بازاریابی معکوس
بازاریابی معکوس
شنبه 22 خرداد 1400 ساعت 15:28 | بازدید : 167 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

بازاریابی معکوس چیست؟

 

امروزه مفهوم بازاریابی تبدیل به یکی از مهم ترین و کلیدی ترین مفاهیم در دنیای تجارت شده است. این روزها کمتر تجارتی را می توان پیدا کرد که بازاریابی نکند. به عبارت دیگر تجارتی که بازاریابی نکند اصلا تجارت نیست! تحقیقات نشان داده است افرادی که به فکر ایجاد کردن یک تجارت هستند و می خواهند کارآفرین شوند باید سعی کنند تا موضوع بازایابی را به عنوان مهم ترین موضوع در کارشان درنظر داشته باشند چون بدون بازاریابی کردن هرگز مخاطبینی نخواهند داشت. به عبارت بهتر باید گفت که بازاریابی نکردن برای یک تجارت حتی در صورتی که شما بتوانید بهترین تکنیک ها را داشته باشید و حتی در صورتی که بهترین محصولات ممکن را ارایه کنید و یا بهترین خدمات را به مخاطبینتان بدهید هرگز نمی توانید موفق شوید چون اصلا کسی شما و تجارت شما را نمی بیند! بنابراین بازاریابی کردن مهم ترین موضوعی است که در دنیای امروزه برای تجارت ها اهمیت دارد. اما بازاریابی کردن به شیوه های مختلفی انجام می شود. به عنوان مثال در گذشته و قبل از این که تکنیک های جدید این امکان را به انسان ها بدهند که به راحتی از کار همدگیر باخبر شوند و به راحتی با هم ارتباط داشته باشند (زمانی که هنوز اینترنت و شبکه های اجتماعی به شیوه ای که هم اکنون وجود دارد وجود نداشت) تجارت ها برای این که بازاریابی کنند مجبور می شدند تا از روش های سنتی برای این کار استفاده کنند. آن ها مجبور بودند تا بازاریابی را به شیوه هایی مانند بازاریابی تلفنی (با تلفن کردن به مخاطبین و دعوت کردن از آن ها) و یا با استفاده از دادن کارت به آن ها و مواردی از این قبیل انجام دهند. ولی مدتی بعد با ظهور اینترنت و شبکه های اجتماعی این امکان برای تجارت ها فراهم شده است که بتوانند با استفاده از شبکه های اجتماعی و یا با تولید کردن وب سایت هایی در اینترنت به راحتی تجارت خودشان را بازاریابی کنند. تحقیقات همچنین نشان داده است که استفاده از این نوع بازاریابی برای تجارت ها توانسته تغییرات بسیار زیادی را در صنعت بازاریابی بدهد و باعث شده که تجارت های مختلف برای این که بتوانند محصولاتی که تولید می کنند و یا خدماتی که ارایه می کنند را بازاریابی کنند نیازی به استفاده از روش های پرهزینه نداشته باشند. امروزه داستان بازاریابی به شیوه ای است که هر تجارتی به راحتی می تواند برای خودش یک اکانت اینستاگرام و یا فیسبوک داشته باشد و می تواند به راحتی با توجه به محتوایی که تولید می کند نتیجه های بسیار مطلوبی بگیرد. همچنین دامنه ای که در بازاریابی با استفاده از این روش تحت پوشش قرار می گیرد دامنه ای بسیار وسیع و گسترده می باشد به این شیوه که در این حالت تجارت ها می توانند به راحتی طیف وسیعی از مخاطبینی را تحت پوشش قرار دهند که تا کنون به هیچ عنوان نمی توانستند به همه آن ها دسترسی داشته باشند. کار بازاریابی به این روش حتی از مرزهای کشورها هم گذشته و حالت جهانی و بین المللی پیدا کرده است به این شیوه که تجارت ها به راحتی می توانند به خارج از مرزها بروند و سعی کنند تا با استفاده از ابزارهایی مانند وب سایت و مواردی از این قبیل به تبلیغ کردن و بازاریابی کردن بپردازند. بنابراین بازاریابی با تحولی که در فناوری اطلاعات و انفجار اطلاعات در سال های اخیر رخ داده است گسترده تر و گسترده تر شده است. تجارت ها به این شیوه این توانایی را دارند که مخاطبینی را که در حالت قبلی به هیچ عنوان نمی توانستند به آن ها دسترسی داشته باشند از همه قشر ها به تجارت خودشان دعوت کنند. علاوه بر همه این ها موضوع اطلاع رسانی در بازاریابی نیز از دیگر موضوعاتی است که در این زمینه باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. هنگامی که یک تجارت برای خودش یک وب سایت ایجاد می کند می تواند تمام اطلاعاتی را که مخاطبین برای تجارت خودشان به آن نیاز داشتند در این وب سایت مشاهده کند. این موضوع باعث می شود که افرادی که به عنوان بازدیدکننده از این وب سایت ها دیدن می کنند به راحتی می توانند به تمام سوالاتی که ممکن است در این زمینه به ذهنشان رسیده باشد پاسخ دهند و همین موضوع می تواند باعث شود که احتمال این که مشتری تجارت مورد نظر شوند افزایش پیدا کند. بنابراین می توان دید که شیوه جدید بازاریابی نسبت به شیوه گذشته به طور کلی غیرقابل مقایسه می باشد. اما بازاریابی به شیوه جدید هم می تواند به دو شکل مختلف و متفاوت انجام بگیرد که یکی از این شکل ها بازاریابی مستقیم و دیگری بازاریابی معکوس یا Reverse Marketing می باشد. روش اول نیازی به توضیح ندارد چون همان روشی است که امروزه اکثر تجارت ها از آن استفاده می کنند. روش دوم یا بازاریابی معکوس روشی است که در آن به جای این که تجارت به سراغ مخاطب برود سعی می شود که مخاطب به سراغ تجارت بیاید! به عبارت دیگر در این روش سعی می شود تا مخاطبین خودشان به سراغ تجارت بیایند، تجارت را پیدا کنند و بر این اساس تبدیل به مشتریان دایمی شوند. استفاده کردن از این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش تعداد مخاطبین در تجارت ها شود و می تواند باعث شود که شانس آن ها برای این که بعدها تبدیل به مخاطبین همیشگی و دایمی تجارت شما شوند افزایش پیدا کند. علت این موضوع هم این است که مخاطبین و افرادی که در این روش جلب تجارت شما می شوند افرادی هستند که خودشان بدون نیاز به کس دیگری تجارت را پیدا کرده اند و بنابراین اعتمادشان به تجارت بیشتر می شود.

اما این که چگونه می توان این روش را برای تجارت ها اعمال کرد و چگونه شما به عنوان یک تجارت جدید می توانید از این روش استفاده کنید تا تعداد مخاطبین خودتان را افزایش دهید موضوع جدی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما قبل از آن درباره سه مزیت اصلی که بازاریابی معکوس می تواند داشته باشد صحبت می کنیم:

3 مزیت اصلی که بازاریابی معکوس می تواند داشته باشد

1. موقعیت برند و ارزش های برند را ارتقا دهد

اولین مزیتی که بازاریابی معکوس می تواند برای تجارت ها داشته باشد این است که می تواند ارزش های برند را ارتقا دهد و آن ها را نگه دارد. وقتی که شما به صورت معکوس کار بازاریابی را انجام می دهید و وقتی که سعی می کنید تا به آن ها کمک کنید تا تجارت شما را خودشان پیدا کنند باعث می شوید که ارزشی که برندتان دارد بهتر شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که خودشان برند را پیدا می کنند افرادی هستند که احساس می کنند این برند برایشان ارزش زیادی دارد و بنابراین به احتمال زیاد ارزش آن را بیشتر درک می کنند. تحقیقات همچنین نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا مشکلاتشان را با پیدا کردن برندی که می تواند فرآورده های مرتبط با نیازهایشان و یا خدمات مرتبط با چیزهایی که به آن احتیاج دارند حل کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای به خاطر سپردن برند و نگه داشتن ارزش های برند دارند. تحقیقات دیگر نشان داده است که یکی از مهم ترین روش هایی که تجارت ها می توانند با استفاده از آن روش وفاداری برند را افزایش دهند همین استفاده از روش بازاریابی معکوس است. به این شیوه که افرادی که به این روش بازاریابی می کنند افرادی هستند که در نگه داری ارزش های برندشان موفقیت بیشتری دارند و بنابراین مخاطبینی که به این روش به تجارت ها نزدیک می شوند مخاطبینی هستند که شانس بیشتری وجود دارد که برای مدت طولانی تری ارزش های برند را به خاطر بسپارند.

2. تعداد مخاطبین وفادار زیادتر می شود

یکی دیگر از مزیت هایی که بازاریابی معکوس می تواند داشته باشد این است که با استفاده از آن تعداد مخاطبین وفادار بیشتر می شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند در تجارت خودشان از روش بازاریابی معکوس استفاده کنند افرادی هستند که می توانند برای تجارتشان مخاطبین وفادار بیشتری داشته باشند. این موضوع یک موضوعی است که هم از نظر علمی و هم از نظر تحقیقات عملی که در این زمینه انجام گرفته ثابت شده است. تحقیقات نشان داده است افرادی که با استفاده از روش بازاریابی معکوس به سمت تجارتی می روند افرادی هستند که به احتمال زیاد تبدیل به مخاطبین وفادار این تجارت ها می شوند. تعداد افرادی که مخاطبین وفادار تجارت ها شده اند در تجارت هایی که از روش بازاریابی معکوس استفاده کرده اند نسبت به تجارت هایی که از این روش استفاده نمی کنند به میزان قابل توجهی بیشتر است و نکته جالب دیگر این است که بر اساس آمارهایی که در این زمینه انجام گرفته است محققان در این زمینه به این نتیجه رسیده اند که در تجارت هایی که هم از روش بازاریابی معکوس و هم از روش بازاریابی مستقیم استفاده شده است؛ تعداد افرادی که مخاطبین وفادار این تجارت ها قلمداد می شده اند اکثرا از روش بازاریابی معکوس جلب این تجارت شده اند. بنابراین می توان این گونه نتیجه گیری کرد که تجارت هایی که برای بازاریابی هم از روش بازاریابی مستقیم و هم از روش بازاریابی معکوس استفاده می کنند افرادی هستند که می توانند انتظار داشته باشند روش بازاریابی معکوس به آن ها شانس بیشتری برای موفقیت در داشتن مخاطبین وفادار می دهد و بهتر است که بر روی این روش تاکید بیشتری داشته باشند و سعی کنند تا از این روش استفاده نمایند.

3. استفاده از روش بازاریابی معکوس باعث افزایش هوشیاری برند خواهد شد

یکی از مهم ترین نکته هایی که بازاریابان و افرادی که می خواهند تجارت خودشان را به جایی برسانند در سراسر جهان باید به آن توجه کنند هوشیاری برند و بالا بردن آن است. افرادی که هوشیاری برند خودشان را بالا می برند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا کاری کنند که مخاطبین بیشتر از دیگران برندشان را بشناسند افرادی هستند که به عنوان صاحبان تجارت ها عملکرد بسیار موفق تری نسبت به دیگران دارند. این موضوع را می توان در تمام تحلیل هایی که در رابطه با تجارت های مختلف و تاثیرات آن ها بر روی سودآوری انجام گرفته است به راحتی مشاهده کرد. تحقیقات همچنین نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا از طریق روش بازاریابی معکوس یک تجارت را پیدا کنند و به سمت آن بروند افرادی هستند که خودشان می توانند باعث شوند که میزان هوشیاری برند افزایش پیدا کند. بنابراین یکی از مهم ترین کارهایی که در این زمینه افزایش هوشیاری برند می توان انجام داد انجام بازاریابی به شیوه بازاریابی معکوس است. وقتی که شما بازاریابی را به شیوه معکوس انجام می دهید می توانید انتظار داشته باشید که مخاطبین شما نسبت به شما احساس آگاهی بیشتری پیدا می کنند و در نتیجه می توانید این گونه نتیجه گیری کنید که هوشیاری برند در تجارت شما خیلی بیشتر از زمانی می شود که از این روش استفاده نمی کرده اید. بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید هوشیاری برند را در تجارتتان افزایش دهید. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این روش می تواند به میزان قابل توجهی درصد هوشیاری از برند را در تجارت ها بیشتر کند  وباعث شود که مخاطبین به میزان قابل توجهی نسبت به تجارت ها هوشیارتر شوند. تحقیقات همچنین نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا با تحقیق و بررسی خودشان به تجارت هایی که بازاریابی معکوس انجام می دهند تمایل پیدا کنند افرادی هستند که نسبت به افرادی که تجارت ها برای آن ها بازاریابی می کنند بسیار بیشتر هوشیار هستند و بنابراین هوشیاری برند برای این افراد به میزان قابل توجهی بالاتر است.

5 استراتژی مهم برای بازاریابی معکوس:

تا کنون در رابطه با مزیت هایی که بازاریابی معکوس می تواند برای تجارت ها داشته باشد صحبت کردیم. اکنون به دنبال روش هایی می رویم که می توان با استفاده از آن ها کار بازاریابی معکوس را بهتر انجام داد. در ادامه به 5 تا از این روش ها اشاره می کنیم:

1. سعی کنید نقش مشاور را بازی کنید!

در اینجا شما باید سعی کنید تا به جای این که دیگران را تشویق کنید که از تجارت شما خرید کنند برای آن ها نقش یک مشاور را بازی کنید. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که این که از دیگران به صورت مستقیم بخواهید که از تجارت شما خرید کنند باید سعی کنید تا برای آن ها نقش مشاور را بازی کنید. شما باید کاری کنید که آن ها خودشان از تجارت شما خرید کنند. در این جا دیگر شما بازاریاب و یا فروشنده نیستید و برای این که به آن ها ثابت کنید که این کار را انجام نمی دهید باید سعی کنید تا بدون این که هیچ گونه کاری بکنید که آن ها چنین برداشتی از آن بکنند؛ سعی کنید تا با تمام وجود به عنوان یک مشاور و به عنوان فردی که دوست دارد در کنار آن ها باشد و دوست دارد تا به آن ها درباره فعالیتی که می خواهند انجام دهند کمک کند و دوست دارد تا بهترین محصولات و یا خدماتی را که می تواند به آن ها کمک کند در اختیارشان قرار دهد؛ با آن ها مشورت کنید. تحقیقات نشان داده است در صورتی که شما سعی کنید تا به جای این که برای آن ها بازاریابی کنید نقش مشاور را برای آن ها ایفا کنید شانستان برای این که در کار بازاریابی معکوس موفق شوید بیشتر می شود. به عنوان مثال فرض کنید که یکی از مشتریان می خواهد از خدماتی که شما ارایه می کنید و یا محصولاتی که ارایه می کنید استفاده کند. در این صورت شما باید بدون این که هیچ گونه تلاشی در جهت راضی کردن این فرد برای استفاده کردن از محصولات و یا خدمات تجارتتان داشته باشید انجام دهید سعی کنید تا به عنوان یک مشاور محصولاتی را که ممکن است این تجارت در اختیار آن ها قرار دهد و یا خدماتی را که تجارت شما برای آن ها ارایه می کند به آن ها معرفی کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید به هنگام این معرفی بی طرفانه عمل کنید. سپس سعی کنید تا کاری کنید که خود آن ها با چشمانی باز انتخاب کنند که کدامیک از این محصولات را می پسندند و یا دوست دارند تا از کدامیک از خدمات شما استفاده نمایند.

2. به جای این که بازاریابی کنید، سعی کنید به آن ها مطالبی آموزش دهید!

در بحث بازاریابی معکوس یکی از مهم ترین و کلیدی ترین موضوعاتی که مورد بررسی قرار می گیرد موضوع آموزش دادن است. شما باید سعی کنید تا به این افراد آموزش دهید و سعی کنید تا جایی که می توانید آن ها را قانع کنید که محصولاتی که شما قرار است برایشان ارایه کنید و یا خدماتی که می خواهید در اختیارشان قرار دهید فایده های زیادی برای آن ها دارد. به عنوان مثال در صورتی که شما یک فرآورده جدیدی را می خواهید برای آن ها ارایه کنید باید سعی کنید تا به آن ها بگویید که این فرآورده جدید برای آن ها چه مزیت هایی دارد. شما باید تمام ویژگی های مثبتی را که این فرآورده جدیدتان می تواند داشته باشد به آن ها بگویید و سعی کنید کاری کنید که آن ها به شکل تمام و کمال تمام مطالب و موضوعاتی را که مرتبط با این فرآورده جدید می باشد به خوبی یاد بگیرند. سپس می توانید انتظار داشته باشید که آن ها در آینده می توانند خودشان به سمت تجارت شما بیایند و سعی کنند تا از فرآورده هایی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می کنید استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کند تا به عنوان یک معلم و نه به عنوان یک بازاریاب کار بازاریابی معکوس را انجام دهند نسبت به افرادی که در ظاهر دارند از روش بازاریابی معکوس استفاده می کنند ولی در باطن تمام هدفشان این است که مانند شیوه اصلی و سنتی بازاریابی عمل کنند بسیار موفق تر عمل می کنند. بنابراین یکی از مهم ترین نکته هایی که شما در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که به جای این که به فکر این باشید که بدون درنگ ویژگی ها و خصوصیات مثبت محصولاتی که تولید می کنید و یا خدماتی را که ارایه می کنید به آن ها بگویید سعی کنید تا به عنوان یک معلم با آن ها برخورد کنید و سعی کنید تا تمام ویژگی های خدماتی که قرار است برای آن ها ارایه کنید و یا محصولاتی را که قرار است در اختیار آن ها قرار دهید به آن ها بگویید و همین موضوع می تواند باعث شود که شما از روش یاددهی استفاده کنید و همین یاددهی می تواند تاثیر مستقیم و بسیار مفیدی بر روی کیفیت کار بازاریابی معکوس که توسط شما انجام می شود بگذارد.

3. سعی کنید به تمام سوالاتی که مخاطبین و مشتریان می پرسند پاسخ دهید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما حتما باید به هنگام انجام دادن کار بازاریابی معکوس به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا از سیستم پاسخ مستقیم استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا از این روش استفاده کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند و بنابراین احتمال این که بتوانند مشتریان بیشتری را به خودشان جلب کنند بالاتر می رود. این در صورتی است که اگر شما سعی کنید تا به دلایل مختلف (که ممکن است به نظر خودتان هم دلیل های منطقی باشد و یا حتی ممکن است جنبه بازاریابی داشته باشد!) از برخی از سوالاتی که مخاطبین و مشتریان از شما می پرسند رد شوید و به این سوالات آن ها پاسخ ندهید ممکن است همین موضوع باعث شود که عملکرد شما در کار بازاریابی معکوس به میزان قابل توجهی پایین بیاید. تحقیقات نشان داده است افرادی که به این شیوه کار می کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند و بنابراین احتمال این که بتوانند عملکرد بالاتری در بازاریابی معکوس داشته باشند افزایش پیدا می کند. شما در این روش قرار نیست که برای آن ها بازاریابی کنید بلکه قرار است که تمام چیزهایی را که در رابطه با فرآورده مورد نظر و یا خدمات مورد نظر می دانید به آن ها ارایه کنید. تحقیقات نشان داده است که وقتی که تجارت هایی که می خواهند به روش بازاریابی معکوس بازاریابی کنند سعی می کنند تا صداقت داشته باشند  وسعی می کنند تا تمام چیزهایی را که قرار است به مخاطبین و مشتریان گفته شود با صداقت تمام در اختیار آن ها قرار می دهند شانس آن ها برای این که در این کار موفق شوند بسیار بیشتر از زمانی می شود که از پاسخ دادن به برخی از سوالات آن ها خودداری می کنند. بنابراین در صورتی که مایل هستید که تمام تلاشتان را بکنید و در صورتی که مایل هستید که بیشترین نتیجه را از این کار بگیرید باید سعی کنید تا جایی که می توانید تمام اطلاعاتی را که در این زمینه ممکن است در اختیار مخاطبین قرار دهید و فراموش نکنید که شما نباید حتی کوچکترین سوالی را که ممکن است از شما داشته باشند بدون پاسخ بگذارید و باید سعی کنید تا به تمام سوالاتی که از شما می پرسند پاسخ دهید.

4. وب سایت هایتان را به شیوه ای طراحی کنید که حالت بازاریابی معکوس داشته باشند!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا وب سایت تجارتتان را به شیوه ای طراحی کنید که فردی که قرار است به آن سر بزند بتواند به خوبی با شیوه ای که شما می خواهید بازاریابی کنید (که همان بازاریابی معکوس می باشد) آشنا شود. وب سایتی که شما برای روش بازاریابی معکوس باید از آن استفاده کنید وب سایتی است که شما باید در آن به جای این که سعی کنید مطالب را به شیوه ای ارایه کنید که افرادی که به عنوان بازدیدکننده به وب سایتتان سر می زنند را به خرید کردن از محصولات و یا استفاده از خدماتتان تشویق کنید؛ باید سعی کنید تا مطالب را به شیوه ای ارایه کنید که به جای این که جنبه بازاریابی داشته باشد جنبه اطلاع رسانی داشته باشد. شما باید سعی کنید کار را به شیوه ای انجام دهید که افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند بتوانند با اطلاعاتی که شما در این وب سایت در اختیار آن ها قرار می دهید آشنا شوند و سعی کنند تا جایی که می توانند پاسخ تمام سوالاتی را که در این زمینه ممکن است به ذهنشان خطور کنند پیدا کنند. در این حالت است که احتمال این که شما بتوانید شانستان را برای موفقیت افزایش دهید بسیار بالاتر می رود. تحقیقات همچنین نشان می دهد که افرادی که سعی می کنند تا در وب سایتشان مطالبی را ارایه کنند که بیشتر جنبه بازاریابی دارد هنگامی که می خواهند به شیوه بازاریابی معکوس کار کنند به هیچ عنوان موفق نمی شوند و بنابراین شما برای این که بخواهید با استفاده از این شیوه بازاریابی کنید باید حتما سعی کنید تا در وب سایتتان صرفا مطالبی را ارایه کنید که برای مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت به وب سایت شما سر می زنند جنبه آموزشی داشته باشد. در این صورت است که می توانید انتظار داشته باشید در کار بازاریابی معکوس عملکرد مناسبی دارید. تحقیقات همچنین نشان داده است که استفاده کردن از این روش را می توان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین روش هایی دانست که شما می توانید برای انجام کار بازاریابی معکوس از آن استفاده کنید.

5. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید!

شما همان طور که می توانید برای بازاریابی کردن به شیوه مستقیم از شبکه های اجتماعی استفاده کنید به همین شیوه هم می توانید برای بازاریابی معکوس از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. البته نباید فراموش کنید که بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی برای افرادی که می خواهند با استفاده از روش بازاریابی مستقیم این کار را انجام دهند با افرادی که می خواهند با استفاده از روش بازاریابی معکوس این کار را بکنند متفاوت است. به عبارت روشن تر، در صورتی که شما می خواهید با استفاده از روش بازاریابی مستقیم این کار را انجام دهید باید سعی کنید تا جایی که می توانید توجه مخاطبین و مشتریان را به خودتان و کاری که قرار است انجام دهید جلب کنید. این در صورتی است که اگر می خواهید از روش بازاریابی معکوس استفاده کنید باید سعی کنید تا کار را به شیوه متفاوتی انجام دهید. در این جا شما از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید تا به مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکننده از شبکه های اجتماعی شما دیدن می کنند اطلاعاتی را درباره تجارتتان و خدماتی که قرار است برای آن ها ارایه کنید و یا محصولاتی که تولید می کنید بدهید و سپس سعی کنید تا بر اساس این اطلاعات به آن ها این آزادی عمل را بدهید که شما و تجارت شما را انتخاب کنند. این موضوع می تواند برای شما اهمیت زیادی داشته باشد چون در صورتی که شما سعی کنید تا در شبکه های اجتماعی و در پست هایی که می گذارید تجارت خودتان را تبلیغ کنید و در صورتی که اصلا توجهی به روش جدید بازاریابی یعنی بازاریابی معکوس نداشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای این که در این کار موفق شوید تقریبا صفر می شود. در حقیقت در این حالت شما دارید همان اشتباهی را تکرار می کنید که به هنگام ایجاد مطالب در وب سایت مرتکب می شده اید. در آن جا هم اگر مطالبی که در وب سایت قرار می دادید بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت و در صورتی که شما برای این که تجارتتان را در وب سایت تبلیغ کنید سعی می کردید تا شیوه مطالب تبلیغاتی ارایه کنید شانستان برای موفقیت در استفاده از روش بازاریابی معکوس صفر بود و این در حالی است که در صورتی که شما بخواهید در شبکه های اجتماعی هم همان کار را انجام دهید بازهم شانس بسیار کمی برای این کار دارید. پس سعی کنید تا در شبکه های اجتماعی هم مطالبی آموزنده قرار دهید و بر طبق روال کار بازاریابی معکوس، انتخاب را بر عهده مخاطبین بگذارید.

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 226
:: باردید دیروز : 64
:: بازدید هفته : 393
:: بازدید ماه : 751
:: بازدید سال : 1958
:: بازدید کلی : 6458