سه پارامتر مهم و تاثیرگذار در تحلیل اطلاعات مربوط به کاربران در بازاریابی با استفاده از ایمیل
سه پارامتر مهم و تاثیرگذار در تحلیل اطلاعات مربوط به کاربران در بازاریابی با استفاده از ایمیل
سه شنبه 17 تير 1399 ساعت 15:24 | بازدید : 172 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

سه پارامتر مهم و تاثیرگذار در تحلیل اطلاعات مربوط به کاربران در بازاریابی با استفاده از ایمیل

 

تحلیل کردن اطلاعات مربوط به کاربران یکی از مهم ترین نکته هایی است که هر فردی که می خواهد در زمینه بازاریابی کار کند باید به این نکته توجه داشته باشد. در صورتی که داده های مختلف را مورد تحلیل قرار ندهید؛ بدانید که حتما یک جای کار شما می لنگد. در صورتی که شما ندانید که چه تعدادی از افراد از کار شما راضی هستند و چه تعدادی از افراد هستند که دوست دارند تا فرآورده های متفاوت دیگری را که شما تولید کرده اید ببینند و چه تعدادی از افراد هستند که علاقه ای به کار شما ندارند (و چرا؟) می توانید دید وسیع تری نسبت به کارتان داشته باشید و در نهایت می توانید شانس و احتمال موفقیت خودتان را بالاتر ببرید. اما درصورتی که چنین اطلاعاتی نداشته باشید؛ از کجا می فهمید که در کجای کار قرار دارید؟ از کجا می فهمید که باید چکار کنید تا تعداد مخاطبین بیشتری کار شما را قبول کنند؟

این روزها شیوه های زیادی برای بازاریابی وجود دارند که شرکت های مختلف در سراسر دنیا از این شیوه ها استفاده می کنند تا از رقبای خودشان پیشی بگیرند. به نظر می رسد که انواع مختلف بازاریابی که شامل بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی و بازاریابی با استفاده از وبلاگ و غیره می شود؛ دیگر جایی برای بازاریابی با استفاده از ایمیل (Email marketing) نگذاشته است. اما حقیقت این است که بازاریابی با استفاده از ایمیل شیوه ای است که هنوز هم کاربردهای فراوانی دارد و بسیاری از شرکت ها برای این که بازاریابی خوبی داشته باشند از این شیوه استفاده می کنند و از آن جایی که در بازاریابی یکی از مهم ترین عوامل تحلیل کردن، داده های  مربوط به کاربران و واکنش های آنها می باشد؛ بازاریابی با استفاده از ایمیل نیز از این قائده مستثنی نمی باشد و در بازاریابی با استفاده از ایمیل نیز پارامتر توجه کردن به آمارها و ارقام مربوط به کاربران یکی از مهم ترین نکته ها برای شناخت هرچه بیشتر کار و ارتقای کیفیت بازاریابی می باشد. بنابراین مانند هر روش بازاریابی دیگری، بازاریابان برای این که کیفیت کار خود را ارتقا دهند؛ باید به پارامتر آمارها و اطلاعاتی که مرتبط با میزان تعاملات کابران با آنها می باشند به عنوان یکی از مهم ترین نکته ها و عوامل موثر در رونق بخشیدن به کار بازاریابی توجه کنند. در این پست قصد داریم 3 نمونه از پارامترهایی که بازاریابان با استفاده از ایمیل بازاریابی می نمایند معرفی کنیم:

سه عامل مهم در تحلیل اطلاعات در بازاریابی با استفاده از ایمیل:

سه تا از مهم ترین پارامترهایی که به هنگام بازاریابی با استفاده از ایمیل برای تحلیل کردن اطلاعات باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر می باشند

  1. میزان افرادی که ایمیل شما را باز می کنند (Open rate)
  2. میزان افرادی که در بخش های مختلف ایمیل کلیک می کنند (CTR)
  3. میزان افرادی که گزینه لغو عضویت را در ایمیل شما انتخاب می کنند (Unsubscriber)

اکنون به بررسی هرکدام از این سه مورد به صورت جداگانه می پردازیم:

1) تعداد افرادی که ایمیل شما را باز می کنند مشخص کننده تعداد افرادی است که دوست دارند تا ایمیل شما را بخوانند.

بنابراین هنگامی که شما به آمار و ارقام مربوط به این افراد نگاه می کنید، معمولا می توانید تشخیص دهید که ارتباطی را که با مشتریان برقرار کرده بودید تا چه اندازه ای به نفع شما بوده است. حالت ایده آل این موضوع این است که درصد بالایی از کاربران اینترنتی از دیدن ایمیل های شما هیجان زده شوند و سعی کنند تا ایمیل های شما را به سرعت باز کنند. در صورتی که این پارامتر برای شما پایین باشد، می توانید این گونه نتیجه گیری کنید که شما تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان را دارید که نسبت به کار شما بی میل هستند و علاقه ای ندارند. بنابراین در این صورت باید برای این که کیفیت کارتان را ارتقا دهید؛ سخت تر از گذشته تلاش کنید و سعی کنید تا انتظاراتی را که آنها ممکن است داشته باشند را تا جایی که می توانید برآورده کنید.

2) پارامتر بعدی، پارامتر CTR یا (click-through rate) می باشد. این پارامتر نشان می دهد که چند نفر از کاربران بر روی یک لینکی در ایمیل شما (البته در صورتی که لینکی وجود داشته باشد) کلیک کرده اند.

در صورتی که این پارامتر برای شما پایین باشد؛ این موضوع بدان معنی است که پیام های شما به اندازه کافی جذاب نبوده اند که این کاربران را تشویق کنند تا بر روی لینک هایی که شما در ایمیل هایتان قرار داده اید کلیک کنند. بنابراین شما باید حتما کاری کنید که کیفیت پیام هایی که برای آنها می فرستید بالاتر برود و همچنین باید محتوایی را که می خواهید در اختیار آنها قرار دهید به گونه ای جذاب تولید کنید که آنها بتوانند تشویق شوند که از پیام های شما استفاده کنند.

میزان افرادی که بر روی لینک های موجود در ایمیل شما کلیک می کنند نشان دهنده میزان افرادی است که دوست دارند تا درباره شما و کاری که انجام می دهید بیشتر بدانند. بنابراین می توانید به این پارامتر به عنوان یکی از پارامترهای بسیار موثر در کارتان نگاه کنید.

در صورتی که این پارامتر برای شما بالا باشد به این معنی است که شما توانسته اید محتوای باکیفیتی را برای کاربران تولید کنید به گونه ای که آنها جذب شما شده اند و سعی می کنند تا بر روی لینک هایی که در ایمیل شما موجود است کلیک کنند تا مطالب بیشتری را در این رابطه بدست بیاورند.

3) آخرین پارامتر، پارامتر میزان ثبت نام کنندگانی که ثبت نام خودشان را لغو می کنند می باشد.

این پارامتر نشان دهنده این است که چه تعدادی از افرادی که ثبت نام کرده اند و ایمیل های شما برایشان می آید؛ بر روی گزینه "لغو عضویت" که در پایین ایمیل شما قرار دارد کلیک کرده اند و دیگر تمایلی ندارند تا برایشان ایمیل هایی فرستاده شود. در صورتی که این پارامتر برای شما پایین باشد این موضوع یک دلیل کاملا آشکار و روشن دارد و آن هم این است که شما به خوبی توانسته اید از پس مهم ترین کاری که به طور کلی هدف شما از بازاریابی با استفاده از ایمیل می باشد (یعنی ایجاد کردن ارزش برای کاربران) برآمده اید و توانسته اید تا برای آنها ارزش ایجاد کنید و توانسته اید محتوای خوبی را برای آنها فراهم کرده باشید که مایل هستند تا دوباره و دوباره ایمیل های مرتبط با آن را دریافت کنند. اما در صورتی که این پارامتر برای شما بالا باشد؛ این موضوع نشان دهنده این است که شما در انجام این کار موفق نبوده اید و محتوایی که برای آنها می فرستید به گونه ای است که باعث می شود که آنها از کار خواندن خسته شوند و سعی کنند عضویت خودشان را لغو کنند. در این صورت است که شما دچار یک مشکل بسیار بسیار جدی شده اید و اساس کار شما ایراد دارد و باید یک کار جدی برای حل کردن این مشکل بکنید!

در این صورت گزینه های زیادی پیش روی شما می باشد. به عنوان مثال، باید بررسی کنید که این افراد معمولا چه هنگامی لغو عضویت را انجام می دهند؟ در صورتی که آنها بعد از دریافت کردن یک ایمیل خاص این کار را انجام می دهند، شما باید بر روی محتوایی که آن ایمیل خاص دارد کار کنید و سعی کنید این محتوا را تغییر دهید. یا به عنوان مثال در صورتی که آنها بعد از پیام های مخصوص بازاریابی یک فرآورده خاصی این کار را انجام می دهند؛ سعی کنید تا شیوه ارایه کردن بازاریابی مربوط به فرآورده های مورد نظر را عوض کنید. همچنین در صورتی که تعداد افرادی که از همان ابتدا گزینه لغو عضویت را انتخاب می کنند؛ بنابراین شما باید به فکر یک تغییر اساسی برای کل بخش CTA خودتان باشید تا یک هماهنگی با آنچه را که برایشان می فرستید پیدا کند.

نتیجه گیری

توجه کردن به داده هایی که نشان دهنده میزان تعاملات مشتریان با شما می باشد یکی از مهم ترین موضوعاتی است که شما به عنوان یک بازاریاب (چه بازاریابی ایمیلی را انجام دهید و چه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی و یا هر شیوه دیگری از بازاریابی!) باید به آن توجه داشته باشید. همان طور که در بالا اشاره شد؛ تحلیل داده هایی که مربوط به چگونگی تعاملات کاربران با ایمیل های شما می باشد با بررسی کردن سه پارامتر کلیدی انجام می شود که شما برای این که درک درستی از کار داشته باشید و این تحلیل ها را به خوبی انجام دهید باید هرسه تای این پارامترها را مورد بررسی قرار دهید و به همه این پارامتر توجه لازم را بکنید. این داده ها به شما یک دیدگاه کاملا مشخص می دهند که بدانید که کدامیک از این کارها را درست انجام می دهید و کدامیک را اشتباه انجام می دهید و غیره. ولی البته باید این نکته را هم درنظر داشته باشید که کلیدی ترین و مهم ترین کاری که شما می توانید در این زمینه انجام دهید این است: "به این داده ها توجه کنید!"



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 28
:: باردید دیروز : 64
:: بازدید هفته : 195
:: بازدید ماه : 553
:: بازدید سال : 1760
:: بازدید کلی : 6260