ارائه و نمایش فروش جهت ترغیب مشتریان مشکل پسند به خرید محصول
شنبه 25 مرداد 1399 ساعت 16:59 | بازدید : 139 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

ارائه و نمایش فروش جهت ترغیب مشتریان مشکل پسند به خرید محصول

 

فروشندگان حرفه ای سه برابر بیشتر از فروشندگان معمولی در زمینه ارائه و نمایش فروش به برنامه ریزی و تمرین می پردازند. راهکارها و تاکتیکهای مرتبط با این موضوع را در موارد زیر بررسی می کنیم:

آمادگی، کلیدی برای یک ارائه فروش موفقیت آمیز: ابتدا از رابط یا معرف بخواهید که شما را به افرادی که در جلسه حضور خواهند داشت معرفی کنند. پس از آگاهی از تلفظ صحیح نام و نام خانوادگی افراد، با آنها تماس گرفته و پس از معرفی خود در مواردی با آنها صحبت کنید. به طور مثال درباره نیازهایشان صحبت کنید یا معیارهای خرید آنها را شناسایی کنید.

پیروزی را پیش از ارائه و نمایش فروش به دست آورید: هدف ارائه و نمایش فروش تنها اطلاع رسانی و متقاعد کردن نیست، بلکه تا اندازه ای وزنه را به نفع شما جهت برنده شدن سوق می دهد.

ایجاد یک ارائه موفق به وسیله نگارش دستور جلسه: پس از آنکه از آنچه که باید تدارک ببینید و توقعات مشتری آگاهی پیدا کردید، بر روی محتوای ارائه تمرکز کنید. تا این مرحله برای ایجاد اعتبار نزد مشتری بسیار تلاش کرده اید، حال باید او را برای ارائه و نمایش زحمات خویش دعوت کنید.

نمای کلی از ارائه به مشتری نشان دهید: در ارائه و نمایش، فروش هنگامی که تلاش می کنید مخاطبین خود را متقاعد کنید که راه حل شما بهترین راه حل است، مخاطب باید به سادگی بتواند جریان ارائه را از ابتدا تا انتها پیگیری کند.

استفاده از پاورپوینت و توزیع نوشته های مورد نیاز: امروزه بسیاری از نیروهای فروش از پاورپوینت در ارائه فروش استفاده می کنند ولی بسیاری از ارائه ها طولانی بوده و دارای اشتباهات کلاسیک هستند. از پاورپوینت جهت تاکید بر نکات کلیدی و نه به عنوان روشی جهت معرفی خود استفاده کنید.

تمرین عالی منجر به ارائه عالی می شود: پیش از ارائه فروش، انجام سخنرانی یا هرگونه همایشی، به طور عملی آنچه که می خواهید بگویید را تمرین کنید.

زود رسیدن، توجه به جزئیات: سلام و احوال پرسی با مشتریان پس از ورود به جلسه: توصیه می شود که حداقل یک ساعت زودتر از ارائه حضور داشته باشید.تجهیزات ارائه را کنترل کنید و هماهنگی های لازم را قبل از ورود مشتریان انجام دهید. هنگام ورود مشتریان توجه کامل به آنها داشته باشید.

اهمیت نحوه ارائه در کنار محتوای ارائه: نحوه مطرح کردن و ارائه مطلب نیز همانند محتوای ارائه فروش مهم است. ارائه فروش نباید تماماً خواندن یک سری مطالب باشد.

صدا، زبان بدن و حرکات نشان دهنده سطح اعتماد به نفس شماست: بسیاری از نیروهای فروش در هنگام ارائه بسیار سریع صحبت می کنند. نترسید، اندکی آرام تر صحبت کنید. وقتی که با آرامش صحبت می کنید مخاطبانتان شما را یک فرد مقتدر می بینند.

حفظ تماس چشمی با مخاطب: در نمایش فروش در میان گروه های کوچک باید بتوانید به هر یک از مخاطبان نگاه کنید. نکته مهم این است که از چرخش زیاد نگاه هم بپرهیزید.

تعامل با شرکت کنندگان در جلسه: در جلسات ارائه، فروشندگان بایستی مشتریان را به پرسش سوال و ارائه پیشنهادات و نظرات تشویق کنند.

جو جلسه را با شوخ طبعی، تعریف داستان های کوتاه و ارائه داده ها مفرح کنید: جلسه ارائه فروش را با تعریف داستان های کوتاه، قضایای موردی و تجارب شخصی مرتبط جالب تر و جذاب تر کنید.

پاسخ گویی به سوالات: نحوه پاسخ گویی به سوالات در هنگام ارائه تا اندازه زیادی میزان موفقیت و عدم موفقیت را نشان خواهد داد.

پس از ارائه و نمایش فروش: در پایان ارائه، از طریق اهدای هدایا به هریک از مخاطبان می توانید ارتباط مناسبی با آنها ایجاد کنید، خصوصاً اگر هدیه با فعالیت یا محصول شرکت مرتبط باشد.

نتیجه گیری

یک ارائه فروش اثربخش نیاز به تلاش و پیگیری زیادی دارد. در صورتی که جدی گرفته نشود و برنامه ریزی برای آن صورت نگیرد می تواند منجر به از دست دادن فروش شود. بنابراین نیاز به صرف زمان جهت آماده شدن و تمرین دارد. مطمئن شویدکه می توانید به سوالات کلیدی درباره اهداف شرکت، نیازها و موقعیت فعلی پاسخ دهید. همچنین تصمیم گیرندگان اصلی و معیارهای خرید آنها را پیش از ارائه شناسایی کنید. هدف شما کسب و حفظ توجه مخاطبان است تا بتوانید آنها را متقاعد کنید که از نیازها و منافع آنها باخبرید و می توانید بهترین پیشنهاد جهت تحقق اهدافشان را ارائه کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نام برند: پارامتري كه نبايد آن را دست كم بگيريد!
شنبه 25 مرداد 1399 ساعت 12:51 | بازدید : 143 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

نام برند: پارامتري كه نبايد آن را دست كم بگيريد!

 

در دنياي تجارت، وقتي كه شما مي خواهيد براي خودتان يك تجارت جديدي را ايجاد كنيد كارهاي زيادي است كه بايد انجام دهيد. وقتي كه شما در دنياي تجارت نقش يك كارآفرين را ايفا مي كنيد و خودتان را يك كارآفرين مي ناميد؛ بايد كارهايي را كه يك كارآفرين انجام مي دهد انجام دهيد. ممكن است اين كارها براي شما مشكل باشد و يا ممكن است شما فكر كنيد كه نمي توانيد از پس اين كارها بربياييد ولي حقيقت اين است كه شما بايد به عنوان يك كارآفرين كارتان را انجام دهيد چون در غير اين صورت شكست مي خوريد.

ضرورت انتخاب نام مناسب براي برند

يكي از مهم ترين پارامترهايي كه بر روي هويت برند تاثير مي گذارد نامي است كه شما براي برند و تجارتتان انتخاب مي كنيد. در صورتي كه شما اين نام را به خوبي انتخاب كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه شركتتان داراي معروفيت زيادي شود اما در صورتي كه نام برند را خوب انتخاب نكنيد نمي توانيد چنين انتظاري داشته باشيد! حتي در صورتي كه شركت شما شركتي باشد كه فرآورده هاي خوب و مناسبي را توليد مي كند و داراي اعتبار زيادي هم باشد اما در صورتي كه نام برند مناسبي را براي خودتان انتخاب نكنيد نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه مشتريان جلب اين شركت شوند. به اين دليل كه نام برند يكي از اولين پارامترهايي است كه مشتريان با آن روبرو مي شوند بنابراين شما بايد خيلي دقت كنيد كه تصويري كه براي اولين بار در ذهن مشتريان نقش مي بندد بوسيله همين نام برند ايجاد مي شود نبايد تصوير بدي باشد و بايد آنها احساس خوبي را در همان ابتدا نسبت به نام برند داشته باشند.

انتخاب كردن نام برند يكي از مهم ترين و كليدي ترين كارهايي است كه شما به عنوان يك كارآفرين بايد انجام دهيد. ممكن است اولين چيزي كه به ذهنتان برسد اين باشد كه:

"انتخاب نام برند كه كاري ندارد! من به راحتي مي توانم اين كار را انجام دهم!"

اما بايد بدانيد كه حقيقت امر چيز ديگري است.

انتخاب نام برند به اين راحتي هم هم نيست!

حقيقت اين است كه انتخاب نام برند به آن راحتي ها هم كه شما فكر مي كرديد نمي باشد! در گذشته اين تفكر وجود داشته است كه انتخاب كردن نام مي تواند تاثير زيادي را بر روي اشيا و يا مفاهيم داشته باشد. اين تفكر كاملا درست است. حتي در رابطه با انسان ها هم اين تصور درست مي باشد و يكي از مواردي كه بر روي ديدگاه ديگران نسبت به همديگر تاثير دارد همين نام آنها مي باشد.

در زمينه تجاري هم اين موضوع كاملا صادق مي باشد و تجارت ها و برندهايي كه داراي نام هاي مناسبي هستند نسبت به تجارت ها و برندهايي كه نام هاي مناسبي ندارند موفق تر عمل مي كنند.

بنابراين اينكه براي يك برند نامي انتخاب كنيد يكي از مهم ترين و باارزش ترين كارهايي است كه مي توانيد براي اين برند انجام دهيد. در حقيقت اين كار يكي از اقدامات كليدي براي كل استراتژي بازاريابي شما مي باشد. شما بايد نامي براي برند خودتان انتخاب كنيد كه نشان دهنده هويت برندتان باشد. البته بايد به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه نامي كه شما براي اين برند و تجارت انتخاب مي كنيد بايد نامي قانوني باشد در غير اين صورت ممكن است منجر به اين شود كه ديگران از برند شما شكايت كنند!!! بنابراين شما بايد به هنگام انتخاب كردن نام قانون را هم درنظر داشته باشيد ولي با توجه كردن به قانون مي توان گفت كه تقريبا هر نامي كه شما براي برندتان انتخاب كنيد نامي مجاز مي باشد.

چگونه نام برند را انتخاب كنم؟

خوشبختانه براي انتخاب كردن يك نام مناسب براي برندتان، نيازي نيست كه خودتان بدون كمك اين كار را انجام دهيد! براي اينكه براي برندتان نامي انتخاب كنيد مي توانيد از منابع مختلفي استفاده كنيد كه يكي از بهترين اين منابع اينترنت مي باشد.

هنگامي كه شما براي اينكه نام برندتان را انتخاب كنيد از اينترنت كمك مي گيريد؛ مي توانيد يك مشاوري داشته باشيد كه به صورت رايگان به شما كمك كند تا براي برند و شركتتان نامي انتخاب كنيد. اينترنت مي تواند يكي از بهترين مواردي باشد كه به شما كمك كند كه براي برندتان نام انتخاب كنيد. اينترنت بسته به طبيعت تجارت شما و همچنين بسته به پيش فرض هايي كه در تجارت شما وجود دارد نام هايي را به شما پيشنهاد مي كند كه شما مي توانيد از ميان اين نام ها نامي را كه براي تجارتتان از همه مناسبت تر است انتخاب كنيد. اينترنت همچنين به شما كمك مي كند كه اين بار "فكر كردن" از مغز شما برداشته شود. مخصوصا اين موضوع در استارت آپ ها و تجارت هايي كه تازه مي خواهند كارشان را شروع كنند اهميت ويژه اي دارد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اصول شش ماده‌ای تبلیغات و ارتباطات در ان ال پی
چهار شنبه 22 مرداد 1399 ساعت 13:25 | بازدید : 145 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

اصول شش ماده‌ای تبلیغات و ارتباطات در ان ال پی

 

ارتباطات تأثیر ژرف و عمیق در کسب وکار، زندگی و روابط با دیگران دارد. شش اصل اساسی زیر از اصول مهم ارتباطات است که به طور خلاصه تشریح می‌شود.

اصل شماره 1: همه چیز تبلیغ و ارتباط است

تمام لحظات زندگی و کسب و کارها آکنده از پیام‌های شفاهی و غیرشفاهی ارادی و غیرارادی است. زبان تنها وسیله ارتباطی نیست. لباسی که هر روز پوشیده می‌شود پیام‌آور تصویری است که هر فرد از خودش دارد خانه‌ای را که در آن زندگی می‌کنیم همگی این پیام‌ را به دیگران منتقل می‌کنند که احساسی نسبت به خود داریم و انتظار داریم که دیگران چگونه با ما رفتار کنند. وضعیت نشستن و راه رفتن نیز همه حاکی از احساسات و گرایشات است.

اصل شماره 2: چگونگی ارسال یک پیام چگونگی دریافت آن است

یکی از قوانین ان ال پی با نام قانون کارما می‌گوید بازی زندگی، بازی بومرنگ‌هاست. پندار و کردار و گفتار انسان دیر یا زود با دقتی حیرت‌انگیز به خود او باز می‌گردد. کارما واژه‌ای است سانسکریت به معنای «بازگشت». آنچه که آدمی بکارد، همان را درو خواهد کرد. حجم و آهنگ صدا نوع نگاه کردن، وضعیت ایستادن، نحوه خم شدن سر، همگی به گیرندگان پیام کمک می‌کنند تا کلمات ما را تفسیر کند و پیام آن را دریابد. بنابراین به هر حال شیوه دریافت و استنباط یک پیام دقیقاً به شیوه ابراز آن برمی‌گردد.

اصل شماره 3: دریافت پیام مهمتر از ارسال آن است

بسیار اتفاق می‌افتد که یک پیام به آسانی مغایر با منظور ما دریافت شود. بنابراین منطقی است که بگوییم ارتباط واقعی، پیامی است که شنونده استنباط می‌کند نه آنچه گوینده می‌گوید. به بیانی دیگر صرفاً حسن نیت ما در ارسال پیام کافی نیست بلکه عملکرد و بیان ما باید بتواند آن را منتقل کند.

اصل شماره 4: چگونگی آغاز پیام نتیجه ارتباط است

اگر مراقب نباشیم همان چند کلمه‌ای که در آغاز سخن به کار می‌بریم کافی است که دیگران را به برداشتی نادرست از سخنان ما سوق دهد و موجب رنجش و آزردن آنها شود. به همین دلیل بخشی از موفقیت در هر ارتباطی به کم و کیف آغاز ارتباط و تبلیغ بستگی دارد.

اصل شماره 5: ارتباط و تبلیغ مانند یک قلب عمل می کند

در یک ارتباط خوب دو عامل دخالت دارند. ارسال درست پیام و دریافت درست پیام. بنابراین اگر تنها به این بسنده کنیم که نقطه نظرهای خود را روشن و منطقی و قانع‌کننده بیان کرده‌ایم موفق به ایجاد یک ارتباط نیستیم. بلکه باید نقطه نظرهای طرف مقابل را بشنوید و به روشنی درک کنید.

اصل شماره 6: ارتباط و تبلیغ یک رقص است.

یکی از قوانین دیگر ان ال پی قانون جاذبه است. افراد با ذهنیت منفی، اشخاص منفی را جذب می‌کنند و برعکس، افراد با ذهنیت مثبت، اشخاص پرانرژی و مثبت اندیش را. اگر چه ردوبدل کردن پیام و اطلاعات ارتباط نامیده می‌شود. اما در واقع ارتباط تنها محدود به این اعمال نیست. به بیانی دیگر وقتی یک پیام را با فرد یا جماعت متفاوتی در میان می‌گذاریم آن را هر بار به شکل تازه‌ای مطرح می‌کنیم. به علاوه هر بار که یک موضوع خاص را با افراد و یا گروه متفاوتی در میان می‌گذاریم افرادی که پیام ما را دریافت می‌کنند هر کدام استنباط متفاوتی از گفته‌های ما دارند. از این رو نیروهایی که ما را به هم ارتباط می‌دهند متفاوت خواهد بود و در نتیجه روابط متفاوتی نیز برقرار می‌گردد و رقص ارتباط به گونه‌ دیگری اجرا می‌شود. در رقص ارتباطی افرادی که با نگرش‌های مثبت ارتباط برقرار می‌کنند بیشتر و بهتر کلمات و پیام‌ها و حرکات خود را به رقص ارتباطی وا می‌دارند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برنامه ریزی گام به گام با ان ال پی در بازاریابی و تبلیغات
چهار شنبه 22 مرداد 1399 ساعت 13:17 | بازدید : 159 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

برنامه ریزی گام به گام با ان ال پی در بازاریابی و تبلیغات

 

گام اول: تعیین موضوع

تعیین نوع مشتری، رفتار، پیام، رسانه، فکر، مهارت یا پدیده موردنظر.

گام دوم: شناسایی مشتری

شناسایی مشتری، پیام، رسانه و موضوع موفق، شناسایی عوامل مرتبط با طرف مقابل و تجزیه و تحلیل آن.

گام سوم: الگو برداری

شناسایی عوامل دقیق و نشانه‌های بارز رفتار و عملکردی که در فرد یا پدیده مورد نظر موفقیت ایجاد کرده است.

گام چهارم: مدل سازی

جمع آوری اطلاعات و مهارت‌های مورد نظر برای تقلید.

گام پنجم: تمرین

تمرین و تکرار رفتار مورد نظر.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازاریابی صنعتی چیست؟
چهار شنبه 22 مرداد 1399 ساعت 13:4 | بازدید : 138 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

بازاریابی صنعتی چیست؟

 

بازاریابی صنعتی که به آن Business to Business Marketing یا Business Marketing یا Organizational Marketing نیز گفته می‌شود، عبارت است از بازاریابی کالاها و خدمات در ارتباط با سازمان‌های کسب و کار. سازمان‌های کسب و کار (یا سازمان‌های صنعتی) شامل شرکت‌های تولید کننده، سازمان‌های زیرمجموعه دولت، سازمان‌های بخش خصوصی، موسسات آموزشی، بیمارستان‌ها، توزیع کنندگان، یا واسطه‌ها می‌‌باشند. سازمان‌های صنعتی، کالاها و خدمات را به منظور تامین اهدافی چون تولید کالاها و خدمات، کسب سود، کاهش هزینه‌ها، و غیره خریداری می‌کنند. بر عکس، بازاریابی کالاها و خدمات مصرفی عبارت است از بازاریابی کالاها و خدمات در رابطه با افراد، خانوارها و خانه‌دارها. در این حالت مصرف کنندگان، کالاها و خدمات را برای مصرف شخصی خود خریداری می‌کنند.

شرکت‌هایی (سازمان‌های فروشنده) که فولاد، ابزارآلات، ماشین آلات، کامپیوتر، خدمات راهنمایی جهانگردان، و دیگر کالاها و خدمات را به موسسات کسب و کار (سازمان‌های خریدار) می‌فروشند، نیازها، منابع، سیاست‌ها و خط مشی‌‌های خریداران را شناسایی می‌کنند. نکته مهم در بازاریابی کسب و کار عبارت است از ایجاد ارزش (منافع) برای سازمان‌های خریدار (مشتریان) از طریق کالاها و خدماتی که بر نیازها و اهداف خرید سازمانی تکیه دارد. برای مثال، شرکتی که لوله‌های فولادی را تولید و به تولیدکنندگان دوچرخه عرضه و بازاریابی می‌کند، به بازاریابی کسب و کار مشغول است. بازاریاب صنعتی شرکت تولید کننده لوله‌های فولادی باید نیازهای تولید کنندگان دوچرخه را درک کند و کیفیت مورد نظر آنان، کاربرد لوله‌های فولادی، دسترس بودن یا تحویل روزانه یا هفتگی لوله‌ها و مسائلی از این قبیل را مد نظر قرار دهد.

به همین ترتیب موسسه کوچکی که به یک تولید کننده رنگ، مشاوره (یا خدمات) فنی ارائه می‌کند، در حال انجام بازاریابی صنعتی است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


15 معیار برای بهبود خارق العاده عملکرد بازاریابی
چهار شنبه 22 مرداد 1399 ساعت 12:55 | بازدید : 108 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

15 معیار برای بهبود خارق العاده ی عملکرد بازاریابی

 

5 معیار اصلی غیرمالی

معیار 1- آگاهی از برند (شکل دهی به شناخت مشتری از شرکت)؛

معیار 2- سواری آزمایشی (بازاریابی مقایسه ای)؛

معیار 3- رویگردانی (بازاریابی وفاداری)؛

معیار 4- CSAT (رضایت مشتری)؛

معیار 5- نرخ پذیرش (اثربخشی کمپین).

ROI را به من نشان بده! (چهار معیار اصلی مالی):

معیار 6- سود؛

معیار 7- ارزش خالص فعلی (NPV)

معیار 8- نرخ بازده داخلی (IRR)

معیار 9- بازپرداخت

همه مشتری ها یکسان نیستند:

معیار10- ارزش عمر مشتری (CLTV)

از کلیک تا ارزش آفرینی با معیارهای بازاریابی اینترنتی:

معیار 11- هزینه ی هر کلیک (CPC)

معیار 12- نرخ تبدیل تعامل (TCR)

معیار 13- بازگشت هزینه ی تبلیغات (ROA)

معیار 14- نرخ خروج کاربران

معیار 15- بازاریابی شفاهی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مهندسی ذهن و ان ال پی در جلسات بازاریابی، فروش و روابط عمومی
چهار شنبه 22 مرداد 1399 ساعت 12:40 | بازدید : 106 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

مهندسی ذهن و ان ال پی در جلسات بازاریابی، فروش و روابط عمومی

 

 

چگونه می‌توان برای هر فرد یک تبلیغ مخصوص آن فرد را ارائه داد؟ چگونه می‌توان منظور و هدف خود را به مخاطبان به درستی و دقت رساند؟ چگونه می توان در حین یک مکالمه و در حین صحبت کردن تأثیر بیشتری بر روی اطرافیان خود گذاشته و آنها را بهتر متوجه منظور خود کرد؟

همانطور که در بازاریابی برخی از متخصصان معتقدند فقط 20 درصد از پیام و اطلاعات محصول، خدمت و سازمان ما از طریق تبلیغات به مخاطبان می‌رسد و بقیه از تکنیک‌ها و روش‌های دیگر بازاریابی و روابط عمومی امکان‌پذیر است. تحقیقات نشان دهنده این امر هستند که وقتی ارتباط رودررویی با طرف مقابل داریم، تنها 30% از کل پیام ما با لغات و زبان کلامی به شخص مقابل منتقل می‌شوند و مابقی از روی حرکات بدن و تن صدای شما انتقال می‌یابند. هرچند لغات به نوبه خود سهم کوچکی را به خود اختصاص داده‌اند و باید با سایر عناصر همخوانی داشته باشند تا بتوانند معنای واقعی را به طرف مقابل انتقال دهند، اما به هرحال یکی از موارد ضروری در ارتباطات به شمار می‌روند.

نکاتی که می تواند در ان ال پی و برنامه ریزی عصبی و کلامی، جلسات بازاریابی و ارتباطی را بهبود بخشد:

ریشه‌های ارتباط در پاسخ‌هاست.

بیشتر افراد در لحظه‌ای که شروع به صحبت کردن می‌کنند فقط به چیزی که می‌خواهند به آن برسند فکر می‌کنند و شروع به مذاکره و صحبت کردن می‌کنند. اما امری که می‌تواند کمک کند تا تأثیر خود را بهبود بخشیده و ناکامی را تا میزان زیادی کاهش دهد، این است که: «ریشه ارتباط، پاسخی است که از طرف مقابل دریافت می‌کنید.»

موانع و فیلترهای ارتباطی را بشکنید.

زمانی که مخاطب پیام‌های ارتباطی «دریافت» می‌کند، این ارتباط از «فیلتر»های مختلفی می‌گذرد تا به ما برسد. این فیلترها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

- حالت روحی فردی ما و احساساتی که داریم

- نظر ما نسبت به فرستنده پیام

- ارتباطات قبلی با فرد مورد نظر

- اینکه پیام چه اثری می‌تواند برای ما در بر داشته باشد

- میزان درک فردی ما از لغاتی که می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند

- نحوه تجزیه تحلیل لغات توسط ما

- «برنامه» باطنی ما

شناسایی این موارد کار سختی است اما اگر بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، آنها خودشان کمک می‌کنند تا منظورها واضح‌تر تشریح شود.

انعطاف پذیری کلید طلایی تبلیغات و ارتباطات است.

کلید طلایی تأثیرگذاری بیشتر این است که انعطاف‌پذیری خود را افزایش دهید تا بتوانید پیام خود را آنچنان که مناسب حال مخاطب است به او انتقال دهید. «با هرکس مثل خودش برخورد کنید» برای هرکس تبلیغ سفارشی آماده کرده و برای او ارسال کنید.

دی ان ای ارتباطی مخاطب را بشناسید.

در مقوله برقراری ارتباط، افراد مختلف را می‌توان در این گروه‌ها دسته‌بندی کرد: "بصری"، "احساسی" و "«شنیداری»" همه افراد توانایی استفاده از هر سه مورد را دارند، اما همیشه یکی از موارد بر سایرین برتری دارد و از یکی از موارد دیگر به عنوان عامل پشتیبان استفاده می شود.

با هرکس مثل خودش حرف بزنید.

زمانی که قصد ارتباط، صحبت کردن و تبلیغ برای دیگران را داریم- چه با تیم کاری خود در محل کار، چه یک دوست- باید به این امر توجه داشت که کلیه افراد از فروشنده گرفته تا خریدار، شیوه خاصی برای تجزیه تحلیل اطلاعات دارند. شما زمانی که می‌خواهید با آنها به درستی ارتباط برقرارکنید، باید حتماً به شیوه خودشان ارتباط برقرار کنید.

قبل از حرف زدن فکر کنید.

زمانی که گفته می‌شود "قبل از حرف زدن فکر کنید" شما را به انجام چند ترفند مفید ترغیب می کنیم. در اولین مرحله به مخاطبان خود فکر کنید : در مورد آنها چه می‌دانید؟ واکنش آنها نسبت به حرف‌های شما چیست؟ چقدر از حرف‌های شما را می‌توانند درک کنند؟ زمانی که برای بررسی یک چنین مطالبی وقت بگذارید، می‌توانید منظور خود را به درستی به دیگران منتقل کنید.

با رفتار ظاهری مشتری هماهنگ شوید، باورها و اعتقاد مشتری را مورد توجه قرار دهید.

به عنوان فرستنده یک پیام باید مطمئن باشیم که آن را به درستی به گیرنده انتقال داده‌ایم. نه تنها سطح آن را در نظر بگیریم و واکنش احتمالی‌شان را پیش‌بینی کنیم، بلکه باید به قول معروف طول موجمان را نیز با آنها هماهنگ کنیم.

عوامل اثربخش در تبلیغات و ارتباطات.

به طور خلاصه عوامل اثر‌گذار در اثربخشی ارتباطات و تبلیغات از دیدگاه ان ال پی شامل موارد زیر می‌باشد:

الف. درک متقابل

ب. سازگار شدن و همدلی

ج. تیزهوشی (شایستگی ناهشیار)

د. ایجاد عادت مفید جدید

ه. انعطاف‌پذیری

و. احترام

ز. همراهی و تقلید

تکنیک همراهی و هدایت را اجرا کنید.

تکنیک همراهی یعنی با رفتار، کلام، رفتار غیرکلامی (زبان بدن) و افکار افراد یا نوع حرکت یک جریان همراهی نشان دهیم و تکنیک هدایت، یعنی بعد از ابراز همراهی، فرد یا جریان را به وسیله انتقال پیام‌های تدریجی و مرحله به مرحله به سوی نتیجه مطلوب یا هدف تعیین شده هدایت نماییم.

تفاهم و درک متقابل داشته باشید.

در ارتباط مؤثر و موفق، ایجاد تفاهم و درک متقابل بسیار مهم است. موضوع اولیه در درک متقابل، توجه به هماهنگی رفتاری (تقلید) و زبان بدن طرف مقابل است. وقتی رفتار و ظاهر هماهنگ شد، مغز هم هماهنگی پیدا می‌کند، تفکرات به هم نزدیک می‌شوند، تفاهم افزایش می‌یابد و درک طرفین افزون می‌گردد.

افراد با کسانی که در جنبه‌های مختلف با آنها شباهت دارند احساس هم حسی و تفاهم می‌کنند. کسانی که با شما تفاهم ندارند اگر دقت کنید وضعیت بدنی و رفتار غیرکلامی‌شان با شما کاملاً متفاوت است. آن‌ها از خود حرکات متفاوت نشان می‌دهند.

لحن و آهنگ بیان و پیام‌رسانی عامل موفقیت ارتباطات و تبلیغات است.

یکی از مؤثرترین عوامل در تبلیغات و ارتباطات لحن پیام‌رسانی و حرف زدن می‌باشد. لحن حرف زدن می‌تواند معنی کل پیام را تغییر دهد بنابراین قبل از هر پیامی باید درست شود.

ترکیب مناسبی از سرعت کلام زیر و بم صدا موجب جذابیت کلام است.

انسان با شیوه‌ای خاص از تکلم به دنیا نمی‌آید بلکه برحسب تجربه و عادت سرعت زیر و بم آهنگ صدا و خلاصه لحن کلام خود را بر می‌گزیند.

این خصوصیات که در صدای شما وجود دارد نشان دهنده خصوصیات اخلاقی شماست و بسیاری از مواقع مانعی برای ارتباط و تأثیر گذاری به حساب می‌آید.

به طور کلی سرعت بیان در گرو دو عامل عمده است:

الف موضوع: هر چه موضوع بیان ما دشوارتر و پیچیده تر باشد باید دقت بیشتری را برای درک آن اختصاص دهد.

ب مخاطب: ببینید که مستمع شما با چه سرعتی سخن می‌گوید و بکوشید تا توازنی بین سرعت صدای خود و او برقرار سازید.

ظواهر در ارتباطات فراموش نشوند.

شاید تا به حال به این موضوع اهمیت نداده باشیم اما همه دیده‌ایم که آدم‌های زیبا در ارتباط‌ها مؤثرترند شاید خیلی این موضوع لذتبخش نباشد اما واقعیت این است که ما و دیگران در صحبت کردن ناخودآگاه به ظاهر طرف مقابل توجه داریم. خیلی از حرف‌هایی را که از یک آدم زیبارو به راحتی می‌پذیریم از یک آدم زشت به سختی می‌توانیم قبول کنیم. پس خود را زیبا کنید آرایش و پیرایش شما هم در دیگران تأثیر می‌گذارد. آرایش همواره در دیگران تأثیر دارد اما فرم آرایش باید متناسب با شخص مقابل و موضوع مورد بحث باشد.

کلمات، کلیدهای ارتباطی هستند.

یکی از فاکتورهای اساسی در برقراری ارتباط نحوه ارائه «لغات» مختلف و چیدن آنها در کنار یکدیگر است. قدرت کلمات بسیار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید هستند، در مدیتیشن، فقط با تکرار یک کلمه همه بیماری‌ها را رفع می‌کنند و تمام مشکلات زندگی را با تکرار یک کلمه حل می‌کنند. دانشمندان متوجه شده‌اند که با بیان هر کلمه یک موج در روان انسان ایجاد می‌شود که تأثیر عمیقی در ذهن انسان می‌گذارند.

موقعیت ارتباطی در انتقال پیام مهم است.

یکی از چیزهایی که خیلی مهم است هنگام صحبت کردن با دیگران در نظر داشته باشید این است که فرم و حالت استقرار خود را به خوبی مدیریت و برنامه‌ریزی کنید.

محیط اطراف نیز تاثیر به سزایی در یک ارتباط دارد.

این موارد را تجسم کنید خواستگاری در یک مجلس ختم، درددل کردن در یک محیط شلوغ، جوک گفتن برای یک آدم خواب‌آلود. چرا این مذاکرات محکوم به شکست هستند چون محیط تأثیر بر جهت ارتباط می‌گذارد و آن را شکست می‌دهد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


50 فرمول برای ارتقا و رشد کسب‌ و کار
سه شنبه 21 مرداد 1399 ساعت 15:46 | بازدید : 120 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

50 فرمول برای ارتقا ورشد کسب ‌و کار

 

بخش 1: پیدا کردن مسیر و انگیزه

1) بررسی کنید مشکل از کجاست و چرا.

2) تصمیم بگیرید چه میخواهید و چرا.

3) یک چشم انداز الهام‌بخش ایجاد کنید.

4) اهداف پیشبردی خود را تعیین کنید

5) برای وقت‌تان ارزش قائل شوید.

بخش 2: حفظ مشتریان و افزایش سود

6) بطور دائم بحث و گفتگو کنید و نیازها را مورد بررسی قرار دهید.

7) یک نردبان فروش بسازید و فروشتان را بالا ببرید.

8) به مشتریان کمک کنید تا موفق شوند.

9) تشکر و قدردانی را تقویت کنید.

10) قیمت‌ها را به همراه ارزش بالا ببرید.

بخش 3: جذب مشتریان ایده آل

11) مشتری ایده آل تان را مشخص کنید.

12) بهترین گوشه های دنج بازار را مورد هدف قرار دهید.

13) یک لیست کامل از مشتریان بالقوه‌تان تهیه کنید.

14) طعمه مناسب را به قلاب‌تان بزنید.

15) روی شبکه کاری‌تان تمرکز کنید.

16) تعداد شرکای کاری‌تان را افزایش دهید.

17) روی لیست سیاه‌تان کار کنید.

18) از مشتریان خود بخواهید شما را به دوستان خود معرفی کنند.

19) برای پیدا کردن فرصت ها رادار داشته باشید.

20) از پیشنهادات و محرک‌های خاص استفاده کنید.

بخش 4: ایجاد روابط قوی در کسب وکار

21) به ضمیر ناخودآگاه‌تان اعتماد کنید.

22) ارزش های‌تان را با دیگران قسمت کنید.

23) آگاهانه گوش کنید.

24) ارتباط تان را حفظ کنید.

25) با مشکلات برخورد مثبتی داشته باشید.

بخش 5: تاثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های بازاریابی شما

26) از برندتان یک تصویر قدرتمند بسازید.

27) دقیقاً مشخص کنید چه چیزی ارائه می دهید.

28) نقاط منحصربه‌فردتان را بشناسید.

29) مهارت تان را به کار ببرید.

30) پیام های درستی ارسال کنید.

31) روش های صحیح بازاریابی را انتخاب کنید تا پیش بروید.

32) یک برنامه بازاریابی ساده بنویسید.

33) تامین کنندگان تان را به طور موثری توجیه کنید.

34) موفقیت تان را ارتقا دهید.

35) میزان بازگشت سرمایه خود را اندازه گیری کنید.

بخش 6: فروش موثر بدون فشار و تحمیل

36) یاد بگیرید فروش را دوست داشته باشید.

37) درک کنید مردم دوست دارند چه چیزی بخرند.

38) ارتباط برقرار کنید.

39) خواسته ها ودردهای مشتریان را کشف کنید.

40) با زبان مشتری صحبت کنید.

41) راه حل ارائه دهید.

42) ارزش تان را همراه با قیمت ارائه دهید.

43) با دقت قرارداد ببندید.

44) مراقب پیگیری ها باشید.

45) پیشنهادات خود را مطابق با نیازهای مشتری تنظیم کنید و آن‌ها را شخصی کنید.

بخش 7: تشکیل یک تیم متعهد و حمایت از آن

46) برای تصدی مشاغل موجود افراد مناسبی را پیدا کنید.

47) یاد بگیرید کارهای تان را به دیگران واگذار کنید.

48) درباره انتظارات و انگیزه ها صحبت کنید.

49) بازخورد مثبت بگیرید.

50) دستاوردهای تان را منعکس کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


3 اشتباه بزرگی که شرکتها در ارتباط با بخش بازاریابی مرتکب می شوند!
دو شنبه 20 مرداد 1399 ساعت 17:30 | بازدید : 111 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

3 اشتباه بزرگی که شرکتها در ارتباط با بخش بازاریابی مرتکب می شوند!

 

این روزها موضوع بازاریابی برای تجارت ها بیشتر خودش را در قالب بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی نشان داده است. در حقیقت بر اساس نظرسنجی هایی که در این رابطه انجام شده است؛ 97 درصد از افرادی که توسط بازاریابی شرکت ها جلب این شرکت ها می شوند از طریق بازاریابی با استفاده از شیوه های مختلف بازاریابی دیجیتالی مشتری این شرکت ها می شوند. همچنین بر اساس تحقیقات دیگری که در این زمینه انجام گرفته است؛ حجم تبلیغاتی که شرکتها به صورت بازاریابی دیجیتالی انجام می دهند در آینده نزدیک به میزان 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین در صورتی که شما کوچکترین اشتباهی را به هنگام کار کردن با ابزارهای بازاریابی دیجیتالی انجام دهید این اشتباه می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به شما و تجارت شما وارد کند. همچنین از آن جایی که همه چیز در رابطه با بازاریابی دیجیتالی در حال سرعت گرفتن است شما هم به عنوان یک تجارت در صورتی که می خواهید در این کار موفق شوید باید خودتان را پیوسته با این تغییرات به روزرسانی شده نگه دارید.

یکی از بهترین شیوه هایی که شما می توانید اطمینان پیدا کنید که دارید کار را به شیوه درستی انجام می دهید این است که از اشتباهاتی که ممکن است در این حوزه مرتکب شوید خودداری کنید. در صورتی که شما اشتباهاتی را که ممکن است در این رابطه مرتکب شوید بشناسید می توانید با دوری کردن از این اشتباهات کاری کنید که کارهایتان به شیوه بهتری انجام شود. بنابراین در ادامه این پست قصد داریم تا شما را با 3 تا از این اشتباهاتی که اکثرا بازاریابان به هنگام بازاریابی دیجیتال مرتکب می شوند آشنا کنیم تا مرتکب این اشتباهات نشوید:

1) بر روی استراتژی های تبلیغاتی خود بدون اینکه آنها را بیازمایند؛ سرمایه گذاری می کنند

از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که به عنوان بازاریاب برای شرکت های مختلف فعالیت می کنند مرتکب می شوند این است که بدون اینکه استراتژی های خودشان را مورد آزمایش قرار دهند؛ بر روی آنها سرمایه گذاری می کنند. این کار باعث می شود که در صورتی که استراتژی شکست خورد؛ آنها با مشکلات مالی جدی روبرو شوند و همین موضوع می تواند منجر به این شود که ضررهای بسیار جدی به شرکتشان بخورد.

2) بدون توجه به فیدبک های مشتریان، برنامه ریزی می کنند

توجه کردن به فیدبک های مشتریان یکی از مهم ترین نکته هایی است که بازاریابان باید به آنها توجه داشته باشند. تمام این کارها برای مشتریان انجام می شود و در صورتی که مشتریان از فرآورده ها و یا خدماتی که ارایه می شود و یا از شیوه بازاریابی کردن آنها راضی نباشند پس بدون تردید تمام تلاش ها منجر به شکست می شود. متاسفانه برخی از شرکت ها بدون اینکه به این موضوع توجه کنند استراتژی های بازاریابی برای خودشان ایجاد می کنند که همین موضوع می تواند منجر به شکست آنها شود.

3) در وب سایت هایشان CTA مناسب ایجاد نمی کنند

یکی از مهم ترین شیوه های جلب کردن مشتریانی که به عنوان بازدیدکنندگان از وب سایت یک شرکت دیدن می کنند استفاده کردن از دکمه CTA است. در صورتی که این دکمه به درستی در وب سایت وجود نداشته باشد آنها نمی دانند چگونه بخرند؟ یا برای اینکه فرآورده را تهیه کنند و یا از سرویس موردنظر استفاده کنند باید به کدام بخش از وب سایت مراجعه کنند؟ بنابراین دچار سردرگمی می شوند و احتمال اینکه این وب سایت را ترک کنند خیلی زیاد می شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش شناسی پژوهش: 12 توصیه برای افرادی که می خواهند پایان نامه خود را بنویسند.
یک شنبه 19 مرداد 1399 ساعت 13:18 | بازدید : 569 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

روش شناسی پژوهش:

12 توصیه برای افرادی که می خواهند پایان نامه خود را بنویسند.

 

1) برنامه ریزی کنید.

یکی از مهم ترین نکته‌هایی که شما به هنگام انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خود به آن توجه داشته باشید این است که یک برنامه ریزی منظم و مرتب داشته باشید. در صورتی که شما بتوانید برای خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید می توانید به راحتی کارهایی را که قرار است انجام دهید تقسیم بندی کنید تا بتوانید هر کاری را در سرجای خودش انجام دهید. در صورتی که شما بخواهید تحقیقی را انجام دهید ولی برای اینکه مراحل مختلف کار را انجام دهید برای خودتان برنامه ریزی نداشته باشید نمی توانید به نتیجه دلخواه برسید. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می تواند به شما کمک کند تا نوشتن پایان نامه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید این است که برای خودتان یک برنامه ریزی منظمی داشته باشید و سعی کنید تا بر اساس این برنامه ریزی به کارتان ادامه دهید. البته نباید فراموش کنید که برای نگارش پایان نامه برنامه ریزی که شما برای خودتان ریخته اید باید عملی باشد.

2) کارتان را با وب سایت ویکی پدیا شروع کنید ولی با آن تمام نکنید!

وب سایت ویکی‌پدیا یکی از بزرگترین منابعی است که شما می‌توانید از آن برای پاسخ دادن به هر سوالی که دارید (تقریباً در هر زمینه ای که سوال دارید!) استفاده کنید. اما فراموش نکنید که این وب سایت تنها اطلاعاتی عمومی و کلی را در زمینه‌ای که می خواهید در آن به پژوهش بپردازید به شما می‌دهد و نمی‌توانید اطلاعات جزئی را در این باره بدست آورید. برای اینکه اطلاعات جزئی و تخصصی را در این باره بدست آورید می‌توانید از وب سایت های معتبر در حیطه تخصصی رشته خود استفاده کنید. هدف از استفاده کردن از وب سایت ویکی پدیا این است که یک اطلاعات اصلی را نسبت به همه چیز بدست آورید.

بنابراین استفاده کردن از وب سایت ویکی پیدیا تنها در صورتی می تواند برای شما مفید باشد که شما بخواهید اطلاعات جامع و ابتدایی را در این باره بدست آورید.

3) به سوالات پایان نامه خودتان اهمیت زیادی بدهید.

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که شما باید به سوال های پایان نامه خود که در ذهنتان وجود دارد توجه زیادی داشته باشید. همانطور که می دانید کلید نوشتن پایان نامه شما همان فرضیه‌های شما و یا به عبارت دیگر سوالات تحقیق شماست. این سوالات هستند که مشخص می کنند که چارچوب پایان نامه شما چگونه است و باید بر چه اساسی انجام شود. بنابراین شما باید سعی کنید تا به این سوالات توجه زیادی داشته باشید. پایان نامه زمانی باکیفیت است که سوالات تحقیق مشخص و مناسب باشند. در صورتی که شما تحقیقی داشته باشید که سوالات تحقیق آن مشخص نباشد؛ نمی‌توانید انتظار داشته باشید که این پایان نامه شما به نتیجه مطلوبی برسد! بنابراین یکی از مهم ترین نکته ها در انجام پایا نامه این است که شما سوالی را به عنوان سوال پایان نامه انتخاب کنید که هم برایتان جذاب باشد و هم بتوانید به آن پاسخ دهید.

4) کار را تقسیم بندی کنید.

تقسیم بندی کردن کارها یکی دیگر از نکته‌های خیلی مهمی است که شما هنگامی که می‌خواهید نوشتن پایان نامه را انجام دهید باید درنظر داشته باشید. در صورتی که شما بتوانید کارتان را تقسیم بندی کنید می‌توانید انتظار داشته باشید که پایان نامه را به شکل مناسبی انجام می دهید. اما در صورتی که بخواهید تمام کارها را یک مرتبه انجام دهید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کارتان را به شیوه مناسبی انجام شود. البته در این باره باید این نکته را هم درنظر داشته باشید که هنگامی می توانید کارتان را به صورت تقسیم بندی شده انجام داده باشید که برای هر کدام از این بخش ها، میزان مشخصی کار را درنظر داشته باشید و سعی نمایید تا بر اساس این میزان مشخص کارتان را انجام دهید. در صورتی که برای زمان کوتاهی میزان کار زیادی درنظر گرفته باشید (یا برعکس!) نمی توانید انتظار موفقیت داشته باشید!

5) کار را به شیوه سیستماتیک انجام دهید.

از دیگر نکته‌های خیلی مهمی که در این رابطه باید درنظر داشته باشید این است که شما باید کار انجام پایان نامه خودتان را به شیوه ای سیستماتیک انجام دهید. در صورتی که نتوانید کار را به شیوه سیستماتیک انجام دهید کارپایان نامه با مشکلاتی مواجه می شود. در کار سیستماتیک، باید مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را دقیقاً به همان شیوه ای که باید باشند به ترتیب انجام دهید. ترتیب انجام دادن این کارها برای شما خیلی مهم است و در صورتی که شما نتوانید این کارها را به ترتیب انجام دهید نمی توانید به نتیجه مطلوب برسید.

شما باید بررسی کنید که پژوهش‌ها و پایان نامه هایی که انجام می شوند به چه شیوه ای انجام می شوند (مراحل انجام دادن پایان نامه به چه صورت است) و لذا سعی کنید تا کارها را دقیقاً بر همان اساسی که در دستورالعمل ها وجود دارد برای خودتان ترتیب دهید و بر همین اساس کارها را پیش ببرید. در این رابطه شما نباید هیچ ترتیبی را تغییر دهید و تا جایی که ممکن است سعی کنید ترتیب انجام پایان نامه خود را رعایت نمایید.

6) به منابع مورد استفاده تان اهمیت زیادی بدهید.

یکی از مهم ترین پارامترهایی که شما به هنگام نوشتن پایان نامه باید به آن توجه کنید؛ پارامتر استفاده از منابع می باشد. در پایانامه شما باید تاجایی که امکان دارد از منابع بروز استفاده کنید. در حقیقت منابع و استفاده از آنها یکی از مهم ترین و باارزش ترین ارکان تحقیق می‌باشد.

همچنین شما باید بررسی کنید و ببینید که منابعی که در اختیار دارید (چه منابع آنلاینی و چه منابع آفلاینی) چگونه هستند و سعی نمایید تا به آنها اهمیت زیادی بدهید. شما باید علاوه بر اینکه به انتخاب منابع توجه زیادی بکنید (و باید منابعی را برای خودتان انتخاب کنید که دارای بهترین اطلاعاتی باشند که شما به آنها احتیاج دارید) باید نحوه استفاده درست و رفرنس دهی از این منابع را هم یاد بگیرید.

7) کمک گرفتن از دیگران را فراموش نکنید.

یادتان باشد که انسان موجودی اجتماعی است که از دیگران کمک می گیرد. ما همگی به کمک گرفتن از همدیگر احتیاج داریم. هیچ کس نمی تواند کار نوشتن پایان نامه خود را به صورت تنهایی انجام دهد و لذا اگر شما می خواهید که این کار را به شیوه مناسبی انجام دهید بهتر است که از دیگران کمک بگیرید. بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند که در صورتی که از دیگران کمک بگیرند کار اشتباهی انجام داده اند. این در صورتی است که این تصور یک تصور کاملاً غلطی می باشد. شما می توانید سوالات خودتان را در زمینه‌هایی که فکر می‌کنید دیگران می توانند به شما کمک کنند، از آنها بپرسید و از آنها بخواهید تا اطلاعاتشان را در اختیار شما قرار دهند و از این درخواست کردنتان هیچ شرمی نداشته باشید و اطمینان داشته باشید که آنها هم با آغوش باز پذیرای شما خواهند بود و به شما کمک خواهند کرد.

8) سعی کنید در طول انجام پایان نامه همیشه اطلاعات خودتان را به روز شده نگه دارید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید همیشه اطلاعات خودتان را به روز رسانی شده نگه دارید. ممکن است در طول مدتی که شما درباره موضوع پایان نامه تحقیق می‌کنید، اطلاعات جدیدی در زمینه موضوع شما تولید شده باشد. همچنین ممکن است در طول این مدت مقالات و نوشتارهای جدیدی ایجاد شده باشند و لذا سعی کنید تا اطلاعاتتان را همیشه به روز رسانی کنید. یکی از روش های معمول انجام این کار این است که به وب سایت ها مراجعه کنید و سعی نمایید تا مقالات و یا اطلاعات جدیدی را که در این باره ارائه شده را بخوانید. در صورتی که شما بخواهید از پژوهش های به روز استفاده نکنید مشکلات جدی در تحقیقاتتان ایجاد می شود. به عنوان مثال فرض کنید شما موضوعی را که برای نگارش پایان نامه خود انتخاب کرده اید؛ در صورتی که از اطلاعاتی قدیمی استفاده کنید و به نتیجه هایی برسید؛ ممکن است اطلاعات جدیدی آمده باشد که کاملاً نقض کننده اطلاعات قدیمی پایان نامه شما باشند. در این صورت شما به نتیجه گیری کاملاً غلطی رسیده اید!

9) سعی کنید نسبت به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می گیرد شکاک باشید و برای هرکدام از آنها منابع قانع کننده ای را جستجو کنید.

هنگامی‌که شما می‌خواهید درباره موضوع پایان نامه خود تحقیق کنید نیاز به اطلاعات دارید. یکی از مهم ترین منابعی که می تواند اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد؛ اینترنت می باشد. شما با استفاده از اینترنت می‌توانید به یک دریای گسترده ای از اطلاعات برسید. شما می توانید در وب سایت های مختلف اینترنتی اطلاعات مختلفی را در هر حوزه پژوهش خود بدست آورید. اما شما به عنوان فردی که می‌خواهد پایان نامه خود را به درستی انجام دهد، باید نسبت به این اطلاعات شکاک باشید! شما باید شک کنید که این اطلاعات از کجا بدست شما رسیده است؟ آیا برای این اطلاعات منبع مشخصی وجود دارد؟ یا اینکه این اطلاعات دارای منبع مناسبی نمی باشند؟ ممکن است وب سایت هایی در اینترنت وجود داشته باشد که در این وب سایت ها اطلاعاتی وجود داشته باشند که دارای منابع مناسبی نباشند. بنابراین شما باید سعی کنید تا برای اطلاعاتی که در اینترنت پیدا می کنید منبع مناسب و معتبر را پیدا کنید تا بتوانید به آن رجوع کنید.

10) از داده ها و اطلاعات آکادمیک استفاده کنید.

این که از چه نوع داده هایی برای نوشتن پایانامه خود استفاده می‌کنید اهمیت زیادی دارد. سعی کنید از داده های آکادمیک و علمی استفاده کنید که برایتان اعتبار داشته باشند. البته این داده ها را بهتر است در مرحله های بعدی کار (که نیاز به داشتن داده هایی دارید که حالت تخصصی تر دارند) مورد بررسی قرار دهید. در این مرحله شما باید داده ها را به شیوه دقیقی مورد بررسی قرار دهید و نباید یک دیدگاه کلی نسبت به انجام کار داشته باشید. در صورتی که در مرحله اول که خیلی نیاز به داشتن داده ندارید؛ بهتر است که از وب سایت های جامعی استفاده کنید. زیرا این وب سایت ها، به شما یک درک و دیدگاه کلی را نسبت به پژوهش می دهند. اما در صورتی که بخواهید کار را به شیوه تخصصی انجام دهید به شما توصیه می شود که حتماً از منابع آکادمیکی استفاده کنید.

11) شیوه ترکیب کردن اطلاعاتی را که از منابع مختلف بدست می آورید را یاد بگیرید.

در صورتی که شما بخواهید در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خود موفق شوید؛ یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که از داده هایی استفاده کنید که مربوط به منابع مختلف هستند. شما باید این توانایی را داشته باشید که این داده‌ها را با هم ترکیب کنید تا نتیجه مطلوبی را که می‌خواهید بگیرید بدست آورید. این خودش یک مهارت و توانایی بسیار مهمی است که شما باید داشته باشید. شما باید بتوانید داده هایی را که در وب سایت ها و مطالعات صورت گرفته هستند را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه مطلوبی بگیرید. درصورتی که این توانایی را نداشته باشید نمی توانید آن گونه که می خواهید نتیجه گیری کنید. از آن جایی که مطالبی که در زمینه های تحقیقاتی شما وجود دارند خیلی گسترده می باشند؛ بنابراین شما معمولاً برای اینکه درباره موضوع مورد نظرتان تحقیق کنید باید از چندین منبع مختلف استفاده کنید؛ لذا سعی نمایید توانایی ترکیب کردن منابع و درآوردن آن چه که میخواهید از آنها را یاد بگیرید.

12) نسبت به مشکلاتی که ممکن است در این مسیر برایتان ایجاد شود انعطاف پذیر باشید.

یکی دیگر از نکته های خیلی مهمی که شما باید در این زمینه درنظر داشته باشید این است که نسبت به مشکلات غیرقابل پیش بینی که ممکن است در طول پروسه انجام تحقیق برایتان اتفاق بیفتید آمادگی لازم را داشته باشید. ممکن است شما در بخش‌هایی از انجام پایان نامه با مشکلاتی جدی برخورد کنید که گذر کردن از این مشکلات برایتان سخت باشد. همیشه راه انجام پایان نامه به صورت یک جاده سرراست نمی باشد و شما ممکن است در برخی از موارد به دیوار برخورد کنید.

ممکن است شما هنگامی که نوشتن پایان نامه را انجام می دهید به دنبال منابعی در رابطه با آن باشید ولی بعد از بررسی به این نتیجه برسید که در این زمینه منابع کمی وجود دارد! و یا ممکن است به هنگام انجام پایان نامه خود به این نتیجه برسید که اصلاً منبعی در این رابطه وجود ندارد! در چنین مواردی نباید دلسرد شوید. باید به راه خودتان ادامه دهید و با دقت بیشتری اینترنت و... را بررسی کنید و بدانید که بدون شک اطلاعاتی را که می خواهید پیدا خواهید کرد!

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 24
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 1049
:: بازدید سال : 2256
:: بازدید کلی : 6756