5 ترفند برای اینکه کار بازاریابی را با کیفیت بهتری انجام دهید
5 ترفند برای اینکه کار بازاریابی را با کیفیت بهتری انجام دهید
چهار شنبه 29 مرداد 1399 ساعت 14:47 | بازدید : 147 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

این که شما بتوانید به صورت موفقیت آمیزی یک کارآفرینی تولید کنید و شرکت خودتان را به ثبت برسانید نیازمند شرایط مختلفی می باشد. از جمله این شرایط این است که شما باید ویژگی هایی را که یک کارآفرین موفق باید داشته باشد را داشته باشید و علاوه بر آن باید بتوانید شرایط بازار را درک کنید تا در این شرایط بازار بتوانید کار و کاسبی خودتان را به راه بیندازید. ولی مهم ترین نکته ای که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشید تواناییتان برای بازاریابی کردن می باشد.

بنابراین توانایی شما در بازاریابی کردن باید برای شما یک چالش بسیار مهمی باشد که باید به آن پاسخ دهید. اگرچه، در طول بحران جدید کرونا، این چالش ممکن است برای شما کمی پیچیده تر هم بشود و شما باید بتوانید جنبه های مختلف کار بازاریابی کردن خودتان را بهتر از گذشته یاد بگیرید. شما باید این توانایی را داشته باشید که بیشتر از گذشته بتوانید داده هایی را که مرتبط با وضعیت موجود می باشند را جمع آوری کنید و بر اساس این داده ها تصمیمات مناسب را برای بازاریابی کردن و ارایه کردن شیوه های مختلف بازاریابی بگیرید.

1) اولین نکته در بازاریابی کردن انجام تحقیقات گسترده و جمع آوری کردن اطلاعات می باشد.

اولین نکته ای که شما باید به هنگام یادگیری چگونگی بازاریابی کردن در نظر داشته باشید این است که باید توانایی تحقیق کردن را داشته باشید. افرادی که می خواهند یک تجارت جدید را پایه گذاری کنند و به خوبی آن را تبلیغ کنند افرادی هستند که اطلاعات و داده ها را درباره مشکلاتی که در بازار وجود دارد جمع آوری کنند و همچنین پلتفرم های مختلف و کاربرد هرکدام از آنها برای بازاریابی را درک کنند و بدانند که برای اینکه بازاریابی کنند بهتر است از کدامیک از این پلتفرم ها استفاده کنند. این افراد همچنین باید نیازهای مخاطبین و مشتریان را هم درک کنند تا بتوانند بر اساس این نیازها فرآورده ها را بازاریابی کنند و شرکت را بر اساس نیازهای مخاطبین و مشتریان اداره کنند به این دلیل که همانطور که می دانید همیشه این مشتریان هستند که حرف اول را می زنند و شما برای این کار باید به مشتریان توجه داشته باشید. از این رو بهتر است که شیوه بازاریابی محتوای خودتان را همواره بهینه سازی کنید تا مشتریان بیشتری را به فرآورده های خودتان جلب نمایید.

بعد از اینکه خوب در رابطه با کارهایی که باید انجام شود تحقیق کردید و اطلاعات مناسب مرتبط با مخاطبین و نیازهایی که دارند را بدست آوردید؛ وظیفه شما به عنوان فردی که کار بازاریابی را انجام می دهد این است که بررسی کنید و ببینید که چه محتوایی درمحتواهای مختلفی که شما به عنوان بازاریاب می خواهید به آنها ارایه کنید کم است. سپس باید سعی کنید تا این محتوایی که کم است را به محتوای بازاریابی خودتان اضافه کنید. این کار می تواند کمک زیادی به بالا بردن کیفیت بازاریابی شما بکند. اما همانطور که اشاره شد انجام این کار جز با تحقیق کردن حاصل نمی شود و شما برای انجام این کار باید تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید. بنابراین تحقیق کردن و جمع آوری کردن اطلاعات مربوط به بازار و همچنین اطلاعات مربوط به مخاطبین می تواند کمک زیادی به شما بکند.

فراموش نکنید که مهم ترین اصلی که به هنگام تحقیق کردن در رابطه با بازار باید به آن توجه داشته باشید این است که این توانایی را داشته باشید که سیگنال های مختلف را از بازار بدست آورید و آنها را جمع آوری کنید. این ها می توانند سیگنال هایی باشند که مرتبط با فرآورده های جدید، شرایط جدید بازار، قیمت ها و پارامترهای مختلف دیگر هستند. سپس شما می توانید این سیگنال ها را جمع آوری کرده و با استفاده از مجموع اطلاعاتی که از آنها بدست آورده اید؛ کار بهینه سازی محتوایی را که قرار است در بازاریابیتان ارایه کنید انجام دهید. این یکی از ضروری ترین بخش های بازاریابی می باشد به این دلیل که همانطور که می دانید بازاریابی فرآیندی است که شما برای اینکه آن را انجام دهید نیاز به این دارید که همواره خودتان را به روز رسانی کنید.

2) برای خودتان اهداف مشخصی قرار دهید.

شما برای اینکه بتوانید کار بازاریابی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید باید برای خودتان اهداف مشخصی قرار دهید. البته انجام دادن هر کاری نیاز به این دارد که شما برای انجام دادن آن برای خودتان هدف گذاری کرده باشید. فعالیت هایی که در زمینه بازاریابی انجام می دهید نیز مانند کارهای دیگر نیازمند این است که شما برای خودتان اهدافی مشخص کرده باشید. شما می توانید این اهداف را به شیوه اهداف بلند مدت و اهداف کوتاه مدت طبقه بندی کنید و سعی کنید روند پیشرفتتان در کار را بررسی کنید و ببینید که آیا به اهدافی که برای خودتان گذاشته اید رسیده اید یا خیر.

- اهداف کوتاه مدت شما می توانند شامل دوره های کوتاه مدت (مانند دوره های شش ماهه، یک ماهه و یا حتی هفتگی) باشند. شما در این جا باید برای خودتان مشخص کنید که قرار است تا چه میزانی در کار بازاریابی موفق شوید. در صورتی که بعد از پایان یافتن زمان مناسب به این نتیجه رسیدید که در کارتان موفق شدید؛ به سراغ اهداف بعدی می روید اما در صورتی که به هدفتان نرسیدید؛ باید دوباره برای خودتان برنامه ریزی کنید

- اهداف بلند مدت اهداف کلی هستند که شما با انجام دادن بازاریابی باید به آنها برسید. به عنوان مثال شما برای شرکت خودتان اهداف چندین ساله ای را برای بازاریابی تعیین می کنید و با خودتان قرار می گذارید که با استفاده از این شیوه بازاریابی قرار است تا میزان فروش شرکت را به این میزان برسانید و یا به این میزان سودآوری در شرکت برسید. دوره این اهداف نسبت به اهداف کوتاه مدت خیلی بیشتر می باشد.

در هر حال داشتن هدف (چه اهداف کوتاه مدت و چه اهداف بلند مدت) برای بازاریابی کردن موضوعی لازم و ضروری است و شما برای اینکه در کار بازاریابی مفید عمل کنید باید حتما به این اهداف برسید.

3) کار تیمی را فراموش نکنید.

تمام مراحل کارآفرینی کردن مراحلی تیمی هستند. به عبارت دیگر این کار یک کار گروهی است و شما برای اینکه در این کار موفق شوید نیاز به این دارید که با یک گروه همکاری داشته باشید. بازاریابی کردن نیز به عنوان یکی از بخش های بسیار مهم و جدایی ناپذیر کارآفرینی و اداره کردن یک تجارت، کاری است تیمی و گروهی که شما باید برای اینکه این کار را با موفقیت انجام دهید حتما از یک گروه یا تیم استفاده کنید. کار بازاریابی کردن را به هیچ عنوان نمی توان به صورت تنها انجام داد و شما باید حتما مجموعه ای از همکارانتان را در کنار خودتان جمع کنید که نام آنها "تیم بازاریابی" یک شرکت می باشد.

یکی از مهم ترین نکته هایی که به هنگام انجام کار تیمی باید به آن توجه داشته باشید این است که تمام افرادی تیم باید با همدیگر همکاری داشته باشند. در حقیقت هنگامی که به صورت تیمی کار می کنید، فشار کار بین اعضای گروه تقسیم می شود و هیچ فردی نمی تواند به صورت مستقل از دیگر اعضای گروه کار کند به این دلیل که در صورتی که چنین وضعیتی ایجاد شود؛ بدون تردید کاری که این تیم می کند از همان اول بی ثمر خواهد بود و چنین شرکتی در کار بازاریابی شکست می خورد. بنابراین شما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که وقتی که می خواهید با تیم بازاریابی کار کنید، باید کاری کنید که تمام اعضای این تیم با همدیگر هماهنگ باشند و فراموش نکنید که کوچکترین ناهماهنگی میان این اعضا منجر می شود که کیفیت کار شدیدا پایین می آید.

اعضای تیم بازاریابی باید با همدیگر ارتباط صمیمی و نزدیکی داشته باشند. تمام این افراد باید افرادی اجتماعی باشند که دارای توانایی های بالای تطبیق با محیط و همکاری با هم می باشند. هرکدام از این اعضای تیم باید یک کار خاصی را انجام دهند که این کار بر اساس وظیفه ای که مدیر این تیم بر عهده آنها قرار می دهد تعیین می شود. به عنوان مثال یک یا چند نفر از اعضای این تیم مامور جمع آوری اطلاعات مربوط به بازار ومشتریان می شوند و یکی دیگر وظیفه استفاده از آخرین تکنولوژی های روز برای بازاریابی را عهده دار می شود و غیره.

4) واقع گرا باشید.

از نکته های دیگری که به هنگام بازاریابی کردن باید به آن توجه داشته باشید این است که باید واقع گرا باشید. در حقیقت شما باید حقیقت را ببینید و بدانید که در چه موقعیتی قرار دارید. بسیاری از شرکت ها هستند که در بخش بازاریابی خیال پردازی های زیادی می کنند. افرادی که در این شرکت ها مسئول بازاریابی کردن می باشند؛ برای آینده شرکتشان اهداف تخیلی و خیال پردازانه ای را در سر می پرورانند. آنها بسیار دور از حقیقت و واقعیت برنامه ریزی می کنند و فکر می کنند که این برنامه ریزی ها روزی به حقیقت می پیوندد. اما در صورتی که شما می خواهید حقیقتا کار بازاریابی را با کیفیت مناسبی انجام دهید نباید چنین تصوری را نسبت به بازاریابی داشته باشید.

شما باید قبل از اینکه برای آینده خود تصمیم بگیرید؛ با دقت تمام ویژگی های بازار و همچنین ویژگی های تجارتی که دارید را بررسی کنید تا بتوانید یک دید منطقی و درستی نسبت به وضعیتی که دارید داشته باشید. شما نباید وقت و انرژی زیادی را صرف این کنید که خیال پردازی کنید و فکر کنید که به این خیال پردازی ها می رسید. در حقیقت شما نباید برای خودتان اهدافی تخیلی را درست کنید و به جای این کار باید تمام تصمیم گیری های خودتان را بر اساس واقعیت انجام دهید و همیشه این نکته را باید درنظر داشته باشید که پذیرفتن حقیقت ها و واقعیت ها خیلی بهتر از این است که شما تخیلی زندگی کنید و برای خودتان هدف گذاری هایی کنید که هرگز به آنها نمی رسید! شما باید به عنوان فردی که مسئولیت بازاریابی یک شرکت را بر عهده دارد درک عمیقی را نسبت به اصول کار بازاریابی داشته باشید.

5) بر روی مشتریان تمرکز کنید.

مهم ترین اصل بازاریابی این است که بر روی مشتریان تمرکز داشته باشید. به عبارت دیگر، شما باید بدانید که "مشتری پادشاه است" بنابراین شما برای اینکه در کارهایتان موفق شوید باید حتما به این نکته توجه کنید که مشتریان مهم ترین سرمایه های شما هستند! اصلا اگر خوب فکر کنید، می بینید که شما این تجارت را برای آنها ایجاد کرده اید! این نکته نکته ای است که شما هرگز نباید فراموش کنید. تجارتی که شما ایجاد کرده اید تجارتی است که برای آنها ایجاد شده است و نه برای شما!!! بنابراین باید سعی کنید کاری کنید که این افراد از شما راضی باشند. برای این کار شما باید تجارت خودتان را از دیدگاه این افراد بررسی کنید و همیشه این موضوع را درنظر داشته باشید که مشتریان شما چه افرادی می باشند و چه انتظاراتی دارند و شما برای اینکه پاسخی به نیازهای آنها دهید باید چه کاری انجام دهید. شما به عنوان فردی که وظیفه اش بازاریابی است؛ باید نیازهای که دارند با بشناسید؛ همچنین باشد نقطه های قوتشان را بدانید؛ نقطه های ضعفشان را بدانید و بدانید که از چه چیزی آزار می بینند و برای اینکه بتوانید آنها را راضی کنید باید چه کارهایی انجام دهید. هرچقدر که شما به عنوان یک بازاریاب آنها را بهتر بشناسید می توانید انتظار داشته باشید که کار بازاریابی شما با نتیجه بهتری انجام می شود. از آن جایی که این افراد خریداران شما می باشند هرچقدر که شما آنها را بهتر بشناسید و بدانید که چه چیزهایی آنها را خوشحال می کند و از چه چیزهایی خوششان نمی آید؛ بهتر می توانید آن گونه که می خواهند بازاریابی کنید و آنها را راضی تر کنید. پس سعی کنید حتما آنها را بشناسید چون شناخت آنها کلیدی ترین راه ممکن برای موفقیت در بازاریابی می باشد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 252
:: باردید دیروز : 64
:: بازدید هفته : 419
:: بازدید ماه : 777
:: بازدید سال : 1984
:: بازدید کلی : 6484