نکاتی در ارتباط با بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی که هر تجارتی باید بداند
نکاتی در ارتباط با بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی که هر تجارتی باید بداند
پنج شنبه 19 تير 1399 ساعت 9:34 | بازدید : 187 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

نکاتی در ارتباط با بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی که هر تجارتی باید بداند

 

این روزها بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین شیوه های بازاریابی می باشد. تا جایی که شرکت هایی که برای بازاریابی از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند، حجم عظیمی از مخاطبین و مشتریان بالقوه را از دست می دهند! بنابراین شما به عنوان یک شرکتی که می خواهید در این دنیای رقابتی امروزه کار بازاریابی را انجام دهید، باید نکته هایی را در ارتباط با این نوع بازاریابی بدانید. در این پست قصد داریم تا به برخی از سوالاتی که در این رابطه ممکن است به ذهنتان بیاید پاسخ دهیم.

از کجا بفهمم که کدام پلتفرم شبکه اجتماعی برای شرکت من مناسب است؟

پاسخ دادن به این سوال غیر ممکن می باشد! به این دلیل که شما هرگز نمی توانید بگویید که برای این که بازاریابی را به شکل باکیفیتی انجام دهید؛ با استفاده از کدامیک از این ابزارها موفق تر می شوید! ممکن است یک شرکتی با استفاده از فیسبوک به کار بازاریابی بپردازد و در کارش خیلی موفق هم باشد. و یا ممکن ست یک شرکت دیگر با استفاده از توییتر این کار را انجام دهد و این شرکت هم در کارش موفق باشد اما ممکن است شرکتی که بازاریابی را با استفاده از توییتر انجام می دهد در صورت استفاده از فیسبوک در کارش موفق نشود و یا شرکتی که از فیسبوک استفاده می کرده است با استفاده از توییتر در کارش موفق نشود! بنابراین همه چیز بستگی به عوامل مختلف دارد و به هیچ عنوان نمی توان گفت که کدامیک از پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای این کار از همه مناسب تر می باشند. بهترین پاسخ به این سوال می تواند این باشد که بهتر است سعی کنید از تمام پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای این کار استفاده کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما برای شرکتتان یک اکانت فیسبوک دارید و با استفاده از آن به بازاریابی می پردازید؛ می توانید برای خودتان یک اکانت اینستاگرام هم باز کنید و سعی کنید تا با استفاده از آن به بازاریابی بپردازید.

در صورتی که تنها وقت داشتیم که با استفاده از یکی از این دو گزینه: فیسبوک و توییتر به بازاریابی بپردازیم؛ بهتر است که کدامیک را انتخاب کنیم؟

این سوال کمی تخصصی است به این دلیل که هرکدام از این دو پلتفرم، برای یک کاربرد ساخته شده اند و کاربرانشان با هم متفاوت می باشند:

استفاده از پلتفرم توییتر معمولا برای ارتباط گرفتن با مشتریان جدید و همچنین برای ارتباط گرفتن با افراد تاثیرگذار در بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که پلتفرم فیسبوک معمولا برای نگه داشتن ارتباطات با مشتریانی مورد استفاده قرار می گیرد که در گذشته مشتری شما بوده اند.

در پاسخ دادن به این سوال باید گفت بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هر دو را در کنار همدیگر نگه دارید به این معنی که سعی کنید که از از اکانت توییتر و پلتفرم توییتری استفاده کنید و هم این که اکانت مربوط به فیسبوک خودتان را نگه دارید. از آن جایی که اهدافی که هرکدام از این پلتفرم ها برای این اهداف ساخته شده اند با یکدیگر متفاوت می باشند؛ بنابراین بهتر است که پیام هایتان را از طریق هر دوی این پلتفرم ها انتقال دهید تا بتوانید از مزیت هایی که هردوی این پلفترم ها دارند بهره مند شوید.

بزرگترین تفاوتی که میان این دو پلتفرم وجود دارد این است که وقتی که شما در توییتر یک مطالبی را پست می کنید، این پست ها مدام در بخش مخصوص مربوط به مخاطبین نشان داده می شوند این در صورتی است که در فیسبوک چنین حالتی وجود ندارد و معمولا احتمال کمتری وجود دارد که پست های جدیدی که شما می گذارید به مخاطبین و فالوورها نشان داده شوند.

به طور کلی چکار کنیم که مردم توجه بیشتری به پست هایی که در شبکه های اجتماعی می گذاریم داشته باشند؟

برای این که کاری کنید که تعداد مخاطبین بیشتری به پست هایی که شما می گذارید توجه کنند، روش هایی وجود دارد که در ادامه به دوتا از کلیدی ترین آنها اشاره می کنیم:

نکته اول: شما باید تضمین کنید که میزان زیادی محتوای باارزش را از طریق شبکه های اجتماعی به کاربران و مخاطبین تحویل می دهید. این کار باعث می شود که آنها احساس کنند که شما از آنها حمایت می کنید بنابراین این کار باعث می شود که اعتماد بیشتری به شما کنند بنابراین احتمال این که به این شیوه مشتریان جدید پیدا کنید و همچنین مشتریان گذشته تان را حفظ کنید بیشتر می شود.

نکته دوم: همراه با هرکدام از پست هایی که در شبکه های اجتماعی می گذارید؛ یک گرافیک هم اضافه کنید. این گرافیک ها می توانند شامل ویدیوها، فایل های صوتی، تصاویر باکیفیت و یا گیف ها و غیره باشند. انجام این کار منجر می شود که میزان تعاملات مشتریان با شما بیشتر شود و همچنین آنها اعتماد بیشتری به شما بکنند و احساس رضایت بیشتری از خواندن پست هایتان داشته باشند و در نهایت مشتری شما شوند.

چه نوعی از محتوا از همه بیشتر در شبکه های اجتماعی می تواند بر روی جذب مشتریان تاثیر مثبت داشته باشد؟

ممکن است در نگاه اول به این سوال، این پاسخ به ذهنتان برسد: ویدیو! خوب این حدس شما کاملا منطقی است ولی باید این نکته را درنظر بگیرید که پاسخ اصلی به این سوال، اینفوگرافیک (infographic) می باشد. بنابراین هنگامی که شما بتوانید یک اینفوگرافیکی را که خوب طراحی شده است در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید؛ می توانید داده ها و دیدگاه هایی را که مایلید آنها را به اشتراک بگذارید را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید بنابراین احتمال این که مشتریان بیشتری را به خودتان جلب کنید از گذشته بیشتر می شود. بنابراین استفاده کردن از اینفوگرافیک ها یکی از کارهای مهمی است که شما می توانید به منظور جلب بیشتر مشتریان انجام دهید.

وب سایت یوتیوب چه نقشی در بازاریابی دیجیتال ایفا می کند؟

پاسخ این سوال این است: خیلی بیشتر از آن چه که فکرش را می کردید! بلی در حقیقت وب سایت یوتیوب و وب سایت های دیگری که کارشان به اشتراک گذاری ویدیوها می باشد؛ نقش بسیار مهمی در بازاریابی دارند که این نقش روز به روز در حال رشد و بهتر شدن می باشد. این روزها بازاریابی با استفاده از ویدیو و محتوای ویدیویی یکی از مهم ترین کارهایی است که بازاریابان می توانند انجام دهند. نوع محتوای اینترنتی "ویدیو" در سال های اخیر تعداد مخاطبین بیشتری را به سوی خودش جلب کرده است بنابراین بازاریابی با استفاده از این وب سایت ها می تواند کمک ارزنده ای را به تجارتها بکند. این روزها هر شرکتی که می خواهد در کار بازاریابی پیشرفت کند؛ باید به استفاده کردن از محتوای ویدیویی هم توجه داشته باشد. البته بازاریابی کردن با استفاده از محتوای ویدیویی نیازمند این است که شما محدوده خاصی از مهارت ها را داشته باشید و سعی کنید تا از این محتوا استفاده کنید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 166
:: باردید دیروز : 64
:: بازدید هفته : 333
:: بازدید ماه : 691
:: بازدید سال : 1898
:: بازدید کلی : 6398