریابی محتوایی موفق شوید. علت این موضوع این است که محتوایی که شما می خواهید تولید کنید تا حد زیادی بستگی به این دارد که قرار است با چه افرادی در ارتباط باشید. به عنوان مثال در صورتی که شما با جامعه مردانی در ارتباط هستید که بین سن 18 تا 23 سالگی قرار دارند می توانید انتظار داشته باشید که با جمع آوری کردن این اطلاعات بتوانید استراتژی هایی را برای خودتان داشته باشید که استفاده کردن از این استراتژی ها می تواند به شما کمک کند تا کار را بهتر انجام دهید.

38.  هرگز تسلیم نشوید!

 نکته مهم دیگری که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید هرگز تسلیم نشوید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام ندادن این کار می تواند نتیجه هایی بسیار نامطلوب برای شما داشته باشد. به عبارت دیگر در صورتی که شما احساس کنید که نباید هرگز تسلیم شوید می توانید خودتان را در برابر هر مشکلی که در این زمینه برایتان ایجاد شد ایمن نمایید. در حقیقت افرادی که فکر می کنند برای این کار نیازی به داشتن اراده زیادی ندارند افرادی هستند که شانس کمتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که به این شکل فکر نمی کنند. ممکن است فکر کنید که کار شروع کردن یک تجارت می تواند یک کار دشوار باشد. البته این موضوع درست است ولی نباید اهمیت کار بازاریابی نیز دست کم بگیرید. به عبارت دیگر بازاریابی کردن نیز باید به همان اندازه برای شما دشوار باشد که کار آغاز کردن یک تجارت دشوار است. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار با استفاده از اراده و همچنین علم داشتن به این که شما هرگز نباید در کارتان تسلیم شوید می تواند همچنین به شما کمک کند تا کار را به شیوه بهتری انجام دهید. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید در اتفاقاتی که برایتان می افتد تسلیم نشوید و این موضوع باید یکی از کلیدی ترین موضوعاتی باشد که در کار بازاریابی به آن توجه می کنید.

39. به عنوان یک بازاریاب، اگر درکی از مفهوم SEO نداشته باشید؛ کلاهتان پس معرکه است!

 نکته مهم دیگری که شما باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که شما به عنوان یک فردی که قرار است کار بازاریابی را انجام دهد در صورتی که درکی از مفهوم SEO نداشته باشید بدون تردید کلاهتان پس معرکه است! به عبارت دیگر این روزها دیگر هیچ تجارتی را نمی توانید پیدا کنید که درکی از این مفهوم نداشته باشد. وقتی که شما یک تجارت را به راه می اندازید باید حتما به این نکته نیز توجه کنید که تولید کردن یک تجارت دارای مبانی مخصوصی است و یکی از مهم ترین این مبانی این است که شما بدانید که وب سایت مورد نظر خودتان را چگونه در میان وب سایت های دیگر جلو بیندازید. به عبارت دیگر، وقتی که وب سایت شما در موتورهای جستجوگر وارد می شود قرار است که تحت الگوریتم هایی، از میان تعداد بسیار زیادی از این موتورهای جستجوگر، وب سایت شما انتخاب شود. از این رو باید تمام تلاش خودتان را بکنید که تا جایی که می توانید کاری کنید که وب سایت شما در میان وب سایت های دیگری که مورد جستجو قرار گرفته اند در رده بندی های بالاتری قرار بگیرد. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانستان را برای موفقیت در کار به میزان بسیار زیادی افزایش دهید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند همچنین به شما کمک کند تا تعداد مخاطبین و مشتریان خودتان را به میزان بسیار زیادی افزایش دهید چون در این حالت تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکنندگان از وب سایت شما دیدن می کنند خیلی بیشتر می شوند و بنابراین شما شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

40. همیشه در حال یادگیری باشید!

 یک نکته مهم دیگری که شما باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که شما باید سعی کنید تا همیشه در حال یاد گرفتن چیزهای جدید باشید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند افرادی که به جای این که فکرک نند همه چیز را یاد گرفته اند سعی کنند تا همیشه چیزهای جدیدی را از دیگران یاد بگیرند افرادی هستند که احتمال موفقیتشان نسبت به دیگران بیشتر است. به عبارت دیگر شما در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که از تمام منابعی که در این زمینه وجود دارد (چه منابعی که فکر می کنید می تواند مرتبط با کارتان باشد و چه منابعی که به نظر شما هیچ رابطه ای با کارتان ندارند ولی نکاتی به شما می گویند که فکر می کنید به کارتان می آیند) چیزهای جدیدی یاد بگیرید و همین موضوع می تواند به شما کمک کند تا شانستان را برای موفقیت به میزان بسیار بسیار بیشتری افزایش دهید. از این رو توصیه می شود به عنوان یک فرد بازاریاب همیشه در حال یاد گرفتن چیزهای جدید باشید.

41. برای بازاریابی خودتان یک پیام مشخص تعیین کنید!

 نکته دیگری که شما باید حتما به آن توجه کنید این است که باید سعی کنید تا برای تجارت خودتان یک پیام مشخص تعیین کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است تجارت هایی که این کار را انجام می دهند تجارت هایی هستند که شانس بسیار بیشتری برای موفقیت نسبت به تجارت هایی هستند که این کار را نمی کنند. به عبارت دیگر در صورتی که شما بتوانید برای تجارت خودتان یک پیام مشخص درنظر بگیرید و سعی کنید تا تمام فرآیند بازاریابی را بر اساس این پیام مشخص کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای موفقیت نسبت به زمانی دارید که چنین پیامی ندارید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که انجام دادن این کار می تواند باعث شود که شما نسبت به تجارت خودتان و همچنین نسبت به کارهایی که قرار است در این تجارت انجام دهید یک دیدگاه مناسب داشته باشید و داشتن این دیدگاه مناسب می تواند به شما کمک کند تا به میزان بیشتری در کارتان موفق شوید. وقتی که شما برای تجارتتان و برای کارهایی که قرار است در رابطه با بازاریابی انجام دهید مشخص می کنید که پیامتان چیست می توانید انتظار داشته باشید که بقیه کارها نیز بر این اساس به یک شکل منطقی انجام می شود. از این رو تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید به این شکل کار کنید.

42. در مدت زمان کمتری، محتوای بیشتری تولید کنید!

 نکته مهم دیگری که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی که می خواهید یک تجارت مناسب داشته باشید که بتوانید به خوبی کار بازاریابی را در آن انجام دهید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا جایی که می توانید در زمان کمتری، محتوای بیشتری تولید کنید. تحقیقات نشان می دهد که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانستان را برای این که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید افزایش دهید. به عبارت دیگر در صورتی که شما بتوانید محتوای جدیدی تولید کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای این که تعداد افراد بیشتری تجارت شما را ببینند افزایش پیدا می کند و همین موضوع می تواند به شما کمک کند تا دیگران را بهتر جذب کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا به تولید کردن محتوای خیلی غنی در مدت زمان کوتاه عادت کنید و این کار می تواند به میزان بسیار زیادی به نفع شما شود به این دلیل که هنگامی که می خواهید کار بازاریابی را انجام دهید در حقیقت شما با یکی از مهم ترین چالش هایی که در این زمینه وجود دارد یعنی چالش زمانی روبرو می شوید و از این طریق می توانید به راحتی به میزان زیادی در مدت زمان خودتان صرفه جویی کنید.

43. سعی کنید درک درستی از پروسه رده بندی وب سایت ها داشته باشید!

 یک نکته مهم دیگری که شما باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که باید به پروسه رده بندی که وب سایت هایی مانند وب سایت گوگل دارند توجه کنید. تحقیقات نشان داده است وقتی که شما این پروسه ها را مورد توجه قرار می دهید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای موفقیت بیشتر شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا کار بازاریابی را انجام دهند افرادی هستند که می توانند کاری کنند که وب سایتشان در میان وب سایت های دیگری که در این زمینه وجود دارد در رده بندی بالاتری قرار داشته باشد. این در صورتی است که افرادی که این کار را نمی کنند و هیچ اطلاعی نسبت به این که پروسه رده بندی چگونه کار می کند ندارند افرادی هستند که شانس کمتری برای موفقیت در این زمینه دارند. شما باید بدانید که برای این که شما بتوانید وب سایت خودتان را در میان وب سایت های مختلف در رده بندی بالاتری قرار دهید نیازمند این هستید که عوامل زیادی را مورد مطالعه قرار دهید و با توجه به این مطالعات بدانید که کدامیک از پارامترها را باید رعایت کنید تا وب سایتتان در رده بندی بالاتری قرار داشته باشد. به عبارت دیگر شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید اطلاعاتی در این زمینه را بدست آورید برای این که به شما کمک کند تا یک استراتژی SEO موفقیت آمیزی را برای تجارتتان مشخص کنید.

44. همیشه روش های بازاریابی خودتان را قبل از اجرا کردن مرور کنید!

 نکته مهم دیگری که شما باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید همیشه روش هایی را که با استفاده از آن ها بازاریابی می کنید مرور کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. به عبارت دیگر وقتی که شما سعی می کنید تا شیوه های مختلفی را که به عنوان یک تجارت برای کار بازاریابی مورد استفاده قرار می دهید قبل از این که انجام دادید مرور کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای موفقیت بیشتر می شود. نکته مهم دیگری که شما باید حتما در این رابطه به آن توجه کنید این است که این کار را باید بعد از انجام بازاریابی هم انجام دهید. به عبارت دیگر در بسیاری از موارد شما می توانید بعد از این که از یک روش برای بازاریابی خودتان استفاده کردید سعی کنید تا این روش را از نظر میزان اثربخشی که می تواند داشته باشد مورد بررسی قرار دهید و همین موضوع می تواند به شما کمک کند تا میزان موفقیتتان در کار را افزایش دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که مرور و بررسی کردن روش های مختلف بازاریابی می تواند دنیای جدیدی را به روی شما باز کند و به شما کمک کند تا کار بازاریابی را بهتر انجام دهید.

45. برای محتوایی که تولید می کنید یک "استراتژی تولید محتوایی" مناسب ایجاد کنید!

 یک نکته مهم دیگری که در زمینه بازاریابی محتوایی وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تا برای محتوایی که تولید می کنید یک استراتژی مناسب برای بازاریابی محتوایی داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در زمینه های مختلف بازاریابی داشته باشید. تحقیقات انجام گرفته همچنین به این نتیجه رسیده است افرادی که سعی می کنند تا کار بازاریابی دیجیتالی را به این شکل انجام دهند افرادی هستند که می توانند با بررسی کردن محتوایی که قرار است تولید کنند مشخص کنند که چه نوع محتوایی می تواند محتوای بهتری برای تولید کردن باشد و بنابراین می توانند با استفاده از این روش شانس خودشان را برای موفقیت افزایش دهند. شما باید به هنگام تولید کردن این محتوا برای بازاریابی محتوایی به کارهایی که دیگران انجام می دهند نیز توجه کنید. به عبارت دیگر شما باید بررسی کنید که دیگران و افرادی که به شکل محتوایی بازاریابی می کنند از چه روش هایی استفاده می کنند. این افراد و تجارت ها چه کارهایی انجام میدهند برای این که بتوانند محتوایی را که تولید می کنند جذاب تر کنند و چگونه می توانند با مخاطبین بهتر ارتباط برقرار کنند و شما نیز سعی کنید تا همین کارها را انجام دهید. فراموش نکنید که انجام دادن این کار ممکن است نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی باشد ولی شما باید سعیتان را بکنید که این بخش از کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید چون بخش بسیار مهمی است.

بخش پنجم: توصیه هایی درباره فروش

 46. در ابتدا فروش را برای تعداد معدودی از افراد انجام دهید!

 اولین نکته ای در زمینه فروش باید به آن توجه کنید این است که فروش را باید برای تعداد معدودی در ابتدا انجام دهید برای این که به این نتیجه برسید که کاری که انجام می دهید مناسب است. درغیر این صورت ممکن است اگر شما کار فروش را برای تمام افرادی که مشتریان و مخاطبین شما محسوب می شوند با استفاده از همان استراتژی های اولیه انجام دهید ممکن است مشکلاتی برایتان ایجاد شود. به عنوان مثال ممکن است در کار فروش شما ایراداتی بوجود بیاید و در صورتی که شما نتوانید این ایرادات را برطرف کنید کارتان دشوارتر و دشوارتر شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این فروش به شیوه ای که در ابتدا برای افراد معدودی انجام شود می تواند به شما کمک کند تا شانستان را برای موفقیت به میزان بسیار زیادی افزایش دهد و بنابراین در صورتی که شما به این شکل کار فروش را انجام دهید می توانید شانستان را به میزان زیادی بیشتر کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این استراتژی یکی از بهترین و مناسب ترین استراتژی هایی است که شما می توانید برای فروش داشته باشید.

47. سعی کنید "اعتماد" مخاطبین را جلب کنید!

 نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید که تا جایی که می توانید اعتماد مخاطبین را به سمت خودتان جلب کنید. این موضوع خیلی مهم است و می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت کار شما به عنوان بازاریاب داشته باشد. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید یک شرایطی را برای مخاطبین ایجاد کنید که آن ها بتوانند به میزان زیادی به شما اعتماد کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به این شیوه کار کنند افرادی هستند که می توانند در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی از مخاطبین و مشتریان را به سمت و سوی خودشان بکشانند. شما نباید این موضوع را فراموش کنید که یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید انجام دهید برای این که میزان فروشتان را بیشتر کنید این است که سعی کنید تا کاری کنید که مخاطبین و افرادی که فکر می کنید این امکان وجود دارد که در آینده مشتریان شما شوند شما را قبول داشته باشند و به شما اعتماد کنند. در صورتی که شما به این افراد اعتماد نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که آن ها بتوانند برای شما مخاطبینی مناسب باشند. همچنین در صورتی که می خواهید مخاطبین شما تبدیل به مشتریانی وفادار برای شما شوند بهترین کار این است که سعی کنید تا جایی که می توانید اعتمادشان را جلب کنید و کاری کنید که به شما اعتماد کنند.

48. کمپین های بازاریابی مناسبی را تشکیل دهید!

 نکته مهم دیگری که شما باید حتما در این رابطه به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا برای خودتان کمپین هایی تشکیل دهید که کار بازاریابی را انجام می دهند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که وجود چنین کمپین هایی می تواند تاثیر مثبت بسیار مناسبی بر روی کار شما داشته باشد و شما با انجام دادن این کار می توانید کیفیت کار خودتان را به میزان بسیار زیادی افزایش دهید. در صورتی که فکر می کنید انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند حتما سعی کنید تا از افراد دیگری هم که در این زمینه تخصص داشته اند کمک بگیرید. دانشمندان و متخصصانی که در این زمینه کار می کنند فکر می کنند در صورتی که شما بخواهید برای خودتان کمپین های بازاریابی مناسبی داشته باشید یکی از بهترین کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که سعی کنید تا با کمک گرفتن از دیگران برای خودتان کمپین هایی ایجاد کنید که بتوانید با استفاده از این کمپین ها شانستان را برای موفقیت بیشتر کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته همچنین نشان داده است که بدون داشتن یک کمپین مناسب برای بازاریابی شانس شما برای این که بتوانید در این کار موفق شوید کمتر و کمتر می شود و در بسیاری از موارد ممکن است شما دیگر اصلا شانسی برای انجام این کار نداشته باشید.

49. با مخاطبین و مشتریان خودتان دوست شوید!

 شما به عنوان فردی که می خواهد کار بازاریابی را انجام دهد باید سعی کنید تا با مخاطبین و مشتریان خودتان دوست شوید. این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار شما داشته باشد و می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا به میزان بیشتری اعتماد به نفس پیدا کنید. وقتی که شما با افرادی که قرار است برای آن ها بازاریابی کنید دوست می شوید می توانید انتظار داشته باشید که این افراد هم به عنوان یک دوست به شما اعتماد کنند و همین اعتماد باعث می شود که تعداد افرادی که تبدیل به مخاطبین و مشتریان شما می شوند افزایش پیدا می کند. این در صورتی است که اگر این کار را انجام ندهید شانس شما برای موفقیت کمتر و کمتر می شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا به میزان بیشتری فروش داشته باشید چون در این حالت آن ها به جای این که شما را صرفا به عنوان یک فروشنده ببینند شما را به عنوان یک دوست می بینند و همین موضوع باعث می شود که شما بتوانید شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. از این رو سعی کنید تمام تلاشتان را برای داشتن دوستانی به این شکل بکنید.

50. فراموش نکنید برای این که یک پروسه موفق برای بازاریابی داشته باشید نیاز به تلاش زیادی دارید!

 بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند برای این که یک تجارت را ایجاد کنند نیاز به تلاش زیادی دارند ولی در صورتی که بخواهند کار بازاریابی را انجام ندهند نیاز به تلاش زیادی ندارند! این افراد سخت در اشتباه می باشند! به عبارت دیگر شما برای این که یک تجارت را ایجاد کنید نیاز به این دارید که به میزان زیادی تلاش کنید ولی در صورتی که بخواهید کار بازاریابی را انجام دهید نیازی به تلاش زیادی دارید که ممکن است نتوانید آن را انجام دهید چون فکر کنید که نیازی به این میزان تلاش نیست و بنابراین شکست بخورید! بنابراین می توان گفت یکی از عوامل مهمی که در بسیاری از موارد ممکن است باعث شود شما برای انجام دادن کارهای مرتبط با تجارتتان شکست بخورید این است که ندانید برای این که بازاریابی کنید نیز به همان میزانی نیاز به تلاش دارید که برای ایجاد کردن تجارتتان نیاز دارید. بنابراین بهتر است که به خوبی درک کنید که برای بازاریابی کردن نیز به همان اندازه نیاز به تلاش کردن دارید که برای تاسیس کردن یک تجارت نیاز به تلاش دارید. به عبارت دیگر تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری را از چگونگی بازاریابی کردن و تلاش کردن در این زمینه بدست آورید و اهمیتی را که بازاریابی دارد دست کم نگیرید.

51. فراموش نکنید شما به عنوان فردی که می خواهد چیزی را بفروشد باید تمام تلاشتان را بکنید که مخاطبین و افرادی که قرار است از شما خرید کنند شما را "دوست داشته باشند"

 نکته مهم و کلیدی دیگری در این زمینه وجود دارد و آن هم این است که شما برای این که بخواهید کاری کنید که شانستان به عنوان یک فرد بازاریاب برای انجام بازاریابی بیشتر شود باید تمام تلاشتان این باشد که افرادی که شما می خواهید کار بازاریابی را برایشان انجام دهید شما را دوست داشته باشند. به عبارت دیگر در صورتی که شما این شانس را داشته باشید که چنین وضعیتی را ایجاد کنید که آن ها بدانند شما به جای این که یک تجارت باشید که صرفا به خاطر پول درآوردن و منفعت مالی این کارها را می کنید سعی می کنید تا با این افراد دوست شوید و آن ها را به عنوان دوستان خودتان انتخاب کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای این که این کار را انجام دهید به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داد است که انجام دادن این کار به بسیاری از تجارت ها کمک کرده است تا به میزان بسیار بیشتری نسبت به گذشته سودآوری داشته باشند و همچنین تعداد افرادی که به این تجارت ها گرویده اند نسبت به زمانی که آن ها صرفا خودشان را به عنوان یک تاجر که می خواهد پول درآورد معرفی کرده اند به میزان بسیار زیادی افزایش داشته است. شما باید کاری کنید که این افراد احساس کنند که شما صرفا به خاطر این که یک کاسبی دارید با آن ها رابطه برقرار نکنید و این یک نکته بسیار مهم می باشد.

52. انتظار نداشته باشید که ره صدساله را یک شبه طی کنید!

نکته بسیار کلیدی و مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که شما نباید انتظار داشته باشید که ره صدساله را در یک شب طی کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است آن دسته از تجارت هایی که در کار بازاریابی عجله می کنند و فکر می کنند که باید همه کارها را به سرعت انجام دهند شانس بسیار کمتری نسبت به تجارت هایی دارند که با استفاده از برنامه ریزی های درست کار می کنند. به عبارت دیگر در صورتی که شما تمام تلاش خودتان را بکنید برای این که با استفاده از یک برنامه ریزی مناسب کار را به پیش ببرید می توانید شانس بسیار بیشتری نسبت به زمانی داشته باشید که برای این که به هدف هایتان در بازاریابی برسید بسیار عجله کنید چون در حالت دوم امکان موفقیت شما به میزان بسیار زیادی پایین می آید. علت این موضوع این است که کار بازاریابی نیز درست مانند کارهای دیگر نیازمند برنامه ریزی هایی طولانی مدت است و شما نمی توانید انتظار داشته باشید که در این کار ره صدساله را یک شبه طی کنید و باید از ابتدای کار برای ادامه کارهایی که می خواهید انجام دهید به خوبی برنامه ریزی داشته باشید و قدم به قدم به سوی موفقیت پیش بروید.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


52 توصیه طلایی برای بازاریابی دیجیتال (بخش سوم)
یک شنبه 15 اسفند 1400 ساعت 15:16 | بازدید : 164 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

24. همیشه از روش های جدیدی استفاده کنید برای این که مخاطبین بیشتری داشته باشید!

 نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تا همیشه روش های جدید را برای جلب رضایت مخاطبین و مشتریان امتحان کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است استفاده کردن از این روش می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. در صورتی که شما بخواهید از همان استراتژی های قدیمی برای بازاریابی با استفاده از شبکه های مجازی که یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی دیجیتالی می باشد استفاده کنید نمی توانید انتظار داشته باشید که در این کار موفقیتی بدست بیاورید به این دلیل که در این حالت بدون تردید بعد از مدت کوتاهی این شیوه های شما برای بازاریابی قدیمی می شود. علت آن است که در دنیای امروز استفاده کردن از شبکه های اجتماعی برای تجارت هایی که می خواهند از این طریق به بازاریابی بپردازند منوط به این است که شما سعی کنید تا جایی که می توانید از روش های جدید استفاده کنید در غیر این صورت شانس موفقیت شما کم خواهد بود. به عبارت دیگر در صورتی که شما سعی کنید تا از یک روش یکسان برای تمام مدت زمان کار استفاده کنید بدون تردید بعد از مدتی این روش برای شما غیر قابل اجرا خواهد شد چون در الگوریتم هایی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد پیوسته در حال تغییر کردن می باشد و ممکن است روشی که امروز برای شما بسیار سودمند است و منجر به جلب مشتری می شود یک هفته دیگر به طور کامل اثربخشی خودش را از دست داده باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواستید با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کنید و این کار را در دورانی قبل از دوران استوری های اینستاگرام انجام می دادید؛ در این حالت ممکن بود با استفاده از پست هایی که در اینستاگرام می گذارید بتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید ولی این در صورتی است که مدت کوتاهی بعد از این که قابلیت جدید استوری به اینستاگرام اضافه شد ممکن بود که دیگر شما نتوانید صرفا با پست گذاشتن کاری از پیش ببرید. از این رو فراموش نکنید که حتما به شیوه های جدید بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های مجازی توجه کنید و همچنین بدانید که انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت بازاریابی شما داشته باشد.

25. به زمان پست گذاشتن توجه کنید چون اهمیت ویژه ای دارد

 نکته مهم دیگری که شما باید به آن توجه کنید این است که برای پست گذاشتن خودتان زمان مشخصی را تعیین کنید و سعی کنید تا در این زمان پست بگذارید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به این شکل پست بگذارند افرادی هستند که شانس موفقیتشان خیلی بیشتر از افرادی است که چنین کاری نمی کنند. به عبارت دیگر در صورتی که شما می خواهید با استفاده از یکی از این پلتفرم های شبکه های مجازی (به عنوان مثال فرض کنید پلتفرم اینستاگرام) پست بگذارید باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید از این پلتفرم استفاده کنید برای این که در زمان های مناسبی با مخاطبین ارتباط برقرار کنید. تحقیقات نشان داده است که در این پلتفرم ها اگر شما بتوانید در یک زمان مشخص پست بگذارید می توانید کاری کنید که میزان موفقیتتان به میزان بسیار زیادی نسبت به زمانی که این کرا را نمی کنید افزایش پیدا کند. البته این که شما باید در چه زمانی پست بگذارید به عوامل مختلف دیگری هم بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن است مخاطبینی که شما دارید افراد جوانی باشند که در یک محدوده سنی مشخص هستند. در صورتی که وضعیت شما چنین است بهترین کار برای شما می تواند این باشد که سعی کنید تا در ساعت هایی پست بگذارید که این افراد احتمال بیشتری دارد که آنلاین باشند. به عنوان مثال تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته ثابت کرده است که افرادی که بین 18 تا 23 سال سن دارند بهترین زمان برای این که بتوانید توجه آن ها را به شبکه های اجتماعی جلب کنید زمانی است که بعد از دانشگاه رفتن آن ها (چون معمولا این افراد به دانشگاه می روند) و یا بعد از کار رفتن آن ها (چون اکثر سر کار هستند) می باشد. به عنوان مثال برای این افراد بهترین زمان بعد از ظهرها می باشد. از این رو در صورتی که مثلا شما برای چنین افرادی قصد بازاریابی دارید و ساعت 10 صبح پست بگذارید احتمال این که کسی این پست ها را ببیند خیلی کم می شود و بنابراین احتمالا شما در انجام این کار شکست خواهید خورد.

 

26. یک استراتژی قدرتمند برای بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی بر اساس موقعیت پلتفرم مورد نظر داشته باشید!

 نکته دیگری که باید حتما خیلی به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا بر اساس پلتفرمی که قرار است با آن به کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی بپردازید برای خودتان یک استراتژی داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که قبل از این که برای بازاریابی خودشان یک پلتفرم انتخاب می کنند و سعی می کنند تا بر اساس موقعیتی که این پلتفرم دارد برای خودشان یک استراتژی داشته باشند افرادی هستند که شانس موفقیتشان نسبت به آن هایی که بدون این استراتژی کار می کنند به مراتب بیشتر است. وقتی که شما برای خودتان مشخص کردید که قرار است با چه پلتفرمی کار کنید آن زمان است که می توانید موقعیت این پلتفرم را مورد بررسی قرار دهید و بر اساس این موقعیت برای خودتان یک استراتژی دقیق را طرح ریزی کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به میزان بسیار زیادی بر کیفیت کاری که شما انجام می دهید تاثیر داشته باشد و شانس شما را برای انجام دادن کار به میزان بسیار زیادی بیشتر کند.

27. با اکانت های تجاری دیگری که کار شما را انجام می دهند تعامل داشته باشید!

 نکته مهم دیگری که به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی که یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی دیجیتالی می باشد باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا با اکانت های دیگری که آن ها نیز کار شما را انجام می دهند تعامل داشته باشید. تحقیقات نشان داده است انجام دادن این کار می تواند به میزان بسیار زیادی به شما کمک کند تا شانستان برای موفقیت افزایش پیدا کند. تعامل داشتن با این اکانت ها می تواند به شیوه های مختلفی انجام شود. به عنوان مثال شما می توانید زیر پست هایی که این افراد می گذارند کامنت بگذارید و یا این که می توانید در بخش پیام های خصوصی به این افراد پیام های خصوصی بدهید و مواردی از این قبیل. این موضوع می تواند برای شما دو مزیت مهم داشته باشد: مزیت اول این است که وقتی با این اکانت ها تعاملات پیدا می کنید می توانید انتظار داشته باشید که از کارهایی که آن ها انجام می دهند چیزهای زیادی یاد بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که شما با اکانت هایی که همکار شما هستند و مانند شما کار تجارت را انجام می دهند تعامل داشته باشید می توانید کاری کنید که از آن ها درباره روش هایی که با استفاده از این روش ها به بازاریابی می پردازند اطلاعاتی بدست آورید و از آن ها بخواهید که به شما کمک کنند تا شما هم مانند آن ها این روش ها را یاد بگیرید. مزیت دوم این کار برای شما این است که وقتی که مخاطبین و مشتریان می بینند که شما با این اکانت ها تعامل دارید می توانند روی شما به عنوان یک تجارت بسیار مفید و اجتماعی حساب کنند و در این صورت شانس شما برای این که مخاطبین بیشتری داشته باشید افزایش پیدا می کند.

 

28. کامنت هایی که برای شما گذاشته می شود را بخوانید و به آن ها پاسخ دهید!

 کار دیگری که شما می توانید انجام دهید برای این که شانس خودتان را در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی بالا ببرید این است که سعی کنید تا کامنت هایی را که مخاطبین برای شما می گذارند بخوانید و سعی کنید تا به این کامنت ها پاسخ دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که شما می توانید با انجام دادن این کار به میزان بسیار زیادی توجه مخاطبین را به خودتان جلب کنید. شما نباید فراموش نکنید که تجارتی که شما دارید در حقیقت تجارتی است که برای مخاطبین و مشتریان است و به عبارت دیگر این آن ها هستند که می خواهند از تجارت شما سود ببرند. از این رو در صورتی که شما به نظراتی که آن ها می دهند توجه کنید می توانید کاری کنید که آن ها این احساس را داشته باشند که شما حقیقتا آن ها را دوست دارید و می خواهید تا برای آن ها کار انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته همچنین نشان داده است تعداد افرادی که مخاطبین وفادار یک تجارت می شوند برای تجارت هایی که به کامنت های مخاطبین پاسخ می دهند نسبت به تجارت هایی که این کار را نمی کنند و کامنت ها را پاسخ نمی دهند و یا حتی اصلا نمی خوانند به میزان بسیار زیادی بیشتر است. از این رو در صورتی که شما می خواهید برای خودتان افرادی را به عنوان مخاطبین و مشتریان وفادار داشته باشید باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید این کامنت ها را بخوانید و سعی کنید تا به آن ها پاسخ دهید. نکته دیگر این است که وقتی شما این کار را انجام دهید به جای این که رابطه میان شما و مخاطبین و مشتریان یک رابطه یک طرفه باشد به این شکل که شما درست مانند معلمی که در کلاس درس می دهد و همه به آن گوش می کنند باشید شما می توانید انتظار داشته باشید که یک رابطه دو طرفه را داشته باشید به این شکل که کار بازاریابی شما درست مانند یک جلسه ای باشد که آن ها هم در این جلسه با شما حرف می زنند و نظرات و پیشنهاداتی را که در این زمینه دارند برای شما ارایه می کنند و شما می توانید کارهایی مثبت و مزیت هایی  را که در تجارتتان وجود دارد برای آن ها ارایه کنید.

29. سعی کنید تا تصاویری از محیط درون تجارتتان برای آن ها ارایه کنید!

 نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که در صورتی که شما سعی کنید تا تصاویری را که مربوط به محیط درون تجارت خودتان وجود دارد برای مخاطبین ارایه کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای موفقیت خیلی بیشتر شود. چون در این حالت شما به این افراد نشان می دهید که آن ها را دوست دارید و در حقیقت می خواهید تجارتی داشته باشید که به نفع آن ها و برای آن هاست و همین موضوع باعث می شود که آن ها نیز با شما یک رابطه صمیمانه ای را برقرار کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا میزان فروشتان را به اندازه زیادی افزایش دهید چون در این حالت شما می توانید انتظار داشته باشید که آن ها وقتی که تجارت شما را می شناسند بیشتر به شما اعتماد کنند. افرادی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که هرچقدر که شما موفق شوید تا بیشتر اعتماد مخاطبین و افرادی را که از شبکه های اجتماعی شما به عنوان بازدیدکننده بازدید می کنند را بدست آورید بیشتر موفق خواهید شد تا نظر آن ها را جلب کنید و بیشتر موفق خواهید شد تا محصولاتی را که تجارتتان تولید می کند و یا خدماتی را که تجارتتان ارایه می کند بفروشید. از این رو تمام تلاشتان را بکنید که با استفاده از این روش اعتماد آن ها را بدست آورید و سعی کنید تا هر چند وقت یک بار در پست هایی که در شبکه های اجتماعی می گذارید تصاویر و یا حتی در صورتی که می خواهید ویدیوهایی را از خودتان و همکاران خودتان برای آن ها ارایه کنید.

 

30. در پست های خودتان از ویدیو استفاده کنید!

 نکته مهم دیگری که شما باید به هنگام پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی برای این که تعداد مخاطبین خودتان را افزایش دهید باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا در پست هایی که می گذارید از ویدیو استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا به میزان زیادی موفقیت خودتان را افزایش دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده که تجارت هایی که در پست هایی که در شبکه های اجتماعی برای بازاریابی می گذارند از ویدیو استفاده می کنند به میزان بسیار بیشتری نسبت به تجارت هایی که این کار را انجام نمی دهند موفق تر هستند و بنابراین در صورتی که شما می خواهید یک بازاریابی موفق با استفاده از شبکه های اجتماعی داشته باشید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید حتما از ویدیو استفاده کنید. این روزها استفاده کردن از ویدیو تقریبا به یکی از ضرورت ها در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی تبدیل می شود و بنابراین شما برای این که بتوانید این کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را که در بسیاری از موارد ممکن است کار دشواری باشد (مخصوصا در سال 2022 و زمانی که تجارت های زیادی هستند که این کار را انجام می دهند) انجام دهید باید سعی کنید تا در کنار تصاویر از ویدیوها و محتوای ویدیویی نیز در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. این کار همچنین به شما کمک می کند تا محصولاتی را که می خواهید ارایه کنید و یا خدماتی را که قرار است بدهید خیلی بهتر معرفی کنید.

31. پیوسته پست بگذارید!

 نکته مهم دیگری که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به آن توجه کنید این است که سعی کنید به صورت پیوسته پست بگذارید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به میزان بسیار زیادی به شما کمک کند تا شانس موفقیتتان را در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی بیشتر کنید. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند در تحقیقات خودشان به این نتیجه رسیده اند افرادی که سعی می کنند تا پیوسته پست بگذارند نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند به میزان بسیار بیشتری موفق می شوند. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید با استفاده از اینستاگرام به بازاریابی بپردازید در صورتی که امروز به جای این که یک پست بگذارید 5 بار پست بگذارید و دوباره فردا پست نگذارید و دوباره روز بعد از آن 5 بار پست بگذارید خیلی شانستان برای موفقیت کمتر از زمانی می شود که امروز به میزانی معقول یعنی همان یک بار پست بگذارید و فردا هم همان یک بار را پست بگذارید و روز بعد هم همان یک بار را پست بگذارید. در حقیقت در حالت اول شما در طول 3 روز 10 بار پست گذاشته اید ولی در حالت دوم شما در طول 3 روز تنها 3 بار پست گذاشته اید. در این حالت باید به این موضوع توجه کنید که این 10 بار پستی که شما گذاشته اید تاثیری بسیار بسیار کمتر از این 3 پستی است که شما در طول 3 روز متوالی گذاشته اید. علت آن است که شما در این حالت پیوستگی پست ها را رعایت نکرده اید.

 

32. از ویژگی های جدیدی که در پلتفرم ها وجود دارد استفاده کنید!

نکته مهم دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تا از ویژگی های مختلفی که در پلتفرم ها وجود دارد استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این ویژگی ها معمولا پلتفرم به پلتفرم متفاوت است و این وظیفه شماست که بدانید که از کدام ویژگی استفاده می کنید. تحقیقات همچنین نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا کار بازاریابی را بهتر انجام دهید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که وقتی شما سعی می کنید تا از این ویژگی ها استفاده کنید باید تمام تلاشتان را بکنید که همیشه خودتان را در معرض جدید ترین به روز  رسانی هایی که وجود دارد قرار دهید و سعی کنید تا به این روش شانستان را برای موفقیت بیشتر و بیشتر کنید. تحقیقات همچنین نشان داده است که انجام دادن این کار در صورتی که با کیفیت بالا انجام شود می تواند منجر به این شود که شما تعداد بسیار زیادی از روش های جدیدی را با توجه به کشف کردن این ویژگی های جدید در پلتفرم های مختلف پیدا کنید که می تواند به نوبه خودش به شما کمک کند تا کار را خیلی بهتر انجام دهید و حتی در این حالت می توانید از بسیاری از افرادی که ممکن است شما آن ها را به عنوان رقبای خودتان بشناسید جلو بیفتید.

 

33. زیاد از حد پست نگذارید!

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افرادی که در این زمینه کار می کنند مرتکب می شوند این است که آن ها فکر می کنند هرچقدر که بیشتر پست بگذارند شانس بیشتری برای موفقیت دارند. این م

وضوع به هیچ عنوان درست نیست. به عبارت دیگر به هیچ عنوان داستان به این شکل نیست که شما هرچقدر که بیشتر پست بگذارید انتظار داشته باشید که به همان میزان هم موفقیت بیشتری در این زمینه داشته باشدی. تحقیقاتی که در این زمینه توسط دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار حتی در صورتی که خیلی افراطی باشد ممکن است باعث شود که شما تعداد زیادی از مخاطبین خودتان را از دست بدهید! به عبارت دیگر شما باید به این نکته توجه کنید که هرچقدر که کمتر پست بگذارید هم دلیل این نمی شود که شانس شما برای موفقیت نسبت به زمانی که زیاد پست می گذارید بیشتر باشد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته ثابت کرده است بهترین تعداد پست هایی که شما می توانید به عنوان یک تجارتی که قرار است با استفاده از شبکه ای اجتماعی بازاریابی کند بگذارید چیزی بین 1 تا نهایتا 3 پست در روز است. در صورتی که شما بیشتر از این تعداد پست بگذارید به هیچ عنوان نمی توانید انتظار داشته باشید که صرفا نتیجه بهتری هم از این کار بگیرید!

34. به کپشن ها توجه کنید!

 نکته مهم دیگری که در این زمینه وجو دارد این است که شما باید سعی کنید تا علاوه بر این که به پست هایی که می گذارید توجه کنید به کپشن هایی هم که می گذارید توجه کنید. این نکته خیلی نکته مهمی است و شما باید برای این که در کار بازاریابی موفق شوید باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید کلمات و جملاتی استفاده کنید که به شما کمک می کند تا شانستان را برای موفقیت افزایش دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که وقتی که شما از کپشن های مناسبی در کنار تصاویر و ویدیوهایی که پست می کنید استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای این که در کار موفق شوید بیشتر می شود. یکی از اشتباهات بزرگی که بسیاری از افرادی که در این زمینه کار می کنند انجام می دهند این است که آن ها فکر می کنند اگر شما بتوانید تنها از تصاویر و یا ویدیوهایی مناسب برای کار استفاده کنید می توانید بدون نوشتن کپشن ها کار را انجام دهید در صورتی که اگر کپشن های مناسبی نیز برای این کار داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای موفقیت در این کار خیلی بیشتر شود. از این رو بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که در کنار تصاویر مناسبی که در پلتفرم های مختلف در شبکه های اجتماعی پست می کنید و همچنین در کنار حتی ویدیوهای باکیفیتی که ارایه می کنید سعی کنید تا از کلمات و عبارت هایی به عنوان کپشن ها استفاده کنید که گیرا باشند و بتوانند تاثیر زیادی بر روی کیفیت کار بازاریابی شما داشته باشند. بسیاری از تجارت ها هستند که با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی می کنند ولی چون به این موضوع توجه نمی کنند شانسشان را برای موفقیت به میزان زیادی پایین می برند.

 

35. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید برای این که همراه با کار بازاریابی که می کنید، مخاطبین را خوشحال کنید!

 نکته مهم دیگری که شما باید به هنگام انجام کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به آن توجه داشته باشید این است که بدانید برای این که بتوانید کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام دهید بهترین کار این است که سعی کنید تا با مخاطبین یک رابطه ای عاطفی برقرار کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی کنند و سعی می کنند تا با استفاده از این روش توجه مخاطبین را به خودشان جلب کنند افرادی هستند که شانس خیلی بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که این کار را نمی کنند. به عبارت دیگر در صورتی که شما فکر می کنید که می خواهید از روش بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی به موفقیت برسید قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه کنند که انجام دادن این کار می تواند منجر به این شود که شانس شما برای موفقیت بیشتر و بیشتر شود چون وقتی که شما بتوانید با مخاطبین ارتباط برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که این مخاطبین نیز به شما اعتماد بیشتری داشته باشند. از این رو سعی کنید تا از روش هایی استفاده کنید که به شما کمک می کند تا چنین رابطه ای را با مخاطبین خودتان داشته باشید چون در غیر این صورت ممکن است نداشتن یک رابطه مناسب با مخاطبین باعث شود که شما بخش زیادی از موفقیت خودتان در این زمینه را از دست بدهید. پس به هنگام بازارایابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی حتما به مخاطبین رابطه مناسب برقرار کنید.

 

بخش چهارم: بازاریابی محتوایی

36. سعی کنید همه تجارت شما را بشناسند!    

 اولین نکته ای که شما باید برای این که کار بازاریابی محتوایی را انجام دهید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید کاری کنید که همه تجارت شما را بشناسند. این موضوع یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که شما برای این که بتوانید با استفاده از روش بازاریابی محتوایی کار کنید باید حتما به آن توجه داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا تجارت خودتان را معروف کنید. التبه این که شما باید این کار را چگونه انجام دهید نیز جای بحث و گفتگو دارد و در صورتی که شما به اندازه کافی در این کار مهارت داشته باشید می توانید بدون این که هیچ مشکلی برایتان پیش بیاید این کار را انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا در ابتدای کار به این نکته توجه کنند و سعی می کنند تا این استراتژی را به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین استراتژی ها برای کارشان به خودشان معرفی کنند می توانند شانس بسیار بالاتری نسبت به افرادی داشته باشند که فکر می کنند این موضوع اهمیت چندانی ندارد. به عبارت دیگر این موضوع که در ابتدا ممکن است به نظر شما خیلی کم اهمیت برسد در حقیقت یکی از مهم ترین و کلیدی ترین موضوعاتی است که شما باید سعی کنید تا حتما به آن توجه داشته باشید چون در غیر این صورت شما شانس خیلی کمی برای موفقیت در کار بازاریابی دیجیتالی به طور کلی خواهید داشت. بنابراین اولین نکته ای که شما باید به هنگام بازاریابی محتوایی به آن توجه کنید این است که هدف شما باید این باشد که دیگران تجارت شما را بشناسند.

            

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


52 توصیه طلایی برای بازاریابی دیجیتال (بخش سوم)
یک شنبه 15 اسفند 1400 ساعت 15:16 | بازدید : 148 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

24. همیشه از روش های جدیدی استفاده کنید برای این که مخاطبین بیشتری داشته باشید!

 نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تا همیشه روش های جدید را برای جلب رضایت مخاطبین و مشتریان امتحان کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است استفاده کردن از این روش می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. در صورتی که شما بخواهید از همان استراتژی های قدیمی برای بازاریابی با استفاده از شبکه های مجازی که یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی دیجیتالی می باشد استفاده کنید نمی توانید انتظار داشته باشید که در این کار موفقیتی بدست بیاورید به این دلیل که در این حالت بدون تردید بعد از مدت کوتاهی این شیوه های شما برای بازاریابی قدیمی می شود. علت آن است که در دنیای امروز استفاده کردن از شبکه های اجتماعی برای تجارت هایی که می خواهند از این طریق به بازاریابی بپردازند منوط به این است که شما سعی کنید تا جایی که می توانید از روش های جدید استفاده کنید در غیر این صورت شانس موفقیت شما کم خواهد بود. به عبارت دیگر در صورتی که شما سعی کنید تا از یک روش یکسان برای تمام مدت زمان کار استفاده کنید بدون تردید بعد از مدتی این روش برای شما غیر قابل اجرا خواهد شد چون در الگوریتم هایی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد پیوسته در حال تغییر کردن می باشد و ممکن است روشی که امروز برای شما بسیار سودمند است و منجر به جلب مشتری می شود یک هفته دیگر به طور کامل اثربخشی خودش را از دست داده باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواستید با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کنید و این کار را در دورانی قبل از دوران استوری های اینستاگرام انجام می دادید؛ در این حالت ممکن بود با استفاده از پست هایی که در اینستاگرام می گذارید بتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید ولی این در صورتی است که مدت کوتاهی بعد از این که قابلیت جدید استوری به اینستاگرام اضافه شد ممکن بود که دیگر شما نتوانید صرفا با پست گذاشتن کاری از پیش ببرید. از این رو فراموش نکنید که حتما به شیوه های جدید بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های مجازی توجه کنید و همچنین بدانید که انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت بازاریابی شما داشته باشد.

25. به زمان پست گذاشتن توجه کنید چون اهمیت ویژه ای دارد

 نکته مهم دیگری که شما باید به آن توجه کنید این است که برای پست گذاشتن خودتان زمان مشخصی را تعیین کنید و سعی کنید تا در این زمان پست بگذارید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به این شکل پست بگذارند افرادی هستند که شانس موفقیتشان خیلی بیشتر از افرادی است که چنین کاری نمی کنند. به عبارت دیگر در صورتی که شما می خواهید با استفاده از یکی از این پلتفرم های شبکه های مجازی (به عنوان مثال فرض کنید پلتفرم اینستاگرام) پست بگذارید باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید از این پلتفرم استفاده کنید برای این که در زمان های مناسبی با مخاطبین ارتباط برقرار کنید. تحقیقات نشان داده است که در این پلتفرم ها اگر شما بتوانید در یک زمان مشخص پست بگذارید می توانید کاری کنید که میزان موفقیتتان به میزان بسیار زیادی نسبت به زمانی که این کرا را نمی کنید افزایش پیدا کند. البته این که شما باید در چه زمانی پست بگذارید به عوامل مختلف دیگری هم بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن است مخاطبینی که شما دارید افراد جوانی باشند که در یک محدوده سنی مشخص هستند. در صورتی که وضعیت شما چنین است بهترین کار برای شما می تواند این باشد که سعی کنید تا در ساعت هایی پست بگذارید که این افراد احتمال بیشتری دارد که آنلاین باشند. به عنوان مثال تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته ثابت کرده است که افرادی که بین 18 تا 23 سال سن دارند بهترین زمان برای این که بتوانید توجه آن ها را به شبکه های اجتماعی جلب کنید زمانی است که بعد از دانشگاه رفتن آن ها (چون معمولا این افراد به دانشگاه می روند) و یا بعد از کار رفتن آن ها (چون اکثر سر کار هستند) می باشد. به عنوان مثال برای این افراد بهترین زمان بعد از ظهرها می باشد. از این رو در صورتی که مثلا شما برای چنین افرادی قصد بازاریابی دارید و ساعت 10 صبح پست بگذارید احتمال این که کسی این پست ها را ببیند خیلی کم می شود و بنابراین احتمالا شما در انجام این کار شکست خواهید خورد.

 

26. یک استراتژی قدرتمند برای بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی بر اساس موقعیت پلتفرم مورد نظر داشته باشید!

 نکته دیگری که باید حتما خیلی به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا بر اساس پلتفرمی که قرار است با آن به کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی بپردازید برای خودتان یک استراتژی داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که قبل از این که برای بازاریابی خودشان یک پلتفرم انتخاب می کنند و سعی می کنند تا بر اساس موقعیتی که این پلتفرم دارد برای خودشان یک استراتژی داشته باشند افرادی هستند که شانس موفقیتشان نسبت به آن هایی که بدون این استراتژی کار می کنند به مراتب بیشتر است. وقتی که شما برای خودتان مشخص کردید که قرار است با چه پلتفرمی کار کنید آن زمان است که می توانید موقعیت این پلتفرم را مورد بررسی قرار دهید و بر اساس این موقعیت برای خودتان یک استراتژی دقیق را طرح ریزی کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به میزان بسیار زیادی بر کیفیت کاری که شما انجام می دهید تاثیر داشته باشد و شانس شما را برای انجام دادن کار به میزان بسیار زیادی بیشتر کند.

27. با اکانت های تجاری دیگری که کار شما را انجام می دهند تعامل داشته باشید!

 نکته مهم دیگری که به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی که یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی دیجیتالی می باشد باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا با اکانت های دیگری که آن ها نیز کار شما را انجام می دهند تعامل داشته باشید. تحقیقات نشان داده است انجام دادن این کار می تواند به میزان بسیار زیادی به شما کمک کند تا شانستان برای موفقیت افزایش پیدا کند. تعامل داشتن با این اکانت ها می تواند به شیوه های مختلفی انجام شود. به عنوان مثال شما می توانید زیر پست هایی که این افراد می گذارند کامنت بگذارید و یا این که می توانید در بخش پیام های خصوصی به این افراد پیام های خصوصی بدهید و مواردی از این قبیل. این موضوع می تواند برای شما دو مزیت مهم داشته باشد: مزیت اول این است که وقتی با این اکانت ها تعاملات پیدا می کنید می توانید انتظار داشته باشید که از کارهایی که آن ها انجام می دهند چیزهای زیادی یاد بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که شما با اکانت هایی که همکار شما هستند و مانند شما کار تجارت را انجام می دهند تعامل داشته باشید می توانید کاری کنید که از آن ها درباره روش هایی که با استفاده از این روش ها به بازاریابی می پردازند اطلاعاتی بدست آورید و از آن ها بخواهید که به شما کمک کنند تا شما هم مانند آن ها این روش ها را یاد بگیرید. مزیت دوم این کار برای شما این است که وقتی که مخاطبین و مشتریان می بینند که شما با این اکانت ها تعامل دارید می توانند روی شما به عنوان یک تجارت بسیار مفید و اجتماعی حساب کنند و در این صورت شانس شما برای این که مخاطبین بیشتری داشته باشید افزایش پیدا می کند.

 

28. کامنت هایی که برای شما گذاشته می شود را بخوانید و به آن ها پاسخ دهید!

 کار دیگری که شما می توانید انجام دهید برای این که شانس خودتان را در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی بالا ببرید این است که سعی کنید تا کامنت هایی را که مخاطبین برای شما می گذارند بخوانید و سعی کنید تا به این کامنت ها پاسخ دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که شما می توانید با انجام دادن این کار به میزان بسیار زیادی توجه مخاطبین را به خودتان جلب کنید. شما نباید فراموش نکنید که تجارتی که شما دارید در حقیقت تجارتی است که برای مخاطبین و مشتریان است و به عبارت دیگر این آن ها هستند که می خواهند از تجارت شما سود ببرند. از این رو در صورتی که شما به نظراتی که آن ها می دهند توجه کنید می توانید کاری کنید که آن ها این احساس را داشته باشند که شما حقیقتا آن ها را دوست دارید و می خواهید تا برای آن ها کار انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته همچنین نشان داده است تعداد افرادی که مخاطبین وفادار یک تجارت می شوند برای تجارت هایی که به کامنت های مخاطبین پاسخ می دهند نسبت به تجارت هایی که این کار را نمی کنند و کامنت ها را پاسخ نمی دهند و یا حتی اصلا نمی خوانند به میزان بسیار زیادی بیشتر است. از این رو در صورتی که شما می خواهید برای خودتان افرادی را به عنوان مخاطبین و مشتریان وفادار داشته باشید باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید این کامنت ها را بخوانید و سعی کنید تا به آن ها پاسخ دهید. نکته دیگر این است که وقتی شما این کار را انجام دهید به جای این که رابطه میان شما و مخاطبین و مشتریان یک رابطه یک طرفه باشد به این شکل که شما درست مانند معلمی که در کلاس درس می دهد و همه به آن گوش می کنند باشید شما می توانید انتظار داشته باشید که یک رابطه دو طرفه را داشته باشید به این شکل که کار بازاریابی شما درست مانند یک جلسه ای باشد که آن ها هم در این جلسه با شما حرف می زنند و نظرات و پیشنهاداتی را که در این زمینه دارند برای شما ارایه می کنند و شما می توانید کارهایی مثبت و مزیت هایی  را که در تجارتتان وجود دارد برای آن ها ارایه کنید.

29. سعی کنید تا تصاویری از محیط درون تجارتتان برای آن ها ارایه کنید!

 نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که در صورتی که شما سعی کنید تا تصاویری را که مربوط به محیط درون تجارت خودتان وجود دارد برای مخاطبین ارایه کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای موفقیت خیلی بیشتر شود. چون در این حالت شما به این افراد نشان می دهید که آن ها را دوست دارید و در حقیقت می خواهید تجارتی داشته باشید که به نفع آن ها و برای آن هاست و همین موضوع باعث می شود که آن ها نیز با شما یک رابطه صمیمانه ای را برقرار کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا میزان فروشتان را به اندازه زیادی افزایش دهید چون در این حالت شما می توانید انتظار داشته باشید که آن ها وقتی که تجارت شما را می شناسند بیشتر به شما اعتماد کنند. افرادی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که هرچقدر که شما موفق شوید تا بیشتر اعتماد مخاطبین و افرادی را که از شبکه های اجتماعی شما به عنوان بازدیدکننده بازدید می کنند را بدست آورید بیشتر موفق خواهید شد تا نظر آن ها را جلب کنید و بیشتر موفق خواهید شد تا محصولاتی را که تجارتتان تولید می کند و یا خدماتی را که تجارتتان ارایه می کند بفروشید. از این رو تمام تلاشتان را بکنید که با استفاده از این روش اعتماد آن ها را بدست آورید و سعی کنید تا هر چند وقت یک بار در پست هایی که در شبکه های اجتماعی می گذارید تصاویر و یا حتی در صورتی که می خواهید ویدیوهایی را از خودتان و همکاران خودتان برای آن ها ارایه کنید.

 

30. در پست های خودتان از ویدیو استفاده کنید!

 نکته مهم دیگری که شما باید به هنگام پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی برای این که تعداد مخاطبین خودتان را افزایش دهید باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا در پست هایی که می گذارید از ویدیو استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا به میزان زیادی موفقیت خودتان را افزایش دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده که تجارت هایی که در پست هایی که در شبکه های اجتماعی برای بازاریابی می گذارند از ویدیو استفاده می کنند به میزان بسیار بیشتری نسبت به تجارت هایی که این کار را انجام نمی دهند موفق تر هستند و بنابراین در صورتی که شما می خواهید یک بازاریابی موفق با استفاده از شبکه های اجتماعی داشته باشید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید حتما از ویدیو استفاده کنید. این روزها استفاده کردن از ویدیو تقریبا به یکی از ضرورت ها در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی تبدیل می شود و بنابراین شما برای این که بتوانید این کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را که در بسیاری از موارد ممکن است کار دشواری باشد (مخصوصا در سال 2022 و زمانی که تجارت های زیادی هستند که این کار را انجام می دهند) انجام دهید باید سعی کنید تا در کنار تصاویر از ویدیوها و محتوای ویدیویی نیز در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. این کار همچنین به شما کمک می کند تا محصولاتی را که می خواهید ارایه کنید و یا خدماتی را که قرار است بدهید خیلی بهتر معرفی کنید.

31. پیوسته پست بگذارید!

 نکته مهم دیگری که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به آن توجه کنید این است که سعی کنید به صورت پیوسته پست بگذارید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به میزان بسیار زیادی به شما کمک کند تا شانس موفقیتتان را در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی بیشتر کنید. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند در تحقیقات خودشان به این نتیجه رسیده اند افرادی که سعی می کنند تا پیوسته پست بگذارند نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند به میزان بسیار بیشتری موفق می شوند. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید با استفاده از اینستاگرام به بازاریابی بپردازید در صورتی که امروز به جای این که یک پست بگذارید 5 بار پست بگذارید و دوباره فردا پست نگذارید و دوباره روز بعد از آن 5 بار پست بگذارید خیلی شانستان برای موفقیت کمتر از زمانی می شود که امروز به میزانی معقول یعنی همان یک بار پست بگذارید و فردا هم همان یک بار را پست بگذارید و روز بعد هم همان یک بار را پست بگذارید. در حقیقت در حالت اول شما در طول 3 روز 10 بار پست گذاشته اید ولی در حالت دوم شما در طول 3 روز تنها 3 بار پست گذاشته اید. در این حالت باید به این موضوع توجه کنید که این 10 بار پستی که شما گذاشته اید تاثیری بسیار بسیار کمتر از این 3 پستی است که شما در طول 3 روز متوالی گذاشته اید. علت آن است که شما در این حالت پیوستگی پست ها را رعایت نکرده اید.

 

32. از ویژگی های جدیدی که در پلتفرم ها وجود دارد استفاده کنید!

نکته مهم دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تا از ویژگی های مختلفی که در پلتفرم ها وجود دارد استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این ویژگی ها معمولا پلتفرم به پلتفرم متفاوت است و این وظیفه شماست که بدانید که از کدام ویژگی استفاده می کنید. تحقیقات همچنین نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا کار بازاریابی را بهتر انجام دهید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که وقتی شما سعی می کنید تا از این ویژگی ها استفاده کنید باید تمام تلاشتان را بکنید که همیشه خودتان را در معرض جدید ترین به روز  رسانی هایی که وجود دارد قرار دهید و سعی کنید تا به این روش شانستان را برای موفقیت بیشتر و بیشتر کنید. تحقیقات همچنین نشان داده است که انجام دادن این کار در صورتی که با کیفیت بالا انجام شود می تواند منجر به این شود که شما تعداد بسیار زیادی از روش های جدیدی را با توجه به کشف کردن این ویژگی های جدید در پلتفرم های مختلف پیدا کنید که می تواند به نوبه خودش به شما کمک کند تا کار را خیلی بهتر انجام دهید و حتی در این حالت می توانید از بسیاری از افرادی که ممکن است شما آن ها را به عنوان رقبای خودتان بشناسید جلو بیفتید.

 

33. زیاد از حد پست نگذارید!

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افرادی که در این زمینه کار می کنند مرتکب می شوند این است که آن ها فکر می کنند هرچقدر که بیشتر پست بگذارند شانس بیشتری برای موفقیت دارند. این م

وضوع به هیچ عنوان درست نیست. به عبارت دیگر به هیچ عنوان داستان به این شکل نیست که شما هرچقدر که بیشتر پست بگذارید انتظار داشته باشید که به همان میزان هم موفقیت بیشتری در این زمینه داشته باشدی. تحقیقاتی که در این زمینه توسط دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار حتی در صورتی که خیلی افراطی باشد ممکن است باعث شود که شما تعداد زیادی از مخاطبین خودتان را از دست بدهید! به عبارت دیگر شما باید به این نکته توجه کنید که هرچقدر که کمتر پست بگذارید هم دلیل این نمی شود که شانس شما برای موفقیت نسبت به زمانی که زیاد پست می گذارید بیشتر باشد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته ثابت کرده است بهترین تعداد پست هایی که شما می توانید به عنوان یک تجارتی که قرار است با استفاده از شبکه ای اجتماعی بازاریابی کند بگذارید چیزی بین 1 تا نهایتا 3 پست در روز است. در صورتی که شما بیشتر از این تعداد پست بگذارید به هیچ عنوان نمی توانید انتظار داشته باشید که صرفا نتیجه بهتری هم از این کار بگیرید!

34. به کپشن ها توجه کنید!

 نکته مهم دیگری که در این زمینه وجو دارد این است که شما باید سعی کنید تا علاوه بر این که به پست هایی که می گذارید توجه کنید به کپشن هایی هم که می گذارید توجه کنید. این نکته خیلی نکته مهمی است و شما باید برای این که در کار بازاریابی موفق شوید باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید کلمات و جملاتی استفاده کنید که به شما کمک می کند تا شانستان را برای موفقیت افزایش دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که وقتی که شما از کپشن های مناسبی در کنار تصاویر و ویدیوهایی که پست می کنید استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای این که در کار موفق شوید بیشتر می شود. یکی از اشتباهات بزرگی که بسیاری از افرادی که در این زمینه کار می کنند انجام می دهند این است که آن ها فکر می کنند اگر شما بتوانید تنها از تصاویر و یا ویدیوهایی مناسب برای کار استفاده کنید می توانید بدون نوشتن کپشن ها کار را انجام دهید در صورتی که اگر کپشن های مناسبی نیز برای این کار داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای موفقیت در این کار خیلی بیشتر شود. از این رو بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که در کنار تصاویر مناسبی که در پلتفرم های مختلف در شبکه های اجتماعی پست می کنید و همچنین در کنار حتی ویدیوهای باکیفیتی که ارایه می کنید سعی کنید تا از کلمات و عبارت هایی به عنوان کپشن ها استفاده کنید که گیرا باشند و بتوانند تاثیر زیادی بر روی کیفیت کار بازاریابی شما داشته باشند. بسیاری از تجارت ها هستند که با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی می کنند ولی چون به این موضوع توجه نمی کنند شانسشان را برای موفقیت به میزان زیادی پایین می برند.

 

35. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید برای این که همراه با کار بازاریابی که می کنید، مخاطبین را خوشحال کنید!

 نکته مهم دیگری که شما باید به هنگام انجام کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به آن توجه داشته باشید این است که بدانید برای این که بتوانید کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام دهید بهترین کار این است که سعی کنید تا با مخاطبین یک رابطه ای عاطفی برقرار کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی کنند و سعی می کنند تا با استفاده از این روش توجه مخاطبین را به خودشان جلب کنند افرادی هستند که شانس خیلی بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که این کار را نمی کنند. به عبارت دیگر در صورتی که شما فکر می کنید که می خواهید از روش بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی به موفقیت برسید قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه کنند که انجام دادن این کار می تواند منجر به این شود که شانس شما برای موفقیت بیشتر و بیشتر شود چون وقتی که شما بتوانید با مخاطبین ارتباط برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که این مخاطبین نیز به شما اعتماد بیشتری داشته باشند. از این رو سعی کنید تا از روش هایی استفاده کنید که به شما کمک می کند تا چنین رابطه ای را با مخاطبین خودتان داشته باشید چون در غیر این صورت ممکن است نداشتن یک رابطه مناسب با مخاطبین باعث شود که شما بخش زیادی از موفقیت خودتان در این زمینه را از دست بدهید. پس به هنگام بازارایابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی حتما به مخاطبین رابطه مناسب برقرار کنید.

 

بخش چهارم: بازاریابی محتوایی

36. سعی کنید همه تجارت شما را بشناسند!    

 اولین نکته ای که شما باید برای این که کار بازاریابی محتوایی را انجام دهید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید کاری کنید که همه تجارت شما را بشناسند. این موضوع یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که شما برای این که بتوانید با استفاده از روش بازاریابی محتوایی کار کنید باید حتما به آن توجه داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا تجارت خودتان را معروف کنید. التبه این که شما باید این کار را چگونه انجام دهید نیز جای بحث و گفتگو دارد و در صورتی که شما به اندازه کافی در این کار مهارت داشته باشید می توانید بدون این که هیچ مشکلی برایتان پیش بیاید این کار را انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا در ابتدای کار به این نکته توجه کنند و سعی می کنند تا این استراتژی را به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین استراتژی ها برای کارشان به خودشان معرفی کنند می توانند شانس بسیار بالاتری نسبت به افرادی داشته باشند که فکر می کنند این موضوع اهمیت چندانی ندارد. به عبارت دیگر این موضوع که در ابتدا ممکن است به نظر شما خیلی کم اهمیت برسد در حقیقت یکی از مهم ترین و کلیدی ترین موضوعاتی است که شما باید سعی کنید تا حتما به آن توجه داشته باشید چون در غیر این صورت شما شانس خیلی کمی برای موفقیت در کار بازاریابی دیجیتالی به طور کلی خواهید داشت. بنابراین اولین نکته ای که شما باید به هنگام بازاریابی محتوایی به آن توجه کنید این است که هدف شما باید این باشد که دیگران تجارت شما را بشناسند.

            

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


52 توصیه طلایی برای بازاریابی دیجیتال (بخش دوم)
شنبه 30 بهمن 1400 ساعت 15:25 | بازدید : 154 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

13. کار بازاریابی دیجیتالی را برای افرادی که از موبایل استفاده می کنند کاربرپسندتر کنید!

 

نکته مهم دیگری که شما برای این که بتوانید کار بازاریابی دیجیتالی را به خوبی انجام دهید این است که سعی کنید تا این کار را برای افرادی که با استفاده از موبایل کار می کنند کاربرپسندتر کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به این شکل کار کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند. علت این موضوع هم خیلی واضح است. این روزها با توجه به افزایش تعداد افرادی که از دستگاه های موبایل استفاده می کنند در صورتی که شما این توانایی را داشته باشید که این کار را بکنید می توانید انتظار داشته باشید که با حجم خیلی بیشتری از مخاطبین روبرو شوید. به عبارت دیگر در این حالت شما می توانید انتظار داشته باشید که تعداد بیشتری از مخاطبین  را پوشش دهید. به عنوان مثال وقتی که شما با استفاده از یک وب سایت به کار بازاریابی با استفاده از روش های دیجیتالی می پردازید در صورتی که کاری کنید که افرادی که می خواهند از گوشی های همراهشان استفاده کنند این توانایی را داشته باشند که به راحتی با استفاده از گوشی های همراهشان به وب سایت های شما بروند و به راحتی درست مانند فردی که با استفاده از کامپیوتر و ویندوز به وب سایت شما می رود به همان اندازه از تمام امکاناتی که در گوشی موبایل شما وجود دارد بهره مند شود می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای موفقیت نسبت به زمانی دارید که این کار را نکرده اید و تنها افرادی می توانند از وب سایت شما استفاده کنند که صرفا با استفاده از ویندوز به وب سایت می روند. تحقیقات نشان داده است انجام این کار می تواند میزان موفقیت و احتمال رشد شما را به میزان بسیار بسیار بیشتری افزایش دهد چون امروزه دیگر همه از موبایل استفاده می کنند و دیگر تعداد افرادی که برای رفتن به وب سایت ها و همچنین اپلیکیشن های مختلف از گوشی های همراه استفاده می کنند نسبت به آنانی که این کار را با ویندوز و سیستم عامل های قدیمی تر انجام می دهند خیلی بیشتر است و حتی پیش بینی می شود که در آینده این تعداد حتی افزایش هم پیدا کند.

14. افرادی را که فکر می کنید ارتباط گرفتن با آن ها می تواند به شما کمک کند تا کار بازاریابی دیجیتالی را بهتر انجام دهید شناسایی کنید!

 

نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد و شما باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا افرادی را شناسایی کنید که فکر می کنید ارتباط گرفتن با آن ها می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است این افراد افرادی هستند که می توانند به میزان زیادی تجارت شما را رونق ببخشند. به عنوان مثال، فرض کنید که شما برای این که کار بازاریابی دیجیتالی را انجام دهید یک جامعه آماری را به عنوان جامعه آماری آزمایشی انتخاب می کنید که شامل 100 نفر است. اکنون در صورتی که فرض کنید از این 100 نفری که انتخاب کرده اید و برای آن ها بازاریابی می کنید 9 نفر از آن ها وقتی که برایشان بازاریابی می کنید به شما مشورت هایی بدهند (به عنوان مثال به شما راه کارهایی را برای بهتر انجام دادن این کار بدهند) می توانید انتظار داشته باشید که این 9 نفر هرکدامشان 1 روش (و یا در برخی از موارد بیشتر از یک روش) و به عبارت دیگر یک "ایده" را برای انجام دادن کار به شما می دهند و بنابراین در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که از این 100 نفر 9 نفر وجود دارند که شما می توانید به عنوان مشاور از آن ها برای انجام دادن کار بازاریابی به روش های مختلف مشورت بگیرید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانستان را برای موفقیت بیشتر و بیشتر کنید به این دلیل که این 9 نفر هرکدام ایده هایی دارند که می تواند به شما کمک بیشتری برای موفقیت بکند.

15. بازاریابی با استفاده از افراد مشهور را فراموش نکنید!

 

یک نکته بسیار بسیار کلیدی و اساسی هم که در این زمینه وجود دارد بازاریابی کردن با استفاده از افراد مشهور است. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت کار بازاریابی دیجیتالی برای شما داشته باشد. به عبارت دیگر در صورتی که شما با استفاد از افراد مشهور بازاریابی می کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای موفقیت بیشتر نسبت به زمانی شود که این کار را نمی کنید. بازاریابی با استفاده از افراد مشهور به این شکل است که شما سعی می کنید یکی از این افراد را پیدا کنید و درباره تجارتتان و کارهایی که انجام می دهید با این فرد صحبت کنید و سپس از این فرد درخواست کنید که برای شما تجارت شما را تبلیغ کند. البته ناگفته نماند این افراد مشهور به هیچ عنوان نیازی نیست که یکی از سلبریتی هیای باشند که شما می شناسید. به عنوان مثال در صورتی که فردی را پیدا کردید که در شبکه های اجتماعی تعداد دنبال کننده های زیادی داشت و یا این که ویدیوها و تصاویری که می گذاشت دارای تعداد بازدیدکننده های بالایی بود می توانید از این فرد به عنوان یکی از افراد مشهور در بازاریابی با استفاده از افراد مشهور استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند شانس شما را برای موفقیت به میزان بسیار زیادی بالا ببرد. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید این کار را انجام دهید برای این که بتوانید تجارت خودتان را به همه معرفی کنید. اکنون فرض کنید که شما در یکی از این شبکه های مجازی به عنوان مثال در اینستاگرام به کار بازاریابی می پردازید. در این حالت فرض کنید که شما تجارتی تازه و یا به عبارت دیگر یک استارت آپ هستید و به عنوان مثال 500 دنبال کننده دارید. در این صورت می توان انتظار داشت که 500 نفر از جدیدترین آپدیت ها در رابطه با تجارت شما باخبر می شوند. قدرت استفاده کردن از افراد تاثیرگذار به این شکل است که شما فردی را پیدا می کنید که این فرد در شبکه های اجتماعی دارای تعداد بسیار زیادی دنبال کننده می باشد. به عنوان مثال این فرض کنید که این فرد دارای 100000 دنبال کننده است. شما با این فرد ارتباط برقرار می کنید و به او می گویید که تجارت شما چیست و چکار می کند. این فرد هم سعی می کند تا تجارت شما را برای دنبال کننده های خودش تبلیغ کند. در این حالت فرض می کنیم که تنها 1 درصد از دنبال کننده های این فرد افرادی باشند که فکر کنند تجارت شما به دردشان می خورد. در این صورت می توان انتظار داشت که در طول مدتی بسیار کوتاه میزان 1 درصد از آن 100000 نفر دنبال کننده شما می شوند که این 1 درصد برابر با 1000 نفر است این در صورتی است که خود شما تنها 500 دنبال کننده داشتید! به عبارت دیگر با استفاده از این روش می توانید انتظار داشته باشید که شما می توانید تعداد دنبال کننده های خودتان را در طول مدت کوتاهی 3 برابر کنید! تنها کاری هم که کرده اید این بوده که با یک فرد تاثیرگذار صحبت کرده اید و این فرد را متقاعد کرده اید که تجارت شما می تواند تجارت مفیدی باشد. همین موضوع باعث می شود که تجارت شما تغییراتی کاملا اساسی بکند. از این رو باید تمام تلاش خودتان را برای انجام دادن این کار بکنید.

16. یک وب سایت مناسب داشته باشید که از نظر بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) عملکرد مناسبی داشته باشد!

 

نکته بسیار بسیار مهم دیگر برای افرادی که می خواهند کار بازاریابی دیجیتالی را به خوبی انجام دهند این است که باید سعی کنند تا برای خودشان یک وب سایت داشته باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند تجارت شما را از این رو به آن رو کند و تحولات بسیار زیادی در آن ایجاد کند. این روزها یکی از مهم ترین احتیاجاتی که هر تجارتی باید داشته باشد وجود یک وب سایت است به این دلیل که در این روزها تجارتی که وب سایت نداشته باشد به هیچ عنوان نمی تواند نظر مخاطبین را به خودش جلب کند. شما باید در فضای اینترنت برای خودتان یک وب سایت داشته باشید تا به این روش تمام افرادی که می خواهند به تجارت شما بیاییند سعی کنند تا از طریق این وب سایت با تجارت شما و تمام ویژگی هایی که دارد آشنایی داشته باشند. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که وب سایت داشتن برای یک تجارت را می تواند به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین شرط ها برای موفقیت برای یک تجارت هم در کار تجارتش و هم در کار بازاریابی دیجیتالی دانست و تجارت هایی که برای خودشان وب سایت ندارند به هیچ عنوان اعتباری در دنیای سال 2022 نخواهند داشت. از این رو باید سعی کنید برای این که مخاطبین جدیدی را به تجارتتان جلب کنید، مخاطبین قدیمی را نگه دارید؛ تعداد افرادی را که به عنوان بازدیدکننده از وب سایتتان دیدن می کنند افزایش دهید و در نهایت برای این که میزان فروشتان را بیشتر کنید حتما برای خودتان یک وب سایت داشته باشید. شما باید سعی کنید تا طراحی این وب سایت را به شیوه ای کاملا بهینه انجام دهید تا بتوانید در کار بازاریابی با استفاده از وب سایت موفق شوید. البته برای این که کار طراحی وب سایت را به شکل بهینه ای انجام دهید نیاز به انجام دادن برخی از کارها و رعایت کردن برخی اصول دارید که در صورتی که به آن ها توجه نکنید ممکن است برایتان مشکلاتی ایجاد شود. به عنوان مثال اگر شما می خواهید یک وب سایت مناسب داشته باشید که دارای تعداد بازدیدکننده های زیادی باشد؛ باید اول از همه به این نکته توجه کنید که این وب سایت شما باید از نظر SEO عملکرد بهینه ای داشته باشد. به عبارت دیگر وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که وقتی فردی کلمه و یا عبارت هایی را که مرتبط با این وب سایت است در موتورهای جستجوگری مانند گوگل و موتورهای جستجوگر مشابه آن جستجو می کند وب سایت شما باید جز یکی از وب سایت های رده بالا و اولیه باشد که در نتیجه های حاصل از موتورهای جستجوگر نمایان می شود. به عنوان مثال در صورتی که شما وب سایتتان را به گونه ای طراحی کرده باشید که در رده بندی هایی که حاصل از موتورهای جستجوگر هستند در رتبه بندی بالایی قرار داشته باشد در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که وقتی کلمه و یا عبارتی را که مربوط به وب سایت شما می باشد در موتورهای جستجوگر جستجو می شود، وب سایت شما در همان صفحه اول و یا حداقل در صفحه های اول خودش را ظاهر کند و همین موضوع باعث می شود که تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکننده به این وب سایت سر می زنند به میزان بسیار بسیار زیادی و به صورت تصاعدی افزایش پیدا کنند. البته این که چه عواملی می تواند بر روی بهینه سازی موتورهای جستجوگر تاثیر داشته باشد موضوعی است که اگر شما می خواهید یک وب سایت مناسب داشته باشید باید حتما آن را پیدا کنید و برای پیدا کردن آن وب سایت ها و راهنماهای زیادی وجود دارند.

17. صفحه اول وب سایتتان (یا Landig Page) را خوب طراحی کنید!

 

نکته دیگری که شما باید حتما برای این که کار بازاریابی دیجیتالی را به خوبی انجام دهید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا وب سایتی داشته باشید که دارای یک صفحه اول مناسب است. در صورتی که شما برای این وب سایت یک صفحه اول مناسب طراحی نکنید ممکن است مشکلات زیادی برایتان ایجاد کند و حتی ممکن است انگیزه افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایتتان دیدن می کنند نیز به میزان زیادی کاهش پیدا کند از این رو پیشنهاد می شود که حتما وب سایتی داشته باشید که دارای یک صفحه اول (یا همان landing Page) مناسب باشد.  اولین چیزی که به چشم افرادی که قرار است به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن کنند می آید همین صفحه اول است و در صورتی که شما بتوانید به خوبی آن را طراحی کنید می توانید انتظار داشته باشید که این افراد برای این که به بخش های دیگر وب سایت شما بروند انگیزه بیشتری داشته باشند در صورتی که اگر وب سایت شما به شیوه ای طراحی شده باشد که این بخش در آن خیلی جالب نباشد و یا این که در صورتی که شما به عنوان طراح به این بخش از وب سایت توجهی نکرده باشید شانستان برای این که بتوانید یک وب سایت جذابی داشته باشید که بازدیدکنندگان و افرادی که تازه برای اولین بار به این وب سایت می آیند را تبدیل به مشتریان و یا حداقل مخاطبین خودش کند؛ کمتر می شود چون به احتمال زیاد از همان ابتدای کار وب سایت را رها می کنند و به سراغ وب سایت دیگری می روند.

18. به سرعت وب سایت توجه کنید!

 

نکته بسیار مهم دیگری که شما در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که وب سایتی طراحی کنید که دارای سرعت زیادی می باشد. به عبارت دیگر شما برای این که بتوانید یک وب سایتی داشته باشید که به شما کمک کند تا از نظر بهینه سازی موتورهای جستجوگر بهتر عمل کند باید تمام تلاشتان را بکنید که این وب سایت دارای سرعت زیادی باشد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است تجارت هایی که وب سایتی دارند که در آن ها سعی می کنند تا سرعت وب سایت را بالا ببرند نسبت به تجارت هایی که وب سایت هایی دارند که چنین سرعتی در آن وجود ندارد شانس خیلی کمتری برای این دارند که در بخش بازاریابی با استفاده از وب سایت که یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی دیجیتالی می باشد و وجود آن در این عرصه بخشی جدایی ناپذیر است دارند. به عبارت دیگر در صورتی که شما می خواهید در کار بازاریابی دیجیتالی هنگامی که می خواهید با استفاده از وب سایت بازاریابی کنید موفق خودتان موفق شوید باید تمام تلاشتان را بکنید تا وب سایتی داشته باشید که دارای سرعت بالاتری باشد. فراموش نکنید که اکثر افرادی که قرار است به عنوان بازدیدکننده از تجارت شما دیدن کنند افرادی هستند که برای این که وب سایت شما بالا بیاید زمان ندارند و بنابراین صبر نمی کنند تا زمانی که وب سایت شما بالا بیاید. از این رو در صورتی که سرعت بالا آمدن وب سایت شما از یک سرعت مخصوصی بیشتر باشد به احتمال زیاد این افراد وب سایت شما را رها می کنند و به سراغ وب سایت های دیگری می روند. پس تمام تلاشتان را بکنید که سرعت وب سایتتان را به اندازه ای بالا ببرید که بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید.

بخش دوم: بازاریابی با استفاده از ایمیل (Email Marketing)

19. اصول کار بازاریابی با استفاده از ایمیل را یاد بگیرید و آن را درک کنید!

 

اولین نکته ای که شما باید برای این که کار بازاریابی با استفاده از ایمیل را به خوبی یاد بگیرید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا اصول کلی کار را به خوبی یاد بگیرید و درک کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در این زمینه افراد انجام می دهند این است که اکثرا فکر می کنند که بازاریابی با استفاده از ایمیل یک روشی است که امروزه دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. به عبارت دیگر با توجه به این که این روش یک روش قدیمی است و با توجه به این که استفاده کردن از این روش ممکن است در بسیاری از موارد دیگر به نظر مسنوخ شده بیاید ولی حقیقت این است که بر خلاف تصوری که بسیاری از افراد دارند استفاده کردن از این روش هنوز هم می تواند به عنوان یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید برای کارتان مورد استفاده قرار دهید و با استفاده از آن به صورت دیجیتالی بازاریابی کنید مورد استفاده قرار بگیرد. از این رو می توان گفت در صورتی که شما در ابتدای کار به وجود این روش ایمان بیاورید و قبول کنید که این روش یک روش مناسب برای بازاریابی کردن برای مخاطبین است می توانید انتظار داشته باشید که انجام این کار می تواند به شما کمک های زیادی بکند. نکته خیلی مهمی که شما در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که باید بدانید که استفاده از این روش دارای اصول و قوانینی است که شما باید سعی کنید تا حتما برای موفق شدن این اصول و قوانین را مورد بررسی قرار دهید و باید آن ها را بلد باشید!

20. برای ایمیل زدن یک زمانبندی مناسب داشته باشید!

 

نکته مهم دیگری که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که کار ایمیل زدن به این شکل است که شما باید سعی کنید تا یک زمانبندی مناسب برای این کار داشته باشید. به عبارت دیگر شما باید بدانید که چه زمانی بهترین کار برای ایمیل زدن به مخاطبینی است که می خواهید برای آن ها بازاریابی کنید. در عین حال باید به این نکته هم توجه داشته باشید که انجام این کار باید به این شکل باشد که شما به صورت پیوسته به آن ها ایمیل بزنید چون در غیر این صورت نمی توانید به نتیجه هایی که مطلوبتان می باشد برسید. شما باید سعی کنید تا نه به اندازه زیادی و فاصله های کم به آن ها ایمیل بزنید (چون در این حالت ممکن است آن ها از این که شما ایمیل زده اید ناراحت شوند و یا این که ممکن است این موضوع باعث شود که بازاریابی شما به جای این که نتیجه مطلوبی بدهد نتیجه عکس بدهد) و نه این که به اندازه کم و با بازه های زمانی طولانی به آن ها ایمیل بزنید (چون در این حالت نیز ممکن است به نتیجه مطلوبی نرسید) شما باید سعی کنید تا کاری کنید که ایمیل هایی که به مخاطبین و افرادی که ثبت نام کرده اند بزنید به گونه ای باشد که آن ها احساس کنند که شما حقیقتا به فکر آن ها هستید. بسیاری از افرادی که در این زمینه کار می کنند به دنبال یک فرمول کلی برای این کار می باشند ولی حقیقت این است که برای این کار یک فورمول کلی وجود ندارد و شما برای این که این کار را انجام دهید نیازی به این ندارید که خودتان برای خودتان یک رابطه ای داشته باشید ولی حقیقت این است که اگر بتوانید کاری کنید که یک تعادلی را میان چندین پارامتر که در این زمینه وجود دارد برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که در کارتان موفق شوید.

21. به هنگام بازاریابی با استفاده از ایمیل فراموش نکنید که یکی از مهم ترین نکته ها این است که مشتریان را نگه دارید!

 

وقتی که می خواهید با استفاده از ایمیل بازاریابی کنید باید حتما به این نکته مهم توجه کنید که اصلی ترین کاری که شما باید انجام دهید این است که مخاطبین خودتان را نگه دارید. به عبارت دیگر در صورتی که شما بتوانید آن ها را آن طور که هستند نگه دارید می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا کار را به این شکل انجام دهند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که فکر می کنند بازاریابی با استفاده از ایمیل باید به شیوه های دیگری انجام شود. از این رو یکی از بهترین کارهایی که شما در این زمینه می توانید انجام دهید این است که تمام تلاشتان را بکنید برای این که دیگران را به عنوان مخاطبین خودتان نگه دارید. یکی از بهترین مزیت هایی هم که بازاریابی با استفاده از ایمیل می تواند برای شما داشته باشد درست همین است که شما بتوانید با استفاده از این روش و با استفاده از ایمیل هایی که هر چند وقت یک بار برای آن ها می فرستید سعی کنید تا آن ها را به عنوان مخاطبین و مشتریان خودتان نگه دارید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت پیدا کنید.

بخش سوم: بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی

22. پلتفرم مناسب را انتخاب کنید!

 

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین بخش ها در کار بازاریابی دیجتالی بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. این روزها استفاده کردن از شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین روش ها برای این است که شما بتوانید با استفاده از آن شانستان را برای بالا بردن میزان فروشتان بیشتر کنید. شما برای این که از این ابزار قوی و بسیار بسیار اثرگذار استفاده کنید نیاز است به اصولی توجه کنید که به شما کمک می کنند تا کار را بهتر انجام دهید. اولین و مهم ترین نکته ای که شما در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا پلتفرم مناسب برای این کار را مورد استفاده قرار دهید. به عبارت دیگر در صورتی که شما این توانایی را نداشته باشید که پلتفرم مناسب را برای خودتان انتخاب کنید شانستان برای این که بتوانید در کار موفق شوید صفر می شود. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید از پلتفرمی استفاده کنید که به شما کمک می کند تا کار را با کیفیت مناسب انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته همچنین نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند منجر به این شود که شما بتوانید اصول و استراتژی های کاری خودتان را به این شکل برای خودتان تعیین کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته ثابت کرده است که شما برای انجام دادن این کار باید تمام تلاشتان را بکنید که پلتفرمی را انتخاب کنید که فکر می کنید می توانید با استفاده از آن به بیشترین میزان مخاطبین برسید. شما با استفاده از این پلتفرم همچنین می توانید شانس بیشتری برای منظم کردن کارتان و مشخص شدن استراتژی هایی داشته باشید که قرار است در مرحله های بعدی کار از آن ها استفاده کنید. معمولا امروزه اکثر افرادی که می خواهند با استفاده از شبکه های اجتماعی کار بازاریابی را انجام دهند سعی می کنند از پلتفرم هایی استفاده کنند که به اندازه کافی مشهور هستند و همه ما این پلتفرم ها را می شناسیم. به عنوان مثال آن ها می خواهند از پلفترم هایی مانند توییتر و اینستاگرام و فیسبوک و تیک تاک و پلتفرم هایی مانند آن ها استفاده کنند. از این رو شما برای این که پلتفرم مناسب خودتان را انتخاب کنید به احتمال زیاد مشکل چندانی نخواهید داشت و می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. تنها نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که فکر کنید کدام پلتفرم می تواند از همه این حق انتخاب های محدود برای شما سودمندتر باشد.

23. سعی کنید تنها به پلتفرم انتخابی خودتان بسنده نکنید و در کنار آن از چند پلتفرم دیگر نیز به عنوان پلتفرم های جانبی استفاده کنید!

 

نکته دیگری که شما باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا از یک پلتفرمی که انتخاب کرده است استفاده نکنید و در کنار آن از چند پلتفرم دیگر به عنوان پلتفرم های جانبی استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در این زمینه داشته باشید. به عبارت دیگر وقتی که از چند پلتفرم استفاده می کنید می توانید انتظار داشته باشید که با مخاطبین بیشتری رابطه برقرار کنید. مثلا وقتی که در کنار اینستاگرام از توییتر هم استفاده می کنید می توانید در کنار طیف وسیع مخاطبینی که از پلتفرم اینستاگرام استفاده می کنند؛ برای افرادی که اینستاگرام ندارند و تنها از توییتر استفاده می کنند هم کار بازاریابی را انجام دهید.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


52 توصیه طلایی برای بازاریابی دیجیتال (بخش اول)
شنبه 30 بهمن 1400 ساعت 14:31 | بازدید : 141 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 امروزه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم ترین کارهایی است که شما می توانید با استفاده از آن تجارت خودتان را رونق ببخشید. به عبارت دیگر شما نمی توانید بدون بهره گیری از این کار شانس خودتان را برای موفقیت در هر تجارتی در دنیای امروز افزایش دهید و حتی می توان گفت که در صورتی که شما نتوانید از این روش استفاده کنید هر تجارتی هم که داشته باشید (البته مگر در برخی از موارد خاص) به احتمال زیاد و در برخی از موارد تقریبا 100 درصد با شکست مواجه می شوید. از این رو این که بدانید برای موفقیت در کار بازاریابی دیجیتال باید از چه تکنیک هایی استفاده کنید باید به نکته هایی توجه کنید که در ادامه مطالب این پست تصمیم گرفته ایم تا 52 توصیه طلایی را برای این کار به شما ارایه کنیم.

در ابتدا این توصیه ها را برای راحتی به چند 5 بخش تقسیم می کنیم. بخش اول درباره بخش های مربوط به استراتژی می باشد که شامل موارد شماره 1 تا 17 (یعنی 17 مورد ابتدایی)  می شود. سپس درباره بخش بازاریابی با استفاده از ایمیل که بخش مهمی از بازاریابی دیجیتالی می باشد صحبت می کنیم که این بخش شامل مورد 18 تا مورد 21 (یعنی 4 مورد بعدی) می شود . سپس به سراغ بخش تبلیغات در بازاریابی دیجیتالی می رویم که شامل موارد از 21 تا 35 (یعنی 14 مورد) می شود. مورد 36 تا مورد 45 (یعنی 10 مورد بعدی) درباره بخش محتوایی بازاریابی دیجیتالی سخن خواهیم گفت و سپس از مورد 46 تا 52 (یعنی 7 مورد پایانی) نیز درباره فروش در بازاریابی دیجیتالی صحبت می کنیم و نکاتی را ارایه می کنیم.

بخش اول: موارد استراتژیک بازاریابی دیجیتالی

1. بدانید که با چه کسانی صحبت می کنید

 

 اولین نکته ای که شما برای این که کار بازاریابی دیجیتالی را انجام دهید باید به آن توجه داشته باشید این است که بدانید با چه فردی صحبت می کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا مخاطبین خودشان را به خوبی بشناسند شانس خیلی بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که این کار را نمی کنند. به عبارت دیگر این که بدانید مخاطبین شما چه افرادی هستند می تواند شانس بیشتری برای موفقیت شما به ارمغان بیاورد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است این گونه افراد افرادی هستد که احتمال موفقیتشان به میزان بسیار زیادی بیشتر از افراد دیگری می شود که می خواهند بدون توجه به این کار بازاریابی کنند. پس فراموش نکنید که حتما بدانید که مخاطبین شما چه افرادی هستند. به عنوان مثال اگر شما تجارتی دارید که محصولاتی تولید می کند (و یا خدماتی ارایه می کند) که این محصولات و خدمات مربوط به افرادی می شوند که در یک رده مخصوص سنی قرار دارند و یا این که در یک جنسیت مخصوصی هستند شما باید حتما تمام تلاشتان را بکنید که این افراد را شناسایی کنید و سعی کنید تا با شناسایی کردن این افراد تمام تلاشتان را بکنید تا بکار بازاریابی را برای آن ها انجام دهید. به عبارت دیگر در این حالت شما می دانید که مخاطبینتان چه افرادی هستند و بنابراین سعی می کنید تا با آن ها بازاریابی کنید به جای این که بدون این که فردی را بشناسید بازاریابی کنید. به عنوان مثال در این حالت اگر مخاطبین شما افرادی هستند که در سنین جوانی قرار دارند و مثلا پسر هستند شما می توانید روش های بازاریابی را خیلی بیشتر از زمانی که این افراد در هر سنی هستند و یا هر جنسیت و میزان تحصیلاتی دارند برای خودتان مشخص کنید چون در اینجا می دانید که باید برای چه افرادی چه چیزهایی بگویید.

2. یک استراتژی قوی برای بازاریابی دیجیتالی خودتان داشته باشید

 

یک نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تا یک استراتژی قوی برای بازاریابی دیجیتالی خودتان داشته باشید. به عبارت دیگر شما بدون داشتن یک استراتژی مناسب برای این کار بدون تردید شکست خواهید خورد و راه به جایی نخواهید برد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است آن دسته از تجارت هایی که برای این که کار بازاریابی را انجام دهند یک استراتژی مناسب برای این کار دارند احتمال موفقیت بسیار بسیار بیشتری نسبت به تجارت هایی دارند که این کار را نمی کنند. به عبارت دیگر وقتی که شما سعی می کنید تا با استفاده از استراتژی های بازاریابی خودتان کار را انجام دهید احتمال موفقیتتان به میزان بسیار زیادی بیشتر از زمانی می شود که هیچ استراتژی ندارید. شما برای هر کاری که می خواهید آغاز کنید نیاز به این دارید که برای خودتان یک استراتژی داشته باشید و تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته ثابت کرده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا حتی سرعت کار را هم به میزان بسیار زیادی افزایش دهید. شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید که تا جایی که می توانید این استراتژی یک استراتژی مناسب باشد و بر اساس کاری باشد که شما در تجارت خودتان انجام می دهید. شما باید همچنین به این نکته توجه کنید که انجام ندادن این کار در دنیای امروزی و زمانی که شما می خواهید با تجارت های بسیار بزرگی که در این زمینه وجود دارند رقابت کنید موضوعی بسیار کلیدی است و شما بدون توجه کردن به این موضوع به هیچ عنوان موفق نخواهید شد تا کاری را که می خواهید انجام دهید. تحقیقات همچنین نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند همچنین به شما کمک کند تا ذهنتان را برای داشتن یک برنامه ریزی مهم در این زمینه به میزان زیادی آماده تر کنیید.

کاری کنید که استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما پیاده شدنی باشد!

 

نکته مهم و کلیدی دیگری که شما باید به آن توجه کنید این است که کار را به شیوه ای انجام دهید که انجام آن برای شما شدنی باشد. به عبارت دیگر شما باید این استراتژی ها را به گونه ای انجام دهید که انجام دادن آن برای شما پیاده شدنی باشد و راه آن تنها این است که استراتژی برای خودتان داشته باشید که می دانید امکان این که بتوانید آن را پیاده کنید زیاد می شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که وقتی شما برای تجارتتان برای بخش بازاریابی دیجیتالی یک استراتژی تعیین می کنید که انجام دادن آن ممکن است برای شما غیر ممکن به نظر برسد در این صورت است که احتمال این که

هر چند وقت یک بار عملکرد تجارت خودتان را مورد بررسی قرار دهید!

 

نکته بسیار مهم و کلیدی دیگری که شما باید حتما برای این که بتوانید تجارت خودتان را رونق ببخشید و در کار بازاریابی دیجیتالی آن طور که می خواهید موفق شوید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا هر چند وقت یک بار تجارت خودتان را مورد بررسی قرار دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا کیفیت کارتان را بهتر و بهتر کنید. شما در هر کاری که می خواهید انجام دهید باید سعی کنید تا این کار را هر چند وقت یک بار از نظر کیفیتی مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال در صورتی که می خواهید  درس بخوانید باید سعی کنید تا کیفیت درس خواندنتان را مورد بررسی قرار دهید. این در صورتی است که وقتی می خواهید بازاریابی دیجیتالی انجام دهید نیز کار درست به همان منوال است و حتی باید کیفیت سنجی های بیشتری نیز انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که شما بتوانید یک روش منظم و مناسب برای سنجش کیفیت خودتان داشته باشید باید تمام تلاشتان را در این زمینه بکنید که بتوانید به بهترین شکل ممکن کار را جلو ببرید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که وقتی شما عملکرد تجارت خودتان را از نظر کار بازاریابی دیجیتالی مورد بررسی قرار می دهید می توانید اطمینان داشته باشید که کار به شکل بهتری انجام می شود. از این رو تمام تلاشتان را بکنید تا حتما کاری کنید که هر چند وقت یک بار یک کیفیت سنجی از تمام کارهایی که قرار است انجام دهید داشته باشید.

سعی کنید تا "سفر خریداران" را حتما مورد توجه قرار دهید و برای آن ها در طول این سفر رهبری باشید!

 

یکی از مهم ترین ارکان بازاریابی دیجیتالی این است که شما سعی کنید تا سفری را که خریداران از زمانی که با تجارت شما آشنا می شوند تا زمانی که حقیقتا از تجارت شما خرید می کنند را به خوبی مدیریت کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان می دهد که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید این سفر خریداران را مدیریت کنید و در این حالت می توان انتظار داشت که شما بیشتری سود را می کنید به این دلیل که انجام دادن کار بازاریابی دیجیتالی در حقیقت به شما کمک می کند تا فروش بیشتری را داشته باشید و اصلا هدف این کار هم این است که به شما کمک کند تا میزان فروش بیشتری داشته باشید و بنابراین می توان این گونه برداشت کرد که در صورتی که شما با استفاده از کار بازاریابی دیجیتالی بتوانید به خریداران و افرادی که قرار است به عنوان مشتریان و مخاطبین شما باشند کمک کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای این که در این کار موفق تر شوید به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. از این رو تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید سفر خریداران را با استفاده از همین بازاریابی دیجیتالی به خوبی مدیریت کنید و با استفاده از این روش سعی کنید تا کیفیت کار خودتان را بالاتر ببرید. تحقیقات نشان داده است تجارت های موفق تجارت هایی بوده اند که همیشه این موضوع سفر خریداران را به عنوان موضوع کلیدی خودشان درنظر گرفته بودند.

بر روی نتیجه های حاصل از آمار و ارقام بدست آمده به اندازه کافی تامل کنید کنید

 

نکته مهم دیگری که شما باید حتما به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا بر روی اعداد و ارقمامی که حاصل از تحقیقات در این زمینه است توجه کنید. شما به عنوان یک تجارت وقتی که می خواهید کار بازاریابی با استفاده از روش های دیجیتالی را انجام دهید حتما به اعداد و ارقامی می رسید که برای این که بتوانید از این اعداد و ارقام استفاده کنید باید سعی کنید تا حتما آن ها را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید. به عبارت دیگر شما باید سعی کنید تا این اعداد و ارقام را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید نتیجه های مناسب را از این کار بگیرید. در غیر این صورت شانس شما برای این که بتوانید این کار بازاریابی دیجیتالی را به خوبی انجام دهید خیلی کم می شود و به احتمال زیاد شما موفق نخواهید شد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است تجارت هایی که سعی می کنند تا به اعداد و ارقامی که در اختیارشان قرار دارد توجه کنند و ادامه کار بازاریابی دیجیتالی را بر این اساس انجام دهند تجارت هایی هستند که احتمال موفقیتشان خیلی بیشتر از تجارت هایی است که این کار را نمی کنند. شما باید کاری کنید که حتما اعداد و ارقامی که برای شما بوجود می آیند به گونه ای باشند که شما بتوانید از آن ها استفاده کنید از این رو پیشنهاد می شود که بهتر است در ابتدا برای زمانی که می خواهید این اعداد و ارقام را در اختیار بگیرید؛ محدودیت هایی تعیین کنید و همچنین روش هایی تعیین کنید برای این که بتوانید از این اعداد و ارقام استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که بهترین کار این است که شما سعی کنید تا قبل از این که شروع به بدست آوردن این اعداد و ارقام کنید برای خودتان مشخص کنید که چه هدف هایی از جمع آوری این اطلاعات دارید. به عنوان مثال قبل از این که داده های مربوط به فروش را برای خودتان مشخص کنید تعیین کنید که قرار است این داده های فروش چه چیزهایی را نشان دهد و سپس پارامترهایی را که فکر می کنید می تواند برای تصمیم گیری های بعدی شما در زمینه بازاریابی دیجیتالی مهم باشد را با استفاده از این اطلاعاتی که طبقه بندی شده اند برای خودتان مشخص کنید و بدانید که قرار است چه تصمیماتی بگیرید.

در کنار هدف های طولانی مدت، هدف های کوتاه مدت برای خودتان تعیین کنید!

 

نکته مهم دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تا در کنار هدف های طولانی مدت برای خودتان هدف هایی مشخص کنید که کوتاه مدت می باشند. به عبارت دیگر شما باید تمام تلاشتان را بکنید که هدف هایی برای خودتان مشخص کنید که در زمانی خیلی کوتاه تر از زمان مورد نظری که برای کلیات کار مشخص کرده اید بتوانید به آن برسید. شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا این کار را انجام دهید برای این که کار را به صورت مرحله به مرحله پیش ببرید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است انجام دادن این کار می تواند از نظر روان شناسی احساس آرامش و ایمنی زیادی را در شما ایجاد کند و می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. تحقیقاتی که دانشمندان و افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند انجام داده اند نشان می دهد که این کار همچنین می تواند باعث شود که شما برای این که بتوانید برای ادامه دادن کار انگیزه بیشتری داشته باشید بیشتر شود. به عنوان مثال، شما می توانید برای این که در بخش بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی که یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی های دیجیتالی می شود موفق شوید سعی کنید تا جایی که می توانید در دوره های کوتاه مدت برای خودتان هدف هایی مشخص کنید و سپس سعی کنید تا با این هدف هایی که برای خودتان مشخص کرده اید کار را بهتر انجام دهید. به عنوان مثال می توانید برای خودتان مشخص کنید که هدفتان این است که به 10 هراز دنبال کننده یا فالور در اینستاگرام برسید. وقتی که به این هدف رسیدید می توانید هدف خودتان را ارتقا دهید و تعداد مخاطبین را به 20 هزار برسانید و بعد از این که به هدف 20 هزار رسیدید برای خودتان مشخص کنید که تعداد مخاطبینتان به 100 هزار برسید و به همین ترتیب به پیش بروید. در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که در عین حال که به هدف های طولانی مدت خودتان رسیده اید هدف های کوتاه مدت را هم داشته اید که کم کم آن ها را مانند قله هایی فتح کرده اید. این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن کیفیت کار شما به عنوان فردی داشته باشد که بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام می دهد. این کار درست مانند این است که شما می خواهید یک کتابی را مطالعه کنید و با این که هدف کل شما این است که کتاب را کلا تمام کنید می توانید برای خودتان هدف هایی کوتاه مدت داشته باشید و به عنوان مثال در ابتدا برای خودتان قرار دهید که می خواهید یک فصل از کتاب را بخوانید و سپس فصل های دیگر را بخوانید و با این که بعد از خواندن هرکدام از این فصل ها احساس بهتری نسبت به خودتان می کنید و در عین حال به هدف کلیتان هم که خواندن کل کتاب است می رسید.

بر اساس داده ها تصمیم گیری کنید نه بر اساس تخیلات

 

نکته مهم دیگری که بسیاری از افرادی که می خواهند با استفاده از تکنیک بازاریابی دیجیتالی کار کنند به آن توجه کمی دارند این است که شما باید سعی کند تا به جای این که با استفاده از تخیلات و چیزهایی که خودتان به آن ها ایمانی ندارید کار تصمیم گیری را انجام دهید؛ سعی کنید تا جایی که می توانید با استفاده از اعداد و ارقام و یا تکیه کردن به احساسات مثبت به انجام این کار بپردازید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند به این شکل کار کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که صرفا بر اساس تخیلاتی که دارند کار می کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این گونه افراد می توانند نسبت به دیگران موفقیت بیشتری داشته باشند به این دلیل که این افراد معمولا نتیجه گیری های معقول تر و منطقی تری را در این زمینه ها می کنند و بنابراین بهتر هم به نتیجه می رسند. بنابراین در صورتی که می خواهید حقیقاتا در کار بازاریابی دیجیتالی موفق شوید یکی از بهترین کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید با استفاده از واقعیت ها و حقیقت هایی که ناشی از بررسی کردن داده ها و آمارو  ارقام است نتیجه گیری کنید نه بر اساس چیزهای تخیلی که فکر می کنید صرفا "ممکن است" که به حقیقت بپیوندد. چون در حالت دوم به احتمال زیادی وجود دارد که تخیلاتی که دارید به نتیجه مناسبی نرسد و بنابراین ممکن است به دلیل این که این تخیلات شما با حقیقت های موجود نمی خوانند شما نتوانید به نتیجه برسید و بنابراین می توان گفت که در چنین حالتی احتمال این که موفقیت کمتری داشته باشید خیلی بیشتر می شود

به صورت منظم برنامه های بازاریابی خودتان را با استفاده از داده های مختلف مورد بررسی قرار دهید و اعداد و ارقام را ثبت کنید

 

شما برای این که بتوانید در کار بازاریابی دیجیتالی موفق شوید باید سعی کنید تا جایی که ممکن است برنامه ریزی هایی منظم و مرتب داشته باشید. نکته مهمی که بسیاری از افرادی که در این زمینه کار می کنند به آن توجه نمی کنند این است که این داده ها و همچنین این برنامه ریزی ها باید کاملا ثبت شده و دقیق باشند تا شما بتوانید آن طور که می خواهید از این داده ها استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است برایتان مشکلات جدی ایجاد شود که نتوانید از این مشکلات رهایی پیدا کنید!

در جهت هدفتان حرکت کنید نه در جهت خواسته های تخیلی

 

شما باید بعد از این که برای خودتان هدفی مشخص کردید کاری کنید که در جهت رسیدن به این هدف حرکت کنید.. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند همچنین به شما کمک کند تا بدانید که قرار است به چه سمتی بروید و بنابراین می توانید شانس خودتان را بیشتر و بیشتر کنید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که افرادی که سعی می کنند تا به جای این که در جهت خواسته های تخیلی که ممکن است داشته باشند در جهت هدف های خودشان حرکت کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که این کار را نمی کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته همچنین نشان داده است که وقتی شما برای خودتان هدفی مشخص کنید باید تمام تلاشتان را بکنید تا به این هدف برسید در غیر این صورت ممکن است این رسیدن به هدف برای شما غیر ممکن شود. ولی یک نکته مهم تری که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که وقتی شما می خواهید در جهت هدفتان حرکت کنید باید تمام تلاشتان را بکنید که هدفی که برای خودتان انتخاب کرده اید یک هدف واقع گرایان باشد چون در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی توانید انتظار داشته باشید که به هدف مورد نظرتان می رسید. به عبارت دیگر در صورتی که شما یک هدف غیر واقع گرایانه ای را برای خودتان مشخص کنید احتمال این که نتوانید در این کار موفق شوید به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. تحقیقات همچنین نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا هدف های غیر حقیقی و تخیلی برای خودشان تعیین کنند افرادی هستند که شانسشان برای موفقیت خیلی کمتر از افرادی است که چنین کارهایی نمی کنند.

تضمین کنید که برند شما با خریداران ایده آلتان ارتباط برقرار  می کند

 

نکته مهم دیگری که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که شما باید تضمین کنید که برندی که قرار است داشته باشید به هنگامی که کار بازاریابی دیجیتالی را انجام می دهید با خریداری صحبت کنید که خریدار ایده آل شما می باشد. به عبارت دیگر در صورتی که شما فکر کنید برای این که در کار بازاریابی دیجیتالی موفق شوید بهتر است که برندتان با تمام افرادی که ممکن است خریدار شما باشند و یا نباشند ارتباط برقرار می کند به احتمال زیاد نمی توانید به جایی برسید چون در این حالت شما نمی توانید انتظار داشته باشید که بر روی یک گروه مخصوصی از خریداران تمرکز می کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این گونه افراد سعی می کنند تا جایی که می توانند بازاریابی دیجیتالی را در حالت کلی خودش انجام دهند که بدون تردید با شکست مواجه می شود. این در صورتی است که شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید بدون این که به این چیزها توجه کنید به فردی توجه کنید که فکر می کنید می تواند خریدار ایده آل شما باشد. در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که با استفاده از روش هایی که برای بازاریابی دیجیتال دارید بهترین ارتباط را با این فرد برقرار کنید و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که این فرد را آن طور که باید و شاید مجاب کنید. شما باید سعی کنید تا حتما این تضمین را برای خودتان داشته باشید که برندی که قرار است شما داشته باشید باید حالتی داشته باشد که شما بتوانید با استفاده از آن با افرادی که فکر می کنید خریداران ایده آل شما می باشند رابطه برقرار کنید چون در غیر این صورت مجبور می شوید بخش زیادی از بودجه ای را که برای این کار اختصاص داده اید به دور بریزید چون این بودجه صرف ارتباط برقرار کردن با افرادی می شود که به هیچ عنوان احتمال این که تبدیل به مشتریان شما شوند وجود ندارد.

از پلتفرم های مناسب برای اتوماتیک کردن بازاریابی استفاده کنید!

 

نکته مهم دیگری که شاید بتواند گفت یکی از مهم ترین نکته ها برای انجام دادن کار بازاریابی است و شما باید حتما به آن توجه کنید این است که شما باید سعی کنید تا از پلتفرم های مناسبی برای بازاریابی کردن استفاده کنید که می تواند به شما کمک کند تا کار بازاریابی دیجیتالی را بهتر انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انتخاب کردن یک پلتفرم مناسب می تواند کار را به میزان بسیار زیادی برای شما آسان تر کند. شما برای این که بتوانید پلتفرم مناسب برای این کار را انتخاب کنید باید سعی کنید تا در ابتدای کار به این فکر کنید که قرار است چه کارهایی انجام دهید. به عبارت دیگر شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید که تا جایی که می توانید تکنیک های مناسبی را مورد استفاده قرار دهید برای این که با استفاده کردن از این تکنیک ها کار بازاریابی را بهتر به انجام برسانید. تحقیقاتی که در این زمینه توسط دانشمندان انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کارها باید به صورت منظم و برنامه ریزی شده ای انجام بگیرد. به عبارت دیگر شما باید قبل از این که یک پلتفرم مناسب برای کارتان انتخاب کنید باید تمام اطلاعاتی را که در این زمینه وجود دارد مورد بررسی قرار دهید و با بررسی کردن این اطلاعات کاری کنید تا بتوانید به یک نتیجه گیری مناسب در کارتان برسید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند همچنین بر این باورند که در صورتی که شما نتوانید برای کار بازاریابی دیجیتالی یک پلتفرم مناسب انتخاب کنید ممکن است در این کار با مشکلات جدی مواجه شوید؛ مشکلاتی که ممکن است حل کردن آن ها به این راحتی ها هم نباشد!

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


13 توصیه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی (بخش دوم)
سه شنبه 14 دی 1400 ساعت 14:44 | بازدید : 142 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

7. حتما از محتوای تصویری هم استفاده کنید و تصاویری پست کنید که جذاب باشند!

 

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش کیفیت کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را افزایش دهید این است که از تصاویری استفاده کنید که برای دیگران جذاب باشند. استفاده کردن از تصاویر نکته بسیار مهمی است که می تواند به شما کمک کند تا کارتان را خیلی خوب انجام دهید. در صورتی که شما در کنار محتوای متنی که تولید می کنید سعی کنید تا از تصاویر نیز استفاده کنید شانستان برای موفقیت بسیار بیشتر می شود. البته موضوع استفاده کردن از تصاویر و اهمیتی که می توانند در کار شما داشته باشند موضوع تازه ای نیست و به احتمال زیاد شما درباره اثراتی که این کار می تواند داشته باشد خیلی شنیده اید. ولی حقیقت این است که استفاده کردن از این روش حتی از آن چیزی که فکرش را کرده اید نیز می تواند موثرتر باشد. یک نکته مهمی که شما در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که شما برای این که با استفاده از تصاویر به بازاریابی بپردازید به هیچ عنوان نیازی ندارید که در زمینه تدوین و یا ویرایش تصاویر حرفه ای باشید. حتی یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افرادی که می خواهند در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی موفق شوند این است که آن ها فکر می کنند برای این که این کار را انجام دهند نیاز به این دارند که حتما از روش های مخصوصی استفاده کنند. این تفکر به هیچ عنوان درست نیست! شما برای انجام دادن این کار نیاز به هیچ گونه تخصص خاصی ندارید و تنها کاری که باید انجام دهید  این است که سعی کنید تا جایی که می توانید تصاویری را انتخاب کنید که دارای کیفیت مناسبی باشند و علاوه بر آن از نظر موضوعی مرتبط با کار شما باشند. همچنین نرم افزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا تصاویر را آن طور که می خواهید ویرایش کنید.

استفاده کردن از تصاویر می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت کار شما به عنوان بازاریابی که می خواهد از شبکه های اجتماعی استفاده کند داشته باشد. شما برای این که با استفاده از تصاویر به بازاریابی بپردازید باید نکته های زیر را درنظر بگیرید:

-         تصاویر را برای تمام پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار دهید!

وقتی که از تصاویر استفاده می کنید می توانید آن ها را در تمام پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید.

-         کاری کنید که تصاویر مورد استفاده شما دارای کیفیت بالایی باشند!

داشتن یک کیفیت بالا برای تصاویر می تواند به شما کمک کند تا احتمال این که تعداد مخاطبین بیشتری پیدا کنید را بالا ببرید. شما باید سعی کنید تا کیفیت تصاویری که انتخاب می کنید به اندازه کافی بالا باشد

-         سعی کنید برای تصاویری که پست می کنید کپشن های مناسبی نیز ارایه کنید!

در کنار این که می خواهید برای تصاویری که پست می کنید کیفیت مناسبی وجود داشته باشد باید سعی کنید تا برای آن ها کپشن هایی مناسب نیز انتخاب کنید. انتخاب کردن کپشن های مناسب در کنار این تصاویر به شما کمک می کند تا میزان نفوذپذیری این تصاویر را به میزان زیادی بیشتر کنید و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای موفقیت به میزان زیادی افزایش پیدا کند

-         در کنار تصاویر از اینفوگرافیک ها هم استفاده کنید

استفاده کردن از اینفوگرافیک ها در کنار تصاویری که ارایه می کنید نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت کارتان داشته باشد.

 

8. با مخاطبینتان تعاملات فعالانه داشته باشید!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید برای افزایش دادن کیفیت کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام دهید این است که سعی کنید تا با مخاطبینتان به شکل فعالانه ای تعامل داشته باشید. داشتن تعاملات با مخاطبین مخصوصا زمانی که به شیوه ای فعالانه انجام بگیرد می تواند به شما کمک کند تا شیوه بهتری را از بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی ارایه کنید که به میزان زیادی می تواند باعث شود که فروش شما بالا برود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است یکی از مهم ترین و کلیدی ترین کارهایی که تجارت ها می توانند برای این که شانس بیشتری برای موفق شدن در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی در ارتباط با مخاطبین داشته باشند انجام دهند این است که سعی کنند تا جایی که می توانند با آن ها رابطه احساسی و عاطفی برقرار کنند. فراموش نکنید وظیفه ای که شما به عنوان یک تجارت دارید این است که سعی کنید کاری کنید که مخاطبین و افرادی که قرار است در آینده مشتریان شما شوند حقیقتا به این باور برسند که شما آن ها را دوست دارید و برای آن ها می خواهید تجارت خودتان را راه اندازی کنید! به عبارت دیگر این افراد باید حقیقتا این موضوع را از شما قبول کنند که تجارت شما برای آن هاست که راه اندازی شده است. بنابراین آن ها باید این را از شما بپذیرند که محصولاتی که تجارت شما برای آن ها تولید می کند و یا خدماتی که تجارتتان برای آن ها ارایه می کند صرفا برای این نیست که شما از این کار سودی ببرید و برای این است که به آن ها کمک کنید تا زندگی بهتری داشته باشند. به عنوان مثال در صورتی که تجارت شما یک رستوران است شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید که تا جایی که می توانید به این افراد نشان دهید که رستورانی که شما زده اید صرفا برای این نیست که خودتان از این کار سود بکنید بلکه برای این نیز هست که به مخاطبین و افرادی که مشتریان رستوران شما می شوند کمک کنید تا غذاهایی خوشمزه تر و با کیفیت بالاتر بخورند. این موضوع خیلی مهم است و در صورتی که شما بتوانید با این افراد آن طور که باید و شاید ارتباط برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما به عنوان یک تجارت برای این که موفق شوید خیلی بیشتر می شود.

جالب است بدانید که تحقیقات مختلفی که در این زمینه انجام گرفته است نیز به خوبی این موضوع را مورد بررسی قرار داده اند و به این نتیجه رسیده اند که میان رابطه احساسی که شما با مخاطبین برقرار می کنید و میزان رضایت آن ها از تجارت شما (که در نهایت منجر به این می شود که آن ها از تجارت شما خرید می کنند و مشتریان همیشگی شما می شوند) رابطه ای مستقیم و بسیار قوی وجود دارد. بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید با این افراد رابطه ای دوستانه و صمیمی برقرار کنید و سعی کنید تا جایی که ممکن است به این افراد کمک کنید تا احساس کنند که تجارت شما برای آن ها مفید و سودمند می باشد. به میزانی که شما بتوانید به این شکل با این افراد ارتباط برقرار کنید به همان میزان هم می توانید امید داشته باشید که در کارتان موفق خواهید بود. پس تمام تلاشتان را در این زمینه انجام دهید.  برای این که بتوانید با آن ها چنین ارتباطی برقرار کنید می توانید سعی کنید تا در متن هایی که برای آن ها در پست هایتان در شبکه های اجتماعی می نویسید از کلمات و عبارت هایی استفاده کنید که نشان دهنده محبت شما به آن ها باشد. وقتی که از کلمه ها و یا عبارت هایی استفاده می کنید که به آن ها نشان می دهد که شما به چه میزان آن ها را دوست دارید می توانید این حالت را در آن ها ایجاد کنید و می توانید آن ها را نسبت به خودتان علاقه مند تر کنید. همچنین روش های مختلف دیگری نیز وجود دارد که شما با استفاده از این روش ها می توانید به آن ها ثابت کنید که نسبت به آن ها علاقه دارید.

 

9. سعی کنید هر چند وقت یک بار تصاویری را از محیط تجارتتان به آن ها نشان دهید!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید انجام دهید برای این که شانستان را برای این که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید افزایش دهید و کاری کنید که بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی  به شکل بهتری انجام بگیرد این است که سعی کنید هر چند وقت یک بار تصاویری را که مربوط به محیط تجارتتان می باشد به آن ها نشان دهید. این کار می تواند به آن ها کمک کند که دیدگاه بهتری نسبت به شما و تجارت شما پیدا کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار بازاریابی بوسیله شما داشته باشد چون در این حالت شما به این مخاطبین نشان می دهید که شما هم مانند آن ها انسان هستید و همچنین احساس صمیمیت بیشتری میان شما و آن ها ایجاد می شود. برای این که تصاویری را از تجارت خودتان و کارهایی که انجام می دهید به آن ها نشان دهید روش های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال یکی دیگر از این روش ها این است که سعی کنید تا هر چند وقت یک بار از محیطی که در آن کار می کنید برای آن ها تصاویر و یا ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی پست کنید. به عنوان مثال می توانید این کار را با استفاده از شبکه اینستاگرام انجام دهید. چون اینستاگرام پلتفرمی است که قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر و همچنین ویدیوها در آن بسیار زیاد می باشد و علاوه بر همه این ها شما می توانید انتظار داشته باشید که تصاویر و ویدیوهایی را که به این روش پست می کنید با استفاده از روش های مختلف (مثلا با استفاده از پست کردن آن ها در بخشی مانند استوری های اینستاگرام) بهتر به آن ها نشان دهید. علاوه بر همه این ها اینستاگرام دارای ابزاری به نام لایو می باشد که شما می توانید با استفاده از این ابزار به رابطه بهتری با آن ها برقرار کنید به این شکل که از خودتان در اینستاگرام یک ویدیوی لایو بدهید و در این ویدیوی لایو آن ها را به یک سفر مجازی به تمام بخش هایی که تجارتتان دارد ببرید و آن ها را با تک تک افرادی که به عنوان همکار با شما کار می کنند آشنا کنید و خودتان را معرفی کنید و به اتاق های مختلف شرکت بروید و بخش های مختلف تجارتتان را به آن ها معرفی کنید و مواردی از این قبیل.  این کار می تواند به آن ها کمک کند تا احساس بهتری نسبت به شما و تجارت شما پیدا کنند. این کار در حقیقت به شما کمک می کند تا چهره بهتر و مهربان تری را از خودتان نسبت به آن ها نشان دهید و در نتیجه تعداد مخاطبینتان به این روش بیشتر خواهند شد.

 

10. از روش هایی که دیگران استفاده می کنند استفاده کنید!

 

از دیگر کارهایی که شما می توانید در این زمینه انجام دهید این است که سعی کنید تا از روش هایی که دیگران برای تجارتشان استفاده می کنند استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که استفاده کردن از این روش ها می تواند به شما کمک کند تا شانستان را برای موفقیت در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی افزایش دهید. یکی از سوء تفاهم های بزرگی که در این زمینه وجود دارد این است که افرادی که در این زمینه کار می کنند فکر می کنند اصلا درست نیست که از روش هایی استفاده کنند که دیگران استفاده می کنند. این افراد بر این باورند که ممکن است استفاده کردن از این روش ها باعث شود که از جذابیت کار کم شود. این تفکر درست نیست. شما نباید تقلید کردن را با استفاده کردن از روش های دیگران یکی کنید. وقتی که شما از روش هایی استفاده می کنید که دیگران استفاده می کنند؛ خودتان هم این توانایی را دارید که نوآوری هایی در کار انجام دهید. این در صورتی است که وقتی تقلید می کنید دیگر خبری از این نوآوری ها نمی باشد. به عنوان مثال، فرض کنید که شما به عنوان فردی که تازه کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را شروع کرده است با استفاده از یکی از این پلتفرم های شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال اینستاگرام) در حال بازاریابی می باشید. در چنین حالتی فرض کنید که شما در حال گشت و گذار در اینستاگرام هستید و به دنبال صفحه هایی هستید که درست مانند صفحه شما می باشند و دارند کار شما را انجام می دهند. به عبارت دیگر شما به دنبال تجارت هایی هستید که کارشان شبیه به تجارت شماست. سپس به صفحه ای برخورد می کنید که برای این که تعداد مخاطبین خودش را بالاتر ببرد یک مسابقه ای بسیار جذاب طراحی کرده است. در این حالت شما اگر فکر کنید که استفاده کردن از آن روش می تواند برای شما هم سودمند باشد و در صورتی که به این نتیجه برسید که می توانید این کار را انجام دهید و شما نیز مانند این صفحه به تعداد مخاطبین زیادی برسید بدون تردید باید این کار را انجام دهید به این دلیل که وقتی این کار را می کنید نامش به هیچ عنوان تقلید نیست و شما از ایده ای که تجارت رقیبتان استفاده کرده است الهام گرفته اید و شما نیز مانند او یک صفحه ایجاد کرده اید که کارش این است که مخاطبین را برای مسابقه دادن تشویق می کند. اما در صورتی که تمام سوالاتی که شما در این مسابقه از مخاطبین می پرسید درست شبیه به سوالاتی باشند که تجارت رقیبتان می پرسد ممکن است این کار از جذابیت تجارت شما برای مخاطبین بکاهد چون در این صورت آن ها فکر می کنند شما درست دارید کاری را انجام می دهید که آن تجارت انجام داده است و این موضوع ممکن است به ضرر شما تمام شود. از این رو بین تقلید های کورکورانه و این که شما یک ایده را از یک تجارت دیگر الهام بگیرید ارتباط نزدیکی وجود داد و شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا اگر از ایده های دیگران الهام می گیرید کارتان شبیه به تقلید نباشد. اما در صورتی که چنین بود، می توانید بدون هیچ گونه مشکلی از این روش استفاده کنید. فراموش نکنید که بسیاری از تجارت های بزرگ که در کارشان خیلی موفق بوده اند از همین روش ها برای موفقیت استفاده می کرده اند.

 

11. سعی کنید تا جایی که می توانید کاری کنید که مخاطبین باور کنند شما برای آن ها فعالیت می کنید!

 

داشتن تعاملات مختلف با مخاطبین می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار شما در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی داشته باشد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش میزان فروش خودتان را افزایش دهید این است که سعی کنید تا با مخاطبین تعامل داشته باشید. البته این تعامل داشتن با آن ها می تواند جنبه های مختلف داشته باشد و البته برای این کار روش های مختلفی نیز وجود دارد. در صورتی که شما با آن ها تعامل داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که آن ها به شما به عنوان یک دوست نگاه کنند تا به عنوان یک طرف معامله! و همین موضوع باعث می شود شما شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. از این رو داشتن تعاملات دو طرفه با آن ها می تواند به شما کمک کند تا در کار موفق تر شوید. فراموش نکنید که بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند درس دادن در یک کلاسی که تنها معلم سخن می گوید نیست! بلکه شما باید سعی کنید تا محیطی را ایجاد کنید که علاوه بر خودتان افراد دیگری نیز که در این شبکه های اجتماعی حضور دارند این توانایی را داشته باشند که با شما تعامل داشته باشند. این حالت درست مانند زمانی است که شما به همراه آن ها در یک جمع قرار دارید که آن ها می توانند با خیال راحت هرآنچه را که می خواهند از شما سوال کنند و همچنین شما هم می توانید از نظراتی که آن ها درباره شما دارند خبردار شوید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند تاثیر بسیار موفقیت آمیزی بر کیفیت بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی برای تجارت ها داشته باشد.

برای این که بتوانید به خوبی با مخاطبین تعاملات داشته باشید می توانید از روش های  زیر استفاده کنید:

-سعی کنید به کامنت هایی که می گذارند پاسخ دهید!

یکی از روش هایی که شما با استفاد از آن می توانید میزان تعاملاتتان را با مخاطبینتان بیشتر کنید این است که سعی کنید تا همیشه به کامنت هایی که آن ها برای شما می گذارند پاسخ دهید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای داشتن یک رابطه مناسب با آن ها داشته باشید. محققانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند وقتی شما به کامنت هایی که آن ها در این زمینه برای شما می گذارند پاسخ می دهید در حقیقت این احساس را در آن ها ایجاد می کنید که آن ها را دوست دارید و آن ها به این موضوع که شما حقیقتا به آن ها و نظراتشان توجه می کنید اعتقاد پیدا می کنند.

-درباره موضوعات مختلف از آن ها نظرخواهی کنید!

نکته دیگری که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا درباره موضوعات مختلف از آن ها نظرخواهی کنید. این کار می تواند باعث شود که آن ها نسبت به شما احساس بهتری پیدا کنند و به این فکر کنند که شما حقیقتا آن ها را و نظرات آن ها را ارزشمند می دانید. تحقیقات نشان داده است تجارت هایی که به شکل های مختلف از مخاطبین نظرخواهی می کنند تجارت هایی هستند که شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی خواهند داشت.

- سعی کنید برخی از پست های آن ها را لایک کنید و یا زیر برخی از پست های آن ها کامنت بگذارید!

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید در این زمینه انجام دهید این است که برخی از پست هایی را که مربوط به آن ها می شود لایک کنید. این کار باعث می شود که آن ها نسبت به شما احساس بهتری پیدا کنند. همچنین در صورتی که می توانید و دوست دارید؛ زیر برخی از پست هایی که آن ها می گذارند کامنت بگذارید. این کار می تواند به شما کمک کند تا در این زمینه موفق تر عمل کنید.

 

12. زمان مناسب را برای پست گذاشتن انتخاب کنید!

 

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که شما باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که زمان مناسب را برای پست گذاشتن انتخاب کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که زمان های مناسب را برای پست گذاشتن انتخاب می کنند نسبت به افرادی که زمان نامناسبی پست می گذارند بسیار بهتر عمل می کنند. شما باید سعی کنید تا زمان هایی را برای پست گذاشتن انتخاب کنید که بهترین نتیجه ها را می دهند. تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که گذاشتن پست در زمان های مناسب یکی از بهترین روش هایی است که شما می توانید بکار ببرید برای این که موفقیت خودتان را در این زمینه تضمین کنید. به هنگام انتخاب کردن این که چه زمانی برای پست گذاشتن از همه زمان ها مناسبتر است؛ شما باید سعی کنید تا دو نکته بسیار مهم را درنظر بگیرید:

- برای این که پست ها را در زمان مشخص بگذارید بررسی کنید که مخاطبین شما چه افرادی هستند؟

زمانی که شما می خواهید به گذاشتن پست اختصاص دهید زمانی است که بستگی به این دارد که مخاطبین شما چه کسانی باشند. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید برای مخاطبینی پست بگذارید که اکثر آن ها جوان هستند (و به خصوص زمانی که آن ها دانشجو باشند) بهترین زمان برای پست گذاشتن می تواند زمانی باشد که آن ها از سر کلاس های درس دانشگاه به خانه برگشته اند. چون در غیر این صورت احتمال این که آن ها این پست ها را ببینند خیلی کم می شود. فراموش نکنید افرادی که دانشجو هستند به احتمال زیاد صبح ها در کلاس درس می باشند  بنابراین به عنوان مثال در صورتی که شما ساعت 10 صبح برای آن ها پست بگذارید احتمال این که این پست شما دیده شود خیلی کمتر از زمانی می شود که شما سعی کنید تا ساعت 1 بعد از ظهر (زمانی که اکثرا کلاس ها تعطیل شده است و دانشجویان در زمان استراحت بین کلاس ها هستند) و یا ساعت 6 بعد از ظهر (زمانی که اکثر کلاس ها تعطیل شده است و دانشجویان به خانه رفته اند تا استراحت کنند) پست بگذارید. بنابراین توجه کردن به زمان پست گذاشتن بسیار مهم و اساسی می باشد.

-برای گرفتن بیشترین نتیجه از کار، بررسی کنید که زمان های کلی بهینه برای پست گذاشتن چه زمان هایی است؟

نکته دیگری که شما باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که چه زمان هایی برای پست گذاشتن زمان های بهینه می باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که در کل زمان هایی وجود دارند که می توان آن ها را زمان های بهینه برای پست گذاشتن درنظر گرفت. به عنوان مثال تحقیقات نشان داده است اکثر افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند معمولا در زمان های مشخصی به بیشترین میزان در شبکه های اجتماعی حضور دارند. شما باید سعی کنید تا این زمان ها را پیدا کنید و بر این اساس کار پست گذاشتن را انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که بیشتری زمان آنلاین بودن افراد مثلا بین ساعت 4 تا 5 بعد از ظهر می باشد عاقلانه ترین کار این است که در آن زمان پست بگذارید.

 

13. بازاریابی با استفاده از افراد مشهور و یا تاثیرگذراران را فراموش نکنید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که بازاریابی کردن با استفاده از افراد مشهور و یا تاثیرگذار یکی از بهترین و مهم ترین روش هایی است که شما می توانید با استفاده از این روش کیفیت کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را برای خودتان به میزان بسیار زیادی افزایش دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به این شکل کار بازاریابی را انجام دهند افرادی هستند که شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در این کار دارند. بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار به این شکل است که شما فرد و یا افرادی را پیدا می کنید که در شبکه های اجتماعی بسیار معروف هستند و سپس سعی می کنید تا با استفاده از این افراد به کار بازاریابی بپردازید. در حقیقت در این روش شما سعی می کنید تا با استفاده از این افراد خودتان را به دنیا معرفی کنید. این افراد البته ممکن است صرفا سلبریتی و یا افراد مشهور نباشند و تنها شرط آن ها این است که این افراد در شبکه های اجتماعی تعداد زیادی دنبال کننده داشته باشند. در این حالت شما سعی می کنید تا به این افراد نزدیک شود و به آن ها درباره تجارت خودتان مطالبی را بگویید. سپس این افراد سعی می کنند تا تجارت شما را برای دنبال کننده های خودشان تبلیغ کنند. این کار را بازاریابی کردن با استفاده از افراد مشهور و یا تاثیرگذار می گویند. البته به هنگام استفاده از این روش بازاریابی باید حتما به این نکته هم توجه کنید که به هنگام نزدیک شدن و ارتباط گرفتن با این افراد و معرفی کردن خودتان باید این کار را به شکلی انجام دهید که آن ها واقعا شما را قبول کنند و بپذیرند که شما حقیقتا می خواهید در تجارت خودتان به مخاطبین کمک کنید. از این رو باید سعی کنید تا نهایت تلاشتان را بکنید که به بهترین شکل ممکن نظر این افراد تاثیرگذار را به هنگام انجام بازاریابی به خودتان جلب کنید. محققان می گویند بازاریابی به این روش یکی از بهترین و موفق ترین شیوه های بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


13 توصیه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی
سه شنبه 14 دی 1400 ساعت 14:40 | بازدید : 156 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

شما برای این که در سال 2021 بتوانید به خوبی کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام دهید باید از روش هایی استفاده کنید که در سال 2021 برای بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی جواب می دهند. وقتی که از این روش ها استفاده می کنید می توانید انتظار داشته باشید که :

میزان هوشیاری برندتان را افزایش دهید

تعداد مخاطبین گسترده تری داشته باشید

بتوانید به شکل راحت تری با مخاطبین خودتان ارتباط برقرار کنید

بتوانید میزان ترافیک وب سایتتان را بیشتر کنید

بتوانید میزان فروشتان را افزایش دهید و همچنین پول بیشتری درآورید

برای این که به تمام اهدافی که در بالا به آن اشاره شد برسید در ادامه این پست 13 توصیه به شما ارایه می شود که با عمل کردن به آن ها می توانید بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را به شکل بهتری انجام دهید.

 

1. سعی کنید بر روی هدف هایی که دارید تمرکز بیشتری بکنید!

 

یکی از کارهایی که شما برای افزایش کیفیت بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی باید انجام دهید این است که برای خودتان هدف هایی ارایه کنید و سعی کنید تا برای رسیدن به این هدف ها برنامه ریزی نمایید. در صورتی که خودتان نمی دانید که از بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی چه می خواهید و یا در صورتی که می دانید چه می خواهید اما نمی دانید که چگونه باید به این هدف ها برسید مشکلات جدی در کار پیدا خواهید کرد.

در صورتی که هدف هایی دارید که فکر می کنید رسیدن به آن ها تا حدود زیادی غیر ممکن می باشد نیز درست مثل این است که برای خودتان هدف مشخصی ندارید! شما باید دقیقا بدانید که هدف هایتان چیست و این هدف ها را باید بنویسید. از این رو بهتر است یک قلم و کاغذ بردارید و تمام هدف هایتان را بنویسید و سعی کنید تا بررسی نمایید که آیا این هدف هایی که شما در ذهن دارید قابل دسترسی می باشن یا خیر. بر اساس مطالعه ای که در این زمینه انجام گرفته است؛ دانشمندانی که در این زمینه تحقیق کرده اند به این نتیجه رسیدند که افرادی که بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام می دهند و برای خودشان هدف هایشان را می نویسند نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند به میزان 30 درصد احتمال موفقیت بیشتری دارند. علاوه بر آن در برخی از مطالعات این درصد به 40 درصد رسیده است.

سوالی که ممکن است در این زمینه برای شما پیش بیاید این است که چگونه می توان برای استراتژی های بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی برای خودمان هدف هایی داشته باشیم. در پاسخ به این سوال باید گفت شما می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

تعیین کردن استراتژی ها با نگاه به اعداد و ارقام موجود

یکی از روش هایی که شما می توانید به این روش استراتژی های خودتان را برای بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی تعیین کنید این است که به آمارهایی که در این زمینه وجود دارد توجه کنید. تحقیقات نشان داده است استفاده از این روش یکی از بهترین روش هایی است که می تواند به شما کمک کند تا درباره این که چگونه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام دهید تصمیم بگیرید. به عنوان مثال شما می توانید به تجارت های مختلفی که از روش های مختلف برای بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند نگاه کنید و سعی کنید تا بر اساس میزان موفقیت این تجارت ها تصمیم بگیرید که کدام روش بهتر است. به عنوان مثال به صفحه اینستاگرامی این تجارت ها بروید و نگاه کنید کدامیک از آن ها تعداد مخاطبین بیشتری دارند و بر این اساس سعی کنید تا روش هایی را بکار ببرید که تجارتی که تعداد مخاطبین بیشتری دارد بکار برده است.

بررسی کردن محدودیت های زمانی که دارید!

از دیگر روش هایی که شما می توانید برای مشخص کردن استراتژی های خودتان بکار ببرید بررسی کردن محدودیت های زمانی است که دارید. شما باید به این نکته توجه کنید که محدودیت های زمانی که دارید ممکن است باعث شوند که شما نتوانید از بسیاری از این روش ها استفاده کنید و بهتر است روشی را انتخاب کنید که برای انجام دادن آن به اندازه کافی زمان داشته باشید.

فکر کردن با اصول منطقی و تعیین کردن هدف ها بر این اساس

شما برای مشخص کردن هدف ها و استراتژی ها باید با اصول منطقی فکر کنید و هدف هایی را انتخاب نکنید که هیچ منطقی پشت آن ها نیست (به عنوان مثال در صورتی که بودجه محدود دارید نباید از روش های پرخرج بازاریابی استفاده کنید چون به نتیجه نمی رسد!)

بررسی کردن هدف ها با توجه به وضعیتی که بازار دارد

توجه کردن به وضعیت بازار نیز از دیگر نکته هایی است که شما باید حتما به هنگام مشخص کردن هدف هایتان به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به آن توجه کنید. در صورتی که وضعیت بازار به شیوه ای باشد که شما اطمینان داشته باشید استفاده کردن از یک روش برای بازاریابی پاسخی نمی دهد؛ عقلانی نیست که از این روش استفاده کنید!

 

2. درباره مخاطبینتان تحقیق کنید و سعی کنید تا اطلاعاتی درباره آن ها بدست آورید!

یکی دیگر از استراتژی هایی که شما می توانید برای این که کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را بهتر انجام دهید بکار بگیرید این است که سعی کنید تا مخاطبینتان را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و بدانید که آن ها دقیقا از شما چه می خواهند. این موضوع مخصوصا در روزگار امروزه که وضعیت ارتباط میان تجارت ها و مخاطبین از طریق شبکه های اجتماعی بسیار باکیفیت شده است اهمیت بسیار زیادی دارد.

شما باید هم از درون و هم از بیرون مخاطبین خودتان را به خوبی بشناسید. شما باید این توانایی را داشته باشید که نیازهایی که آن ها دارند را مشخص کنید و به این فکر کنید که آیا برای پاسخ دادن به این نیازها استراتژی های لازم را دارید یا خیر. شما برای این کار نیاز دارید که اطلاعات دقیقی درباره این که آن ها چه افرادی هستند و از شما چه انتظاراتی دارند داشته باشید در غیر این صورت ممکن است کارتان با مشکلات جدی مواجه شود.

چگونه می توانید درک بهتری از مخاطبینتان داشته باشید؟

برای این که یک تصویر کلی از آن ها داشته باشید، بهتر است از مخاطبینتان یک نظرسنجی کلی به عمل بیاورید!

شما برای این که بدانید این افراد چه افرادی هستند و چه می خواهند باید سعی کنید تا از آن ها یک نظرسنجی کلی بکنید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند باعث شود که شانس شما برای این که درباره نقطه نظراتی که دارند اطلاعات بیشتری بدست آورید بیشتر شود. بنابراین شما به این شیوه می توانید انتظار داشته باشید که آن ها را بهتر بشناسید. به عنوان مثال می توانید درباره محصولی که ارایه کرده اید و یا خدماتی که به آن ها داده اید نظراتشان را بخواهید. آن ها نظراتشان را به شما خواهند گفت و این نظرات می تواند راه گشای کارهای آینده شما بشد.

به آمارهایی که از طرف آن ها می رسد با دقت توجه کنید

نکته دیگر این است که باید سعی کنید تا بررسی کنید که آمارها و ارقامی که از طرف آن ها در اختیار شما قرار می گیرند چه چیزهایی را نشان می دهند. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای درک کردن آن ها و نیازهایشان داشته باشید. بسیاری از موارد هستند که مربوط به افرادی می شوند که در یک گروه سنی مخصوص و یا در یک گروه تحصیلی و یا حتی گروه جنسیتی مخصوص قرار دارند. به عنوان مثال در صورتی که شما به این نتیجه برسید که اکثر افرادی که شما آن ها را از مخاطبین خودتان می دانید افرادی هستند که سنشان در محدوده سن جوانان قرار می گیرد می توانید انتظار داشته باشید که استراتژی های بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را به شکلی طراحی کنید که برای افرادی که در این رده سنی هستند مناسب باشد و به همین منوال می توانید انتظار داشته باشید که افرادی که دارای یک میزان مخصوصی از تحصیلات هستند نیز باید به یک شیوه بازاریابی برای آن ها مورد استفاده قرار بگیرد و مواردی از این قبیل.

انجمن های اینترنتی با آن ها بگذارید و در این انجمن ها به نظراتی که می دهند توجه کنید!

از دیگر روش ها برای انجام این کار این است که سعی کنید انجمن های اینترنتی ایجاد کنید و در این انجمن ها به نظراتی که این افراد می دهند توجه کنید. این کار هم باعث می شود تا شما رابطه بهتری با مخاطبین برقرار کنید و در نتیجه می توانید انتظار داشته باشید که بهتر آن ها را درک می کنید.

به کامنت هایی که آن ها در پست های قبلی شما در شبکه های اجتماعی قرار می دهند توجه کنید. سعی کنید این کامنت ها را بخوانید و تا جایی که می توانید به آن ها پاسخ دهید. این کار هم به شما کمک می کند تا آن ها را بهتر درک کنید و هم این که باعث می شود رابطه بهتری با آن ها برقرار کنید که در مراحل بعدی بیشتر به شما کمک می کند. همچنین می توانید کامنت هایی را که در قسمت پست های وبلاگی نوشته می شود را بخوانید و این کار هم همان اثر خواندن و پاسخ دادن به کامنت ها در قسمت شبکه های اجتماعی را دارد.

با استفاده از ابزارهای مختلفی که برای فیدبک ها وجود دارد، به فیدبک ها پاسخ دهید

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما کمک کند تا مخاطبین خودتان را بهتر بشناسید این است که سعی کنید تا به فیدبک هایی که آن ها برای شما می گذارند توجه کنید و سعی کنید تا به آن ها پاسخ دهید. این کار به شما کمک می کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در شناختن این افراد داشته باشید. شما می توانید این کار را با استفاده از ابزارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد انجام دهید. هنگامی که متوجه شدید که مخاطبینی که شما دارید چه افرادی هستند شانستان برای این که بتوانید به آن ها کمک کنید بیشتر می شود. آن ها می خواهند تجارتی که انتخاب کرده اند به نیازهایشان پاسخ دهد و این همان کاری است که شما باید با شناختن آن ها و با بررسی کردن نیازهایی که دارند و خواسته هایی که از شما دارند انجام دهید.

 

3. برای این که استراتژی بازاریابی با استفاد از شبکه های اجتماعی را گسترش دهید، سعی کنید تا برای آن ها رقابت هایی ایجاد کنید!

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید به این روش کیفیت کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را در خودتان ارتقا دهید این است که رقابت هایی ایجاد کنید. شما می توانید کاری کنید که میان افرادی که می خواهند در آینده تبدیل به مخاطبین شما شوند رقابت هایی ایجاد شود به شیوه ای که همه این افراد دوست داشته باشند تا مخاطبین شما شوند برای این که در این رقابت ها شرکت کنند. این رقابت ها می توانند جنبه های مختلفی داشته باشند به عنوان مثال می توانند برای گرفتن تخفیف و یا حتی کمک کردن در کار طراحی باشند. در نهایت شما باید سعی کنید تا این احساس را در مخاطبین ایجاد کنید که بخواهند با همدیگر به رقابت بپردازند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند به شما کمک کند تا در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به میزان بسیار زیادی موفق تر شوید. وقتی که شما این احساس را در آن ها ایجاد می کنید می توانید انتظار داشته باشید که آن ها نسبت به روش هایی که شما بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام می دهید و همچنین اکانت های شبکه های اجتماعی شما و در نتیجه نسبت به تجارت شما احساس بهتری پیدا خواهند کرد.

4. هرکدام از پست هایی را که در شبکه های اجتماعی قرار می دهید با دقت بگذارید!

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که شما باید حتما برای این که کیفیت کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را بالا ببرید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا هرکدام از پست هایی را که می گذارید به اندازه کافی دقیق و با کیفیت گذاشته شوند. اساس کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به این شکل است که شما باید تمام تلاشتان را بکنید که در زمان محدودی که در اختیار دارید و با توجه به موقعیتی که به شما داده شده است پست هایی را بگذارید که بتواند توجه مخاطبین و افرادی را که در این شبکه های اجتماعی عضو هستند به خودشان جلب کنند. بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که پست هایی که قرار است در اینجا قرار دهید باید به حالتی باشند که شما بتوانید تمام آن چیزی را که قرار است ارایه دهید به مخاطبین ارایه کنید. هرکدام از این پست ها در هرکدام از پلتفرم های شبکه های اجتماعی که گذاشته می شوند باید حالتی داشته باشند که بهترین روش را برای بازاریابی بکار برده باشند. در صورتی که فکر می کنید این حالت وجود ندارد اصلا بهتر است که پستی نگذراید چون ممکن است در این حالت پست های بی کیفیتی که قرار می دهید باعث شوند که نه تنها مخاطبین جدیدی به تجارت شما اضافه نشوند بلکه تعدادی از مخاطبینی هم که فکر می کنید از مخاطبین وفادار شما هستند با دیدن این پست های بی کیفیت از تجارت شما بروند و دیگر مخاطبین شما نباشند!

بنابراین توجه کردن به محتوایی که شما می خواهید به عنوان پست های بازاریابی در شبکه های اجتماعی قرار دهید بسیار مهم و کلیدی می باشد. در صورتی که شما تنها پست می کنید برای این که پستی گذاشته باشید؛ بهتر است که اصلا این کار را انجام ندهید!

البته این موضوع که چگونه پست های مورد نظر را انتخاب کنید و چگونه پست هایی قرار دهید تا حدود زیادی بستگی به این دارد که از چه پلتفرمی استفاده می کنید. در ادامه چند مثال را درباره انواع پلتفرم ها و پست هایی که باید بگذارید برایتان ارایه می کنیم:

پلتفرم لینکدین: این پلتفرم پلتفرمی است که بیشتر برای گذاشتن پست ها در زمینه های نوشتاری و محتوای متنی مورد استفاده قرار می گیرد و بنابراین باید سعی کنید تا در این حوزه در این پلتفرم پست بگذارید

پلتفرم فیسبوک: تقریبا همه یک اکانت فیسبوک دارند! این پلتفرم مخصوصا برای محتوایی مناسب است که در رابطه با اخبار و یا سرگرمی می باشد. البته یکی از بهترین روش های استفاده کردن از این پلتفرم این است که سعی کنید تا گروه های فیسبوکی تشکیل دهید و با این روش به جذب بیشتر مخاطبین بپردازید.

پلتفرم اینستاگرام: این پلتفرم یکی از بهترین و مناسب ترین پلتفرم هایی می باشد که امروزه شما می توانید به عنوان بهترین ابزار بازاریابی از آن استفاده کنید. این پلتفرم برای بهترین محتوایی که شما می توانید در زمینه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی ارایه کنید مناسب می باشد. شما می توانید با استفاده از این پلتفرم علاوه بر محتوای متنی، محتوای تصویری و یا آماری و ویدیویی و همه نوع محتوای دیگری را ارایه کنید و بنابراین توصیه می شود که استفاده از این پلتفرم را حتما به عنوان بهترین پلتفرم قابل استفاده در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی مورد نظر داشته باشید. همچنین می توانید از این پلتفرم استفاده کنید تا تعداد بازدیدکنندگان وبلاگتان را هم بیشتر کنید.

پلتفرم پینترست: این هم یکی دیگر از پلتفرم هایی است که شما می تواند برای کار بازاریابی از آن استفاده کنید. این پلتفرم هم تا حدودی شبیه به پلتفرم اینستاگرام می باشد ولی نسبت به اینستاگرام محدودیت هایی نیز دارا می باشد. این پلتفرم نیز می تواند برای بازگرداندن ترافیک به وب سایت شما بسیار موثر عمل کند.

برای این که پست های مناسبی را در شبکه های اجتماعی قرار دهید باید به نکته های زیر توجه کنید:

سعی کنید به پست های دیگر تجارت ها نگاه کنید و اگر پستی به نظرتان مناسب آمد از محتوای این پست استفاده کنید (ولی مستقیما کپی نکنید)

شما باید سعی کنید تا به پست هایی که تجارت های دیگر برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی قرار می دهند نگاه کنید و این پست ها را بررسی کنید و ببینید که از چه تکنیک هایی استفاده می کنند. در صورتی که این پست ها به نظرتان جالب آمدند و یا در صورتی که متوجه شدید که استفاده کردن از این پست ها با توجه به نوع تجارت شما برای تجارت شما نیز مناسب است و یا اگر دیدید که میزان موفقیت این پست ها (به عنوان مثال در صورتی که این پست اینستاگرامی بود تعداد افرادی که این پست را لایک کرده بودند و یا زیر آن کامنت گذاشته بودند و یا در صورتی که ویدیویی بود تعداد افرادی که این ویدیو را بازدید کرده بودند) خیلی زیاد است می توانید شما نیز از این روش الگوبرداری کنید و شما نیز به این روش در صفحه خودتان پست بگذارید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری را برای موفقیت داشته باشید.

در پست هایی که به صورت متنی هستند (و یا در بخش متنی آن ها) سعی کنید تا مستقیما با مخاطبین صحبت کنید!

از دیگر ترفندهای موفقیت در بهبود کیفیت محتوای پست ها در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی این است که سعی کنید تا در پست هایتان مستقیما مخاطبین را مورد خطاب قرار دهید. این کار باعث می شود که احساس نزدیکی میان شما و آن ها ایجاد شود که به شما کمک می کند تا در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی موفق تر شوید.

انواع مختلفی از پست ها را ارایه کنید!

فراموش نکنید که به گذاشتن تنها یک نوع پست بسنده نکنید و انواع مختلفی از محتوا را ارایه کنید. به عنوان مثال در صورتی که پست های تصویری قرار می دهید، سعی کنید تا در کنار آن ها از پست هایی که دارای محتواهای ویدیویی هستند نیز استفاده کنید. در کنار آن ها از پست هایی استفاده کنید که محتوای تصویری دارند. این کار می تواند به شما کمک می کند تا با ارایه کردن پست های متنوع، کار را بهتر انجام دهید و شانستان را برای موفقیت در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی بیشتر کنید.

سعی کنید پست هایی که قرار می دهید همیشه در کنار عنوان، توضیح هم داشته باشند!

نکته دیگر این است که بهتر است پست هایی که ارایه می کنید به گونه ای باشند که در کنار عنوان، همیشه توضیح نیز داشته باشند. این نوع پست گذاشتن به شما کمک می کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین برقرار کنید و در نهایت در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی موفق تر شوید. در صورتی که پست هایی که شما در شبکه های اجتماعی می گذارید تنها عنوان داشته باشند؛ ممکن است مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکننده از اکانت های شبکه های اجتماعی شما بازدید می کنند تا حدودی دچار سردرگمی شوند و این در صورتی است که اگر شما سعی کنید تا پست هایی ارایه کنید که در کنار عنوان توضیح هم داشته باشند این سردرگمی از بین خواهد رفت.

 

5. سعی کنید به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی این گونه نشان ندهید که تنها به فکر سود مالی هستید!

 

از دیگر نکته هایی که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به آن توجه کنید این است که کاری نکنید که مخاطبین فکر کنند شما صرفا به فکر سود مالی هستید. در چنین حالتی ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که این گونه نشان می دهند که تنها به فکر این هستند که محصولاتی را که تولید کرده اند و یا خدماتی را که ارایه می کنند به دیگران بفروشند برای این که از نظر مالی سودی عایدشان شود در بدست آوردن توجه مخاطبین نسبت به افرادی که می خواهند با آن ها یک رابطه عاطفی برقرار کنند و می خواهند به آن ها ثابت کنند که برای آن ها و برای پاسخ دادن به نیازهای آن ها این کار را می کنند احتمال موفقیت خیلی کمتری دارند. به بیان شفاف تر، اگر شما بخواهید به مخاطبین ثابت کنید که به فکر این هستید که به آن ها کمک کنید و می خواهید برایشان مفید واقع شوید و محصولاتی که تولید کرده اید و یا خدماتی که ارایه داده اید برای این است که به آن ها کمک کند و زندگی آن ها را آسان تر کند؛ بدانید که نسبت به زمانی که به آن ها نشان می دهید به دنبال این هستید که یک تجارت سودمند داشته باشید بسیار شانس بیشتری برای موفقیت دارید چون در این حالت مخاطبین احساس می کنند شما تجارتی هستید که می خواهید به آن ها کمک کنید و بنابراین احتمال این که از محصولات تجارت شما و یا خدماتی که ارایه می کنید بیشتر استفاده کنند بسیار بیشتر می شود. شما به عنوان یک تجارتی که قصد بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را دارد باید به آن ها ثابت کنید هر کاری که انجام می دهید برای آن ها و برای بهتر شدن کیفیت زندگی آن ها می باشد و بنابراین باید به آن ها نشان دهید که تجارتتان سعی دارد تا بهترین تلاش خودش را بکند تا محصولاتی تولید کنید (و یا خدماتی ارایه کند) که به بهترین شکل ممکن در خدمت مخاطبین قرار داشته باشد. در غیر این صورت شانس شما برای موفقیت خیلی کم می شود.

 

6. از محتوای ویدیویی استفاده کنید!

نکته بسیار مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که سعی کنید حتما در کنار انواع محتوایی که مورد استفاده قرار می دهید از محتوای ویدیویی هم استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این نوع محتوا در تجارت هایی که می خواهند درسال 2021 بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام دهند موضوعی تقریبا لازم و حیاتی می باشد. شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید که تا جایی که می توانید از این نوع محتوا استفاده کنید. متخصصانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که استفاده کردن از این نوع محتوا می تواند به شما کمک کند تا کیفیت بازاریای خودتان را به میزان بسیار زیادی افزایش دهید. امروزه بخش زیادی از محتوایی که به عنوان پست های بازاریابی در شبکه های اجتماعی مختلف و همچنین در وب سایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند به شکل محتوای ویدیویی ارایه می شود بنابراین در صورتی که شما نتوانید از این نوع محتوا استفاده کنید بدون تردید حتما با مشکل بر می خورید. فراموش نکنید وقتی شما از محتوای ویدیویی استفاده می کنید نسبت به زمانی که تنها ز متن و یا تصاویر استفاده می کنید شانس بسیار بیشتری برای ارایه کردن مطالب به شیوه ای دارید که می خواهید. به عنوان مثال فرض کنید شما می خواهید یکی از محصولات و یا خدمات تجارتتان را معرفی کنید. در صورتی که از ویدیو استفاده کنید می توانید در مدت زمان کوتاهی بخش زیادی از اطلاعاتی را که به صورت متن قرار است آن ها را ارایه کنید به شیوه ای جذاب تر از متن بیان کنید. همچنین در صورتی که می خواهید یکی از فرآورده های تجارتتان را به مخاطبین نشان دهید اگر برای این کار از تصویر استفاده کنید ممکن است نتوانید تمام زوایای ظاهری این فرآورده را نشان دهید در صورتی که اگر از ویدیو استفاده کنید این توانایی را خواهید داشت که نماهای مختلف این فرآورده را به آن ها نشان دهید. استفاده از ویدیو همچنین به شما کمک می کند تا روش های جذاب تری را در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی ارایه کنید والبته تمام مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد تنها بخش کوچکی از کاربردهایی می باشد که استفاده کردن از ویدیو و محتوای ویدیویی در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند برای شا داشته باشد. از این رو استفاده از ویدیو را فراموش نکنید!

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرح توجیهی کسب و کار : راهنمای مراحل تهیه و نوشتن
چهار شنبه 1 دی 1400 ساعت 11:56 | بازدید : 296 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

طرح توجیهی(feasibility study) ارزیابی عملی بودن یک پروژه یا سیستم پیشنهادی را نشان می‎دهد. هدف طرح توجیهی کشف عینی و منطقی نقاط قوت و ضعف یک کسب و کار موجود یا سرمایه گذاری پیشنهادی، فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در محیط، منابع مورد نیاز برای انجام و در نهایت چشم اندازهای موفقیت است. به عبارت ساده‌تر، دو معیار برای قضاوت در مورد طرح توجیهی و جود دارند که شامل هزینه مورد نیاز و ارزش و نتایجی است که باید به دست آید؛ می‌باشد.

طرح توجیهی سازمان یافته باید پیشینه تاریخی کسب‌وکار یا پروژه، شرح محصول یا خدمات، صورت‌های حسابداری، جزئیات عملیات و مدیریت، تحقیقات بازاریابی و سیاست‌ها، داده‌های مالی، الزامات قانونی و تعهدات مالیاتی را ارائه دهد. به طور کلی، مطالعات طرح توجیهی مقدم بر توسعه فنی و اجرای پروژه است. طرح توجیهی پتانسیل پروژه را برای موفقیت ارزیابی می‌کند. بنابراین، عینیت درک شده عامل مهمی در اعتبار مطالعه برای سرمایه گذاران بالقوه و موسسات پشتیبان است و لذا باید با رویکردی عینی و بی‌طرفانه انجام گردد تا اطلاعاتی ارائه شود که بتوان بر اساس آن تصمیم‌گیری نمود.

بخش‌های اصلی در نوشتن طرح توجیهی

اساساً شش بخش برای هر طرح توجیهی، وجود دارد:

1. محدوده پروژه- که برای تعریف مشکل تجاری و یا فرصتی که باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده می‌شود. دامنه طرح توجیهی باید قطعی و دقیق تعریف شده باشد. روایت طولانی از پروژه هیچ فایده‎ای ندارد و در واقع می تواند شرکت کنندگان پروژه را گیج کند. همچنین لازم است بخش‌هایی از کسب‌وکار که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر قرار می‌گیرند، از جمله مشارکت‌کنندگان پروژه و کاربران نهایی که تحت تأثیر پروژه قرار می‌گیرند، تعریف شوند. همچنین اسپانسر پروژه باید مشخص شود. بسیاری از پروژه‌ها درشرکت‌ها بدون یک محدوده پروژه مناسب شروع شده‌اند و در نتیجه، در داخل و خارج از مرزهای خود سرگردان شده‌ و باعث می‌شوند که تولیدات بسیار زیاد یا بسیار کمتری از مقدار مورد انتظار داشته باشند.

2. تحلیل جاری- تحلیل جاری برای تعریف و درک روش فعلی پیاده سازی، مانند یک سیستم، یک محصول، و غیره استفاده می‌شود. با کمک تحلیل متوجه می‌شویم که واقعاً هیچ مشکلی در سیستم یا محصول فعلی وجود ندارد. با کمک این نوع تحلیل، نقاط قوت و ضعف رویکرد فعلی شناسایی خواهد شد (مزایا و معایب). علاوه بر این، ممکن است عناصری از سیستم یا محصول فعلی وجود داشته باشد که ممکن است در جانشین آن استفاده شود، بنابراین در زمان و هزینه صرفه جویی می شود. بدون چنین تحلیلی، بعضی مشکلات هرگز شناسایی نمی‎شوند.

3. الزامات - چگونگی تعریف الزامات به موضوع مورد توجه پروژه بستگی دارد. به عنوان مثال، نحوه تعیین الزامات برای یک محصول به طور اساسی با الزامات یک ساختمان، یک پل یا یک سیستم اطلاعاتی متفاوت است. هر کدام ویژگی‌های کاملاً متفاوتی را نشان می‌دهند و به این ترتیب، به طور متفاوتی تعریف می‌شوند. نحوه تعریف الزامات برای تولید یک نرم افزار نیز به طور اساسی با نحوه تعریف آنها برای یک ساختمان متفاوت است.

4. رویکرد- رویکرد نشان دهنده راه حل یا مسیر عمل توصیه شده برای برآوردن الزامات است. در اینجا، گزینه‌های مختلف همراه با توضیح در مورد چرایی انتخاب راه حل ترجیحی در نظر گرفته شده است. در این نقطه است که استفاده از ساختارهای موجود و جایگزین‌های تجاری مورد توجه قرار می گیرد.

5. ارزیابی- این بخش اثربخشی هزینه رویکرد انتخاب شده را بررسی می‌کند. ارزیابی با تجزیه و تحلیل هزینه کل برآورد شده پروژه آغاز می شود. علاوه بر راه حل پیشنهادی، جایگزین‌های دیگری نیز به منظور ارائه یک مقایسه اقتصادی برآورد می‌شود. برای پروژه‌های توسعه، برآوردی از هزینه‌های نیروی کار همراه با برنامه زمان‌بندی پروژه که مسیر پروژه و تاریخ شروع و پایان پروژه را نشان می‌دهد، جمع‌آوری می‌شود.

6. بازنگری- در این قسمت تمام عناصر قبلی در طرح توجیهی گردهم آمده و یک بررسی رسمی با همه طرف‌های درگیر انجام می‌شود. بازنگری دو هدف را دنبال می‌کند: اثبات کامل بودن و دقت طرح توجیهی، و تصمیم‌گیری برای انجام پروژه. در صورت تأیید پروژه، بسیار مهم است که همه طرفین سندی را امضا کنند که بیانگر پذیرش و تعهد نسبت به پروژه است. ممکن است این حرکت ظاهراً کوچک به نظر برسد، اما امضاهای طرفین بعداً با پیشرفت پروژه، ارزش زیادی را به همراه خواهند داشت. در صورت رد طرح توجیهی، دلایل رد آن باید توضیح داده شود و به سند پیوست شود.

طرح توجیهی مالی

در مورد یک پروژه جدید، قابلیت مالی را می توان بر اساس پارامترهای زیر قضاوت کرد:

  • کل هزینه برآورد شده پروژه
  • تامین مالی پروژه از نظر ساختار سرمایه، نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام و سهم طراح از کل هزینه
  • سرمایه گذاری موجود توسط طراح در هر کسب و کار دیگری
  • جریان نقدی پیش بینی شده و سودآوری

قابلیت مالی یک پروژه باید اطلاعات زیر را ارائه دهد:

  • جزئیات کامل دارایی‌هایی که باید تأمین مالی شوند و میزان نقدشوندگی آن دارایی‌ها
  • نرخ تبدیل به نقدینگی  
  • پتانسیل مالی پروژه و شرایط بازپرداخت
  • حساسیت در قابلیت رسیدگی به عوامل زیر:
  • کند شدن نسبی فروش
  • کاهش شدید فروش
  • افزایش اندک هزینه
  • افزایش زیاد هزینه
  • شرایط نامناسب اقتصادی

مطالعه بازار

مطالعه بازار یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در نوشتن طرح توجیهی است، زیرا بازارپذیری محصول یا خدمات را بررسی می‌کند و خوانندگان را متقاعد می‌کند که بازار بالقوه‌ای برای محصول یا خدمات وجود دارد. اگر نتوان بازار قابل توجهی برای محصول یا خدمات ایجاد کرد، پس پروژه‌ای هم وجود ندارد. به طور معمول، مطالعات بازار قابلیت بررسی فروش بالقوه محصول، نرخ جذب بازار و زمان پروژه را در اختیار دارد. خروجی طرح توجیهی، گزارشی با جزئیات معیارهای ارزیابی، یافته‌های مطالعه و توصیه‌ها است.

طرح توجیهی فنی

این ارزیابی بر اساس طرح کلی نیازمندی‌های سیستم است تا اینکه مشخص شود آیا شرکت دارای تخصص فنی برای انجام تکمیل پروژه است یا خیر. هنگام نوشتن طرح توجیهی، موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

  • شرح مختصری از کسب و کار برای ارزیابی عوامل احتمالی تأثیرگذار بر پروژه
  • بخشی از کسب و کار مورد بررسی
  • عامل انسانی و اقتصادی
  • راه حل‌های ممکن برای مشکل احتمالی

در این سطح، نگرانی اصلی این است که آیا این پیشنهاد هم از نظر فنی و هم از نظر قانونی امکان‌پذیر است یا خیر.

ارزیابی فنی طرح توجیهی بر دستیابی به درک درستی از منابع فنی موجود سازمان و کاربرد آنها برای نیازهای مورد انتظار سیستم پیشنهادی متمرکز است. این ارزیابی به بررسی سخت افزار و نرم افزار و چگونگی رفع نیاز سیستم پیشنهادی مربوط می‎شود.

اهمیت نوشتن طرح توجیهی

اهمیت طرح توجیهی بر اساس تمایل سازمان برای حصول درست آن قبل از اختصاص منابع، زمان یا بودجه است. در نگارش طرح توجیهی ممکن است ایده‌های جدیدی را کشف شود که دامنه پروژه را کاملاً تغییر دهد. بهتر است این تصمیمات از قبل انجام گیرند تا در آینده مشکلی پیش نیاید. انجام طرح توجیهی همیشه برای پروژه مفید است زیرا تصویر واضحی از پروژه و طرح پیشنهادی ارائه می دهد.

برخی از مزایای کلیدی انجام طرح توجیهی عبارتند از:

  • بهبود تمرکز تیم‌های پروژه
  • شناسایی فرصت‌های جدید
  • ارائه اطلاعات ارزشمند برای تصمیم گیری نهایی
  • محدود کردن گزینه‌های تجاری
  • شناسایی دلیل معتبر برای انجام پروژه
  • افزایش میزان موفقیت با ارزیابی پارامترهای متعدد
  • کمک به تصمیم گیری درست در مورد پروژه
  • شناسایی دلایل عدم ادامه کار

مزایای طرح توجیهی

  • رویکردهای ساختاریافته نسبت به پروژه‌های جدید
  • یافتن راه حل‌های جایگزین
  • کاهش تعداد پروژه‌های ممکن
  • شناسایی دلایل مشکل آفرین برای پروژه
  • توسعه مبانی اجرای بعدی پروژه
  • مبنای تصمیم گیری درست سرمایه گذاران احتمالی برای سرمایه گذاری در پروژه

 

برای مطالعه مطالب مرتبط با انواع طرح توجیهی می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه نمایید:

طرح‌های توجیهی خود اشتغالی

طرح توجیهی کشاورزی

طرح توجیهی گلخانه

طرح توجیهی بسته‌بندی حبوبات

طرح توجیهی برای گرفتن زمین از منابع طبیعی

طرح توجیهی سامانه کارا

طرح توجیهی تولید نایلون و نایلکس

طرح توجیهی بنیاد برکت

طرح توجیهی کشت هیدروپونیک زعفران

طرح توجیهی کارگاه بلوک زنی

طرح توجیهی بسته ‌بندی خشکبار و آجیل

طرح توجیهی پرورش قارچ

طرح توجیهی پرورش گل و گیاهان زینتی

کامفار: ابزاری قدرتمند برای طرح توجیهی

مراحل نوشتن طرح توجیهی کسب و کار

چرا به طرح توجیهی نیاز داریم؟

 

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 110
:: بازدید ماه : 406
:: بازدید سال : 1145
:: بازدید کلی : 5645