استراتژی بازاریابی محتوا
استراتژی بازاریابی محتوا
پنج شنبه 2 مرداد 1399 ساعت 12:37 | بازدید : 140 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

استراتژی بازاریابی محتوا

 

مطمئنا چیزهایی درباره بازاریابی محتوا شنیده اید حتی ممکن است که در حال کار کردن در این زمینه باشید. با این وجود آیا نسبت به همه ابعاد فرایند بازاریابی محتوا آگاهی دارید و آیا از این دانش برای اینکه بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشید استفاده میکنید؟

برای اینکه تصویری بزرگ تر از جزئیات محتوا داشته باشیم موسسه بازاریابی آنلاین اینفوگرافی زیر را ساخته است. این اینفوگرافی انواع گوناگون محتوا، کانال های توزیع، چگونگی بهینه سازی فرایندها و اعضای تیم و نقش های مورد نیاز را پوشش میدهد.

مجموعه ای از یادداشت های مرتبط و جالب در این اینفوگرافی وجود دارند به صورتی که حتی اگر شما فکر کنید که نسبت به همه ابعاد محتوا تسلط دارید باز هم ارزشمند است که به بخش های مهم این اینفوگرافی توجه داشته باشید.

استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا اصطلاحی است که مانند یک چتر مجموعه ای از استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک ها را برای برآورده کردن اهداف کسب و کار و مشتری در بر میگیرد. بازاریابی محتوا شامل به کار گرفتن مربوط ترین محتوا برای خدمت رسانی، جذب، نگهداری و درگیر کردن مشتریان و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل به شکلی قابل اعتماد و ارزشمند میباشد.

انواع بازاریابی محتوا

- رسانه های اجتماعی

وبلاگ نویسی خرد، سایت های اجتماعی، شبکه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی متعارف، تالارهای گفتگو

- ویدئو

فیلم ها، ویلاگ ها و اسکرین کست ها.

- نشریات یکباره

گزارش، مقاله، کتاب الکترونیک، کتاب

- وبسایتها و پلتفرم ها

وبسایت های رسانه ای، نمایش های تجارت مجازی

- نوشته های دوره ای چاپ شده یا مجازی

خبرنامه های الکترونیکی، خبرنامه های چاپ شده، مجله های تخصصی چاپ شده، مجله های دیجیتال، کتابهای کاریکاتور

- صدا

پادکست، کتابهای صوتی

- اپلیکیشن ها

اپلیکیشن های موبایلی، ویجت های کامپیوتر های شخصی، اپلیکیشن های مبتنی بر شبکه وب، ابزارهای جدید محتوا، بازی ها، اپلیکیشن های رسانه اجتماعی

- تحصیلی

مطالعه موردی، وبینار، سمینار از راه دور، یادگیری الکترونیکی

- وبلاگ ها

وبلاگ های شرکتی، وبلاگ های شخصی، وبلاگ های خرد

- شخصاً

رویدادهای تجربی، اجراهای سرگرم کننده، رویدادهای تحصیلی، مباحثه های اجرایی، تورهای تخصصی، کنفرانس های بین صنایع

- محتوای سنتی

شاهد گرفتن، سیستم رتبه بندی صنعت، اینفوگرافی، پیمایش، انتشار خبر

جاهایی که می توانید محتوای تان را ارائه کنید.

- کانالهایی که صاحب آنها هستید.

کانالهایی که شما صاحب آنها هستید شامل وبسایت، وبلاگ، تالار گفتگویی که شما ایجاد کرده اید یا سایت های دایره المعارف مانند ویکیپدیا می شوند.، اسلایدها و هر آنچه که منتشر شده است بشود.

محتوایی که تولید کرده اید میتواند شامل پست های الکترونیکی، کتابهای الکترونیک و گزارشها، فیلمها، اسلایدها و هر آنچه که چاپ شده است می شود.

به یاد داشته باشید که موتور های جستجو به محتوای جدید و تعامل هایی که با آن برقرار می شود توجه خاصی نشان می دهند.

وقتی اینفلونسرها و کسانی که هدف محتوای تولید شده هستند با محتوایی که مشخصا توسط شما تولید شده است روبرو می شوند پیام روشنی برای شما دارد و آن پیام این است که شما مخاطبهای خود را به اندازه کافی مورد توجه قرار داده اید و در نتیجه ارزش برند شما افزایش پیدا می کند.

- کانالهایی که به آنها هزینه ای را می پردازید

شما می توانید محتوایتان را در سایتهای که صاحبشان نیستید منتشر کنید و از این طریق باعث ترفیع محتوا و برند خودتان بشوید.

هر چند وقتی شما محتوایتان را در این سایتها منتشر کنید ممکن است بر اساس قوانین و سیاستهای خودشان حق مالکیت شما را نادیده بگیرند.

رسانه هایی که به آنها پول پرداخت می شود تقریبا شبیه کانالهایی هستند که شما خودتان صاحب آنها هستید با این تفاوت که باید هزینه ای جهت اینکه آنها از شما حمایت می کنند بپردازید. این کار تبلیغات بومی نیز نامیده می شود زیرا به گونه ای تریتیب داده می شود تا مانند سایر محتواهای موجود در آن کانال به نظر برسد.

- کانالهایی که به دست آورده شده اند

منظور کانالهایی هستند که از آنها با عنوان روابط عمومی یاد میشود. این محتوا توسط طرف سومی خلق شده و اغلب به واسطه اقدامات ترفیعی به دست می آید.

وقتی کسی هیچ منافعی از شما کسب نمی کند و در همان حال به اندازه ای به شما اعتماد دارد که از شما نقل قول می کند، به شما اشاره میکند و یا باعث ترفیع محتوای شما می شود این موضوع در ذهن مخاطب نسبت به اعتبار نظر طرف سوم اطمینان ایجاد می کند.

به برند شما کمک می کند تا به مخاطبان گسترده تری دسترسی داشته باشید زیرا که با مخاطبان اینفلونسر مورد نظر در تماس هستید.

مدیریت محتوا: تیم سازی

شناسایی استعدادهای مورد نیاز برای برآورده کردن اهداف و اجرا کردن برنامه بازاریابی محتوا ضروری میباشد.

- هنرمندان
- نویسندگان
- ویرایشگران محتوا
- مدیران دیجیتال
- صاحبان وب سایت
- پژوهشگران

تیم بازاریابی محتوای شما تیمی است که قسمت راست و قسمت چپ مغز را با هم به کار میگیرد و شما نیز باید به همین شکل باشید.

هنرمندان، نویسندگان، ویرایشگران محتوا، پژوهشگران، صاحبان وبسایت، مدیران دیجیتال برای تولید محتوایی موثر ضروری هستند.

شما باید ارزیابی کنید که از هر یک به چه میزان نیاز دارید و اگر زمان اجازه بدهد استعداد خانگی و یا قراردادی با یک شرکت و یا شخصیت های مستقل باید به دست آید.

درک کردن مخاطب

شخصیت خریدار

هدف ساختن شخصیت این است که نشانگرهای قابل اعتماد و واقع گرایانه ای از بخشهایی که مخاطبان کلیدی شما در آنها قرار دارند بسازید.

در بازاریابی محتوا، شخصیت هایی که به درستی پرورش داده شده اند به شما کمک می کنند تا محتوای کاملا مرتبطی را ارائه کنید که جالب، سرگرم کننده و یا مفید است.

چرا به یک شخصیت خریدار نیاز دارید؟

- برای تشخیص اینکه به چه محتوایی نیاز دارید.
- برای اینکه لحن، سبک و استراتژیهای ارائه را برای محتوای خود تعیین کنید
- برای هدف قرار دادن موضوعاتی که باید درباره آنها بنویسید
- برای اینکه بفهمید خریداران کجا اطلاعات خود را کسب میکنند و چگونه میخواهند که آنها را مصرف کنند

 

چیزهایی که باید هنگام ساختن شخصیت خریدار در نظر داشته باشید

- جغرافیا

بسیار مهم است که مکان و جغرافیای شخصیت خریدار را شناسایی کنید

- جمعیت شناسی

جمعیت شناسی به ویژگیهای یک شخصیت خریدار مربوط می شود مانند سن، تحصیلات، قومیت و وضعیت خانوادگی.

- روانشناسی

اطلاعات روانشناسی میتوانند عادات، سرگرمی ها، عادات خرید و ارزشهای خریداران باشد. همانطور که جمعیت شناسی مشخص میکند که خریداران شما چه کسانی هستند روانشناسی نشان میدهد که خریداران شما چگونه هستند.

همیشه یادتون باشه که اگر شما تلاش کنید که به همه بفروشید به هیچکس نمی توانید بفروشید.

نقش موتورهای جستجو در بازاریابی محتوا

سئو برای تولید ترافیک با کیفیت، افزایش آگاهی برند، افزایش فروش بسیار مهم میباشد. همچنین سئو تاثیر مثبتی بر روی کسب و کار و تصویر برند دارد.

- محتوای شما نقش اساسی در تعیین جایگاه شما در رده بندی ها دارد.
- محتوای با کیفیت بیشتر از هر یک از عوامل دیگر در سئو تاثیر گذار است.

فهم جستجوی معنایی و کلمات کلیدی به شما کمک میکن تا درک بهتری نسبت به این مسئله داشته باشید که چگونه آنها را در محتوای خود به کار بگیرید تا بهترین نتیجه را در جستجو ها به دست آورید.

جستجوی معنایی مانند جستجوی گفتگو مانند می باشد. این فرایند جستجوی جهانشمول در همه دستگاه هایی که از گوگل به عنوان موتور جستجو استفاده میکنند به کار گرفته می شود.

کلمه های کلیدی همان کلمات و عباراتی هستند که به شما کمک می کنند تا تشخیص دهید که مخاطب شما به دنبال چه چیزی است و در نتیجه استراتژی های خود را به شکلی مناسب سازماندهی کنید.

ببینید که مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند.

دانستن کلماتی که آنها استفاده می کنند و سوالاتی که میپرسند به شما کمک میکند که نتایج بهتری به دست آورید. این سوالها به شما کمک میکنند که کلمات کلیدی را تشخیص دهید.

بر روی محتوایی که در وبسایت تان گذاشته میشود تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید که در تجربه خوب یک کاربر خلاصه میشود و در میزان وقتی که بر روی وبسایت میگذارید و میزان بازدیدهایی که گوگل آنالیتیکس نشان میدهد منعکس میشود.

الگوهای جستجوی مخاطبان هدف خود را بشناسید.

زبانی که استفاده میکنند و کلماتی که انتخاب می کنند از شما حمایت میکند تا محتوایی تولید کنید که عبور و مرور به وبسایتتان را جذب میکند.

ابزارهای رایگان جستجوی کلمات کلیدی که میتوانید در نظر داشته باشید.

موضوعات، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی که ترند می شوند و دانشی مناسب نسبت به کانالهایی که رسانه ها فراهم میکنند برای ساختن یک برنامه بازاربی محتوای قدرتمند ضروری میباشد. با انجام پژوهش و در جریان چگونگی اجرای محتوا بودن علاقه و عبور و مرور به وبسایت را افزایش میدهید و موجب تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل میشوید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 92
:: باردید دیروز : 64
:: بازدید هفته : 259
:: بازدید ماه : 617
:: بازدید سال : 1824
:: بازدید کلی : 6324