اصول شش ماده‌ای تبلیغات و ارتباطات در ان ال پی
اصول شش ماده‌ای تبلیغات و ارتباطات در ان ال پی
چهار شنبه 22 مرداد 1399 ساعت 13:25 | بازدید : 144 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

اصول شش ماده‌ای تبلیغات و ارتباطات در ان ال پی

 

ارتباطات تأثیر ژرف و عمیق در کسب وکار، زندگی و روابط با دیگران دارد. شش اصل اساسی زیر از اصول مهم ارتباطات است که به طور خلاصه تشریح می‌شود.

اصل شماره 1: همه چیز تبلیغ و ارتباط است

تمام لحظات زندگی و کسب و کارها آکنده از پیام‌های شفاهی و غیرشفاهی ارادی و غیرارادی است. زبان تنها وسیله ارتباطی نیست. لباسی که هر روز پوشیده می‌شود پیام‌آور تصویری است که هر فرد از خودش دارد خانه‌ای را که در آن زندگی می‌کنیم همگی این پیام‌ را به دیگران منتقل می‌کنند که احساسی نسبت به خود داریم و انتظار داریم که دیگران چگونه با ما رفتار کنند. وضعیت نشستن و راه رفتن نیز همه حاکی از احساسات و گرایشات است.

اصل شماره 2: چگونگی ارسال یک پیام چگونگی دریافت آن است

یکی از قوانین ان ال پی با نام قانون کارما می‌گوید بازی زندگی، بازی بومرنگ‌هاست. پندار و کردار و گفتار انسان دیر یا زود با دقتی حیرت‌انگیز به خود او باز می‌گردد. کارما واژه‌ای است سانسکریت به معنای «بازگشت». آنچه که آدمی بکارد، همان را درو خواهد کرد. حجم و آهنگ صدا نوع نگاه کردن، وضعیت ایستادن، نحوه خم شدن سر، همگی به گیرندگان پیام کمک می‌کنند تا کلمات ما را تفسیر کند و پیام آن را دریابد. بنابراین به هر حال شیوه دریافت و استنباط یک پیام دقیقاً به شیوه ابراز آن برمی‌گردد.

اصل شماره 3: دریافت پیام مهمتر از ارسال آن است

بسیار اتفاق می‌افتد که یک پیام به آسانی مغایر با منظور ما دریافت شود. بنابراین منطقی است که بگوییم ارتباط واقعی، پیامی است که شنونده استنباط می‌کند نه آنچه گوینده می‌گوید. به بیانی دیگر صرفاً حسن نیت ما در ارسال پیام کافی نیست بلکه عملکرد و بیان ما باید بتواند آن را منتقل کند.

اصل شماره 4: چگونگی آغاز پیام نتیجه ارتباط است

اگر مراقب نباشیم همان چند کلمه‌ای که در آغاز سخن به کار می‌بریم کافی است که دیگران را به برداشتی نادرست از سخنان ما سوق دهد و موجب رنجش و آزردن آنها شود. به همین دلیل بخشی از موفقیت در هر ارتباطی به کم و کیف آغاز ارتباط و تبلیغ بستگی دارد.

اصل شماره 5: ارتباط و تبلیغ مانند یک قلب عمل می کند

در یک ارتباط خوب دو عامل دخالت دارند. ارسال درست پیام و دریافت درست پیام. بنابراین اگر تنها به این بسنده کنیم که نقطه نظرهای خود را روشن و منطقی و قانع‌کننده بیان کرده‌ایم موفق به ایجاد یک ارتباط نیستیم. بلکه باید نقطه نظرهای طرف مقابل را بشنوید و به روشنی درک کنید.

اصل شماره 6: ارتباط و تبلیغ یک رقص است.

یکی از قوانین دیگر ان ال پی قانون جاذبه است. افراد با ذهنیت منفی، اشخاص منفی را جذب می‌کنند و برعکس، افراد با ذهنیت مثبت، اشخاص پرانرژی و مثبت اندیش را. اگر چه ردوبدل کردن پیام و اطلاعات ارتباط نامیده می‌شود. اما در واقع ارتباط تنها محدود به این اعمال نیست. به بیانی دیگر وقتی یک پیام را با فرد یا جماعت متفاوتی در میان می‌گذاریم آن را هر بار به شکل تازه‌ای مطرح می‌کنیم. به علاوه هر بار که یک موضوع خاص را با افراد و یا گروه متفاوتی در میان می‌گذاریم افرادی که پیام ما را دریافت می‌کنند هر کدام استنباط متفاوتی از گفته‌های ما دارند. از این رو نیروهایی که ما را به هم ارتباط می‌دهند متفاوت خواهد بود و در نتیجه روابط متفاوتی نیز برقرار می‌گردد و رقص ارتباط به گونه‌ دیگری اجرا می‌شود. در رقص ارتباطی افرادی که با نگرش‌های مثبت ارتباط برقرار می‌کنند بیشتر و بهتر کلمات و پیام‌ها و حرکات خود را به رقص ارتباطی وا می‌دارند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 189
:: باردید دیروز : 64
:: بازدید هفته : 356
:: بازدید ماه : 714
:: بازدید سال : 1921
:: بازدید کلی : 6421