بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی) یا ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان‌محور)
بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی) یا ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان‌محور)
یک شنبه 5 مرداد 1399 ساعت 17:22 | بازدید : 149 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی) یا ژئومارکتینگ

(بازاریابی مکان‌محور)

 

مکان در بازاریابی یکی از ابعاد مهم و با ارزش محسوب می شود. نکته قابل توجه این است که اگرچه امروزه استفاده از اینترنت به‌ عنوان روش جدیدی برای از میان برداشتن فاصله های جغرافیایی بازارها استفاده می‌شود، ولی آن نیز با مشکلاتی مواجه است. متاسفانه مطالعات بسیار کمی در رابطه با تحلیل مکانی در بازاریابی صورت گرفته است. این درحالی است که موقعیت مکانی یک سازمان نقش مهمی در توسعه سازمان بازی می‌کند. از یک طرف موقعیت مکانی با توسعه افقی سازمان در ارتباط است و از طرف دیگر موقعیت مکانی سازمان ارتباط تنگاتنگی با توسعه روش‌های ژئومارکتینگ دارد. ژئومارکتینگ به مجموعه‌ای از روش ها اطلاق می‌شود که به ما کمک می‌کنند داده‌های جغرافیایی کدگذاری شده را تغییر دهیم و بدین ترتیب این روش‌ها به تحلیل استراتژی‌ها و تصمیم گیری های سازمانی کمک می‌کنند. در حال حاضر، استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی) یکی از مباحث جدید در زمینه‌ی بازاریابی به شمار می‌رود؛ که متاسفانه خلاء مطالعاتی آن در کشور احساس می‌شود. امروزه تمام صنایع با این چالش رو به‌رو هستند که باید محصولات و خدمات خود را به گروه‌های هدف، اعم از مصرف‌کنندگان یا شرکای خرده‌فروش خود برسانند، و در نهایت رضایت مشتریان خود را جلب نمایند.

مزایای ژئومارکتینگ

ژئومارکتینگ با کارآمدی و سرعت می تواند به هر سوالی که با "کجا" آغاز می شود پاسخ دهد و به شرکت ها این اجازه را می‌دهد که موفقیت و پیشرفت‌شان را بهبود بخشند و تصمیمات تجاری آگاهانه‌‌تری اتخاذ نمایند. بعضی از سوالاتی که به آسانی از طریق رویکرد ژئومارکتینگ پاسخ داده می‌شوند، شامل سوالات زیر هستند:

- توزیع مشتریان A ، B و C به چه صورت است؟

-™  حوزه های رشد و رکود در سطح گردش مالی در کدام مناطق هستند؟

-™  گروه های هدف من کجا قرار گرفته‌اند؟

-™  کدام مشتری ها با همه اعضای فروش ما بازاریابی شده است؟ آیا حوزه های فروش ما می‌توانند کارآمدتر باشند؟

™-  ناحیه تحت پوشش دفاتر و فروشگاه های من چه مناطقی را در بر می‌گیرند؟ آیا بین این نواحی تحت پوشش و یا مابین این نواحی با نواحی تحت پوشش رقبا همپوشانی وجود دارد؟

-™  پتانسیل کلی بالقوه بازار چقدر است و تا چه حد این پتانسیل در محل های مختلف شرکت بکار گرفته می‌شود؟

-™  مناطق ایده آل برای هر محل جدید شرکت چه در داخل چه در خارج کدامند؟

-™  وضعیت زیرساخت های اطراف املاک و مستغلات فروشی برنامه ریزی شده چیست؟

-™  آیا پروژه برنامه ریزی شده، از نظر محل مورد نظر، کدهای ساختمان قابل اجرا و رقابت های محلی/منطقه امکان پذیر است؟

-™  آیا ارزش سرمایه گذاری و تمرکز روی یک محل مشخص یا یک نمونه املاک و مستغلات را دارد؟



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 284
:: بازدید هفته : 469
:: بازدید ماه : 827
:: بازدید سال : 2034
:: بازدید کلی : 6534