7 تکنیک بازاریابی ویدیویی برای سال 2020
7 تکنیک بازاریابی ویدیویی برای سال 2020
چهار شنبه 25 تير 1399 ساعت 9:34 | بازدید : 142 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

7 تکنیک بازاریابی ویدیویی برای سال 2020

 

می دانیم که امروزه استفاده از تکنیک بازاریابی ویدیویی تبدیل به یکی از تکنیک های کلیدی و اساسی برای بازاریابی شده است. هم تجارت های کوچک و هم تجارت های بزرگ از این تکنیک استفاده می کنند. این روزها پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام و یوتیوب و غیره نیز سعی می کنند این امکان را برای بازاریابان فراهم کنند که از تکنیک بازاریابی ویدیویی استفاده نمایند.

وب سایت هایی که کارشان به اشتراک گذاشتن ویدیوها می باشد (به عنوان مثال وب سایت هایی مانند وب سایت یوتیوب و غیره) حدودا 1.9 میلیارد بازدیدکننده دارند (به این معنی که تقریبا یک سوم جمعیتی که در دنیا از اینترنت استفاده می کنند از این وب سایت ها استفاده می کنند) همین آمار و ارقام می تواند دلیل بسیار قانع کننده ای برای بازاریابی باشد که نه تنها "بازاریابی با استفاده از ویدیو" را به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی خودشان قرار دهند بلکه بر روی چگونه ایجاد کردن کمپین های مناسب بازاریابی با استفاده از ویدیو و همچنین بر روی چگونگی ایجاد کردن ویدیوهای باکیفیت تمرکز نمایند.

کیفیت ویدیوهایی که شما به عنوان بازاریاب می خواهید آپلود کنید موضوع بسیار مهمی است که شما باید به آن توجه ویژه ای بکنید. چون تا حدود زیادی می توان گفت که کیفیت ویدیوهایی که شما آپلود می کنید در سرنوشت موفق شدن و یا موفق نشدن شرکت تاثیر اساسی خواهد داشت.

همانطور که می دانید؛ ایجاد کردن ویدیوهای باکیفیت دیگر مانند گذشته پروسه سخت و مشکل سازی نیست و شما نباید از ایجاد کردن ویدیوهای باکیفیت ترسی داشته باشید. اینترنت پلتفرم های مختلفی را ایجاد می کند که شما می توانید با صرف کمترین زمان و کمترین هزینه ویدیوهایی ایجاد کنید که دارای بهترین کیفیت ممکن باشند. بنابراین کار بازاریابی با استفاده از ویدیو کاری نیست که دیگر مانند گذشته دشوار باشد و برای این که این کار را یاد بگیرید؛ تنها کافی است به چند توصیه در این رابطه عمل کنید. در این پست قصد داریم چند توصیه را که عمل کردن به آن می تواند منجر به ایجاد ویدیوهای باکیفیت در سال 2020 شود را بررسی کنیم:

1) سعی کنید ویدیوها را صرفا با هدف بازایابی و تبلیغ صرف برای محصولاتتان تولید نکنید

به شما توصیه می کنیم که به جای این که به هنگام تولید ویدیوها صرفا به موضوع تبلیغ کردن آنها توجه کنید؛ سعی کنید کاری کنید که ویدیوهایی که تولید می کنید یک بار معنایی هم داشته باشند. در صورتی که ویدیوهایی که تولید می کنید تنها جنبه تبلیغاتی داشته باشند و هیچ بار معنایی به مشتریان و مخاطبین اضافه نکنند؛ در این صورت احتمال این که مشتریان این گونه ویدیوها را بپسندند خیلی کمتر می شود. یک پیام ویدیویی مناسب پیامی است که درباره موضوع مورد نظر درس هایی به مخاطبین و مشتریان بدهد و برای آنها یک بار معنایی درباره موضوع داشته باشد. شما باید به شکل یک داستان کوتاه و یا هر شکل دیگری که مناسب می دانید؛ کاری کنید که ویدیوئتان حاوی یک بار معنایی مناسبی باشد به گونه ای که هنگامی که بازدیدکنندگان این ویدیو را نگاه می کنند؛ درک کنند که داستان آن درباره چیست. در این صورت است که می توان گفت شانس این که ویدیوی شما بازدیدکننده بیشتری داشته باشد زیادتر می شود.

2) مدت زمان ویدیوی خودتان را به اندازه مدت زمان مناسب تنظیم کنید

یکی دیگر از نکته هایی که باید در این زمینه در نظر داشته باشید این است که پارامتر مدت زمان ویدیو، پارامتری تعیین کننده برای موفقیت ویدیو می باشد. یک قانون طلایی برای مدت زمان بهینه ای که یک ویدیو باید داشته باشد این است که این مدت زمان باید به اندازه ای باشد که توجه مخاطبین به آن جلب شود. اگر بخواهیم به طور دقیق تر بیان کنیم؛ باید بگوییم که بهتر است طول ویدیوهای شما چیزی بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه باشد. اگرچه، این طول ویدیو بستگی به پلتفرم شبکه اجتماعی که شما می خواهید این ویدیو را در آن به اشتراک بگذارید هم دارد. به عنوان مثال در صورتی که می خواهید از پلتفرم فیسبوک برای به اشتراگ گذاری ویدیوی مورد نظر استفاده کنید؛ به شما پیشنهاد می شود که ویدیوهایی که در این پلفترم به اشتراک گذاشته می شوند باید طولی برابر با حدود 15 ثانیه داشته باشند. البته با این که با استفاده از پلتفرم فیسبوک می توانید ویدیوهایی تا حتی 240 دقیقه هم به اشتراک بگذارید؛ ولی به شما توصیه نمی شود که چنین ویدیوهایی با چنین مدت زمانی را به اشتراک بگذارید چون ممکن است در این حالت مخاطبینتان وسط تماشای این ویدیوها، از تماشای آنها منصرف شوند و صفحه را ترک کنند. این در صورتی است که وقتی از پلتفرم های دیگر استفاده می کنید ممکن است نیاز داشته باشید تا برای به اشتراک گذاری ویدیوها مدت زمان بیشتری را صرف کنید.

به عنوان مثال در پلتفرم اینستاگرام، شما می توانید ویدیوها را به صورت پست، به صورت استوری و به صورت اینستاگرام تی وی (IGTV) قرار دهید. ویدیویی که می خواهید آن را به صورت پست در اینستاگرام قرار دهید باید مدت زمانی برابر با حدودا 2 دقیقه داشته باشد. ویدیوهایی که مدت زمان بیشتر از 2 دقیقه دارند را بهتر است در IGTV قرار دهید. در IGTV می توانید ویدیوهایی به مدت زمان 2 تا 15 دقیقه قرار دهید و البته توصیه می شود که مدت زمان ایده آل ویدیوهایی که در IGTV آپلود می کنید چیزی بین 7 تا 15 دقیقه باشند.

به طور کلی علت این که برای هرکدام از این ویدیوها مدت زمان مشخصی تعیین می شود این است که هرچه سریع تر کاری کنیم که مخاطبین به راحتی به هدفی که ما می خواهیم برسند. همچنین به هنگامی که ویدیویی را آپلود می کنید؛ باید به این نکته توجه کنید که ثانیه های اول کار خیلی مهم است به این دلیل که در همان ثانیه های اول است که مشخص می شود که آیا مخاطبین می خواهند ویدیوهای شما را نگاه کنند یا خیر. بنابراین بهتر است که در همان زمان کاری کنید که احتمال این که مخاطبین ویدیوهای شما را نگاه کنند بیشتر شود.

بنابراین همان طور که اشاره شد؛ یکی از مهم ترین نکته هایی که شما باید درنظر داشته باشید این است که مدت زمان ویدیویی که به اشتراک می گذارید را به اندازه مناسب تعیین کنید.

3) کاری کنید که ویدیویی که آپلود کرده اید، SEO پسند (SEO friendly) باشد

یکی از مهم ترین روش هایی که شما می توانید از نظر بهینه سازی موتورهای جستجوگر عملکرد خوبی داشته باشید از طریق آپلود کردن ویدیوها می باشد. در حقیقت ویدیوها یکی از ابزارهایی هستند که شما می توانید با استفاده از این ابزارها میزان رده بندی وب سایتتان را در میان رده بندی های موتورهای جستجوگر افزایش دهید. وقتی که ویدیوهایی ایجاد کنید که دارای کیفیت مناسبی باشند می توانید میزان ترافیکی را که به سمت صفحه شما روانه می شود افزایش دهید و می توانید کاری کنید که تعداد افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند افزایش پیدا کنند. البته برعکس این موضوع هم درست است. در صورتی که شما ویدیوهایی ایجاد کنید که دارای کیفیت مناسبی نباشند؛ رده بندی وب سایت شما در میان رتبه بندی های موتورهای جستجوگر پایین می آید بنابراین احتمال این که تعداد افراد کمتری صفحه های شما را بازدید کنند بیشتر می شود. بنابراین شانس این که افراد بیشتری صفحه های مرتبط با ویدیوهای شما را بازدید کنند خیلی کاهش پیدا می کند. از این رو خیلی مهم و حیاتی است که به موضوع داشتن کیفیت مناسب ویدیوهایی که قرار است آنها را آپلود کنید توجه کنید.

از جمله کارهایی که می توانید به منظور افزایش کیفیت رده بندی ویدیویتان در میان رتبه بندی های موتورهای جستجوگر بکنید این است که برای ویدیوی خودتان یک عنوان مناسب انتخاب کنید. انجام این کار سبب می شود که مخاطبین و بازدیدکنندگانتان یک ایده مناسب درباره موضوعی که ویدیوی شما درباره این موضوع است پیدا کنند. این عنوان شما باید حتما شامل کلمات و یا عبارت های کلیدی باشد که بیشتر از همه مورد جستجو قرار گرفته اند و می توان به راحتی بیان کرد که این کلمات و عبارت ها مرتبط با موضوع ویدیوی شما می باشند. دقیقا همان طور که پیامی که شما می خواهید در این ویدیو انتقال دهید باید کوتاه و موجز و مفید باشد؛ دقیقا به همان شکل هم عنوانی که برای این ویدیو در نظر گرفته اید؛ باید دقیق و مناسب باشد.

یکی دیگر از پارامترهایی که به بالا بردن کیفیت رده بندی ویدیوی شما در رتبه بندی های ویدیوها کمک زیادی می کند این است که شما برای آن یک توصیف مناسب ایجاد کنید. توصیف شما در حقیقت مشخص می کند که ویدیوی شما درباره چیست و این کار به مخاطبین کمک می کند تا این ویدیو را بهتر بشناسند. موتورهای جستجوگری مانند موتور جستجوگر گوگل و یا یوتیوب حالتی دارند که بکار بردن چنین توصیفاتی می تواند باعث شود که رده بندی وب سایت شما در میان وب سایت های دیگر خیلی بالاتر رود. در حقیقت توصیف ویدیوی شما یک موقعیتی است که شما می توانید از این موقعیت استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که رده بندی وب سایت شما (که ویدیویتان در آن قرار دارد) نسبت به وب سایت های دیگر بالاتر باشد. بنابراین به پارامتر توصیف ویدیو باید حتما توجه داشته باشید.

4) سعی کنید در کار ایجاد نوآوری کنید

هرچقدر که ویدیوی شما جنبه نوآورانه بیشتری داشته باشند؛ احتمال این که این ویدیوها تعداد بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشند بیشتر می شود. یکی از روش های ایجاد نوآوری در آپلود کردن ویدیوها این است که آنها را در شبکه های مختلف مجازی در فرمت های مختلفی آپلود کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که آن دسته از کاربرانی که با استفاده از گوشی های موبایل به تماشای ویدیوها می پردازند ترجیح داده اند که گوشی های تلفن همراه خودشان را به صورت عمودی نگه دارند و ویدیوها را به صورت عمودی ببینند. بنابراین در صورتی که می خواهید کاربرانتان ویدیوهای شما را راحت ببینند؛ بهتر است ویدیوها را به صورتی ایجاد کنید که در حالت عمودی راحت تر دیده شوند. ویدیوهایی که در حالت عمودی دیده می شوند معمولا برای مشاهده کردن توسط موبایل آسان تر می باشند و علاوه بر آن تحقیقات نشان داده است که بیشتر ویدیوهایی که به طور کلی در دنیا توسط کاربران مشاهده می شوند؛ با استفاده از گوشی های همراه مشاهده می شوند بنابراین بهتر است که شما هم ویدیوهای خودتان را به گونه ای آپلود کنید که کاربران بتوانند آنها را راحت تر با استفاده از گوشی های هوشمندشان ببینند.

یکی دیگر از روش های ایجاد نوآوری در ویدیوها این است که ویدیوهایی با فرمت ویدیوهای 360 درجه ای ایجاد کنید. آیا تاکنون چنین ویدیوهایی را دیده اید؟ شما می توانید با استفاده از این ویدیوها به مخاطبینتان این امکان را بدهید که یک چرخش 360 درجه ای به تمام فضا داشته باشند و به راحتی احساس کنند که در جایی که این ویدیو گرفته شده است در حال قدم زدن می باشند. شما در هر زمینه ای که کار می کنید؛ استفاده کردن از ویدیوهایی که دارای فرمت ویدیوهای 360 درجه ای می باشند می تواند کار بسیار جالبی برای جلب کردن توجه مخاطبینتان باشد. این فرمت مخصوصا برای تبلیغات مشاور املاکی ها بسیار مهم و کاربردی است چون در آن جا مشتریان می توانند به راحتی یک نمای کلی 360 درجه ای از کل خانه داشته باشند و می توانند به راحتی تمام بخش های خانه و ملکی را که می خواهند خریداری کنند ببینند.

یکی دیگر از جنبه های نوآوری کردن در ایجاد ویدیوها این است که از ویدیوهای لایو استفاده کنید. به عنوان مثال در صورتی که یک نمایشگاه دارید که در آن محصولاتی که شرکتتان تولید کرده است به فروش می رسد؛ می توانید به آن نمایشگاه بروید و سعی کنید تا در آن جا ویدیوی لایو از خودتان ایجاد کنید و سعی کنید تا به صورت مجازی مخاطبین را دعوت کنید که به تماشای ویدیوی لایو شما بیایند. شما در حقیقت به این شیوه آنها را دعوت کرده اید که به صورت آنلاین از نمایشگاه شما دیدن کنند. این موضوع مخصوصا در سال 2020 و در زمانی که وضعیت فاصله گیری اجتماعی پدید آمده است و تبدیل به یک فرم جدید شده است خیلی مهم است و استفاده کردن از ویدیوهایی که به این صورت لایو باشند نسبت به گذشته هواداران بسیار زیادی پیدا کرده اند. این روزها مردم نسبت به گذشته استفاده از ویدیوهای لایو را خیلی بیشتر می پسندند. این روزها برندها همگی سعی می کنند تا از ویدیوهای لایو استفاده کنند و جلساتی آنلاین را برگزار کنند که در آنها درباره محصولاتی که دارند حرف بزنند و به این شکل سعی کنند تا رابطه بهتری را با کاربران ایجاد کنند. بنابراین استفاده از این روش می تواند یکی از بهترین روش های ایجاد نوآوری (مخصوصا در زمان کرونا) برای شما باشد.

5) سعی کنید کاری کنید که ویدیوهای شما دارای اعتبار باشند

آن روزهایی که تولید کردن ویدیوها کار دشوار و مشکلی بود دیگر گذشت! امروزه خیلی راحت می توانید ویدیوهایی تولید کنید که توجه مخاطبین را به آن جلب کنید. البته این روزها مخاطبین دوست دارند ویدیوهایی را نگاه کنند که دارای اعتبار بیشتری باشند تا آنها بتوانند اعتماد بیشتری نسبت به این ویدیوها داشته باشند. بنابراین باید سعی کنید کاری کنید که ویدیوهایی که ایجاد می کنید از اعتبار بیشتری برخوردار باشند. این روزها بازاریابان ترجیح می دهند که ویدیوهایی تولید کنند که کاربران با استفاده از آنها نظرشان به شرکت مورد نظر جلب شوند. به عنوان مثال بازاریابان ترجیح می دهند تا از نرم افزارهای مخصوص ایجاد ویدیو و نرم افزارهایی که برای ویرایش ویدیوها مناسب است استفاده کنند.

این که شما بتوانید علاقه مخاطبین را همچنان زنده نگه دارید موضوعی مهم است. برندها برای این که بتوانند این کار را انجام دهند باید مرتبا به پست کردن ویدیوهای مختلف و جذاب در صفحه هایشان ادامه دهند. مخاطبی بعد از تماشا کردن یک ویدیوی جذاب در صفحه شما، انتظار دارد که ویدیوی بعدی هم به سرعت آپلود شود و همان پیام را داشته باشد. در صورتی که انتظار او برآورده نشود؛ علاقه خودش را به کار شما از دست می دهد و ممکن است صفحه شما را ترک کند. بنابراین شما باید همیشه کاری کنید که آپلود کردن ویدیوهای جذاب و جذاب تر کنار هم برای مخاطبین ادامه داشته باشد تا به این شکل آنها را از دست ندهید.

6) ویدیوهای خودتان را تبلیغ کنید

اگر فکر می کنید که با آپلود کردن ویدیوهایتان کارتان به پایان رسیده است کاملا در اشتباه می باشید! در حقیقت هنگامی که شما در شبکه های اجتماعی مختلف ویدیوهای خودتان را آپلود می کنید؛ تازه بخشی از کار را انجام داده اید! نهایتا شما باید کاری کنید که ویدیوهایتان بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشند بنابراین باید کاری کنید که تعداد افرادی که ویدیوهای شما را می بینند زیاد شوند. انجام این کار با تبلیغ کردن ویدیوهایتان ممکن می شود. شما باید کاری کنید که در عمل تعداد بازدیدکنندگان از ویدیوهایتان خیلی زیاد شود.

این کار را می توانید با اضافه کردن ویدیوها به پست های وبلاگیتان انجام دهید. این کار نه تنها محتوای وبلاگتان را هم بهتر می کند؛ بلکه باعث می شود که رده بندی وبلاگتان هم در میان رتبه بندی های موتورهای جستجو افزایش پیدا کند. شما می توانید تبلیغات دباره ویدیوهای خودتان را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید و حتی می توانید در کنار این ویدیوها، انجمن های اینترنتی پرسش و پاسخی تشکیل دهید که در این انجمن ها به پرسش هایی که دیگران از شما دارند پاسخ دهید. این کار می تواند باعث شود که تعداد افرادی که ویدیوهای شما را می بینند خیلی بیشتر شود. همچنین شما می توانید ویدیوهای یوتیوب خودتان را در وب سایت هایتان قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا میزان افرادی را که در کانال یوتیوب شما ثبت نام می کنند افزایش دهید به این دلیل که تمام افرادی که در وب سایتتان هم پست های شما را می بینند؛ این پتانسیل را دارند که تبدیل به ثبت نام کنندگان در کانال یوتیوب شما شوند.

7) کاری کنید که ویدیوهای شما بدون صدا هم جذاب باشند!

ممکن است این توصیه هفتم به نظر شما کمی عجیب برسد ولی حقیقت امر این است که این روش هم یکی از روش هایی است که شما می توانید از آن استفاده کنید تا کار بازاریابی با استفاده از ویدیوها را به شکل باکیفیت تری انجام دهید. تحقیقات نشان می دهند که حدودا 85 درصد از ویدیوها به صورت بدون صدا دیده می شوند! هنگامی که یک کاربر درون بخش فید اخبار مربوط به پلتفرم فیسبوکش مطالب را نگاه می کند و به ویدیویی می رسد که شما آن را آپلود کرده اید؛ احتمال این که تنظیمات گوشی این فرد بر روی "بی صدا" باشد خیلی زیاد است. بنابراین بهتر است که شما ویدیوهایی تولید کنید که بدون صدا هم جذاب باشند. چون در صورتی که ویدیوهای شما حالتی داشته باشند که تنها با صدا جذاب باشند احتمال این که تعداد مخاطبینی که جلب آنها می شوند کمتر شوند خیلی زیاد است. به این دلیل که در این صورت مخاطبینی که به این ویدیوها نگاه می کنند (و حدودا 85 درصد بدون صدا نگاه می کنند!) به احتمال زیاد جلب این ویدیوها نمی شوند چون نمی دانند که ویدیو درباره چیست بنابراین بعد از همان چند ثانیه اول که از ویدیو می گذرد؛ دیگر به تماشا کردن آن ادامه نمی دهند و سعی می کنند تا به بخش دیگری بروند. بنابراین این که کاری کنید که ویدیوتان به صورت بدون صدا هم جذاب باشد خیلی مهم است. برای این که چنین کاری را انجام دهید؛ بهتر است ویدیوهایی تولید کنید که مجهز به تصاویر بسیار جالب باشند و یا این که دارای زیرنویس باشند. چون در این صورت مخاطبین می توانند در همان ثانیه های اولیه که به این ویدیوها نگاه می کنند ایده اصلی در ارتباط با کار را دریابند و ترقیب شوند که بیشتر و بیشتر آن را نگاه کنند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 242
:: باردید دیروز : 64
:: بازدید هفته : 409
:: بازدید ماه : 767
:: بازدید سال : 1974
:: بازدید کلی : 6474