13 روش برای این که مشتریان وفادار داشته باشید!
13 روش برای این که مشتریان وفادار داشته باشید!
دو شنبه 1 آذر 1400 ساعت 16:29 | بازدید : 179 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

یکی از مهم ترین کارهایی که شما برای این که تجارت خودتان را رونق دهید باید انجام دهید این است که مشتریان وفادار داشته باشید. در حقیقت داشتن مشتریان وفادار یکی از مهم ترین و کلیدی ترین پارامترهایی است که در هر تجارتی می تواند تعیین کننده میزان موفقیت آن تجارت باشد و بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته می توان نتیجه گرفت که مخاطبینی که به عنوان مشتریان وفادار می شناسیم می توانند 60 تا 70 درصد سودآوری یک تجارت را بهتر کنند. بنابراین در ادامه این پست قصد داریم تا شما را با 13 ترفند که می تواند به شما کمک کند تا تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید آشنا کنیم.

1. سعی کنید به شیوه های مختلف با مخاطبین تعامل داشته باشید!

 

یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش میزان افرادی را که به عنوان مخاطبین و مشتریان وفادار تجارتتان می شناسید افزایش دهید این است که سعی کنید تا به شیوه های مختلف با آن ها تعامل داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که در صورتی که شما بتوانید این کار را انجام دهید می توانید انتظار داشته باشید که این افراد تبدیل به مخاطبینی وفادار برای شما شوند. شما باید سعی کنید تا به هر روشی که می توانید کاری کنید که آن ها احساس کنند شما آن ها را دوست دارید و می شناسید و حقیقتا علاقه دارید که دوباره برگردند. به عنوان مثال ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که وقتی آن ها از شما خرید می کنند بعد از این که خریدشان تمام شد به شماره تماس هایی که از آن ها دریافت کرده اید پیام هایی مانند پیام "خوشحالیم که از ما خرید کرده اید. اگر دوست دارید دوباره برگردید!" و مواردی از این قبیل بفرستید. این کار باعث می شود که احتمال این که آن ها دوباره از شما خرید کنند بیشتر می شود. همچنین می توانید از کلمات و عبارت هایی استفاده کنید که در آن ها علاقه شما نسبت به این افراد بیشتر نشان داده می شود. به عنوان مثال می توانید از کلمات و عبارت هایی استفاده کنید که در آن ها این احساس ایجاد شود که شما حقیقتا دوست دارید که آن ها از شما خرید کنند. به این شیوه می توانید احتمال این که مخاطبین وفادار داشته باشید را بیشتر کنید.

2. به مخاطبینی که از قبل از شما خرید کرده اند کمک کنید تا برخی از خدمات و فرآورده ها را قبل از دیگران مورد استفاده قرار دهند!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما در این زمینه باید انجام دهید این است که به مخاطبین و افرادی که در گذشته از شما خرید کرده اند کمک کنید تا زودتر از دیگران از شما خرید کنند. یکی از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که حتما باید به این افراد بگویید که این اطلاع رسانی را برای این می کنید که آن ها در گذشته از شما خرید کرده اند. این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی آن ها داشته باشد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند باعث شود که میزان احساس رضایت آن ها از تجارت شما بیشتر شود. به عنوان مثال، فرض کنید که یک بار یکی از مخاطبین از یکی از فرآورده های شما خرید کرد و یا تصمیم گرفت تا از یکی از خدمات شما استفاده کند. در این صورت اگر در همان زمینه فرآورده ای که خریده کرده است و یا سرویسی که مورد استفاده قرار داده است اتفاق جدیدی در تجارت شما افتاد و همان فرآورده به شکل جدیدتر و یا همان خدمات به شکل پیشرفته تری ارایه شد در صورتی که شما بتوانید برای اولین بار این موضوع را به فردی اطلاع دهید که یک بار از شما خرید کرده است می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای این که در این کار موفق شوید بیشتر می شود چون در این حالت این افراد هم یک بار از شما خرید کرده اند و تجربه استفاده از تجارت شما را دارند  و هم این که احساس می کنند بار یک بار خرید کردن می توانند این شانس را داشته باشند که شما دوباره اطلاعات جدید را درباره تجارتتان بدهید.

3. به هر شیوه ای که می توانید کاری کنید که آن ها احساس کنند ویژه هستند!

 

شما باید به هر شکلی که دوست دارید کاری کنید که مخاطبین و مشتریان احساس کنند که مخصوص هستند. این موضوع بسیار مهمی است چون در صورتی که آن ها چنین احساسی نسبت به شما و تجارت شما پیدا کنند می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای این که تعداد مخاطبین و مشتریان وفاداری داشته باشید بیشتر می شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش این کار را انجام دهید استفاده از روش شخصی سازی مخاطبین و مشتریان می باشد.  شخصی سازی مشتریان و مخاطبین به این معنی است که با استفاده از کارهایی که انجام می دهید (به عنوان مثال با استفاده از روش های مختلف معرفی کردن خودتان به مخاطبین به صورت تک تک و یا با استفاده از فرستادن پیام هایی که کاملا حالت شخصی برای آن ها دارد و مواردی از این قبیل) کاری کنید که احساس کنند خاص هستند. یکی از بهترین جلوه های این کار می تواند این باشد که شما پیام هایی را برای آن ها بفرستید که نشان دهنده این باشد که آن ها را به صورت خصوصی می شناسید و سعی می کنید تا با شناختن آن ها حالت صمیمانه ای را در روابطتان با آن ها برقرار کنید. دانشمندانی که در این زمینه کار و تحقیق می کنند بر این باورند که استفاده از این روش یکی از بهترین و مهم ترین کارهایی است که می توان برای افزایش دادن تعداد افرادی که مخاطبین همیشگی و وفادار شما شناخته می شوند انجام داد.

4. به آن ها اجازه دهید بدانند که شما چه کارهایی برایشان انجام می دهید!

 

شما باید سعی کنید تا مخاطبین را راضی نگه دارید. برای این کار باید سعی کنید کاری کنید که آن ها درک کنند که شما چه کارهایی برایشان انجام می دهید. این موضوع بسیار مهمی است که حتما برای این که بخواهید تعداد مخاطبین زیادی داشته باشید باید به آن توجه کنید. فراموش نکنید که مواردی مانند سیاست های تجارت شما که تنها به درد شما می خورد به هیچ عنوان برای این مخاطبین و مشتریان اهمیتی ندارد. به عبارت دیگر این افراد به هیچ عنوان دوست ندارند بدانند که شما در تجارت خودتان برای این که میزان سودآوریتان بیشتر شود از چه سیاست هایی استفاده می کنید. تنها چیزی که آن ها می خواهند بدانند این است که چه کارهایی برایشان انجام می دهید. و این دقیقا همان کاری است که شما باید وقتی که می خواهید تعداد مخاطبین وفادارتان را بیشتر کنید برایشان انجام دهید. به عبارت دیگر شما باید سعی کنید تا حدود زیادی آن ها را از جزئیات کارهایی که برایشان انجام می دهید باخبر سازید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است تجارت هایی که سعی می کنند تا حدود زیادی مخاطبین را از پشت صحنه کارهایی که برایشان انجام می دهند خبردار کنند تجارت هایی هستند که می توانند میزان توجه مخاطبین را به خودشان بیشتر کنند و بنابراین به این شیوه می توان انتظار داشت که در این تجارت ها تعداد افرادی که به عنوان مخاطبین وفادار هستند بیشتر می شود. شما باید سعی کنید تا به شیوه های مختلف به آن ها نشان دهید که به کاری که انجام می دهید علاقه دارید و حقیقتا دوست دارید تا به آن ها خدماتی ارایه دهید. در این صورت می توانید شانس زیادی برای داشتن تعداد بیشتری از مخاطبین فعال داشته باشید.

5. تاریخ ها و مناسبت های مختلف را به آن ها یادآوری کنید!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید در این زمینه انجام دهید این است که تاریخ های مختلف را به آن ها یادآوری کنید. این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی آن ها داشته باشد و می تواند باعث شود که آن ها احساس کنند که شما نسبت به آن ها حقیقتا علاقه دارید. به عنوان مثال، یکی از بهترین کارهایی که در این زمینه می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا تاریخ تولد این افراد را از آن ها بگیرید و در زمان تولد آن ها برایشان پیام هایی بفرستید که به آن ها تبریک بگویید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است انجام دادن این کار می تواند به این افراد کمک کند تا احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری با تجارت شما داشته باشند. یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید (که شاید حتی از یادآوری کردن تاریخ تولد هم تاثیر بیشتری بر روی آن ها داشته باشد!) این است که سالگرد اولین باری را که از تجارت شما خرید کرده اند به آن ها یادآوری کنید. این کار می تواند حتی آن ها را تشویق کند که دوباره از تجارت شما خرید کنند و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که موفق تر عمل کنید. برای این کار به هیچ عنوان نیازی به نوشتن متن های سخت و پیچیده نیست و تنها کاری که باید انجام دهید این است که سعی کنید تا متن هایی ساده را بنویسید و به آن ها یادآوری کنید که مثلا یک سال پیش از تجارت شما خرید کرده اند. این کار با این که ممکن است در ابتدا خیلی پیش پا افتاده باشد ولی تاثیر بسیار زیادی بر روی تجارت شما خواهد داشت.

6. در صورتی که می توانید تصاویری را از همکاران خودتان در شبکه های اجتماعی قرار دهید!

 

شما برای این که بتوانید میزان صمیمیت خودتان با مخاطبین را بیشتر نشان دهید و بیشتر کنید نیاز به این دارید که احساس صمیمانه ای را در آن ها ایجاد کنید. یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار این است که سعی کنید تا تصاویری را از همکاران خودتان در شبکه های اجتماعی مربوط به تجارتتان ارایه کنید تا به این شیوه بتوانید کاری کنید که این افراد احساس نزدیکی بیشتری با شما داشته باشند. در صورتی که شما به دنبال داشتن مخاطبین و مشتریان وفادار هستید باید سعی کنید کاری کنید که افرادی که مشتریان شما هستند به این باور برسند که شما هم مانند آن ها انسان هستید. این موضوع بسیار مهم است برای این که اگر آن ها به چنین احساسی نرسند کل تجارت شما را به عنوان یک سیستم غیر انسانی و ماشینی می بینند و در این حالت تعامل داشتن با آن کمی دشوار می شود.

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که اکثر مخاطبین و مشتریان دوست دارند تا از تجارت های کوچک حمایت کنند. بنابراین در صورتی که شما یک تجارت بزرگ هستید و چندین شعبه دارید سعی کنید تا از طریق هرکدام از این شعبه ها به عنوان یک تجارت کوچک با این افراد ارتباط برقرار کنید. در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای این دارید که بتوانید با این افراد رابطه عاطفی برقرار کنید. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که این کار می تواند تاثیر بسیار زیاد و مثبتی بر روی شیوه تعاملات شما با این افراد داشته باشد.

7. پیشنهاداتی برای خرید به مخاطبین بدهید!

 

یکی دیگر از شیوه هایی که شما می توانید با استفاده از این شیوه کاری کنید که تعداد افرادی که به عنوان مخاطبین و مشتریان وفادار از تجارت شما خرید می کنند افزایش پیدا کند این است که به آن ها پیشنهاداتی برای خرید بدهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن تعداد افرادی داشته باشد که که بعدها دوباره و دوباره از شما خرید می کنند. یکی ازساده ترین دلایل برای این مضووع این است که این افراد دوست دارند تا از طرف تجارت شما به آن ها پیشنهادات خوبی شود که به دردشان بخورد. البته این نکته را باید درنظر داشته باشید که پیشنهاد کردن به مخاطبین باید به شیوه ای باشد که با بررسی کردن تمام ویژگی هایی که مخاطبین دارند و همچنین بررسی کردن الگویی که برای خرید انتخاب می کنند و همچنین نیازهایی که برای خرید کردن دارند انجام بپذیرد. در غیر این صورت ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشد. به عبارت دیگر در صورتی که شما پیشنهاداتی برای خرید کردن برای این مخاطبین ارایه کنید که ارتباط چندانی به الگوهای خرید آن ها و تقاضاها و نیازهایی که برای خرید دارند نداشته باشد نمی توانید انتظار داشته باشید که این افراد دوست داشته باشند تا از تجارت شما خرید کنند. شما باید سعی کنید تا همیشه این پیشنهادات را به شیوه ای به آن ها بدهید که به درد کارشان بخورد. به عنوان مثال در صورتی که تعدادی از مخاطبین همیشه از یک نوع از محصولات شما استفاده می کنند و می دانید که اطلاعات مربوط به این مخاطبین با محصولاتی که استفاده می کنند همخوانی دارد می توانید این محصول را به آن ها پیشنهاد دهید!

8. همیشه سر قولتان بمانید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما به عنوان یک تجارت باید سعی کنید برای این که مخاطبین و مشتریان وفادار داشته باشید حتما به آن توجه کنید این است که سعی کنید همیشه سر قولتان بمانید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند منجر به این شود که آن ها نسبت به شما اعتماد زیادی داشته باشند. آن ها دوست دارند تا تجارت شما نسبت به وعده هایی که به آن ها می دهد کاملا عمل گرا باشید و این موضوعی نیست که بتوانید به آسانی از آن بگذرید. فراموش ننید که در صورتی که شما به آن ها دروغ بگویید و وعده هایی به آن ها بدهید که بعدا به این وعده ها عمل نکنید به هیچ عنوان نمی توانید انتظار داشته باشید که مخاطبین و مشتریان وفاداری داشته باشید. به عبارت دیگر در چنین حالتی نه تنها شما دیگر نمی توانید به تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار خودتان اضافه کنید بلکه در این حالت حتی می توان گفت که تعدادی از افراد هم که به عنوان مخاطبین و مشتراین وفادار خودتان می شناخته اید از تجارت شما بیرون می روند و دیگر مخاطبین و مشتریان شما نخواهند بود. از این رو همیشه به این نکته مهم توجه داشته باشید که برای این که بتوانید میزان وفاداری مخاطبین و مشتریان را به تجارتتان افزایش دهید باید همیشه سعی کنید تا کاری کنید که این افراد به حرف ها و وعده های مختلفی که شما درباره موضوعات مختلف مرتبط با تجارتتان به آن ها می دهید توجه کنند. محققانی که در زمینه بازاریابی کارهای تحقیقاتی انجام می دهند به این نتیجه رسیده اند که بدست آوردن اعتماد مخاطبین و مشتریان یکی از بزرگترین دستاوردهای یک تجارت است و بنابراین می توان گفت این کار یکی از بهترین کارهایی است که می توان برای وفادار کردن مخاطبین و مشتریان انجام داد.

9. 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته با مخاطبین در ارتباط باشید!

 

از دیگر نکته های مهمی که شما برای این که بتوانید میزان وفاداری مشتریان را به خودتان افزایش دهید باید درنظر داشته باشید این است که سعی کنید تا به صورت 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته با این افراد در ارتباط باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند باعث شود شانس شما برای این که میزان وفاداری برندتان افزایش پیدا کند بیشتر شود. فراموش نکنید این شما هستید که تنها در ساعاتی از شبانه روز کار می کنید. در صورتی که مخاطبین و مشتریان شما افرادی هستند که به صورت 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته زنده هستند و زندگی می کنند و چون زندگی می کنند نیازهایی هم دارند! بنابراین در صورتی که شما فکر می کنید که تنها در ساعت هایی که ساعت های معمولی اداری هستند بهتر است پاسخگوی نیازهای آن ها باشید سخت در اشتباهید! چون تحقیقات نشان داده است شما در ساعت های غیر اداری نیز باید پاسخگوی آن ها باشید. یکی از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه باید به آن اشاره کرد این است که پلتفرم هایی که در شبکه های اجتماعی هستند می توانند یکی از بهترین ابزارهای شما برای ارتباط گرفتن با این مخاطبین و مشتریان به صورت 24 ساعته باشند. به عنوان مثال در صورتی که شما یکی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی را درنظر بگیرید و سعی کنید تا علاوه بر ساعت ای اداری فردی را مامور کنید که در ساعت های غیر اداری نیز به سوالاتی که مخاطبین و مشتریان دارند پاسخ دهد؛ می توانید انتظار داشته باشید که احتمال این که در این حالت مخاطبین و مشتریان بیشتری داشته باشید افزایش پیدا می کند و در نتیجه درصد افرادی که مخاطبین و مشتریان فعال شما خواهند بود نیز بیشتر می شود.

10. حتما از یکی از شبکه های اجتماعی برای ارتباط برقرار کردن با آن ها استفاده کنید!

 

یکی دیگر توصیه هایی که به افرادی که می خواهند مخاطبین و مشتریان وفادار داشته باشند می شود این است که سعی کنند تا حتما برای بازاریابی از یکی از شبکه های اجتماعی استفاده کنند. این موضوع بسیار مهمی است و شما برای این که بتوانید این کار را انجام دهید نیاز دارید تا حتما انرژی و زمان لازم را برای این کار بگذارید. برای این کار معمولا بهتر است یکی از افرادی را که فکر می کنید در این کار تخصص دارد به عنوان مامور ارتباط گرفتن با مخاطبین از طریق شبکه های مجازی بگذارید و از این فرد بخواهید تا کار بازاریابی با استفاده از شبکه های مجازی را با استفاده از بهترین و جدیدترین روش ها انجام دهد. البته یک نکته بسیار مهمی که در این زمینه حتما باید به آن توجه کنید این است که برای این که کار بازاریابی شما بهتر انجام شود و برای این که بتوانید تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار را بیشتر کنید بهتر است که بیشترین تمرکز خودتان را بر روی تنها یکی از این شبکه های اجتماعی برای بازاریابی قرار دهید. این کار می تواند شانس شما را برای بالاتر بردن کیفیت بازاریابی بیشتر کند. به عنوان مثال در صورتی که هم در توییتر و هم در اینستاگرام و هم در فیسبوک اکانت هایی مربوط به بازاریابی تجارتتان دارید می توانید تنها به اینستاگرام اکتفا کنید برای این که می تواند ابزار مناسب تری برای تجارتتان باشد. در این صورت انرژی شما بیشتر بر روی اینستاگرام متمرکز می شود و در نتیجه می توانید انتظار داشته باشد که شانستان برای داشتن تعداد بیشتری از مخاطبین و مشتریان وفادار بالاتر می رود.

11. از بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار استفاده کنید!

 

یکی از بهترین روش هایی که می تواند کیفیت کار بازاریابی شما را بیشتر کند روش بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار می باشد. شما در این روش می توانید انتظار داشته باشید که در مدت کوتاهی تعداد مخاطبین بسیار زیادی را پیدا کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته ثابت کرده است که بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار می تواند یکی از بهترین و مناسب ترین روش هایی باشد که افرادی که می خواهند در مدت کوتاهی تعداد زیادی از مخاطبین را پیدا کنند می توانند از این روش استفاده کنند. این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا بر تعداد افرادی که به عنوان مخاطبین و مشتریان وفادار می شناسید نیز بیفزایید. تحقیقات نشان داده است که این کار همچنین یک روش بسیار کم هزینه و سریع برای افزایش دادن مخاطبین و مشتریانی است که در آینده دوباره و دوباره از تجارت شما خرید می کنند. بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار به این شکل است که شما یک فردی را که در شبکه های اجتماعی فرد تاثیرگذاری است (به این معنی که تعداد زیادی از مخاطبین را دارد) پیدا می کنید وسعی می کنید تا تجارت خودتان را برای این فرد تبلیغ کنید. در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که این فرد تجارت شما را برای مخاطبین خودش تبلیغ کند  همین موضوع می تواند باعث شود که تعداد زیادی از آن ها مشتری شما شوند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده در این روش تعداد افرادی که مخاطبین و مشتریان وفادار شمرده می شوند نیز به میزان زیادی افزایش پیدا می کند به این دلیل که اکثر این افراد معمولا به دلیل علاقه ای که به فرد مورد نظر دارند سعی می کنند تا به تجارت شما هم وفادار بمانند!

در حقیقت مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار مخصوصا بر روی جوانان و افرادی که زیر سن 30 سالگی هستند بیشترین تاثیر را دارد می تواند منجر شود که آن ها از همان ابتدا تبدیل به افرادی شوند که به دلیل عشق زیادی که به فرد مورد نظر تاثیرگذار دارند تجارت شما را رها نکنند و بارها و بارها از محصولات شما خرید کنند و یا از خدمات تجارتتان استفاده کنند. البته در عین حال باید این نکته را هم درنظر داشته باشید که شما برای این که بتوانید فرد مورد نظر را قانع کنید که تجارتتان خیلی مناسب است و حقیقتا گرهی از کار دیگران باز می کند باید تلاش زیادی بکنید و موضوع دیگر این است که این فرد تاثیرگذار مورد نظر به هیچ عنوان نیازی نیست که حتما یک سلبریتی باشد و افراد معمولی که در شبکه های اجتماعی تعداد مخاطبین زیادی دارند نیز می توانند به عنوان افراد تاثیرگذار انتخاب شوند.

12. هر چند وقت یک بار برای محصولاتی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می دهید تخفیف هایی ارایه کنید!

 

از دیگر روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار تجارتتان را بیشتر کنید این است که سعی کنید تا هر چند وقت یک بار برای محصولاتی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می دهید تخفیف هایی ارایه کنید. این کار می تواند باعث شود که شانس این که این مخاطبین و مشتریان نسبت به تجارت شما علاقه مندتر شوند افزایش پیدا کند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند باعث شود که مخاطبین برای این که دوباره از این تخفیف ها استفاده کنند برگردند و از تجارت شما خرید کنند. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که انجام دادن این کار می تواند حتی منجر به این شود که این افراد برای گرفتن تخفیف های بیشتر به افرادی که می شناسند هم اطلاع دهند تا این افراد نیز بیایند و تخفیف ها را دریافت کنند. از این رو می توان گفت یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای این که بر تعداد افرادی که آن ها را به عنوان مخاطبین و مشتریان وفادار می شناسیم اضافه کنیم این است که سعی کنیم تا در کنار قیمت های معمولی برای محصولاتی که در یک تجارت تولید می شود و یا خدماتی که ارایه می شود تخفیف هایی نیز ارابه شود. در عین حال باید به این نکته نیز توجه کرد که بر تخفیف ها باید به میزان معقولی باشند و به اندازه ای باشند که بتواند این انگیزه را در مخاطبین و مشتریان ایجاد کند تا دوباره از این تجارت خرید کنند تا به این تخفیف ها برسند (به عبارت دیگر این تخفیف ها نباید کمتر از یک میزان خاص باشند!)

13. رابطه احساسی با مخاطبین برقرار کنید!

 

برقرار کردن یک رابطه احساسی و عاطفی با مخاطبین نی یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی است که شما حتما برای این که بخواهید مخاطبین و مشتریان وفادار داشته باشید باید به آن توجه کنید. در صورتی که شما بتوانید چنین رابطه ای با آن ها برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که آن ها را به عنوان مخاطبین و مشتریان وفادار می شناسید به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. در این صورتی است که در صورتی که چنین نباشد شانس شما برای داشتن چنین مخاطبین و مشتریانی نسبت به حالت اول به میزان قابل توجهی کمتر می شود.

 

 

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 45
:: باردید دیروز : 284
:: بازدید هفته : 496
:: بازدید ماه : 854
:: بازدید سال : 2061
:: بازدید کلی : 6561