نکاتی مهم در ارتباط با وبلاگ نویسی که هر تجارتی باید این نکات را بداند
نکاتی مهم در ارتباط با وبلاگ نویسی که هر تجارتی باید این نکات را بداند
چهار شنبه 18 تير 1399 ساعت 16:27 | بازدید : 180 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

نکاتی مهم در ارتباط با وبلاگ نویسی که هر تجارتی باید این نکات را بداند

 

یکی از مهم ترین روش های بازاریابی در دنیای امروزه، استفاده از وبلاگ می باشد. شرکت هایی که برای خودشان وبلاگ دارند؛ نسبت به شرکت هایی که وبلاگ ندارند پیشرفت بسیار بیشتری می کنند و می توان انتظار داشت که به میزان سوددهی و درآمد بسیار بسیار بیشتری برسند. در این پست قصد داریم تا چند نکته را در ارتباط با بازاریابی با استفاده از وبلاگ و کارهایی که می توان برای افزایش کیفیت این نوع بازاریابی انجام داد ارایه کنیم.

"وبلاگ" را چگونه تعریف می کنند؟

وبلاگ در حقیقت بخشی از یک وب سایت است که آن را به صورت مداوم به روزرسانی می کنند. هر بار که شما یک پست جدیدی در این وبلاگ قرار می دهید (که این پست می تواند به صورت یک نوشته و متن و یا به صورت تصویر یا ویدیو و (در اکثر موارد) ترکیبی از یک یا چندتا از آنها باشد)، این پست در وبلاگ شما نشان داده می شود. استفاده کردن از وبلاگ یکی از بهترین روش ها برای به روزرسانی شده نگه داشتن مشتریان و آخرین اخبار را در اختیار آنها قرار دادن می باشد.

 آیا حقیقتا به وبلاگ برای بازاریابی نیاز داریم؟

پاسخ این سوال بله است. وبلاگ در حقیقت یکی از مهم ترین ابزارهایی است که شما می توانید از آن برای بازاریابی استفاده کنید. در حقیقت وبلاگ ها یکی از باارزش ترین ابزارهای بازاریابی می باشند. در ادامه به چند دلیل که شما باید حتما برای خودتان وبلاگ داشته باشید اشاره می کنیم:

  • وقتی که شما به عنوان یک شرکت و تجارت وبلاگ دارید؛ این وبلاگ به وب سایت شما کمک می کند تا رده بندی بالاتری را در میان رده بندی های وب سایت هایی که حاصل از جستجوی گوگل هستند داشته باشید. به عبارت دیگر در صورتی که شما وبلاگ داشته باشید؛ وب سایت شما از نظر SEO بهتر عمل می کند.
  • کاربران می توانند در وبلاگ شما ثبت نام کنند و این کار باعث می شود که شما بتوانید یک کانال ارتباطاتی قوی با آنها داشته باشید
  • بیشتر متونی که در پایان آنها گزینه هایی برای ثبت نام برای کاربران و بازدیدکنندگان وجود دارد، متونی هستند که در وبلاگ ها نوشته شده اند. (به عنوان مثال متونی که دعوت به عضویت و غیره می کنند)
  • هنگامی که شما وبلاگ خودتان را به صورت پیوسته به روزرسانی نمایید؛ وب سایتتان به نظر جذاب تر می رسد و کاربران و بازدیدکنندگان اعتماد بیشتری به وب سایتتان می کنند.
  • وبلاگ شما در حقیقت بخش کلیدی و اصلی وب سایت شماست به این دلیل که در آنجاست که شما نشان می دهید که وب سایتتان می تواند به کاربران و بازدیدکنندگان کمک کند و می تواند اطلاعاتی در اختیارشان قرار دهد و محتوای باکیفیت و کاربردی را برای آنها تولید کند.

چگونه بفهمیم درباره چه چیزهایی باید در وبلاگ بنویسیم؟

تقریبا هر چیزی که شما درباره آن چیز به صورت آنلاین مطالبی را بنویسید؛ باید با کلمات کلیدی همخوانی داشته باشد (یعنی کلمه و یا عبارتی که افرادی به هنگامی که می خواهند به دنبال چیزی در اینترنت بگردند؛ این کلمه و یا عبارت را جستجو می کنند)

برای این که برای کلمات کلیدی که مرتبط با کارتان است به جستجو بپردازید؛ روش های زیادی وجود دارد که فردی که در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجوگر حرفه ای است باید این روش ها را به خوبی بلد باشد؛ خیلی قبل از این که بخواهد کار بازاریابی دیجیتالی را انجام بدهد.

هنگامی که وب سایت شما برای جستجو بهینه سازی شد، شما موقعیت های مختلف دیگری را خواهید داشت برای این که درک کنید که چگونه محتوایی با آن چیزی که مخاطبینتان می خواهند همخوانی دارد. به عنوان مثال، نرم افزار تحلیل داده ها به صورت پیوسته به شما نشان می دهد که کلمات کلیدی جذاب و غیرقابل انتظاری که کاربران برای جستجو و رسیدن به وب سایت شما از آنها استفاده می کنند؛ کدام هستند.

و همچنین با استفاده از نظرسنجی ها در زمینه شبکه های اجتماعی شما قادر خواهید بود تا از آنها بپرسید که چه می خواهند.

از کجا بفهمم که چگونه درباره این موضوعات مطلب بنویسم؟

اگر می خواهید داستان را به صورت ساده و مختصر بیان کنیم؛ باید بگوییم که بهترین روش انجام این کار، این است که در این زمینه تمرینات بیشتری داشته باشید. هرچقدر که در این زمینه بیشتر تمرین داشته باشید و تعداد پست های بیشتری را نوشته باشید؛ در این کار حرفه ای تر خواهید شد و می توانید تا پست های باکیفیت تری ایجاد کنید. البته باید این نکته را هم درنظر داشته باشید که برای این که کار بازاریابی آنلاین را باکیفیت انجام دهید؛ نیازی نیست که شما صرفا یک نویسنده قهار باشید! بلکه با همین تمرین های ساده هم می توانید این کار را انجام دهید. با این که محتوایی که شما می نویسید باید همیشه تجربه ای را که در این زمینه دارید بیان کند؛ ولی نیازی نیست که برای این که کاربران را به نوشته های خودتان جلب کنید؛ ارنست همینگوی باشید!!!

تنها کافی است تا یک متن مناسب بنویسید که نشان دهنده حسن نیست شما باشد و همچنین سعی کنید تا از این طریق با خواننده ارتباط برقرار کنید.

چگونه محتوای وبلاگمان را سازماندهی شده نگه داریم؟

یکی از مهم ترین نکته هایی که در زمینه وبلاگ نویسی باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید محتوایی را در این وبلاگ پست می کنید؛ به صورت سازمانده شده نگه دارید. تمام کاری که باید بکنید این است که برای این که اطمینان حاصل کنید که هرکدام از پست هایی که دراین وبلاگ قرار داده اید تنها شامل یک یا دو کلمه کلیدی است که بر روی آن تمرکز کنید؛ محتوای به اشتراک گذاری شده را به صورت سازماندهی شده حفظ کنید. اگر بخواهیم در سطح استراتژیکی صحبت کنیم؛ باید بگوییم که برای این کار نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و قوی دارید.

شما باید برای سازماندهی شده نگه داشتن محتوایی که در وبلاگ پست می کنید؛ از یک تقویم ویرایشی (Editorial calendar) استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند که زمان بندی و چگونگی تولید کردن محتوا را زیر نظر داشته باشید.

شما می توانید برای این کارتان یک جدول مشخص داشته باشید و در این جدول بررسی کنید که چه محتوایی را در چه زمانی قرار است در وبلاگتان بگذارید. این کار همچنین به شما کمک می کند تا از دور نگاهی به پست هایی که می گذارید داشته باشید و در نهایت بتوانید کیفیت پست های آینده خودتان را افزایش دهید.

یک نکته مهم در ارتباط با این برنامه این است که باید حتما سعی کنید که به صورت مرحله به مرحله با آن همسو شوید و پیش بروید.

بازاریابی محتوایی به طور کلی چه اثری بر روی تصویر کلی تجارت ما دارد؟

بازاریابی محتوایی برای تجارت شما دارای مزیت های مختلفی است از جمله آنها می توان به مزیت های زیر اشاره کرد:

  • باعث می شود که هوشیاری برند شما افزایش پیدا کند (به این صورت که بازاریابی محتوایی منجر می شود که مشتریان ارزش کار شما را بیشتر درک کنند)
  • در بازاریابی محتوایی، وقتی که شما محتوای اطلاعاتی که منجر به اطلاع رسانی می شود را به اشتراک می گذارید؛ این کار باعث می شود که میزان اعتماد در میان مشتریان افزایش پیدا کند.
  • باعث می شود که میزان محبوبیت شرکت شما در میان مصرف کنندگان و مشتریان و مخاطبین افزایش پیدا کند
  • باعث می شود که  سفری که مشتریان برای خرید کردن طی می کنند (که اصطلاحا به آن سفر مشتریان ((Buyer's Journey گفته می شود)  راحت تر طی شود و آنها در این مسیر مشکلات کمتری داشته باشند
  • باعث می شود که میزان وفاداری مشتریان به شرکت شما و برندتان افزایش پیدا کند و علاوه بر این باعث می شود که مشتریان جدیدی نیز به شما اضافه گردند.

چگونه میزان کارآمدی بازاریابی محتوایی را اندازه گیری کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که این بسته به اهدافی است که شما برای استراتژی بازاریابی خودتان قرار می دهید. همچنین بستگی به این دارد که چه ابعادی از استراتژیتان را نیاز به اندازه گیری کردن دارید. به عنوان مثال، در صورتی که شما در همان ابتدا بر روی افزایش دادن میزان ترافیک وب سایت خودتان تمرکز کرده باشید؛ معیارهای شما باید با حوزه هایی مانند ایجاد ترافیک عادی، برگرداندن ترافیک های از دست رفته، حفظ کردن ترافیک، رده بندی های کلمات کلیدی و غیره همخوانی داشته باشند.

شما باید همیشه هرکدام از این استراتژی های مربوط به بازاریابی محتوایی را با تعریف کردن مفهوم موفقیت در آن حوزه شروع کنید. چون در صورتی که موفقیتی برای خودتان تعیین نکنید؛ نمی دانید باید چکار کنید. هنگامی که دانستید که دقیقا می خواهید چه چیزی را بدست آورید؛ در آن صورت می توانید مشخص کنید که برای رسیدن به این اهداف نیاز دارید تا چه اقداماتی را انجام دهید و همچنین به راحتی می توانید شاخص های عملکردیتان را که قرار است میزان عملکردتان را بر این اساس اندازه گیری کنید هم مشخص کنید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 65
:: باردید دیروز : 284
:: بازدید هفته : 516
:: بازدید ماه : 874
:: بازدید سال : 2081
:: بازدید کلی : 6581