مهندسی ذهن و ان ال پی در جلسات بازاریابی، فروش و روابط عمومی
مهندسی ذهن و ان ال پی در جلسات بازاریابی، فروش و روابط عمومی
چهار شنبه 22 مرداد 1399 ساعت 12:40 | بازدید : 104 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

مهندسی ذهن و ان ال پی در جلسات بازاریابی، فروش و روابط عمومی

 

 

چگونه می‌توان برای هر فرد یک تبلیغ مخصوص آن فرد را ارائه داد؟ چگونه می‌توان منظور و هدف خود را به مخاطبان به درستی و دقت رساند؟ چگونه می توان در حین یک مکالمه و در حین صحبت کردن تأثیر بیشتری بر روی اطرافیان خود گذاشته و آنها را بهتر متوجه منظور خود کرد؟

همانطور که در بازاریابی برخی از متخصصان معتقدند فقط 20 درصد از پیام و اطلاعات محصول، خدمت و سازمان ما از طریق تبلیغات به مخاطبان می‌رسد و بقیه از تکنیک‌ها و روش‌های دیگر بازاریابی و روابط عمومی امکان‌پذیر است. تحقیقات نشان دهنده این امر هستند که وقتی ارتباط رودررویی با طرف مقابل داریم، تنها 30% از کل پیام ما با لغات و زبان کلامی به شخص مقابل منتقل می‌شوند و مابقی از روی حرکات بدن و تن صدای شما انتقال می‌یابند. هرچند لغات به نوبه خود سهم کوچکی را به خود اختصاص داده‌اند و باید با سایر عناصر همخوانی داشته باشند تا بتوانند معنای واقعی را به طرف مقابل انتقال دهند، اما به هرحال یکی از موارد ضروری در ارتباطات به شمار می‌روند.

نکاتی که می تواند در ان ال پی و برنامه ریزی عصبی و کلامی، جلسات بازاریابی و ارتباطی را بهبود بخشد:

ریشه‌های ارتباط در پاسخ‌هاست.

بیشتر افراد در لحظه‌ای که شروع به صحبت کردن می‌کنند فقط به چیزی که می‌خواهند به آن برسند فکر می‌کنند و شروع به مذاکره و صحبت کردن می‌کنند. اما امری که می‌تواند کمک کند تا تأثیر خود را بهبود بخشیده و ناکامی را تا میزان زیادی کاهش دهد، این است که: «ریشه ارتباط، پاسخی است که از طرف مقابل دریافت می‌کنید.»

موانع و فیلترهای ارتباطی را بشکنید.

زمانی که مخاطب پیام‌های ارتباطی «دریافت» می‌کند، این ارتباط از «فیلتر»های مختلفی می‌گذرد تا به ما برسد. این فیلترها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

- حالت روحی فردی ما و احساساتی که داریم

- نظر ما نسبت به فرستنده پیام

- ارتباطات قبلی با فرد مورد نظر

- اینکه پیام چه اثری می‌تواند برای ما در بر داشته باشد

- میزان درک فردی ما از لغاتی که می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند

- نحوه تجزیه تحلیل لغات توسط ما

- «برنامه» باطنی ما

شناسایی این موارد کار سختی است اما اگر بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، آنها خودشان کمک می‌کنند تا منظورها واضح‌تر تشریح شود.

انعطاف پذیری کلید طلایی تبلیغات و ارتباطات است.

کلید طلایی تأثیرگذاری بیشتر این است که انعطاف‌پذیری خود را افزایش دهید تا بتوانید پیام خود را آنچنان که مناسب حال مخاطب است به او انتقال دهید. «با هرکس مثل خودش برخورد کنید» برای هرکس تبلیغ سفارشی آماده کرده و برای او ارسال کنید.

دی ان ای ارتباطی مخاطب را بشناسید.

در مقوله برقراری ارتباط، افراد مختلف را می‌توان در این گروه‌ها دسته‌بندی کرد: "بصری"، "احساسی" و "«شنیداری»" همه افراد توانایی استفاده از هر سه مورد را دارند، اما همیشه یکی از موارد بر سایرین برتری دارد و از یکی از موارد دیگر به عنوان عامل پشتیبان استفاده می شود.

با هرکس مثل خودش حرف بزنید.

زمانی که قصد ارتباط، صحبت کردن و تبلیغ برای دیگران را داریم- چه با تیم کاری خود در محل کار، چه یک دوست- باید به این امر توجه داشت که کلیه افراد از فروشنده گرفته تا خریدار، شیوه خاصی برای تجزیه تحلیل اطلاعات دارند. شما زمانی که می‌خواهید با آنها به درستی ارتباط برقرارکنید، باید حتماً به شیوه خودشان ارتباط برقرار کنید.

قبل از حرف زدن فکر کنید.

زمانی که گفته می‌شود "قبل از حرف زدن فکر کنید" شما را به انجام چند ترفند مفید ترغیب می کنیم. در اولین مرحله به مخاطبان خود فکر کنید : در مورد آنها چه می‌دانید؟ واکنش آنها نسبت به حرف‌های شما چیست؟ چقدر از حرف‌های شما را می‌توانند درک کنند؟ زمانی که برای بررسی یک چنین مطالبی وقت بگذارید، می‌توانید منظور خود را به درستی به دیگران منتقل کنید.

با رفتار ظاهری مشتری هماهنگ شوید، باورها و اعتقاد مشتری را مورد توجه قرار دهید.

به عنوان فرستنده یک پیام باید مطمئن باشیم که آن را به درستی به گیرنده انتقال داده‌ایم. نه تنها سطح آن را در نظر بگیریم و واکنش احتمالی‌شان را پیش‌بینی کنیم، بلکه باید به قول معروف طول موجمان را نیز با آنها هماهنگ کنیم.

عوامل اثربخش در تبلیغات و ارتباطات.

به طور خلاصه عوامل اثر‌گذار در اثربخشی ارتباطات و تبلیغات از دیدگاه ان ال پی شامل موارد زیر می‌باشد:

الف. درک متقابل

ب. سازگار شدن و همدلی

ج. تیزهوشی (شایستگی ناهشیار)

د. ایجاد عادت مفید جدید

ه. انعطاف‌پذیری

و. احترام

ز. همراهی و تقلید

تکنیک همراهی و هدایت را اجرا کنید.

تکنیک همراهی یعنی با رفتار، کلام، رفتار غیرکلامی (زبان بدن) و افکار افراد یا نوع حرکت یک جریان همراهی نشان دهیم و تکنیک هدایت، یعنی بعد از ابراز همراهی، فرد یا جریان را به وسیله انتقال پیام‌های تدریجی و مرحله به مرحله به سوی نتیجه مطلوب یا هدف تعیین شده هدایت نماییم.

تفاهم و درک متقابل داشته باشید.

در ارتباط مؤثر و موفق، ایجاد تفاهم و درک متقابل بسیار مهم است. موضوع اولیه در درک متقابل، توجه به هماهنگی رفتاری (تقلید) و زبان بدن طرف مقابل است. وقتی رفتار و ظاهر هماهنگ شد، مغز هم هماهنگی پیدا می‌کند، تفکرات به هم نزدیک می‌شوند، تفاهم افزایش می‌یابد و درک طرفین افزون می‌گردد.

افراد با کسانی که در جنبه‌های مختلف با آنها شباهت دارند احساس هم حسی و تفاهم می‌کنند. کسانی که با شما تفاهم ندارند اگر دقت کنید وضعیت بدنی و رفتار غیرکلامی‌شان با شما کاملاً متفاوت است. آن‌ها از خود حرکات متفاوت نشان می‌دهند.

لحن و آهنگ بیان و پیام‌رسانی عامل موفقیت ارتباطات و تبلیغات است.

یکی از مؤثرترین عوامل در تبلیغات و ارتباطات لحن پیام‌رسانی و حرف زدن می‌باشد. لحن حرف زدن می‌تواند معنی کل پیام را تغییر دهد بنابراین قبل از هر پیامی باید درست شود.

ترکیب مناسبی از سرعت کلام زیر و بم صدا موجب جذابیت کلام است.

انسان با شیوه‌ای خاص از تکلم به دنیا نمی‌آید بلکه برحسب تجربه و عادت سرعت زیر و بم آهنگ صدا و خلاصه لحن کلام خود را بر می‌گزیند.

این خصوصیات که در صدای شما وجود دارد نشان دهنده خصوصیات اخلاقی شماست و بسیاری از مواقع مانعی برای ارتباط و تأثیر گذاری به حساب می‌آید.

به طور کلی سرعت بیان در گرو دو عامل عمده است:

الف موضوع: هر چه موضوع بیان ما دشوارتر و پیچیده تر باشد باید دقت بیشتری را برای درک آن اختصاص دهد.

ب مخاطب: ببینید که مستمع شما با چه سرعتی سخن می‌گوید و بکوشید تا توازنی بین سرعت صدای خود و او برقرار سازید.

ظواهر در ارتباطات فراموش نشوند.

شاید تا به حال به این موضوع اهمیت نداده باشیم اما همه دیده‌ایم که آدم‌های زیبا در ارتباط‌ها مؤثرترند شاید خیلی این موضوع لذتبخش نباشد اما واقعیت این است که ما و دیگران در صحبت کردن ناخودآگاه به ظاهر طرف مقابل توجه داریم. خیلی از حرف‌هایی را که از یک آدم زیبارو به راحتی می‌پذیریم از یک آدم زشت به سختی می‌توانیم قبول کنیم. پس خود را زیبا کنید آرایش و پیرایش شما هم در دیگران تأثیر می‌گذارد. آرایش همواره در دیگران تأثیر دارد اما فرم آرایش باید متناسب با شخص مقابل و موضوع مورد بحث باشد.

کلمات، کلیدهای ارتباطی هستند.

یکی از فاکتورهای اساسی در برقراری ارتباط نحوه ارائه «لغات» مختلف و چیدن آنها در کنار یکدیگر است. قدرت کلمات بسیار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید هستند، در مدیتیشن، فقط با تکرار یک کلمه همه بیماری‌ها را رفع می‌کنند و تمام مشکلات زندگی را با تکرار یک کلمه حل می‌کنند. دانشمندان متوجه شده‌اند که با بیان هر کلمه یک موج در روان انسان ایجاد می‌شود که تأثیر عمیقی در ذهن انسان می‌گذارند.

موقعیت ارتباطی در انتقال پیام مهم است.

یکی از چیزهایی که خیلی مهم است هنگام صحبت کردن با دیگران در نظر داشته باشید این است که فرم و حالت استقرار خود را به خوبی مدیریت و برنامه‌ریزی کنید.

محیط اطراف نیز تاثیر به سزایی در یک ارتباط دارد.

این موارد را تجسم کنید خواستگاری در یک مجلس ختم، درددل کردن در یک محیط شلوغ، جوک گفتن برای یک آدم خواب‌آلود. چرا این مذاکرات محکوم به شکست هستند چون محیط تأثیر بر جهت ارتباط می‌گذارد و آن را شکست می‌دهد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 95
:: باردید دیروز : 64
:: بازدید هفته : 262
:: بازدید ماه : 620
:: بازدید سال : 1827
:: بازدید کلی : 6327