8 ترفند برای اینکه کاری کنید که تجارتتان در دوران کرونا بیشتر دیده شود!
8 ترفند برای اینکه کاری کنید که تجارتتان در دوران کرونا بیشتر دیده شود!
چهار شنبه 29 مرداد 1399 ساعت 14:59 | بازدید : 153 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

8 ترفند برای اینکه کاری کنید که تجارتتان در دوران کرونا بیشتر دیده شود!

 

بازاریابی کردن یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های هر تجارتی می باشد. آیا می توانید تجارتی را تصور کنید که فرآورده ای تولید می کند اما آن را بازاریابی نمی کند؟ آیا می توانید تصور کنید تجارتی را که اصلا شما به هیچ شیوه ای نمی توانید آن را ببینید؟ چنین تجارتی وجود ندارد! تمام تجارت ها باید بتوانند کار بازاریابی را برای خودشان انجام دهند. کار بازاریابی کاری است که لازمه تمام شرکت هایی است که خدماتی ارایه می دهند و یا فرآورده هایی تولید می کنند. اما یک نکته وجود دارد و آن هم این است که چگونگی انجام دادن این کار هم از کلیدی ترین نکته هایی است که شما باید بدانید. در حقیقت شما باید به عنوان یک کارآفرین شیوه انجام دادن این کار را به خوبی بلد باشید در غیر این صورت راه به جایی نخواهید برد.

از طرفی، وضعیت جدیدی که به دلیل بیماری کرونا در دنیا پیدا شده است نیز بر روی بازاریابی تاثیرات زیادی گذاشته است. به این شکل که امروزه بسیاری از شرکت های جهان مجبور شده اند تا شیوه های بازاریابی خودشان را تغییر دهند و برای خودشان شیوه های جدیدی برای بازاریابی پیدا کنند. بسیاری از کارآفرینان هستند که امروزه به سختی کار می کنند تا استراتژی های تجاری خودشان را با این "دوران جدید" تطبیق دهند. سوال اصلی این است که چگونه می توان در این "دوران کرونا" شیوه های استراتژی بازاریابی را به گونه ای تغییر داد که کارآفرینان و بازاریابان بتوانند با استفاده از این استراتژی ها و شیوه های جدید کار بازاریابی را انجام دهند؟

پیدا کردن یک استراتژی جدید برای اینکه کار بازاریابی را در این دوران جدید انجام دهید موضوعی بسیار حساس و کلیدی برای شرکت ها می باشد. شرکت ها برای اینکه کار بازاریابی را انجام دهند باید خودشان را با این شرایط جدید بعد از کرونا تطبیق دهند و استراتژی های جدیدی را برای بازاریابی اتخاذ کنند. در صورتی که شرکت ها بخواهند از شیوه های قدیمی بازاریابی استفاده کنند احتمال موفقیتشان خیلی کم می شود.

در این پست قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم. بنابراین در ادامه این پست به شما 8 ترفند را معرفی خواهیم کرد که با عمل کردن به این هشت ترفند می توانید کاری کنید که تجارتتان در این دوران کرونا بیشتر دیده شود.

1) شرایط جدید را درک کنید.

اولین و مهم ترین نکته هایی که شما در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید به عنوان یک بازاریابی که می خواهد برای بازاریابی کردن از شیوه های مختلف استفاده کند؛ شرایط را درک کنید. به این معنی که باید در محتوایی که برای بازاریابی کردن ارایه می کنید به هر نحوی که می توانید اشاره ای به وضعیت موجود داشته باشید. به عنوان مثال فرض کنید که تجارتی دارید که در زمینه تولید تجهیزات بیمارستانی کار می کند. در این صورت، شما می توانید در کنار محتوایی که جهت تبلیغ کردن فرآورده های خودتان ارایه می کنید؛ به وجود ماسک هایی برای مقابله کردن با بیماری کرونا هم اشاره کنید. در چنین وضعیتی، شما می توانید اثرات خوبی بر روی اذهان افرادی که این محتوای شما را می بینند داشته باشید. بنابراین بهتر است که در کنار محتوایی که برای بازاریابی کردن تولید می کنید؛ بدانید که اگر کاری کنید که مخاطبینتان احساس کنند که شما با آنها احساس همزادپنداری دارید می توانید بهتر از گذشته کارتان را انجام دهید.

2) بر روی تیمتان تمرکز بیشتری داشته باشید.

بازاریابی کردن یک کار تیمی است. شما برای اینکه بتوانید این کار تیمی را به خوبی انجام دهید باید یک هماهنگی میان اعضای تیمتان ایجاد کنید. فراموش نکنید که کار بازاریابی کاری نیست که شما بتوانید به صورت فردی آن را انجام دهید. به عبارت دیگر در یک شرکت، نباید فقط یک نفر مسئول کارهای بازاریابی باشد! بلکه باید بازاریابی یک تیمی داشته باشد که افراد مختلف که هرکدامشان دارای تخصص های مختلف می باشند کار بازاریابی را انجام دهند. به هنگام تشکیل تیم بازاریابی باید به این نکته توجه داشته باشید که افرادی را انتخاب کنید که هرکدامشان دارای یک استعداد مخصوصی باشند. این موضوع مخصوصا در زمان بحران کرونا اهمیت بیشتری پیدا می کند. به این دلیل که در این دوران کرونا تجارت ها باید شیوه های بازاریابی خودشان را تغییر دهند و برای این کار نیازمند این هستند که یک تیم متخصصی وجود داشته باشد. به هنگام انجار کار بازاریابی به شیوه تیمی باید به این نکته توجه کنید که باید ارتباط میان اعضای مختلف در کار را درنظر داشته باشید کنید و روش هایی پیدا کنید که این ارتباط میان آنها بیشتر شود. هرچقدر که اعضای تیم شما با هم ارتباط بهتری داشته باشند می توانید انتظار داشته باشید که کارتان بهتر انجام شود.

3) سعی کنید برای اینکه مخاطبین بیشتری را جذب کنید از روش برگزاری جلسات آنلاین استفاده کنید.

یکی از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه باید درنظر داشته باشید این است که شما می توانید برای اینکه تعداد مخاطبین خودتان را افزایش دهید؛ با استفاده از ابزارهایی که شبکه های اجتماعی جهت برگزاری کنفرانس ها و جلسات آنلاین در اختیار شما قرار می دهند تعداد مخاطبینتان را افزایش دهید. این موضوع اهمیت ویژه ای دارد به این دلیل که این روزها تعداد افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند نسبت به گذشته (حتی نسبت به زمان قبل از کرونا) افزایش زیادی پیدا کرده است. بنابراین شما می توانید برای این کار از روش برگزاری وبینارها و جلسات آنلاین و ویدیوهای لایو استفاده کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا کیفیت بازاریابی خودتان را افزایش دهید و علاوه بر آن می تواند به شما کمک کند تا کار افزایش تعداد مخاطبینتان را راحت تر کند و به شما کمک کند تا تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید. انجام این کار همچنین باعث می شود که رابطه ای که شما با مخاطبینتان دارید عمیق تر و بهتر شود.

4) از روش بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار استفاده کنید.

در روش بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار، شما افرادی را پیدا می کنید که در شبکه های اجتماعی دارای تعداد بسیار زیادی فالوور هستند. و سپس سعی می کنید تا با آنها رابطه برقرار کنید و از آنها بخواهید تا فرآورده ها و یا کالاهای شما را تبلیغ کنند. این روش می تواند به شما کمک کند تا تعداد مخاطبین خودتان را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

اما به هنگامی که می خواهید از این روش استفاده کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فردی را انتخاب کنید که کارش در رابطه با کار شما باشد. در صورتی که فردی را پیدا کنید که کاری که انجام می دهد هیچ ارتباطی با زمینه کاری شما و صنعتی که شما در این صنعت کار می کنید نداشته باشد؛ نمی توانید این کار را انجام دهید.

نکته دومی که باید به آن توجه کنید این است که شما باید این توانایی را داشته باشید که به این فرد نشان دهید که محصولاتی که تولید می کنید (و یا فرآورده هایی که ارایه می کنید) ارزش تبلیغ کردن را دارد. در غیر این صورت نمی توانید امید داشته باشید که این فرد مجاب شود که فرآورده های شما را تبلیغ کند. شما باید با حوصله، این فرد را با فعالیتی که انجام می دهید آشنا کنید و سعی کنید کاری کنید که این فرد جلب شما و تجارت شما شود.

5) به جمع آوری اطلاعات و تحلیل آنها توجه کنید.

اطلاعاتی که در ارتباط با مشتریان و مخاطبین و بازار و غیره دارید؛ یکی از مهم ترین پارامترهایی می باشند که می توانند بر روی کیفیت کارتان تاثیر داشته باشند. این موضوع مخصوصا در دوران کرونا و افرادی که می خواهند در این دوران بازاریابی کنند اهمیت ویژهی دارد. شما باید نهایت سعی خودتان را بکنید که بهترین و باکیفیت ترین اطلاعات را در رابطه با مشتریان و مخاطبینتان بدست آورید. همچنین باید کاری کنید که این اطلاعات به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند به گونه ای که شما بتوانید از تجزیه و تحلیل کردن این اطلاعات نتیجه هایی منطقی بگیرید. در غیر این صورت، درک درستی از وضعیت بازار و وضعیت مخاطبین جدید (یعنی بعد از کرونا) نخواهید داشت بنابراین احتمالا با مشکلات جدی در این رابطه مواجه خواهید شد.

6) به فیدبک ها توجه کنید.

از دیگر نکته های خیلی خیلی مهمی که هر بازاریابی (چه در زمان کرونا و چه در زمان قبل از کرونا) باید به آن توجه داشته باشد؛ توجه کردن به فیدبک ها می باشد. در صورتی که شما توجه نکنید که مخاطبینتان نسبت به تجارت شما و شیوه بازاریابی شما چه دیدگاه هایی دارند نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان با موفقیت انجام شود. این موضوع مخصوصا در دوران کرونا اهمیت زیادی دارد به این دلیل که در این دوران، شما باید هر چند وقت یک بار شیوه بازاریابیتان و شیوه انجام تبلیغاتتان را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که لازم می دانید این شیوه را به روز رسانی نمایید. این کار به شما کمک می کند تا مخاطبینتان را بهتر بشناسید و همچنین بدانید که آنها نسبت به شما چه دیدگاه هایی دارند و وضعیت بازاریابی شما را چگونه ارزیابی می کنند. در صورتی که ترافیک بیشتری برای وب سایت هایتان می خواهید و یا میزان بیشتری مخاطب را برای خودتان می خواهید باید حتما بدانید که آنها چه انتظاراتی از شما دارند و به این شیوه از دیدگاهشان نسبت به شما آگاه شوید.

7) سعی کنید ارتباط احساسی عمیقی با آنها ایجاد کنید.

یکی از مهم ترین اصولی که شما باید در بازاریابی درنظر داشته باشید این است که با مخاطبینتان ارتباط صمیمانه ای برقرار کنید. این مضووع مخصوصا زمان کرونا اهمیت بیشتری پیدا می کند. شما برای اینکه در کارهایتان پیروز شوید باید با آنها رابطه بهتر و صمیمانه تری داشته باشید. در صورتی که چنین رابطه ای را با آنها برقرار کنید آنها هم احساس می کنند که شما انسان هستید (به جای اینکه فکر کنند فردی که پشت این شرکت قرار دارد یک ماشین است!) بنابراین در این صورت می توانند رابطه بهتری را شما برقرار کنند.

برای اینکه چنین رابطه ای با آنها برقرار کنید می توانید از شیوه های مختلفی استفاده کنید. از جمله این شیوه ها این است که درباره موضوع روز یعنی کرونا با آنها حرف بزنید. به عنوان مثال در صورتی که وب سایتی برای بازاریابی دارید می توانید در این وب سایت مطالبی را درباره کرونا بگذارید و یا اینکه در صورتی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، در این شبکه های اجتماعی درباره کرونا به آنها مطالبی را بگویید و غیره.

8) به بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی اهمیت بیشتری دهید.

از دیگر کارهایی که می توانید انجام دهید تا کیفیت کار بازاریابیتان بهتر شود این است که به بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی اهمیت بیشتری بدهید. همانطور که می دانید، دنیای امروز دنیایی است که شبکه های اجتماعی در آن نقش مهمی را ایفا می کنند. بنابراین در صورتی که شما بخواهید کار بازاریابتان را با کیفیت بالایی انجام دهید؛ یکی از روش ها این است که از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. استفاده کردن از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی روشی است که بسیاری از تجارت ها برای اینکه کارشان را بهتر انجام دهند از آن استفاده می کنند و شما هم می توانید از این روش استفاده کنید. در حقیقت امروزه تجارتی که از شبکه های اجتماعی استفاده نکند تجارتی است که بدون تردید یک جای کارش می لنگد.

مخصوصا در زمان کرونا و در این روزهای کرونایی که استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی نسبت به گذشته به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است؛ این نکته باید برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد و باید حتما به شبکه های اجتماعی به چشم ابزار مهمی برای بازاریابی نگاه کنید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 30
:: باردید دیروز : 64
:: بازدید هفته : 197
:: بازدید ماه : 555
:: بازدید سال : 1762
:: بازدید کلی : 6262