چگونه در پنج مرحله کاری کنیم که استراتژی های متنوع تری برای بازاریابی داشته باشیم؟
چگونه در پنج مرحله کاری کنیم که استراتژی های متنوع تری برای بازاریابی داشته باشیم؟
پنج شنبه 26 تير 1399 ساعت 9:33 | بازدید : 167 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

چگونه در پنج مرحله کاری کنیم که استراتژی های متنوع تری برای بازاریابی داشته باشیم؟

 

این روزها کار بازاریابی کاری بسیار رقابتی می باشد و شما برای این که این کار را انجام دهید نیاز به این دارید که پارامترهای مختلفی را تغییر دهید. شما برای این که در کار بازاریابی پیروز باشید؛ باید یاد بگیرید که توانایی های خاصی داشته باشید که رقبایتان این توانایی ها را ندارند. این روزها تجارت های مختلف در زمینه بازاریابی در حال رقابت با همدیگر هستند و این که کدامیک از آنها پیروز می شوند بستگی به عوامل مختلفی دارد که همگی بستگی به کیفیت کار بازاریابی دارد که توسط این شرکت ها انجام می شود. در صورتی که شرکتی باشد که با توجه به نیازهای مربوط به تجارت خودش و با توجه به شرایطی که دارد کار بازاریابی را به درستی انجام دهد و پارامترهایی را که برای پیروز شدن در این کار مورد نیاز او می باشد رعایت کند؛ این شرکت می تواند از رقبای خودش در زمینه بازاریابی جلو بزند و در این کار موفق شود. اما در صورتی که شرکتی نداند که چگونه باید کار بازاریابی را انجام دهد و در این راه پارامترهایی را که برای انجام بازاریابی مورد نیاز است درنظر نگیرد؛ در این صورت این شرکت نمی تواند آن گونه که باید و شاید بازاریابی را انجام دهد بنابراین در این کار شکست خواهد خورد.

این روزها احتیاج برای این که "تنوع" و "خلاقیت" در بازاریابی وجود داشته باشد از هر زمان دیگری بیشتر است و شما به عنوان یک تجارت برای این که در این دنیای رقابتی پیروز شوید؛ نیازمند این هستید که این تنوع و خلاقیت را حتما در کار خودتان داشته باشید. مخصوصا این داستان جدید بیماری کرونا باعث شده است که این بازار رقابتی تجارت ها بر سر چگونگی بازاریابی کردن پیچیده تر و پیچیده تر شود بنابراین شما برای این که بتوانید در این رقابت پیروز شوید نیازمند این هستید که حتما تنوع کارتان را بهتر کنید و روش های جدید و نوآورانه ای را برای کار بازاریابیتان ایجاد کنید.

در این پست قصد داریم تا بررسی کنیم که شما به عنوان یک بازاریاب چگونه می توانید کاری کنید که تنوع و خلاقیت را در کار بازاریابیتان افزایش دهید. برای این کار پنج مرحله درنظر گرفته ایم که شما باید این پنج مرحله را به صورت مرحله به مرحله انجام دهید تا نهایتا به نتیجه مطلوب برسید:

1) اول از همه نیاز به انجام چنین کاری را احساس کنید

اولین مرحله کار این است که شما باید حقیقتا احساس کنید که به انجام این کار نیاز دارید. وقتی که احساس کنید که حقیقتا احتیاج است که در کار بازاریابیتان خلاقیت داشته باشید و تنوع زیادی ایجاد کنید؛ می توانید انتظار داشته باشید که کار را با کیفیت بهتری انجام دهید. برای این کار اولین کاری که باید بکنید این است که یک بررسی کلی و اجمالی از خودتان و تجارتتان بکنید و بررسی کنید که در چه وضعیتی قرار گرفته اید و برای رسیدن به پیروزی باید چکار کنید. شما نباید بدون درنظر گرفتن حقایق فکر کنید. برای این که به درستی فکر کنید اولین نکته ای که باید درنظر داشته باشید همین توجه کردن به آمار و ارقام است. شما با بررسی کردن صحیح و منطقی این آمار و ارقام می توانید یک دیدگاه مناسبی نسبت به خودتان پیدا کنید و سپس قصد و هدفتان را از انجام این کار مشخص کنید.

فراموش نکنید که پروسه افزایش دادن میزان نوآوری که در کار بکار می برید و همچنین پروسه ایجاد کردن تنوع در کار پروسه ای است که باید وضعیت شما را بهتر از آن چیزی که هستید بکند. بنابراین برای این که بدانید که در آینده می خواهید به کدام سمت حرکت کنید؛ اولین نکته ای که باید درنظر داشته باشید این است که هم اکنون در کجا ایستاده اید چون در صورتی که مکان فعلی خودتان را ندانید؛ نمی دانید که در آینده قرار است به کدام سمت بروید!

از رویارویی با حقیقت جایی که قرار گرفته اید نترسید! از استفاده کردن از آمار و ارقا و اطلاعاتی که به شما یک دید صحیح و منطقی در این باره می دهند هم نترسید! ممکن است برخی از سازمان ها به این دلیل که جرات و شهامت روبرو شدن با حقیقت خودشان را ندارند؛ از این موضوع فرار کنند. چنین سازمان هایی هرگز نمی توانند آن طور که باید و شاید و به صورت استانداردی که مطلوب است استراتژی های خودشان را تغییر دهند و در کار بازاریابیشان نوآوری ایجاد کنند.

شما باید بررسی کنید که وضعیت تیمتان در چه حالی است؟ نوع بازاریابیتان چگونه انجام می شود؟ تبلیغاتتان را چگونه ارایه می کنید؟ و سوالاتی از این قبیل... این سوالات سوالاتی هستند که شما باید قبل از هر چیزی به آنها پاسخ دهید. بنابراین نترسید و به تمام این سوالات پاسخ دهید.

2) بررسی کنید که از چه کسانی می توانید در این زمینه کمک بگیرید و این افراد تا چه میزان امکان همکاری با شما را دارند؟

اکنون که شما مرحله اول را به خوبی پشت سر گذاشته اید؛ وقت آن رسیده است که بررسی کنید که از چه کسانی می توانید در این زمینه کمک بگیرید و این افراد تا چه میزان امکان همکاری با شما را دارند. شما باید بررسی کنید که پروژه هایی را که می خواهید اجرا کنید نیازمند همکاری با چه نوع افرادی است و این افراد باید چه ویژگی هایی داشته باشند که بتوانند به شما کمک کنند. البته این مرحله هم ممکن است مانند مرحله قبلی برای شما کمی دشوار باشد ولی بالاخره این مرحله هم مرحله ای است که شما باید آن را طی کنید. در صورتی که بررسی کنید که نیاز به کدام دسته از افراد به عنوان همکار دارید؛ می توانید در فرآیند کلی کارتان تغییر زیادی انجام دهید و کار را با سرعت خیلی بیشتری پیش ببرید. شما باید مشخص کنید که نیروی انسانی که برای انجام پروژه هایتان احتیاج دارید باید دارای چه تخصص هایی باشند و در کدام بخش ها به کدام افراد با چه تخصص هایی احتیاج دارید.

3) تغییرات درونی را انجام دهید

اکنون به اولین مرحله اصلی عملی می رسیم. در این مرحله شما بعد از یک سری سبک و سنگین کردن ها و بررسی کردن ها به جایی می رسید که می خواهید یک کار عملی انجام دهید. در این مرحله است که شما باید تصمیم گیری کنید که بر اساس وضعیتی که دارید و وضعیتی که همکارانتان دارند و همچنین وضعیتی که دوست دارید در آن قرار داشته باشید؛ می خواهید به کدام سمت حرکت کنید و چه نوع نوآوری ها و چه نوع تغییرات و تنوعی را در استراتژی های کارآفرینی خودتان ایجاد کنید. البته این کار کار آسانی نیست. بسیاری از سازمان ها هستند که تا این مرحله جلو می روند و بعد از این که به این مرحله رسیدند؛ دیگر اعتراف می کنند که نمی توانند در این کار جلو روند بنابراین در همین مرحله کار متوقف می شوند. علت این متوقف شدن آنها هم این است که آنها در مرحله های قبلی به این باور رسیده اند که وضعیت تجارتی که دارند بسیار وخیم است و نمی توانند بر میزان تنوع آن بیفزایند. ولی حقیقت این است که حتی این تجارت ها هم باید تلاش خودشان را بکنند که کارشان را پیش ببرند. این مرحله یک نقطه عطف برای تغییر دادن استراتژی بازاریابی می باشد و مرحله ای است که شما حقیقتا به این نتیجه می رسید که باید کاری انجام دهید. شما در این مرحله باید تیم تخصصیتان را (که در مرحله قبل تمام اطلاعات نسبت به این تیم را بدست آورده اید) آماده کنید که به شما کمک کنند تا استراتژی بازاریابی خودتان را تغییر دهید. این مرحله بسته به نوع تجارتی که دارید و بسته به نوع شرکتی که هستید ممکن است روزها، هفته ها، و یا حتی ماه ها به طول بینجامد بنابراین ناراحت نشوید از این که در همان روزهای اول به نتیجه نمی رسید. باید سعی کنید تا کم کم چهره نگرشی که سازمان و شرکت شما نسبت به بازاریابی دارد تغییر کند و شما بتوانید نقش خودتان را در این تغییر به بهترین شکل ممکن ایفا کنید. این مرحله یک مرحله تغییر درونی است که شما در این مرحله از درون سازمان، استراتژی های بازاریابی آن را تغییر می دهید. به عبارت دیگر، در این مرحله استراتژی های بازاریابی سازمانی را از درون تغییر می دهید و در مرحله بعدی (که در ادامه آمده است) جنبه بیرونی این تغییرات را درنظر می گیرید.

4) اکنون زمان آن رسیده است که به فکر تغییرات بیرونی شرکتتان باشید

در این مرحله است که شما باید فکر کنید که چگونه می توانید تغییرات بیرونی استراتژی های بازاریابی مرتبط با شرکتتان را انجام دهید. در این بخش کار ما با بخش قبلی متفاوت است. در این بخش شما باید تمام شرایط بیرونی شرکتتان را بررسی کنید و بررسی کنید که برای این که استراتژی بازاریابی شرکت را از نظر بیرونی تغییر دهید نیازمند چه کارهایی هستید. این بخش باید همراه با آمارها و ارقام و نتیجه های حاصل از آنها باشد.

در حقیقت تغییرات درونی که شما برای شرکت انجام می دهید تنها بخش ابتدایی و ناچیز کار می باشد و این مرحله حساس ترین و مهم ترین مسئله هایی است که شما باید درنظر داشته باشید. بسیاری از شرکت ها هستند که مرحله تغییرات درونی شرکت را انجام می دهند ولی هنگامی که به این مرحله می رسند فکر می کنند که دیگر کار تمام شده است و دیگر نیازی نیست که تغییرات بیرونی شرکت را انجام دهند. این در صورتی است که وقتی که شما بخش داخلی استراتژی های شرکت را تغییر می دهید باید حتما در کنار آن بخش بیرونی استراتژی های شرکت را هم انجام دهید بنابراین در صورتی که نتوانید این کار را انجام دهید؛ با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. بنابراین شما سعی کنید که مانند آن شرکت ها در این دام نیفتید و سعی کنید تا یک لیستی از هدف هایی را که برای این کار در نظر گرفته اید آماده کنید و سعی کنید تا سیاست های بیرون از شرکت را مورد توجه قرار دهید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. در این مرحله شما باید بررسی کنید که چگونه می توانید کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

برای انجام دادن این کار، شما باید برای خودتان یک سری برنامه ریزی دقیق داشته باشید و سعی کنید تا به این برنامه ریزی عمل کنید.

5) راه را برای تغییرات کلی سازمان باز کنید

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که شما در این رابطه باید درنظر داشته باشید این است که شما باید تغییرات سازمانی را به طور کلی بپذیرید و قبول کنید. شما باید به صورت فعالانه ای تمام اتفاقاتی را که ممکن است برای شرکتتان بعد از تغییر دادن استراتژی هایتان رخ دهد را بپذیرید و باید سعی کنید این تغییرات را با شهامت انجام دهید. ممکن است فکر کنید که انجام دادن این مرحله از همه مرحله ها آسان تر می باشد به این دلیل که اصلا این بخش یک مرحله نیست! اما حقیقت این است که وضعیت چنین نیست و شما برای این که در کارتان موفق شوید باید حتما این مرحله را طی کنید. طی کردن مسیری که شما را به سمت موفقیت می رساند کار آسانی نیست و شما برای این که این مسیر را طی کنید نیاز دارید تا از همان لحظه اول یک کار برنامه ریزی شده و دقیق را شروع کنید و سعی کنید این کار دقیق و برنامه ریزی شده را بر طبق جزئیاتی که برای خودتان مشخص کرده اید به پیش ببرید. این کار یک کاری است که در صورتی که آن را انجام ندهید با مشکلات جدی و شدیدی برخورد خواهید کرد بنابراین باید حتما به خوبی از پس این کار برآیید و بدون این که این انتظار را داشته باشید که این کار برای شما آسان باشد (چون در این مرحله نیاز به انجام کار عملی ندارید و تلاشی در این رابطه نمی کنید) سعی کنید تا کار را با جدیت و با برنامه ریزی منظم و دقیق به انجام برسانید تا به نتیجه ای که مطلوبتان می باشد برسید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 32
:: باردید دیروز : 284
:: بازدید هفته : 483
:: بازدید ماه : 841
:: بازدید سال : 2048
:: بازدید کلی : 6548