بازاریابی درون گرا چیست؟
بازاریابی درون گرا چیست؟
چهار شنبه 18 تير 1399 ساعت 17:8 | بازدید : 185 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

بازاریابی درون گرا چیست؟

 

امروزه با توجه به رقابتی که میان شرکت ها برای تبلیغ کردن محصولات و خدماتشان ایجاد شده است؛ موضوع بازاریابی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. شرکت های مختلف (در هر صنعتی که باشند) سعی می کنند تا از شیوه های جدید بازاریابی استفاده کنند برای این که از همدیگر جلو بزنند و فرآورده ها و خدمات خودشان را به شیوه بهتری تبلیغ کنند.

بنابراین شیوه های جدید و جدیدتر بازاریابی به صورت روز به روز مورد استفاده شرکت ها قرار می گیرند و آنها سعی می کنند تا با استفاده از این شیوه های جدید، کار تبلیغات و بازاریابی خودشان را به شکل بهتری انجام دهند. یکی از شیوه های جدید بازاریابی که این روزها طرفداران زیادی دارد، بازاریابی درون گرا  می باشد. در این پست قصد داریم تا در ارتباط با این نوع بازاریابی مطالبی را ارایه کنیم. اما قبل از آن، برای این که با مفهوم کار کمی آشناتر شوید؛ درباره بهترین روشی که برای شروع کردن بازاریابی محتوایی می توان بکار برد مطالبی را ارایه می کنیم:

به طور کلی بهترین روش برای شروع کردن کار بازاریابی محتوایی چیست؟

اولین جنبه ای که شما باید در این زمینه درنظر داشته باشید درنظر گرفتن منابع کارتان می باشد. شما باید بررسی کنید که در تیمتان چند تا متخصص دارید و بودجه ای که برای این کار اختصاص داده اید چقدر است و همچنین قرار است از کدام ابزارها برای بازاریابی استفاده کنید (به عنوان مثال در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجوگر چه ابزارهایی در اختیار دارید؟ برای جمع آوری داده ها از چه ابزارهایی استفاده می کنید؟ و غیره) همچنین شما باید دارایی های خود را برای بازاریابی محتوایی که فعلا در دسترس دارید مورد سنجش قرار دهید و سپس بازه زمانی را که برای رسیدن به هدف هایتان انتخاب کرده اید مشخص کنید.

بعد از این که این پارامترها را به خوبی مشخص کردید و وضعیت کلی که در این زمینه دارید را مورد سنجش قرار دادید؛ نوبت به آن می رسد که به بررسی دیدگاهی که مخاطبین دارند بپردازید. این کار این امکان را به شما می دهد که تعیین کنید که قرار است که چه چیزهایی را در اولویت قرار دهید و چه چیزهایی را در اولویت قرار ندهید و همچنین برای شما مشخص می کند که وبلاگی که در ارتباط با همین کار در اختیار دارید و یا دیگر شبکه هایی که برای این کار احتیاج دارید تا چه اندازه می توانند کار بازاریابی محتوایی را برای شما به درستی انجام دهند و غیره.

به طور کلی در زمینه بازاریابی محتوایی باید این نکته را درنظر داشته باشید که بازاریابی محتوایی کاری است که باید بر روی آن در مدت زمان طولانی، زمان و هزینه زیادی مصرف کنید. به عبارت دیگر این کار کاری نیست که شما بتوانید یک شبه آن را به اتمام برسانید و نتیجه بگیرید. بلکه موفق شدن در این کار نیازمند سرمایه گذاری در زمان طولانی مدت و بررسی کردن دقیق کار می باشد. شما باید پیاپی محتوای مربوط به بازاریابی را بنویسید و سعی کنید تا آن را به عنوان تبلیغ برای کاربران اینترنتی و همچنین مخاطبینتان گسترش دهید تا بتوانید در زمان مناسب و در مکان مناسب کاری کنید که نیازهایشان برآورده شود. برخی از شرکت ها ترجیح می دهند این کار بازاریابی محتوایی را در درون شرکت خودشان انجام دهند و برخی دیگر از شرکت ها هم هستند که احساس می کنند که توانایی انجام این کار را ندارند و بنابراین سعی می کنند تا این کار را با تکیه کردن بر افرادی که در این زمینه متخصص هستند به انجام برسانند ولی در هر دو حالت، یعنی چه شرکت هایی که برای بازاریابی سعی می کنند از متخصصان خارجی استفاده کنند و چه شرکت هایی که سعی می کنند تا این کار را درون شرکت خودشان انجام دهند؛ هدف یکی است و این هدف هم چیزی نیست جز: جذب مشتری و بالا بردن میزان خرید.

یکی از تکنیک هایی که در سال های اخیر برای بازاریابی خیلی مورد استفاده قرار گرفته است؛ تکنیک بازاریابی درون گرا  می باشد. در ادامه قصد داریم تا در این رابطه مطالبی را ارایه کنیم:

 بازاریابی به شیوه درون گرا  به چه معنی است؟

بازاریابی به شیوه درون گرا یک نوع بازاریابی است که می توان آن را برای تمام انواع مختلف صنایع مورد استفاده قرار داد. در این نوع بازاریابی به مشتریان هدف، ارزش هایی ارایه و تحویل می شود که هدف اصلی این نوع بازاریابی هم همین دادن ارزش ها به این مشتریان می باشد. شما با استفاده از محتوایی که برای آنها بسیار کارآمد می باشد، سعی می کنید تا اعتماد آنها را جلب کنید و سپس سعی می کنید تا تجربه های مشتریان را با برآورده کردن مستقیم نیازهای آنها به شیوه ای که خودشان می پسندند؛ به صورت شخصی سازی شده درآورید.

سپس در این شیوه شما برای این که آنها را در ادامه راهی که مشتریان طی می کنند (سفر مشتریان) تا به خرید برسند بهتر همراهی کنید؛ به دادن اطلاعات مفید به آنها در مراحل بعدی هم ادامه می دهید. در یک مقیاس وسیع تر، این نوع بازاریابی در سه مرحله انجام می گیرد:

مرحله اول: ایجاد هوشیاری برند

مرحله دوم: دادن آگاهی به مشتریان و تلاش کردن برای این که مشتریان با گزینه هایی که پیش رو دارند آشنا شوند

مرحله سوم: هدایت کردن آنها به سمت تصمیم گیری

مرحله اول: هوشیاری

اولین مرحله ای که در این نوع بازاریابی انجام می شود؛ دادن هوشیاری به مشتریان می باشد. در طول این مرحله، مشتری متوجه می شود که یک مشکلی وجود دارد (یا به بیان بهتر او یک نیازی دارد) که باید حل شود.

مرحله دوم: دادن آگاهی به مشتریان تلاش کردن برای این که مشتریان با گزینه هایی که پیش رو دارند آشنا شوند

در این مرحله، مشتری درک می کند که مشکلش دقیقا چیست و سعی می کند که بفهمد که برای حل کردن این مشکل چه گزینه هایی پیش رو دارد. در این مرحله مشتری سعی می کند تا برخی از معیارهای خرید را در ذهن خودش ایجاد کند و سعی می کند تا این معیارها را در کنار همدیگر قرار دهد تا یک لیستی از برخی از گزینه های ممکن که در پیش رو دارد برای خودش ایجاد کند.

مرحله سوم: تصمیم گیری

در این مرحله، مشتری تمام گزینه هایی را که در مرحله قبلی آنها را آماده کرده است؛ به چند گزینه خلاصه می کند. اکنون زمان آن رسیده است که یکی از این گزینه ها را که فکر می کند از همه این گزینه ها برای او راحت تر است انتخاب کند و سعی کند تا آن را اعمال کند. البته این چند گزینه ای که این فرد برای خودش انتخاب کرده است؛ همگی گزینه هایی مناسب هستند ولی این فرد گزینه ای را انتخاب می کند که از همه گزینه ها برایش بهتر است و منجر به نتیجه های بهتر از دیگر گزینه ها می شود.

هزینه این نوع بازاریابی چقدر است؟

عوامل مختلف و متعددی هستند که بر روی هزینه این نوع بازاریابی تاثیر می گذارند. برای این که بدانید که هزینه این کار تقریبا چقدر است؛ باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا یک کمپین بازاریابی درون گرا  دارید؟
  • چند نفر از اعضای تیم هستند که در این بخش با شما همکاری می کنند؟
  • آیا به دنبال سرویس های مشورتی هستید؟
  • آیا در نظر دارید که طرح های بازاریابی درون گرا  را به صورت خارج از برنامه انجام دهید؟
  • آیا نیاز دارید که از یک نرم افزار مخصوص جدید در زمینه بازاریابی استفاده کنید؟

هنگامی که شما اهداف خودتان را شناختید؛ منابع موجودتان را بررسی کردید و بررسی کردید که می خواهید دقیقا چکار کنید؛ می توانید یک تخمین بسیار دقیقی از هزینه ای که بازاریابی به این شیوه برای شما دارد را بدست آورید. برخی از مواردی که در این زمینه ممکن است برای شما هزینه داشته باشند؛ به قرار زیر می باشند:

هزینه مربوط به سرویس ها

هزینه مربوط به استفاده از یک نرم افزار برای تطبیق با شرایط جدید بازاریابی

هزینه مربوط به تولید محتوا با استفاده از منابع مختلف

هزینه طراحی کردن و توسعه دادن وب سایتتان

و غیره

هزینه هایی که در بالا مطرح شدند؛ اکثرا بستگی به این دارند که به چه سرویس هایی احتیاج دارید و همچنین بستگی به کیفیت تیمی که شما استخدام می کنید نیز دارند.

با استفاده از این شیوه بازاریابی چه زمانی انتظار داشته باشیم که نتیجه های مطلوب را ببینیم؟

همان طور که می دانید، به طور کلی بازاریابی فرآیندی است که نباید انتظار داشت که نتیجه های سریع و لحظه ای از آن گرفت! این کار کاری است که باید به صورت طولانی مدت انجام شود و شما نمی توانید انتظار داشته باشید که بلافاصله وقتی که این کار را شروع کردید نتیجه ای مطلوب بگیرید. این شیوه بازاریابی نیز از شیوه های دیگر بازاریابی مجزا نمی باشد و شما برای این که نتیجه مطلوبی بگیرید باید صبر کنید. البته با این که نمی توان گفت که دقیقا این میزان صبر کردن باید چقدر باشد؛ ولی می توان گفت که اکثر شرکت ها در یک شرایط کاملا معمولی می توانند انتظار داشته باشند که حداقل 90 روز بعد از این که استفاده از این شیوه را آغاز کردند؛ نتیجه های اولیه آن را ببینند.

البته همان طور که در گذشته بیان شد این نوع بازاریابی هم مانند شیوه های دیگر بازاریابی نیاز به تلاش و کار مدام دارد و در صورتی که شما بخواهید به اندازه کافی در این زمینه تلاش نکنید؛ اصلا به نتیجه مطلوبی نمی رسد. بهترین کاری که در زمینه این نوع بازاریابی می توان انجام داد این است که به خاطر داشته باشید که این نوع بازاریابی نیز مانند تمام انواع دیگر بازاریابی، یک دوی ماراتن است و شما تنها زمانی در این دوی ماراتن موفق می شوید که زمان زیادی را به دویدن اختصاص دهید. در صورتی که در ابتدا با تمام انرژی بدوید و ناگهان خسته شوید؛ بعد از این که مسیر کوتاهی را طی کردید؛ دیگر نمی توانید به کار ادامه دهید و دیگران می آیند و گوی سبقت را از شما می ربایند. بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می توانید، به صورت پیوسته به انجام این کار ادامه دهید.

آیا این نوع بازاریابی در هر صنعتی موثر است؟

پاسخ این سوال بلی است! بله استفاده از این تکنیک بازاریابی را می توان برای هر صنعتی بکار برد. صنایع مختلف مانند صنایع مرتبط با تکنولوژی، صنایع مرتبط با آموزش، مسافرت و توریسم، صنایع مرتبط با موسسه های غیرانتفاعی و غیره همگی می توانند از این تکنیک به عنوان بازاریابی استفاده کنند.

این نوع بازاریابی در تمام صنایع مورد استفاده قرار می گیرد به این دلیل که شما در این تکنیک باید درک درستی از مخاطبین و مشتریانتان داشته باشید و همچنین بررسی کنید که آنها ترجیح می دهند که چگونه با شما در ارتباط باشند و تعامل داشته باشند و نقاط قوت و نقاط ضعف آنها چیست و چه چیزی آنها را از همه بیشتر آزار می دهد و چه چیزی آنها را خوشحال می کند و چه اهدافی دارند که می خواهند به آن برسند. همچنین از دیگر پارامترهایی که در این نوع بازاریابی بسیار مهم است،  توجه کردن به مسیری است که مشتری برای خرید طی می کند.

المان های اساسی بازاریابی درون گرا  کدامند؟

در بازاریابی درون گرا  پارامترهای زیاد و المان های اساسی زیادی وجود دارند که تمام آنها باید در جای خودشان جدی گرفته شوند. ولی می توان گفت در صورتی که بخواهید یک کمپین مناسب و موفق در این زمینه داشته باشید؛ باید به المان های زیر توجه کنید:

  • هدف های اصلی
  • شخصیتی که خریداران دارند
  • طرح کلی از مسیری که مشتریان برای خرید کردن طی می کنند
  • یک وبلاگ بایفیت که هر چند وقت یک بار و به صورت پیوسته به روزرسانی شود
  • یک وب سایت مناسب
  • CTA های مناسب
  • صفحه های مناسب در وب سایت ها و وبلاگ ها
  • صفحه های مربوط به سپاسگزاری
  • یک برنامه منسجم و مدون برای گزارش های کاری

تمام این المان ها المان هایی هستند که شما باید برای این که کار بازاریابی محتوایی را به شیوه موثری انجام دهید؛ باید درنظر داشته باشید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 196
:: باردید دیروز : 64
:: بازدید هفته : 363
:: بازدید ماه : 721
:: بازدید سال : 1928
:: بازدید کلی : 6428