19 روش برای این که مشتریان وفاداری داشته باشید (بخش اول)
19 روش برای این که مشتریان وفاداری داشته باشید (بخش اول)
چهار شنبه 12 خرداد 1400 ساعت 12:30 | بازدید : 173 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

به عنوان یک تجارت این که مشتریان و مخاطبین وفاداری داشته باشید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که باید برای این که سودآوری بیشتری داشته باشید درنظر بگیرید. اما یک نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که تولید کردن مشتریان و مخاطبین وفادار موضوعی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد! پس تکلیف چیست؟ شما باید به عنوان تجارتی که می خواهد در کارش موفق شود باید سعی کنید تا بر روی مخاطبین و مشتریان آینده و مخاطبین و مشتریان فعلیتان و همچنین نیازهایی که دارند و ممکن است در آینده داشته باشند توجه کنید. این موضوع می تواند تضمین کننده موفقیت شما در طولانی مدت باشد. خیلی مهم است که شما سعی کنید که مخاطبین و مشتریانتان را راضی نگه دارید به شیوه ای که به شما وفادار باشند. البته با این که این کار ممکن است در ابتدا برای شما آسان به نظر برسد در حقیقت بعد از مدتی به این نتیجه می رسید که این کار می تواند برای شما بسیار دشوار باشد. در حقیقت بعد از مدتی متوجه خواهید شد که این که بتوانید به اندازه ای مناسب عمل کنید که مخاطبین و مشتریان شما به شما وفادار باشند موضوعی بسیار مهم و کلیدی و در عین حال بسیار سخت می باشد. در ادامه این پست می خواهیم در ارتباط با مفهوم وفاداری مشتریان و کارهایی که می توان انجام دادن تا آن ها وفادار باشند صحبت کنیم.

وفاداری مشتریان چیست؟

 

وقتی که به مفهوم وفاداری مشتریان فکر می کنید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد چیست؟ درباره مفهوم وفاداری مشتریان چه دیدگاهی دارید؟ برای این که بفهمید وفاداری مشتریان حقیقتا چیست باید در ابتدا این نکته را مورد توجه قرار دهید که در ارتباط با وفاداری مشتریان سطح های مختلفی تعریف می شود. به عبارت دیگر مرحله های مختلفی از وفاداری مشتریان وجود دارد که ممکن است با هم بسیار متفاوت باشند. به عنوان مثال ممکن است برخی از مرحله های اولیه آن به این شکل باشد که مخاطبین و مشتریان سعی کنند تا به دفعات بیشتری از تجارت شما خرید کنند و یا از خدماتی که شما ارایه می کنید استفاده کنند در صورتی که ممکن است اگر در مرحله های اولیه باشند با کوچکترین اتفاقاتی که برای آن ها می افتد ممکن است تجارت را رها کنند و برای خرید کردن محصولات مورد نیاز و یا استفاده کردن از خدمات مورد نیاز از تجارت دیگری استفاده کنند. البته وفاداری به مشتریان مرحله های دیگری هم دارد. به عنوان مثال در مرحله های پیشرفته تر و بهتر و عمیق تر آن ممکن است مخاطبین و مشتریان به اندازه ای به تجارت شما وفادار باشند که حتی تصمیم بگیرند تا به جز از تجارت شما از هیچ تجارت دیگری خرید نکنند و یا این که از خدمات هیچ تجارت دیگری استفاده نکنند! بنابراین در صورتی که شما بتوانید آن ها را به این میزان از وفاداری برسانید می توانید انتظار داشته باشید که مشتریان به اندازه ای از تجارت شما راضی باشند که دیگر از تجارت دیگری خرید نکنند و این موضوع می تواند به معنی سود بسیار بیشتر برای تجارت شما باشد.

یکی از مهم ترین و بهترین مثال هایی که در این رابطه می توان زد وفاداری است که برخی از مخاطبین و مشتریان به کاربران آیفون از خودشان نشان می دهند. آن ها به هیچ عنوان نمی خواهند از تجارت دیگری که در ارتباط با گوشی های موبایل است خرید کنند به این دلیل که آن ها فکر می کنند گوشی های آیفون بهترین و موثرترین گوشی هایی هستند که ساخته شده اند و بنابراین به شرکت هیای که آیفون تولید می کنند وفادار می مانند.

وقتی که مخاطبین و مشتریان شما در چنین درجه هایی از وفاداری به برند باشند بدون تردید به دوستانشان و افرادی که می شناسند نیز در ارتباط با برند شما می گویند و همین موضوع باعث می شود که مخاطبین شما خیلی بهتر شود.

تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار برای برند شما موضوعی است که شما حتما باید آن را درنظر داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که این آمار می تواند عامل بسیار مهم و کلیدی و تعیین کننده و شاخص بسیار دقیقی برای عملکرد یک تجارت باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما بخواهید صرفا به تعداد مشتریانتان در یک بازه زمانی توجه کنید با این که می توانید بسیاری از پارامترها مانند سود تجارت و مواردی مانند آن را از این رابطه بدست بیاورید ولی حقیقت این است که این آمارها نمی توانند به اندازه کافی دقیق باشند. در حقیقت این عددها نمی توانند اطلاعات دقیقی را در رابطه با میزان سودآوری تجارت به شما نشان دهند. به عنوان مثال، ممکن است این آمارها صرفا در همان بازه زمانی محدود بالا رفته باشند (مثلا ممکن است فصل سرما باشد و تعداد افرادی که تصمیم می گیرند برای تهیه کردن محصول مورد نظر به نزدیکترین محل مراجعه کنند بیشتر می شود و یا مواردی از این قبیل) بنابراین یکی از بهترین و مهم ترین معیارهایی که شما می توانید با استفاده از آن عملکرد تجارتتان را مورد اندازه گیری قرار دهید معیار مشتریان و مخاطبین وفادار می باشد که وفاداری خودشان را ثابت کرده اند.

البته این که تعدادی از مخاطبین و مشتریان وفادارتان را از دست بدهید موضوعی طبیعی است که شما ممکن است در تمام مراحلی که تجارتتان را اداره می کنید با آن روبرو شوید ولی حقیقت این است که در صورتی که این تعداد از یک محدوده ای بیشتر شود ممکن است برای شما خطرساز باشد. به عبارت دیگر در صورتی که شما قبلا تعداد مشتریان وفادار بیشتری داشتید که عادت داشتند از تجارت شما خرید کنند و یا از خدمات شما استفاده کنند و این تعداد هم اکنون کاهش پیدا کرده است این موضوع می تواند برای شما موضوعی بسیار نگران کننده باشد و شما باید حتما به آن به عنوان یک مشکل جدی رسیدگی کنید. تحقیقات نشان داده است که یکی از مهم ترین عواملی که می تواند منجر به پایین آمدن میزان سود یک تجارت شود همین پایین آمدن تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار آن تجارت می باشد. ممکن است هنوز این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که چرا وفاداری مشتریان و مخاطبین برای یک تجارت به این اندازه اهمیت دارد؟ در ادامه قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم:

چرا وفاداری مشتراین برای یک تجارت مهم است؟

 

برای این که اهمیت وجود مخاطبین و مشتریان وفادار را برای یک تجارت شرح دهیم اصلا نیازی به توضیح مفصل وجود ندارد. در حقیقت همه می دانند که مشتریان وفادار تا چه اندازه می توانند بر روی کیفیت و عملکرد یک تجارت تاثیر داشته باشند. ولی با این وجود در این بخش قصد داریم تا برخی از نکته هایی را که در این زمینه مهم هستند و می توانند به شما کمک کنند تا اهمیت وجود مخاطبین و مشتریان  وفادار را بهتر درک کنید توضیح دهیم.

- وقتی که شما مخاطبین و مشتریان وفاداری داشته باشید هزینه ای که می خواهید صرف بازاریابی کردن کنید کاهش پیدا می کنید. به این معنی که شما برای این که برای مخاطبین جدید تبلیغ کنید باید انرژی کمتری مصرف کنید!

- وقتی که شما مخاطبین و مشتریانی داشته باشید که به برند شما وفادار هستند اطمینان دارید که دوباره از تجارت شما خرید می کنند و یا از خدماتی که ارایه کرده اید استفاده می کنند و بنابراین احتمال این که سودآوری تجارتتان بیشتر شود افزایش پیدا می کند.

- مخاطبین و مشتریانی که حقیقتا به تجارت شما وفادار باشند می توانند تجارت شما را برای افرادی که می شناسند و شما نمی شناسید تبلیغ کنند و بنابراین آن ها می توانند بدون این که شما برای کسی بازاریابی کنید برایتان بازاریابی کنند و تجارت شما را به کسانی معرفی کنند که شما نه آن ها را می شناسید و نه برایشان بازاریابی کرده اید!

- وقتی که مخاطبین و مشتریانی وفادار داشته باشید احتمال این که آن ها تجارت شما را ترک کنند و تصمیم بگیرند تا از تجارت های دیگر خرید کنند خیلی کم می شود و بنابراین همین آمار افرادی که تجارت شما را رها می کنند را پایین می آورد.

- وقتی که مخاطبین و مشتریانی وفادار داشته باشید آن ها درباره تجارت شما حرف های خوبی می زنند و همین گفتن حرف های خوب باعث می شود که شما انرژی مثبت تری پیدا می کنید و می توانید انتظار داشته باشید که پرانرژی تر به کارتان ادامه دهید

- هنگامی که شما در تجارتتان مخاطبین و مشتریانی وفادار داشته باشید فرآورده های جدیدی که تولید می کنید را به راحتی امتحان خواهید کرد (به این دلیل که آن ها را به این مخاطبین و مشتریان وفادار می دهید و از آن ها می خواهید تا نظرشان را درباره این فرآورده ها بگویند  و بنابراین زودتر به نقاط ضعف این فرآورده ها پی خواهید برد)

- یکی از پارامترهایی که می تواند بر روی سودآوری تجارت شما اثر داشته باشید نظرات مثبتی است که از طرف مخاطبین به شما می رسد. وقتی که مخاطبین و مشتریانی وفادار داشته باشید که از تجارت شما راضی باشند آن ها در محیط هایی مانند شبکه های اجتماعی و در بخش هایی که نظرات تمام مخاطبین دیده می شوند از تجارت شما تعریف می کنند و بنابراین همین نظرات مثبت باعث می شود که افراد دیگری هم که ممکن است برای اولین بار است با تجارت شما برخورد کرده اند با خواندن این نظرات دیدگاه مثبتی نسبت به تجارت شما پیدا کنند و همین موضوع باعث می شود که آن ها هم بیشتر تجارت شما را بخواهند.

- هنگامی که برای شما اتفاقاتی غیرقابل پیش بینی و ناگوار بیفتد (که در دنیا تجارت و کارآفرینی باید همیشه منتظر چنین اتفاقاتی باشید) احتمال این که این دسته از مخاطبین و مشتریان وفادار همیشه برای این که به شما یاری برسانند در کنار شما باشند زیاد می شود.

البته داشتن مخاطبین و مشتریان وفادار به شما مزیت های بیشتری نیز دارد و ما در اینجا تنها به تعداد محدودی از این مزیت ها اشاره کردیم.

از کجا بفهمیم که مخاطبین و مشتریان وفادار داریم؟

 

برای این که بدانید که کدام دسته از مخاطبین و مشتریانتان وفادار هستند و کدام دسته وفادار نیستند روشی که مبتی بر داده ها و آمار و ارقم باشد وجود ندارد. شما باید بدانید که موضوع وفاداری مخاطبین و مشتریان موضوعی است که شما در طول زمان می توانید آن را تشخیص دهید. به عبارت دیگر شما وقتی که یک مشتری از شما خرید کرد نمی توانید اطمینان داشته باشید که این مشتری برای بار دوم هم از شما خرید می کند و تنها راه فهمیدن این که دوبره به تجارت شما می آید یا خیر این است که صبر کنید ببینید واقعا این موضوع اتفاق می افتد یا خیر!  البته با این که ممکن است در ابتدا به نظرتان بیاید که هیچ روشی برای این که بدانید کدام دسته از مخاطبین و مشتریان وفادار هستند و کدام دسته وفادار نیستند وجود ندارد ولی حقیقت این است که تا حدودی می توانید پیش بینی هایی در این زمینه انجام بدهید. به عبارت دیگر دانستن این موضوع کار سختی نیست و به شرطی که چند اصول ساده را رعایت کنید می توانید انتظار داشته باشید که تعداد آن ها بیشتر و بیشتر می شود. ولی اگر فکر می کنید می توان با استفاده از فورمول های ریاضی و آمار و ارقام و عدد بررسی کرد که کدام دسته از مخاطبین وفادار هستند و کدام دسته از مخاطبین وفادار نیستند اشتباه می کنید و در ادامه در این رابطه بیشتر توضیح می دهیم:

اکنون ممکن است این گونه به ذهنتان برسد که یکی از مهم ترین روش ها برای فهمیدن این که کدام دسته از مخاطبین وفادار هستند و کدام دسته وفادار نیستند استفاده از تجزیه و تحلیل های مربوط به میزان خرید شما می باشد. ولی حقیقت این است که تحقیقات نشان داده است که این که بخواهید برای فهمیدن این که کدام دسته از مخاطبین وفادار هستند و کدام دسته وفادار نیستند از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید کار بسیار اشتباهی می باشد! در حقیقت ممکن است انجام دادن این کار باعث شود که شما به بیراهه کشیده شوید و سوءتفاهم برایی برایتان ایجاد شود و به نتیجه هایی برسید که با نتیجه های حقیقی بسیار متفاوت باشند.

حتی این که تعداد افرادی را که در گذشته مخاطبین شما بوده اند و اکنون دیگر از تجارت شما خرید نمی کنند محاسبه کنید نیز یکی از کارهایی است که می تواند تاثیر منفی بر روی دیدگاه شما نسبت به میزان وفاداری مشتریان داشته باشد و می تواند باعث شود که شما نسبت به این موضوع کاملا گمراه شوید.

در حقیقت همان طور که در بالا اشاره شد با این که برای این که بدانید که چه کسی جز مشتریان وفادار شما می باشد و چه کسی مشتری وفادار شما نیست پارامترهایی وجود دارد ولی حقیقت این است که تعداد مشتریان وفادار خودش هم پارامتری در حال تغییر است به این دلیل که این موضوع مرتبط با "رفتار"ی است که مخاطبین و مشتریان از خودشان نشان می دهند و این رفتار موضوعی است که هر چند وقت یک بار در حال تغییر می باشد و ممکن است در طول زمان و اتفاقاتی که می افتد رفتار مخاطبین و مشتریان شما هم تغییر کند و بنابراین اگر فکر کنید که می توانید مشتریان وفادار خودتان را با استفاده از اعداد و آمارها و ارقام به خوبی مورد بررسی قرار دهید و یا این که آن ها را به صورت عددی برای خودتان مشخص کنید به طور حتم اشتباه کرده اید!

ولی باز هم ناامید نشوید! شما اگر سعی کنید تا بر روی کارهایی که روزانه انجام می دهید تمرکز کنید و اگر سعی کنید تا کیفیت فرآورده هایی را که ارایه می کنید افزایش دهید می توانید انتظار داشته باشید که علاوه بر این که مشتریان وفادار بیشتری داشته باشید حتی افرادی را که نمی شناسید مشتری خودتان کنید. بنابراین تنها کاری که شما باید برای این که تعداد مخاطبین و مشتریان وفادارتان را افزایش دهید بکنید این است که سعی کنید تا بهترین کالاها را تولید کنید؛ بهترین خدمات را ارایه کنید و در نهایت سعی کنید تا کاری کنید که تمام مخاطبین و مشتریان از کاری که می کنید راضی باشند و در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای این که مخاطبین و مشتریان وفادار داشته باشید بیشتر و بیشتر شود.

چگونه مشتریان وفادار را افزایش دهیم؟

 

اکنون می خواهیم درباره روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن ها تعداد مخاطبین و مشتریان وفادارتان را افزایش دهید نکته هایی را بیان کنیم. تا کنون به این نتیجه رسیدم که افزایش دادن مخاطبین و مشتریان ایده آلی که به تجارت شما وفادار باشند می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان سودآوری و درآمد تجارت شما داشته باشد و می تواند باعث شود که تجارت شما بسیار بهتر عمل کند.  تحقیقات نشان داده است که افزایش دادن مخاطبین و مشتریان وفادار توسط تجارت ها می تواند به روش های مختلفی صورت بپذیرد که در ادامه قصد داریم تا به تعدادی از این روش ها اشاره کنیم.

روش اول: برای این که تعداد مخاطبینتان را افزایش دهید برای خودتان یک برنامه دقیق داشته باشید!

 

تحقیقات نشان داده است که اگر تجارت ها بتوانند برای این که تعداد مخاطبینشان را بیشتر کنند برنامه های دقیقی داشته باشند احتمال این که بتوانند این کار را به شیوه مطلوب به انجام برسانند بسیار بیشتر می شود. در حقیقت در آمارهایی که در این زمینه موجود است 75 درصد از تجارت هایی که از این برنامه ها استفاده می کنند می توانند توانسته اند تا از نظر تعداد مخاطبین جهش های بسیار بزرگی بکنند. حتی آمارها و نظرسنجی ها نشان داده است که 83 درصد از مشتریانی که در این برنامه ها شرکت می کردند و تبدیل به مشتریان وفادار شده بودند خودشان اعتراف می کردند که عضو این برنامه ها شدن باعث شده است که آن ها به خرید کردن کالاها از یک تجارت خاص و یا استفاده کردن از خدمات این تجارت خاص ادامه دهند.

اگر با خودمان روراست باشیم باید اعتراف کنیم که همه ما از یک "خرید خوب" و یک تجربه خوب به هنگام خرید خوشمان می آید! این چیزی است که ما با بخش ناخودآگاه ذهنمان آن را تایید می کنیم. هیچ کدام از ما دوست نداریم تا به هنگام خرید کردن تجربه ای تلخ و یا ناخوشایند داشته باشیم و بنابراین اگر بدانیم که به هنگام خرید کردن تجربه خوبی خواهیم داشت دوباره این تجربه را تکرار خواهیم کرد. از این رو در صورتی که شما بتوانید یک برنامه ای تولید کنید که در آن تجربه ای خوب برای خرید کردن مخاطبین ایجاد شود می توانید انتظار داشته باشید که آن ها دوباره برگردند و سعی کنند تا از تجارت شما خرید کنند. این در صورتی است که اگر نتوانیم برای مخاطبین و مشتریان تجربه خوبی ایجاد کنیم ممکن است این موضوع باعث شود که آن ها به سراغ تجارت هایی بروند که تجارت های رقیب ما شناخته می شوند و به این صورت ما دیگر مشتریان و مخاطبین وفادار را از دست خواهیم داد! از این رو هنگامی که می خواهید به این فکر کنید که یک برنامه ای برای مخاطبین ایجاد کنید که در آن آن ها به مجددا خرید کردن تشویق شوند باید سعی کنید تا این برنامه به شیوه ای کامل و تا جایی که می توانید باکیفیت اجرا شود برای این که اولین تجربه ای که مخاطبین از خرید کردن از تجارت شما دارند تجربه ای بسیار مهم است که در ذهن آن ها خواهد ماند و بنابراین در صورتی که شما سعی کنید تا این تجربه را برای آن ها ایجاد کنید باید کاری کنید که آن ها کاملا راضی باشند.

در صورتی که شما تصمیم گرفته اید که چنین برنامه ای ایجاد کنید باید سعی کنید تا از قبل برای مدت طولانی درباره آن برنامه ریزی کنید و زمان زیادی را صرف این کنید که تمام جوانب کار سنجیده شود تا بتوانید آن را آماده کنید. در ضمن هرگونه ابهامی را در این رابطه از بین ببرید و سعی کنید تا جایی که می توانید شفاف و دقیق عمل نمایید.

روش دوم: برای مخاطبینتان یک "انجمن" ایجاد کنید!

 

ایجاد کردن یک انجمن برای مخاطبین برای این که بهتر شما را درک کنند و با شما بیشتر آشنا شوند می تواند در ایجاد کردن مخاطبین حقیقی و وفادار برای شما تاثیر زیادی داشته باشد. تحقیقات نشان داده است تجارت هایی که سعی می کنند تا برای مخاطبین و مشتریانشان  انجمن هایی ایجاد کنند که آن ها را بهتر بشناسند در بالا بردن تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار بسیار بهتر عمل می کنند. از این رو یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید انجام دهید تا تعداد مخاطبین و مشتریان وفادارتان را بیشتر کنید این است که برای آن ها انجمن هایی ایجاد کنید تا آن ها بتوانند با استفاده از آن بیشتر با شما آشنا شوند.

همچنین وقتی که برای آن ها چنین موقعیتی را ایجاد می کنید آن ها احساس می کنند که شما حقیقتا به فکرشان بوده اید و برای این که آن ها رفاه بیشتری داشته باشند فعالیت می کنید. همین موضوع باعث می شود که ارزش بیشتری برای شما قایل شوند و تعداد بیشتری از آن ها تصمیم بگیرند تا شما را به عنوان تجارت مورد نظر انتخاب کنند و با استفاده از این روش شما خواهید توانست تا مخاطبین و مشتریان وفادار بیشتری برای خودتان داشته باشید.

ممکن است در ابتدا ایجاد کردن چنین انجمنی به نظرتان کاری دشوار باشد ولی حقیقت این است که برای این که چنین انجمنی ایجاد کنید نیازی به تلاش بیش از اندازه و یا انجام کارهایی غیرطبیعی و خارق العاده ندارید! در حقیقت انجام دادن چنین کاری می تواند بسیار راحت تر از آن چیزی باشد که فکرش را می کرده اید! تنها کاری که باید در این زمینه انجام دهید این است که سعی کنید رویاهایی را که تجارتتان دارد را برای آن ها بیان کنید و به آن ها بفهمانید که رویای تجارتتان در چیست. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که نیمی از راه را طی کرده باشید و نیمه دیگر هم به این شکل طی می شود که همیشه انجمن مورد نظر  را به روز رسانی شده نگه دارید. اکنون ممکن است این سوال به ذهنتان برسد که چگونه می توان این انجمن را تولید کرد؟ برای این که چنین انجمنی تولید کنید روش های مختلفی وجود دارد. ولی بهترین روشی که شما می توانید برای در کنار هم قرار دادن این مشتریان و مخاطبین و تولید کردن چنین انجمنی از آن استفاده کنید به این شکل می باشد که کاری کنید که آن ها بتوانند موقعیتی داشته باشید تا تجربیاتشان در رابطه با فرآورده هایی را که تجارت شما تولید می کند و یا خدماتی را که ارایه می کنید با مشتریان و مخاطبین دیگر به اشتراک بگذارند. این کار معمولا بهترین روش برای تولید کردن چنین انجمنی است به این دلیل که تجربه نشان داده است احتمال ین که مخاطبین و مشتریان به دلیل به اشتراک گذاشتن تجربیاتشان درباره فرآورده ها و یا خدمات در کنار هم جمع شوند بسیار بیشتر از حالت های تشکیل انجمن به بهانه های دیگر است. بنابراین به اشتراک گذاشتن تجربیات آن ها درباره کالاهایی که تجارت شما تولید کرده است و یا خدماتی که تجارتتان ارایه می کند می تواند یکی از بهترین و موثرترین بهانه هایی باشد که با استفاده از آن مخاطبین و مشتریان می توانند پیشنهاد شما را برای تشکیل دادن انجمن قبول کنند و در نهایت عضو انجمن شما شوند.

شما به دو روش آنلاین و آفلاین می توانید انجمن تشکیل دهید:

-   روش های آفلاین:

به صورت ایجاد قرار ملاقات هایی حضوری، کنفرانس های حضوری و یا کارگاه های حضوری در رابطه با تجارتتان می باشد. البته شما باید به این نکته توجه کنید که استفاده از این روش دامنه بسیار بسیار محدودی دارد و بنابراین شما ممکن است برای استفاده از روش های آفلاین با مشکلات جدی برخورد کنید.

-    روش های آنلاین

بهترین روش برای ایجاد انجمن هایی که می توانند برای شما مفید باشند روش های آنلاین می باشند. این روش را خودشان به دو روش زیر تقسیم می شوند:

-     روش های استفاده از وب سایت ها : که در این روش ها شما سعی می کنید تا با استفاده از ایجاد انجمن هایی آنلاین آن ها را کنار هم جمع کنید. به عنوان مثال می توانید فروم های آنلاین (Forum) تشکیل دهید و سعی کنید تا در این فروم ها به تمام مخاطبین و سوالاتی که ممکن است داشته باشند رسیدگی نمایید.

-      روش استفاده از شبکه های مجازی: که در حقیقت مهم ترین و بهترین روش برای ایجاد انجمن ها می باشد. در این روش شما می توانید از شبکه های مجازی مانند فیسبوک و یا شبکه های مجازی دیگر استفاده کنید تا تعداد مخاطبین بیشتری را به سمت و سوی خودتان بکشانید. استفاده از روش های آنلاین و به خصوص استفاده از روش شبکه های مجازی نسبت به روش های دیگر بسیار مهم تر و به صرفه تر می باشد چراکه با استفاده از این روش شما می توانید شانستان را برای افزایش تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار بیشتر کنید.

روش سوم: سعی کنید مخاطبین و مشتریان را هم در پروسه فروش دخالت دهید!

 

یکی دیگر از کارهایی که می توانید به منظور افزایش دادن تعداد مخاطبین و مشتریان وفادارتان انجام دهید این است که سعی کنید تا مشتریان و مخاطبین را در پروسه کاریتان بیشتر دخالت دهید. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این روش به میزان قابل توجهی می تواند شانس شما را برای بالا بردن تعداد مخاطبین افزایش دهد. بنابراین در صورتی که سعی کنید تا در پروسه های مختلف تولید و فروش محصولاتی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می دهید مخاطبین و مشتریانتان را هم دخالت دهید می توانید انتظار داشته باشید که احتمال موفقیتتان بیشتر می شود. علت آن است که وقتی مخاطبین و مشتریان را در کار دخالت می دهید اعتماد آن ها نسبت به تجارت شما بیشتر می شود و بنابراین احتمال این که ان ها مشتریان وفادار شما شوند زیاد می شود چون آن ها به تجارت شما و کاری که انجام می دهید اعتماد می کنند و احساس می کنند که شما با آن ها صادقانه برخورد می کنید.

 

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 28
:: باردید دیروز : 284
:: بازدید هفته : 479
:: بازدید ماه : 837
:: بازدید سال : 2044
:: بازدید کلی : 6544