با 40 ترفند، میزان فروش را افزایش دهید! (بخش سوم)
دو شنبه 8 آذر 1400 ساعت 16:10 | بازدید : 180 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

27. بازگشت مجدد مخاطبین باید یکی از مهم ترین هدف های شما باشد!

 

یکی از نکته هایی که اکثر مخاطبین برای این که بتوانند میزان فروش تجارت خوشان را افزایش دهند باید به آن توجه داشته باشند و البته اکثر آن ها توجهی به آن ندارند این است که اگر شما این توانایی را داشته باشید که کاری کنید مخاطبین و مشتریانی که از تجارت شما خرید می کنند دوباره برگردند و دوباره از تجارت شما خرید کنند می توانید این شانس را داشته باشید که میزان فروشتان بیشتر شود. از این رو برگشتن مخاطبین به تجارت شما باید به عنوان یکی از مهم ترین پارامترهایی باشد که شما با استفاده از آن میزان فروشتان را پیش بینی می کنید. به عبارت دیگر، این که شما چه میزان فروش داشته اید نمی تواند معیار خوبی برای رونق تجارتتان باشد چون ممکن است این میزان فروش صرفا توسط افرادی ایجاد شده باشد که به عنوان اولین مشتریان و مخاطبین از تجارت شما بازدید می کنند. این در صورتی است که اگر این مخاطبین و مشتریان دوباره به تجارت شما برگشتند آن زمان است که شما می توانید انتظار داشته باشید که میزان فروشتان بالا می رود به این دلیل که تنها در آن زمان است که می توانید اطمینان داشته باشید که مشتریان و مخاطبینی وفادار و یا به عبارت دیگر کلا مشتریان و مخاطبینی دارید که از تجارت شما برای بار دوم و سوم و چهارم نیز خرید می کنند! از این رو شما باید به پارامتر بازگشت مخاطبین و مشتریان به عنوان یک پارامتر بسیار مهم و کلیدی توجه داشته باشید و سعی کنید تا حتما این عامل را در تمام محاسبتان خودتان در این زمینه وارد کنید!

28. برای این که خدمات مناسبی ارایه کنید، حتما یک برنامه ریزی نوشته شده داشته باشید!

 

نکته مهم دیگری که شما حتما باید به آن توجه کنید این است که برای این که بتوانید خدمات مناسبی ارایه کنید سعی کنید تا حتما یک برنامه ریزی مدون و نوشته شده داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است تجارت هایی که سعی می کنند تا یک برنامه ریزی مدون و نوشته شده داشته باشند نسبت به تجارت هایی که به این شکل عمل نمی کنند بسیار موفق تر هستند. به عبارت دیگر شما برای این که بتوانید خدمات مناسبی را در تجارت خودتان ارایه کنید باید تمام تلاشتان را بکنید تا هدف هایتان را به صورت نوشتاری داشته باشید. آمارهایی که از افرادی که در این زمینه تخصص دارند گرفته شده است نشان داده که اکثر آن ها بر این باورند که یک تجارت بدون داشتن یک برنامه مدون و نوشتاری نمی تواند موفق شود که بهترین خدمات خودش را ارایه کند! شما برای این که چنین برنامه ریزی داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که مخاطبین همیشه بهترین منبع شما برای تعیین کردن کیفیت کار هستند. به عنوان مثال در صورتی که شما یک چنین برنامه ای را برای خودتان اجرا کردید ولی نتوانستید به اندازه کافی موفقیت داشته باشید باید سعی کنید تا به مشتریان نگاه کنید و بررسی کنید که آن ها به چه میزان از این کار راضی هستند. در صورتی که آن ها از روش کار شما احساس رضایت داشتند می توانید نتیجه گیری کنید که کارتان درست است و با این که در ابتدای کار به نظر می رسد که کارتان با مشکلاتی روبرو شده است باید سعی کنید تا با تکرار و تمرین با همین برنامه و همچنین با کمی ممارست کار را بهتر کنید. این در صورتی است که اگر چنین وضعیتی وجود نداشته باشد و مخاطبین از شما راضی نبودند؛ احتمال موفقیت شما بسیار پایین می آید و باید سعی کنید تاکل سیستم خودتان را تغییر دهید!

29. به جای استخدام کردن کارکنان، به این فکر کنید که دارید دوستان جدید برای خودتان انتخاب می کنید!

 

نکته بسیا مهم دیگری که شما برای این که بتوانید شانس خودتان را برای موفقیت در کار بازاریابی بیشتر کنید و برای این که میزان فروش تجارتتان را بیشتر کنید باید به آن توجه کنید این است که وقتی می خواهید کارمندانی را استخدام کنید به جای این که به این فکر کنید که افراد جدیدی را استخدام کنید؛ به این فکر کنید که دارید برای خودتان دوستانی را انتخاب می کنید که به شما کمک می کنند تا کاری را انجام دهید. این کرا می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت زندگی کاری شما داشته باشد و علاوه بر این که برای روحیه شما به شما به عنوان یک فردی که رهبری یک تجارت را بر عهده دارد بسیار مفید است بلکه همچنین می تواند به شما کمک کند تا در کارتان موفق تر عمل کنید و میزان فروشتان را بالاتر ببرید. فراموش نکنید شما به هیچ عنوان فرد و یا افرادی را انتخاب نمی کنید برای این که با شما کار کنند بلکه سعی می کنید تا افرادی را به عنوان همکار برای خودتان انتخاب کنید که با شما کار کنند. تحقیقات نشان داده است انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در کار فروش داشته باشید به این دلیل که تجارتی که شما قرار است داشته باشید در حقیقت یک مجموعه ای است که در آن تعداد زیادی از افراد هستند که می خواهند با هم کار کنند تا کار به نتیجه برسد. از این رو در صورتی که شما بتوانید در این مجموعه عملکرد مناسبی داشته باشید بدون تردید تجارت به پیش خواهد رفت اما اگر بخواهید که عملکرد ضعیفی داشته باشید این موضوع به تمام تجارت و تمام افرادی که به عنوان همکار با شما کار می کنند ضرر می زند. از این رو باید به این نکته توجه داشته باشید که وقتی که شما با هم کار می کنید به عنوان یک مجموعه هستید. درست مانند افرادی هستید که در یک قایق نشسته اند و در حال پارو زدن می باشند. طبیعی است برای این که این قایق بتواند به خوبی حرکت کند نیاز به این دارید که تمام افرادی که نشسته اند پارو بزنند. هیچ فرقی نمی کند فردی که پارو می زند مدیر است و یا یک کارمند ساده. اما در صورتی که یکی از این افراد نتواند به درستی پارو بزند ممکن است حرکت  قایق به کندی انجام شود و یا این که ممکن است افراد دیگری که در این قایق وجود دارند مجبور باشند که جور او را بکشند! از این رو فراموش نکنید کاری که شما در این تجارت می کنید درست مانند پارو زدن می باشد! هرچقدر که بتوانید هماهنگی بیشتری با دیگر اعضای تیم داشته باشید احتمال این که قایقتان تندتر حرکت کند بیشتر است. از این رو به جای این که افرادی را که استخدام می کنید به عنوان یک کارمند نگاه کنید؛ سعی کنید آن ها را به عنوان یک دوستی نگاه کنید که مانند شما در قایق ها نشسته اند و در حال پارو زدن می باشند!

30. از کارمندان و کارکنان خودتان دعوت کنید تا ایده های جدید برای تجارتتان بیاورند!

 

یک نکته دیگر و بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تا از کارکنان و افرادی که به عنوان کارمندان شما کار می کنند دعوت کنید تا ایده های جدیدی را به تجارتتان بیاورند. این کار می تواند منجر به این شود که شانس شما برای این که میزان فروش بیشتری داشته باشید افزایش پیدا کند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است وقتی که مدیران تجارت ها سعی می کنند تا از دیگر کارکنان و کارمندانشان بخواهند تا درباره تصمیم گیری های کلی کار به آن ها کمک کنند شانسشان برای این که بتوانند میزان فروش بالاتری داشته باشند افزایش پیدا می کند به این دلیل که همیشه چند مغز از یک مغز بهتر کار می کند و بنابراین شما با چند مغز می توانید احتمال ایجاد نوآوری ها را بیشتر کنید.

31. به پیشنهاداتی که کارمندان می دهند اهمیت بدهید!

 

این نکته که مدیران تجارت ها بهتر است که به پیشنهاداتی که کارکنان آن ها می دهند توجه کنند موضوع مهمی است. اما بسیاری از تجارت ها و مدیران آن ها فکر می کنند که این نکته به این معنی است که مدیران تجارت ها باید به حرف هایی که کارکنان آن ها می زنند توجه کنند بدون این که آن ها را مورد بررسی های جدی قرار دهند. به عبارت دیگر بسیاری از مدیران تجارت ها فکر می کنند باید حرف ها و پیشنهاداتی را که کارکنان و کارمندان می دهند مورد توجه قرار داد ولی به آن ها عمل نکرد! این تفکر غلط باعث می شد که بسیاری از مدیران تجارت ها سعی می کنند تا به روش های مختلف درظاهر خودشان را نسبت به ایده هایی که کارکنان می دهند مشتاق نشان دهند ولی بعد از مدت کوتاهی حتی این زحمت را به خودشان ندهند که ایده های آن ها را بررسی کنند! تحقیقات نشان داده است یکی از مهم ترین عواملی که می تواند منجر به این شود که یک تجارت در کارش بسیار پیشرفت کند و هم کیفیت کار خوبی داشته باشد و هم در زمینه بازاریابی عملکرد مناسبی داشته باشد و هم فروش خوبی داشته باشد این است که مدیران این تجارت سعی کنند تا ایده هایی را که از طرف کارکنان و دیگر اعضای شرکت به آن ها داده می شود مورد بررسی و تجزیه و تحلیل های دقیق درآورند و سعی کنند تا بر این اساس این ایده ها را به عمل تبدیل کنند! تبدیل نکردن این ایده ها به عمل ممکن است باعث شود که تنها وقت زیاد و بی ارزشی صرف این شود که جلساتی بین مدیران و کارکنان درباره ایده های جدید برگزار شود که هیچ نتیجه عملی نخواهد داشت!

32. علاوه بر دیدگاه های کارکنان تجارت، دیدگاه های مخاطبین و مشتریان را نیز بررسی کنید!

 

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما به عنوان یک تجارت برای این که میزان فروش خودتان را بالا ببرید باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که می توانید علاوه بر دیدگاه هایی که کارکنان و کارمندان تجارت شما به شما ارایه می کنند، دیدگاه هایی را که مربوط به مخاطبینتان می باشد نیز مورد بررسی قرار دهید. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که بسیاری از این دیدگاه ها و ایده ها می توانند منجر به نتیجه هایی بسیار خارق العاده برای کار شما شوند و حتی می توانند در بسیاری از موارد مسیر تجارت شما را تغییر دهند! فراموش نکنید افرادی که برای شما کار می کنند می توانند ایده های جدید و مناسبی به شما بدهند این در صورتی است که افرادی که مخاطبین و مشتریان شما هستند نیز به همان اندازه می توانند ایده های جدیدی برای شما ارایه کنند. تحقیقات نشان داده است که در بسیاری از موارد مشتریان و مخاطبین یک تجارت حتی ایده هایی داده اند که توانسته میزان رشد تجارت مورد نظر را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد! حتی برخی از تغییرات خیلی بزرگی که در برخی از تجارت ها ایجاد شده و منجر به بوجود آمدن روش های جدید برای تجارت مورد نظر شده که حتی سود بسیار زیادی هم برای این تجارت داشته است نیز بوسیله مخاطبین و مشتریانی ایجاد شده که تنها خریداران ساده آن تجارت بوده اند و از آنجایی که مشتراین وفادار تجارت مورد نظر بوده اند ایده های جدید و جالبی را به این تجارت داده اند. از این رو می توان این گونه نتیجه گیری کرد که شما به عنوان یک تجارت جدید با استفاده از این روش ها می توانید شانستان را برای ایجاد روش های جدید برای تجارتتان بالاتر ببرید. فراموش نکنید مخاطبین و مشتریانی که ایده های جدیدی به شما ارایه می کنند هرکدام می توانند منابع بزرگی از اطلاعات مختلف باشند که در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین برخی از این افراد اطلاعاتی دارند که شما به هیچ عنوان نداشته اید و ندارید! از این رو باید سعی کنید تا جایی که می توانید از این افراد و ایده هایی که ممکن است به شما بدهند استفاده کنید و سعی کنید تا از شانس هایی که آن ها ممکن است برایتان ایجاد کنند غافل نباشید!

33. سعی کنید کارمندانتان را تشویق کنید که به شما در دادن ایده های جدید و همچنین در کار بازاریابی کمک برسانند!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید برای این که میزان فروش بالایی داشته باشید حتما به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا کارکنان و کارمندان خودتان را تشویق کند تا بتوانند ایده های جدیدی را به شما ارایه کنند که شما با استفاده از این ایده ها بتوانید کار بازاریابی را بهتر انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است انجام دادن این کار می تواند منجر شود که شما بتوانید ایده های بسیار جدید و جالبی را برای کارتن داشته باشید و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید احتمال این که ایده های جدیدی برای بازایابی بدست آورید بیشتر شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا از ایده هایی که کارکنان به آن ها ارایه می کنند استفاده بیشتری بکنند افرادی هستند که شانسشان برای این که در این کار موفق شوند به میزان زیادی افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال در صورتی که شما بتوانید این انگیزه را در کارکنان ایجاد کنید که به شما کمک کنند تا روش های جدیدی را برای ارایه کردن یکی از خدماتی که تجارتتان ارایه می کند اختراع کنید می توانید انتظار داشته باشید که انجام دادن این کار باعث شود که تعداد زیادی از این ایده ها روبروی شما قرار بگیرد. از این رو باید به این نکته توجه کنید شما با تشویق کردن این افراد می توانید ایده های جدیدی دریافت کنید و دریافت کردن این ایده های جدید می تواند منجر به این شود که شما بتوانید با موفقیت بیشتری کار بازاریابی را انجام دهید و در نتیجه میزان فروشتان بیشتر شود.

34. روش هایی را که رقبایتان برای کارها انتخاب می کنند مورد بررسی قرار دهید!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما برای این که بتوانید میزان فروشتان را بالاتر ببرید باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا روش هایی را که رقبایتان برای کارهایشان انتخاب می کنند مورد بررسی قرار دهید. انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید به این دلیل که وقتی شما بررسی می کنید که تجارت هایی که رقبای شما هستند به چه شیوه ای کار می کنند این کار می تواند بر روی شما اثر بگذارد و می تواند باعث شود که شانس شما برای این که بتوانید از این روش ها استفاده کنید بیشتر شود. این کار همچنین می تواند باعث شود که شما موقعیت های مختلفی را که به ذهنتان نمی رسیده با وجود این افراد مورد بررسی قرار دهید و کارهایی انجام دهید که در گذشته حتی فکرش را نمی کرده اید. (به عنوان مثال ممکن است شما یک رستوران باشید و با بررسی کردن رستوران های دیگری که کار شما را انجام می دهند به این نتیجه برسید که روش چیدن میزهای این رستوران ها اصلا مفید نیست و رستوران هایی که در اطراف شما قرار دارند خیلی بهتر چیدمان میز و صندلی ها را انجام می دهند. از این رو شما با بررسی کردن روشی که این تجارت بکار برده است نتیجه گرفته اید که می توانید چیدمان میز و صندلی ها را به نحوی تغییر دهید که مناسب باشد.) بنابراین می توان نتیجه گرفت که این کار می تواند به شما کمک کند تا میزان فروش خودتان را به اندازه نسبتا زیادی افزایش دهید. بنابراین می توانید با بررسی کردن روش هایی که تجارت های نزدیک به شما بکار می برند به اینجا برسید که میزان مخاطبین خودتان را افزایش دهید.

35. یک "مشتری مخفی" را به عنوان امتحان به تجارتتان بفرستید تا عملکرد کارکنان را چک کند!

 

یکی دیگر از روش هایی که شما با استفاده از آن روش می توانید میزان سودآوری تجارتتان را افزایش دهید این است که سعی کنید تا یک "مشتری مخفی" را به عنوان مشتری امتحانی به تجارتتان بفرتید و سعی کنید تا از این فرد بخواهید تا کیفیت کار را در تجارتتان چک کند. فردی که شما انتخاب می کنید تا به عنوان مشتری بفرستید می تواند فردی باشد که شما خودتان تعیین کرده اید و یا می تواند (اگر به این فکر می کنید که دوست دارید تا کار دقیق تر و تخصصی تر و کارشناسانه شده تر انجام بگیرد می توانید از شرکت های دیگری که دوست شما هستند بخواهید تا یکی از افراد خودشان را که در این کار تخصص دارند برای شما بفرستند!). البته به افرادی که زیر دست شما کار می کنند به هیچ عنوان نباید بگویید که فردی که فرستاده اید چه فردی است. این موضوع باید به صورت یک راز باقی بماند تا زمانی که این فرد وارد تجارت شما شود و از محصولاتی که تجارتتان تولید می کند و یا خدماتی که تجارتتان ارایه می کند استفاده کند. در چنین حالتی او می تواند تمام نقاط قوت و کیفیت کار را به شما بگوید. به عنوان مثال در صورتی که تجارت شما یک رستوران باشد؛ این فرد که به عنوان مشتری مخفی وارد رستوران شما می شود، سعی می کند تا خدمات مختلفی را که در رستوران وجود دارد بررسی کند و در نتیجه بررسی کند که آیا به عنوان یک مشتری کاملا از کیفیت خدمات و همچنین غذایی که در این رستوران خورده است راضی می باشد یا خیر. در این جا دو اتفاق ممکن است بیفتد:

-          اگر فرد مورد نظر از تجارت شما راضی باشد؛ شما این فرد را به تمام افرادی که برایتان کار می کنند معرفی می کنید و سپس از این افراد قدردانی می کنید برای این که خدمات خوبی ارایه داده اند

-          در صورتی که فرد مورد نظر از تجارت شما راضی نبود، شما این فرد را به کارکنان معرفی نمی کنید ولی در عوض از آن ها می خواهید تا کارشان را بهتر کنند!

36. برای تجارتتان یک وب سایت بسیار باکیفیت طراحی کنید!

 

این روزها بخش زیادی از کار بازاریابی که توسط تجارت ها انجام می شود مربوط به بخش بازاریابی آنلاین می باشد. به این معنی که بازاریابی آنلاین یکی از بهترین روش ها برای انجام دادن بازاریابی است. از این رو در صورتی که شما فکر می کنید می توانید کار بازاریابی را انجام دهید بدون این که از روش بازارایی آنلاین استفاده کنید سخت در اشتباه می باشید! شما باید از تمام توانتان استفاده کنید تا در کار بازاریابی آنلاین به موفقیت برسید. یکی از مهم ترین جنبه های کار بازاریابی آنلاین این است که شما برای خودتان یک وب سایت داشته باشید. داشتن یک وب سایت می تواند به شما کمک کند تا شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در کار بازاریابی و به تبع آن افزایش دادن میزان فروشتان داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام کار بازاریابی آنلاین با استفاده از وب سایت ها می تواند یکی از موفق ترین و بهترین روش ها برای انجام این کار باشد. شما باید سعی کنید تا برای تجارتتان وب سایتی ایجاد کنید که مخاطبین و مشتریانی که با این وب سایت آشنا می شوند این امکان را پیدا کنند که تمام کارهایی را که قرار است به صورت حضوری انجام دهند بتوانند در این وب سایت نیز انجام دهند (حداقل بخش زیادی از این کارها را) بنابراین با این روش می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای موفقیت در این روش خیلی بیشتر می شود.

نکته دیگر این است که در این وب سایت سعی کنید همیشه مخاطبین و مشتریانتان از کارهایی که انجام می دهید با اطلاع باشند!  به عبارت دیگر شما برای افزایش فروش باید همیشه کاری کنید که مخاطبین و مشتریانتان از کارهایی که انجام می دهید اطلاع داشته باشند. این موضوع یک موضوع بسیار مهم و کلیدی است و شما برای این که بتوانید به این موضوع جامه عمل بپوشانید باید تمام تلاشتان را بکنید تا سیستم اطلاع رسانیتان به اندازه ای قوی باشد که بتواند تمام اتفاقاتی را که در تجارتتان می افتد پوشش دهد. به این شکل می توانید انتظار داشته باشید که میزان موفقیتتان در کار بیشتر و بیشتر می شود. تحقیقات نشان داده است تجارت هایی که این امکان را دارند که سیستم اطلاع رسانی قوی داشته باشند و با استفاده از این سیستم اطلاع رسانی به شکلی که می خواهند کارها را پوشش دهند تجارت هایی هستند که شانس بسیار بالاتری برای موفقیت برای بازاریابی کردن دارند.

37. فراموش نکنید وب سایت شما باید به شیوه ای طراحی شده باشد که بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند به منوهای مختلف آن دسترسی پیدا کنند.

 

شما باید در وب سایتتان کاری کنید که همه به منوهای مختلف دسترسی داشته باشند. این کار می تواند به شما کمک کند تا در کار بازاریابی کردن و معرفی کردن تجارتتان به دیگران بسیار موفق عمل کنید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که انجام دادن این کار همچنین می تواند باعث شود که شما بتوانید بدون این که هیچ گونه مشکلی داشته باشید؛ تمام اطلاعاتی را که می خواهید در وب سایتتان قرار بگیرد به راحتی در اختیار مخاطبین قرار دهید و آن ها را بدون هیچ مشکلی از تمامی مزیت هایی که داشتن یک وب سایت مناسب می تواند داشته باشد بهره مند سازید. از این رو باید سعی کنید تا جایی که می توانید علاوه بر این که در وب سایتتان منوهای مختلف را ارایه کنید سعی کنید تا تمام اطلاعات جزئی وب سایتتان را مانند شماره تلفن و یا آدرستان و یا ایمیلتان و یا اطلاعات دیگر در این رابطه را به خوبی در وب سایتتان ارایه کنید برای این که مخاطبین بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. از این رو مرتب و منظم طراحی کردن منوهای وب سایت باید موضوع مهم دیگری باشد که شما به آن توجه کنید.

38. سعی کنید تا جایی که می توانید به سوالاتی که معمولا مخاطبین می پرسند پاسخ دهید

 

از دیگر نکته های مهمی که شما برای این که میزان فروشتان را در وب سایت بالا ببرید باید به آن توجه نمایید این است که به سوالاتی که اکثر مخاطبین می پرسند توجه کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان داده است که وب سایت ها (و یا شبکه های اجتماعی) که مربوط به تبلیغ کردن یک تجارت هستند وقتی که سوالاتی را که مربوط به تجارت های دیگر است پاسخ می دهند می توان انتظار داشت که میزان موفقیتشان خیلی بیشتر نسبت به وب سایت هایی شود که به سوالاتی که مخاطبین می پرسند پاسخ نمی دهند. یکی از مهم ترین و کلیدی ترین جنبه های گرفتن ارتبطات مناسب با مخاطبین این است که شما سعی کنید تا به سوالاتی که آن ها از شما می پرسند پاسخ دهید و این پاسخ دادن ها می تواند باعث شود که شما چیزهای زیادی را نیز از این افراد یاد بگیرید! بنابراین سعی کنید تا به آن ها پاسخ دهید و تا جایی که می توانید ارتباطات خودتان را با آن ها بیشتر و بهتر کنید!

39. برای این که اطلاع رسانی را برای مخاطبین افزایش دهید سعی کنید تا برای آن ها یک منوی مخصوص "سوالات متداول" در وب سایتتان تولید کنید برای این که آن ها بتوانند پاسخ سوالاتی را که از همه سوالات بیشتر پرسیده شده بدست آورند!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید در این زمینه انجام دهید این است که سعی کنید تا در وب سایتتان یک منو تولید کنید که در آن "سوالات متداول مربوط به تجارت" مطرح شده است و به این سوالات پاسخ داده شده است. این کار باعث می شود که شما می توانید به راحتی به بخش زیادی از سوالاتی که در ذهن مخاطبین وجود دارد پاسخ بدهید بدون این که نیاز داشته باشید تا بر روی آن ها وقت بگذارید! شما می توانید اطلاعات مربوط به سوالات پاسخ متداول را با جمع آوری کردن اطلاعاتی که از سولاتی جمع آوری شده که مخاطبین پرسیده اند ایجاد کنید و بررسی کنید که هرکدام از سوالاتی که آن ها می پرسند چه پاسخ هایی می تواند برای شما داشته باشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند منجر به این شود که میزان اعتمادی که مخاطبین به تجارت شما می کنند به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با 40 ترفند، میزان فروش را افزایش دهید! (بخش دوم)
یک شنبه 7 آذر 1400 ساعت 14:31 | بازدید : 175 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

14. سعی کنید همیشه انتظاراتی را که در ذهن مخاطبین ایجاد می کنید برآورده کنید و حتی ورای آن هم بروید اما هرگز کمتر از آن نشوید!

شما به عنوان یک تجارت برای این که میزان فروش خودتان را بالا ببرید باید سعی کنید تا همیشه انتظاراتی را که مخاطبین و مشتریان از شما دارند برآورده کنید و حتی در برخی از موارد هم می توانید ورای آن بروید اما باید خیلی حواستان را جمع کنید که کمتر از آن نشوید! این موضوع بسیار اهمیت دارد و می تواند برای شما یک موضوع مهم و تاثیرگذار از نظر افزایش دادن تعداد مخاطبین و مشتریان باشد. وقتی که شما به مخاطبین و مشتریان خودتان وعده هایی می دهید، باید سعی کنید تا به این وعده هایی که داده اید عمل کنید. در صورتی که بتوانید از این وعده ها بالاتر هم بروید که خیلی بهتر است اما فراموش نکنید به هیچ عنوان نباید به آن ها وعده هایی بدهید که نمی توانید به آن ها عمل کنید. در صورتی که بالاتر از وعده هایی بروید که به آن ها داده اید می توانید انتظار داشته باشید که مخاطبین احساس رضایت داشته باشند و راضی باشند. اما اگر نتوانید وعده هایی را که به آن ها داده اید به عمل تبدیل کنید میزان رضایت آن ها به اندازه بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. عکس این موضوع (یعنی این که شما به اندازه بیشتر از آن چیزی که به آن ها قول داده اید عمل کنید) از نظر روانشناسی می تواند بر روی آن ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و حتی می تواند باعث شود که تعداد افرادی که در این حالت تبدیل به مخاطبین دایمی شما و یا حتی مخاطبین و مشتریان وفادار شما شوند افزایش پیدا کند. به این پارامتر بسیار مهم و تاثیرگذار (یعنی پارامتر وعده دادن به مخاطبین به یک میزان و سپس بالاتر رفتن از آن) پارامتر "اثر غافلگیری" گفته می شود که شما می توانید از آن برای بهتر کردن کیفیت کارتان از نظر میزان فروش استفاده کنید.

 

15. علاوه بر ارایه کردن "خدمات" به آن ها، "تجربه" نیز به آن ها ارایه کنید!

امروزه یکی از روش هایی که تجارت ها می توانند از آن استفاده کنند برای این که تعداد مخاطبین و مشتریانشان را بیشتر کنند این است که علاوه بر این که به آن ها "خدمات" ارایه کنند؛ در عین حال "تجربه" نیز به آن ها ارایه کنند! ممکن است بپرسید فرق این دو چیست؟

فرق این دو در این است: هنگامی که شما صرفا به مخاطبین "خدمات" ارایه می کنید؛ بعد از این که خدمات مورد نظر را ارایه می کنید تنها عبارتی که ممکن است برای این که سعی کنید کاری کنید که آن ها دوباره برگردند به آن ها بگویید این است که: "خیلی خوشحال شدیم که در خدمتتان بودیم؛ لطفا دوباره برگردید!" با این که گفتن این جمله می تواند در ذهن این افراد تاثیر مثبت خودش را داشته باشد ولی در نهایت روش دیگری وجود دارد که می تواند اثری بسیار مهم تر و بیشتر بر روی آن ها داشته باشد. این اثر که در روان شناسی تجاری به اثر "ارایه تجربیات" شهرت دارد به این شکل است که شما کاری کنید که بدون این که حرفی به آن ها زده باشید این احساس در آن ها ایجاد شود که بخواهند دوباره برگردند. به عنوان مثال، وقتی که شما بدون این که به مخاطبین و مشتریانی که از تجارت شما دیدن می کنند برای این که از خدمات شما استفاده کنند حرفی زده باشید ولی محیطی که تجارتتان در آن قرار دارد را به شیوه ای درست کرده باشید که مخاطبین و مشتریان احساس کنند که از بودن در این محیط لذت می برند، می توانید انتظار داشته باشید که آن ها در آینده ای نزدیک دوست داشته باشند که دوباره برگردند تا از خدمات بیشتر تجارت شما استفاده کنند. بنابراین کاری که در اینجا انجام می دهید شاید خیلی مهم تر از همان "دوباره برگردید!" باشد و اثر خیلی بیشتری هم بر روی آن ها داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما دفتر تجارت خودتان را با رنگ های زیبا مزین کنید و یا این که نور دفترتان زیبا و دلچسب باشد و یا از عطرهای خوشبو استفاده کنید احتمال این که مخاطبین دوباره برای این که از خدمات بیشتر شما استفاده کنند برگردند خیلی بیشتر از زمانی می شود که هیچ کدام از این پارامترها وجود نداشته باشند و تنها بخواهید با چند کلمه ساده دوباره از آن ها دعوت کنید که از خدماتتان استفاده کنند! در این صورت شما به آن ها یک "تجربه" ارایه کرده اید و آن ها پیش خودشان می گویند: "عجب تجربه ای داشتم! دوباره بر می گردم!"

16. سعی کنید یک میزبان فوق العاده باشید!

یکی دیگر از نکته هایی که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که برای این که بتوانید میزان فروشتان را بالا ببرید سعی کنید تا یک میزان فوق العاده باشید. به عنوان مثال فرض کنید تجارت شما یک رستوران است. برای این که بتوانید میزان فروشتان را در این رستوران بالا ببرید باید سعی کنید تا خودتان را به جای مشتریانی که به این رستوران می آیند تا غذا بخورند قرار دهید. شما باید سعی کنید تا به جای آن ها فکر کنید. به عنوان مثال فکر کنید که خودتان وقتی که وارد این رستوران می شوید چه انتظاراتی از خدمات و همچنین از محیط دارید؟ آیا دوست دارید وقتی که وارد این رستوران شدید یک گارسون به سمت شما بیاید در حالی که لیستی از غذاهایی که شما باید بخورید در دستانش قرار دارد؟ دوست دارید تا برخورد افرادی که شما در این رستوران به عنوان خدمه مشاهده می کنید چگونه باشد؟ دوست دارید تا چه غذاهایی در این رستوران وجود داشته باشد؟ دوست دارید جو کلی این رستوران چگونه باشد؟ و مواردی از این قبیل. در صورتی که بتوانید به این سوالات پاسخ دهید می توانید انتظار داشته باشید که میزان موفقیتتان در بالا بردن تعداد افرادی که به این رستوران می آیند بیشتر شود.

17. تلاش کنید تا اعتماد مخاطبین را به خودتان جلب کنید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که در این زمینه باید حتما به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا اعتماد مخاطبین را به خودتان جلب کنید. این موضوع را شاید بتواند به عنوان یکی از کلیدی ترین و اساسی ترین موضوعاتی که تمام تجارت ها برای این که بتوانند میزان فروش بالایی داشته باشند باید به آن توجه کنند درنظر گرفت. شما برای این که بتوانید فروش بالایی داشته باشید باید سعی کنید تا حتما بتوانید اعتماد مخاطبین را به خودتان جلب کند. فراموش نکنید که این موضوع کلیدی ترین و مهم ترین موضوعی است که هر تجارتی برای این که بخواهد میزان فروش خودش را بالا ببرد باید حتما به آن توجه داشته باشد! شما باید پاسخ دادن به این سوال را برای اولین بار برای مخاطبین مشخص کنید: "قرار است آن ها از چه کسی خرید کنند؟ آیا کسی که قرار است از او خرید کنند فردی قابل اطمینان است؟" در صورتی که شما بتوانید به صورت مشخص کاری کنید که در ذهن مخاطبین و افرادی که می خواهند در آینده مشتریان شما شوند پاسخ دادن به این سوال را مشخص کنید می توانید انتظار داشته باشید که تا حد زیادی پارامتر "اعتماد" را در آن ها ایجاد کرده اید! فراموش نکنید برای این که شما اعتماد را در آن ها ایجاد کنید تنها نباید به یک "لبخند" بسنده کنید! شما با چیزهایی خیلی ارزشمندتر از آن را به این افراد بدهید! در حقیقت فراموش نکنید که شما باید این احساس را به مخاطبین و افرادی که می خواهند در آینده مشتریان شما شوند بدهید که تجارت شما تقریبا تمام چیزهایی را که آن ها به دنبالش هستند دارد و بنابراین آن ها برای این که نیازهای مختلف مورد نظر خودشان را تامین کنند نیازی به تجارت های دیگری که در ارتباط با کار شما هستند ندارند! یکی از مهم ترین جنبه های ایجاد کردن اعتماد در میان مخاطبین و مشتریان این است که شما کاری کنید که آن ها احساس کنند شما به حرف هایی که می زنید وفادار می مانید! انجام دادن این کار می تواند باعث شود که مخاطبین و افرادی که می خواهند در آینده مشتریان شما شوند بتوانند به خوبی نسبت به شما اعتماد داشته باشند و احساس کنند که تجارت شما به وعده هایی که می دهد عمل می کند بنابراین قابل اطمینان می باشد!

 

18. سعی کنید تا با زبان مخاطبین با آن ها سخن بگویید!

 

 

نکته دیگری که شما برای این که بتوانید کیفیت خدمات خودتان را بیشتر کنید و میزان فروش بیشتری داشته باشید باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا به زبانی با مخاطبین سخن بگویید که آن ها صحبت می کنند! البته در اینجا منظور از زبان فارسی و یا انگلیسی و عربی نیست؛ بلکه منظور این است که شما باید بتوانید روش های مناسب و درست ارتباط گرفتن با این افراد را بلد باشید و سعی کنید تا به بهترین شیوه های مناسب با آن ها ارتباط برقرار کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افرادی که در یک تجارت برای این که میزان فروششان را بالا ببرند انجام می دهند (که حتی برخی از این افراد افرادی بسیار با سابقه و همچنین حرفه ای در زمینه کار بازاریابی و فروش می باشند!) این است که آن ها فکر می کنند که باید موضوعات مختلف را به زبان و روش تکنیکی را مخاطبین به اشتراک گذاشت و بنابراین اکثر این مخاطبین در این زبان تکنیکی تخصصی ندارند و بنابراین نمی توانند آن طور که باید و شاید با شما ارتباط برقرار کنند! این کار باعث می شود که آن ها نفهمند که شما چه می گویید و بنابراین احساس عدم رضایت داشته باشد و بنابراین بهتر است که با مخاطبین با زبانی سخن بگویید که آن ها بتوانند درک کنند. به عنوان مثال در صورتی که می خواهید به معرفی کردن یک فرآورده جدیدی که تجارتتان تولید کرده است و یا یک خدمات جدیدی که ارایه می کنید بپردازید به جای این که سعی کنید با استفاده از اصطلاحات و لغات تکنیکی آن ها را گیج کنید بهتر است سعی کنید در همان ابتدا درباره کاربرد اصلی و روزانه ای که این محصول و یا خدمت مورد نظر می تواند برای آن ها داشته باشد و همچنین درباره مزیت های این محصولات و یا خدمات برای استفاده کننده ها برای آن ها توضیح دهید. همچنین شما برای این که بتوانید با آن ها صمیمی تر شوید می توانید به چگونگی حل کردن مشکلات توسط این فرآورده ها و یا خدمات بپردازید آن هم به شیوه ای کاملا قابل فهم برای مخاطبین که بتوانند درک کنند که قرار است از چه محصولات و یا خدماتی استفاده کنند. در صورتی که شما به جای این کار شروع به بحث های تخصصی کار بکنید احتمال این که در کار بازاریابی موفق شوید خیلی پایین می آید!

19. هرگز فراموش نکنید تا جایی که می توانید تلاش کنید که حتی یک نفر از مخاطبین نیز از کار شما ناراضی نباشد!

 

از دیگر نکته های مهمی که شما برای این که در کار بازاریابی و در نتیجه فروش برای تجارتتان حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که تا جایی که می توانید سعی کنید تا حتی یکی از این مخاطبین و مشتریان و یا حتی افرادی که برای اولین بار با تجارت شما آشنا شده اند و هنوز معلوم نیست که آیا مخاطبین شما می شوند یا خیر از تجارت شما ناراضی نباشند. به عبارت دیگر شما باید تمام توان خودتان را بکار ببندید تا تمام مخاطبین و مشتریان را راضی نگه دارید. این کار می تواند تاثیر زیادی بر روی تجارت شما داشته باشد. یک اصطلاح قدیمی در زمینه تجارت ها وجود دارد که می گوید: "وقتی که شما یک مخاطب راضی داشته باشید به احتمال زیاد این مخاطب راضی به یک نفر دیگر و یا نهایتا دو نفر دیگر هم می گوید و بنابراین آن ها را وادار می کند تا مخاطبین و مشتریان شما شوند. اما در صورتی که شما یک مخاطب و یا مشتری ناراضی داشته باشید این مخاطب و مشتری ناراضی به جای یک نفر به 10 نفر دیگر می گوید و باعث می شود که شما 10 تا از مخاطبین و مشتریان خودتان را از دست بدهید!" از این رو یکی از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه حتما باید به آن توجه کنید این است که تمام تلاشتان را بکنید تا حتی یک نفر از مخاطبینتان هم ناراضی نباشد! این موضوع خیلی مهم است. به عنوان مثال در صورتی که شما در کارتان با یکی از مخاطبین ناراضی و یا مخاطبی خشمگین مواجه شدید و این مخاطب درباره خریدی که از تجارت شما کرده است گله بود و از تجارت شما ناراضی بود شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید تا به بهترین شکل ممکن این فرد را راضی نگه دارید. به عنوان مثال در صورتی که این فرد نزد تجارت شما آمد و به شما گفت که از محصولی که خریداری کرده است ناراضی می باشد؛ بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که به بهترین شکل ممکن بهترین جایگزین ممکن را برای این فرد ارایه کنید و سعی کنید تا راضی از تجارت شما برود! همچنین باید سعی کنید تا بررسی کنید که این خرابی به چه دلیل است و بر این اساس سعی کنید کاری کنید که این موضوع دوباره تکرار نشود!

20. همیشه کانال ارتباطی خودتان با مخاطبین را باز نگه دارید!

از دیگر نکته های مهمی که شما باید حتما برای این که میزان فروشتان را بالا ببرید به آن توجه کنید این است که سعی کنید همیشه رابطه تان را مخاطبیتان را به هر شکلی که می باشد باز نگه دارید. این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی شما داشته باشد و حتی می تواند منجر به این شود که میزان فروش شما به میزان بسیار زیادی بالا ببرد. یکی از قوانین مهمی که در کار بازاریابی وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تا حتما با مخاطبین ارتباط برقرار کنید و از آن مهم تر این است که اگر آن ها بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند شما باید همیشه در دسترس باشید. این موضوع بسیار مهم است. شما باید سعی کنید تا پروسه تولید کردن ارتباطات طولانی مدت را با مخاطبین به صورت مرحله به مرحله پشت سر بگذارید و کاری کنید که آن ها هر زمانی که بخواهند بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. این موضوع خیلی مهم و کلیدی است و توجه نکردن به آن ممکن است برای شما و تجارت شما گران تمام شود. به عنوان مثال در صورتی که شما در شبکه های اجتماعی با این افراد ارتباط برقرار می کنید باید سعی کنید افرادی را به عنوان مسئول این کار پیدا کنید و کاری کنید که این افراد همیشه در دسترس باشند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن در هر زمانی که مخاطبین خواستند بتوانند پاسخگوی نیازهای آن ها باشند. شما همچنین باید سعی کنید تا نیازهای ارتباطاتی را که آن ها دارند به بهترین شکل ممکن پاسخ دهید. به عنوان مثال، ممکن است برخی از مخاطبین شما در ساعت هایی نیاز به ارتباط گرفتن با شما داشته باشند که شما کار نمی کنید. از این رو باید افرادی  که برای این کار استخدام می کنید به گونه ای باشند که بتوانند 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته این ارتباط را با مخاطبین برقرار کنند!

21. سعی کنید روابطتان را با مخاطبین گسترده تر و گسترده تر کنید!

یکی دیگر از نکته هایی که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید سعی کنید را روابط خودتان را با مخاطبینتان روز به روز گسترده تر و گسترده تر کنید. این موضوع بسیار هم است به این دلیل که وقتی شما یک تجارتی هستید که در ابتدا کار خودش را شروع کرده است؛ داشتن ارتباطات با دیگر ممکن است نیاز به تلاش زیادی نداشته باشد به این دلیل که تعداد مخاطبین شما کم است. اما همین تجارت وقتی که روز به روز بیشتر رشد می کند شما نیاز دارید تا میزان ارتبطات خودتان را با تجارت های دیگر بیشتر و بیشتر کنید. از این رو فراموش نکنید میزان ارتباطات شما با دیگران باید همزمان با رشد تجارتتان رشد پیدا کند.

22. سعی کنید فقط بر روی خدمات و یا فرآورده های اصلی تولید شده در تجارتتان متمرکز نشوید!

 

یکی دیگر از نکته هایی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که باید سعی کنید تا بر علاوه بر این که بر روی خدمات و فرآورده هایی که تجارتتان تولید می کند تمرکز کنید؛ کاری کنید که تجارتان صرفا حالت یک طرفه نداشته باشد و بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا بر روی جنبه های مختلف دیگر کار هم تمرکز کنید. به عنوان مثال بر روی فرآورده های دیگری که شبیه به فرآورده های شما هستند نیز تمرکز کنید و مواردی مانند آن.

23. موضوع "شخصی سازی" مخاطبین را حتما مورد توجه قرار دهید!

یکی دیگر از نکته های مهم و کلیدی که شما باید حتما برای این که میزان فروش خودتان را افزایش دهید به آن توجه کنید این است که مخاطبین را شخصی سازی کنید. تحقیقاتی که در این زمینه توسط متخصصانی که کارشان بررسی روش های مختلف بازاریابی و چگونگی فروش است انجام گرفته نشان داده است که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین کارهایی که شما باید برای این که میزان فروش خودتان را بالا ببرید انجام دهید این است که سعی کنید تا به موضوع "شخصی سازی" کردن تجارت ها توجه داشته باشید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از تجارت ها در این زمینه انجام می دهند این است که فکر می کنند مخاطبینی که یک تجارت دارد تنها یک عدد می باشد! چنین چیزی به هیچ عنوان درست نیست! به عبارت دیگر تعداد مخاطبینی که یک تجارت دارد با این که یک عدد است ولی عددی است که نشان دهنده تعداد بسیار مختلف و متفاوتی از انسان هایی می باشد که دارای سلیقه های مختلف و متفاوتی با همدیگر می باشند! از این رو در صورتی که شما بخواهید میزان فروش تجارتتان را بالا ببرید باید سعی کنید تا به هرکدام از این مخاطبین با شیوه ای که خودشان مطالبه می کنند ارتباط برقرار کنید. به این کار شخصی کردن در کار مخاطبین گفته می شود. به عنوان مثال، یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که در موقعیت های مختلف  مختلف برای این که آن ها را دعوت کنید تا از تجارت شما استفاده کنند و محصولات شما را بخرند و یا از خدمات شما استفاده کنند؛ می توانید آن ها را با نام کوچکشان صدا کنید و شخصا برای آن ها پیام های دعوت بفرستید. به عنوان مثال در صورتی که یک تخفیف عمده در تجارتتان وجود دارد می توانید به تک تک آن ها با نام خودشان پیام بفرستید و از آن ها بخواهید تا به تجارت شما بپیوندند!

24. سعی کنید تا با مخاطبین ارتباطات شخصی نیز برقرار کنید!

از دیگر نکته های مهمی که شما برای این که بتوانید کار بازاریابی را به شکل مناسبی انجام دهید و همچنین میزان فروش خودتان را بیشتر کنید باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا علاوه بر ارتباطات عمومی که با مخاطبین برقرار می کنید با آن ها ارتبطاتی در سطح شخصی نیز برقرار کنید! این کار باعث می شود آن ها فکر کنند که شما تنها به انجام دادن کار تجارتتان نمی پردازید و اهداف دیگری نیز دارید! به عنوان مثال شما باید سعی کنید تا به روش های مختلف کاری کنید که مخاطبینی که شما را به عنوان تجارت مورد نظر خودشان قبول کرده اند باور کنند که شما دوست دارید تا علاوه بر یک رابطه کاری با آن ها رابطه دوستانه نیز برقرار کنید. یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید در این زمینه انجام دهید این است که در روزهایی که برای این مخاطبین روزهای مخصوصی است؛ برایشان پیام هایی بفرستید. به عنوان مثال یکی از ساده ترین روش های این کار این است که بعد از پرسیدن تاریخ تولد این مخاطبین، سعی کنید تا در روزهایی که تولد آن هاست برایشان نامه هایی بفرستید که حاوی متن هایی می باشد که تولدشان را به آن ها تبریک گفته است! این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی آن ها داشته باشد و می تواند باعث شود که آن ها فکر کنند شما دوست دارید تا علاوه بر روابط کاری با این افراد روابط غیرکاری نیز برقرار کنید. بنابراین باید سعی کنید تا روابطی غیرکاری نیز با آن ها برقرار کنید.

25. خدماتی که ارایه می کنید را نوآورانه تر و خلاقانه تر ارایه کنید!

دنیای تجارت روز به روز در حال تغییر است. شیوه هایی که تجارت ها امروز برای کارشان بکار می برند ممکن است در آینده ای بسیار نزدیک دیگر به تاریخ پیوسته باشد! از این رو شما به عنوان یک تجارت برای این که بتوانید با دنیای امروز پیش بروید باید تمام تلاشتان را بکنید تا همیشه تجارت خودتان را به روز رسانی شده نگه دارید و همیشه سعی کنید تا شیوه های تولید کردن محصولات و یا ارایه کردن خدماتتان را به سرعت تغییر دهید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید و همچنین این کار می تواند باعث شود که تاثیر مثبت مناسبی بر روی مخاطبینتان هم داشته باشید. فراموش نکنید که همه چیز این توانایی را دارد که تغییر پیدا کند و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که هم برای خودتان و هم برای دیگران بدانید که چه زمانی بهترین زمان برای تغییر دادن کارها می باشد. وقتی که به تغییر دان شیوه ارایه کردن خدمات و یا شیوه تولید کردن فرآورده ها و در کل رویه تجارتتان فکر می کنید المان های زیادی هستند که شما باید با آگاهی زیاد تک تک این المان ها را تغییر دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است تجارت هایی که به این شیوه نمی توانند شیوه کاری خودشان را تغییر دهند تجارت هایی هستند که یا از بین می روند و یا میزان فروششان به اندازه ای پایین می آید که دیگر سودی برایشان نخواهد داشت! از این رو شما باید سعی کنید روش های مختلف تجارتتان را تغییر دهید و تا جایی که می توانید کاری کنید که این تغییرات در جهت رفاه حال مخاطبین و مشتریانتان باشد.

26. در زمینه بازاریابی به اندازه کافی سرمایه گذاری کنید!

سرمایه گذاری کردن در زمینه بازاریابی نیز از دیگر نکته های مهمی است که شما حتما برای این که بتوانید در کارتان موفق شوید باید به آن توجه کنید. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام گرفته و نتیجه این تحقیقات نشان داده است تجارت هایی که سعی می کنند تا در زمینه بازاریابی به اندازه کافی سرمایه گذاری کنند تجارت هایی هستند که این شانس را دارند که میزان فروش خودشان را بالا ببرند. وقتی که شما تجارت خودتان را نتوانید به خوبی بازاریابی کنید درست مانند این است که در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای این که یک پیج فعالی داشته باشید یک پست بگذارید ولی هشتگی استفاده نکنید! در این صورت هیچ کدام از کاربران شبکه های اجتماعی پست شما را نخواهند دید و بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که در کارتان موفق شوید! مثال دیگر آن این است که شما یک وب سایت داشته باشید ولی نتوانید با استفاده از روش های SEO آن ها از نظر بهینه سازی موتورهای جستجوگر در رتبه بندی بالایی قرار دهید. بنابراین هیچ کس این توانایی را نخواهد داشت تا وب سایت شما را ببیند چون وب سایت شما اصلا در موتورهای جستجوگر قرار نمی گیرد! همین موضوع نیز در بازاریابی وجود دارد و اگر شما نتوانید تجارت خودتان را به خوبی بازاریابی کنید به هیچ عنوان نمی توانید شانستان را برای داشتن تعداد زیادی از مخاطبین افزایش دهید. از این رو توجه کردن به موضوع بازاریابی باید برای شما اهمیت ویژه ای داشته باشد. شما باید بدانید که بدون بازاریابی کردن به هیچ عنوان نمی توانید در کار کارآفرینی و تولید کردن یک تجارت موفق شوید و این کار باید حتما به عنوان یکی از اولویت های شما درآید و در عین حال باید به اندازه کافی بر روی آن سرمایه گذاری کنید!

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با40 ترفند،میزان فروش را افزایش دهید! (بخش اول)
یک شنبه 7 آذر 1400 ساعت 13:56 | بازدید : 178 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

1. فراموش نکنید که یکی از کلیدهای اصلی کار فروش، تاثیرگذار بودن در همان اولین برخورد است!

 

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما باید به عنوان یک تجارت برای این که میزان فروش خودتان را بالا ببرید به آن توجه کنید این است که معمولا اولین باری که مخاطبین و مشتریان و افرادی که قرار است در آینده تبدیل به مشتریان وفادار شما شوند با تجارت شما آشنا می شوند. از این رو در صورتی که سعی کنید تا در همان اولین باری که آن ها با تجارت شما آشنا می شوند تجارت خودتان را به گونه ای به آن ها معرفی کنید که احتمال این که آن ها تبدیل به مشتریان و مخاطبین دایمی شما شوند افزایش پیدا کند می توانید انتظار داشته باشید که در کار تجارتتان موفق شده اید. البته بدون تردید شما برای این که بتوانید نظر این افراد را به خودتان جلب کنید همیشه شانس های بعدی (شانس دوم و سوم و شانس های دیگر) را هم دارید ولی این نکته را درنظر داشته باشید که هیچ کدام از این شانس ها نمی توانند به اندازه اولین باری که شما این کار را انجام داده اید موثر باشند. بنابراین در ابتدا و زمانی که مخاطبین و مشتریان شما برای اولین بار با تجارت شما آشنا می شوند باید تمام تلاشتان را بکنید که بهترین اثر را بر روی ذهن این افراد داشته باشید. این کار را می توانید به شیوه های مختلفی انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که شما یک وب سایت جذاب داشته باشید ممکن است بتوانید شانستان را در این زمینه بالا ببرید به این دلیل که معمولا تعداد زیادی از این افراد افرادی هستند که برای اولین بار به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند و بنابراین به این روش با تجارت شما آشنا می شوند. فراموش نکنید در صورتی که در همان اولین باری که آن ها با تجارت شما  آشنا می شوند شما تصویر بدی از خودتان در ذهن آن ها بگذارید احتمال این که در این کار موفق شوید را کمتر و کمتر می کنید چون هرچقدر هم که در آینده سعی کنید تا نظر آن ها را مثبت کنید ولی بازهم همان بار اول اثر خودش را در ذهن آن ها خواهد گذاشت! بنابراین بهترین کار این است که سعی کنید کاری کنید که در همان اولین باری که آن ها با تجارت شما آشنا می شوند احساس کنند شما تجارتی هستید که هم به فکر آن ها می باشید و هم این که دوست دارید تا حقیقتا به آن ها کمک کند و خدماتی ارایه می کنید و یا محصولاتی تولید می کنید که نیازهای زندگی آن ها را برطرف کند. در غیر این صورت مجبور می شوید خیلی سخت کار کنید برای این که همان اثرات برخورد اول را از ذهن این افراد بیرون بیاورید!

2. برای این که اعتماد مخاطبینتان را جلب کنید، یک برنامه ریزی داشته باشید!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید برای این که حتما در کار تجارتتان موفق شوید این است که سعی کنید تا بر روی کارهایی متمرکز شوید که انجام دادن آن ها به شما کمک می کند تا اعتماد مخاطبینتان را جلب کنید! این کار نیازمند این است که شما برای خودتان یک برنامه ریزی دقیق داشه باشید و سعی کنید تا به شیوه های مختلف کارهایی را به شکل کاملا سیستماتیک انجام دهید تا آن ها بتوانند بر این اساس به شما اعتماد کنند. شما برای این کار نیازمند این هستید که یک قلم و کاغذ بردارید و شروع به برنامه ریزی کردن بکنید و فراموش نکنید که هرکدام از مخاطبین با مخاطب دیگر متفاوت می باشد و بنابراین شما برای این که اعتماد یکی از آن ها را جلب کنید ممکن است نیازمند برنامه ریزی متفاوتی نسبت به دیگری باشید!

3. قبل از این که عملی انجام دهید؛ به صدای آن ها گوش کنید تا خواسته هایشان را درک کنید!

 

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از تجارت هایی که می خواهند میزان فروش خودشان را بالا ببرند انجام می دهند این است که معمولا آن ها سعی می کنند تا یک برنامه ریزی کلی را بر اساس تفکرات و تصوراتی که نسبت به مخاطبین مختلف دارند برای کارشان بریزند و بر این اساس عمل کنند! این موضوع خیلی اشتباه است به این دلیل که شما باید قبل از این که کاری در این زمینه انجام دهید به صدای این مخاطبین گوش کنید و به این فکر کنید که آن ها چه می خواهند! این موضوع یک موضوع بسیار مهم است. شما باید سعی کنید تا با دقت به حرف هایی که آن ها در رابطه با تجارت شما می زنند گوش کنید و بر این اساس تصمیم گیری کنید که می خواهید چکار کنید! هنگامی که شما به طور کلی متوجه شدید که آن ها چه می خواهند در آن زمان است که می توانید انتظار داشته باشید با یک برنامه ریزی درست و دقیق می توانید کارتان را به پیش ببرید. البته این نکته را هم نباید فراموش کنید که اکثر موارد گوش کردن به تعداد محدودی از این افراد کافی نیست و شما برای این که بتوانید به طور کلی نیازهای آن ها را درک کنید باید سعی کنید تا دامنه تحقیقات خودتان در این زمینه را بیشتر کنید! به عبارت دیگر شما برای این که تصویر بهتری از خواسته های آن ها داشته باشید باید سعی کنید تا اطلاعات بیشتری درباره چیزهایی که آن ها می خواهند جمع آوری نید. همچنین باید سعی کنید تا تعداد افرادی که این بررسی ها بر روی آن ها انجام می شود خیلی زیاد باشد تا بتوانید به داده هایی که از این طریق جمع آوری کرده اید به میزان زیادی اعتماد کنید! یکی از مهم ترین نکته هایی که باید به آن توجه کنید این است که "هیچ تجارتی نمی توانید بهترین خدمات را به مخاطبین ارایه دهد مگر این که به بهترین شکل ممکن بداند که میزان رضایت کامل این افراد در چیست و آن ها چه چیزی می خواهند!"

4. در صورتی که تجارت شما حضوری است؛برای تجارتتان یک مکان مناسب انتخاب کنید!

 

امروزه شرایط ویژه ای که در جهان بوجود آمده است و مخصوصا وضعیت جدیدی که کرونا در این دو سال اخیر برای انسان ها ایجاد کرده باعث شده است که بسیاری از تجارت ها به صورت آنلاین کار کنند. این شرایط حتی در برخی از موارد باعث شده است که تعداد بسیار زیادی از تجارت های که در گذشته به صورت حضوری کار می کردند نیز به صورت آنلاین کار کنند. بنابراین انتخاب کردن یک مکان مناسب برای تجارت ها موضوعی است که ممکن است در این شرایط ویژه کرونا کمتر به آن توجه شود. البته با این وجود هنوز هم تعداد زیادی از تجارت ها هستند که به صورت آنلاین کار می کنند در عین حال دارای یک مکان فیزیکی می باشند. در صورتی که تجارت شما از این دسته تجارت ها می باشد؛ باید سعی کنید تا حتما مکانی را برای آن انتخاب کنید که در بالا بردن میزان فروش شما تاثیر داشته باشد. این مکان باید مکانی باشد که در عین حال که دسترسی مخاطبین و مشتریان به آن آسان است؛ حالتی داشته باشد که آن ها برای رفتن به آن مکان انگیزه بالایی هم داشته باشند!

5. درباره بازار مربوط به تجارت خودتان مطالعه کنید!

 

داشتن اطلاعاتی درباره بازار مورد نظر و مربوط به تجارت خودتان از دیگر نکته هایی است که اگر می خواهید میزان فروشتان را بیشتر کنید باید به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است در صورتی که شما به عنوان یک تجارتی که حقیقتا تصمیم دارد میزان فروش خودش را بیشتر کند سعی کنید تا زمان زیادی را به تحقیق کردن درباره شرایط بازار مربوط به تجارت خودتان بگذارید می توانید انتظار داشته باشید که نتیجه های حاصل از این تحقیقات بتواند در زمینه های مختلف کاری به میزان زیادی به شما کمک کند. به عبارت دیگر در صورتی که شما بتوانید اطلاعاتی را درباره بازار مربوط به تجارت خودتان بدست آورید می توانید بر اساس این اطلاعات برنامه ریزی های آینده ای را که برای بالا بردن فروشتان مورد نیاز است به راحتی هرچه بیشتر انجام دهید. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر بدون این که در رابطه با بازار مربوط به تجارت خودتان اطلاعاتی داشته باشید شروع به کار فروش و یا حتی بازاریابی بکنید احتمال این که بلافاصله با شکست مواجه شوید خیلی بیشتر می شود به این دلیل که در این حالت شما بی گدار به آب زده اید و بدون این که در رابطه با کاری که قرار است شروع کنید اطلاعاتی داشته باشید تصمیم گرفته اید تا یک کار را بدون برنامه ریزی آغاز کنید و همین موضوع ممکن است برای شما خیلی دردسرساز باشد. از این رو تمام تلاش خودتان را بکنید که تا جایی که می توانید در رابطه با بازار مربوط به تجارت خودتان اطلاعات زیادی کسب کنید و از شرایطی که در این بازار وجود دارد به طور کامل آگاهی پیدا کنید چون این کار به شما کمک می کند تا شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در بازاریابی و در نتیجه بالا بردن میزان فروشتان داشته باشید.

6. خودتان را به جای مخاطبین و مشتریان بگذارید!

 

شما برای این که بتوانید خدمات مناسبی به مخاطبین و مشتریان ارایه دهید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا خودتان را به جای این مخاطبین و مشتریان قرار دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است با انجام دادن این کار احتمال این که شما بتوانید در کار بازاریابی و در نتیجه در کار بالا بردن تعداد مخاطبین و مشتریان و در نتیجه بالا بردن میزان فروش موفق شوید به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. شما برای این که بتوانید میزان فروشتان را افزایش دهید باید سعی کنید تا خودتان را به جای این افراد قرار دهید و سعی کنید به این فکر کنید که این ها از شما چه می خواهند! این می تواند یکی از مهم ترین تاکتیک هایی باشد که شما برای بالا بردن میزان فروش از آن استفاده می کنید. وقتی که شما خودتان را به جای این مخاطبین و مشتریان بگذارید می توانید کاری کنید که به نیازهایی که تک تک این افراد دارند رسیدگی کنید. فراموش نکنید که انسان ها همه با هم متفاوت هستند. هرکدام از انسان ها خودش منحصر به فرد می باشد و همچنین بر این اساس دارای علاقه ها و در نتیجه آن دارای انتظارات مختلفی از تجارت شما می باشد. از این رو شما به این روش می توانید به نیازهای این افارد به خوبی پاسخ دهید. بر این اساس می توانید به خودتان بگویید اگر من جای این مخاطبین و مشتریان بودم چه انتظاراتی از تجارت مورد نظر داشتم. سپس از خودتان بپرسید که آیا این انتظارات را برآورده کرده اید یا خیر؟ در صورتی که چنین است؛ می توانید از کار خودتان راضی باشید اما در صورتی که چنین نیست باید بیشتر تلاش کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

7. از افرادی که تبدیل به مشتریان شما می شوند بپرسید چرا تجارت شما را انتخاب کرده اند؟

 

از دیگر کارهایی که شما می توانید با انجام دادن آن احتمال موفقیت خودتان را افزایش دهید این است که از افرادی که به عنوان مشتریان شما از محصولاتی که تولید کرده اید خریداری می کنند و یا از خدماتی که ارایه کرده اید استفاده می کنند سوال کنید که دلیل این که تجارت شما را انتخاب کرده اند چه بوده است؟ این سوال برای بسیاری از تجارت ها می تواند یک سوال کلیدی باشد که پاسخ دادن به آن می تواند شما را به اطلاعات زیادی در رابطه با تجارتتان و همچنین در رابطه با کاری که باید انجام دهید برساند. باید سعی کنید از این افراد سوال کنید که برای چه تصمیم گرفته اند تا از محصولاتی که تجارت شما تولید می کند و یا خدماتی که تجارت شما ارایه می کند استفاده کنند. پاسخ هایی که شما از این مخاطبین می گیرید بدون تردید متفاوت است. دلیل این تفاوت هم این است که انگیزه هایی که این افراد مختلف برای گرایش پیدا کردن به تجارت شما داشته اند و یا هدف هایی که دارند و یا حتی نیازهای مختلفی که باعث شده است تبدیل به مخاطبین و مشتریان شما شوند با همدیگر متفاوت می باشد. این پاسخ ها همچنین ممکن است به این دلیل متفاوت باشد که شخصیت های مختلف مخاطبین با هم فرق می کند. ولی با این پاسخ ها شما می توانید به منبع بسیار عظیمی از اطلاعات مربوط به مخاطبین در رابطه با تجارت خودتان برسید و این واقعا فوق العاده است! به عنوان مثال در این پاسخ ها ممکن است آن ها برای شما از تجارت های دیگری بگویند که کار تجارت شما را انجام می دهند ولی به دلیل نقایصی که دارند این مخاطبین آن ها را ترک کرده اند و به سمت تجارت شما آمده اند و مواردی از این قبیل.

8. وقتی که از مخاطبین درباره تجارتتان سوال می کنید، سعی کنید این سوالات به صورت سوالات "بلی/خیر" نباشد!

 

همان طور که در بالا اشاره شد، یکی از بهترین و مهم ترین منابع اطلاعاتی برای هر تجارتی می تواند پرسیدن سوالات از مخاطبین باشد. اما یکی از بزرگترین اشتباهاتی که تجارت هایی که می خواهند با استفاده از این روش میزان فروش خودشان را افزایش دهند در زمینه پرسیدن این سوالات می کنند این است که آن ها فکر می کنند باید سوالاتی از مخاطبین بپرسید که پاسخ آن ها تنها آری و یا خیر است! این کار باعث می شود که دامنه اطلاعاتی که شما در پرسیدن سوال از مخاطبین و مشتریان بدست می آورید تنگ تر و تنگ تر می شود و حتی این کار ممکن است باعث شود که در برخی از موارد شما حتی نتوانید هیچ اطلاعاتی بدست بیاورید! به عنوان مثال در صورتی که شما بخواهید از مخاطبین و مشتریان سوال کنید: "آیا از تجارت ما راضی هستید؟" که پاسخ آن تنها یا بلی است و یا خیر؛ در این صورت اطلاعات چندانی از این سوال بدست نمی آورید به این دلیل که در این حالت تنها چیزی که عاید تجارت شما می شود درصد مخاطبین است که از تجارت شما راضی هستند (که البته این اطلاعات نیز در جای خودش خیلی باارزش است ولی می توانید با تغییر دادن سوال اطلاعات بسیار ارزشمندتری نیز بدست آورید!) بنابراین به جای پرسیدن این سوال که پاسخ آن یا بلی یا خیر است؛ بهتر است که سوال را به این شکل تغییر دهید: چرا از تجارت ما راضی/ ناراضی هستید؟ اگر بتوانید چنین سوالی را بپرسید می توانید به راحتی به منبع عظیمی از اطلاعاتی دست پیدا کنید که در بسیاری از موارد می تواند به شما کمک کند تا شانس بسیار بیشتری برای موفقیت داشته باشید و حتی این کار می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از پاسخ هایی که به این سوال "باز" گرفته اید؛ شیوه های کاری خودتان را به طور کامل تغییردهید! در این حالت مخاطبین نیز نسبت به شما احساس بهتری خواهند داشت چون فکر می کنند شما به اندازه کافی به فکر آن ها هستید که از آن ها سوال کنید که چرا از تجارتتان خرید می کنند!

نکته مهم دیگری که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی که سعی کنید تا از مخاطبین سوالاتی بپرسید که پاسخ آن ها تنها با بلی یا خیر باشد؛ ممن است این سوالات حتی شما را گمراه هم بکند چون همان طور که می دانید بسیاری از سوالاتی که با بلی یا خیر پاسخ داده می شوند ممکن است باعث شوند که مخاطبین نتوانند نظرات خودشان را در این زمینه به درستی بیان کنند و بنابراین تنها یا یک بلی یا خیر شما را گمراه نمایند!

9. فراموش نکنید مخاطبین وقتی که از تجارت شما خرید می کنند، در حقیقت همراه با آن یک "احساس" را نیز خریداری می کنند!

 

نکته دیگری که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگامی که مخاطبین از تجارت شما خرید می کنند در حقیقت یک "احساس" را نیز از شما خرید می کنند! بگذارید موضوع را به این شکل باز کنیم. فرض کنید فردی تصمیم می گیرد که به سینما برود. این فرد تنها یک بلیط سینما را خرید نمی کند تا یک فیلم را ببیند! بلکه او در کنا سینما احساسات مختلفی را نیز مانند احساس گوش دادن به موسیقی، احساس دیدن تصاویر، احساس خوردن نوشیدنی و خیلی دیگر از احساسات را می خرد! بنابراین باید سعی کنید تا به این احساساتی که مخاطبین دارند توجه داشته باشید. شما باید سعی کنید تا با مخاطبین به شیوه ای برخورد کنید که آن ها فکر کنند شما به فکر احساسات آن ها نیز هستید! به عنوان مثال در صورتی که آن ها پیتزا سفارش دادند؛ شما اگر بتوانید این پیتزا را در کمتر از 30 دقیقه به مکانی که آن ها در آن زندگی می کنند تحویل دهید نشان دهنده این است که به خوبی به فکر آن ها بوده اید! انجام کارهایی مانند این کار نشان دهنده این است که شما می توانید به میزان زیادی فروش خودتان را بالاتر ببرید و در این کار موفق تر باشید!

10. به مخاطبین ثابت کنید که شما بهترین گزینه برای آن ها هستید!

 

شما باید سعی کنید تا به مخاطبین ثابت کنید که بهترین گزینه برای آن ها هستید. این موضوع خیلی اهمیت دارد به این دلیل که دنیای امروز یک دنیای رقابتی است و شما برای این که بتوانید رد این دنیا به عنوان یک تجارت میزان فروش خودتان را بالا ببرید باید تمام تلاشتان را بکنید که به آن ها ثابت کنید از تجارت های دیگری که در زمینه کار شما کار می کنند بهتر عمل می کنید. از ین رو باید سعی کنید تا هیمشه به آن ها ثابت کنید که تجارت شما از تجارت های دیگر بهتر کار می کند. اگر بتوانید این را به آن ها ثابت کنید می توانید بخش زیادی از مشکلاتتان در زمینه فروش را حل کنید چون آن ها به شما به عنوان بهترین تجارتی که در این زمینه کار می کند اعتماد می کنند و بنابراین شما می توانید انتظار داشته باشید که نه تنها ارتباط خوبی با مخاطبین ایجاد کرده اید بلکه باعث شده اید که آن ها به میزان زیادی به شما اعتماد کنند و بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است هر زمانی که یک تجارتی توانسته اعتماد مخاطبین را به خودش جلب کند این تجارت موفق شده تا بهترین نتیجه ها را بگیرد! این تجارت ها همچینن می توانند احساس رضایت زیادی را در مخاطبین خودشان ایجاد کنند و همچنین احتمال این که به میزان زیادی دوام داشته باشند خیلی بیشتر از تجارت هایی می باشد که موفق نمی شوند چنین احساسی را در مخاطبینشان ایجاد کنند. پس سعی کنید حتما به مخاطبین نشان دهید که چرا تجارت شما از تجارت های دیگر در این زمینه بهتر است.

11. همیشه مخاطبین و مشتریان را به شیوه های مختلف غافلگیر کنید!

 

غافلگیر کردن مخاطبین و مشتریان به شیوه های مختلف نیز می تواند یکی دیگر از کارهایی باشد که تجارت ها برای این که در کار بالا بردن میزان فروش انجام دهند می توانند این کار را انجام دهند. همه مخاطبین و مشتریان دوست دارند تا چیزهایی را دریافت کنند که باعث می شود غافلگیر شوند. بنابراین شما هم به عنوان یک تجارتی که می خواهد میزان فروش خودش را بالا ببرد باید تلاش کنید تا این کار را برای آن ها انجام دهید. تحقیقات نشان داده است یکی از المان ها و پارامترهای مهم موفقیت برای بسیاری از تجارت ها در گذشته و حال و حتی در آینده همین است. در حقیقت در صورتی که شما این توانایی را داشته باشید که با دقت عواملی را که مخاطبین و مشتریان شما را شاد می کند بدانید و سعی کنید تا با استفاده از این عوامل برای آن ها برنامه ریزی هایی بکنید که آن ها را غافلگیر کند می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای موفقیت خیلی بیشتر شود. البته بسیاری از تجارت ها فکر می کنند منظور از این غافلگیر کردن یعنی این که به آن ها هدیه بدهیم! البته دادن هدیه به مخاطبین نیز می تواند روش مناسبی برای جلب کردن نظر آن ها باشد ولی حقیقت این است که برای غافلگیر کردن آن ها نیاز به دادن هدیه نمی باشد. غافلگیر کردن مخاطبین می تواند با استفاده از بررسی کردن کارهایی که می تواند آن ها را خوشحال کند و بعد بکار بردن روش هایی برای غافلگیری آن ها صورت بپذیرد. شما برای این کار باید به درستی بدانید که آن ها چه می خواهند و چه چیزی خوشحالشان می کند.

12. مهم ترین معضل تجارت ها را حل کنید: بدانید چگونه می توانید با مخاطبین و مشتریان ارتباط برقرار کنید!

 

مهم ترین مشکلی که یک تجارت می تواند با آن مواجه شود این است که بداند چگونه می تواند با مخاطبین و مشتریان ارتباط برقرار کند! این موضوع خیلی مهم و کلیدی است و در صورتی که شما بتوانید این موضوع را حل کنید بخش اعظمی از کار را انجام داده اید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است اکثر تجارت هایی که سعی می کنند تا با مخاطبینشان ارتباط برقرار کنند نمی دانند این کار را باید به چه شیوه ای انجام دهند. افرادی که در زمینه روش های موفقیت تجارت ها در بالا بردن میزان فروش و همچینن موفقیت آن ها در کار بازاریابی تحقیق می کنند بر این باورند که وقتی که تجارت ها بتوانند یاد بگیرند که چگونه با مخاطبینشان ارتباط برقرار کنند این توانایی را پیدا خواهند کرد که راه حلی را برای تمام مشکلات فروششان پیدا کنند. چون وقتی که مخاطبین بتوانند حقیقتا با تجارت ها ارتباط برقرار کنند به راحتی می توانند تمام خواسته هایی که دارند و تمام نیازهایی که دارند را به راحتی با این افراد در میان بگذارند و همچنین تجارت ها هم به راحتی می توانند به خواسته های آن ها رسیدگی کنند. ایجاد کردن یک رابطه با مخاطبین و مشتریان همچنین می تواند باعث شود که این افراد بتوانند برای مدت طولانی تبدیل به مشتریان یک تجارت شوند و بنابراین می توان گفت تجارت هایی که با این مخاطبین ارتباط برقرار می کنند می توانند به راحتی بر تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار خودشان بیفزاند. از این رو در صورتی که شما بتوانید یک رابطه مناسب با این افراد برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که هم آن ها را تبدیل به مخاطبین و مشتریان دایمی خودتان کرده اید و هم این که شانستان را برای بالا بردن میزان فروشتان به میزان بسیار زیادی افزایش داده اید.

13. به مخاطبین و مشتریانتان این امکان را بدهید که کارتان را "امتحان" کنند!

 

شما برای این که در کار بازاریابی در تجارتتان موفق شوید باید سعی کنید تا حتما این امکان را به مخاطبین و مشتریان بدهید که کارتان را امتحان کنند! این موضوع یکی از مهم ترین روش هایی است که اکثر تجارت ها برای این که کار بازاریابی را به درستی انجام دهند و میزان فروششان را بالا ببرند انجام می دهند. شما باید نمونه هایی را از محصولاتی که تجارتتان تولید می کند و یا خدماتی که تجارتتان ارایه می کند در اختیار مخاطبین قرار دهید تا آن ها با این محصولات تولید شده و یا خدمات ارایه شده آشنایی پیدا کنند. در وصرتیک ه شما این کار را انجام ندهید ممکن است دچار مشکل شوید چون آن ها هیچ شناختی از محصولاتی که شما تولید کرده اید و یا خدماتی که ارایه می کنید ندارد. اما در صورتی که به آن ها بخشی از خدماتی که ارایه می کنید و با بخشی از محصولاتی که تولید می کنید را به صورت رایگان ارایه دهید می توانید انتظار داشته باشید که شانستتان برای این که تعداد مخاطبین و مشتریان جدیدی پیدا کنید بیشتر شود به این دلیل که در این حالت آن ها این موقعیت را پیدا می کنند که با محصولاتی که تولید کرده اید و یا خدماتی که ارایه کرده اید آشنایی بیشتری پیدا کنند و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که احتمال این که در کار بازاریابی و فروش موفق شوید بیشتر شود. البته این مفهوم را با مفهوم " کار کردن برای هیچ!" اشتباه نگیرید و سعی کنید حتما دوره های کوتاهی برای این محصولات و خدمات آزمایشی قرار دهید!

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


13 روش برای این که مشتریان وفادار داشته باشید!
دو شنبه 1 آذر 1400 ساعت 16:29 | بازدید : 175 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

یکی از مهم ترین کارهایی که شما برای این که تجارت خودتان را رونق دهید باید انجام دهید این است که مشتریان وفادار داشته باشید. در حقیقت داشتن مشتریان وفادار یکی از مهم ترین و کلیدی ترین پارامترهایی است که در هر تجارتی می تواند تعیین کننده میزان موفقیت آن تجارت باشد و بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته می توان نتیجه گرفت که مخاطبینی که به عنوان مشتریان وفادار می شناسیم می توانند 60 تا 70 درصد سودآوری یک تجارت را بهتر کنند. بنابراین در ادامه این پست قصد داریم تا شما را با 13 ترفند که می تواند به شما کمک کند تا تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید آشنا کنیم.

1. سعی کنید به شیوه های مختلف با مخاطبین تعامل داشته باشید!

 

یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش میزان افرادی را که به عنوان مخاطبین و مشتریان وفادار تجارتتان می شناسید افزایش دهید این است که سعی کنید تا به شیوه های مختلف با آن ها تعامل داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که در صورتی که شما بتوانید این کار را انجام دهید می توانید انتظار داشته باشید که این افراد تبدیل به مخاطبینی وفادار برای شما شوند. شما باید سعی کنید تا به هر روشی که می توانید کاری کنید که آن ها احساس کنند شما آن ها را دوست دارید و می شناسید و حقیقتا علاقه دارید که دوباره برگردند. به عنوان مثال ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که وقتی آن ها از شما خرید می کنند بعد از این که خریدشان تمام شد به شماره تماس هایی که از آن ها دریافت کرده اید پیام هایی مانند پیام "خوشحالیم که از ما خرید کرده اید. اگر دوست دارید دوباره برگردید!" و مواردی از این قبیل بفرستید. این کار باعث می شود که احتمال این که آن ها دوباره از شما خرید کنند بیشتر می شود. همچنین می توانید از کلمات و عبارت هایی استفاده کنید که در آن ها علاقه شما نسبت به این افراد بیشتر نشان داده می شود. به عنوان مثال می توانید از کلمات و عبارت هایی استفاده کنید که در آن ها این احساس ایجاد شود که شما حقیقتا دوست دارید که آن ها از شما خرید کنند. به این شیوه می توانید احتمال این که مخاطبین وفادار داشته باشید را بیشتر کنید.

2. به مخاطبینی که از قبل از شما خرید کرده اند کمک کنید تا برخی از خدمات و فرآورده ها را قبل از دیگران مورد استفاده قرار دهند!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما در این زمینه باید انجام دهید این است که به مخاطبین و افرادی که در گذشته از شما خرید کرده اند کمک کنید تا زودتر از دیگران از شما خرید کنند. یکی از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که حتما باید به این افراد بگویید که این اطلاع رسانی را برای این می کنید که آن ها در گذشته از شما خرید کرده اند. این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی آن ها داشته باشد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند باعث شود که میزان احساس رضایت آن ها از تجارت شما بیشتر شود. به عنوان مثال، فرض کنید که یک بار یکی از مخاطبین از یکی از فرآورده های شما خرید کرد و یا تصمیم گرفت تا از یکی از خدمات شما استفاده کند. در این صورت اگر در همان زمینه فرآورده ای که خریده کرده است و یا سرویسی که مورد استفاده قرار داده است اتفاق جدیدی در تجارت شما افتاد و همان فرآورده به شکل جدیدتر و یا همان خدمات به شکل پیشرفته تری ارایه شد در صورتی که شما بتوانید برای اولین بار این موضوع را به فردی اطلاع دهید که یک بار از شما خرید کرده است می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای این که در این کار موفق شوید بیشتر می شود چون در این حالت این افراد هم یک بار از شما خرید کرده اند و تجربه استفاده از تجارت شما را دارند  و هم این که احساس می کنند بار یک بار خرید کردن می توانند این شانس را داشته باشند که شما دوباره اطلاعات جدید را درباره تجارتتان بدهید.

3. به هر شیوه ای که می توانید کاری کنید که آن ها احساس کنند ویژه هستند!

 

شما باید به هر شکلی که دوست دارید کاری کنید که مخاطبین و مشتریان احساس کنند که مخصوص هستند. این موضوع بسیار مهمی است چون در صورتی که آن ها چنین احساسی نسبت به شما و تجارت شما پیدا کنند می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای این که تعداد مخاطبین و مشتریان وفاداری داشته باشید بیشتر می شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش این کار را انجام دهید استفاده از روش شخصی سازی مخاطبین و مشتریان می باشد.  شخصی سازی مشتریان و مخاطبین به این معنی است که با استفاده از کارهایی که انجام می دهید (به عنوان مثال با استفاده از روش های مختلف معرفی کردن خودتان به مخاطبین به صورت تک تک و یا با استفاده از فرستادن پیام هایی که کاملا حالت شخصی برای آن ها دارد و مواردی از این قبیل) کاری کنید که احساس کنند خاص هستند. یکی از بهترین جلوه های این کار می تواند این باشد که شما پیام هایی را برای آن ها بفرستید که نشان دهنده این باشد که آن ها را به صورت خصوصی می شناسید و سعی می کنید تا با شناختن آن ها حالت صمیمانه ای را در روابطتان با آن ها برقرار کنید. دانشمندانی که در این زمینه کار و تحقیق می کنند بر این باورند که استفاده از این روش یکی از بهترین و مهم ترین کارهایی است که می توان برای افزایش دادن تعداد افرادی که مخاطبین همیشگی و وفادار شما شناخته می شوند انجام داد.

4. به آن ها اجازه دهید بدانند که شما چه کارهایی برایشان انجام می دهید!

 

شما باید سعی کنید تا مخاطبین را راضی نگه دارید. برای این کار باید سعی کنید کاری کنید که آن ها درک کنند که شما چه کارهایی برایشان انجام می دهید. این موضوع بسیار مهمی است که حتما برای این که بخواهید تعداد مخاطبین زیادی داشته باشید باید به آن توجه کنید. فراموش نکنید که مواردی مانند سیاست های تجارت شما که تنها به درد شما می خورد به هیچ عنوان برای این مخاطبین و مشتریان اهمیتی ندارد. به عبارت دیگر این افراد به هیچ عنوان دوست ندارند بدانند که شما در تجارت خودتان برای این که میزان سودآوریتان بیشتر شود از چه سیاست هایی استفاده می کنید. تنها چیزی که آن ها می خواهند بدانند این است که چه کارهایی برایشان انجام می دهید. و این دقیقا همان کاری است که شما باید وقتی که می خواهید تعداد مخاطبین وفادارتان را بیشتر کنید برایشان انجام دهید. به عبارت دیگر شما باید سعی کنید تا حدود زیادی آن ها را از جزئیات کارهایی که برایشان انجام می دهید باخبر سازید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است تجارت هایی که سعی می کنند تا حدود زیادی مخاطبین را از پشت صحنه کارهایی که برایشان انجام می دهند خبردار کنند تجارت هایی هستند که می توانند میزان توجه مخاطبین را به خودشان بیشتر کنند و بنابراین به این شیوه می توان انتظار داشت که در این تجارت ها تعداد افرادی که به عنوان مخاطبین وفادار هستند بیشتر می شود. شما باید سعی کنید تا به شیوه های مختلف به آن ها نشان دهید که به کاری که انجام می دهید علاقه دارید و حقیقتا دوست دارید تا به آن ها خدماتی ارایه دهید. در این صورت می توانید شانس زیادی برای داشتن تعداد بیشتری از مخاطبین فعال داشته باشید.

5. تاریخ ها و مناسبت های مختلف را به آن ها یادآوری کنید!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید در این زمینه انجام دهید این است که تاریخ های مختلف را به آن ها یادآوری کنید. این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی آن ها داشته باشد و می تواند باعث شود که آن ها احساس کنند که شما نسبت به آن ها حقیقتا علاقه دارید. به عنوان مثال، یکی از بهترین کارهایی که در این زمینه می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا تاریخ تولد این افراد را از آن ها بگیرید و در زمان تولد آن ها برایشان پیام هایی بفرستید که به آن ها تبریک بگویید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است انجام دادن این کار می تواند به این افراد کمک کند تا احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری با تجارت شما داشته باشند. یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید (که شاید حتی از یادآوری کردن تاریخ تولد هم تاثیر بیشتری بر روی آن ها داشته باشد!) این است که سالگرد اولین باری را که از تجارت شما خرید کرده اند به آن ها یادآوری کنید. این کار می تواند حتی آن ها را تشویق کند که دوباره از تجارت شما خرید کنند و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که موفق تر عمل کنید. برای این کار به هیچ عنوان نیازی به نوشتن متن های سخت و پیچیده نیست و تنها کاری که باید انجام دهید این است که سعی کنید تا متن هایی ساده را بنویسید و به آن ها یادآوری کنید که مثلا یک سال پیش از تجارت شما خرید کرده اند. این کار با این که ممکن است در ابتدا خیلی پیش پا افتاده باشد ولی تاثیر بسیار زیادی بر روی تجارت شما خواهد داشت.

6. در صورتی که می توانید تصاویری را از همکاران خودتان در شبکه های اجتماعی قرار دهید!

 

شما برای این که بتوانید میزان صمیمیت خودتان با مخاطبین را بیشتر نشان دهید و بیشتر کنید نیاز به این دارید که احساس صمیمانه ای را در آن ها ایجاد کنید. یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار این است که سعی کنید تا تصاویری را از همکاران خودتان در شبکه های اجتماعی مربوط به تجارتتان ارایه کنید تا به این شیوه بتوانید کاری کنید که این افراد احساس نزدیکی بیشتری با شما داشته باشند. در صورتی که شما به دنبال داشتن مخاطبین و مشتریان وفادار هستید باید سعی کنید کاری کنید که افرادی که مشتریان شما هستند به این باور برسند که شما هم مانند آن ها انسان هستید. این موضوع بسیار مهم است برای این که اگر آن ها به چنین احساسی نرسند کل تجارت شما را به عنوان یک سیستم غیر انسانی و ماشینی می بینند و در این حالت تعامل داشتن با آن کمی دشوار می شود.

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که اکثر مخاطبین و مشتریان دوست دارند تا از تجارت های کوچک حمایت کنند. بنابراین در صورتی که شما یک تجارت بزرگ هستید و چندین شعبه دارید سعی کنید تا از طریق هرکدام از این شعبه ها به عنوان یک تجارت کوچک با این افراد ارتباط برقرار کنید. در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای این دارید که بتوانید با این افراد رابطه عاطفی برقرار کنید. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که این کار می تواند تاثیر بسیار زیاد و مثبتی بر روی شیوه تعاملات شما با این افراد داشته باشد.

7. پیشنهاداتی برای خرید به مخاطبین بدهید!

 

یکی دیگر از شیوه هایی که شما می توانید با استفاده از این شیوه کاری کنید که تعداد افرادی که به عنوان مخاطبین و مشتریان وفادار از تجارت شما خرید می کنند افزایش پیدا کند این است که به آن ها پیشنهاداتی برای خرید بدهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن تعداد افرادی داشته باشد که که بعدها دوباره و دوباره از شما خرید می کنند. یکی ازساده ترین دلایل برای این مضووع این است که این افراد دوست دارند تا از طرف تجارت شما به آن ها پیشنهادات خوبی شود که به دردشان بخورد. البته این نکته را باید درنظر داشته باشید که پیشنهاد کردن به مخاطبین باید به شیوه ای باشد که با بررسی کردن تمام ویژگی هایی که مخاطبین دارند و همچنین بررسی کردن الگویی که برای خرید انتخاب می کنند و همچنین نیازهایی که برای خرید کردن دارند انجام بپذیرد. در غیر این صورت ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشد. به عبارت دیگر در صورتی که شما پیشنهاداتی برای خرید کردن برای این مخاطبین ارایه کنید که ارتباط چندانی به الگوهای خرید آن ها و تقاضاها و نیازهایی که برای خرید دارند نداشته باشد نمی توانید انتظار داشته باشید که این افراد دوست داشته باشند تا از تجارت شما خرید کنند. شما باید سعی کنید تا همیشه این پیشنهادات را به شیوه ای به آن ها بدهید که به درد کارشان بخورد. به عنوان مثال در صورتی که تعدادی از مخاطبین همیشه از یک نوع از محصولات شما استفاده می کنند و می دانید که اطلاعات مربوط به این مخاطبین با محصولاتی که استفاده می کنند همخوانی دارد می توانید این محصول را به آن ها پیشنهاد دهید!

8. همیشه سر قولتان بمانید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما به عنوان یک تجارت باید سعی کنید برای این که مخاطبین و مشتریان وفادار داشته باشید حتما به آن توجه کنید این است که سعی کنید همیشه سر قولتان بمانید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند منجر به این شود که آن ها نسبت به شما اعتماد زیادی داشته باشند. آن ها دوست دارند تا تجارت شما نسبت به وعده هایی که به آن ها می دهد کاملا عمل گرا باشید و این موضوعی نیست که بتوانید به آسانی از آن بگذرید. فراموش ننید که در صورتی که شما به آن ها دروغ بگویید و وعده هایی به آن ها بدهید که بعدا به این وعده ها عمل نکنید به هیچ عنوان نمی توانید انتظار داشته باشید که مخاطبین و مشتریان وفاداری داشته باشید. به عبارت دیگر در چنین حالتی نه تنها شما دیگر نمی توانید به تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار خودتان اضافه کنید بلکه در این حالت حتی می توان گفت که تعدادی از افراد هم که به عنوان مخاطبین و مشتراین وفادار خودتان می شناخته اید از تجارت شما بیرون می روند و دیگر مخاطبین و مشتریان شما نخواهند بود. از این رو همیشه به این نکته مهم توجه داشته باشید که برای این که بتوانید میزان وفاداری مخاطبین و مشتریان را به تجارتتان افزایش دهید باید همیشه سعی کنید تا کاری کنید که این افراد به حرف ها و وعده های مختلفی که شما درباره موضوعات مختلف مرتبط با تجارتتان به آن ها می دهید توجه کنند. محققانی که در زمینه بازاریابی کارهای تحقیقاتی انجام می دهند به این نتیجه رسیده اند که بدست آوردن اعتماد مخاطبین و مشتریان یکی از بزرگترین دستاوردهای یک تجارت است و بنابراین می توان گفت این کار یکی از بهترین کارهایی است که می توان برای وفادار کردن مخاطبین و مشتریان انجام داد.

9. 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته با مخاطبین در ارتباط باشید!

 

از دیگر نکته های مهمی که شما برای این که بتوانید میزان وفاداری مشتریان را به خودتان افزایش دهید باید درنظر داشته باشید این است که سعی کنید تا به صورت 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته با این افراد در ارتباط باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند باعث شود شانس شما برای این که میزان وفاداری برندتان افزایش پیدا کند بیشتر شود. فراموش نکنید این شما هستید که تنها در ساعاتی از شبانه روز کار می کنید. در صورتی که مخاطبین و مشتریان شما افرادی هستند که به صورت 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته زنده هستند و زندگی می کنند و چون زندگی می کنند نیازهایی هم دارند! بنابراین در صورتی که شما فکر می کنید که تنها در ساعت هایی که ساعت های معمولی اداری هستند بهتر است پاسخگوی نیازهای آن ها باشید سخت در اشتباهید! چون تحقیقات نشان داده است شما در ساعت های غیر اداری نیز باید پاسخگوی آن ها باشید. یکی از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه باید به آن اشاره کرد این است که پلتفرم هایی که در شبکه های اجتماعی هستند می توانند یکی از بهترین ابزارهای شما برای ارتباط گرفتن با این مخاطبین و مشتریان به صورت 24 ساعته باشند. به عنوان مثال در صورتی که شما یکی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی را درنظر بگیرید و سعی کنید تا علاوه بر ساعت ای اداری فردی را مامور کنید که در ساعت های غیر اداری نیز به سوالاتی که مخاطبین و مشتریان دارند پاسخ دهد؛ می توانید انتظار داشته باشید که احتمال این که در این حالت مخاطبین و مشتریان بیشتری داشته باشید افزایش پیدا می کند و در نتیجه درصد افرادی که مخاطبین و مشتریان فعال شما خواهند بود نیز بیشتر می شود.

10. حتما از یکی از شبکه های اجتماعی برای ارتباط برقرار کردن با آن ها استفاده کنید!

 

یکی دیگر توصیه هایی که به افرادی که می خواهند مخاطبین و مشتریان وفادار داشته باشند می شود این است که سعی کنند تا حتما برای بازاریابی از یکی از شبکه های اجتماعی استفاده کنند. این موضوع بسیار مهمی است و شما برای این که بتوانید این کار را انجام دهید نیاز دارید تا حتما انرژی و زمان لازم را برای این کار بگذارید. برای این کار معمولا بهتر است یکی از افرادی را که فکر می کنید در این کار تخصص دارد به عنوان مامور ارتباط گرفتن با مخاطبین از طریق شبکه های مجازی بگذارید و از این فرد بخواهید تا کار بازاریابی با استفاده از شبکه های مجازی را با استفاده از بهترین و جدیدترین روش ها انجام دهد. البته یک نکته بسیار مهمی که در این زمینه حتما باید به آن توجه کنید این است که برای این که کار بازاریابی شما بهتر انجام شود و برای این که بتوانید تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار را بیشتر کنید بهتر است که بیشترین تمرکز خودتان را بر روی تنها یکی از این شبکه های اجتماعی برای بازاریابی قرار دهید. این کار می تواند شانس شما را برای بالاتر بردن کیفیت بازاریابی بیشتر کند. به عنوان مثال در صورتی که هم در توییتر و هم در اینستاگرام و هم در فیسبوک اکانت هایی مربوط به بازاریابی تجارتتان دارید می توانید تنها به اینستاگرام اکتفا کنید برای این که می تواند ابزار مناسب تری برای تجارتتان باشد. در این صورت انرژی شما بیشتر بر روی اینستاگرام متمرکز می شود و در نتیجه می توانید انتظار داشته باشد که شانستان برای داشتن تعداد بیشتری از مخاطبین و مشتریان وفادار بالاتر می رود.

11. از بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار استفاده کنید!

 

یکی از بهترین روش هایی که می تواند کیفیت کار بازاریابی شما را بیشتر کند روش بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار می باشد. شما در این روش می توانید انتظار داشته باشید که در مدت کوتاهی تعداد مخاطبین بسیار زیادی را پیدا کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته ثابت کرده است که بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار می تواند یکی از بهترین و مناسب ترین روش هایی باشد که افرادی که می خواهند در مدت کوتاهی تعداد زیادی از مخاطبین را پیدا کنند می توانند از این روش استفاده کنند. این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا بر تعداد افرادی که به عنوان مخاطبین و مشتریان وفادار می شناسید نیز بیفزایید. تحقیقات نشان داده است که این کار همچنین یک روش بسیار کم هزینه و سریع برای افزایش دادن مخاطبین و مشتریانی است که در آینده دوباره و دوباره از تجارت شما خرید می کنند. بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار به این شکل است که شما یک فردی را که در شبکه های اجتماعی فرد تاثیرگذاری است (به این معنی که تعداد زیادی از مخاطبین را دارد) پیدا می کنید وسعی می کنید تا تجارت خودتان را برای این فرد تبلیغ کنید. در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که این فرد تجارت شما را برای مخاطبین خودش تبلیغ کند  همین موضوع می تواند باعث شود که تعداد زیادی از آن ها مشتری شما شوند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده در این روش تعداد افرادی که مخاطبین و مشتریان وفادار شمرده می شوند نیز به میزان زیادی افزایش پیدا می کند به این دلیل که اکثر این افراد معمولا به دلیل علاقه ای که به فرد مورد نظر دارند سعی می کنند تا به تجارت شما هم وفادار بمانند!

در حقیقت مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار مخصوصا بر روی جوانان و افرادی که زیر سن 30 سالگی هستند بیشترین تاثیر را دارد می تواند منجر شود که آن ها از همان ابتدا تبدیل به افرادی شوند که به دلیل عشق زیادی که به فرد مورد نظر تاثیرگذار دارند تجارت شما را رها نکنند و بارها و بارها از محصولات شما خرید کنند و یا از خدمات تجارتتان استفاده کنند. البته در عین حال باید این نکته را هم درنظر داشته باشید که شما برای این که بتوانید فرد مورد نظر را قانع کنید که تجارتتان خیلی مناسب است و حقیقتا گرهی از کار دیگران باز می کند باید تلاش زیادی بکنید و موضوع دیگر این است که این فرد تاثیرگذار مورد نظر به هیچ عنوان نیازی نیست که حتما یک سلبریتی باشد و افراد معمولی که در شبکه های اجتماعی تعداد مخاطبین زیادی دارند نیز می توانند به عنوان افراد تاثیرگذار انتخاب شوند.

12. هر چند وقت یک بار برای محصولاتی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می دهید تخفیف هایی ارایه کنید!

 

از دیگر روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار تجارتتان را بیشتر کنید این است که سعی کنید تا هر چند وقت یک بار برای محصولاتی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می دهید تخفیف هایی ارایه کنید. این کار می تواند باعث شود که شانس این که این مخاطبین و مشتریان نسبت به تجارت شما علاقه مندتر شوند افزایش پیدا کند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند باعث شود که مخاطبین برای این که دوباره از این تخفیف ها استفاده کنند برگردند و از تجارت شما خرید کنند. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که انجام دادن این کار می تواند حتی منجر به این شود که این افراد برای گرفتن تخفیف های بیشتر به افرادی که می شناسند هم اطلاع دهند تا این افراد نیز بیایند و تخفیف ها را دریافت کنند. از این رو می توان گفت یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای این که بر تعداد افرادی که آن ها را به عنوان مخاطبین و مشتریان وفادار می شناسیم اضافه کنیم این است که سعی کنیم تا در کنار قیمت های معمولی برای محصولاتی که در یک تجارت تولید می شود و یا خدماتی که ارایه می شود تخفیف هایی نیز ارابه شود. در عین حال باید به این نکته نیز توجه کرد که بر تخفیف ها باید به میزان معقولی باشند و به اندازه ای باشند که بتواند این انگیزه را در مخاطبین و مشتریان ایجاد کند تا دوباره از این تجارت خرید کنند تا به این تخفیف ها برسند (به عبارت دیگر این تخفیف ها نباید کمتر از یک میزان خاص باشند!)

13. رابطه احساسی با مخاطبین برقرار کنید!

 

برقرار کردن یک رابطه احساسی و عاطفی با مخاطبین نی یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی است که شما حتما برای این که بخواهید مخاطبین و مشتریان وفادار داشته باشید باید به آن توجه کنید. در صورتی که شما بتوانید چنین رابطه ای با آن ها برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که آن ها را به عنوان مخاطبین و مشتریان وفادار می شناسید به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. در این صورتی است که در صورتی که چنین نباشد شانس شما برای داشتن چنین مخاطبین و مشتریانی نسبت به حالت اول به میزان قابل توجهی کمتر می شود.

 

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


18 اقدام مهم در زمینه بازاریابی دیجیتالی در سال 2021
پنج شنبه 13 آبان 1400 ساعت 13:29 | بازدید : 159 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

1. وب سایتتان را به روز رسانی کنید!

 

به روز رسانی کردن وب سایت یکی از مهم ترین کارهایی است که شما به هنگامی که می خواهید کار بازاریابی دیجیتالی را انجام دهید باید به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است یکی از مهم ترین ویژگی های تجارت هایی که در کارشان موفق هستند این است که وب سایتشان را بازاریابی می کنند. در حقیقت در صورتی که شما نتوانید به درستی وب سایتتان را به روز رسانی کنید نه تنها در کار بازاریابی دیجیتالی بلکه در کارهای دیگر نیز با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. شما باید سعی کنید تا هر چند وقت یک بار وب سایتی را که در اختیار دارید با توجه به آخرین تغییراتی که در این زمینه انجام گرفته است به روز رسانی کنید و حتما این نکته را هم مد نظر داشته باشید که وب سایت هایی که به روز رسانی نمی شوند در دنیای رقابتی امروزه شانس بسیار بسیار کمی برای موفقیت دارند به این دلیل که از بسیاری از روندهای جدیدی که در این زمینه وجود دارد جا می مانند و بنابراین نمی توانند به اندازه کافی مخاطب داشته باشند.

 

2. اطمینان حاصل کنید که وب سایت تجارتتان برای افرادی که با استفاده از موبایل به آن می روند کاربرپسند است (به عبارت دیگر وب سایت شما باید Mobile-friendly باشد)

 

نکته دیگری که در این رابطه حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که وب سایتی که قرار است به عنوان وب سایت اصلی تجارتتان داشته باشید باید حتما به شیوه ای طراحی شده باشد که افرادی که با استفاده از موبایل به این وب سایت می روند نیز این توانایی را داشته باشند که به راحتی از تمام ویژگی هایی که دارد بهره مند شوند. در حقیقت وب سایتی که شما طراحی کرده اید باید برای این افراد هم دقیقا به همان اندازه کارایی داشته باشد که برای افرادی کارایی دارد که با استفاده از سیستم عامل هایی مانند ویندوز به آن وارد می شوند. علت این موضوع هم خیلی واضح است. در حقیقت وقتی که شما وب سایتتان را به شیوه ای طراحی می کنید که برای کاربران موبایل هم کاربرپسند باشد شما دارید این وب سایت را برای تعداد بسیار زیادی از افرادی که با استفاده از موبایل به وب سایت ها می روند آماده می کنید. تحقیقات نشان داده است این روزها تعداد افرادی که با استفاده از موبایل به اینترنت وصل می شوند نسبت به تعداد افرادی که با استفاده از کامپیوتر به اینترنت می روند بیشتر شده است بنابراین در صورتی که شما وب سایتتان را برای این افراد به روز رسانی و آماده سازی نکنید در حقیقت بخش زیادی از افرادی را که می توانند مشتریان دایمی شما باشند از دست می دهید.

این موضوع مخصوصا زمانی که پانادمی مربوط به کرونا در دنیا ایجاد شده است اهمیت بیشتری پیدا کرده است و تحقیقات نشان داده که استفاده کردن از موبایل ها در سال 2020 به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و بنابراین خیلی مهم است که وب سایت شما به شیوه ای طراحی شده باشد که برای افرادی هم که می خواهند با استفاده از موبایل وارد آن شوند کاربرپسند باشد و این افراد هم بتوانند به اندازه کافی از وب سایتتان استفاده کنند.

3. بر روی تجربه کاربران توجه کنید!

 

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما را در کار بازاریابی دیجیتالی به موفقیت می رساند این است که سعی کنید تا بر روی تجربه کاربران توجه کنید و این پارامتر را حتما یکی از پارامترهای مهم برای موفقیتتان در کار بازاریابی قرار دهید.

4. محتوایی تولید کنید که به سوالات مشتریان پاسخ می دهد!

 

شما باید سعی کنید محتوایی تولید کنید که به سوالات مختلفی که مشتریان ممکن است داشته باشند پاسخ دهد. تحقیقات نشان داده است انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا رابطه بهتری را با مخاطبین و مشتریان برقرار کنید و بنابراین آن ها احساس کنند که تجارت شما حقیقتا به فکر آن هاست و می خواهد تا حقیقتا به آن ها کمک کند. بنابراین در صورتی که می خواهید در کار بازاریابی دیجیتالی موفق شوید باید سعی کنید تا جایی که می توانید محتوایی تولید کنید که به سوالاتی که آن ها دارند پاسخ دهید. برای این کار یکی از بهترین روش ها این است که در ابتدا به دنبال این بگردید که این افراد ممکن است چه سوالاتی در ذهن داشته باشند و بر این اساس سعی کنید تا پاسخ هایی را که فکر می کنید به بهترین شکلی نیاز آن ها را برطرف می کند به این سوالات بدهید. بنابراین توجه کردن به این که این افراد چه می خواهند می تواند برای شما موضوع بسیار مناسبی باشد که حتما باید سعی کنید تا برای این که در کار بازاریابی دیجیتالی موفق شوید این موضوع را سرلوحه کارتان قرار دهید.

5. سعی کنید با مخاطبین رابطه احساسی برقرار کنید!

 

شما یک تجارتی هستید که می خواهید به شیوه های مختلف به این مخاطبین سود برسانید. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می توانید در زمینه پیشرفت کیفیت کار بازاریابی دیجیتالی انجام دهید این است که سعی کنید تا با این افراد یک رابطه احساسی برقرار کنید. تحقیقات نشان داده است یکی از مهم ترین روش هایی که بسیاری از تجارت هایی که در این کار بسیار موفق بوده اند برای این که موفق شوند از آن استفاده می کرده اند این بوده که آن ها سعی می کردند تا با مخاطبینشان رابطه احساسی و عاطفی برقرار کنند. این کار می تواند به شما کمک کند تا به این افراد نشان دهید که شما هم مانند آن ها انسان هستید و (سازمان شما هم از انسان هایی تشکیل شده است که درست مانند آن ها هستند) و همچنین به آن ها ثابت می کند که شما به فکرشان می باشید. بنابراین در صورتی که بتوانید با آن ها رابطه ای عاطفی برقرار کنید می توانید کاری کنید که میزان موفقیتتان در این زمینه بیشتر و بیشتر شود.

6. حتما به موضوع SEO در وب سایتتان توجه کنید!

 

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در زمینه طراحی وب سایت برای بازاریابی باید حتما مد نظر تجارت ها قرار داشته باشد توجه کردن به موضوع بهینه سازی موتورهای جستجوگر و یا SEO می باشد. تحقیقات نشان داده است در صورتی که شما بخواهید با استفاده از وب سایتتان بازاریابی کنید و در صورتی که بخواهید این وب سایتتان تعداد بازدیدکنندگان زیادی را داشته باشد یکی از بهترین کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که کاری کنید که وب سایت شما در میان رده بندی هایی که گوگل از وب سایت های مختلفی که مربوط به یک موضوع هستند و حاصل از جستجوی یک کلمه و یا عبارت می باشند در رده بندی بالاتری قرار داشته باشد. SEO به این شکل است که شما کارهایی در وب سایتتان انجام می دهید تا موتورهای جستجوگر مانند گوگل به هنگامی که شخصی کلمه و یا عبارتی را در آن جستجو کرد که مربوط به وب سایت شما بود، این وب سایت در میان وب سایت های دیگر در رده بندی بالاتری قرار داشته باشد. یکی از مهم ترین مزیت هایی که هر وب سایتی می تواند داشته باشد این است که وقتی فردی کلمه های مرتبط با آن را جستجو کرد این وب سایت در همان صفحه های اول ظاهر شود (البته در صورتی که در همان صفحه اول هم ظاهر شود که دیگر از این بهتر نمی شود!)

بنابراین سعی کنید تا حتما به موضوع SEO توجه کنید. شما برای این که این کار را انجام دهید باید سعی کنید تا از روش های مختلفی استفاده کنید که در متون مختلف راهنما در این زمینه در اختیار شما قرار داده شده است. در ابتدا به هیچ عنوان نباید عجله کنید و باید متونی را که در این رابطه وجود دارند با دقت بخوانید و در درجه دوم هم باید سعی کنید تا تمام این توصیه ها را مو به مو انجام دهید. در این صورت می توانید به میزان قابل توجهی موفقیت خودتان در این زمینه را افزایش دهید.

7. سعی کنید تا جایی که می توانید کارهایی را که در این زمینه وجود دارد به صورت اتوماتیک انجام دهید و از اتوماسیون قافل نشوید!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید در زمینه بالا بردن کیفیت بازاریابی دیجیتالی انجام دهید این است که کارها را به صورت اتوماتیک انجام دهید. این اتوماسیون می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد به عنوان مثال اتوماسیون در زمینه پست هایی که در شبکه های اجتماعی می گذارید و یا اتوماسیون در زمینه ایمیل هایی که می فرستید و غیره.

8. محتوایی تولید کنید که فکر می کنید مخاطبین به دنبال آن هستند!

 

از دیگر کارهایی که شما می توانید در زمینه بازاریابی دیجیتالی انجام دهید این است که محتوایی تولید کنید که فکر می کنید مخاطبین و مردم به دنبال آن هستند. این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کار شما داشته باشد و حتی می تواند باعث شود که شانس شما برای این که در این کار موفق شوید به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا در ابتدا مشتریان و مخاطبین خودتان را بشناسید و سپس به این موضوع فکر کنید که این افراد به احتمال زیاد در رابطه با چه چیزهایی که مرتبط با تجارت شما است جستجو می کنند و سعی کنید تا بر این اساس محتوایی تولید کنید که آن ها به دنبال آن هستند. این موضوع خیلی مهم است و شما می توانید با توجه به این موضوع شانس خودتان را برای این که در این کار موفق شوید به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

9. استفاده کردن از ویدیوها را فراموش نکنید!

 

امروزه یکی از مهم ترین و کلیدی ترین روش هایی که شما با استفاده از آن می توانید تعداد مخاطبین خودتان را بیشتر کنید استفاده کردن از ویدیوها است. امروزه استفاده کردن از محتوای ویدیویی در کرا بازاریابی روز به روز دارای رواج بیشتری می شود به شیوه ای که دیگر تجارتی که برای کار بازاریابی از ویدیو استفاده نکند شانس بسیار کمتری برای موفقیت خواهد داشت. بنابراین می توان این گونه نتیجه گیری کرد که امروزه محتوای ویدیویی برای کار بازاریابی دیجیتالی تقریبا به یک "باید" برای بسیاری از تجارت ها درآمده است و این روندی است که به احتمال زیاد در چند سال اخیر باعث می شود که تجارت ها مجبور شوند که حتما برای این که در کار بازاریابی دیجیتالی موفق شوند از آن استفاده کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است یکی از مهم ترین دلایلی که در سال 2021 بازاریابی دیجیتالی در حال پیشرفت بسیار زیادی است همین وجود شیوه های جدید بازاریابی دیجیتالی از جمله استفاده کردن از محتوای ویدیویی است. بنابراین استفاده کردن از ویدیو و محتوای ویدیویی را به هیچ عنوان بی اهمیت نگیرید!

افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که به احتمال زیاد در سال های آینده مهم ترین و محبوب ترین شیوه بازاریابی همین بازاریابی با استفاده از ویدیو می باشد. البته به هنگام استفاده کردن از ویدیوها برای بازاریابی باید به چند نکته توجه داشته باشد که در ادامه سه تا از مهم ترین این نکته ها را بیان می کنیم. اول از همه این که ویدیوهایی که تولید می کنید باید کاملا مرتبط با تجارتتان باشد و دوم این که این ویدیوها باید دارای زمان مناسب باشند (یعنی نه به اندازه کافی بلند باشند و نه به اندازه کافی کوتاه باشند) و سوم این که کیفیت این ویدیوها باید حتما به اندازه کافی مناسب باشد برای این که مخاطبین از این که ببینند که ویدیوهایی که در یک وب سایتی که کارش بازاریابی دیجیتالی است قرار دارند دارای کیفیت پایینی هستند خوششان نمی آید و احتمال دارد تا وب سایت را ترک کنند.

10. به بازاریابی محلی هم توجه کنید!

 

از دیگر نکته هایی است می توانید به هنگام بازاریابی دیجیتالی برای این که کیفیت کارتان بالاتر برود به آن توجه کنید این است که از تکنیک هایی که مربوط به بازاریابی محلی هستند نیز استفاده کنید.

11. کار تولید محتوا را به شکل زمانبندی شده ای انجام دهید!

 

شما برای این که کار بازاریابی دیجیتالی را به خوبی انجام دهید باید به این موضوع توجه کنید که کار تولید محتوا به شیوه ای کاملا زمان بندی شده انجام بگیرد. در صورتی که این کار را به شکل زمان بندی شده انجام ندهید شانس کمتری برای موفقیت خواهید داشت. به عنوان مثال در صورتی که می خواهید از پلتفرم اینستاگرام برای کار بازاریابی استفاده کنید باید سعی کنید تا این کار را به شیوه ای انجام دهید که مخاطبین در یک زمان مشخص منتظر باشند تا پست های بعدی شما ارایه شود. به عنوان مثال در صورتی که شما هر روز یک پست می گذارید سعی کنید تا این کار را تقریبا در یک ساعت مشخصی انجام دهید. این کار باعث می شود که مخاطبینی که می خواهند اکانت شما را فالو کنند بدانند که باید در این ساعت هر روز منتظر پست های جدید باشند. همچنین سعی کنید تا این کار را به شکل دوره ای انجام دهید به عنوان مثال به شکل روزانه و یا به شکل هر دو روز یک بار و یا هر سه روز یک بار و یا هفتگی و غیره. اگر امروز پست بگذارید و دو روز پست نگذارید و دوباره پست بگذارید شانس موفقیتتان خیلی کم خواهد بود.

12. قبل از هر چیزی مفاهیم مربوط به برند خودتان را برای خودتان تعریف کنید!

 

شما باید سعی کنید قبل از این که برندتان را بازاریابی کنید برای خودتان مشخص کنید که برندتان چیست و دقیقا تمام مفاهیمی را که مرتبط با آن وجود دارد برای خودتان تعریف کنید. تحقیقات نشان داده است انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس موفقیت بیشتری داشته باشد. در صورتی که شما فکر می کنید این کار ممکن است برای شما اثری نداشته باشد خیلی در اشتباهید به این دلیل که انجام دادن این کار می تواند سرنوشت کار بازاریابی دیجیتالی را که بوسیله شما انجام می شود به طور کامل تغییر دهد و حتی می تواند باعث شود که شما در این کار بسیار موفق و یا حتی بسیار ناموفق شوید. در صورتی که شما نسبت به برند خودتان شناختی نداشته باشید چگونه می خواهید چنین برندی را برای افراد دیگری که آن ها هم هیچ شناختی از شما و تجارتتان ندارند بازاریابی کنید؟ بهترین روش برای این که کار بازاریابی دیجیتالی را به خوبی انجام دهید این است که در ابتدا مشخص کنید که برندتان درباره چیست و خودتان خیلی خوب مفاهیم مربوط به آن را درک کنید.

13. نتیجه های کار بازاریابی را هر چند وقت یک بار مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید!

 

از دیگر کارهایی که شما می توانید در این زمینه انجام دهید این است که نتیجه های کار بازاریابی دیجیتالی را به صورت آمار و ارقام برای خودتان مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در کار داشته باشید. یک ضرب المثل قدیمی در این رابطه وجود دارد که می گوید: "شما برای این که بتوانید پول بدست بیاورید باید پول خرج کنید!" که البته کاملا درست است! شما برای این که بتوانید به موفقیت برسید باید زمان داشته باشید و باید زمانی را صرف کنید. بنابراین باید سعی کنید تا زمانی را صرف انجام کارهایی بکنید که منجر به بهتر شدن کیفیت بازاریابی دیجیتالی برای شما می شود و بررسی کردن و تجزیه و تحلیل کردن نتیجه هایی که گرفته اید نیز یکی از این کارها است. شما باید تمام تلاشتان را بکار بگیرید تا این نتیجه ها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و حتما توجه کنید که کجای کار موفق بوده اید و کجای کار اشتباه کرده اید.

14. به کار بازاریابی دیجیتالی زمان مشخصی اختصاص دهید!

 

شما برای این که بتوانید در این کار موفق شوید باید به اندازه کافی بر روی آن وقت بگذارید. بنابراین در صورتی که فکر می کنید به اندازه کافی برای این کار وقت ندارید باید یک بازنگری اساسی در کارتان انجام دهید و بر این اساس دوباره مرور کنید که چقدر می توانید بر روی این کار وقت بگذارید. تحقیقات نشان داده است انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. در صورتی که سعی کنید تا برای این کار یک مدت زمان معینی وقت بگذارید می توانید انتظار داشته باشید که نتیجه بهتری هم بگیرید. شما باید سعی کنید تا تعداد ساعت هایی مشخص را برای این کار در روز اختصاص دهید و از این میزان کمتر کار نکنید و فراموش نکنید در صورتی که به اندازه کافی بر روی این کار زمان نگذارید شانس شما برای این که در این کار موفق شوید خیلی کم می شود. پس تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید یک زمان مشخص و معینی را به بخش بازاریابی دیجیتالی تجارتتان اختصاص دهید و کمتر از میزان زمانی که برای خودتان درنظر گرفته اید بر روی آن کار نکنید.

15. مشتریان خودتان را بشناسید!

 

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما باید حتما برای این که کیفیت کار بازاریابی دیجیتالی را ارتقا دهید به آن توجه داشته باشید این است که مشتریان و مخاطبین خودتان را بشناسید. این شناخت می تواند برای شما خیلی موثر باشد و می تواند به شما کمک کند تا شانس بسیار بیشتری برای موفقیت داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است آن دسته از تجارت هایی که سعی می کنند تا مخاطبین و مشتریان خودشان را بشناسند نسبت به تجارت هایی که این کار را انجام نمی دهند در کار بازاریابی دیجیتالی بسیار موفق تر عمل می کنند. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که در صورتی که تجارت ها سعی کنند تا مخاطبین خودشان را به خوبی بشناسند می توانند بدانند که کار تولید استراتژی برای بازاریابی دیجیتالی را باید به چه شیوه ای انجام دهند. این تجارت ها به خوبی و با توجه به خواسته هایی که مخاطبین و مشتریانشان دارند برای آن ها برنامه ریزی می کنند و بنابراین به راحتی استراتژی های جدیدی برای این کار تولید می کنند.

16. سرعت وب سایتتان را افزایش دهید!

 

شما برای این که بتوانید در کار بازاریابی دیجیتالی موفق شوید باید سعی کنید تا سرعت وب سایتتان را افزایش دهید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا تعداد بازدیدکنندگان بسیار بیشتری داشته باشید. در صورتی که شما بتوانید سرعت وب سایتتان را افزایش دهید این توانایی را پیدا خواهید کرد که مخاطبینتان را بیشتر و بیشتر کنید و برعکس در صورتی که سرعت وب سایتتان کم باشد تعداد مخاطبینتان هم کم می شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که رابطه مستقیمی میان سرعت یک وب سایت و تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکنندگان از این وب سایت دیدن می کنند وجود دارد به شیوه ای که هرچقدر که سرعت وب سایت بالاتر باشد و محتوایی که در وب سایت وجود دارد سریعتر لود شود احتمال این که تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکننده از این وب سایت دیدن می کنند افزایش پیدا کند بیشتر می شود. بنابراین شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید سرعت وب سایتتان را افزایش دهید و حتما به این نکته توجه داشته باشید که اکثر مخاطبین حوصله ندارند که منتظر بمانند تا وب سایت شما لود شود و بنابراین در صورتی که ببینند سرعت وب سایت شما کم است وب سایت شما را رها می کنند و سراغ یک وب سایت دیگری می روند. همچنین تحقیقات نشان داده است که به ازای هر چند دهم ثانیه که سرعت وب سایت شما افزایش پیدا می کند به میزان مشخصی از تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند کم می شود که این تعداد بازدیدکنندگان در صورتی که زیاد شوند می توانند منجر به بوجود آمدن مشتریان دایمی و همیشگی شوند. یکی دیگر از مزیت هایی که افزایش سرعت وب سایت می تواند برای شما داشته باشد این است که به شما کمک می کند تا در SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجوگر عملکرد بهتری داشته باشید که خودش می تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما در کار بازاریابی داشته باشد.  بنابراین تا جایی که می توانید سرعت وب سایتتان را افزایش دهید و سعی کنید تا به این موضوع به عنوان یکی از موضوعات بسیار مهم و جدی در کار بازاریابی دیجیتالی توجه کنید.

17. به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی از بازاریابی افراد تاثیرگذار استفاده کنید!

 

استفاده کردن از بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار نیز از دیگر نکته های بسیار مهمی است که در صورتی که می خواهید کار بازاریابی را به خوبی انجام دهید باید حتما به آن توجه کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که می خواهند با استفاده از شبکه های اجتماعی کار کنند باید سعی کنند تا حتما به موضوع بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار هم توجه کنند. داستان از این قرار است که شما به دنبال فردی می گردید که در شبکه های اجتماعی تعداد زیادی مخاطب دارد. سپس سعی می کنید این فرد را متقاعد کنید که تجارت شما را تبلیغ کند و به این ترتیب این امکان را پیدا خواهید کرد که با تعداد زیادی از افرادی که این فرد را دنبال می کنند دسترسی داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار یکی از مهم ترین روش هایی است که بسیاری از تجارت ها توانسته اند با استفاده از این روش به تعداد بسیار زیادی از مخاطبین دسترسی پیدا کنند. در این حالت شما به جای این که تجارت خودتان را برای تک تک این افراد بازاریابی کنید به دنبال فردی می گردید که هزاران و یا حتی در برخی از موارد میلیون ها نفر این فرد را فالو می کنند و سپس سعی می کنید تا با استفاده از این روش محصولات و یا خدماتی را که تجارتتان تولید می کند به این فرد نشان دهید. این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا در مدت کوتاهی کیفیت کارتان را به میزان بسیار زیادی افزایش دهید. البته به هنگام انجام دادن این کار چند نکته وجود دارد که باید حتما به این نکته ها توجه کنید. به عنوان مثال شما باید سعی کنید تا در همان برخوردهای اول مجازی که با فرد تاثیرگذر مورد نظر دارید او را متقاعد کنید که می توانید به مخاطبین و به مشتریانتان کمک کنید. نکته دیگر این است که این فرد به هیچ عنوان نیازی نیست که یک سلبریتی باشد و در صورتی که شما بتوانید فردی را پیدا کنید که تعداد زیادی مخاطب در شبکه های اجتماعی دارد و سعی کنید تا با او به عنوان فرد تاثیرگذار ارتباط برقرار کنید کارتان به نتیجه می رسد بنابراین تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این فرد در شبکه های اجتماعی تعداد مخاطبین زیادی داشته باشد. نکته دیگر این است که می توانید برای این که این فرد را متقاعد کنید برخی از محصولاتتان را به صورت رایگان برای او بفرستید و یا برخی از خدماتتان را به صورت رایگان برایا و انجام دهید. این کار می تواند باعث شود که این فرد به میزان کافی به شما اعتماد پیدا کند. تنها کاری که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی در ارتباط با افراد تاثیرگذار انجام دهید این است که در همان جلسات اول این فرد را به صورت کامل متقاعد کنید که کاری که انجام می دهید به نفع مخاطبین و مشتراین است و تجارت شما می تواند برای آن ها یک تجارت سودمند باشد.

18. صادق باشید!

 

صادق بودن از ویژگی های مهمی است که تمام افرادی که می خواهند بازاریابی دیجیتالی انجام دهید باید به آن توجه داشته باشید. در صورتی که شما صداقت نداشته باشید شانس کمتری برای موفقیت در این کار دارید اما در صورتی که در وعده هایی که می دهید و در بازاریابی که انجام می دهید صداقت داشته باشید شانستان برای این که در این کار موفق شوید خیلی زیاد می شود. بنابراین داشتن صداقت یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید در کار بازاریابی دیجیتالی به آن توجه کرد.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


12 توصیه موثر از کارآفرینان موفق برای بازاریابی کردن با ویدیو
دو شنبه 3 آبان 1400 ساعت 16:9 | بازدید : 158 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 
همان طور که می دانید امروزه یکی از بهترین روش های بازاریابی کردن بازاریابی با استفاده از ویدیو است. به عبارت دیگر تولید محتوای ویدیویی برای بازاریابی کردن یکی از بهترین و موثرترین روش هایی است که با استفاده از آن می تواند کیفیت بازاریابی را به میزان زیادی افزایش داد. بنابراین این که درباره این که کیفیت کار بازاریابی با استفاده از ویدیو باید به چه شکلی باشد که بتوان کار بازاریابی را به بهترین شکل ممکن انجام داد موضوع مهمی است و شما برای این که بتوانید کار بازاریابی با استفاده از ویدیو را به خوبی انجام دهید باید همیشه سعی کنید تا این موضوع را درنظر داشته باشید.


متاسفانه بسیاری از افرادی که کار بازاریابی را انجام می دهند به این موضوع توجه نمی کنند. آن ها نمی دانند که بازاریابی کردن با استفاده از ویدیو می تواند چه اثرات مهمی را بر روی کیفیت کارشان داشته باشد و یا این که می دانند ولی نمی دانند که باید چگونه این کار را انجام دهند. بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند تنها پارامتری که می تواند بر روی کیفیت کار بازاریابی با استفاده از ویدیو تاثیر داشته باشد پارامتر کیفیت ویدیویی است که آپلود می شود. همچنین بسیاری از افراد هم هستند که فکر می کنند تنها محتوای ویدیو عاملی است که باید به هنگام بازاریابی به آن توجه کرد. این در صورتی است که شما برای این که با استفاده از ویدیو یک بازاریابی موفق داشته باشید باید سعی کنید تا به تمام جنبه های این کار توجه کنید و باید سعی کنید تا با استفاده از تمام پارامترهایی که در این کار تاثیر دارد کیفیت بازاریابی را تغییر دهید. شما باید سعی کنید تا با استفاده از ویدیوهایی که آپلود می کنید نه تنها دیدگاهی را که مخاطبین و مشتریان نسبت به تجارت شما دارند تغییر دهید بلکه سعی کنید تا با استفاده از این ویدیوها کاری کنید که برند خودتان هم تغییر کند. در ادامه این پست 12 توصیه را از 12 کارآفرین موفق در این زمینه ارایه می کنیم که خواندن این توصیه ها به شما کمک کند تا بازاریابی با استفاد از ویدیو را به شکل بهتری انجام دهید و در این کار موفق تر باشید. شما با عمل کردن به این توصیه ها این توانایی را پیدا خواهید کرد که به بهترین شکل ممکن کار بازاریابی با استفاده از ویدیو را انجام دهید.
 
1. راستگو باشید و همان چیزی را بگویید که به آن ایمان دارید!


 
اولین توصیه ای که افرادی که با استفاده از ویدیو بازاریابی می کنند به شما می کنند این است که راستگو باشید و سعی کنید تا چیزهایی را بگویید که به آن ها ایمان دارید. تحقیقات نشان داده است در میان افرادی که با استفاده از ویدیو بازاریابی می کنند آن دسته از بازاریابانی که حرف های خودشان را بدون هیچ گونه تزویری می زنند و افرادی که همان چیزی را که فکر می کنند می گویند شانس بیشتری برای داشتن تعداد بیشتری از مخاطبین دارند.
فکر می کنید چرا؟
علت این است که شما در کار بازاریابی نیاز دارید تا با این افراد ارتباط برقرار کنید. در حقیقت ارتباطی که شما با این افراد برقرار می کنید نباید صرفا یک ارتباط سطحی باشد بلکه شما باید به شیوه ای کاملا عمیق با آن ها ارتباط برقرار کنید. تحقیقات نشان داده است در صورتی که شما بتوانید درست همان چیزی را که به آن فکر می کنید به این افراد بگویید این توانایی را پیدا خواهید کرد که به همان شکل هم در دل آن ها جای داشته باشید به این دلیل که مخاطبین و مشتریان خیلی سریع تشخیص می دهند که آیا چیزهایی که شما به آن ها می گویید از ته دلتان است و یا این که ظاهرا به این حرف ها وانمود می کنید. بنابراین در صورتی که دوست دارید تا مخاطبین بیشتری را به سمت و سوی خودتان بکشانید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که راستگو باشید و سعی کنید تا دقیقا همان چیزی را به آن ها بگویید که فکر می کنید درست است و خودتان هم به آن اعتقاد دارید و چیزی را نگویید که آن ها دوست دارند! تجارت های بسیار زیادی بوده اند که در ابتدا درباره چیزهایی با مخاطبین و مشتریان صحبت کرده اند که خودشان به آن اعتمادی و اعتقادی نداشتند ولی فکر می کردند که ممکن است مخاطبین و مشتریان از شنیدن این حرف ها خوششان بیاید. بعد از مدت کوتاهی همان مخاطبین و مشتریان وقتی که متوجه شده اند که چیزهایی که آن ها می گویند اشتباه است تجارتشان را ترک کرده اند و به این شکل حتی بخش زیادی از مشتریانی را که قبلا داشته اند از دست داده اند. بنابراین خیلی مهم است که شما  بدانید که چه چیزهایی به آن ها می گویید.


2. به "تعامل میان مخاطبین و مشتریان و خودتان" توجه کنید!


 
شما باید به این نکته توجه کنید که باید با این مخاطبین و مشتریان تعامل داشته باشید. تحقیقات نشان داده است داشتن تعامل میان شما و مخاطبینی که دارید می تواند به شما کمک کند تا شانستان را به میزان بسیار زیادی برای این که کیفیت تجارتتان را بالا ببرید بیشتر کنید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند در صورتی که شما بتوانید میزان تعاملاتان را با مخاطبین و مشتریان بیشتر کنید می توانید انتظار داشته باشید که آن ها نیز نسبت به تجارت شما علاقه مند شوند. فراموش نکنید این که شما بخواهید یک رابطه یک طرفه با آن ها برقرار کنید مفهومی قدیمی است که دیگر برای شما کاربرد ندارد. شما به عنوان تجارتی که قرار است در سال 2021 به تجارت بپردازد و قرار است با استفاده از شیوه های جدید بازاریابی کند باید سعی کنید تا تعاملاتی دوطرفه با مخاطبین داشته باشید و این تعاملات باید خودش را در جنبه های مختلف بازاریابی از جمله جنبه بازاریابی که در آن محتوای ویدیویی وجود دارد به خوبی نشان دهد. پس سعی کنید تا به این شکل با آن ها تعامل کنید.


3. از اینفوگرافیک ها استفاده کنید!


 
یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن ها کاری کنید که محتوای ویدیویی که تولید می کنید برای مخاطبین جذاب تر باشد و با استفاده از این روش می توانید کاری کنید که مخاطبین توجه بسیار بیشتری به شما داشته باشند این است که از محتوای ویدیویی استفاده کنید که در آن اینفوگرافیک ها وجود دارند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است محتوای ویدیویی که در آن ها و یا در کنار آن ها از اینفوگرافیک استفاده می شود نسبت به محتوای ویدیویی که از چنین تکنیکی در آن استفاده نمی شود به میزان بسیار زیادی هم بازدیدکننده بیشتری پیدا می کند و هم این که افرادی که این ویدیوها را می بینند شانس بیشتری وجود دارد که تبدیل به مخاطبین دایمی شما شوند. تحقیقات همچنین نشان داده است که استفاده کردن از اینفوگرافیک ها در وب سایت ها می تواند به میزان بسیار زیادی شانس شما را برای این که تعداد بازدیدکنندگان از وب سایتتان را بالاتر ببرید بیشتر کند. به عبارت دیگر وقتی که شما در وب سایتتان از اینفوگرافیک ها استفاده می کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای این که بازدیدکنندگان وب سایتتان را بیشتر کنید افزایش پیدا می کند. بنابراین سعی کنید تا در صورتی که می توانید از اینفوگرافیک هایی در کنار ویدیوهایی که پست می کنید استفاده کنید. به هنگام استفاده کردن از این اینفوگرافیک ها باید به این نکته بسیار مهم هم توجه کنید که استفاده از آن ها باید به شیوه ای باشد که با محتوایی که شما برای وب سایتتان تولید کرده اید مرتبط باشد به این شکل که در صورتی که این اینفوگرافیک ها مرتبط با محتوای شما نباشند با این که نسبت به هیچ استفاده نکردن تاثیر بیشتری دارد ولی با این وجود می تواند نسبت به زمانی که اینفوگرافیک هایی استفاده می کنید که مرتبط با محتوایتان باشد؛ بازدیدکننده های کمتری برای شما بوجود بیاورد.


4. به این نکته توجه داشته باشید که ویدیو در حقیقت ابزاری است که شما با استفاده از آن قصد دارید تا محتوایتان را سنگین تر کنید!


 
شما برای این از بازاریابی با استفاده از ویدیو استفاده می کنید که می خواهید بازاریابی خودتان را بهتر انجام دهید. به عبارت دیگر ویدیو برای شما تبدیل به ابزاری می شود که شما با استفاده از آن سعی می کنید تا بازاریابی را بهتر انجام دهید. بنابراین در صورتی که فکر می کنید استفاده از ویدیو برای بازاریابی مفهوم دیگری دارد اشتباه کرده اید! بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند استفاده کردن از محتوای ویدیویی شکل و فرم دیگری از محتوا است که البته این موضوع تا حدی درست است ولی حقیقت این است که وقتی شما از محتوای ویدیویی استافده می کنید در حقیقت می خواهید با استفاده از آن محتوای معمولی بازاریابی خودتان را بهتر و سنگین تر کنید. به عبارت دیگر باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده کردن از محتوای ویدیویی به شما کمک می کند تا محتوایی را که به شیوه غیر ویدیویی ارایه کرده اند بهتر کند. بنابراین کیفیت محتوایی که شما به صورت محتوای ویدیویی تولید می کنید نسبت به محتوایی که به صورت محتوای غیر ویدیوی تولید می کنید باید مسلما خیلی بهتر باشد. تحقیقات نشان داده است تجارت هایی که این موضوع را به خوبی درک می کنند تجارت هایی هستند که شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در این زمینه دارند به این دلیل که آن ها می دانند استفاده کردن از ویدیو به این معنی است که شما باید سعی کنید تا کیفیت مطلب را بالاتر ببرید. به عنوان مثال در صورتی که تجارت شما فرآورده ای را تولید می کند و شما می خواهید این فرآورده را بازاریابی کنید در صورتی که محتوای ویدیویی در دسترستان وجود نداشته باشد برای این که آن را بازاریابی کنید ممکن است کارتان کمی سخت تر شود. به عنوان مثال در صورتی که محتوای ویدیوی در اختیار داشته باشید می توانید به راحتی تمام ابعاد این محصول را با استفاده از ویدیو و فیلم نشان دهید و این در حالی است که اگر چنین ابزاری نداشته باشید تنها مجبور هستید این کار را با استفاده از تصاویر بکنید که ممکن است موفق نشوید. بنابراین استفاده کردن از محتوای ویدیویی می تواند به شما کمک کند تا کیفیت محتوایی را که ارایه می کنید به میزان قابل توجهی ارتقا دهید و این خودش یکی از مهم ترین ویژگی های محتوای ویدیوی می باشد. به عبارت دیگر شما می خواهید از این محتوا استفاده کنید تا فرآورده ها و یا خدمات خودتان را نسبت به گذشته بهتر بازاریابی کنید و این یکی از مهم ترین مزیت های استفاده کردن از محتوای ویدویی می باشد.


5. ویدیوهای آموزشی ایجاد کنید!


 
شما باید سعی کنید تا به هنگام تولید محتوا کاری کنید که مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایتتان دیدن می کنند راضی شوند. یکی از روش هایی که شما با استفاده از این روش می توانید آن ها را راضی نگه دارید این است که سعی کنید تا برای آن ها ویدیوهایی تولید کنید که جنبه آموزشی دارد. تحقیقات نشان داده است که ارایه کردن ویدیوها به این شیوه می تواند به آن ها کمک کند تا نسبت به تجارت شما و کاری که انجام می دهید علاقه مند تر شوند. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند افرادی که سعی می کنند تا در کنار محتوای ویدیویی که در وب سایتشان تولید می کنند فیلم ها و ویدیوهای آموزشی نیز ارایه دهند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت در بازاریابی کردن با استفاده از ویدیو دارند. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید تا در کنار محتوای ویدیوی که تولید می کنید فیلم های آموزشی نیز ارایه کنید می توانید انتظار داشته باشید احتمال این که تعداد مخاطبین و مشتریان بیشتری به سمت و سوی تجارت شما جلب شوند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. بنابراین سعی کنید تا محتوای ویدیوی استفاده کنید که دارای مطالب آموزشی می باشد.


6. از کلیپ های کوتاه استفاده کنید!

 
استفاده کردن از کلیپ های طولانی ممکن است منجر شود که مخاطبین و افرادی که قرار است در آینده مشتریان شما شوند دچار سردرگمی شوند. بنابراین بهتر است به جای این که از کلیپ های طولانی استفاده کنید از کلیپ هایی استفاده کنید که در مدت زمان کوتاه تر پیامی را که می خواهید به مخاطبین بدهند. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به بازاریابان کمک کند تا شانس بیشتری را برای درگیر کردن ذهن مخاطبین و مشتریان داشته باشند و بنابراین در صورتی که شما از کلیپ های کوتاه تری برای بازاریابی استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که آن ها را بیشتر به سمت و سوی خودتان کشانده اید. تحقیقات همچنین نشان داده است که وقتی شما از کلیپ های کوتاه استفاده می کنید می توانید احساس همزادپنداری بیشتری را در مخاطبین ایجاد کنید (نسبت به زمانی که از کلیپ های طولانی مدت استفاده می کنید). استفاده کردن از کلیپ هایی که دارای مدت زیادی هستند همچنین می تواند معایب دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما از کلیپ های طولانی مدت استفاده می کنید احتمال این که بسیاری از افرادی که می خواهند به عنوان بازدیدکننده به وب سایت شما بیایند به دلایل مختلف این کلیپ ها را باز نکنند بیشتر می شود. به عنوان مثال بسیاری از آن ها ممکن است به اندازه کافی صبر نداشته باشند برای این که این کلیپ ها را باز کنند و یا به عنوان مثال بسیاری از آن ها ممکن است به دلیل اینترنت محدود نخواهند بخش زیادی از حجم اینترنت خودشان را صرف این کار بکنند و یا این که ممکن است احساس کنند که این کار بیهوده است و غیره. اما در کلیپ های کوتاه تمام معایبی که در بالا به آن ها اشاره شد می تواند برای شما تبدیل به مزیت شود و بنابراین شما خواهید توانست تا نتیجه لازم را از کار بازاریابی به این روش بگیرید. بنابراین تا جایی که می توانید سعی کنیدد تا از کلیپ هایی استفاده کنید که دارای اندازه کوتاهی می باشند.


7. در تولید محتوای ویدیویی خلاقانه عمل کنید!

 
عمل کردن به شیوه خلاقانه نیز از دیگر نکته های بسیار مهمی است که شما باید به هنگام تولید محتوای ویدیویی درنظر داشته باشید. تحقیقات نشان داده است هنگامی که شما سعی می کنید تا محتوای ویدیویی را که تولید می کنید به شیوه ای خلاقانه ارایه کنید شانس شما برای موفقیت بسیار بیشتر از زمانی است که در این کار خلاقیتی به خرج نمی دهید. تجارت هایی که این کار را به شکل خلاقانه انجام می دهند نسبت به تجارت های دیگر بسیار موفق ترند به این دلیل که یکی از مهم ترین عواملی که می تواند بر روی میزان موفقیت کار بازاریابی با استفاده از ویدیو اثر داشته باشد همین خلاقیتی است که افرادی که ویدیو را خلق می کنند از آن استفاده می کنند. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید این کار را به شیوه ای کاملا خلاقانه انجام دهید.


8.سادگی را فراموش نکنید و مهم ترین بخش ویدیو را در ابتدای کار قرار دهید!

 
شما می خواهید با استفاده از ویدیوها کار بازاریابی را به شیوه ای انجام دهید که ساده باشد. به عبارت دیگر شما می خواهید این کار را با استفاده از شیوه بیان ساده به گونه ای انجام دهید که تمام افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند بتوانند آن را درک کنند. بنابراین ساده بودن در دادن پیام یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. تحقیقات نشان داده است پیام هایی که به صورت ساده به دیگران داده می شود هم از اثربخشی بالاتری برخوردار می باشند و هم این که احتمال این که مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکننده به وب سایت شما می آیند بیشتر آن ها را درک کنند بالاتر می رود. سعی کنید تا پیام ها را به شیوه ای کاملا ساده و بدون هیچ گونه پیچیدگی و سردرگم کردن مخاطبین بیان کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که مهم ترین بخش این ویدیو بهتر است در ابتدای آن قرار داشته باشد. تحقیقات نشان داده است ویدیوهایی که برای مدتی ذهن مخاطبین را به سمت خودشان سرگرم می کنند و بعد از مدتی بخش عمده و اصلی ویدیو را در پایان آن قرار می دهند برای موفقیت شانس کمتری دارند. باید سعی کنید کار را به شیوه ای انجام دهید که مخاطبینی که برای اولین بار ویدیو را نگاه می کنند بتوانند در همان دقیقه ها و ثانیه های اول کار ویدیو را تماشا کنند. بنابراین بهتر است سعی کنید تا جایی که می توانید کاری کنید که مهم ترین بخش از ویدیوهایی که تولید می کنید در ابتدای این ویدیوها قرار گرفته باشد تا به این شیوه بتوانید مخاطبین و مشتریان بیشتری را جذب کنید.


9. در صورتی که برایتان مقدور است، در برخی از ویدیوهایی که پست می کنید فضای شرکتتان هم نشان دهید!

 
شما باید سعی کنید تا مخاطبین را به سمت خودتان بکشانید و این کار را باید به شیوه ای انجام دهید که فکر می کنید مناسب است. تحقیقات نشان داده است این روش می تواند به شما کمک کند تا رابطه ای صمیمانه تر با مخاطبین برقرار کنید. وقتی که شما در ویدیوهایی که ارسال می کنید به آن ها نشان می دهید که اتاق شرکتتان به چه شکلی است می توانید انتظار داشته باشید که آن ها بیشتر با شما رابطه احساسی و عاطفی برقرار کنند. این در صورتی است که اگر شما خودتان را به آن ها نشان ندهید احتمال این که آن ها شما را نشناسند و بنابراین کمتر به شما اعتماد کنند بیشتر می شود. این موضوع ممکن است در ابتدا کم اهمیت به نظر برسد ولی وقتی که به آن توجه می کنید متوجه می شوید که اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که شما سعی کنید کاری کنید که آن ها شما را بهتر بشناسند و احساس کنند که جو کاری شما هم درست مانند جو کاری انسان های دیگر است و شما نیز مانند شرکت های دیگر یک شرکت هستید و افرادی همکار شما هستند ناخودآگاه بیشتر به شما اعتماد می کنند. البته فراموش نکنید آن ها این موضوع را می دانند ولی در صورتی که شما به آن ها نشان دهید که حقیقتا واقعی هستید این موضوع می تواند باعث شود که شانس شما برای این که در ناخودآگاه آن ها چنین اثراتی داشته باشید بیشتر شود. تحقیقات نشان داده است انجام دادن این کار می تواند همچنین به شما کمک کند تا نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خودتان و تجارت خودتان داشته باشید.


10. در صورتی که تمایل دارید در ویدیوهایی که ارایه می کنید هم خودتان و هم همکارانتان را معرفی کنید!


از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما برای این که بتوانید کار بازاریابی با استفاده از ویدیو را به خوبی انجام دهید باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که از معرفی نمودن خودتان و همچنین افرادی که با شما کار می کنند غافل نشوید. تحقیقات نشان داده است در صورتی که خودتان را معرفی کنید می توانید انتظار داشته باشید که آن ها نسبت به شما اعتماد بیشتری بکنند و بنابراین احتمال این که تعداد افرادی که مخاطبین و مشتریان حقیقی شما می شوند بیشتر است. همچنین می توانید علاوه بر معرفی کردن خودتان دیگران و افرادی را که همکاران شما هستند معرفی کنید. این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا برای موفقیت شانس بیشتری داشته باشید. محققانی که در این زمینه تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند در صورتی که شما بتوانید در کنار ویدیوهایی که مربوط به کار بازاریابی است و آن ها را پست می کنید ویدیوهایی هم پست کنید که بیشتر هدفتان باشد که خودتان و افرادی را که با شما کار می کنند در این ویدیوها معرفی کنید شانستان را برای این که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید بیشتر و بیشتر کرده اید. این در صورتی است که افرادی که سعی می کنند تا خودشان را مخفی کنند و صرفا می خواهند فرآورده ها و محصولات و خدماتشان را ارایه کنند افرادی هستند که شانس بسیار کمتری برای موفقیت در کار بازاریابی دارند. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید و شرایط به شما اجازه می دهد از معرفی کردن خودتان و افرادی که با شما کار می کنند ابایی نداشته باشد و سعی کنید تا به این روش شانستان را برای داشتن تعداد مخاطبین بیشتر بالا ببرید.


11.به کیفیت ویدیوهایی که ارسال می کنید توجه کنید!


 


کیفیت ویدیوهایی که ارسال می کنید نیز از دیگر موضوعات مهمی است که شما باید حتما به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است کیفیت ویدیوهایی که ارسال می کنید می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت شما در کار بازاریابی داشته باشد. محققانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که کیفیت ویدیو یکی از عوامل بسیار مهمی است که می تواند در بسیاری از موارد برای سرنوشت کار بازاریابی کلیدی و تعیین کننده باشد. در صورتی که شما فکر می کنید می توانید کیفیت ویدیوهای خودتان را بالا ببرید باید سعی کنید تا حتما این کار را انجام دهید به این دلیل که امروزه مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند به هیچ عنوان دوست ندارند تا ویدیوهایی ببینند که دارای کیفیت پایینی می باشد. آن ها دوست دارند ویدیوهایی تماشا کنند که دارای کیفیت بالایی است و همین کیفیت بالا می تواند باعث شود که میزان درگیری آن ها در تجارت شما به اندازه قابل توجهی افزایش پیدا کند.
فراموش نکنید دنیای امروز دنیای ارتباطات است و در صورتی که شما بتوانید ویدیوهایی تولید کنید که به اندازه کافی از کیفیت مناسب نسبت به ویدیوهای دیگر برخوردار باشند می توانید انتظار داشته باشید که در این کار موفق می شوید و برعکس در صورتی که کیفیت ویدیوهایی که تولید می کنید پایین باشد شانس شما برای این که بتوانید در این دنیای رقابتی به موفقیت برسید کمتر می شود. بنابراین تمام تلاشتان را بکنید تا ویدیوهایی تولید کنید که دارای میزان کیفیت بسیار بالایی باشند و بدانید در صورت تولید این ویدیوهاست که می توانید احتمال موفقیت خودتان را بالا و بالاتر ببرید!


12. فراموش نکنید هرچقدر بیشتر بتوانید با مخاطبین رابطه دوستانه برقرار کنید شانس شما برای موفقیت بیشتر است!

 
شما باید سعی کنید تا با مخاطبین و افرادی که قرار است در آینده مشتریان شما شوند رابطه ای دوستانه برقرار کنید. نباید فراموش کنید که هرچقدر که این رابطه ای که میان شما و این افراد قرار است ایجاد شود صمیمانه تر باشد شما شانس بیشتری برای موفقیت در کار بازاریابی دارید. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از تمام توانتان استفاده کنید تا با این افراد یک رابطه صمیمانه ای برقرار کنید. تحقیقات نشان داده است رمز موفقیت بسیاری از تجارت هایی که با استفاده از ویدیو بازاریابی می کنند این است که آن ها می توانند یک رابطه ای کاملا دوستانه و صمیمی را با افرادی که قرار است برایشان بازاریابی کنند فراهم کنند و بنابراین در صورتی که شما بتوانید این کار را بکنید می توان شما را به عنوان یک بازاریاب موفق قلمداد کرد. بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید رابطه ای صمیمانه با این افراد پیدا کنید و این کار را باید با استفاده از ویدیوهایی که پست می کنید انجام دهید. در صورتی که با استفاده از این ویدیوها بتوانید چنین ارتباطی را با آن ها ایجاد کنید احتمال این که یتوانید تعداد مخاطبین و مشتریانی را که به تجارت شما می پیوندند بیشتر کنید به میزان زیادی افزایش پیدا می کند در غیر این صورت یا موفق نمی شوید و یا این که مجبور می شوید برای موفقیت تلاش بسیار بیشتری بکنید (که در اکثر موارد گزینه اول محتمل تر است). بنابراین فراموش نکنید در بازاریابی ویدیویی یکی از مهم ترین نکته ها این است که سعی کنید تا با افرادی که قرار است مخاطبین و مشتریان شما شوند رابطه ای صمیمانه و دوستانه برقرار نمایید.
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


50 باید و نباید در هنگام بازاریابی کردن با اینستاگرام (بخش پنجم)
دو شنبه 21 تير 1400 ساعت 10:56 | بازدید : 161 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

41. اکانت های جدید را فالو کنید!

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید برای این که تعداد مخاطبینتان را در اینستاگرام بالا ببرید انجام دهید این است که اکانت های جدید را فالو کنید. اگر توجه کرده باشید بسیاری از اکانت ها هستند که برای این که اکانت های دیگر اکانت آن ها را فالو کنند شروع به فالو کردن اکانت های مختلف می کنند. به عنوان مثال ممکن است آن ها برای مدت طولانی تعداد زیادی از اکانت هایی را که حتی ممکن است هیچ ارتباط با کار آن ها نداشته باشد فالو کنند. در چنین شرایطی شانس شما برای این که آن ها هم شما را فالو کنند بیشتر است به این دلیل که این موضوع فالو کردن اکانتی که اکانت شما را فالو کرده است موضوعی بسیار مهم و در عین حال بسیار رایج می باشد و به همین جهت است که بسیاری از اکانت ها در صورتی که بفهمند شما آن ها را فالو می کنید آن ها هم شما را فالو می کنند. بنابراین می توان با اطمینان کامل گفت که یکی از بهترین روش ها و شیوه ها برای این که شما بتوانید تعداد مخاطبین خودتان را در اینستاگرام افزایش دهید این است که سعی کنید تا اکانت های جدیدی را که تا کنون نمی شناسید فالو کنید به این امید که آن ها هم شما را فالو کنند. البته یک نکته بسیار مهم و کلیدی که در این رابطه وجود دارد این است که وقتی شما این اکانت ها را فالو می کنید می توانید انتظار داشته باشید که بعد از مدتی شما این امکان را پیدا خواهید کرد که آن دسته از اکانت هایی را که فکر می کنید دنبال کردن آن ها دیگر برای شما فایده ای ندارند دوباره آنفالو کنید. تحقیقات نشان داده است که اتفاده کردن از این روش می تواند یکی از بهترین روش هایی باشند که شما برای این که تعداد مخاطبینتان در اینستاگرام را اضافه کنید می توانید از آن استفاده کنید. دانشمندان همچنین به این نتیجه رسیده اند که انجام دادن این کار می تواند منجر به ایجاد یک احساس همزادپنداری و احساس بسیار قوی و موثری در مخاطبینی که شما آن ها را فالو کرده اید بشود و آن ها در چنین حالتی بیشتر از گذشته به شما اعتماد می کنند و بنابراین شما با انجام دادن این کار شانس بیشتری برای داشتن تعداد مخاطبین وفادار بیشتر خواهید داشت.

42. محتوایی را که دوست دارید با استفاده از Instasave، ذخیره کنید!

شما برای این که بتوانید محتوایی را که در اینستاگرام وجود دارد و به آن علاقه دارید را ذخیره کنید و آن را برای خودتان نگه دارید می توانید ازInstasave استفاده کنید و می توانید آن را ذخیره کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن تعداد مخاطبین شما داشته باشد و می تواند باعث شود که شما تعداد مخاطبین بسیار بیشتری داشته باشید چراکه در این حالت شما می توانید از تمام محتویاتی که در اینستاگرام وجود داشته ست و شما از آن خوشتان آمده و آن ها را ذخیره کرده اید استفاده کنید تا بتوانید با استفاده از آن دوباره مخاطبین بیشتری را به سمت و سوی خودتان بکشانید. تحقیقاتی که در این زمنیه انجام گرفته نشان داده است که آن دسته از کاربران اینستاگرامی که سعی می کنند تا از این ابزار استفاده کنند تا پست هایی را که به نظرشان مناسب می باشد ذخیره کنند و سپس در مواردی که به نظرشان لازم است آن ها را پست کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای داشتن مخاطبین بیشتر دارند. تحقیقات همچنین نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا از این ابزار استفاده کنند می توانند رابطه احساسی بیشتری را را مخاطبینشان برقرار کنند به این دلیل که در بسیاری از موارد شما این توانایی را دارید که پست هایی را که درباره موضوعات عاطفی و رابطه های عاطفی با دیگران است با استفاده از این ابزار ذخیره کنید و سپس آن را پست کنید. همچنین شما با استفاده از این روش این توانایی را خواهید داشت که پست هایی را که فکر می کنید می توانند به میزان زیادی باعث شود که تعداد مخاطبین شما بیشتر شود را با استفاده از این ابزار ذخیره کنید و این پست ها می توانند برای شمایی که می خواهید کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام دهید درست مثل طلا هستند و درست مانند این است که شما این جواهرات را در یک جعبه ای نگه می دارید و سعی می کنید تا در مواقعی که به نظرتان لازم بود از این جعبه استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این ابزار می تواند به میزان زیادی بر روی افزایش تعداد مخاطبین تاثیر داشته باشد.

43. از دیگران بخواهید که محتویاتی که در اکانت شما وجود دارد را ذخیره کنند و دوباره از آن استفاده کنند!

علاوه بر این که اگر خود شما از این ابزار ذخیره کرده اینستاگرام استفاده کنید می توانید تعداد مخاطبینتان را به میزان قابل توجهی زیاد کنید شما همچنین می توانید این شانس را داشته باشید که به دیگران هم بگویید که محتویاتی را که در اکانت شما وجود دارد ذخیره کنند و به این شیوه شما موفق خواهید شد تا مخاطبینتان را بیشتر کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است آن دسته از اکانت هایی که صاحبان آن ها سعی می کنند تا به اکانت های دیگر بگویند که چنین کاری انجام دهند می توانند این شانس را داشته باشند که تعداد مخاطبین بیشتری پیدا کنند. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید در این زمینه برای این که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید انجام دهید این است که سعی کنید تا از دیگران و اکانت های دیگر بخواهید که محتویاتی که در اکانت شما وجود دارد را ذخیره کنند تا بتوانند در آینده از آن ها استفاده کنند. این کار باعث می شود که شما در کارتان موفق تر شوید.

وقتی که افرادی که اکانت شما را فالو می کنند به این نتیجه برسند که می توانند محتویاتی را که در اکانتتان وجود دارد ذخیره کنند و بنابراین سعی کنند تا این کار را انجام دهند شما می توانید انتظار داشته باشید که افرادی که این افراد را فالو می کنند هم محتویات اکانت شما را ببینند. به عنوان مثال فرض کنید که شما درباره محصولاتی که تجارتتان تولید می کند و یا درباره خدماتی که تجارتتان ارایه می کند مطالبی را ذکر کرده اید و اکنون به دیگران می گویید که این مطالب را برای شما ذخیره کنند. در چنین شرایطی به عنوان مثال در صورتی که 10 نفر از این افراد پیشنهاد شما را قبول کنند و در صورتی که هرکدام از این 10 اکانت به طور متوسط 1000 فالور داشته باشند در صورتی که این 10 اکانت محتوایی را که شما به اشتراک گذاشته اید با دوستان خودشان به اشتراک بگذارند می توانیم انتظار داشته باشیم که محتوایی که شما به اشتراک گذاشته اید با 10000 نفر دیگر هم به اشتراک گذاشته می شود که هیچ کدام از این افراد را نمی توان دنبال کننده های شما دانست! بنابراین شما به این شیوه تعداد مخاطبین بیشتری پیدا می کنید بدون این که شما را دنبال کرده باشند!

44. در اکانت های دیگر شبکه های اجتماعیتان و یا در وب سایتتان اکانت اینستاگرامیتان را تبلیغ کنید!

شما برای این که اکانت اینستاگرامی خودتان را به دیگران معرفی کنید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید با استفاده از ابزارهای دیگری که در شبکه های اجتماعی در اختیار دارید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال می توانید با استفاه از توییتر و یا با استفاده از شبکه های دیگر اجتماعی که عضو آن هستید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که شما اکانت اینستاگرامی خودتان را با استفاده از توییتر تبلیغ کنید این شانس را پیدا خواهید کرد که به کاربرانتان که در توییتر فعالیت می کنند بگویید که اکانتتان در اینستاگرام را هم دنبال کنند. انجام دادن این کار می تواند برای شما چند مزیت داشته باشد. به عنوان مثال بدون تردید افرادی که شما را در توییتر دنبال می کنند نسبت به افرادی که شما را در اینستاگرام دنبال می کنند یکی نیستند. به عبارت دیگر ممکن است شما در اینستاگرام 10 هزار دنبال کننده داشته باشید در صورتی که تعداد افرادی که شما را در توییتر دنبال می کنند هم 10 هزار نفر باشد ولی حقیقت این است که این 10 هزار نفر همان 10 هزار نفری نیستند که شما را در اینستاگرام دنبال می کنند! حتی شاید در برخی از موارد تعداد افرادی که شما را در اینستاگرام دنبال می کنند و در عین حال اکانت توییتری شما را هم دنبال می کنند در مجموع به 1000 نفر هم نرسد! بنابراین این گونه نتیجه می گیریم که از این 10 هزار نفر 9 هزار نفر افرادی هستند که شما را فقط در اینستاگرام دنبال می کنند و 9 هزار نفر هم افرادی هستند که فقط شما را در توییتر دنبال می کنند. از این رو در صورتی که شما در توییتر خودتان تبلیغ اکانتی را بکنید که در اینستاگرام دارید می توانید این انتظار را داشته باشید که برای  9 هزار فردی که شما را در توییتر دنبال می کنند ولی اصلا خبر نداشتند که شما هم اینستاگرام داشتید اکانت اینستاگرامی خودتان را تبلیغ کرده اید. بنابراین در صورتی که علاوه بر اینستاگرام ابزارهای دیگری نیز در اختیار دارید و در صورتی که در شبکه های اجتماعی دیگر هم فالورهایی دارید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که اکانت اینستاگرامی خودتان را در توییتر خودتان تبلیغ کنید تا به این شیوه بتوانید تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید.

نکته دیگری که در همین رابطه وجود دارد و توجه کردن به آن کم اهمیت تر از توجه کردن به موضوع تبلیغ کردن اکانت اینستاگرامی در توییتر و شبکه های اجتماعی دیگر نیست این است که شما می توانید علاوه بر شبکه های اجتماع دیگر، اکانت اینستاگرامی خودتان را در وب سایتتان تبلیغ کنید. انجام دادن این کار می تواند باعث شود که آن دسته از افرادی که شما را در وب سایت دنبال می کنند نیز از این که شما یک اکانت اینستاگرامی داردی باخبر شوند. این کار باعث می شود که تعداد مخاطبین شما بیشتر شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا در وب سایتشان اکانتشان را که مرتبط با اینستاگرام و یا هرکدام از شبکه های اجتماعی دیگر می باشد معرفی کنند شانس بسیار بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که این کار را انجام نمی دهند. این موضوع یک دلیل بسیار واضح و روشن دارد و آن هم این است که وب سایت یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزارهایی است که برای انجام کار بازاریابی بکار گرفته می شود. بنابراین در صورتی که شما بخواهید از آن برای تبلیغ کردن اکانت اینستاگرامی خودتان استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که این کار با نتیجه مناسبی روبرو شود. انجام دادن این کار می تواند برای شما یک مزیت دیگر هم داشته باشد. در صورتی که شما سعی کنید تا در وب سایتتان نامی از اکانت اینستاگرامی خودتان ببرید می توانید این احساس اعتماد را در میان مخاطبین خودتان بیشتر کنید. مخاطبین شما وقتی که ببینند که شما به میزان بیشتری فعالیت در زمینه بازاریابی دارید به کار شما علاقه بیشتری نشان خواهند داد و بنابراین احتمال این که مشتری شوند افزایش پیدا می کند. علاوه بر آن، در صورتی که شما در وب سایتتان اکانت اینستاگرامیتان را تبلیغ کنید احتمال این که تعداد بیشتری از مخاطبین آن را ببینند افزایش پیدا می کند. در عین حال شما در این حالت می توانید نه تنها برای مخاطبین بلکه برای افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند و حتی مشتری شما نیستند هم صفحه اینستاگرامی خودتان را تبلیغ کنید و ای بسا این افراد بتوانند با رفتن به صفحه شما به تجارت شما علاقه مند شوند در صورتی که تا چند دقیقه پیش صرفا به عنوان بازدیدکننده ای بی طرف به وب سایت شما آمده بودند!

45. حتما اتفاقات جدید در رابطه با تجارتتان را پست کنید!

شما برای این که بتوانید یک بازاریابی موفق با استفاده از اینستاگرام داشته باشید باید سعی کنید تا تمام اتفاقاتی را که برای تجارتتان می افتد پست کنید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند باعث شود که تعداد مخاطبین شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. به عنوان مثال فرض کنید که ساختمانی که تجارت شما به صورت حضوری در آن قرار گرفته بود تغییر کرده است و به مکان دیگری رفته است. در این صورت شما برای این که توانید توجه مخاطبین را به خودتان جلب کنید و برای این که بتوانید احساس اعتماد و اطمینان را در آن ها تقویت کنید بهتر است که آن ها را از این تغییری که در تجارت شما ایجاد شده است آگاه کنید. شما باید سعی کنید تا به آن ها بگویید که ساختمان تجارت شما تغییر کرده است. شما باید سعی کنید تا به این شیوه توجه آن ها را به سمت خودتان بیشتر جلب می کنید و در نهایت استفاده کردن از این روش باعث می شود که آن ها نسبت به تجارت شما علاقه مندی بیشتری نشان دهند. افراد زیادی هستند که در این زمینه تحقیق می کنند. آن ها به این نتیجه رسیده اند که شما به عنوان فردی که می خواهد کار بازاریابی را انجام دهد باید تمام تلاشتان را بکنید تا مخاطبین را از تمام تغییراتی که ممکن است در این زمینه در تجارت شما رخ دهد آگاه کنید. تنها در این صورت است که شما می توانید آن طور که می خواهید موفق شوید چراکه در صورتی که آن ها ندانند که در تجارت شما چه می گذرد ممکن است شانس کمتری برای موفقیت داشته باشند. شما باید تمام تلاشتان را به کار بگیرید و تا جایی که می توانید تمام اتفاقاتی را که در تجارتتان برایتان می افتد به گوش آن ها برسانید. برای این که این کار را به درستی انجام دهید یکی از بهترین روش ها استفاده کردن از استوری ها می باشد. در صورتی که شما بتوانید از استوری های اینستاگرام به درستی استفاده کنید تا با استفاده از آن ها به وضعیتی که دارید یک به روز رسانی بدهید می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای داشتن تعداد مخاطبین بیشتر داشته باشید. استوری های اینستاگرام شما باید همیشه منبعی باشند برای این که مخاطبین بتوانند با استفاده از آن آخرین تغییراتی را که در تجارت شما وجود دارد بپذیرند.

46. شیوه معرفی کردن محصولاتی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می کنید را بهتر کنید!

شما باید سعی کنید تا شیوه ارایه کردن محصولاتی را که در تجارتتان بهتر می کنید و یا خدماتی را که تجارتتان ارایه می کند بهتر کنید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند باعث شود که تعداد مخاطبین بیشتر شود. به عنوان مثال فرض کنید که تجارت شما یک نوع کفش تولید می کند. این که شما این کفش را که محصول تولید تجارتتان است به چه شیوه ای به دیگران ارایه کنید یکی از مهم ترین پارامترهایی است که می تواند نقشی بسیار تعیین کننده در زیاد شدن و یا کم شدن تعداد مخاطبین داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما بدون این که تصویری باکیفیت از این کفش ارایه کنید و یا دبون این که کوچکترین توضیحاتی درباره ویژگی هایی که این کفش دارد به مخاطبین بدهید احتمال این که این کفش خواهان زیادی داشته باشد خیلی پایین می رود. این در صورتی است که اگر شما سعی کنید تا این کار را به همان شیوه ای که باید و شاید انجام دهید و سعی کنید تا تمام پارامترهایی را که برای معرفی کردن این محصول به درستی و به شیوه مناسب مورد نیاز است رعایت کنید می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که کفش شما را می خرند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کنند. بنابراین یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که شما به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام باید درنظر داشته باشید این است که به شیوه ارایه کردن و معرفی کردن این محصولات توجه کنید. به عنوان مثال یکی از بهترین روش هایی که شما با استفاده از آن می توانید شانستان را برای ارایه بهتر این محصولا بالا ببرید روش استفاده کردن از ویدیوها می باشد. پژوهش هایی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا با استفاده از ویدیوهایی که دارای کیفیت بالا هستند و به خوبی تمام زوایای محصول را نشان می دهند این محصول را به دیگران معرفی کنند افرادی هستند که شانس بسیار زیادی برای موفقیت در کار بازاریابی با استفاده از این محصول دارند. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید از روش ها و ابزارهای مختلفی که اینستاگرم برای معرفی کردن تجارت شما در اختیار شما قرار می دهد استفاده نمایید.

47. پیوسته پست بگذارید!

شما برای این که در کار بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام موفق شوید باید سعی کنید تا کار پیوسته پست گذاشتن را فراموش نکنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به صورت پیوسته پست بگذارند افرادی هستند که توانایی بیشتری برای موفقیت در کار بازاریابی دارند. در صورتی که شما برای مدتی پست گذاشتن را به صورت کامل از یاد ببرید و در صورتی که به جای این که هر روز ( و یا هر چند وقتی که برای خودتان مشخص کرده اید) به گذاشتن پست مشغول شوید یک بار پست بگذارید و برای مدت طولانی دیگر این کار را انجام ندهید احتمال این که در کارتان موفق شوید خیلی کم می شود به این دلیل که در این حالت شما موفق نشده اید که توجه مخاطبین را به سمت خودتان جلب کنید و بنابراین شانس کمی برای موفق شدن دارید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا به صورت پیوسته در اینستاگرام پست بگذارند افرادی هستند که شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در این زمینه دارند. به عنوان مثال به برخی از اکانت هایی که در گذشته به میزان زیادی پست گذاشته اند ولی اکنون دیگر پست گذاشتن را متوقف کرده اند نگاه کنید. در این اکانت ها، مشاهده می کنید که تعداد دنبال کننده ها روز به روز در حال کمتر شده است. چرا؟ علت این است که افرادی که شما را دنبال می کنند افرادی هستند که دوست دارند تا همیشه و به صورت پیوسته شما برایشان پست بگذارید و بنابراین در صورتی که چنین کاری انجام ندهید از شما ناامید می شوند و از دنبال کردن یا فالو کردن شما در اینستاگرام دست می کشند. بنابراین گذاشتن پست به صورت پیوسته می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبین داشته باشد.

48. به استوری هایی که دیگران می گذارند پاسخ دهید!

از دیگر کارهایی که شما برای این که تعداد مخاطبین زیادی داشته باشید باید انجام دهید این است که سعی کنید تا به استوری هایی که دیگران برای شما می گذارند پاسخ دهید. این کار به شما کمک می کند تا تعاملات بیشتر و بهتری با این افراد داشته باشید و بنابراین شانستان برای این که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید افزایش پیدا کند. تحقیقات نشان داده اند که این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش دادن تعداد مخاطبین شما داشته باشد. تحقیقات همچنین نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا از این روش استفاده کنند افرادی هستند که به تجارت های دیگر نشان می دهند که می خواهند با آن ها تعاملاتی داشته باشند و بنابراین همین موضوع باعث می شود که تعداد مخاطبین افزایش پیدا کند. شما باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که وقتی شما به استوری که اکانت های دیگر پست کرده اند واکنش نشان می دهید در حقیقت به این افراد می گویید که آن ها را دوست می دارید و می خواهید با آن ها ارتباط برقرار کنید و بنابراین این افراد هم به تبع آن نسبت به شما احساس خوبی پیدا خواهند کرد. بنابراین ممکن است وقتی شما استوری می گذارید آن ها نسبت به استوری شما واکنش نشان دهند و یا حتی ممکن است آن ها سعی کنند تا نام شما را در استوری خودشان ذکر کنند و همین کار می تواند باعث شود که تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند بیشتر شود به این دلیل که تمام افرادی که استوری آن ها را می بینند نام شما را هم خواهند دید و در عین حال فکر می کنند که شما با این افراد رابطه دوستانه دارید و همه این موارد شانس شما برای موفقیت را بالا می برد.

49. برای رفتن به شبکه های اجتماعی اینستاگرام برای خودتان زمان مشخصی در روز بگذارید!

شما برای این که در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی موفق شوید باید سعی کنید تا برای این که زمان مناسبی را تعیین کنید. البته این موضوع صرفا مربوط به بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی نمی شود و شما با استفاده از هر روشی که می خواهید بازاریابی کنید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا زمان مشخصی در روز را به انجام این کار اختصاص دهید. علت این موضوع این است که در این حالت شما به شیوه منظم عمل می کنید و عمل کردن به شیوه منظم می تواند باعث شود که کار شما با بازدهی بسیار بالاتر و بهتری انجام شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به یک شیوه منظم و استاندارد کار بازاریابی را انجام دهند در این کار بسیر موفق تر از افرادی خواهند بود که این کار را سرسری و به صورت تفریحی انجام می دهند. شما باید بدانید که کار بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام هم مانند دیگر کارهایی که در این زمینه انجام می شود یک کار هدفمند و سودمند است و شما برای این که بتوانید این کار را به درستی انجام دهید باید برای این کار به اندازه کافی برنامه ریزی نمایید. بنابراین بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام کاری است که شما باید آن را به صورت دقیق و منظم انجام دهید و به آن به جای این که به عنوان یک تفریح نگاه کنید به عنوان یک کار مهم و اساسی نگاه کنید و سعی کنید تا بر این اساس کار را ادامه دهید. پس بهتر است سعی کنید تا در طول شبانه روز ساعت های مشخصی را به انجام دادن کار بازاریابی بپردازید.

نکته مهمی که در این زمینه حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که برنامه ای که شما برای بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام برای خودتان می ریزید باید علاوه بر این که قابل انعطاف باشد (و شما به راحتی بتوانید آن را عوض کنید) باید این خصوصیت را داشته باشد که به عمل نزدیک باشد. به عبارت دیگر در صورتی که شما برای خودتان یک برنامه ای ریخته باشید که به هیچ عنوان عملی نباشد و تنها شما در نظر آن را برای خودتان تجسم کرده باشید از کجا می توانید انتظار داشته باشید که بتوانید چنین برنامه ای را اجرا کنید!؟

50. شوخ طبعی را فراموش نکنید!

آخرین نکته ای که در این زمینه باید درنظر داشته باشید این است که شوخ طبعی را فراموش نکنید. تحقیقات نشان داده است که آن دسته از تجارت هایی که می خواهند با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کنند در صورتی که احساس شوخ طبعی داشته باشند و سعی کنند تا در پست هایی که می گذارند این احساس را به مخاطبین القا کنند نسبت به آن دسته از تجارت هایی که فکر می کنند باید کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام را به عنوان یک کار کاملا خشک و جدی انجام دهند و فکر می کنند که نباید در این کار شوخی کرد شانس بسیار بیشتری برای موفقیت دارند. بنابراین سعی کنید تا احساس شوخ طبعی خودتان را در بازاریابی با استفاده از اینستاگرام به کار بیندازید و سعی کنید تا بر این اساس پست ها و محتوایی را که در اینستاگرام تولید می کنید به شیوه ای باشد که توجه مخاطبین بیشتری به سمتتان جلب شود. تحقیقات نشان داده است مخاطبین به اکانت هایی که در آن ها مطالب طنز در کنار مطالب جدی وجود دارد بیشتر از اکانت های خشک توجه می کنند.

 

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


50 باید و نباید در هنگام بازاریابی کردن با اینستاگرام (بخش چهارم)
دو شنبه 21 تير 1400 ساعت 10:51 | بازدید : 147 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

31. در زمان هایی پست بگذارید که فکر می کنید اکثر افراد بیدار هستند و شانستان برای این که پست هایتان را ببینند از همه بیشتر می شود!

شما برای این که بتوانید در کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام موفق شوید باید سعی کنید تا در زمان هایی پست بگذارید که فکر می کنید بیشترین میزان مشارکت در اینستاگرام وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که پست گذاشتن در این زمان ها می تواند منجر به بهترین نتیجه ها شود. محققان و افرادی که در زمینه شیوه های بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که زمانی که شما برای گذاشتن پست ها انتخاب می کنید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین پارامترهایی است که می تواند بر روی میزان مخاطبین شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. به این شکل که در صورتی که در زمانی پست بگذارید که تعداد افرادی که آنلاین هستند و در شبکه های اجتماعی حضور دارند به حداکثر خود برسد می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند هم به حداکثر می رسد. علت این موضوع هم کاملا واضح است. این موضوع به این دلیل است که در چنین ساعت هایی تعداد افرادی که پست های شما را می بینند بیشتر هستند. به عنوان مثال در صورتی که از هر 1000 نفری که پست های شما را می بینند تعداد 10 نفر شما را دنبال کنند؛ در صورتی که شما در زمان هایی پست بگذارید که تنها 2000 نفر آنلاین هستند باید انتظار داشته باشید که تعداد 20 نفر از آن ها شما را دنبال کنند. این در صورتی است که در صورتی که شما زمانی پست بگذارید که تعداد 20000 نفر آنلاین هستند می توانید انتظار داشته باشید که تعداد 200 نفر شما را دنبال کنند! بنابراین در چنین حالتی اگر شما برای هر روزی که پست می گذارید زمان های مخصوص را انتخاب کنید می توانید بعد از مدتی انتظار داشته باشید که بعد از مدتی کوتاهی اگر زمان های مناسبی را برای پست گذاشتن انتخاب کنید به میزان بسیار زیادی دنبال کننده یا فالور داشته باشید. این در صورتی است که اگر زمان های مناسبی را برای پست گذاشتن انتخاب نکنید شانس شما برای این که تعداد دنبال کننده هایتان زیاد شود کم و کمتر می شود. پس سعیتان را بکنید تا در زمان هایی پست بگذارید که فکر می کنید در این زمان ها بیشترین امکان برای آنلاین بودن مخاطبین وجود دارد. سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که از کجا می توان تشخیص داد که چه زمانی برای پست گذاشتن مناسب است. پاسخ این سوال این است که برای این که بفهمید چه زمانی برای پست گذاشتن مناسب است باید نوع مخاطبینتان را درنظر بگیرید. در صورتی که مخاطبین شما از گروه خاصی باشند که فکر می کنید زمان های خاصی آنلاین هستند باید سعی کنید تا در زمان هایی پست بگذارید که این افراد آنلاین هستند.

32. با تجارت های دیگر از طریق اینستاگرام در ارتباط باشید!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهم و کلیدی که شما باید به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام حتما به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا با تجارت های دیگر از طریق اینستاگرام در ارتباط باشید. تحقیقات نشان داده است که در صورتی که شما بتوانید صفحه های اینستاگرامی را که مرتبط با تجارت های دیگر است پیدا کنید و بر این اساس سعی کنید تا با آن ها ارتباط برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند افزایش پیدا کنند. این موضوع چند دلیل دارد:

دلیل اول: در صورتی که شما بتوانید با صفحه هایی که مربوط به تجارت هایی است که کارشان مرتبط با کار شما می باشد ارتباط برقرار کنید و به عنوان مثال زیر پست هایی که آن ها می گذارند کامنت بگذارید می توانید تجارت خودتان را به افرادی که به عنوان بازدیدکننده به این پست ها سر می زنند نیز بشناسانید. همین موضوع می تواند باعث شود که شانس شما برای موفقیت افزایش پیدا کند به این دلیل که اکثر افرادی که به این پست ها سر می زنند افرادی هستند که از تجارتی استفاده می کنند که کارش مرتبط با تجارت شماست و بنابراین بدون شک تجارت شما نیز به کارشان می آید و بنابراین همین موضوع یک تبلیغ خیلی خوب برای تجارت شما می شود.

دلیل دوم: وقتی که مخاطبین و دنبال کنندگان شما و افرادی که به عنوان بازدیدکننده به تجارت شما سر می زنند و یا حتی افرادی که دنبال کنندگان تجارتی هستند که شما با آن ارتباط دارید می بینند که شما در حال تعامل با این تجارت هستید احساس می کنند که شما تجارتی قابل اطمینان هستید و بنابراین احتمال این که میزان اعتماد آن ها نسبت به شما افزایش پیدا کند هم بیشتر خواهد شد.

دلیل سوم: اگر شما بتوانید به خوبی با این تجارت های همکارتان ارتباط برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که آن ها در آینده به شما اعتماد بیشتری بکنند و حتی برای شما تبلیغ کنند. این موضوع باعث می شود که بخش زیادی از مخاطبینی که مربوط به تجارت های دیگر هستند هم به تجارت شما بیایند و در نتیجه شما می توانید به این شیوه شانس بسیار بیشتری برای بالا بردن تعداد مخاطبینتان داشته باشید.

دلیل چهارم: آن ها می توانند روش های جدیدی را به شما یاد دهند

ارتباط گرفتن تجارت شما با تجارت های دیگر می تواند باعث شود که تجارت های دیگر روش هایی را در اختیار شما قرار دهند که با استفاده از این روش ها بتوانید بازاریابی کنید. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از تجارت های بزرگ و تجارت هایی که در زمینه بازاریابی موفق عمل کرده اند تجارت هایی بوده اند که به این شیوه بازاریابیشان را انجام می دادند که با تجارت های دیگر ارتباط می گرفتند و راه کارها و روش های بازاریابی کردن به شیوه مناسب را از این تجارت ها یاد می گرفتند.

33. به متن هایی که پست می کنید توجه کنید!

توجه کردن به متن هایی که پست می کنید نیز اهمیت فراوان دارد. شما باید دقیقا بدانید که چه متن هایی را قرار است پست کنید و بر این اساس باید سعی کنید تا متن هایی را پست کنید که از همه متن های صفحه های دیگر اینستاگرامی به میزان بیشتری دیگران را به سمت خودش جلب می کند. تحقیقات نشان داده است که متن هایی که شما پست می کنید برای این که جذابیت بیشتری داشته باشند باید مطالبی جالب و جذاب را نشان دهند. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که متن هایی بنویسید که افرادی که سعی می کنند تا آن را بخوانند بتوانند در نگاه اول بهترین نتیجه ها را از این متن ها بگیرند. متن هایی که شما در اینستاگرام پست می کنید باید دارای ویژگی های مهم و مثبت زیر باشند:

ویژگی اول: متن های شما نباید دارای غلط املایی باشند!

در صورتی که شما متنی را پست کنید که دارای غلط املایی است تعداد افرادی که مخاطبین شما می شوند را به میزان بسیار زیادی کاهش داده اید. داشتن غلط املایی در متن یکی از مهم ترین پارامترهایی است که در صورتی که وجود داشته باشد ممکن است منجر به بروز مشکلات جدی در کار شود. بنابراین سعی کنید تا متن هایی انتخاب کنید که غلط املایی نداشته باشند.

ویژگی دوم: متن های شما باید شفاف باشند!

در صورتی که شما بخواهید متن هایی را پست کنید که دارای شفافیت زیادی نیستند ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید. تحقیقات متخصصانی که در زمینه بازاریابی با استفاده از اینستاگرام کار می کنند نشان داده است در کپشن نویسی متن هایی موفق می شوند که دارای بیشتری میزان شفافیت باشند و به صورت شفاف و آشکار بیان کنند که مطلب از چه قرار است.

ویژگی سوم: صمیمانه بنویسید!

متن هایی که شما به عنوان کپشن در اینستاگرام می نویسید باید صمیمانه باشند. شما باید سعی کنید تا متن ها را به شیوه ای بنویسید که افرادی که آن ها را می خوانند احساس کنند که شما می خواهید یک رابطه دوستانه با آن ها برقرار کنید و در صورتی که شما بتوانید چنین احساسی را در آن ها بوجود بیاورید می توانید امید داشته باشید که شانس بسیار زیادی برای موفقیت خواهید داشت. پست متن هایی بنویسید که با مخاطبین رابطه ای صمیمانه برقرار کنند.

34. از ویژگی هایلایت استفاده کنید!

همان طور که می دانید ابزار اینستاگرام روز به روز ویژگی های جدیدتری را در اختیار افرادی که از آن استفاده می کنند قرار می دهد تا مخاطبین بتوانند با استفاده از آن لذت بیشتری از بودن در اینستاگرام را ببرند و در عین حال کار برای افرادی که پست می گذارند هم آسان تر شود. تحقیقات نشان داده است که یکی از بهترین و مناسب ترین شیوه هایی که شما می توانید با استفاده از آن صفحه اینستاگرامی خودتان را پررونق تر کنید استفاده کردن از ویژگی جدید هایلایت اینستاگرام است. در این ویژگی شما این امکان را پیدا می کنید تا آرشیوی از تمام استوری هایی که تا کنون درست کرده اید ایجاد کنید و سعی کنید تا بر این اساس کاری کنید که تعداد بازدیدکنندگان این استوری ها زیاد شود. البته با این که استوری هایی که شما در اینستاگرام پست می کنید تنها به مدت 24 ساعت طول می کشند ولی شما با استفاده از این تکنیک جدید می توانید بخشی از استوری های خودتان را (آن هایی که انتخاب می کنید) در این بخش از اینستاگرام نگه دارید و آن ها را به شیوه هایلایت بنویسید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند منجر به ایجاد نتیجه های بسیار مناسبی شود و می تواند باعث شود که شانس شما برای این که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشد را افزایش دهد. در صورتی که شما بتوانید از این ویژگی به درستی استفاده کنید این امکان را پیدا خواهید کرد که آن دسته از استوری هایی را که فکر می کنید از همه بهتر هستند و ناراحتید که چرا بیشتر از 24 ساعت نمی مانند به صورت هایلایت درآورید و سعی کنید تا با استفاده از این روش جلوه ظاهری صفحه اینستاگرامیتان را هم بهتر کنید. بنابراین سعی کنید تا از این ویژگی جدید اینستاگرام به عنوان ابزاری برای بالا بردن تعداد مخاطبینتان و بیشتر کردن تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند استفاده کنید. این کار همچنین باعث می شود که شما این توانایی را داشته باشید که به افرادی که برای اولین بار از صفحه اینستاگرامی شما دیدن می کنند نشان دهید که چه استوری هایی در اینستاگرام گذاشته بودید و همین موضوع می تواند باعث شود که علاقه آن ها نسبت به شما بیشتر شود. استفاده کردن از ویژگی هایلایت همچنین باعث می شود که افرادی که به عنوان بازدیدکننده به وب سایت شما سر می زنند درک کنند که شما از تمام ویژگی های اینستاگرام استفاده کرده اید و همین موضوع می تواند منجر به نتیجه های مثبت بیشتری شود.

35. پست های جدیدی که می گذارید را در استوری هم بگذارید!

یکی دیگر از شیوه هایی که شما با استفاده از آن می توانید کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام را بهتر کنید این است که سعی کنید تا پست هایی را که در صفحه اینستاگرامی خودتان می گذارید در استوری هم قرار دهید. انجام دادن این کار باعث می شود که شما شانس بیشتری برای جلب کردن تعداد مخاطبین بیشتر داشته باشید به این دلیل که بسیاری از مخاطبین هستند که به پست هایی که شما گذاشته اید نگاه نمی کنند و صرفا می خواهند به استوری های شما نگاه کنند و همین کار باعث می شود که آن ها بتوانند پست های شما را بهتر ببینند. به عنوان مثال در صورتی که از میان 1000 مخاطب 900 تا از آن ها تنها به استوری های شما نگاه کنند در صورتی که شما در استوریتان پست های جدیدتان را هم بگذارید می توانید انتظار داشته باشید که به عنوان مثال از این تعداد 200 تا از آن ها نیز پست جدیدتان را ببینند!

36. فالورهایتان را به اکانت هایی که فکر می کنید لیاقتش را دارند، ارجاع دهید!

شما برای این که بتوانید تعداد مخاطبینتان را زیاد کنید باید سعی کنید تا به اکانت هایی که احساس می کنید محتوای خوبی دارند و لیاقتشان به اندازه ای است که شما می توانید دیگران را تشویق کنید تا از آن ها استفاده کنند؛ ارجاع دهید. این کار را Shout-out کردن می گویند. در این حالت شما نام این اکانت ها را می آورید و سعی می کنید تا بر این اساس کاری کنید که مخاطبین و افرادی که شما و اکانت شما را می بینند اکانت های دیگر را هم ببینند. تحقیقات نشان داده است استفاده کردن از چنین روشی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان موفقیت شما داشته باشد و می تواند باعث شود که شما شانس بیشتری برای موفقیت برای داشتن تعداد بالای مخاطبین داشته باشید. شما باید سعی کنید که آن ها را توشیق کنید که مطالبی را که در اکانت های دیگر وجود دارد و به نظر آن ها جالب می باشند را ببینند. همچنین شما به این روش موفق خواهید شد تا نام این اکانت ها را نیز برای مخاطبین خودتان معرفی کنید و به این شیوه کاری کنید که آن ها احساس کنند که شما با اکانت های دیگر ارتباط دارید. تحقیقات همچنین نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا از این روش استفاده کنند این امکان را خواهند داشت که حتی توجه اکانت هایی که نامشان در صفحه اینتساگرامیشان آمده است را به خودشان جلب کنند و به همین منوال آن ها می توانند انتظار داشته باشند که این اکانت ها هم در بسیاری از موارد برای این که به این کار آن ها پاسخی داده باشند نام آن ها را در صفحه اینستاگرامی خودشان قرار دهند. بنابراین شما می توانید با استفاده از این روش با یک تیر دو نشان بزنید. به این معنی که در عین حال که سعی می کنید تا مخاطبینتان را به سمت و سوی خودتان بکشانید سعی می کنید تا توجه اکانت هایی که مطالبشان به نظر شما جالب بوده است و شما آن ها را تبلیغ کرده اید به خودتان جلب کنید و همین کار باعث می شود که شانس شما برای این که آن ها نیز نامی از اکانت شما ببرند و دیگران را تشویق کنند که از اکانت شما استفاده کنند افزایش پیدا می کند.

37. درباره اتفاقات مختلفی که در تجارتتان می افتد پست بگذارید!

از دیگر روش های مهمی که شما برای این که تعداد مخاطبین اینستاگرامی بالایی داشته باشید باید به آن توجه نمایید این است که سعی کنید تا در ارتباط با اتفاقات مختلفی که در تجارتتان می افتد پست بگذارید. تحقیقات نشان داده است با انجام دادن این کار شما این توانایی را پیدا خواهید کرد که تا جایی که می توانید تعداد مخاطبینتان را بیشتر کنید. علت این موضوع بسیار آسان است. وقتی که شما درباره اتفاقاتی که در تجارتتان می افتد (به عنوان مثال درباره همایش ها و کنفرانس هایی که در تجارتتان برگزار می شود و یا درباره اتفاقات دیگری که در ارتباط با تجارتتان می افتد) مطالبی را به عنوان پست قرار می دهید افرادی که به عنوان بازدیدکننده از صفحه تجارت شما دیدن می کنند این شانس را پیدا خواهند کرد که شما را بیشتر ببینند و بیشتر بشناسند و بنابراین بیشتر احساس می کنند که شما شبیه به انسان هستید. این در صورتی است که اگر شما تنها سعی کنید تا با استفاده از اینستاگرام یک تصویر لوکسی از خودتان به آن ها ارایه کنید به شیوه ای که آن ها احساس نکنند که افرادی که در این تجارت پشت کامپیوترها نشسته اند و در حال بازاریابی کردن هستند هم مانند خودشان انسان می باشند شما شانس کمی برای موفقیت دارید به این دلیل که در چنین شرایطی آن ها نمی توانند آن رابطه ای را که باید به عنوان مخاطبین و تجارت ها با شما وجود داشته باشد برقرار نمایند و بنابراین احتمال این که بتوانید تعداد زیادی از مخاطبین را داشته باشید کمتر می شود. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید و به هر شیوه ای که می توانید درباره اتفاقاتی که در تجارتتان افتاده است با این افراد تصاویر و ویدیوهایی را به اشتراک بگذارید و بنابراین به این شیوه موفق خواهید شد که شانستان را برای داشتن یک تجارت با تعداد مخاطبین زیاد افزایش دهید. تحقیقات نشان داده است اکثر تجارت هایی که در این زمینه موفق شده اند تجارت هایی هستند که اکثرا همیشه سعی می کرده اند تا اتفاقاتی را که در تجارتشان می افتاده است و همایش ها  و کنفرانس های موجود و مرتبط با تجارتشان را به شیوه های مختلف با مخاطبینشان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید این کار را انجام دهید.

38. هر چند وقت یک بار روندهای جدیدی که در این زمینه ایجاد می شود را مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید تا سیستم های بازاریابی خودتان را هر چند وقت یک بار تغییر دهید!

تحقیقات نشان داده است آن دسته از تجارت هایی که می خواهند با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کنند و سعی می کنند تا روندهای جدیدی که در این زمینه وجود دارد را مورد بررسی قرار دهند تجارت هایی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت و داشتن تعداد بیشتر مخاطبین دارند. این در صورتی است که موضوع برای تجارت هایی که از همان ابتدای کار تا به پایان کار سعی می کنند تا تنها یک روند را دنبال کنند متفاوت می باشد. تجارت هایی که سعی می کنند تا چندین روند را مورد استفاده قرار دهند تجارت هایی هستند که احتمال موفقیت بیشتری برای کار بازاریابی دارند به این دلیل که این تجارت ها سعی می کنند تا روندهای مختلف را مورد آزمایش و خطا قرار دهند.

به عنوان مثال فرض کنید که شما به تازگی درباره بازاریابی با استفاده از اینستاگرام و شیوه های انجام دادن این کار تحقیق می کنید و به این نتیجه می رسید که روند جدیدی در کار بازاریابی بوجود آمده که نشان داده است که استفاده کردن از استورهای اینستاگرام می تواند نفش مهمی در بالا بردن شانس شما برای موفقیت در بازاریابی داشته باشد. در چنین شرایطی شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید استوری های اینستاگرام را بیشتر و باکیفیت بالاتری در اینستاگرام قرار دهید و برای موفق تر شدن در کار بازاریابی از استوری ها کمک بگیرید. بنابراین در صورتی که شما به عنوان یک بازاریاب عادت داشته باشید تا هر چند وقت یک بار این روندهای جدید را مورد توجه قرار دهید می توانید این شانس را داشته باشید که این موضوع که استفاده کردن از استوری ها می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت کار داشته باشد را مورد توجه قرار دهید و سپس سعی کنید تا جایی که می توانید از این شیوه های جدید استفاده کنید تا به موفقیت نزدیک شوید. این در صورتی است که اگر شما اصلا به این موضوع توجهی نداشته باشید و روندهای جدید کار را درنظر نداشته باشید موفق نخواهید شد که چنین کاری را انجام دهید و بنابراین شانستان برای این که بتوانید به تعداد مخاطبین زیادی برسید خیلی کمتر خواهد شد.

39. هر چند وقت یک بار تعدادی از فرآورده هایی که تولید می کنید (و یا بخشی از خدماتی را که ارایه می دهید) رایگان کنید!

افرادی که در زمینه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که یکی از بهترین روش ها برای این که تجارت ها بتوانند با استفاده از این روش شانسشان را برای داشتن تعداد مخاطبین بیشتر افزایش دهند این است که سعی کنند تا فرآورده ها را به صورت رایگان ارایه دهند و یا خدماتی را که تجارتشان ارایه می کند را در بخش هایی رایگان کنند. این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش تعداد مخاطبین داشته باشد و می تواند باعث شود که شانس شما برای این که به شمار زیادی از فالورها برسید افزایش پیدا کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا این کار را برای دوره های طولانی تری انجام دهند نسبت به آن هایی که این کار را تنها یک بار انجام می دهند شانس بیشتری برای موفقیت دارند. بنابراین شما باید سعی کنید که این کار را برای مدت طولانی و همچنین با درنظر گرفتن تمام قوانین و مقرراتی که در این زمینه وجود دارد انجام دهید. منظور از قوانین و مقررات این است که شما باید سعی کنید تا بر اساس راهنمایی هایی که در این زمینه وجود دارد به میزانی که مشخص شده است از فرآورده هایی که تجارتتان تولید می کند و یا از خدماتی که تجارتتان ارایه می کند استفاده کنید و سعی کنید که تا جایی که می توانید این کار را با توجه کردن به تمام اصول و قوانین و مقررات انجام دهید به شیوه ای که مخاطبین و افرادی که تجارت شما را دنبال می کنند برای این که فرآورده ها و یا خدمات رایگان بیشتری دریافت کنند شما را دنبال کنند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کرد از این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا رابطه صمیمانه تر و بهتری را با این مخاطبین ایجاد کنید و به این شیوه این توانایی را پیدا خواهید کرد که به آن ها القا کنید که این کار را صرفا برای آن ها انجام می دهید. در صورتی که شما بتوانید چنین وضعیتی داشته باشید این امکان را پیدا خواهید کرد که تعداد مخاطبین و بازدیدکنندگان خودتان را به میزان بسیار زیادی بیشتر کنید. پس سعی کنید تا حتما در کنار فرآورده های پولی که تولید می کنید و در کنار خدمات پولی که ارایه می کنید؛ فرآورده ها وخدمات رایگان را نیز در برخی از مواقع ارایه کنید.

40. فالورهایتان را تحلیل کنید و از ابزارهای تحلیل استفاده کنید!

شما باید سعی کنید تا فالورهایتان را به شیوه های مختلف مورد تحلیل قرار دهید. در صورتی که این توانایی را داشته باشید که آن ها را تحلیل کنید می توانید مشخص کنید که در چه وضعیتی قرار گرفته اید. وقتی که شما فرآیند بازاریابی را شروع می کنید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین کارهایی که در این زمینه باید انجام دهید این است که سعی کنید تا روند کار را از همان ابتدای کار تا جایی که پیش برده اید مورد بررسی قرار دهید. در این صورت است که می توانید اتظار داشته باشید که کارتان به درستی پیش می رود. این در صورتی است که اگر سعی نکنید توجهی به روند انجام کار داشته باشید و در صورتی که بخواهید همه چیز را به صورت سرسری بگیرید شانس بسیار کمتری برای موفقیت خواهید داشت. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید بررسی کنید که از کجا آمده اید و قرار است تا کجا پیش بروید. این کار می تواند باعث شود که اعتماد به نفسی که شما نسبت به خودتان دارید هم بیشتر شود و همین موضوع می تواند باعث شود که شما بتوانید در آینده بهتر هم عمل کنید. بنابراین سعی کنید تا وضعیت فالورهایتان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و سعی کنید تا بر این اساس کاری کنید که بدانید از نظر بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام در چه وضعیتی قرار گرفته اید. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که با توجه به روش ها و شیوه هایی که در اختیار دارید و می توانید در اختیار داشته باشید (با استفاده از نرم افزارهای مختلف و ابزارهایی که در این زمینه وجود دارند) بررسی کنید که از زمانی که کار بازاریابی را شروع کرده اید تا کنون در چه زمینه ای و به چه میزانی پیش رفته اید و همین کار می تواند به شما کمک کند که تا جایی که می توانید آگاه تر و بهتر عمل کنید و بنابراین در صورتی که کارتان اشکالاتی دارد سعی کنید تا این اشکالات را برطرف کنید و بر این اساس بتوانید کار را با کیفیت بهتر و بیشتری انجام دهید. این کار می تواند همچنین باعث شود که شما نسبت به روندی که در حال طی کردن آن هستید آگاه تر شوید و در آینده بهتر عمل کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


50 باید و نباید در هنگام بازاریابی کردن با اینستاگرام (بخش سوم)
دو شنبه 21 تير 1400 ساعت 10:33 | بازدید : 172 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

21. در زمان هایی پست بگذارید که فکر می کنید تعداد مخاطبین از همه بیشتر است!

این که برای این که چه زمانی پست بگذارید برنامه ریزی داشته باشید یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای داشتن تعداد مخاطبین بالا انجام دهید. شما باید سعی کنید تا زمانی را انتخاب کنید که پست هایی که در آن زمان می گذارید بیشترین بازدهی را داشته باشند. تحقیقات نشان داده است افرادی که در زمانی پست می گذارند که تعداد بازدیدکنندگان در این زمان ها به حداکثر می رسد افرادی هستند که شانس بسیار زیادی برای داشتن تعداد فالورهای بالا دارند. بنابراین شما به عنوان یک تجارتی که می خواهد با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کند باید درنظر داشته باشید که زمان پست گذاشتن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار شما داشته باشد. به هنگام زمان پست گذاشتن چند نکته وجود دارد که باید آن ها را درنظر بگیرید:

نکته اول: قبل از هر چیزی برای این که زمان مناسب برای پست گذاشتن را تعیین کنید به مخاطبینتان نگاه کنید!

مکن است شما مخاطبینی داشته باشید که در زمان های مخصوصی آمادگی برای رفتن به اینستاگرام را داشته باشند. بنابراین باید بر این اساس در این زمان برای این افراد پست بگذارید. به عنوان مثال ممکن است شما با تعدادی از دانشجویان روبرو شده باشید که برای این که برای آن ها پست بگذارید مجبور باشید تا زمان هایی را انتخاب کنید که آن ها از سر کلاس بر می گردند. به عنوان مثال برای دانشجویان نمی توانید زمان هایی مانند صبح و یا ظهر را انتخاب کنید به این دلیل که در این زمان ها احتمالا آن ها در سر کلاس درس هستند و بنابراین پست گذاشتن برای آن ها در این زمان کار درستی نیست. بهترین زمان برای دانشجویان همان ساعت های اولیه غروب و یا شب می باشد.

نکته دوم: ساعت هایی را برای پست گذاشتن انتخاب کنید که آمارها نشان داده است بیشتری تعداد افرادی که از اینستاگرام استفاده می کنند در این زمان آنلاین می شوند!

شما برای این که کاری کنید که پست هایی که می گذارید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد باید سعی کنید تا زمان هایی را که از نظر آمارها نشان می دهد بیشترین تعداد کاربران اینستاگرام در آن زمان ها آنلاین می شوند پیدا کنید و بر این اساس پست های خودتان را بگذارید. در این حالت می توانید اطمینان داشته باشید که از هر زمان دیگری تعداد افرادی که آنلاین می شوند و پست های شما را می بینند بیشتر خواهد بود.

نکته سوم: سعی کنید در همان زمانی که برای پست گذاشتن انتخاب کرده اید پست های بعدی را هم در همان زمان بگذارید!

از دیگر نکته هایی که شما باید حتما به هنگام پست گذاشتن به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا در همان زمانی که پست گذاشته اید در همان ساعت پست های اینستاگرامتان را بگذارید. این کار باعث می شود که شما انتظاری را در دیگران ایجاد می کنید که وقتی پست هایی که برایشان می گذارید را در یک زمان مشخص می بینند سعی می کنند تا دوباره به دنبال پست هایی باشند که در آینده قرار است در همان زمان برایشان بیاید. این کار باعث می شود که احتمال این که شما را دنبال کنند افزایش پیدا کند. بنابراین تمام تلاشتان را بکنید که ساعت هایی را که برای پست گذاشتن انتخاب کرده اید همچنان ثابت نگه دارید تا افرادی که از صفحه شما بازدید می کنند انتظار پست های بعدی را داشته باشند و بنابراین احتمال این که شما را دنبال کنند بیشتر شود.

22. از تبلیغات پولی استفاده کنید!

نکته دیگر برای افرادی که می خواهند کیفیت کار بازاریابشان با استفاده از شبکه های اجتماعی را بالا ببرند این است که سعی کنند تا از تبلیغات پولی استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که چنین افرادی شانس بیشتری برای موفقیت دارند به این دلیل که با این که شما می توانید به شیوه های مختلف در اینستاگرام تبلیغ کنید ولی باید بدانید که هنوز هم یکی از بهترین شیوه ها برای تبلیغ کردن استفاده کردن از تبلیغاتی است که به صورت رایگان انجام نمی شوند. در این گونه تبلیغات می توان انتظار داشت که گستردگی مطالب به اندازه کافی زیاد شود و همچنین شما در صورت استفاده کردن از این روش این امکان را بدست خواهید آورد که تجارت خودتان را به افراد بیشتری نشان دهید و همین موضوع باعث می شود که شانس شما برای این که تعداد مخاطبینتان افزایش پیدا کند بیشتر شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا از تبلیغات پولی استفاده کنند نسبت به دیگران شانس بیشتری دارند و بنابراین موفق تر می شوند.

23. از افراد تاثیرگذار کمک بگیرید!

از دیگر نکته هایی که شما برای این که کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام را به خوبی انجام دهید باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا از روش بازاریابی با استفاده از افراد معروف استفاده کنید. در این روش شما فرد معروفی را پیدا می کنید و برند خودتان را به این فرد معرفی می کنید. سپس سعی می کنید تا با استفاده از مهارت های بازاریابی خودتان این فرد را قانع کنید که تجارت شما کارهای مفیدی انجام می دهد. در چنین مواردی، فرد مورد نظر تجارت شما را برای همگان تبلیغ می کند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت کار بازاریابی داشته باشد و حتی در بسیاری از موارد می تواند باعث شود که تعداد مخاطبین شما از این رو به آن رو شود (به میزان زیادی افزایش پیدا کند). تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از چنین روشی می تواند باعث شود که حتی آن دسته از مخاطبین شما که به عنوان مخاطبین وفادار آن ها را می شناسید بیشتر و بیشتر شوند. شما بید به این نکته توجه کنید که فردی که شما به عنوان فرد معروف مورد بررسی قرار می دهید در حقیقت می تواند یک فرد معروف هم نباشد. حتی در صورتی که این فرد یک سلبریتی هم نباشد و فردی عادی و معمولی باشد که میزان مخاطبین زیادی در اینستاگرام دارد شما می توانید آن را به عنوان یک فرد معروف درنظر بگیرید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از چنین روشی می تواند کمک زیادی به شما بکند تا کیفیت کارتان را به میزان بسیار بسیار زیادی افزایش دهید. دانشمندان و افرادی که در این زمینه کار می کنند و افرادی که درباره روش های بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام تحقیق می کنند همیشه روش بازاریابی کردن با استفاده از افراد مشهور را به عنوان یکی از موثرترین و مفیدترین روش هایی که می توان در این زمینه بکار گرفت دسته بندی کرده و می کنند و بر این باور هستند که استفاده کردن از این روش می تواند باعث شود که کیفیت کار شما به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. بنابراین استفاده از روش بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار روشی است که شما حتما باید به آن توجه کنید. به هنگامی که می خواهید با استفاده از افراد تاثیرگذار به بازاریابی بپردازید چند نکته کوتاه ولی بسیار مهم وجود دارد که باید حتما آن ها را درنظر داشته باشید:

نکته اول: باید بدانید که چه فردی را به عنوان فرد مورد نظر انتخاب کنید!

خیلی مهم است که شما در انتخاب فردی که قرار است با شما همکاری داشته باشد نهایت تلاشتان را بکنید. در صورتی که شما بدانید این فرد چه فردی است و در صورتی که سعی کنید تا بر این اساس با او ارتباط برقرار کنید حتما موفق خواهید شد. شما باید این فرد را به شیوه ای انتخاب کنید که مرتبط با کارتان باشد. به عنوان مثال در صورتی که کار شما در زمینه کیف است بهتر است فرد یا افرادی را انتخاب کنید که در این زمینه تخصص دارند و یا کاری که انجام می دهند و یا دلیلی که معروف شده اند مرتبط با همین کار باشد. در این صورت است که می توانید انتظار داشته باشید که کارتان به خوبی انجام شده است.

نکته دوم: باید سعی کنید تا در همان مکالمات اولیه با این فرد ارتباط برقرار کنید!

این که سعی کنید در همان ابتدا با فردی که قرار است برای شما کار بازاریابی را انجام دهد ارتباط برقرار کنید باید موضوعی باشد که حتما درنظر می گیرید. شما باید سعی کنید تا در همان ابتدا و در زمانی که  در همان ابتدا به این فرد ثابت کنید که تجارت باکیفیتی دارید و دوستش دارید در همین زمان است که می توانید انتظار داشته باشید بخش اعظمی از راه را رفته اید چون در این حالت این فرد شما شما اعتماد می کند. اما اگر بخش ابتدایی کار برایتان مشکل بود ممکن است در آینده نیز مشکلات بیشتری برایتان ایجاد شود و بنابراین نتوانید شانس زیادی داشته باشید.

نکته سوم: برای این که توجه این فرد را به خودتان جلب کنید سعی کنید تا امتیازاتی به او بدهید!

شما برای این که بتوانید توجه این فرد را به خودتان جلب کنید کارهای زیادی است که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال می توانید به این فرد امتیازات ویژه ای بدهید و بر این اساس از او بخواهید که تجارت شما را تبلیغ کند. به عنوان مثال از کارهایی که شما می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا برخی از اولین کالاهایی را که تولید می کنید به صورت رایگان در اختیار این فرد قرار دهید و سعی کنید تا بهترین کالاهای خودتان را در اختیار او قرار دهید و به این شیوه توجه او را به خودتان جلب کنید.

24. در صورتی که مطالب جالبی در بخش های دیگر اینستاگرام می بینید، سعی کنید تا آن ها را پست کنید!

با این که پست کردن مجدد مطالب دیگر در اینستاگرام موضوعی است که ممکن است از نظر بسیاری از مردم دیگر موضوع جالبی نباشد ولی حقیقت این است که در صورتی که شما به مطالب خوبی در اینستاگرام برخورد کنید باید سعی کنید تا از آن استفاده کنید. این موضوع به هیچ عنوان با تقلید کردن شباهتی ندارد. هنگامی که شما سعی می کنید تا مطالب خوبی را که دیگران در اینستاگرام پست کرده اند برای خودتان نگه دارید و سپس به شیوه دیگری آن را بیان کنید به هیچ عنوان این کار تقلید کردن نیست. حتی شما می توانید این مطالب را تغییر دهید و مطالب جدیدتری را برای خودتان ایجاد کنید. این کار می تواند به شما کمک کند که تا جایی که می توانید خلاق تر عمل کنید و اگر مطالبی را در اینستاگرام پیدا کردید که به نظرتان جالب آمد با استفاده از خلاقیت خودتان این مطالب را تغییر دهید. تحقیقات همچنین نشان داده است که استفاده کردن از چنین روش هایی می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی افزایش تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند داشته باشد. شما باید سعی کنید تا در اینستاگرام به دنبال مطالبی بگردید که به نظرتان جالب است. به عنوان مثال فرض کنید شما در اینستاگرام در یکی از صفحه هایی که حتی ممکن است هیچ ارتبطای با تجارتی که شما دارید نداشته باشد پستی را می بینید که در زیر آن کپشنی نوشته شده است که در این کپشن درباره یک مطلب متنی بسیار زیبا نوشته شده باشد. در چنین مواردی شما این توانایی را خواهید داشت که از این مطلب استفاده کنید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که این مطلب را کمی تغییر دهید. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که بدون این که تغییری در چیزی داده باشید و بدون این که پستی را تغییر داده باشید و یا بدون این که ریپوست کرده باشید از این مطلب استفاده کنید. البته باید این نکته را هم ذکر کنیم که در صورتی که احساس می کنید مطلبی که ذکر می کنید خیلی شبیه به مطلبی می شود که در پست مورد نظر وجود دارد بهترین کار این است که نام اکانتی که دارنده پستی است که این مطلب در آن قرار گرفته است را نیز ذکر نمایید.

25. در صورتی که می خواهید محتوایی را از اکانت های دیگر اینستاگرام پست کنید سعی کنید تا همیشه به آن ها کردیت (Credit) بدهید!

در صورتی که شما می خواهید محتوایی را از اکانت های دیگر اینستاگرام پست کنید باید حتما نام این اکانت ها را قید کنید. این کار را کردیت دادن یا (Crediting) می گویند. در چنین مواردی شما باید سعی کنید که در صورتی که می بینید محتوایی در اینستاگرام وجود دارد که فکر می کنید در صورتی که شما هم آن را در اینستاگرام خودتان بگذارید می تواند برایتان سودمند باشد باید حتما نام فردی را که شما این محتوا را از اینستاگرامش برداشته اید قید کنید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسزایی در بالا بردن کیفیت کار شما داشته باشد. در صورتی که شما نام صفحه اینستاگرامی را که پست های مورد نظر در آن وجود داشته است ذکر کنید می توانید این انتظار را داشته باشید که میزان شهرت شما هم بیشتر شود و در کنار آن می توانید کاری کنید که افراد دیگر دیدگاه مناسب تری نسبت به شما داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این روش می تواند حتی باعث شود که تعداد مخاطبین شما بیشتر شود به این دلیل که افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند در صورتی که احساس کنند که شما به صفحه های اینستاگرامی دیگر هم به اندازه ای اهمیت می دهید که هم حقوق آن ها را رعایت می کنید و هم اگر مطالبی مربوط به آن ها باشد را پست می کنید طرفدار شما می شوند. در حقیقت در چنین شرایطی این افراد می توانند انتظار داشته باشند که با تجارتی روبرو هستند که به آن ها احترام می گذارد و همین موضوع می تواند باعث شود که آن ها فکر کنند وقتی شما به این صفحه های اینستاگرامی احترام می گذارید در حقیقت به آن ها نیز احترام خواهید گذاشت! پس شما را دنبال می کنند. همچنین کردیت دادن به صفحه های دیگر یک مزیت دیگر هم برای شما دارد و آن هم این است که در صورتی که شما سعی کنید تا به صفحه های مختلف کردیت دهید می توانید انتظار داشته باشید که دیگران برای این که مطالب جالب و جذابی را که حتی ممکن است به نظر آن ها مربوط به دیگران باشد ولی در اکانت شما پیدا شود؛ شما را دنبال کنند! پس سعی کنید تا حتما به اکانت ها و صفحه های دیگر کردیت بدهید!

26. برای این که تعداد مخاطبینان زیاد شود، می توانید تخفیف های ویژه ای به آن ها بدهید!

این که شما تخفیف های ویژه ای به مخاطبین بدهید یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای افزایش دادن تعداد مخاطبینان انجام دهید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به این روش کارهایشان را انجام دهند افرادی هستند که شانس بیشتری برای داشتن تعداد مخاطبین زیاد دارند. تحقیقات همچنین نشان داده است که استفاده از چنین روشی می تواند شانس شما را برای داشتن تعدادی مشتری وفادار و افرادی که شما اطمینان دارید که همیشه مشتریان شما باقی خواهند ماند را افزایش دهد. البته دادن تخفیف های ویژه همیشه و در هر شرایطی برای تمام افرادی که می خواهند بازاریابی کنند روش منطقی و پذیرفته ای می باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما یک تجارت را به تازگی به راه انداخته اید در صورتی که سعی کنید تا تخفیف هایی را در همان ابتدای کار ارایه کنید این توانایی را پیدا خواهید کرد که به میزان زیادی شانستان را برای داشتن تعداد بیشتری از مخاطبین افزایش دهید به این دلیل که این تعداد از مخاطبین همیشه به دنبال این هستند که کالاها و یا خدمات را با مبلغ هایی کمتر از مبالغ اصلی دریافت کنند. همین موضوع باعث می شود که برای شما به عنوان یک تجارت نوپا این موضوع به اندازه ای سرنوشت ساز باشد که در بسیاری از موارد بتواند تجارت شما را به میزان قابل توجهی در همان ابتدای کار رخ دهد. این در صورتی است که اگر شما در همان ابتدا به اندازه کافی تخفیف ندهید و یا اصلا تخفیف ندهید ممکن است شانس این که تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار داشته باشید کمتر شود. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که سعی می کنند تا علاوه زمانی که در ابتدا کارشان را شروع کرده اند؛ در مراحل بعدی نیز برای مخاطبین و خریداران و مشتریان تخفیف هایی قایل شوند تجارت هایی هستند که شانس بسیار بیشتری برای داشتن مشتری نسبت به تجارت های دیگر دارند. این موضوع در اینستاگرام هم به همین منوال است و در صورتی که شما در اینستاگرام به تبلیغات بپردازید می توانید با دادن تخفیف های ویژه ای که در همان ابتدا برای مخاطبین و مشتریان درنظر گرفته اید شانس خودتان را برای داشتن تعداد بیشتری از آن ها به میزان زیادی افزایش دهید.

27. کیفیت تصاویرتان را بالا ببرید!

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از اینستاگرام برای این که کیفیت کارتان را بالا ببرید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا تصاویری را پست کنید که دارای کیفیت بالایی باشند. پست کردن تصاویری که دارای کیفیت بالا می باشند می توانند به مخاطبین این امکان را بدهند که دیدگاه بهتری نسبت به تجارت مورد نظر داشته باشند. یکی از مهم ترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند در اینستاگرام پست بگذارند و با استفاده از آن جلب مشتری کنند انجام می دهند این است که آن ها فکر می کنند که برای پست گذاشتن در اینستاگرام باید حتما افرادی باشند که عکاس حرفه ای هستند. این در صورتی است که به هیچ عنوان چنین موضوعی درست نیست. شما برای این که در اینستاگرام تصاویر باکیفیت قرار دهید به هیچ عنوان نیازی ندارید که عکاسان حرفه ای باشید. بلکه تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام تلاشتان را بکنید تا این تصاویر باکیفیت باشند و برای این که اصلا نیازی نیست که این تصاویر در همان ابتدا باکیفیت بالا تهیه شوند. به عبارت دیگر اینستاگرام ابزارهای زیادی را در اختیار آن دسته از افرادی که می خواهند تصاویر باکیفیت تولید کنند قرار می دهد. این گونه افراد سعی می کنند که تا جایی که می توانند تصاویری را تولید کنند که دارای کیفیت بالا باشد و برای این کار حتی می توانند تصاویری را که در ابتدا به نظر کیفیت خوبی ندارد به تصاویری تبدیل کنند که کیفیت بالایی دارد. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که بخواهید این کار را انجام دهید ده ها و ده ها ابزار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا این کار را انجام دهید. تحقیقات نشان داده است که آن دسته از صفحه های اینستاگرامی که در آن ها تجارت ها سعی می کنند تا تصاویر باکیفیتی را ارایه کنند نسبت به صفحه های اینستاگرامی که در آن ها کیفیت تصاویر پایین تر است به میزان بسیار زیادی مخاطبین بیشتری دارد. علاوه بر آن در صورتی که شما بخواهید به دنبال تصاویری در هشتگ های اینستاگرامی بگردید معمولا تصاویری را انتخاب می کنید که دارای کیفیت بالاتری باشند و بنابراین صفحه هایی را دنبال خواهید کرد که در آن ها تصاویری وجود دارد که دارای کیفیت بالاتری می باشد.

28. در پست های خودتان لوکیشن قرار دهید!

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما کمک کند تا در بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام موفق شوید دادن لوکیشن به پست هایتان می باشد. تحقیقات نشان داده است که پست هایی که در آن ها از لوکیشن استفاده شده است بسیار موفق تر از پست هایی عمل می کنند که در آن ها لوکیشن داده نشده است. وقتی که شما برای پست هایتان لوکیشن می گذارید می توانید انتظار داشته باشید که این کار برای شما چند مزیت داشته باشد:

مزیت اول: افزایش اعتبار برای صفحه اینستاگرامی شما

وقتی که شما به پست هایتان لوکیشن اضافه می کنید در حقیقت در یک توافق نانوشته به پست هایی که گذاشته اید اعتبار اضافه می کنید. به عبارت دیگر در چنین شرایطی شما سعی می کنید تا پست هایی را که گذاشته اید معتبرتر کنید. در چنین شرایطی میزان اعتمادی که مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکننده از پست های شما دارند بیشتر می شود و بنابراین آن ها می توانند برای پست های بعدی که شما قرار است بفرستید بیشتر به شما اعتماد کنند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از چنین روشی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار بازاریابی شما و در نتیجه آن کیفیت تجارت شما داشته باشد و می تواند باعث شود که شما کار تجارتتان را بهتر انجام دهید.

مزیت دوم: ایجاد احساس صمیمیت برای مخاطبین

در صورتی که شما در پست های خودتان لوکیشن قرار دهید می توانید انتظار داشته باشید که رابطه صمیمانه ای میان شما و این افراد ایجاد شود. در بسیاری از موارد همین رابطه صمیمانه است که می تواند باعث شود که این افراد بیشتر نسبت به تجارت شما علاقه مند شوند و همین موضوع می تواند باعث شود که مخاطبین همیشگی شما و در نتیجه مشتریان شما شوند و شما را در اینستاگرام فالو کنند. این موضوع همچنین می تواند باعث شود که شانس شما برای این که یک ارتباط صمیمی تر و نزدیکتری با آن ها برقرار کنید بیشتر شود.

مزیت سوم: مخاطبین بیشتر باور می کنند که شما "انسان" هستید!

با این که افرادی که با استفاده از اینستاگرام بازاریابی می کنند همگی انسان هستند ولی در بسیاری از موارد و در مواردی که شما می خواهید حقیقتا با آن ها رابطه برقرار کنید و کاری کنید که به شما اعتماد کنند ممکن است با دشواری هایی مواجه شوید. در صورتی که در پست هایی که می گذارید لوکیشن قرار دهید می توانید این دشواری ها را از بین ببرید. به عبارت دیگر شما در چنین شرایطی می توانید از اضافه کردن لوکیشن به پست هایتان کمک بگیرید و به این شکل کاری کنید که آن ها احساس کنند که شما حقیقتا انسان هستید (البته قبلا هم این را می دانستند ولی وقتی که دقیقا لوکیشن می گذارید حضور شما را بیشتر از گذشته احساس می کنند و همین موضوع می تواند قدم بسیار مهمی برای شما باشد) و همین موضوع باعث می شود که احساس می کنند شما حقیقی هستید.

29. از Geotag استفاده کنید!

یکی دیگر از ویژگی هایی که اینستاگرام برای افرادی که می خواهند کار بازاریابیشان را ارتقا دهند فراهم کرده است Geotagging یا جیوتگینگ می باشد. در این حالت شما این توانایی را خواهید داشت که لوکیشن مورد نظر خودتان را در تگ ها بگذارید و به این شیوه می توانید کاری کنید که مخاطبین بیشتری به شما توجه کنند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن تعداد مخاطبین صفحه هایی که از این روش استفاده می کنند داشه باشد.

30. برخی از مخاطبین خودتان را با استفاده از لوکیشن هایی که قرار می دهند پیدا کنید!

از دیگر روش هایی که می تواند برای بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام بسیار موثر باشد این است که شما سعی کنید تا مخاطبین خودتان را با استفاده از پست هایی که به صورت جیوتگینگ می گذارند پیدا کنید. به عبارت دیگر شما می توانید در بخش تگ ها به دنبال پست هایی بگردید که مربوط به مکانی است که شما در آن هستید. در چنین مواردی می توانید انتظار داشته باشید که تعداد زیادی از افرادی را پیدا کنید که آن ها هم در چنین مکانی وجود دارد. قدم بعدی این است که به این افراد پیام بدهید و آن ها را دعوت کنید تا به تجارت شما بپیوندند. البته انجام دادن این کار می تواند برای شما کمی دشوار باشد ولی در صورتی که به این کار عادت کنید می توانید تعداد زیادی از افراد را با استفاده از همین روش پیدا کنید و از آن ها دعوت کنید که شما را دنبال کنند و به این شیوه می توانید انتظار داشته باشید که تعداد مخاطبین و دنبال کنندگان و در نهایت تعداد مشتریانتان به این روش به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


50 باید و نباید درهنگام بازاریابی کردن با اینستاگرام (بخش دوم)
دو شنبه 21 تير 1400 ساعت 10:23 | بازدید : 163 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

11. به کپشن ها توجه کنید!

توجه کردن به کپشن ها از موضوعات مهمی است که شما برای این که مخاطبین زیادی داشته باشید باید به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است که آن دسته از اکانت های اینستاگرامی که در آن ها از کپشن های مناسب استفاده شده است شانس بسیار بیشتری را برای موفقیت دارند. این در صورتی است که آن دسته از اکانت هایی که نمی دانند چگونه از کپشن ها استفاده کنند چنین شانسی ندارند. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که بهترین استفاده ممکن را از کپشن ها بکنید. وقتی که شما برای تصاویری که در اینستاگرام پست می کنید کپشن های مناسبی تهیه می کنید این امکان را برای افرادی که به عنوان بازدید کننده صفحه اینستاگرام شما را می بینند فراهم می کنید که می توانند نسبت به محتوایی که پست کرده اید دیدگاه بهتری داشته باشند. همین موضوع می تواند باعث شود که شانس شما برای این که تعداد مخاطبین بیشتری در اینستاگرام پیدا کنید افزایش پیدا کند. این در صورتی است که اگر شما به جای این که به کپشن ها توجه کنید به کیفیت تصاویر و ویدیوهایی که پست می کنید توجه کنید (البته با این که توجه کردن به این موارد هم خیلی مهم است ولی باید دانست که همه چیز نیست!) شانستان را برای این که به میزانی که این تصاویر باکیفیت و مفید هستند به همان میزان هم مخاطبین زیادی داشته باشید از دست می دهید. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید از کپشن هایی در کار استفاده کنید که به بهترین شکل ممکن توصیف کننده تصاویر و ویدیوهایی باشند که ارایه می کنید. برای این کار باید دو مورد مهم زیر را درنظر بگیرید:

مورد اول: توجه کنید که کپشن هایی که پست می کنید با مطابی که ارایه می کنید همخوانی داشته باشد.

در صورتی که تصاویر و ویدیوهایی که شما پست می کنید با مطالبی که نوشته اید همخوانی نداشته باشند شما هم نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان را به درستی انجام داده اید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید به ارتباط میان این موارد توجه کنید. این را هم بدانید که افرادی که تصاویر و ویدیوهای شما را می بینند افرادی هستند که دوست دارند تا کپشن هایی که برای آن ها می گذارید مشابه با این تصاویر و ویدیوها باشند.

مورد دوم: توجه کنید که کپشن ها به اندازه کافی طولانی نباشند!

در صورتی که شما از حجم زیادی کپشن استفاده کنید باید به این نکته توجه کنید که این حجم زیاد کپشن نباید بیشتر از یک حد مشخصی زیاد باشد به شیوه ای که بتواند به جذاب بودن کار شما لطمه بزند.

12. یکی از مهم ترین ابزارهای اینستاگرام، استوری است

استورهای های اینستاگرامی یکی از مهم ترین و باکیفیت ترین ابزارهایی هستند که شما برای این که بتوانید از آن ها استفاده کنید باید سعی کنید تا اصول انجام این کار را به خوبی یاد بگیرید. شما با استفاده از استوری ها این امکان را پیدا می کنید که کارهایی انجام دهید که بدون این ابزار و قبل از این که چنین ابزاری در اینستاگرام وجود داشت هرگز قادر به انجام این کار نبوده اید. شما باید سعی کنید تا درباره استوری های اینستاگرام تحقیق کنید و بررسی کنید که چگونه می توانید با استفاده از این ابزارها کاری کنید که تعداد مخاطبینتان بیشتر و بیشتر شود. افرادی که در این زمینه تخصص دارند بر این باورند که استفاده کردن از استوری اینستاگرام می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی تعداد افرادی که شما را در اینستاگرام دنبال می کنند داشته باشد و می تواند به میزان قابل توجهی این تعداد را یبشتر کند. شما به هنگامی که از استوری اینستاگرام استفاده می کنید باید چند نکته را درنظر داشته باشید. اولین و مهم ترین نکته ای که شما حتما باید به آن توجه کنید این است که استوری اینستاگرام بعد از 24 ساعت از بین می رود. بنابراین در صورتی که شما می خواهید مطالبتان را در این بخش پست کنید باید حتما با توجه به این محدودیت زمانی این کار را انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید مطالبی را در اینستاگرام پست کنید باید بدانید که اگر آن را در بخش معمولی پست کنید باید از یک نوع استراتژی عمل کنید و در صورتی که می خواهید آن را در استوری پست کنید باید با توجه کردن با بخش مربوط به استوری آن را پست کنید. بنابراین باید سعیتان را بکنید که تا جایی که می توانید از این ویژگی دقیقا همان طوری که هست استفاده کنید. محققان و افرادی که در زمینه بازاریابی با استفاده از اینستاگرام تحقیق می کنند بر این باورند که آن دسته از اکانت هایی که از استوری استفاده نمی کنند اکانت هایی هستند که شانسشان برای موفقیت خیلی پایین می آید.

13. به هنگام استفاده از استوری حتما از emoji استفاده کنید!

همان طور که در مورد بالا بیان شد وقتی که شما می خواهید از استوری اینستاگرام استفاده کنید باید تمام تلاشتان را بکنید که این کار را به درستی انجام دهید به این دلیل که در صورتی که نتوانید به درستی این کار را انجام دهید شانس بسیار بسیار کمی برای موفقیت خواهید داشت. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از emoji ها یکی از بهترین روش هایی است که شما با استفاده از این روش می توانید استوری خودتان را بهتر کنید. استوری هایی که در آن ها از emoji استفاده می شود نسبت به استوری هایی که در آن ها چنین اتفاقی نمی افتد خیلی بهتر عمل می کنند و در نتیجه مخاطبین بسیار بیشتری جلب این گونه افراد می شوند. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید از قدرتی که این emoji ها دارند استافده کنید تا بتوانید استوری های تولید کنید که هم از نظر محتوایی و هم از نظر جذابیت بهتر از استوری های دیگر باشند. تحقیقات نشان داده است که افرادی که به عنوان بازدیدکننده پست هایی را که شما در اینستاگرام قرار می دهید نگاه می کنند افرادی هستند که به emoji ها به عناون یکی از بهترین و مهم ترین ابزارهایی که شما می توانید آن را در اینستاگرام بکار ببرید نگاه می کنند. به عبارت دیگر آمارها نشان داده است که استوری های اینستاگرامی که در آن ها تعداد emoji ها نسبت به استوری های دیگر بیشتر است شانس بیشتری را برای داشتن تعداد بیشتری مخاطب دارند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید استوری هایتان در اینستاگرام تعداد مخاطبین و بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشند باید سعی کنید تا از این استوری هایی که در آن ها emoji بکار رفته است استفاده کنید. محققان و افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که نوع emoji هایی که شما در استوری ها بکار می برید هم می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت کار شما داشته باشد به این معنی که در صورتی که می خواهید از emoji های خندان و شاد و یا emoji  هایی که به طور کلی احساسات خوب را بیان می کنند استفاده کنید شانس بیشتری برای موفقیت در داشتن تعداد بالای بازدیدکننده دارید اما در صورتی که از emoji های منفی استفاده کنید شانس شما برای داشتن مخاطبین زیاد به مراتب کمتر می شود. بنابراین به هنگام استفاده از آن ها عنصر شاد بودن را هم درنظر داشته باشید.

14. به ویدیوها توجه کنید!

توجه کردن به ویدیوها به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین انواع محتوایی که امروزه در اینستاگرام از آن ها استفاده می شود یکی از کارهایی است که شما حتما باید به آن توجه داشته باشید. محققان زیادی هستند که بر روی  روش های جدید بازاریابی با استفاده از اینستاگرام کار می کنند. این محققان همیشه در حال بررسی کردن روش های جدید و نتیجه هایی هستند که این روش ها می توانند داشته باشند. یکی از مهم ترین نتیجه هایی که این محققان گرفته اند این بوده است که استفاده کردن از ویدیو و به طور کلی استفاده کردن از محتوای ویدیویی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش میزان مخاطبین در شبکه های مجازی و وب سایت ها داشته باشد چراکه امروزه ویدیوها به عنوان یکی از مهم ترین شیوه های بازاریابی درآمده اند. بنابراین در صورتی که می خواهید مخاطبین زیادی داشته باشید باید سعی کنید تا از ویدیوها استفاده کنید و محتوای ویدیویی را مورد استفاده قرار دهید. اما نکته های زیادی در خصوص پست کردن ویدیو و محتوای ویدیویی در اینستاگرام وجود دارد که شما باید سعی کنید تا به همه این نکته ها توجه کنید. تحقیقات نشان داده است که وقتی که شما ویدیوهای باکیفیت بالا را در پست های اینستاگرامی خودتان قرار می دهید می توانید این انتظار را داشته باشید که میزان افرادی که توجهشان نسبت به صفحه شما جلب می شود به میزان بسیار زیادی گسترش پیدا می کند. بنابراین از همین حالا شروع کنید و سعی کنید تا روش های مختلف پست گذاشتن به همراه محتوای ویدیوی را برای صفحه اینستاگرامتان یاد بگیرید. شما باید سعی کنید تا از ویدیوهایی استفاده کنید که اولا از نظر محتوایی مرتبط  به محتوایی باشند که شما پست می کنید و دوما باید این نکته را درنظر داشته باشید که این ویدیوها باید دارای کیفیت بالایی باشند و در عین حال باید به اندازه کافی جذاب باشند که توجه افرادی که آن ها را می بینند را به خودشان جلب کنند. علاوه بر همه این ها شما باید سعی کنید تا ویدیوهایی را پست کنید که از نظر کیفیت تصویر دارای کیفیت بالایی باشند چراکه در صورتی که کیفیت تصویر ویدیوهای شما پایین باشد شما برای این که بازدیدکنندگان زیادی داشته باشید شانسی ندارید.

آمارهایی که در سال های اخیر انجام گرفته نشان داده است که امروزه تعداد افرادی که ویدیوهای آنلاین نگاه می کنند نسبت به تعداد افرادی که این کار را انجام نمی دهند روز به روز در حال افزایش است و حتی می توان گفت که تعداد افرادی که از محتوای ویدیویی استفاده نمی کنند تقریبا در حال رسیدن به صفر می باشد. بنابراین شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید در کنار تصاویری که در صفحه اینستاگرام خودتان و در پست هایتان قرار می دهید ویدیو هم قرار دهید تا مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکننده از صفحه اینستاگرامی شما دیدن می کنند این امکان را داشته باشند که از طریق این روش جدید برای تولید محتوای جدید و باکیفیت با کاری که تجارت شما انجام می دهد آشنا شوند. وقتی که محتوای ویدیوی تولید می کنید می توانید انتظار داشته باشید که دست شما برای انجام دادن بسیاری از کارهایی که بدون ویدیو نمی توانستید انجام دهید هم باز می شود. به عنوان مثال وقتی که محتوای ویدیوی تولید می کنید در صورتی که شرکتی هستید که محصولاتی ارایه می کنید می توانید با استفاده از فایل های ویدیویی باکیفیت درباره محصولاتی که ارایه می کنید توضیح دهید. همچنین می توانید محوصلاتتان را بهتر از زمانی که تنها تصویر پست می کنید به مخاطبین نشان دهید. مثلا این امکان را پیدا خواهید کرد که به جای این که مجبور شوید تا تصاویری از بخش های مختلف فرآورده مورد نظرتان را به مخاطبین نشان دهید در یک ویدیویی که توصیف کننده تمام بخش های آن می باشد (محصول را در ویدیو می گردانید تا تمام بخش های آن دیده شود) به معرفی محصول مورد نظر بپردازید و یا این که می توانید با استفاده از برخی از افکت های مخصوص ویدیویی کاری کنید که محصولتان برای افرادی که می خواهند تصمیم بگیرند که آیا آن را بخرند یا نه جذابیت بیشتری داشته باشد. همچنین در چنین مواردی شما می توانید از صدا برای جذاب تر کردن محصولاتان استفاده کنید. علاوه بر همه این ها شما می توانید با پست کردن مطالب ویدیویی برخی از کارهایی را انجام دهید که تا کنون قادر به انجام آن نبوده اید. به عنوان مثال در صورتی که خدماتی ارایه می کنید می توانید تبلیغات ویدیویی این خدمات را در اینستاگرام مربوط به تجارتتان پست کنید تا افرادی که آن را می بینند هم جذب شوند و هم به بسیاری از سوالاتشان در این زمینه پاسخ داده شود که هردوی این موارد می تواند در بالا بردن تعداد مخاطبین تاثیر مثبت داشته باشد.

15. از ویژگی پیام های خصوص هم استفاده کنید!

یکی از مهم ترین مزیت هایی که اینستاگرام برای کاربرانش فراهم می کند استفاده کردن از پیام های خصوصی می باشد. شما با استفاده از این ویژگی به راحتی این توانایی را پیدا خواهید کرد که به افرادی که دوست دارید به صورت خصوصی پیام بدهید بدون این که افرادی دیگر متوجه شوند. برای این کار باید به بخش پیام های خصوصی بروید و با انتخاب کردن اکانتی که مورد نظر شما است سعی کنید تا با این فرد به صورت خصوصی ارتباط برقرار کنید. انجام دادن این کار باعث می شود که شما توانایی های بیشتری در زمینه بازاریابی پیدا می کنید. به عنوان مثال می توانید به افراد دیگر پیام دهید و از آن ها دعوت کنید که شما را دنبال کنند. البته این روش ممکن است در ابتدا کمی دور از ذهن به نظر برسد ولی معمولا برای اکانت هایی که تازه می خواهند به کار شروع کنند روش مناسبی است. شما با استفاده از این روش می توانید تعداد زیادی از افراد را دعوت کنید که تبدیل به مشتریان دایمی شما شوند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش در بسیاری از موارد می تواند منجر به رشد صفحه اینستاگرامی تجارت هایی که تازه شروع به این کار کرده اند شود. بنابراین در صورتی که شما هم تازه شروع کرده اید و در ابتدای راهید بهتر است از این روش استفاده کنید. در این روش شما یک جمله را عبارت را به عنوان عبارت کلیدی بازاریابی می نویسید و سپس سعی می کنید تا این جمله یا عبارت را به تمام افراد بفرستید. از میان این افراد ممکن است افرادی پیدا شوند که حقیقتا خواهان استفاده از محصولات شما باشند و بنابراین شما را دنبال می کنند و ممکن است در آینده حتی تبدیل به مشتریان شما شوند. بنابراین استفاده کردن از پیام خصوصی می تواند ابزار خوبی برای افرادی باشد که با استفاده از اینستاگرام کار می کنند (مخصوصا افرادی که تازه کارشان را شروع کرده اند) از همه این ها گذشته شما می توانید از پیام های خصوصی اینستاگرام به شیوه های دیگری نیز استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید به آن دسته از افرادی که فکر می کنید از همه بیشتر در تجارت شما دخالت دارند (به عنوان مثال بیشتر از دیگران نظردهی می کنند و لایک می کنند و غیره) پیام دهید تا آن ها را به صورت خصوصی و ویژه دعوت کنید که مخاطبتان شوند.

16. تعاملاتتان را بیشتر کنید!

از دیگر روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن تعداد مخاطبینتان را در شبکه اینستاگرام بالا ببرید و می توانید با استفاده از آن کیفیت کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام بهتری داشته باشید این است که سعی کنید تا تعاملاتتان را با دیگر اکانت هایی که کار شما را می کنند بیشتر کنید. در این راستا باید به این نکته توجه کنید که شبکه های اجتماعی با وب سایت خیلی متفاوت است. هنگامی که شما یک وب سایت دارید و می خواهید با استفاده از این وب سایت بازاریابی کنید باید به این نکته توجه کنید که در این حالت رابطه ای که شما با مخاطبین دارید رابطه ای یک طرفه است. به این معنی که شما مطالبی را ارایه می کنید و مخاطبین آن را می بینند. درست مثل این می ماند که شما به عنوان یک استاد و معلم در سر کلاس درس نشسته اید و در حال درس دادن می باشید. البته در این میان در صورتی که دانش آموزان از شما سوال و یا سوالاتی داشتند شما می توانید به آن ها پاسخ دهید ولی در مجموع جنس این رابطه یک رابطه یک طرفه می باشد. این در صورتی است که زمانی که شما می خواهید با استفاده از شبکه های اجتماعی (در اینجا اینستاگرام) بازاریابی کنید داستان کاملا متفاوت می شود. در اینجا شما به جای این که یک رابطه یک طرفه با مخاطبین داشته باشید رابطه ای دوطرفه دارید. به این معنی که شما با آن ها دوست هستید و آن ها هم با شما دوست هستند. بنابراین باید کاری کنید که این رابطه بیشتر از زمانی که وب سایت داشتید حالت دوطرفه داشته باشد. علاوه بر آن شما باید کاری کنید که تعاملاتتان با افرادی که مانند شما تجارت دارند نیز بیشتر شود. به این معنی که شما باید سعی کنید تا از ویژگی تعاملی بودن شبکه های اجتماعی استفاده کنید و سعی کنید تا با این افراد و تجارت ها تعامل داشته باشید. در چنین شرایطی می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای داشتن مخاطبین بیشتر افزایش پیدا کند به این دلیل که وقتی که مخاطبین ببینند که شما با همکاران خودتان و تجارت های رقیب خودتان تعامل دارید به شما اعتماد بیشتری می کنند و بنابراین شانستان برای موفقیت بیشتر می شود.

17. اکتیو باشید!

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما برای این که یک بازاریابی موفقی را با استفاده از اینستاگرام داشته باشید باید حتما به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا همیشه اکتیو باشید. تحقیقاتی که متخصصانی که در این زمینه ها تحقیق می کنند انجام داده اند به این نتیجه رسیده است که آن دسته از صفحه های اینستاگرامی که مربوط به تجارت هایی هستند که همیشه اکتویند نسبت به آن دسته از صفحه های اینستاگرامی که تجارت هایی که آن ها را اداره می کنند به هیچ عنوان اکتیو نیستند از نظر تعداد مخاطبین به میزان قابل توجهی بهتر عمل می کنند. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید اکتیو باشید و اکتیو عمل کنید. به عنوان مثال شما باید کاری کنید که ساعت هایی که برای رفتن به اینستاگرام برای خودتان تعیین کرده اید را زیاد کنید و حتی باید سعی کنید تا کم کم زمانی را که به رفتن به اینستاگرام می پردازید در طول روز بیشتر کنید (البته مراقب باشید که این زمان نباید با کارهای دیگری که انجام می دهید در تداخل باشد) بنابراین سعی کنید که تا جایی که می توانید بیشتر اکتیو باشید. در صورتی که شما امروز یک پست را بگذارید و برای مدت یک هفته دیگر اکتیو نشوید شانس شما برای این که مخاطبین زیادی داشته باشید خیلی کم می شود. این در صورتی است که اگر شما بعد از این که این پست را گذاشتید یا دوباره پست بگذارید و یا این که دوباره به شیوه های مختلفی به دیگران نشان دهید که اکتیو هستید احتمال این که تعداد دنبال کنندگانتان در اینستاگرام بیشتر شود افزایش پیدا می کند. به این دلیل که در این حالت شما می توانید انتظار داشته باشید که مخاطبین به دلیلی که شما اکتیو هستید علاقه داشته باشند که شما را دنبال کنند. این در صورتی است که اگر شما به اندازه کافی اکتیو نباشید شانستان برای داشتن مخاطبین زیاد بسیار بسیار پایین می آید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا در تمام بخش های اینستاگرام فعالیت کنند نسبت به افرادی که حتی اکتیو هستند ولی در تعداد محدودتری از ویژگی های اینستاگرام فعالیت می کنند هم شانس بیشتری دارند. بنابراین اکتیو بودن فرآیندی است که شما باید به شکل همه جانبه آن را داشته باشید و سعی کنید تا در بخش های مختلف و زمینه های مختلف اینستاگرام (مانند استوری ها، IGTV ها، پیام های خصوصی و غیره) خودتان را اکتیو نشان دهید.

18. به کامنت هایی که مخاطبین برایتان می گذارند پاسخ دهید!

شما باید سعی کنید تا به کامنت هایی که مخاطبین برای شما می گذارند پاسخ دهید. در این حالت این امکان را پیدا می کنید که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید چراکه در این حالت آن ها احساس می کنند که شما به سوالاتی که آن ها پرسیده اند پاسخ داده اید و بنابراین احتمال این که تبدیل به مخاطبین همیشگی شما شوند بیشتر می شود. محققانی که در زمینه بازاریابی با استفاده از شبکه های مجازی و به خصوص در زمینه بازاریابی با استفاده از اینستاگرام تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که یکی از بهترین روش هایی که تجارت هایی که می خواهند با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کنند می توانند با استفاده از آن تعداد مخاطبین و دنبال کنندگان خودشان را افزایش دهند روش پاسخ دادن به کامنت هایی است که برایشان گذاشته می شود. در صورتی که شما بتوانید کامنت هایی را که برایتان گذاشته می شود پاسخ دهید (حتی در صورتی که فکر می کنید این تعداد برایتان زیاد است بازهم اشکالی ندارد باید سعیتان را بکنید که تا جایی که می توانید به تمام این کامنت ها پاسخ دهید) می توانید انتظار داشته باشید که افرادی که به عنوان بازدیدکننده پست های شما را می بینند با دیدن این که شما به کامنتشان پاسخ داده اید نسبت به شما احساس بهتری پیدا کنند. در حقیقت آن ها وقتی که می بینند که کامنت هایی که برای شما گذاشته شده است پاسخ داده شده احساس می کنند که شما احساس تعهد زیادی نسبت به آن ها دارید و بنابراین احتمال این که دیدگاه مثبت تری نسبت به تجارت شما پیدا کنند بیشتر می شود. علاوه بر همه این ها افراد دیگری که حتی از شما سوال هم نپرسیده اند وقتی که به پست های شما نگاه می کنند و بخش کامنت هایتان را می خوانند و متوجه می شوند که شما به کامنت هایی که دیگران فرستاده اند پاسخ داده اید قدر شما را بهتر می دانند و به این شیوه شانستان برای این که مخاطبین بیشتری داشته باشید افزایش پیدا می کند. بنابراین نهایت تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید به تمام کامنت هایی که برای شما گذاشته می شود پاسخ دهید و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنید و بدانید که پاسخ دادن به کامنت ها تاثیر مثبت زیادی بر روی دیدگاهی که آن ها نسبت به شما پیدا می کنند خواهد داشت.

19. حتما دکمه CTA را در هر پستی که می گذارید قرار دهید!

از دیگر نکته های مهمی که توجه کردن به آن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن کیفیت کار بازاریابی شما داشته باشد این است که سعی کنید تا در هرکدام از پست هایی که می گذارید از دکمه CTA نیز استفاده کنید. این کار می تواند به شما کمک کند که در عین حال که محصولاتی که تجارتتان تولید می کند و  یا خدماتی که ارایه می کنید را به دیگران معرفی می کنید، این اجازه را به آن ها بدهید که بدون این که حتی لحظه مجبور به درنگ کردن باشند خودشان با انتخاب خودشان بر روی دکمه CTA کلیک کنند. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از صفحه های اینستاگرامی موفق از این روش برای جلب مخاطبین و مشتریان استفاده می کنند و این روش را بسیار موثر می دانند. بنابراین در صورتی که می خواهید مخاطبین برای این که به دنبال دکمه CTA شما بگردند مجبور نباشند تا به صفحه اصلی شما بروند باید سعی کنید تا در هرکدام از پست هایی که می گذارید دکمه CTA را نیز قرار دهید تا به این شیوه بتوانید مخاطبین بیشتری داشته باشید.

20. در پست هایی که می گذارید بعضی وقت ها سوالاتی مطرح کنید!

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما برای این که تعداد مخاطبین زیادی داشته باشید باید حتما به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا در لابلای پست هایتان از مخاطبین و افرادی که پست ها را نگاه می کنند سوالاتی نیز بپرسید. این سوالات باعث می شود که آن ها احساس کنند که شما می خواهید به آن ها اهمیت بدهید و بنابراین شانستان برای این که تعداد مخاطبین را بیشتر کنید افزایش پیدا می کند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار بازاریابی بوسیله شما داشته باشد و می تواند باعث شود که شانس شما برای داشتن تعداد فالور زیاد بیشتر شود. در چنین شرایطی مخاطبین احساس می کنند که شما دوست دارید تا با آن ها رابطه بگیرید و دوست دارید تا آن ها را نیز در کار خودتان دخالت دهید و همین موضوع باعث می شود که می توانید انتظار داشته باشید تعداد مخاطبین بیشتری پیدا کنید.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 53
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 62
:: بازدید ماه : 490
:: بازدید سال : 1229
:: بازدید کلی : 5729