ده روش برای فروش یک محصول
1- مشتریان خود را ترغیب کنید که محصول گرانتر را بخرند
یک روش موثر برای فروش محصول به مشتری این است که یک محصول گرانتر را به او پیشنهاد بدهیم. با این روش، نیاز به کار اضافی برای فروش یک محصول (مانند پیدا کردن یک مشتری دیگر) نیست. مشتری برای خرید یک محصول خاص با شما تماس گرفته است یا شخصا به شرکت شما آمده است. به عنوان مثال این مشتری می خواهد کالای XY را به قیمت 29 دلار خریداری کند، اینجاست که فروشنده می تواند به او محصول XYZ را که قیمت آن 39 دلار است اما مزایای بیشتری مانند ضمانت نامه طولانیتر دارد به جای محصول مورد نظر مشتری به او پیشنهاد بدهد. این روش فروش بسیار ساده است زیرا فروش محصول را با خدمات بهتر برای مشتری ادغام می کند.
2- محصولات را به صورت مستقیم بفروش برسانید
بازاریابی به صورت فروش مستقیم میتواند هزینه های بالایی داشته باشد اما موثر است. در این روش محصولات یا خدمات خود را از طریق تبلیغات اینترنتی یا تلویزیونی به فروش می رسانید. بنابراین وقتی که مشتری محصولات شما را مشاهده نمود با شما تماس میگیرد یا به فروشگاه اینترنتی شما سر میزند و بلافاصله خرید خود را انجام می دهد.
3- مشتریان خود را از به روز شدن محصولات آگاه کنید
یک روش مفید برای بهبود بخشیدن به فروش و حفظ مشتریان این است که به آن ها پیشنهاد دهیم که محصولات جدید و به روز شده را خریداری کنند. بنابراین می توانیم با احترام کامل با مشتریان کنونی تماس بگیریم و به آنها خبر دهیم که محصولات به روز شده ای در فروشگاه خود داریم. علاوه بر این میتوانیم به آن ها پیشنهاد دهیم که به دلیل وفاداری آن ها به ما و محصولات ما در صورت خرید فوری به آن ها تخفیف خواهیم داد.
4- محصولات را به صورت دسته ای شده بفروشید
اگر بخواهیم که محصولات را به صورت تکی و جدا جدا بفروشیم فرایند فروش بسیار زمان بر خواهد بود و حتی ممکن است بی نتیجه باشد. در نتیجه میتوان به جای فروش یک محصول، چند محصول را به صورت دسته بندی شده و بسته ای بفروش رساند. به عنوان مثال، می توان یک ست کامل از محصولات مراقبت از پوست را در یک بسته قرار داد به جای اینکه مرطوب کننده و تمیز کننده را تک تک فروخت و در صورتی که مشتری خواهان تمام بسته نبود می توان آنها را به صورت تکی فروخت.
5- محصولات را به صورت اینترنتی به فروش برسانید
اگر محصولات خود را از طریق یک سایت معتبر و امن به فروش برسانید بسیار بهتر است. علاوه بر این مشتریان ترجیح می دهند که اینترنتی خرید خود را انجام دهند زیرا راحت تر است و لزومی ندارد که شلوغی های خیابانها را نیز تحمل کنند. بنابراین یک کاتالوگ اینترنتی از محصولات شرکت فراهم کنید و در آن محصولات را به خوبی توصیف کنید به علاوه قیمت هر محصول در کنار آن. برخی از شرکتها برای خریدهای اینترنتی تخفیف نیز لحاظ میکنند.
6- محصولات خود را با استفاده از کاتالوگ به فروش برسانید
بسیاری از مردم ترجیح میدهند که با دیدن کاتالوگ ها کالای مورد نظر خود را خرید نمایند. شما باید یک نسخه پرینت شده از کاتالوگ محصولات متداول خود را برای مشتریان ارسال نمایید. در این کاتالوگ سعی نمایید که محصولات را بر اساس دپارتمان طبقه بندی کنید یا اینکه محصولات مربوط به فصل کنونی را در صفحه اول کاتالوگ قرار دهید تا نظر مشتریان را جلب نماید.
7- با برگزاری نمایشگاه ها و نمایش محصولات، فرایند فروش را انجام دهید
اگر دوست دارید که مردم را ملاقات کنید و به صورت حضوری کیفیت محصولات خود را به آنها نشان دهید، برگزاری نمایشگاه و نمایش محصولات بهترین انتخاب می باشد. شما فقط لازم است که یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید و هزینه فضای مورد نیاز نمایش محصول را بر عهده بگیرید. بنابراین باید زمانی را برای دعوت افراد و پاسخگویی به آنها اختصاص دهید. این روش معمولا فصلی است بنابراین ممکن است فروش به این شیوه تا حدی محدود باشد.
8- با نمایش محصولات خود در فروشگاه، فروش را انجام دهید
شرکت های کوچک که داری فروشگاه هستند برای فروش کالاهای خود باید از نمایش محصولات در فروشگاه خود استفاده کنند. بسیاری از سازندگان از بسته هایی که جنبه پوستر و استند و بنرهای رنگارنگ دارند استفاده می کنند. قفسه های جذاب را در فروشگاه به گونه ای چیدمان کنید که محصولات به خوبی در دید مشتری باشد. فراموش نکنید که یک فروشگاه مرتب و منظم را برای خرید مشتریان فراهم کنید.
9- با استفاده از مهمانی های خانگی محصولات را به فروش برسانید
برخی از صاحبان مشاغل کوچک با استفاده از مهمانی های خانگی فروش خود را انجام می دهند. در این روش صاحبان شرکت ها نمونههایی از محصولات خود را به افراد می دهند و سفارشات را دریافت می کنند. مهمانیهای خانگی شبکه ای از مشتریان را که خواهان خرید در یک فضای آرام هستند، فراهم می نماید.
10- از رویدادها برای فروش محصولات استفاده کنید
رویدادهای سالانه، فصلی و ماهانه می تواند سطحی از هیجان را در مشتریان به وجود آورد و آنها را تشویق به خرید نماید. با برگزاری رویدادهایی مانند مراسم روز افتتاحیه، روز خیریه یا تعطیلات، فروش خود را انجام دهید. نمایش مد در فروشگاه نیز می تواند روش خوبی برای فروش محصولات باشد.