19 توصیه برای این که در کار بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار موفق عمل کنید (بخش دوم)
19 توصیه برای این که در کار بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار موفق عمل کنید (بخش دوم)
پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 ساعت 10:16 | بازدید : 160 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

10. سعی کنید افراد تاثیرگذار را به خوبی قانع کنید تا فرآورده ها و یا خدمات شما را تبلیغ کنند!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار به آن توجه داشته باشید این است که باید آن ها را به بهترین شکل ممکن قانع کنید که کاری که می خواهید انجام دهید هم به نفع شما و هم به نفع آن ها و هم به نفع جامعه می باشد. در صورتی که بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید شانستان برای این که بتوانید در این کار موفق شوید خیلی بالا می رود. تحقیقات نشان داده است افرادی که موفق شده اند افراد تاثیرگذار را قانع کنند که فرآورده هایی که تولید می کنند و یا کاری که انجام می دهند به نفع جامعه است و حقیقتا قصد سود رسانی را دارند افرادی بوده اند که بیشترین سود را از کار بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار برده اند.

فراموش نکنید که این افراد تاثیرگذار در ابتدا هیچ شناختی از شما و تجارت شما و کاری که قرار است انجام دهید ندارند. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید تا به آن ها خودتان را بهتر بشناسانید  وسعی کنید تا کاری کنید که این افراد احساس کنند که قصد شما حقیقتا بهتر کردن وضعیت جامعه از طریق فرآورده هایی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می کنید می باشد می توانید انتظار داشته باشید که علاقه این افراد تاثیرگذار برای این که شما را تبلیغ کنند خیلی بیشتر از زمانی می شود که آن ها شناخت درستی از شما نداشته باشند.

بر اساس مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است؛ 97 درصد از افراد تاثیرگذاری که فرآورده ها و یا خدمات مربوط به مخاطبین را تبلیغ می کردند بیان کردند که اولین مکالمه ای که با این افراد داشته اند بیشتری تاثیر را بر روی تصمیم گیری های آن ها برای این که کالاها و یا خدمات این افراد را تبلیغ کنند یا خیر داشته است بنابراین شما برای این که بتوانید آن ها را به خوبی قانع کنید که فرآورده هایی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می کنید را تبلیغ کنند باید سعی کنید در اولین باری که با آن ها تماس می گیرید عملکرد مناسبی داشته باشید و سعی کنید تمام تلاشتان را بکنید که آن ها شما را به خوبی قبول کنند.

11. کمپین هایی تولید کنید که در آن مشتریان مخصوصی وجود دارند!

 

از دیگر شیوه هایی که شما می توانید با استفاده از این شیوه احتمال موفقیت در کار بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار را افزایش دهید این است که سعی کنید تا جایی که می توانید از کمپین هایی استفاده کنید که در آن ها تعداد مخاطبین خیلی کم و محدودی وجود دارند. در این صورت شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. شما باید سعی کنید تا تمام مخاطبینتان را به دسته های کوچکتری تقسیم کنید. وقتی که آن ها را به دسته های کوچک تقسیم می کنید می توانید برای هرکدام از آن ها کمپین های مخصوصی ایجاد کنید و بر این اساس کار را ادامه دهید. به عنوان مثال فرض کنید که شما محصولاتی تولید می کنید که هم برای مردان و هم برای زنان و همچنین برای تمام افراد در تمام سنین ارایه می شود و کاربرد دارد. در این صورت اگر بخواهید مخاطبین خودتان را به دسته های کوچکتر تقسیم کنید باید آن ها را بر اساس پارامترهای مختلف از همدیگر تفکیک کنید. به عنوان مثال می توانید آن ها را به دسته های مرد و زن تقسیم کنید (در این حالت شما تعداد مخاطبین خودتان را به نصف رسانده اید) و یا این که می توانید آن ها را بر اساس سن و سالی که دارند تقسیم بندی کنید (به عنوان مثال می توانید آن ها را به دسته های کودک، جوان، میانسال، بزرگسال و پیر تقسیم بندی کنید) و برای هرکدام از این دسته ها کمپین های مختلفی ایجاد کنید. به عنوان مثال در این حالت شما می توانید افرادی را که در دسته بندی کودکان قرار می گیرند و همچنین پسر هستند جدا کنید و در کنار آن افرادی را که در دسته بندی دختران قرار می گیرند و کودک هستند نیز جدا کنید و همچنین می توانید این دسته بندی را ادامه دهید: جوانان پسر و جوانان دختر و غیره.

در این صورت شانس شما برای این که بتوانید تعداد مخاطبینتان را افزایش دهید بیشتر می شود چراکه شما در این صورت کار را به دسته بندی های کوچک و کوچکتر تقسیم کرده اید و بر اساس هرکدام از این دسته بندی ها می توانید یک کمپین تبلیغاتی مخصوص به راه بیندازید که به شما کمک کند تا تاثیری که بر روی افراد تاثیرگذار خواهید داشت افزایش پیدا کند. پس سعی کنید تا جایی که می توانید دسته بندی های کوچکی در کار داشته باشید.

12. انتظار نداشته باشید که یک شبه ره صدساله را بپیمایید!

 

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند با استفاده از افراد تاثیرگذار به کار بازاریابی بپردازند مرتکب می شوند این است که آن ها فکر می کنند باید یک شبه ره صدساله را بروند. در صورتی که این فکر کاملا اشتباه می باشد! شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید "صبوری" را سرلوحه کارتان قرار دهید. ممکن است پیش خودتان فکر کنید که شما می خواهید از یک فرد مشهور (و یا حداقل فردی که در شبکه های اجتماعی فعالیت زیادی دارد) کمک بگیرید بنابراین با توجه به تعداد مخاطبین زیادی که این فرد دارد طبیعی است که تعداد مخاطبین شما هم بالا برود!

ولی حقیقت این است که شما برای این که این فرد را قانع کنید که فرآورده هایی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می دهید را تبلیغ کند نیاز به زمان دارید. در صورتی که شما بدانید که چگونه با این فرد مذاکره کنید و علاوه بر آن در صورتی که بدانید که چگونه توجه این فرد را به خودتان جلب کنید می توانید انتظار داشته باشید که این فرد فرآورده هایی را که تولید می کنید و یا خدماتی را که ارایه می کنید به مخاطبین خودش عرضه کند.

نکته بسیار مهم و جالبتر دیگر که در این زمینه باید حتما به آن توجه کنید این است که حتی در صورتی که این فرد شما را قبول کند و تصمیم بگیرد که شما را تبلیغ کند بازهم نمی توانید انتظار داشته باشید که به این سرعت نتیجه بگیرید! در حقیقت این فرد می تواند فرآورده هایی  که شما ارایه می کنید و یا خدماتی که شما تولید می کنید را به افرادی که مخاطبینش هستند ارایه کند ولی در این صورت شما باید توجه کنید که پروسه تبدیل شدن تعداد زیادی از این مخاطبین به مشتریان شما زمانبر است! به عبارت دیگر با این که این افراد تاثیرگذار سعی می کنند تا به سرعت فرآورده ها و خدمات شما را تبلیغ کنند و با این که می توان انتظار داشت که این افراد برای شما یک استراتژی بازاریابی سریع باشند ولی حقیقت این است که یک فرد تاثیرگذار معروف تنها می تواند فرآورده های شما را به تعداد زیادی از مخاطبین نشان دهد ولی این که این مخاطبین به سرعت تبدیل به مشتریان شما شوند و همچنین مشتریان دایم شما شوند کمی زمانبر خواهد بود!

13. سعی کنید "ارزش های جدیدی را که به میز مذاکره می آورید" بدانید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما باید به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار به آن توجه کنید این است که به هنگام انجام مذاکرات با آن ها سعی کنید تا ارزش خودتان و ارزش های جدیدی را که به میز مذاکره اضافه می کنید به خوبی بدانید. هنگامی که شما شروع به مذاکرات با افراد تاثیرگذار می کنید باید سعی کنید تا همیشه بدانید که چه "ارزش های جدیدی" را به میز مذاکره می آورید. این موضوع به هنگامی که شما سعی می کنید تا کار مذاکره با آن ها را شروع کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید سعی کنید تا حرفی برای گفتن داشته باشید. شما باید سعی کنید کاری کنید که این افراد هم از کارهایی که شما انجام می دهید درک درستی داشته باشند و آن ها هم باید بدانند که کاری که شما می کنید و ارزش هایی که قرار است به میز مذاکره بیاورید چه ارزش هایی هستند.

یکی از مهم ترین نکته هایی که در این رابطه وجود دارد این است که برای این که ارزش کار خودتان را به خوبی بدانید باید سعی کنید تا این ارزش ها را به خوبی درک کنید و به آن ها ایمان داشته باشید. به عنوان مثال فرض کنید که شما قرار است دستگاه جدیدی را به عنوان فرآورده ای که تجارتتان تولید می کند وارد بازار کنید. در این صورت شما باید سعی کنید که تا به فرآورده ای که تولید کرده اید ایمان داشته باشید. شما باید با تمام وجود اعتقاد داشته باشید که این فرآورده ای که تولید کرده اید در حقیقت به نفع جامعه عمل می کند. در صورتی که شما به خودتان ثابت نکنید که فرآورده ای که تولید کرده اید به نفع جامعه و انسان هایی که قرار است از آن استفاده کنند می شود شانستان برای موفقیت خیلی کم می شود. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید ارزش های فرآورده هایی را که تولید کرده اید بدانید و سعی کنید تا جایی که می توانید این ارزش ها و مزیت های خوب را برای مخاطبین خودتان و برای تمام افرادی که در ارتباط با تجارت شما می باشند توضیح دهید. همچنین به هنگام توضیح دادن ویژگی های مثبت تجارتتان سعی کنید تا از شیوه بیانی گیرا استفاده کنید تا آن ها به سمت و سوی تجارت شما جلب شوند.

14. به افراد تاثیرگذار هدیه هایی بدهید!

 

یکی دیگر از نکته هایی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که می توانید برای این که توجه افراد تاثیرگذار را به خودتان جلب کنید در کنار پیشنهاداتی که به آن ها می دهید به آن ها هدیه هایی هم بدهید. این کار می تواند به آن ها کمک کند که اعتماد بیشتری به شما بکنند. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا در کنار دعوتی که از این افراد می کنند به آن ها هدیه هایی هم بدهند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند. شما باید سعی کنید کاری کنید که این افراد احساس کنند که شما افرادی بخشنده هستید و بر این اساس با شما برخورد کنند.

ممکن است در ابتدا فکر کنید که انجام دادن کارهایی مانند این کار نمی تواند تاثیر زیادی بر روی آن ها داشته باشد ولی حقیقت این است که انجام دادن این کار می تواند به آن ها کمک کند تا دیدگاه مثبت تری نسبت به شما داشته باشند. یکی از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که در کنار هدیه هایی که به آن ها می دهید انتظار نداشته باشید که آن ها به شما چیزی بدهند! حتی در صورتی که فکر می کنید انجام دادن این کار حتما باعث می شود که آن ها تجارت شما را قبول کنند باز هم سخت در اشتباه می باشید چون ممکن است دادن ده ها هدیه مانند این نیز بر روی آن ها اثری نداشته باشد.

اگرچه وقتی که شما هدیه هایی را به آن ها می دهید می توانید از یک استراتژی بسیار قوی زیر استفاده کنید که شانس موفقیتتان را بالا ببرد و آن هم این است:

وقتی که شما هدیه هایی را به آن ها می دهید (به عنوان مثال وقتی که به آن ها فرآورده هایی را می دهید که خودتان تولید کرده اید) می توانید از آن ها بخواهید که این فرآورده ها را امتحان کنند و از آن ها استفاده کنند و نظراتشان در رابطه با کیفیت این فرآورده ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند! این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی آن ها داشته باشد به این دلیل که در این حالت آن ها به شیوه ای عملی فرآورده های شما را امتحان کرده اند و همین موضوع باعث می شود که شانسشان برای کار بسیار بیشتر شود.

البته یک نکته دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که استفاده کردن از این روش همیشه منجر به نتیجه های مطلوب نمی شود! به عبارت دیگر فرآورده ای که شما به عنوان هدیه به این افراد داده اید ممکن است حتی باعث نارضایتی آن ها شود و حتی آن ها ممکن است نظرات منفی در این رابطه پست کنند! در چنین شرایطی هدیه ای که شما به آن ها داده اید نه تنها باعث بهتر شدن وضعیت نشده است بلکه باعث تبلیغ منفی برای تجارت شما هم شده است! بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می توانید برای این که شانس نظرات منفی افراد تاثیرگذار را کمتر کنید سعی کنید تا در ابتدا با این افراد رابطه ای دوستانه برقرار کنید. این کار منجر می شود که آن ها اعتماد بیشتری به شما بکنند.

 

15. به این افراد تاثیرگذار  پیشنهادات همکاری های دیگر نیز بدهید!

 

شما می توانید علاوه بر این که به این افراد تاثیرگذار پیشنهاد همکاری در زمینه تبلیغ کردن تجارتتان بدهید حتی می توانید پیشنهاد همکاری در زمینه های مختلف دیگر نیز به آن ها بدهید. تحقیقات نشان داده است افرادی که علاوه بر پیشنهادات معمولی به افراد تاثیرگذار پیشنهادات دیگری در زمینه های مختف دیگر نیز می دهند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت در این زمینه دارند. بسیاری از برندها هستند که فکر می کنند بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار تنها به این معنی است که شما باید این افراد را پیدا کنید و از آن ها تقاضا کنید تا فرآورده هایی را که تولید کرده اید و یا خدماتی را که ارایه می کنید تبلیغ کنند. این در صورتی است که در واقعیت مفهوم بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار خیلی وسیع تر از این ها می باشد. در حقیقت وقتی که شما با استفاده از افراد تاثیرگذار بازاریابی می کنید گزینه های بسیار زیادی در اختیارتان می باشد. از جمله این که می توانید در کنار پیشنهاد به آن ها برای این که فرآورده های شما را تبلیغ کنند به آن ها پیشنهاد دهید که همکاری های طولانی مدت دیگر هم با شما داشته باشند. در صورتی که چنین وضعیتی وجود داشته باشد شانس شما برای موفقیت بیشتر می شود. بنابراین فراموش نکنید که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا موفقیت بیشتری در کارتان داشته باشید.

 

16. هنگام انتخاب کردن افراد تاثیرگذار به "تعداد دنبال کنندگان موثر" آن ها توجه داشته باشید نه فقط "تعداد" آن ها!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما به عنوان فردی که قرار است بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار را انجام دهید حتما باید به آن توجه کنید این است که به هنگامی که می خواهید افراد تاثیرگذاری را انتخاب کنید که فرآورده هایتان را برایشان تبلیغ کنید به این نکته توجه داشته باشید که این افراد مخاطبینی داشته باشند که باکیفیت می باشند. به عبارت دیگر، در صورتی که شما افرادی را پیدا کنید که تعداد زیادی دنبال کننده (فالور) داشته باشند ولی به این نتیجه برسید که هیچ کدام از این فالورها نمی توانند به شما کمک کنند شانس شما برای موفقیت کم می شود. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید افرادی را به عنوان افراد تاثیرگذار برای خودتان انتخاب کنید که دارای فالورهایی باشند که شما می دانید این افراد می توانند برای برند شما موثر باشند. در غیر این صورت شانس شما برای موفقیت کمتر می شود. به عبارت دیگر شما باید همیشه به جای این که به کمیت فالورها (تعداد آن ها) توجه داشته باشید به کیفیتی که دارند توجه کنید. این موضوع بسیار مهم است و درک کردن آن اهمیت بسیار فراوانی برای شما دارد.

متخصصان و افرادی که در زمینه بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار تحقیق می کنند همگی به این نتیجه رسیده اند. این افراد افرادی هستند که بیان می کنند قدرتی که یکی از افراد تاثیرگذار می تواند داشته باشد در حقیقت در کیفیت تعداد فالورهای این فرد می باشد و ارتباطی با کمیت تعداد فالورها ندارد.

به عنوان مثال، جینی دیتریچ (Gini Dietrich) که یکی از محققان و متخصصان در این زمینه است درباره تاثیری که کیفیت فالورها می تواند بر روی موفقیت بازاریابان با استفاده از افراد تاثیرگذار داشته باشد این گونه بیان می کند:

" اگر قرار باشد بین فردی که 100000 فالور دارد ولی تنها 10 تا از آن ها فعال هستند و فردی که تنها 100 فالور دارد و هر 100 تای آن ها فعال هستند انتخاب کنم مسلما فردی را انتخاب می کنم که 100 فالور دارد ولی همه آن ها فعال هستند! چون می دانم که چنین فردی می تواند نقش یک فالور بسیار فعال را به عنوان یک فرد تاثیرگذار برای من بازی کند" بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می توانید به هنگام انتخاب کردن افراد تاثیرگذار افرادی را انتخاب کنید که دارای  تعداد زیادی دنبال کننده موثر می باشند و به این فکر نکنید که افرادی با دنبال کننده های زیادتر ولی بی ارزش و غیرفعال را برای خودتان انتخاب کنید چراکه شما باید با افراد تاثیرگذاری همکاری داشته باشید که حقیقتا بر روی کار شما تاثیر می گذارند!

 

17. سعی کنید با افراد تاثیرگذار ارتباطات طولانی مدت برقرار کنید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما باید به عنوان یک بازاریاب به آن توجه داشته باشید این است که با مخاطبینتان ارتباطات طولانی مدت برقرار کنید. شما اگر می خواهید در این کار موفق شوید باید سعی کنید تا به دنبال روابط طولانی مدت با این افراد باشید. بسیاری از افراد تاثیرگذار هستند که به دنبال روابط کوتاه مدت با شما می باشند. این در صورتی است که شما برای این که بتوانید به اهداف طولانی مدت خودتان برسید باید سعی کنید تا با این افراد روابط طولانی مدت برقرار کنید. تحقیقاتی که در این زمینه ها انجام گرفته نشان داده است آن دسته از برندها و تجارت هایی که به فکر داشتن روابط طولانی مدت با مخاطبینشان هستند برندهایی هستند که شانس موفقیت بیشتری دارند. بنابراین اگر سعی کنید تا با افراد تاثیرگذار روابط طولانی مدتی برقرار کنید این کار به نفع تجارت شما می شود.

سوالی که ممکن است در اینجا به ذهن شما خطور کند این است که چگونه با این افراد روابط طولانی مدت داشته باشیم؟ در پاسخ دادن به این سوال باید گفت که برای ایجاد کردن یک رابطه طولانی مدت شما نیاز دارید که پایه ریزی قوی داشته باشید. به این منظور شما باید سعی کنید تا با این افراد آشنا شوید و سعی کنید تا دوست آن ها شوید و کاری کنید که این افراد هم مانند شما شما را دوست خودشان بدانند. در وصرتی که شما بتوانید به این مرحله برسید شانستان برای موفقیت برای داشتن یک رابطه طولانی مدت و مهم با آن ها بیشتر و بیشتر می شود. این در صورتی است که اگر شما نتوانید چنین ارتباطی را آن گونه که باید و شاید با این افراد برقرار کنید شانستان برای این که در این کار موفق شوید خیلی کم می شود چراکه در این صورت رابطه ای که شما با آن ها برقرار می کنید رابطه کوتاه مدت خواهد بود و بنابراین احتمال موفقیت شما کم می شود و در این صورت تنها می توانید بر روی روابط کوتاه مدت سرمایه گذاری نمایید. فراموش نکنید که قدرت اصلی که افراد تاثیرگذار دارند در حقیقت در همان روابط طولانی مدتی است که شما می توانید با آن ها برقرار کنید بنابراین در صورتی که احساس می کنید وجود چنین روابطی را نمی توانید تضمین کنید بهتر است به دنبال فرد دیگری باشید که بتوانید با آن روابط طولانی مدت برقرار کنید.

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین جنبه های داشتن روابط طولانی مدت با افراد تاثیرگذار این است که به زمان این افراد تاثیرگذار احترام بگذارید. به عنوان مثال یکی از کارهایی که انجام دادن آن می تواند تاثیر منفی بر روی کیفیت روابط شما و این افراد داشته باشد این است که شما برای آن ها خط قرمزهایی تعیین کنید که برای آن ها محدود کننده باشند چون در این صورت احتمال شکست شما در داشتن رابطه های طولانی مدت زیاد می باشد. به جای این کار شما باید سعی کنید تا خودتان را به شکل بهتری به آن ها معرفی کنید و باید سعی کنید تا با انجام دادن این کارها انگیزه بیشتری برای داشتن روابط طولانی مدت به آن ها بدهید.

18. سعی کنید از طریق پلتفرم مورد نظر با این افراد تعاملات داشته باشید!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما حتما برای این که بتوانید در بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار موفق شوید این است که سعی کنید تا به شیوه های مختلف با این فرد رابطه برقرار کنید. برقرار کردن رابطه با این فرد می تواند به روش های مختلفی صورت بپذیرد. به عنوان مثال شما می توانید بر روی پست هایی که این فرد آپلود می کند کامنت هایی بگذارید و یا این که می توانید در پست هایی که قرار می دهید نام این فرد را تگ کنید و یا کارهایی از این قبیل. انجام دادن این کارها می تواند باعث شود که شانس شما برای موفقیت در ایجاد رابطه با این افراد تاثیرگذار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. حتی شما می توانید پست هایی را به این افراد اختصاص دهید و سعی کنید تا جایی که ممکن است  از این افراد تقاضا کنید که با شما تعامل داشته باشند. انجام دادن این کار و کارهایی مانند آن می تواند به شما کمک کند تا شانس موفقیت خودتان را بالاتر ببرید. شما باید سعی کنید تا این تعاملات را به شیوه سازنده ای با این افراد انجام دهید و آن ها را تشویق کنید که با شما رابطه برقرار کنند.

 

19. هر چند وقت یک بار نتیجه های کارتان را بسنجید!

 

یکی دیگر از مهم ترین مرحله هایی که شما باید برای این که در کارتان موفق شوید درنظر داشته باشید این است که نتیجه های کارتان را مورد سنجش قرار دهید. تحقیقات نشان داده است افرادی که این کار را انجام می دهند افرادی هستند که شانس موفقیت بسیار بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند. اگر شما می خواهید کار بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار را به خوبی انجام دهید باید همیشه نتیجه های حاصل از کارهایی را که انجام می دهید به صورت مرحله به مرحله انجام دهید. در صورتی که شما در هرکدام از این مراحل احساس می کنید که کاری از پیش نمی رود و یا احساس می کنید که ساعت ها و وقتی که برای این کار صرف کرده اید هدر می شود باید سعی کنید تا شیوه کاری خودتان را تغییر دهید.

اندازه گیری کردن نتیجه های کار باید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی باشد که شما به آن توجه می کنید. در صورتی که شما نتوانید نتیجه های کارتان را آن طور که باید و شاید اندازه گیری کنید نمی دانید که در چه مرحله ای قرار گرفته اید و بنابراین کار برایتان دشوارتر می شود. شما باید سعی کنید تا با استفاده از معیارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد به بررسی کردن نتیجه های کار بپردازید و باید سعی کنید مشخص کنید که بر اساس این نتیجه ها تا چه میزان به پیش رفته اید. ممکن است انجام دادن این کار برای شما کمی دشوار باشد ولی کم کم متوجه خواهید شد که انجام این کار برای شما امکان پذیر است و شما برای این که بتوانید در کار بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار موفق شوید "باید" این کار را انجام دهید. رجوع کردن به آمارها  وارقام نیز یکی از ارکان مهم بررسی کردن نتیجه گیری ها می باشد.

نتیجه گیری

در نهایت باید گفت که استفاده کردن از روش بازاریابی با استفاده از افرا مشهور می تواند به شما کمک کند تا بسیاری از مشکلاتتان در زمینه بازاریابی را حل کنید و تعداد مخاطبینتان را روز به روز افزایش دهید. اگرچه، برای ارتباط گرفتن با مخاطبین باید چند نکته را درنظر داشته باشید به عنوان مثال باید سعی کنید تا به اندازه کافی به آن ها آزادی دهید و یا این که باید سعی کنید تا به فکر ایجاد کردن روابط طولانی مدت با آن ها باشید و غیره. با رعایت چند نکته ای که در بالا اشاره شد می توانید انتظار افزایش چشمگیر تعداد مخاطبینتان را داشته باشید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 51
:: باردید دیروز : 284
:: بازدید هفته : 502
:: بازدید ماه : 860
:: بازدید سال : 2067
:: بازدید کلی : 6567